سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
به گزارش شبكه خبر، يك فروند هواپيماي شركت تابان اير به هنگام فرود از باند فرودگاه هاشمي نژاد مشهد خارج شد كه گفته شده تاكنون 45 زخمي آن به بيمارستانهاي مشهد منتقل شده اند. اين هواپيما از مبدأ آبادان عازم مشهد شده بود.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 445
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: ایران
- سپاسهای ارسالی: 1808 بار
- سپاسهای دریافتی: 4147 بار
- تماس:
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
ببینین چقدر زیبا بود... 
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[SIZE=85]به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می (دکتر علی شریعتی)
DJ Dani نوشته شده:
[SIZE=150]خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,
امری که به راحتی امکان پذیر نیست
- پست: 3309
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶, ۵:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3096 بار
- سپاسهای دریافتی: 11996 بار
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
راز این فرودگاه مشهد چیه که گاها هواپیماها در هنگام فرود در آنجا با مشکل مواجه اند!
تا جاییکه یادمه این سومین حادثه در نوع خود در این فرودگاه طی سالهای اخیر است!
تا جاییکه یادمه این سومین حادثه در نوع خود در این فرودگاه طی سالهای اخیر است!
بی
-
- پست: 445
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: ایران
- سپاسهای ارسالی: 1808 بار
- سپاسهای دریافتی: 4147 بار
- تماس:
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
راز این فرودگاه مشهد چیه که گاها هواپیماها در هنگام فرود در آنجا با مشکل مواجه اند!
میلاد عزیز جالب اینه که رازش در هواپیماهای روسیه بوده اغلب!!

[SIZE=85]به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می (دکتر علی شریعتی)
DJ Dani نوشته شده:
[SIZE=150]خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,
امری که به راحتی امکان پذیر نیست
- پست: 458
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸, ۷:۰۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 350 بار
- سپاسهای دریافتی: 1547 بار
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
بلعخره توی هر کشوری از این جور اتفاقات تصادفی پیش می یاد، به امید خدا ساخت هواپیماهای مسافربری رو به زودی در داخل شروع خواهیم کرد، خدا رو چه دیدید بلکه بعد از مدتی حتی صادر هم کردیم. 



[HIGHLIGHT=#9bbb59][HIGHLIGHT=#f79646][HIGHLIGHT=#9bbb59]
چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
[HIGHLIGHT=#f79646][HIGHLIGHT=#f79646][HIGHLIGHT=#9bbb59]
همه روی یکسر، به جنگ آوریم جهان بر بداندیش تنگ آوریم
همه سر به سر تن به کشتن دهیم به از آنکه کشور به دشمن دهیم
اگر کُشت خواهد تو را روزگار، چه نیکو تر از مرگ در کارزار


[HIGHLIGHT=#f79646][HIGHLIGHT=#f79646][HIGHLIGHT=#9bbb59]






- پست: 533
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۸, ۱:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 809 بار
- سپاسهای دریافتی: 2689 بار
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
جالبه هر وقت صحبت از محاکمه اعضای خانواده یه فرد خاص میشه یه هواپیما بدلیل نقص فنی (!) منفجر میشه!!
اینا روسی بودن، اون هواپیمای ارتشی که چهارسال پیش افتاد که آمریکایی بود!!!!!!!!!!!!!!!!
تابستون در همین مشهد یه هواپیما دچار مشکل شد حالا این دلایلی که گفته شده بخونید:......... عدم کم کردن سرعت توسط خلبان در هنگام فرود .... وجود درگیری در کابین خلبان............... !!!
متاسفانه سپاه صادقانه اطلاع رسانی نمیکنه!! و نمی خواد اعتراف کنه به وجود خرابکاری در خطوط هواپیمایی ایران!!
اون قطار دیگه چرا واژگون شد؟ آیا سرعت بالا داشت که نه!(کاملاً لاکپشتی هستن قطارهای ایران) خطوط خیلی شلوغ و پر ترافیکی داریم که نه! (همین چهارتا واگن هم به زور خریدیم) ... پس چرا این تصادف وحشتناک با این درجه از شدت اتفاق میفته؟ چطوری از ریل اون هم به این وضع خارج میشه؟
دستها در کارند(طبق معمول) و چه کثیفند این دستها که برای فشار به دولت و حکومت از جون مردم مایه میزارند!!
اینا روسی بودن، اون هواپیمای ارتشی که چهارسال پیش افتاد که آمریکایی بود!!!!!!!!!!!!!!!!
تابستون در همین مشهد یه هواپیما دچار مشکل شد حالا این دلایلی که گفته شده بخونید:......... عدم کم کردن سرعت توسط خلبان در هنگام فرود .... وجود درگیری در کابین خلبان............... !!!
متاسفانه سپاه صادقانه اطلاع رسانی نمیکنه!! و نمی خواد اعتراف کنه به وجود خرابکاری در خطوط هواپیمایی ایران!!
اون قطار دیگه چرا واژگون شد؟ آیا سرعت بالا داشت که نه!(کاملاً لاکپشتی هستن قطارهای ایران) خطوط خیلی شلوغ و پر ترافیکی داریم که نه! (همین چهارتا واگن هم به زور خریدیم) ... پس چرا این تصادف وحشتناک با این درجه از شدت اتفاق میفته؟ چطوری از ریل اون هم به این وضع خارج میشه؟
دستها در کارند(طبق معمول) و چه کثیفند این دستها که برای فشار به دولت و حکومت از جون مردم مایه میزارند!!
به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستی ، یک شمع روشن کن.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 620
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸, ۴:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 8697 بار
- سپاسهای دریافتی: 6241 بار
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
Mil@d نوشته شده:راز این فرودگاه مشهد چیه که گاها هواپیماها در هنگام فرود در آنجا با مشکل مواجه اند!
تا جاییکه یادمه این سومین حادثه در نوع خود در این فرودگاه طی سالهای اخیر است!
مواردي مشابهي كه در اين فرودگاه اتفاق افتاده و مي توان بدان اشاره داشت
توپولف-154 ايران ايرتور در تابستان 1385
ايليوشين-62 شركت آريا در تيرماه امسال
و توپولف-154 تابان صبح امروز

تصاوير بيشتر :
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
عليرغم كافي نبودن ديد، خلبان اعلام فرود اضطراري كرده است !
درپي وقوع سانحه صبح امروز براي يك فروند هواپيماي توپولوف متعلق به شركت هواپيمايي تابان، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: عليرغم بدي هواي فرودگاه مشهد و كمتر از حداقلها بودن ديد در اين فرودگاه، خلبان هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي تابان به دليل بيماري يكي از مسافران اعلام فرود اضطراري كرده است كه نهايتا اين هواپيما هنگام فرود دچار سانحه شد.
رضا جعفرزاده در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه چگونگي علت بروز حادثه در دست بررسي است، گفت: اين پرواز كشتهاي نداشته است و تعداد دقيق مجروحان آن مشخص نيست كه البته بين 4 تا 30 نفر گزارش شده است.
وي اعلام كرد: باند فرودگاه مشهد بسته نيست و پروازهاي اين فرودگاه برقرار است. جعفرزاده خاطرنشان كرد: اين هواپيما از نوع توپولوف 154 و داراي 156 مسافر بوده است.
پرواز شمارهي 6437 شركت هواپيمايي تابان مسير اصفهانـ مشهد صبح امروز هنگام فرود در فرودگاه بينالمللي هاشمينژاد مشهد دچار سانحه شد.
اين هواپيما حامل زائران عتبات عاليات بوده كه شب گذشته فرودگاه آبادان را به مقصد مشهد ترك كرده و به علت بدي هواي مشهد موفق به فرود نشده و به فرودگاه اصفهان بازگشته است كه صبح امروز فرودگاه اصفهان را به مقصد مشهد ترك كرد و هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه و آتشسوزي شد.
============================
ابتدا جا دارد تا بنده حقیر هم, بروز این سانحه هوایی را به یکایک آسب دیدگان تسلیت عرض نمایم
طی تماسی که لحظاتی پیش با یکی از استادان قدمیم که در حال حاضر یکی ماموران ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد میباشند داشتم, ایشان یادآور این نکته شدند که هوای شهر مشهد از شب گذشته تا ساعاتی پس از شروع امروز کاملا" مه آلود و ابری بوده است. و اکثر پروازهای این فرودگاه به دلیل دید 5 دهم (نصف) لغو اعلام شده بودند !
به گزارش این کارشناس هواشناسی, کماکان هوای مشهد آفتابی و همراه با مه نسبتا" متراکم میباشد.
موفق باشید
درپي وقوع سانحه صبح امروز براي يك فروند هواپيماي توپولوف متعلق به شركت هواپيمايي تابان، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: عليرغم بدي هواي فرودگاه مشهد و كمتر از حداقلها بودن ديد در اين فرودگاه، خلبان هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي تابان به دليل بيماري يكي از مسافران اعلام فرود اضطراري كرده است كه نهايتا اين هواپيما هنگام فرود دچار سانحه شد.
رضا جعفرزاده در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه چگونگي علت بروز حادثه در دست بررسي است، گفت: اين پرواز كشتهاي نداشته است و تعداد دقيق مجروحان آن مشخص نيست كه البته بين 4 تا 30 نفر گزارش شده است.
وي اعلام كرد: باند فرودگاه مشهد بسته نيست و پروازهاي اين فرودگاه برقرار است. جعفرزاده خاطرنشان كرد: اين هواپيما از نوع توپولوف 154 و داراي 156 مسافر بوده است.
پرواز شمارهي 6437 شركت هواپيمايي تابان مسير اصفهانـ مشهد صبح امروز هنگام فرود در فرودگاه بينالمللي هاشمينژاد مشهد دچار سانحه شد.
اين هواپيما حامل زائران عتبات عاليات بوده كه شب گذشته فرودگاه آبادان را به مقصد مشهد ترك كرده و به علت بدي هواي مشهد موفق به فرود نشده و به فرودگاه اصفهان بازگشته است كه صبح امروز فرودگاه اصفهان را به مقصد مشهد ترك كرد و هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه و آتشسوزي شد.
============================
ابتدا جا دارد تا بنده حقیر هم, بروز این سانحه هوایی را به یکایک آسب دیدگان تسلیت عرض نمایم

طی تماسی که لحظاتی پیش با یکی از استادان قدمیم که در حال حاضر یکی ماموران ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد میباشند داشتم, ایشان یادآور این نکته شدند که هوای شهر مشهد از شب گذشته تا ساعاتی پس از شروع امروز کاملا" مه آلود و ابری بوده است. و اکثر پروازهای این فرودگاه به دلیل دید 5 دهم (نصف) لغو اعلام شده بودند !
به گزارش این کارشناس هواشناسی, کماکان هوای مشهد آفتابی و همراه با مه نسبتا" متراکم میباشد.
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
خلبان توپولف مسئوليت فرود در هواي مهآلود را بر عهده گرفته بود !
[External Link Removed for Guests]
خبرگزاري فارس: مديركل فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد گفت: با وجود ديد ناكافي، خلبان توپولف تابان به دليل همراه داشتن مسافر بيمار، درخواست فرود اضطراري كرد و خود مسئوليت فرود در اين شرايط را بر عهده گرفت.
محسن اسماعيلي اظهار داشت: پس از وقوع سانحه توپولف تابان، هماكنون باند اين فرودگاه به طور كامل باز است.
وي در خصوص علت آتش گرفتن هواپيما خاطرنشان كرد: اين مورد توسط كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري در حال بررسي است و پس از اعلام نتيجه، علت بروز حادثه به صورت كامل بيان خواهد شد.
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد خاطرنشان كرد: پس از فرود اين هواپيما و خروج آن از باند پرواز، تمامي مسافران به سرعت با همكاري گروه امداد، از طريق سرسرههاي هواپيما خارج شدند اما پس از پياده شدن مسافران، ناگهان قسمت انتهايي هواپيما شعلهور شده و آتش ميگيرد.
* تمام مصدومان هنگام خروج از هواپيما مجروح شدند
اسماعيلي با بيان اينكه در زمان شعلهور شدن قسمت انتهايي اين هواپيما هيچ يك از مسافران در آن حضور نداشتند، تصريح كرد: مجروحان اين حادثه به علت پرش از بالاي هواپيما به كف باند و برخوردهاي با يكديگر جراحات و صدماتي برداشتند كه اين موارد شامل شكستگي دست و پا و بريدگي از طريق شيشه بود.
وي با تأكيد بر اينكه اغلب مجروحان اين سانحه به صورت سرپايي مداوا شده و از بيمارستان ترخيص شدهاند، تصريح كرد: هماكنون تنها 7 نفر از مجروحان اين سانحه در بيمارستان مشهد باقي ماندهاند كه برخي از آنها دست و يا پايشان شكسته است و برخي ديگر به دليل ورود دود به ريه، دچار مشكل تنفسي هستند كه اميد است هرچه زودتر اين 7 نفر از بيمارستان ترخيص شوند.
* ترافيك فرودگاه مشهد با ساير فرودگاههاي كشور قابل مقايسه نيست
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد در خصوص علت بروز سانحه چندين هواپيماي متفاوت طي 3 سال اخير در اين فرودگاه، اظهار داشت: هواپيماهاي زيادي در اين فرودگاه فرود ميآيند و اين فرودگاه به خاطر ورود تعداد زياد هواپيما به آن، با ديگر فرودگاههاي كشور قابل مقايسه نيست.
* هيچ هواپيمايي امروز در فرودگاه مشهد فرود نيامده است
وي با تأكيد بر اينكه روزانه 120 الي 140 پرواز در فرودگاه شهيد هاشمينژاد مشهد انجام ميشود، تصريح كرد: به دليل نامساعد بودن شرايط ديد، هيچ پروازي امروز در باند اين فرودگاه فرود نيامده بود. وي افزود: خلبان اين هواپيما به دليل همراه داشتن يك مسافر بيمار با خود، عليرغم ديد ناكافي درخواست فرود اضطراري كرده است.
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد با بيان اينكه شرايط ديد خلبان به هنگام فرود هواپيما به هيچ عنوان مساعد نبوده است، تصريح كرد: خلبان اين پرواز عليرغم ديد كافي درخواست فرود اضطراري كرد و اعلام كرد كه با مسئوليت خود در باند فرودگاه فرود ميآيد اما به دليل عدم ديد كافي پس از فرود در باند فرودگاه از مسير اصلي خارج شد.
اسماعيلي تاكيد كرد: كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري در حال بررسي علت وقوع اين سانحه است.
به گزارش فارس احمد مجيدي معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري در اين باره به فارس گفت: بلافاصله پس از وقوع اين حادثه كارشناسان كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي به محل حادثه در فرودگاه مشهد اعزام شدند.
وي با بيان اينكه بيان علت وقوع حادثه بدون بررسيهاي تيم كارشناسي كميسيون بررسي سوانح عملي غيرتخصصي است، خاطرنشان كرد: به محض اتمام بررسيهاي تيم كارشناسي علت بروز اين سانحه هوايي اعلام عمومي خواهد شد.
[External Link Removed for Guests]
خبرگزاري فارس: مديركل فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد گفت: با وجود ديد ناكافي، خلبان توپولف تابان به دليل همراه داشتن مسافر بيمار، درخواست فرود اضطراري كرد و خود مسئوليت فرود در اين شرايط را بر عهده گرفت.
محسن اسماعيلي اظهار داشت: پس از وقوع سانحه توپولف تابان، هماكنون باند اين فرودگاه به طور كامل باز است.
وي در خصوص علت آتش گرفتن هواپيما خاطرنشان كرد: اين مورد توسط كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري در حال بررسي است و پس از اعلام نتيجه، علت بروز حادثه به صورت كامل بيان خواهد شد.
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد خاطرنشان كرد: پس از فرود اين هواپيما و خروج آن از باند پرواز، تمامي مسافران به سرعت با همكاري گروه امداد، از طريق سرسرههاي هواپيما خارج شدند اما پس از پياده شدن مسافران، ناگهان قسمت انتهايي هواپيما شعلهور شده و آتش ميگيرد.
* تمام مصدومان هنگام خروج از هواپيما مجروح شدند
اسماعيلي با بيان اينكه در زمان شعلهور شدن قسمت انتهايي اين هواپيما هيچ يك از مسافران در آن حضور نداشتند، تصريح كرد: مجروحان اين حادثه به علت پرش از بالاي هواپيما به كف باند و برخوردهاي با يكديگر جراحات و صدماتي برداشتند كه اين موارد شامل شكستگي دست و پا و بريدگي از طريق شيشه بود.
وي با تأكيد بر اينكه اغلب مجروحان اين سانحه به صورت سرپايي مداوا شده و از بيمارستان ترخيص شدهاند، تصريح كرد: هماكنون تنها 7 نفر از مجروحان اين سانحه در بيمارستان مشهد باقي ماندهاند كه برخي از آنها دست و يا پايشان شكسته است و برخي ديگر به دليل ورود دود به ريه، دچار مشكل تنفسي هستند كه اميد است هرچه زودتر اين 7 نفر از بيمارستان ترخيص شوند.
* ترافيك فرودگاه مشهد با ساير فرودگاههاي كشور قابل مقايسه نيست
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد در خصوص علت بروز سانحه چندين هواپيماي متفاوت طي 3 سال اخير در اين فرودگاه، اظهار داشت: هواپيماهاي زيادي در اين فرودگاه فرود ميآيند و اين فرودگاه به خاطر ورود تعداد زياد هواپيما به آن، با ديگر فرودگاههاي كشور قابل مقايسه نيست.
* هيچ هواپيمايي امروز در فرودگاه مشهد فرود نيامده است
وي با تأكيد بر اينكه روزانه 120 الي 140 پرواز در فرودگاه شهيد هاشمينژاد مشهد انجام ميشود، تصريح كرد: به دليل نامساعد بودن شرايط ديد، هيچ پروازي امروز در باند اين فرودگاه فرود نيامده بود. وي افزود: خلبان اين هواپيما به دليل همراه داشتن يك مسافر بيمار با خود، عليرغم ديد ناكافي درخواست فرود اضطراري كرده است.
مديركل فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهد با بيان اينكه شرايط ديد خلبان به هنگام فرود هواپيما به هيچ عنوان مساعد نبوده است، تصريح كرد: خلبان اين پرواز عليرغم ديد كافي درخواست فرود اضطراري كرد و اعلام كرد كه با مسئوليت خود در باند فرودگاه فرود ميآيد اما به دليل عدم ديد كافي پس از فرود در باند فرودگاه از مسير اصلي خارج شد.
اسماعيلي تاكيد كرد: كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري در حال بررسي علت وقوع اين سانحه است.
به گزارش فارس احمد مجيدي معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري در اين باره به فارس گفت: بلافاصله پس از وقوع اين حادثه كارشناسان كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي به محل حادثه در فرودگاه مشهد اعزام شدند.
وي با بيان اينكه بيان علت وقوع حادثه بدون بررسيهاي تيم كارشناسي كميسيون بررسي سوانح عملي غيرتخصصي است، خاطرنشان كرد: به محض اتمام بررسيهاي تيم كارشناسي علت بروز اين سانحه هوايي اعلام عمومي خواهد شد.
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1101
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۲ ب.ظ
- محل اقامت: خانه همیشه سبزم!!!
- سپاسهای ارسالی: 1410 بار
- سپاسهای دریافتی: 4783 بار
- تماس:
Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
سوانح هوایی در ایران و مشکل هواپیماهای روسی
در سال های اخیر حدود یک چهارم از تلفات سوانح هوائی جهان مربوط به ایران بوده. طبق آمار رسمی کشور بیش از ۲۰ فروند از هواپیماهای کشور از نوع توپولوف است، ولی کرایه هواپیماهای روسی نیز در ایران افزایش چشمگیری داشته است.
یک فروند هواپیمای ایلوشین مسافربری شرکت هواپیمایی «آریا» در مسیر تهران- مشهد عصر جمعه، دوم مرداد در هنگام فرود در فرودگاه هاشمینژاد مشهد از باند فرودگاه خارج و دچار سانحه شد که بر اثر آن ۱۷ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.
۹ روز پیش از وقوع این حادثه نیز یک هواپیمای روسی دیگر که از تهران به مقصد ایروان در پرواز بود، تنها ۱۶ دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه در قزوین سقوط کرد و تمامی ۱۶۸ مسافر آن کشته شدند.
هواپیماهای ارزان[COLOR=#953734] توپولوف
بهکارگیری هواپیماهای ساخت روسیه در ناوگان هوائی کشور سبب نگرانی مسافران پروازهای داخلی شده است. برخی از مقامات نیز به این امر اذعان دارند.
ابوالقاسم رحمانی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اینکه تعداد حوادث هوایی که در ایران رخ میدهد، بیش از دیگرکشورهاست، گفته است: « سوانح هواپیماهای توپولوف بیش از سایر هواپیماهاست و دولت نباید هنگام خریدهواپیما به دنبال هواپیماهای ارزان باشد.»
مشکل هواپیماهای [COLOR=#953734]روسی
سید شریف حسینی، عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مطرح کردن تحریم کشورهای غربی علیه ایران و ضرورت تامین هواپیماهای مورد نیاز میگوید، ایران مجبور است هواپیماهای روسی خریداری کند. او در مورد این هواپیماها این گونه نظر میدهد: «هواپیماهای ساخت روسیه بهدلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیم ایران و همچنین وجود برخی مشکلات فنی حوادث بسیاری را بهوجود آورده است.»
پیشنهاد سید شریف حسینی برای حل مشکل، به کار گرفتن هواپیماهای خارجی اجارهای در ناوگان هوائی کشور است.
خطر سقوط هواپیماهای کرایه ای
ولی برخی از کارشناسان با اشاره به آخرین سانحه هوائی هواپیماهای کرایه ای ایلیوشین قزاقستان از رویکرد ایران برای اجاره هواپیماهای خارجی در پروازهای داخلی انتقاد میکنند و آن را خطرناک میدانند. در سال پیش یک هواپیمای متعلق به شرکت هوایی "آیتکایر" قرقیزستان که توسط شرکت ایرانی "آسمان" کرایه شده بود، در نزدیکی بیشکک پایتخت قرقیزستان سقوط کرد. اغلب مسافرین این هواپیما ایرانی بودند.
آیدین بک خبرنگار قرقیز در گفتگو با دویچه وله میگوید، شرکت های هواپیمائی کشورهای منطقه بر اساس استاندارداهای بین المللی فعالیت نمیکنند، چنانکه تمامی پروازهای کشور قرقیزستان از جمله شرکت "آیتک ایر" به کشورهای اروپائی ممنوع بوده است.
کرایه هواپیماهای فرسوده [COLOR=#953734]روسی
جانیل چتیربایوا، یک روزنامه نگار مقیم بیشکک که مسائل مربوط به سقوط هواپیمای آیتک ایر را پیگیری میکرد، اظهار میکند که مقامات ایرانی در کرایه هواپیماها سهل انگاری میکنند. وی در این خصوص اشاره میکند، علیرغم کهنه و فرسوده بودن و ممنوعیت پرواز هواپیماها به اروپا، ایران این گونه هواپیماها را کرایه میکند: "در خصوص وضعیت بد این هواپیماها همه اطلاع داشتند. بنظر من انتظار میرفت این هواپیما سقوط کند، چونکه سطح فساد مالی و رشوه خواری در قرقیزستان بسیار بالاست و مسائل مربوط به ایمنی و کنترل در این کشور بسیار ضعیف عمل میکند."
رشوه خواری و عدم تامین ایمنی
تعداد هواپیماهایی روسی در ناوگان های هوائی کشورهای منطقه بویژه در جمهوری های سابق شوروی بیشتر از ایران است. کارشناسان راه و ترابری توجه به کادرخلبان و خدمه، عمر هواپیما و همچنین رعایت استاداردهای بین المللی را در کرایه هواپیماها موثر میدانند. از جمله توجه به این مسئله که آیا ورود هواپیماهای شرکت های هواپیمائی به کشورهای اتحادیه اروپا آزاد است یا خیر، نیز میتواند یکی از معیارهای دیگر اجاره این هواپیماها باشد.
و فلز تکهپاره - سقوط اخیر هواپیما در نزدیکی
ولی در سال های اخیر در کرایه هواپیماهای شرکت های هوائی ارزانی آن مهمتر از ایمنی، عمر هواپیما، تجهیزات پیشرفته و استخدام کادر پروازی مورد توجه قرار گرفته است.
رشوه خواری و تاثیر مستقیم آن در ایمنی و تامین امنیت پرواز نیز یکی از دلایل عمده سقوط هواپیماهای روسی است.
توپولوف و مناسبات سیاسی با روسیه
در رسانههای داخل آمده است که براساس برنامه دولت باید ۶۰ فروند از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از دور خارج شوند و ۱۳۸ فروند هواپیمای جدید که حداکثر هشت سال از عمرشان گذشته باشد، به ناوگان اضافه شود تا عمر ناوگان هوایی به ۱۰ سال برسد.
با توجه به حوادث پیشآمده و شک جدی کارشناسان به ایمنی هواپیماهای ساخت روسیه بایستی دید که مسئولان برای تکیمل ناوگان هوایی کشور چه مسیری را پیش میگیرند. آیا سیاست تعیینکننده است و مناسبات سیاسی با روسیه فاکتور اصلی در تصمیمگیری خواهد بود؟
[External Link Removed for Guests]

در سال های اخیر حدود یک چهارم از تلفات سوانح هوائی جهان مربوط به ایران بوده. طبق آمار رسمی کشور بیش از ۲۰ فروند از هواپیماهای کشور از نوع توپولوف است، ولی کرایه هواپیماهای روسی نیز در ایران افزایش چشمگیری داشته است.
یک فروند هواپیمای ایلوشین مسافربری شرکت هواپیمایی «آریا» در مسیر تهران- مشهد عصر جمعه، دوم مرداد در هنگام فرود در فرودگاه هاشمینژاد مشهد از باند فرودگاه خارج و دچار سانحه شد که بر اثر آن ۱۷ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.
۹ روز پیش از وقوع این حادثه نیز یک هواپیمای روسی دیگر که از تهران به مقصد ایروان در پرواز بود، تنها ۱۶ دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه در قزوین سقوط کرد و تمامی ۱۶۸ مسافر آن کشته شدند.
هواپیماهای ارزان[COLOR=#953734] توپولوف
بهکارگیری هواپیماهای ساخت روسیه در ناوگان هوائی کشور سبب نگرانی مسافران پروازهای داخلی شده است. برخی از مقامات نیز به این امر اذعان دارند.
ابوالقاسم رحمانی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اینکه تعداد حوادث هوایی که در ایران رخ میدهد، بیش از دیگرکشورهاست، گفته است: « سوانح هواپیماهای توپولوف بیش از سایر هواپیماهاست و دولت نباید هنگام خریدهواپیما به دنبال هواپیماهای ارزان باشد.»
مشکل هواپیماهای [COLOR=#953734]روسی
سید شریف حسینی، عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مطرح کردن تحریم کشورهای غربی علیه ایران و ضرورت تامین هواپیماهای مورد نیاز میگوید، ایران مجبور است هواپیماهای روسی خریداری کند. او در مورد این هواپیماها این گونه نظر میدهد: «هواپیماهای ساخت روسیه بهدلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیم ایران و همچنین وجود برخی مشکلات فنی حوادث بسیاری را بهوجود آورده است.»
پیشنهاد سید شریف حسینی برای حل مشکل، به کار گرفتن هواپیماهای خارجی اجارهای در ناوگان هوائی کشور است.
خطر سقوط هواپیماهای کرایه ای
ولی برخی از کارشناسان با اشاره به آخرین سانحه هوائی هواپیماهای کرایه ای ایلیوشین قزاقستان از رویکرد ایران برای اجاره هواپیماهای خارجی در پروازهای داخلی انتقاد میکنند و آن را خطرناک میدانند. در سال پیش یک هواپیمای متعلق به شرکت هوایی "آیتکایر" قرقیزستان که توسط شرکت ایرانی "آسمان" کرایه شده بود، در نزدیکی بیشکک پایتخت قرقیزستان سقوط کرد. اغلب مسافرین این هواپیما ایرانی بودند.
آیدین بک خبرنگار قرقیز در گفتگو با دویچه وله میگوید، شرکت های هواپیمائی کشورهای منطقه بر اساس استاندارداهای بین المللی فعالیت نمیکنند، چنانکه تمامی پروازهای کشور قرقیزستان از جمله شرکت "آیتک ایر" به کشورهای اروپائی ممنوع بوده است.
کرایه هواپیماهای فرسوده [COLOR=#953734]روسی
جانیل چتیربایوا، یک روزنامه نگار مقیم بیشکک که مسائل مربوط به سقوط هواپیمای آیتک ایر را پیگیری میکرد، اظهار میکند که مقامات ایرانی در کرایه هواپیماها سهل انگاری میکنند. وی در این خصوص اشاره میکند، علیرغم کهنه و فرسوده بودن و ممنوعیت پرواز هواپیماها به اروپا، ایران این گونه هواپیماها را کرایه میکند: "در خصوص وضعیت بد این هواپیماها همه اطلاع داشتند. بنظر من انتظار میرفت این هواپیما سقوط کند، چونکه سطح فساد مالی و رشوه خواری در قرقیزستان بسیار بالاست و مسائل مربوط به ایمنی و کنترل در این کشور بسیار ضعیف عمل میکند."
رشوه خواری و عدم تامین ایمنی
تعداد هواپیماهایی روسی در ناوگان های هوائی کشورهای منطقه بویژه در جمهوری های سابق شوروی بیشتر از ایران است. کارشناسان راه و ترابری توجه به کادرخلبان و خدمه، عمر هواپیما و همچنین رعایت استاداردهای بین المللی را در کرایه هواپیماها موثر میدانند. از جمله توجه به این مسئله که آیا ورود هواپیماهای شرکت های هواپیمائی به کشورهای اتحادیه اروپا آزاد است یا خیر، نیز میتواند یکی از معیارهای دیگر اجاره این هواپیماها باشد.

ولی در سال های اخیر در کرایه هواپیماهای شرکت های هوائی ارزانی آن مهمتر از ایمنی، عمر هواپیما، تجهیزات پیشرفته و استخدام کادر پروازی مورد توجه قرار گرفته است.
رشوه خواری و تاثیر مستقیم آن در ایمنی و تامین امنیت پرواز نیز یکی از دلایل عمده سقوط هواپیماهای روسی است.
توپولوف و مناسبات سیاسی با روسیه
در رسانههای داخل آمده است که براساس برنامه دولت باید ۶۰ فروند از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از دور خارج شوند و ۱۳۸ فروند هواپیمای جدید که حداکثر هشت سال از عمرشان گذشته باشد، به ناوگان اضافه شود تا عمر ناوگان هوایی به ۱۰ سال برسد.
با توجه به حوادث پیشآمده و شک جدی کارشناسان به ایمنی هواپیماهای ساخت روسیه بایستی دید که مسئولان برای تکیمل ناوگان هوایی کشور چه مسیری را پیش میگیرند. آیا سیاست تعیینکننده است و مناسبات سیاسی با روسیه فاکتور اصلی در تصمیمگیری خواهد بود؟
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
شور و عشق و شاديم را از خدايم هديه دارم**** هرچه هستم هرچه باشم چشمه ام پاکم زلالم

شور و عشق و شاديم را از خدايم هديه دارم**** هرچه هستم هرچه باشم چشمه ام پاکم زلالم

Re: سانحه در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد
یک سانحه قطار یک سانحه هواپیما مشکوک نیست؟!!جدیدا سوانح زیاد شدن