این روزنامه می نویسد: کمپانی آمریکایی از سهامداران کارخانه موتورسازی پرم می باشد و به شریک خود اطلاع داد که دشواری های در رابطه با کسب مجوز از وزارت امور خارجه آمریکا برای همکاری اقتصادی خارجی در فروش اولین هواپیماهای توپولف-204اس.ام. با موتور "پ.اس.-90آ.2" به ایران وجود دارد. تا کنون چنین تصور می شد که پنج فروند از اولین هواپیماهای توپولف-204اس.ام. طبق قراردادی که سال 2009 بین شرکت هواپیمایی "ایران ایر تور" و شرکت روسی "ایلوشین فینانس کو" منعقد شده بود، به ایران عرضه خواهد شد. در نمایشگاه هوایی ماکس-2009 که در حومه مسکو برگزار شده بود نیز قرارداد قطعی عرضه 15 فروند هواپیما برای شرکت هواپیمایی "آتلانت سایوز" امضا شد.
در ادامه آمده است: "الکسی فئودوروف" رئیس کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه اطلاع داد که انتظار می رود اولین محموله هواپیماهای توپولف-204اس.ام. از اواخر سال 2011 به شرکت هواپیمایی "آتلانت سایوز" عرضه شود. وی می گوید: "من آمادگی ارزیابی واقعی بودن عرضه هواپیماهایمان به ایران را ندارم، اما اگر پیشتر برنامه ریزی می شد که اولین سفارش دهنده ایران ایر تور باشد، اکنون ما تصمیم گرفتیم که "آتلانت سایوز" سفارش دهنده آغازین باشد و این را با آن مورد موافقت قرار داده ایم". اولین هواپیماها اکنون طبق مطالبات و مشخصات لازم "آتلانت سایوز" ساخته می شوند که با مشخصات مورد نیاز طرف ایرانی تفاوت دارد.
این روزنامه می نویسد: به گفته فئودوروف، قرارداد با ایران ایر تور هنوز به اجرا در نیامده است، چرا که هنوز قرارداد به شکل قطعی تنظیم نشده است. اما اکنون با Pratt & Whitney رایزنی هایی درباره عرضه موتورهای "پ.اس.-90آ.2" به ایران انجام می شوند. وی خاطر نشان نمود: "شاید موتورهایی به ایران عرضه شوند که بدون حضور Pratt & Whitney ساخته شده اند: "پ.اس.-90آ.". آنها قابل جایگزینی هستند و برای جایگزینی این موتور نیازی به تغییر هواپیما نیست".
در ادامه آمده است: "میخائیل دیچسکول" مدیرعامل کارخانه موتورسازی پرم می گوید: "در سال 2010 شش موتور ساخته خواهند شد که برای آزمون روی هواپیماهای مجرب کارگذاری می شوند. در کل تولید 40-50 موتور در سال برنامه ریزی می شود، اما در صورت وجود حجم کنونی تولید، 25 تا 30 موتور تولید خواهند شد".
در پایان گفته می شود: این اولین باری نیست که Pratt & Whitney مانع عرضه تجهیزات روسی می شود. پس از مناقشه در اوستیای جنوبی (اوت 2008) که قرار بود مذاکرات مربوط به عرضه موتورهای بالگرد РW-207K از کانادا آغاز شوند، Pratt & Whitney با اشاره به تغییرات سازمانی این کار را انجام نداد و بدین ترتیب برنامه آزمون های می-38 اجرا نشد. "آندره شیبیتوف" مدیر کل کمپانی "ورتالیوتی راسیی" (بالگردهای روسیه) پیشتر در این باره گفته بود: "اوضاع کنونی نمی گذارد که نسبت به موفقیت همکاری ها با وجود چنین تعاملاتی خوشبین بود. از این رو ما می خواهیم در روابط خود با طرف آمریکایی بازنگری کنیم". در عین حال در Pratt & Whitney از تفسیر این اظهارات خودداری کردند.
خبرگزاری «ریا نووستی»