
.ط هوایی روسیا(rossiya) نخستین مشتری هواپیمای مسافربری جدید انتونوف 148 این هواپیما را پر خرج هزینه بر و با حمایت های تعمیر و نگهداری ضعیف می داند.
مقامات ارشد این خط هوایی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کردند: این هواپیمای روسی در مقایسه با دیگر جت های منطقه ای مشابه پر خرج تر بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر از سوی سازنده دارد.
خط هوایی مزبور که پایگاه اصلی آن در سن پترزبورگ قرار دارد نخستین فروند از جت منطقه ای مسافربری آنتونف 148 خود را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی تحویل گرفت و تا کنون 3 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد. قرار است چهار فروند جت سفارشی منطقه ای تا ماه ژوِِین سال جاری میلادی به خطوط هوایی روسیا تحویل گردد. هدف از این نشست خبری که در 27 مه برگزار شد بررسی اولیه عملکرد این هواپیمای جت منطقه ای روسی عنوان شد.
((سرگیی بلوف)) مدیر اجرایی خط هوایی روسیا در این رابطه گفت: AN-148 نسبت به بویینگ 737 هزینه ی عملیاتی بالایی داشته و در کل نسیبت به این هواپیمای غربی ضعیف تر است! این خط هوایی که در ناوگان ان بویینگ 500-737 نیز حضور دارد تقریبا هزینه های آنتونونف 148 را 30 در صد بالا تر از نمونه های مشابه این جت منطقه ای دانست و پشتیبانی تعمیر و نگهداری از این پرنده ی روسی را بسیار ضعیف می داند.
خطوط هوایی روسیا که 6 فروند از این جت منطقه ای 68 نفره را سفارش داده است هم اکنون تا حدودی از انتخاب خود پشیمان است!
بویینگ 737:
