ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 436
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۹:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 484 بار
سپاس‌های دریافتی: 517 بار

ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر

پست توسط vaispard »

هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و در کشور طراحی و تولید شد .
فارغ التحصیلان دانشکده علوم و فنون هوایی مشهد برای اولین بار در کشور؛ موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین عمودپروازی شدندکه قابلیت حمل مسافر و باردر ابعاد مشابه را دارد
هواپیمای کرار110 قادر است تا از سطح زمین به طور عمود پرواز کند و در زمینه های نظامی ؛ توریستی ؛ نقشه برداری ؛ جنگلبانی و حفاظت از مراتع ؛ آتش نشانی هوایی و کشاورزی کاربرد دارد
طراحی سطح زیرین این هواپیما به گونه ای است که درصد چسبندگی آن به آب به حداقل ممکن رسیده است و در نتیجه قادر است روی سطح آب بنشیند و به طور مستقیم از روی آن پرواز کند
مروی گفت که نمونه های مسافربری این هواپیما در مقایسه با هواپیمای لرجت 65 - 65 lerjet - که نمونه آمریکایی چنین هواپیماهایی است - قادر است به اندازه 2 برابر بار و مسافر جابه جا کند
هواپیمای لرجت 65 قادر است به اندازه 10 نفر بار یا مسافر جابه جا کند و این در حالی است که هواپیمای کرار 110 توانایی حمل 20 نفر مسافر یا میزان معادل آن بار را داشته باشد
فارغ التحصیل دانشکده علوم و فنون هوایی مشهد درباره دیگر ویژگی منحصر به فرد این هواپیما گفت : این هواپیما از درصد نیروی بالابرنده (درصد lift) بالایی برخوردار است و نقاط اتصال بار و بدنه حذف شده است و این دو ویژگی موجب می شود تا بازده بیشتری از هواپیما دریافت شود
وی گفت که با بررسی روی فاکتور درصد شکست هوا دراین هواپیما ؛ این کمیت به حداقل رسیده است
از دیگر مزیت های این هواپیما این است که درصورتی که موتورها در حین پرواز خاموش شوند و از رده خارج شوند این هواپیما می تواند تا فاصله 30 کیلومتری بدون کارکرد موتور - به صورت گلاید- طی کند
هواپیمای فوق در مقایسه با سایر هواپیماهای هم اندازه دارای نیروی بالابرنده بیشتری است و در مصرف و حمل سوخت بسیار بهینه تر عمل می کند
سرپرست این تیم تحقیقاتی از دیگر خصوصیات این هواپیما را کاهش آلودگی صوتی آن در حین ماموریت ها عنوان کرد که در صنایع نظامی بسیار با اهمیت است
استفاده از دوربین های 360 درجه باعث شده تا قابلیت ارسال عکس ؛فیلم و اطلاعات به توانایی های این هواپیمای منحصر به فرد اضافه شود
ای تا کنون چهار نمونه از هواپیمای کرار 110
ساخته شده است و نمونه اول با استفاده از چوب باسا؛ نمونه دوم این هواپیما با استفاده از یونولیت ؛ نمونه سوم از ترکیبی از یونولیت ؛ پولی اورتان ؛ چوب بالسا و تخته سه لا و نمونه چهارم هواپیمای کرار 110 با پلی اورتان - که سبک ترین نمونه است - تولید شده است
گفتنی است کرار 110 با همکاری یک تیم 5 نفره محمد رضا مروی و محمد خسروی فعالیت خود را در قالب یک تیم دو نفر از سال 87 آغاز کردند و در سال 88شروع به ساخت این هواپیما نمودند
همچنین در سال جاری هواپیمای عمود پرواز کرار 110 تست های پروازی خود را با موفقیت پشت سر نهاده و موفق به دریافت گواهینامه سازمان استاندارد پرواز کشور و گواهینامه ثبت اختراع نیز انجام داده است
برای ساخت این هواپیما بیش از چهار هزار ساعت کار تحقیقاتی و پنج هزار ساعت کار کارگاهی انجام شده و تاکنون بیش از 500 میلیون ریال برای این اختراع هزینه شده است
Major I
Major I
پست: 686
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹, ۷:۲۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 822 بار
سپاس‌های دریافتی: 1585 بار

Re: ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسا

پست توسط saeedjiji »

آقا این خبر زیادی عجیب بود

یعنی یه تیم 5 نفره تونسته پهپاد با قابلیت حمل مسافر تازه اونم از نوع عمود پروازش بسازه؟؟!؟ :-O

پس چرا عکسی فیلمی پخش نشده؟!

یعنی از دستاوردی به این مهمی نباید تا حالا یه خبر چیزی توی تلوزیون پخش میشد؟!

به شدّت توی کف موندیم! ::sa
تصویر

نمیدونی که قبل از رفتن من , چه مردایی که رفتن برنگشتن

چشای خیلیا از عشق تر شد , دلهاشون به خدا نزدیکتر شد
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسا

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

هواپیمای فوق هم اکنون در حد یک نمونه مدل و از جنس چوب بالسا به همراه کاور پلاستیکی و 2 عدد موتور OS و یک رادیوی 4 کانال HiTech میباشد که در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در مصلای تهران به نمایش درآمد. این هواپیما در بهترین شرایط و عدم وزش باد میتواند حداکثر 4 کیلوگرم بار مفید را بطور عمودی از سطح زمین بلند نماید و تا رسیدن به مرحله نمونه سازی و حتی حمل یک مسافر, راه بسیار طولانی و دشواری در پیش میباشد !

 [External Link Removed for Guests]  کرار 110 
البته سرپرست این گروه جوان (جناب آقای رضا مروی) یکی از دوستان نسبتا" نزدیک بنده میباشند و در طول 2 سال گذشته به واقع شاهد فعالیت های پیگیر و مستمر ایشان در کنار بی مهری مسئولین بودیم اما در متن خبر فوق, برخی نکات نهفته است که با واقعیت بسیار فاصله دارند ! به هر حال امیدواریم در سال های آینده شاهد رشد و نمو این هواپیمای مدل باشیم.


موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹, ۹:۲۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

Re: ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسا

پست توسط tornado1 »

بدون سرنشین و توانایی حمل مسافر ؟ یعنی مسافر سرنشین حساب نمیشه ؟
Major I
Major I
پست: 686
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹, ۷:۲۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 822 بار
سپاس‌های دریافتی: 1585 بار

Re: ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسا

پست توسط saeedjiji »

tornado1 نوشته شده:بدون سرنشین و توانایی حمل مسافر ؟ یعنی مسافر سرنشین حساب نمیشه ؟



نه منظورش بدون خلبانه ، یعنی کنترل از راه دور
تصویر

نمیدونی که قبل از رفتن من , چه مردایی که رفتن برنگشتن

چشای خیلیا از عشق تر شد , دلهاشون به خدا نزدیکتر شد
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹, ۶:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 71 بار

Re: ایران و هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز با قابلیت حمل مسا

پست توسط javadn110 »

تصویر
ایشالا نمونه اصلی‌ ساخته بشه
تصویر
CAPTAIN PILOT نوشته شده:درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

هواپیمای فوق هم اکنون در حد یک نمونه مدل و از جنس چوب بالسا به همراه کاور پلاستیکی و 2 عدد موتور OS و یک رادیوی 4 کانال HiTech میباشد که در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در مصلای تهران به نمایش درآمد. این هواپیما در بهترین شرایط و عدم وزش باد میتواند حداکثر 4 کیلوگرم بار مفید را بطور عمودی از سطح زمین بلند نماید و تا رسیدن به مرحله نمونه سازی و حتی حمل یک مسافر, راه بسیار طولانی و دشواری در پیش میباشد !

 [External Link Removed for Guests]  کرار 110 
البته سرپرست این گروه جوان (جناب آقای رضا مروی) یکی از دوستان نسبتا" نزدیک بنده میباشند و در طول 2 سال گذشته به واقع شاهد فعالیت های پیگیر و مستمر ایشان در کنار بی مهری مسئولین بودیم اما در متن خبر فوق, برخی نکات نهفته است که با واقعیت بسیار فاصله دارند ! به هر حال امیدواریم در سال های آینده شاهد رشد و نمو این هواپیمای مدل باشیم.


موفق باشید تصویر
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”