مقامات نیروی هوایی آمریکا به دلایل نقص فنی در بخش سیستم اکسیژن، فعالیت جنگندههای 'اف 22 ' را متوقف کردند تا بررسیهای بیشتری بر روی آنها انجام دهند
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، نیروی هوایی آمریکا در بیانیهای دستور داد که جتهای جنگنده اف 22 به دلیل نقص فنی که منجر به سقوط یکی از جنگندهها در نوامبر سال گذشته شد، باید کار خود را متوقف کرده و برسیهای لازم بر روی آنها انجام گیرد.
بر اساس این گزارش، دستور به زمین نشاندن جتهای مذکور در ماه ژانویه سال جاری میلادی صادر شد اما با گذشت چند ماه از صدور اولین دستور، هفته جاری چنین خبری منتشر شد.
سی ان ان اعلام کرد که اف 22 توسط شرکت "لاکهید مارتین " اداره میشود و از ماه ژانویه تا کنون به دلیل بررسی علت سقوط جتهای خود در ماه نوامبر، مجبور شده است در ارتفاع زیر 25 هزار فوتی پرواز کنند.
این اقدام آمریکا برای توقف جنگندههای اف 22 در حالی است که آمریکا بسیاری از این جنگنده ها را به کشورهای عربی خلیج فارس فروخته و حالا آنها مانده اند و جنگنده هایی که روی دست مانده است.
نیروی هوایی آمریکا در بیانیه خود در این زمینه آورده است: توقف شرکت این جنگنده ها در عملیات های نظامی این فرصت را به مقامات نیروی هوایی می دهد تا از بابت امنیت این هواپیماها اطمینان یابند تا بتوانند مجوز پرواز مجدد این جنگندهها را صادر کنند
مشرق
جنگنده اف-22 همچنان زمین گیر
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 225
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶, ۹:۳۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3045 بار
- سپاسهای دریافتی: 1123 بار
Re: جنگنده اف-22 همچنان زمین گیر
سلام دوست عزیز
بهتر نیست راجب عنوانه تاپیکی که میزنید یکم بیشتر دقت کنید چون واقعاً منظورو اشتباه میرسونه، مثلا برای همین تاپیک که نوشته شده F-22 همچنان زمینگیر یعنی اینکه از اول تاحالا زمینگیر بود نه اینکه الان براش مشکل پیش آماده، راجب خود خبر هم که واقعاً غیر واقعی هستش آخه آمریکا کی به کشورهای عربیF-22 که فوروشش طبقه قوانین فدرال ممنوع هستش فروخته؟ بعدشم به علت بررسی مشکلات نگفتن زیرft25000 پرواز کنه ,دلیلش این هستش که اگه مشکلی پیش اومد برای سیستم اکسیژن خلبان در کمترین زمان بتونه با کم کردن ارتفاع به اکسیژن برسه وگرنه بررسی مشکلات جاش جای دیگه هست. کاش کشور ما هم همینجوری بود که اگه مشکلی پیش اومد برای یه هواپیما تمام ناوگان اون هواپیما زمینگیر شه تا جون انسانهای بی گناه و سرمایه انسانی مثل یک خلبان ماهر که اون همه وقت آموزش دیده بخاطر ندونم کاریه عدهای دیگه از دست نره

بهتر نیست راجب عنوانه تاپیکی که میزنید یکم بیشتر دقت کنید چون واقعاً منظورو اشتباه میرسونه، مثلا برای همین تاپیک که نوشته شده F-22 همچنان زمینگیر یعنی اینکه از اول تاحالا زمینگیر بود نه اینکه الان براش مشکل پیش آماده، راجب خود خبر هم که واقعاً غیر واقعی هستش آخه آمریکا کی به کشورهای عربیF-22 که فوروشش طبقه قوانین فدرال ممنوع هستش فروخته؟ بعدشم به علت بررسی مشکلات نگفتن زیرft25000 پرواز کنه ,دلیلش این هستش که اگه مشکلی پیش اومد برای سیستم اکسیژن خلبان در کمترین زمان بتونه با کم کردن ارتفاع به اکسیژن برسه وگرنه بررسی مشکلات جاش جای دیگه هست. کاش کشور ما هم همینجوری بود که اگه مشکلی پیش اومد برای یه هواپیما تمام ناوگان اون هواپیما زمینگیر شه تا جون انسانهای بی گناه و سرمایه انسانی مثل یک خلبان ماهر که اون همه وقت آموزش دیده بخاطر ندونم کاریه عدهای دیگه از دست نره
ways of the West
wisdom of the East
wisdom of the East
- پست: 119
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ب.ظ
- محل اقامت: مرکز انجمنهاي تخصصي
- سپاسهای ارسالی: 415 بار
- سپاسهای دریافتی: 344 بار
Re: جنگنده اف-22 همچنان زمین گیر
سلام
کاربران گرامی لطف کنید قبل از نوشتن یک موضوعِ جدید اول در مورد اون یک کمی تحقیق کنند بعد پست کنید.همینجوری هول هولکی پست نزنید،فراموش نکنید که اینجا انجمن تخصصی هستش و نه روزنامه یا خبرگزاری
کاربران گرامی لطف کنید قبل از نوشتن یک موضوعِ جدید اول در مورد اون یک کمی تحقیق کنند بعد پست کنید.همینجوری هول هولکی پست نزنید،فراموش نکنید که اینجا انجمن تخصصی هستش و نه روزنامه یا خبرگزاری

بهترین سخنان را به گوش هوش بشنوید و با اندیشه روشن و ژرف بینی آنها را بررسی کنید. هر مرد و زن راه نیک و بد را شخصاً برگزینید 

- پست: 2132
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 1980 بار
- سپاسهای دریافتی: 6841 بار
- تماس:
Re: جنگنده اف-22 همچنان زمین گیر
[External Link Removed for Guests]
به گزارش میلیتاری پارسی ، نیروی هوایی آمریکا تا اطلاع ثانوی تمامی هواپیماهای رپتور F-22 خود را بدلیل آنچه خرابی بالقوه در سیستم اکسیژن ساز داخلی خوانده می شود ، زمین گیر نموده است . گفته کاپیتان جنیفر فرو سخنگوی نیروی هوایی ضربتی آمریکا (ACC)، ژنرال ویلیام فریزر ، فرمانده این نیرو روز 3 ماه می دستور داد ناوگان 165 تایی هواپیماهای F-22 بر روی زمین باقی بمانند . زمانیکه یک هواپیمای اف 22 در ماه نوامبر در خارج از پایگاه مشترک المندورف –ریچاردسون در آلاسکا سقوط کرد ، سیستم اکسیژن ساز داخلی تحت بررسی می باشد . تا پیش از دستور منع پرواز F-22 ها ، بدلیل خرابی بالقوه ، پرواز رپتورها به ارتفاع 25000 پایی و پائینتر از آن جهت انجام مأموریتهای آموزشی محدود شده بود . که برای نخستین بار در ماه مارس این دستور به صورت علنی فاش شد ، سرهنگ ویلیام نیکولز از طرف ACC در باره محدودیت پرواز گفت : " (این محدودیت ها ) به جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی طرح ریزی شده است تا اطمینان کافی از عملکرد مطلوب سیستم اکسیپن ساز داخلی حاصل گردد " خبره معتقدند ، خرابی سیستم اکیژن ساز داخلی می تواند برای خلبان جنگنده کشنده باشد و ریسک پرواز در ارتفاع بالا بدون سیستم اکسیژن ساز را بسیاز زیاد می دانند . ارتفاع پنجاه هزار پایی و در صورت اتمام اکسیژن ، هوشیاری مفید انسان ظرف کمتر از 10 ثانیه از بین می رود و محدودیت ارتفاع 25000 پایی این فرصت را به خلبان می دهد که در صورت نیاز هواپیما را به سرعت به ارتفاع 18000 پایی برساند .در این ارتفاع اکسیژن به اندازه کافی برای حفظ هوشیاری خلبان وجود دارد . منبع : سرویس خبری میلیتاری پارسی / [External Link Removed for Guests]

به گزارش میلیتاری پارسی ، نیروی هوایی آمریکا تا اطلاع ثانوی تمامی هواپیماهای رپتور F-22 خود را بدلیل آنچه خرابی بالقوه در سیستم اکسیژن ساز داخلی خوانده می شود ، زمین گیر نموده است . گفته کاپیتان جنیفر فرو سخنگوی نیروی هوایی ضربتی آمریکا (ACC)، ژنرال ویلیام فریزر ، فرمانده این نیرو روز 3 ماه می دستور داد ناوگان 165 تایی هواپیماهای F-22 بر روی زمین باقی بمانند . زمانیکه یک هواپیمای اف 22 در ماه نوامبر در خارج از پایگاه مشترک المندورف –ریچاردسون در آلاسکا سقوط کرد ، سیستم اکسیژن ساز داخلی تحت بررسی می باشد . تا پیش از دستور منع پرواز F-22 ها ، بدلیل خرابی بالقوه ، پرواز رپتورها به ارتفاع 25000 پایی و پائینتر از آن جهت انجام مأموریتهای آموزشی محدود شده بود . که برای نخستین بار در ماه مارس این دستور به صورت علنی فاش شد ، سرهنگ ویلیام نیکولز از طرف ACC در باره محدودیت پرواز گفت : " (این محدودیت ها ) به جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی طرح ریزی شده است تا اطمینان کافی از عملکرد مطلوب سیستم اکسیپن ساز داخلی حاصل گردد " خبره معتقدند ، خرابی سیستم اکیژن ساز داخلی می تواند برای خلبان جنگنده کشنده باشد و ریسک پرواز در ارتفاع بالا بدون سیستم اکسیژن ساز را بسیاز زیاد می دانند . ارتفاع پنجاه هزار پایی و در صورت اتمام اکسیژن ، هوشیاری مفید انسان ظرف کمتر از 10 ثانیه از بین می رود و محدودیت ارتفاع 25000 پایی این فرصت را به خلبان می دهد که در صورت نیاز هواپیما را به سرعت به ارتفاع 18000 پایی برساند .در این ارتفاع اکسیژن به اندازه کافی برای حفظ هوشیاری خلبان وجود دارد . منبع : سرویس خبری میلیتاری پارسی / [External Link Removed for Guests]
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: جنگنده اف-22 همچنان زمین گیر
درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی 
در خصوص برخی اشکالات موجود در متن خبر فوق, دوستان عزیز و گرامی توضیخات لازم را ارائه نمودند. با اینحال در ابتدا مروری گذرا خواهیم داشت و پس از آن به بررسی علمی و اجمالی سیستم تامین اکسیژن در هواپیماهای نظامی خواهیم پرداخت.
دستور زمینگیر (Ground) شدن هواپیماهای جنگنده F-22 Raptor به منظور بررسی و رفع نقص سیستم اکسیژن در ماه May سال جاری (اردیبهشت 1390) صادر گردید. در حالیکه از ماه January همین سال (دیماه 1389) به دستور فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده, پرواز این جنگنده در ارتفاع بیشتر از 25000 پا (بیش از 7600 متر) از سطح دریا محدود گردیده بود و عملا" تاریخ ها و دلایل فنی ذکر شده در متن خبر فوق, با واقعیت موجود هم خوانی ندارند.
[External Link Removed for Guests]
F-22 Raptor
حتی با صرف نظر از غیر صادراتی بودن F-22, در هیچیک از اخبار بین المللی, ترجمه این بخش از خبر فوق وجود ندارد و احتمالا" این پاراگراف حاصل نگارش خبرنگاران داخلی میباشد! همانطور که دوستان عزیز و گرامی در بالا نیز اشاره نمودند, طبق قانون مصوب سال 2006 کنگره فدرال آمریکا, فروش هواپیماهای نسل پنجم F-22 Raptor به کلیه کشورهای هم پیمان ممنوع میباشد. هرچند تاکنون کشورهای استرالیا, ژاپن و اسرائیل پیشنهادات قابل توجهی در خصوص خرید F-22 ارائه داده اند اما تاکنون هیچیک از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چنین مسئله ای را مطرح نکرده اند!
ررسی اجمالی سیستم تامین اکسیژن کابین در هواپیماهای جنگنده:
در هواپیماهای جنگنده, جهت تامین اکسیژن مورد نیاز خلبان, بخشی تحت عنوان Cabin Pressurizer وجود دارد. این بخش (Unit) نیروی مورد نیاز خود را از تیغه های میانی کمپرسورهای فشار بالا (High Pressure Compressor) در موتورهای Jet تامین مینماید. هوای استخراج شده جهت خنک سازی و همچنین قابلیت استفاده در داخل کابین, توسط یک لوله فلزی (Tube) به یک عدد مولد (Generator) سیستم تامین اکسیژن منتقل میشود و پس از انجام فرآیند آماده سازی, تحت 2 مسیر خروجی به داخل کابین راه میابد. مسیر اول دارای یک خروجی همراه با Check Valve (شیر یا همان سوپاپ اطمینان) در زیر پای خلبان و در جهت تامین فشار کلی کابین با اختلاف 7 PSI با فشار متعارف و خارج از کابین میباشد و مسیر دوم پس از گذر از چندین فیلتر و افزودن برخی گازهای مکمل در سیستم های پیشرفته (همچون F-22) جهت استنشاق, وارد کلاه خلبان میشود.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

در خصوص برخی اشکالات موجود در متن خبر فوق, دوستان عزیز و گرامی توضیخات لازم را ارائه نمودند. با اینحال در ابتدا مروری گذرا خواهیم داشت و پس از آن به بررسی علمی و اجمالی سیستم تامین اکسیژن در هواپیماهای نظامی خواهیم پرداخت.
دستور به زمین نشاندن جتهای مذکور در ماه ژانویه سال جاری میلادی صادر شد اما با گذشت چند ماه از صدور اولین دستور، هفته جاری چنین خبری منتشر شد.
دستور زمینگیر (Ground) شدن هواپیماهای جنگنده F-22 Raptor به منظور بررسی و رفع نقص سیستم اکسیژن در ماه May سال جاری (اردیبهشت 1390) صادر گردید. در حالیکه از ماه January همین سال (دیماه 1389) به دستور فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده, پرواز این جنگنده در ارتفاع بیشتر از 25000 پا (بیش از 7600 متر) از سطح دریا محدود گردیده بود و عملا" تاریخ ها و دلایل فنی ذکر شده در متن خبر فوق, با واقعیت موجود هم خوانی ندارند.
[External Link Removed for Guests]
F-22 Raptor
در حالی است که آمریکا بسیاری از این جنگنده ها را به کشورهای عربی خلیج فارس فروخته و حالا آنها مانده اند و جنگنده هایی که روی دست مانده است.
حتی با صرف نظر از غیر صادراتی بودن F-22, در هیچیک از اخبار بین المللی, ترجمه این بخش از خبر فوق وجود ندارد و احتمالا" این پاراگراف حاصل نگارش خبرنگاران داخلی میباشد! همانطور که دوستان عزیز و گرامی در بالا نیز اشاره نمودند, طبق قانون مصوب سال 2006 کنگره فدرال آمریکا, فروش هواپیماهای نسل پنجم F-22 Raptor به کلیه کشورهای هم پیمان ممنوع میباشد. هرچند تاکنون کشورهای استرالیا, ژاپن و اسرائیل پیشنهادات قابل توجهی در خصوص خرید F-22 ارائه داده اند اما تاکنون هیچیک از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چنین مسئله ای را مطرح نکرده اند!
ررسی اجمالی سیستم تامین اکسیژن کابین در هواپیماهای جنگنده:
در هواپیماهای جنگنده, جهت تامین اکسیژن مورد نیاز خلبان, بخشی تحت عنوان Cabin Pressurizer وجود دارد. این بخش (Unit) نیروی مورد نیاز خود را از تیغه های میانی کمپرسورهای فشار بالا (High Pressure Compressor) در موتورهای Jet تامین مینماید. هوای استخراج شده جهت خنک سازی و همچنین قابلیت استفاده در داخل کابین, توسط یک لوله فلزی (Tube) به یک عدد مولد (Generator) سیستم تامین اکسیژن منتقل میشود و پس از انجام فرآیند آماده سازی, تحت 2 مسیر خروجی به داخل کابین راه میابد. مسیر اول دارای یک خروجی همراه با Check Valve (شیر یا همان سوپاپ اطمینان) در زیر پای خلبان و در جهت تامین فشار کلی کابین با اختلاف 7 PSI با فشار متعارف و خارج از کابین میباشد و مسیر دوم پس از گذر از چندین فیلتر و افزودن برخی گازهای مکمل در سیستم های پیشرفته (همچون F-22) جهت استنشاق, وارد کلاه خلبان میشود.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]