تامين قطعات هواپيماهاي ايراني توسط امريكا
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 529
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۱۲:۱۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 42 بار
- سپاسهای دریافتی: 99 بار
- تماس:
تامين قطعات هواپيماهاي ايراني توسط امريكا
آخرین وضعیف ناوگان هوایی ایران تا پایان تیرماه
خبرگزاری "مهر" آخرین وضعیت ناوگان هوایی ایران را منتشر کرد.براساس این گزارش، میانگین عمر ناوگان هوایی ایران بین 16 تا 17 سال است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی"مهر"، در حال حاضر تعداد هواپیماهای شرکت های فعال در ناوگان مسافربری هوایی کشور تا پایان تیرماه سال جاری به 120 فروند رسیده است که براساس برنامه چهارم، تعداد ناوگان تا پایان سال 1388 باید به 200 فروند برسد. از 120 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور حدود 81 فروند آن ملکی و مابقی اجارهای است.
ایران ایر، ماهان، آسمان، ایران ایر تور، کاسپین، آریا، کیش ایر، ساها، نفت، چابهار، ارم ایر، تفتان، قشم ایر، سفیران و زاگراس 15 شرکت هواپیمایی ایران به شمار می روند که دو شرکت تفتان - به دلیل تغییرات مدیریتی - و چابهار - به دلیل اجاره هواپیمایش به هما- هم اکنون فعالیت نمی کنند. میانگین عمر ناوگان هم از 18 تا 19 سال طی سال های گذشته به 15 تا 16 سال در حال حاضر کاهش یافته است.
ایران ایر دارای 4 فروند بوئینگ 747، 4 فرنود بوئینگ 727، 2 فروند ایرباس 600-300 ، 4 فروند ایرباس 300B2، دو فروند ایرباس 203-310، 2 فروند ایرباس 300B4 ، دو فروند ایرباس 310 و 5 فروند فوکر 100 است.
از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی ماهان دارای 4 فروند ایرباس 320 و 4 فروند ایرباس 300B4 ، سه فروند ایرباس 300 ، 3 فروند ایرباس 310 و 2 فروند توپولف 204 و 2 فروند ام دی 80 و 83 و یک فروند توپولف 154 می باشد.
در همین حال، شرکت هواپیمایی آسمان 4 فروند بوئینگ 727 و شش فروند ای تی ار 72 و 11 فروند فوکر در اختیار دارد. کیش ایر نیز دارای 6 فروند فوکر 50 ، 2 فروند توپولف 154 و 3 فروند ام دی 82 است.
شرکت ارم ایر 2 فروند توپولف 154، شرکت تفتان 2 فروند فوکر50، شرکت قشم ایر یک فروند ایرباس 321 و یک فروند ایرباس 300B4 در اختیار دارند.
شرکت هواپیمایی چابهار دارای 7 فروند فوکر، شرکت هواپیمایی آریا دارای 2 فروند فوکر50 و 3 فروند توپولف 154 و شرکت های کاسپین دارای 4 فروند توپولف 154، ایران ایرتور دارای 12 فروند توپولف 154 است.
ساها نیز 3 فروند بوئینگ 707 در ناوگان هوایی فعال دارد و هواپیماهای شرکت هواپیمایی نفت شامل4 فروند فوکر50 و یک فروند توییناتوراست.
در عین حال، امسال یک فروند توپولف به ناوگان ایران ایر تور، 2 فروند توپولف به زاگرس ایر، 5 فروند ایرباس به ماهان، یک فروند ایرباس به ناوگان قشم ایر اضافه شده است. در مقابل، دو فروند توپولف ایران ایرتور، 2 فروند ایرباس ترکیهای ایران ایر، یک فروند ام دی 82 کیش ایر، یک فروند بوئینگ 737 سفیران و یک فروند ایرباس 321 قشم ایر از چرخه ناوگان خارج شده است.
[External Link Removed for Guests]
خبرگزاری "مهر" آخرین وضعیت ناوگان هوایی ایران را منتشر کرد.براساس این گزارش، میانگین عمر ناوگان هوایی ایران بین 16 تا 17 سال است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی"مهر"، در حال حاضر تعداد هواپیماهای شرکت های فعال در ناوگان مسافربری هوایی کشور تا پایان تیرماه سال جاری به 120 فروند رسیده است که براساس برنامه چهارم، تعداد ناوگان تا پایان سال 1388 باید به 200 فروند برسد. از 120 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور حدود 81 فروند آن ملکی و مابقی اجارهای است.
ایران ایر، ماهان، آسمان، ایران ایر تور، کاسپین، آریا، کیش ایر، ساها، نفت، چابهار، ارم ایر، تفتان، قشم ایر، سفیران و زاگراس 15 شرکت هواپیمایی ایران به شمار می روند که دو شرکت تفتان - به دلیل تغییرات مدیریتی - و چابهار - به دلیل اجاره هواپیمایش به هما- هم اکنون فعالیت نمی کنند. میانگین عمر ناوگان هم از 18 تا 19 سال طی سال های گذشته به 15 تا 16 سال در حال حاضر کاهش یافته است.
ایران ایر دارای 4 فروند بوئینگ 747، 4 فرنود بوئینگ 727، 2 فروند ایرباس 600-300 ، 4 فروند ایرباس 300B2، دو فروند ایرباس 203-310، 2 فروند ایرباس 300B4 ، دو فروند ایرباس 310 و 5 فروند فوکر 100 است.
از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی ماهان دارای 4 فروند ایرباس 320 و 4 فروند ایرباس 300B4 ، سه فروند ایرباس 300 ، 3 فروند ایرباس 310 و 2 فروند توپولف 204 و 2 فروند ام دی 80 و 83 و یک فروند توپولف 154 می باشد.
در همین حال، شرکت هواپیمایی آسمان 4 فروند بوئینگ 727 و شش فروند ای تی ار 72 و 11 فروند فوکر در اختیار دارد. کیش ایر نیز دارای 6 فروند فوکر 50 ، 2 فروند توپولف 154 و 3 فروند ام دی 82 است.
شرکت ارم ایر 2 فروند توپولف 154، شرکت تفتان 2 فروند فوکر50، شرکت قشم ایر یک فروند ایرباس 321 و یک فروند ایرباس 300B4 در اختیار دارند.
شرکت هواپیمایی چابهار دارای 7 فروند فوکر، شرکت هواپیمایی آریا دارای 2 فروند فوکر50 و 3 فروند توپولف 154 و شرکت های کاسپین دارای 4 فروند توپولف 154، ایران ایرتور دارای 12 فروند توپولف 154 است.
ساها نیز 3 فروند بوئینگ 707 در ناوگان هوایی فعال دارد و هواپیماهای شرکت هواپیمایی نفت شامل4 فروند فوکر50 و یک فروند توییناتوراست.
در عین حال، امسال یک فروند توپولف به ناوگان ایران ایر تور، 2 فروند توپولف به زاگرس ایر، 5 فروند ایرباس به ماهان، یک فروند ایرباس به ناوگان قشم ایر اضافه شده است. در مقابل، دو فروند توپولف ایران ایرتور، 2 فروند ایرباس ترکیهای ایران ایر، یک فروند ام دی 82 کیش ایر، یک فروند بوئینگ 737 سفیران و یک فروند ایرباس 321 قشم ایر از چرخه ناوگان خارج شده است.
[External Link Removed for Guests]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
احتمال مذاكره ايران با سه شركت آمريكايي
يك منبع آگاه گفت: ايران در صورت لغو تحريمهاي هوايي با سه كارخانه توليد كننده موتور و قطعات هواپيما وارد مذاكره خواهد شد.
[External Link Removed for Guests]
يك منبع آگاه در گفتوگو با فارس با اشاره به شروع تحريمهاي هوايي آمريكا عليه ايران از ابتداي انقلاب اظهار داشت: طي چند سال اخير قدمهاي مثبتي در جهت تعميرات موتور هواپيما در كشور انجام شد و با وجود اينكه در بعضي موارد موانعي بزرگ پيش رو بود، نتايج خوبي در اين زمينه به دست آمد.
وي با بيان اينكه تمام هواپيماها به صورت ادواري احتياج به تعميرات دارند، افزود: در حال حاضر 6 فروند هواپيماي ايرباس كه از تركيه خريداري شده است به طور كامل از رده خارج شده و تا زماني كه موتورهاي آنها تعمير نشود امكان جابهجايي مسافر براي آنها وجود ندارد.
وي تصريح كرد: هر كدام از اين هواپيماها داراي دو موتور هستند كه با احتساب سه موتور يدكي ميتوان گفت 15 موتور از كار افتاده هواپيماي ايرباس در كشور وجود دارد.
اين منبع آگاه خاطرنشان كرد: از آنجا كه سازنده موتور اين گونه هواپيماها كارخانه جنرال الكتريك است، اين كارخانه قطعا يكي از كارخانههايي است كه ايران بايد با آن قرارداد همكاري امضا كند.
وي افزود: موتورهاي هواپيماي بوئينگ مدلهاي 727، 737 و 747 نيز ساخت كارخانه PRAT & WITNY آمريكا هستند كه در صورت احتياج اين نوع هواپيما به تعميرات، انعقاد قرارداد با اين كارخانه نيز اجتناب ناپذير به نظر ميرسد.
اين منبع آگاه سومين كارخانهاي را كه در صورت لغو تحريمهاي هوايي از سوي آمريكا، مورد نظر ايران خواهد بود كارخانه هواپيما سازي بوئينگ عنوان كرد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
يك منبع آگاه در گفتوگو با فارس با اشاره به شروع تحريمهاي هوايي آمريكا عليه ايران از ابتداي انقلاب اظهار داشت: طي چند سال اخير قدمهاي مثبتي در جهت تعميرات موتور هواپيما در كشور انجام شد و با وجود اينكه در بعضي موارد موانعي بزرگ پيش رو بود، نتايج خوبي در اين زمينه به دست آمد.
وي با بيان اينكه تمام هواپيماها به صورت ادواري احتياج به تعميرات دارند، افزود: در حال حاضر 6 فروند هواپيماي ايرباس كه از تركيه خريداري شده است به طور كامل از رده خارج شده و تا زماني كه موتورهاي آنها تعمير نشود امكان جابهجايي مسافر براي آنها وجود ندارد.
وي تصريح كرد: هر كدام از اين هواپيماها داراي دو موتور هستند كه با احتساب سه موتور يدكي ميتوان گفت 15 موتور از كار افتاده هواپيماي ايرباس در كشور وجود دارد.
اين منبع آگاه خاطرنشان كرد: از آنجا كه سازنده موتور اين گونه هواپيماها كارخانه جنرال الكتريك است، اين كارخانه قطعا يكي از كارخانههايي است كه ايران بايد با آن قرارداد همكاري امضا كند.
وي افزود: موتورهاي هواپيماي بوئينگ مدلهاي 727، 737 و 747 نيز ساخت كارخانه PRAT & WITNY آمريكا هستند كه در صورت احتياج اين نوع هواپيما به تعميرات، انعقاد قرارداد با اين كارخانه نيز اجتناب ناپذير به نظر ميرسد.
اين منبع آگاه سومين كارخانهاي را كه در صورت لغو تحريمهاي هوايي از سوي آمريكا، مورد نظر ايران خواهد بود كارخانه هواپيما سازي بوئينگ عنوان كرد.
[External Link Removed for Guests]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
مشكل صنعت هوایی كشور درتامین قطعات هواپیما تاحد زیادی رفع شد
مشكل صنعت هوایی كشور درتامین قطعات هواپیما تاحد زیادی رفع شد
مدیركل ارتباطات و ناوبری فرودگاههای كشور گفت: با شكسته شدن تحریمهای آمریكا، مشكل صنعت هوایی كشور در تامین قطعات هواپیماها به طور مستقیم تا حد بسیار زیادی رفع شد.
" حمید حسینی " روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: با پیگیریهای بعمل آمده و به رغم میل باطنی آمریكا زمینه تامین مستقیم قطعات مورد نیاز صنعت هوایی كشور فراهم شد.
وی با اشاره به اینكه قطعات مورد نیاز صنعت هوایی كشور پیشتر به صورت غیر مستقیم و با مشكلات زیاد تامین میشد گفت: در مرحله نخست مقرر شد كه قطعات هواپیماهایی كه توسط شركتهای آمریكایی ساخته شده تامین شود.
وی با تاكید بر اهتمام جدی دولت نهم به افزایش ایمنی پروازها در كشور افزود: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۳۵میلیارد ریال برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز فرودگاههای كشور اختصاص یافت كه در حال تهیه است.
وی گفت: دولت در متمم بودجه نیز بیش از ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات ارتباطی ناوبری در جهت افزایش سطح ایمنی در فرودگاههای كشور پیش بینی كرده است.
وی افزود: در همین راستا آذر ماه امسال شاهد راه اندازی سامانه كمك ناوبری در فرودگاه زاهدان و سامانه راداری در فرودگاه كیش خواهیم بود.
وی گفت: تا پایان سال جاری همچنین شاهد نصب و راه اندازی برج فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) خواهیم بود.
حسینی افزود: به رغم همه تحریمها و مشكل آفرینی آمریكا همه خدمات صنعت هوایی كشور مطابق با آخریم فناوری و استاندارهای بینالمللی بوده و سیاست دولت ارتقا سطح این خدمات است.
وی گفت: با حمایتهای دولت نهم مجموعه صنعت هوایی كشور شاهد بكارگیری تجهیزات مورد نیاز ارتقا سطح ایمنی بوده و راه اندازی دو مجموعه راداری در فرودگاههای مشهد و اصفهان كه در هفته دولت انجام گرفت نشانههای این حمایت است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3261&T=يك%20مسوول:%20%20مشكل%20صنعت%20هوايي%20كشور%20درتامين%20قطعات%20هواپيما%20تاحد%20زيادي%20رفع%20شد]منبع[/url]
مدیركل ارتباطات و ناوبری فرودگاههای كشور گفت: با شكسته شدن تحریمهای آمریكا، مشكل صنعت هوایی كشور در تامین قطعات هواپیماها به طور مستقیم تا حد بسیار زیادی رفع شد.
" حمید حسینی " روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: با پیگیریهای بعمل آمده و به رغم میل باطنی آمریكا زمینه تامین مستقیم قطعات مورد نیاز صنعت هوایی كشور فراهم شد.
وی با اشاره به اینكه قطعات مورد نیاز صنعت هوایی كشور پیشتر به صورت غیر مستقیم و با مشكلات زیاد تامین میشد گفت: در مرحله نخست مقرر شد كه قطعات هواپیماهایی كه توسط شركتهای آمریكایی ساخته شده تامین شود.
وی با تاكید بر اهتمام جدی دولت نهم به افزایش ایمنی پروازها در كشور افزود: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۳۵میلیارد ریال برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز فرودگاههای كشور اختصاص یافت كه در حال تهیه است.
وی گفت: دولت در متمم بودجه نیز بیش از ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات ارتباطی ناوبری در جهت افزایش سطح ایمنی در فرودگاههای كشور پیش بینی كرده است.
وی افزود: در همین راستا آذر ماه امسال شاهد راه اندازی سامانه كمك ناوبری در فرودگاه زاهدان و سامانه راداری در فرودگاه كیش خواهیم بود.
وی گفت: تا پایان سال جاری همچنین شاهد نصب و راه اندازی برج فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) خواهیم بود.
حسینی افزود: به رغم همه تحریمها و مشكل آفرینی آمریكا همه خدمات صنعت هوایی كشور مطابق با آخریم فناوری و استاندارهای بینالمللی بوده و سیاست دولت ارتقا سطح این خدمات است.
وی گفت: با حمایتهای دولت نهم مجموعه صنعت هوایی كشور شاهد بكارگیری تجهیزات مورد نیاز ارتقا سطح ایمنی بوده و راه اندازی دو مجموعه راداری در فرودگاههای مشهد و اصفهان كه در هفته دولت انجام گرفت نشانههای این حمایت است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3261&T=يك%20مسوول:%20%20مشكل%20صنعت%20هوايي%20كشور%20درتامين%20قطعات%20هواپيما%20تاحد%20زيادي%20رفع%20شد]منبع[/url]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
با وجود ادعای آمریكا،
دستور تعمیر موتور هواپیماها ازطریق مراجع رسمی صادر نشده است
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اعلام لغو تحریم صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریكا ، هنوز از طریق مراجع رسمی ، دستور تعمیر موتور هواپیماهای مسافری ایران در كشور ثالث، ابلاغ نشده است.
"نادر والی" افزود: از طریق رسانههای گروهی در جریان لغو تحریم قرار گرفتهایم،اما تاكنون دراین زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان آنكه تامین قطعات مورد نیاز موتور هواپیماها تاكنون شامل تحریم آمریكا بوده است، تصریح كرد: در صورتی كه این مهم از طریق مراجع رسمی اعلام شود، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هواپیماهای زمین گیر خود را برای تعمیر در داخل و یا خارج از كشور آماده كند.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عین حال تاكید كرد، تا زمانی كه این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح اعلام نشود ، نمیتوانیم در این خصوص وارد مذاكره شویم.
وی با تشریح نحوه تعمیر قسمتهای مختلف موتور هواپیما یادآور شد: تعمیر موتور هواپیما بحث گستردهای دارد و هم اكنون متخصصان داخلی بعضی از بخش -های موتور هواپیما را در كشور تعمیر میكنند.
به گفته والی، بااین وجود در شرایط خاصی برای تامین قطعات و اصلاح برخی از قسمتهای موتور هواپیما، تعمیرات آن باید توسط شركتهای خارجی انجام شود.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید شركت هواپیمایی ایران ایر (هما) تاكید كرد، تامین قطعات موتور توسط كمپانی سازنده آن انحصاری است و این مهم سبب شده است تا ما نتوانیم به سهولت نسبت به تامین قطعات مورد نیاز خود اقدام كنیم.
وی با اشاره به آغاز نخستین تعمیر اساسی بوئینگ ۷۴۷در شركت ایران ایر، افزود: با تحریم آمریكا، ایران نمیتواند هواپیماهای مورد نیاز ناوگان هوایی خود را خریداری كند، لذا ناگزیر هستیم با توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص با تعمیرات اساسی هواپیماهای موجود، نیازهای خود را در این زمینه برطرف كنیم.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: موتور بیشتر هواپیماهای ایرباس كه هم اكنون زمینگیر هستند ، ساخت كارخانه جنرال الكتریك آمریكا است كه هریك از آنها خصوصیات ویژه خود را دارند.
والی در پایان اظهار امیدواری كرد، با انجام تعمیرات اساسی موتور هواپیماهای ایرباس، هواپیماهای بیشتری وارد خدمات هوایی ایران ایر در خطوط مختلف شوند.
وزارت خارجه آمریكا مهر ماه 85، با صدور بیانیهای اعلام كرد، مجوز فروش قطعات یدكی هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر میكند . در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نیز اعلام كردكه وزارتخانههای خارجه و بازرگانی و همچنین كنگره آمریكا را از درخواست خود از وزارت دارایی برای صدور مجوز فروش قطعات یدكی موتورهواپیماهای ایرباس بهایران،آگاه كردهاند.
قرار بود شركت آمریكایی جنرال الكتریك قطعات یدكی هواپیماهای ایرباس را به ایران بفروشد، اما تعمیرات در كشور ثالث انجام شود.
مقامهای آمریكا این اقدام را در چارچوب تعهداین كشور به پیشبرد استانداردهای بینالمللی ایمنی پرواز و تضمین سلامت تمامی مسافران هواپیما از جمله شهروندان ایرانی اعلام كرده بودند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3381&T=والي:%20با%20وجود%20ادعاي%20آمريكا،%20دستور%20تعمير%20موتور%20هواپيماها%20ازطريق%20مراجع%20رسمي%20صادر%20نشده%20است]منبع[/url]
دستور تعمیر موتور هواپیماها ازطریق مراجع رسمی صادر نشده است
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اعلام لغو تحریم صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریكا ، هنوز از طریق مراجع رسمی ، دستور تعمیر موتور هواپیماهای مسافری ایران در كشور ثالث، ابلاغ نشده است.
"نادر والی" افزود: از طریق رسانههای گروهی در جریان لغو تحریم قرار گرفتهایم،اما تاكنون دراین زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان آنكه تامین قطعات مورد نیاز موتور هواپیماها تاكنون شامل تحریم آمریكا بوده است، تصریح كرد: در صورتی كه این مهم از طریق مراجع رسمی اعلام شود، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هواپیماهای زمین گیر خود را برای تعمیر در داخل و یا خارج از كشور آماده كند.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عین حال تاكید كرد، تا زمانی كه این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح اعلام نشود ، نمیتوانیم در این خصوص وارد مذاكره شویم.
وی با تشریح نحوه تعمیر قسمتهای مختلف موتور هواپیما یادآور شد: تعمیر موتور هواپیما بحث گستردهای دارد و هم اكنون متخصصان داخلی بعضی از بخش -های موتور هواپیما را در كشور تعمیر میكنند.
به گفته والی، بااین وجود در شرایط خاصی برای تامین قطعات و اصلاح برخی از قسمتهای موتور هواپیما، تعمیرات آن باید توسط شركتهای خارجی انجام شود.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید شركت هواپیمایی ایران ایر (هما) تاكید كرد، تامین قطعات موتور توسط كمپانی سازنده آن انحصاری است و این مهم سبب شده است تا ما نتوانیم به سهولت نسبت به تامین قطعات مورد نیاز خود اقدام كنیم.
وی با اشاره به آغاز نخستین تعمیر اساسی بوئینگ ۷۴۷در شركت ایران ایر، افزود: با تحریم آمریكا، ایران نمیتواند هواپیماهای مورد نیاز ناوگان هوایی خود را خریداری كند، لذا ناگزیر هستیم با توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص با تعمیرات اساسی هواپیماهای موجود، نیازهای خود را در این زمینه برطرف كنیم.
مدیركل برنامهریزی و كنترل تولید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: موتور بیشتر هواپیماهای ایرباس كه هم اكنون زمینگیر هستند ، ساخت كارخانه جنرال الكتریك آمریكا است كه هریك از آنها خصوصیات ویژه خود را دارند.

والی در پایان اظهار امیدواری كرد، با انجام تعمیرات اساسی موتور هواپیماهای ایرباس، هواپیماهای بیشتری وارد خدمات هوایی ایران ایر در خطوط مختلف شوند.
وزارت خارجه آمریكا مهر ماه 85، با صدور بیانیهای اعلام كرد، مجوز فروش قطعات یدكی هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر میكند . در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نیز اعلام كردكه وزارتخانههای خارجه و بازرگانی و همچنین كنگره آمریكا را از درخواست خود از وزارت دارایی برای صدور مجوز فروش قطعات یدكی موتورهواپیماهای ایرباس بهایران،آگاه كردهاند.
قرار بود شركت آمریكایی جنرال الكتریك قطعات یدكی هواپیماهای ایرباس را به ایران بفروشد، اما تعمیرات در كشور ثالث انجام شود.
مقامهای آمریكا این اقدام را در چارچوب تعهداین كشور به پیشبرد استانداردهای بینالمللی ایمنی پرواز و تضمین سلامت تمامی مسافران هواپیما از جمله شهروندان ایرانی اعلام كرده بودند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3381&T=والي:%20با%20وجود%20ادعاي%20آمريكا،%20دستور%20تعمير%20موتور%20هواپيماها%20ازطريق%20مراجع%20رسمي%20صادر%20نشده%20است]منبع[/url]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
تبار كافی برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی داریم
اعتبار كافی برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی داریم
[External Link Removed for Guests]
رئیس كمیته راه و ترابری مجلس گفت: دولت وزارتخانههای دفاع و راه و ترابری را مكلف كند تا برای هر هواپیمای غیر نظامی حامل نیروی انسانی استانداردهای پیشبینی شده از سوی سازمان هواپیمایی را در نظر بگیرد.
سیدبهلول حسینی در رابطه با تقویت و تجهیز ناوگان هوایی كشور اظهار كرد: در هنگام بروز سوانح تلخ و تاسف بار كه به مرگ و كشته شدن عدهای نیروی انسانی منتهی میشود طبیعی است كه آن خسارت قابل جبران نیست، زیرا نیروی انسانی را نمیتوان بازگرداند؛ ولی قدر مسلم خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی هزینه زیادی برای دولت ندارد و میتوان به سرعت جایگزین كرد.
وی با بیان اینكه استانداردهای لازم در مورد هواپیماهای مسافری كه تابع فرودگاههای كشوری بوده ولی در بخشهای نظامی هستند باید رعایت شود، افزود: دولت باید به وزرای راه و ترابری و دفاع كشور دستور بدهد كه هر هواپیمای حامل نیروی انسانی و غیر باری كه ماموریتش نیز جنگی نیست استانداردهایی را كه در فرودگاههای كشور برای تمام هواپیماهای مسافربری در نظر میگیرد، رعایت كند.
نماینده مردم میانه در مجلس تصریح كرد: طبعا هم به لحاظ سالم بودن هواپیما قبل از پرواز، رعایت نكات ایمنی و فنی در حین پرواز و فرود هواپیما باید نكات مورد نظر رعایت شوند و با در نظر گرفتن غیر نظامی بودن هواپیما، آن استانداردهایی كه از سوی ایكائو و سازمان هواپیمایی تعریف شده رعایت شود.
رئیس كمیته راه و ترابری مجلس در ادامه در خصوص خرید هواپیما از خارج گفت: در حال حاضر با فشارهایی كه به لحاظ تحریمهای خارجی بر ما اعمال میشود با محدودیت خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هواپیمایی مواجهیم. ولی حتی اگر در بحث تحریمها مشكل داشته باشیم اعتبار مناسبی برای خرید هواپیما دیده شده است كه میتوان جهت نوسازی ناوگان هوایی به كار گرفت.
حسینی اضافه كرد: یكی از علل سقوط هواپیما نقص فنی و معیوب بودن یا فرسودگی هواپیماهاست. عدهای معتقدند كه در بحث فرسوده بودن هواپیما با تعریض موتور آن و تعمیر هواپیما مشكل موجود مرتفع و منتفی میشود در حالیكه چنین مسالهای بار روانی و اثرات منفی خود را بر مردم و جامعه به جا میگذارد، لذا دولت و مسوولان باید نسبت به تقویت ناوگان هواپیمایی كشور اقدام لازم را انجام بدهند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3590&T=رئيس%20كميته%20راه%20و%20ترابري%20مجلس:%20%20اعتبار%20كافي%20براي%20خريد%20هواپيما%20و%20تجهيز%20ناوگان%20هوايي%20داريم]منبع[/url]
[External Link Removed for Guests]
رئیس كمیته راه و ترابری مجلس گفت: دولت وزارتخانههای دفاع و راه و ترابری را مكلف كند تا برای هر هواپیمای غیر نظامی حامل نیروی انسانی استانداردهای پیشبینی شده از سوی سازمان هواپیمایی را در نظر بگیرد.
سیدبهلول حسینی در رابطه با تقویت و تجهیز ناوگان هوایی كشور اظهار كرد: در هنگام بروز سوانح تلخ و تاسف بار كه به مرگ و كشته شدن عدهای نیروی انسانی منتهی میشود طبیعی است كه آن خسارت قابل جبران نیست، زیرا نیروی انسانی را نمیتوان بازگرداند؛ ولی قدر مسلم خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی هزینه زیادی برای دولت ندارد و میتوان به سرعت جایگزین كرد.
وی با بیان اینكه استانداردهای لازم در مورد هواپیماهای مسافری كه تابع فرودگاههای كشوری بوده ولی در بخشهای نظامی هستند باید رعایت شود، افزود: دولت باید به وزرای راه و ترابری و دفاع كشور دستور بدهد كه هر هواپیمای حامل نیروی انسانی و غیر باری كه ماموریتش نیز جنگی نیست استانداردهایی را كه در فرودگاههای كشور برای تمام هواپیماهای مسافربری در نظر میگیرد، رعایت كند.
نماینده مردم میانه در مجلس تصریح كرد: طبعا هم به لحاظ سالم بودن هواپیما قبل از پرواز، رعایت نكات ایمنی و فنی در حین پرواز و فرود هواپیما باید نكات مورد نظر رعایت شوند و با در نظر گرفتن غیر نظامی بودن هواپیما، آن استانداردهایی كه از سوی ایكائو و سازمان هواپیمایی تعریف شده رعایت شود.
رئیس كمیته راه و ترابری مجلس در ادامه در خصوص خرید هواپیما از خارج گفت: در حال حاضر با فشارهایی كه به لحاظ تحریمهای خارجی بر ما اعمال میشود با محدودیت خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هواپیمایی مواجهیم. ولی حتی اگر در بحث تحریمها مشكل داشته باشیم اعتبار مناسبی برای خرید هواپیما دیده شده است كه میتوان جهت نوسازی ناوگان هوایی به كار گرفت.
حسینی اضافه كرد: یكی از علل سقوط هواپیما نقص فنی و معیوب بودن یا فرسودگی هواپیماهاست. عدهای معتقدند كه در بحث فرسوده بودن هواپیما با تعریض موتور آن و تعمیر هواپیما مشكل موجود مرتفع و منتفی میشود در حالیكه چنین مسالهای بار روانی و اثرات منفی خود را بر مردم و جامعه به جا میگذارد، لذا دولت و مسوولان باید نسبت به تقویت ناوگان هواپیمایی كشور اقدام لازم را انجام بدهند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3590&T=رئيس%20كميته%20راه%20و%20ترابري%20مجلس:%20%20اعتبار%20كافي%20براي%20خريد%20هواپيما%20و%20تجهيز%20ناوگان%20هوايي%20داريم]منبع[/url]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
25 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی كشور افزوده میشود
25 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی كشور افزوده میشود
رئیس شركت فرودگاههای كشور گفت: به زودی 25 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی كشور افزوده میشود.
[External Link Removed for Guests]
به نقل از روابط عمومی استانداری كرمان، كتابچی در دیدار با استاندار كرمان به وضعیت فعلی فرودگاههای كشور اشاره كرد و با بیان این كه هم اكنون تعداد 56 فرودگاه در كشور فعالیت دارند گفت: از این تعداد 5 فرودگاه در استان كرمان قرار دارد.
وی همچنین به فعالیت 14 شركت هواپیمایی در كشور اشاره كرد و گفت: بر اساس برنامه سازمان هواپیمایی كشور و توافقات صورت گرفته با شركتهای هواپیمایی به زودی 25 هواپیمای جدید به هواپیماهای مسافربری موجود در كشور افزوده میشود.
در این دیدار محمد رئوفینژاد ، استاندار كرمان نیز طی سخنانی با اشاره به سیاستهای مدیریت استان كرمان در زمینه توسعه فرودگاههای استان گفت: استان كرمان ظرفیتهای فراوانی در زمینه صادرات محصولات كشاورزی داردكه برای استفاده از این ظرفیتها فرودگاهها میتوانند نقش اساسی ایفا كنند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3821&T=25%20فروند%20هواپیمای%20جدید%20به%20ناوگان%20هوایی%20كشور%20افزوده%20میشود]منبع[/url]
رئیس شركت فرودگاههای كشور گفت: به زودی 25 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی كشور افزوده میشود.
[External Link Removed for Guests]
به نقل از روابط عمومی استانداری كرمان، كتابچی در دیدار با استاندار كرمان به وضعیت فعلی فرودگاههای كشور اشاره كرد و با بیان این كه هم اكنون تعداد 56 فرودگاه در كشور فعالیت دارند گفت: از این تعداد 5 فرودگاه در استان كرمان قرار دارد.
وی همچنین به فعالیت 14 شركت هواپیمایی در كشور اشاره كرد و گفت: بر اساس برنامه سازمان هواپیمایی كشور و توافقات صورت گرفته با شركتهای هواپیمایی به زودی 25 هواپیمای جدید به هواپیماهای مسافربری موجود در كشور افزوده میشود.
در این دیدار محمد رئوفینژاد ، استاندار كرمان نیز طی سخنانی با اشاره به سیاستهای مدیریت استان كرمان در زمینه توسعه فرودگاههای استان گفت: استان كرمان ظرفیتهای فراوانی در زمینه صادرات محصولات كشاورزی داردكه برای استفاده از این ظرفیتها فرودگاهها میتوانند نقش اساسی ایفا كنند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3821&T=25%20فروند%20هواپیمای%20جدید%20به%20ناوگان%20هوایی%20كشور%20افزوده%20میشود]منبع[/url]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
تامين قطعات هواپيماهاي ايراني توسط امريكا
تامين قطعات هواپيماهاي ايراني توسط امريكا
در صورت موافقت وزارت دارايي امريكا صنعت تحريم شده هوانوردي ايران با 13 شركت هواپيمايي و ناوگاني با 120 هواپيما با متوسط عمر 16 سال ممكن است بتواند مشكل كمبود قطعات يدكي خود را كاهش دهد.
[External Link Removed for Guests]
بر اساس منابع خبري امريكا در ماه اكتبر با تعليق موقت تحريم ايران كه منجر به عدم دسترسي ايران به قطعات هواپيماهاي غربي و امريكا ميشد، موافقت كرد.
اين توافق تامين قطعات براي موتورهاي ساخته شده در امريكا در تعداد محدودي از هواپيماهاي ايرباس ايران را ممكن ميسازد.
سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري روز جمعه گفت: امريكا بازبيني و تعمير شش فروند ايرباس A310 را بصورت رسمي قبول كرده است و اكنون در جستجوي كشور سومي براي اجراي تعميرات اساسي مورد نياز هستند. اين كشور احتمالا در اروپا خواهد بود.
اما فارس نيوز در خبر خود اعلام كرد كه این تنها پيشنهادي در حال رسيدگي در وزارت دارايي امريكا است.
در صورت تاييد توسط امريكا، اين اولين همكاري بين دو كشور در صنعت هوايي پس از انقلاب اسلامي ايران و اعمال تحريمها توسط امريكا خواهد بود.بر طبق تحريمها ايران از خريد هواپيماي بويينگ و هواپيماهاي اروپايي با قطعات امريكايي محروم شد.
ايران يكي از بدترين ركوردها در ايمني هوايي را دارد و بيش از 600 كشته در حوادث پنج سال گذشته داشته است.
منابع:
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3975&T=%20تامين%20قطعات%20هواپيماهاي%20ايراني%20توسط%20امريكا]1[/url] و [External Link Removed for Guests]
در صورت موافقت وزارت دارايي امريكا صنعت تحريم شده هوانوردي ايران با 13 شركت هواپيمايي و ناوگاني با 120 هواپيما با متوسط عمر 16 سال ممكن است بتواند مشكل كمبود قطعات يدكي خود را كاهش دهد.
[External Link Removed for Guests]
بر اساس منابع خبري امريكا در ماه اكتبر با تعليق موقت تحريم ايران كه منجر به عدم دسترسي ايران به قطعات هواپيماهاي غربي و امريكا ميشد، موافقت كرد.
اين توافق تامين قطعات براي موتورهاي ساخته شده در امريكا در تعداد محدودي از هواپيماهاي ايرباس ايران را ممكن ميسازد.
سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري روز جمعه گفت: امريكا بازبيني و تعمير شش فروند ايرباس A310 را بصورت رسمي قبول كرده است و اكنون در جستجوي كشور سومي براي اجراي تعميرات اساسي مورد نياز هستند. اين كشور احتمالا در اروپا خواهد بود.
اما فارس نيوز در خبر خود اعلام كرد كه این تنها پيشنهادي در حال رسيدگي در وزارت دارايي امريكا است.
در صورت تاييد توسط امريكا، اين اولين همكاري بين دو كشور در صنعت هوايي پس از انقلاب اسلامي ايران و اعمال تحريمها توسط امريكا خواهد بود.بر طبق تحريمها ايران از خريد هواپيماي بويينگ و هواپيماهاي اروپايي با قطعات امريكايي محروم شد.
ايران يكي از بدترين ركوردها در ايمني هوايي را دارد و بيش از 600 كشته در حوادث پنج سال گذشته داشته است.
منابع:
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3975&T=%20تامين%20قطعات%20هواپيماهاي%20ايراني%20توسط%20امريكا]1[/url] و [External Link Removed for Guests]
- پست: 1106
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵, ۱۱:۱۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 176 بار
- سپاسهای دریافتی: 468 بار
- تماس:
اما فارس نيوز در خبر خود اعلام كرد كه این تنها پيشنهادي در حال رسيدگي در وزارت دارايي امريكا است.
خبر گزاری فارس متاسفانه هر گونه کمک آمریکا به ایران رو غیر قابل قبول میدونه و اون رو همرده امداد از شیطان میخونه در بسیاری از اخبار که در مورد همکاری ایران و آمریکا در 27 سال پیش زده شده بود این خبرگزاری همواره ساز مخالف زده . می دونم چی گیرش میاد ولی مطمئنا نفرین افرادی که جان وابستگانشونو در صوانح هوایی از دست دادن دنبالشون خواهد بود .
بر خلاف اعلام این خبرگزاری این پیشنهاد در کنگره آمریکا مطرحه و در حال تایید هست . علت قبول این پیشنهاد از سوی آمریکا فقط به خاطر سقوط های مکرر هواپیماهای ایرانی بوده که باعث اعتراض سازمان هوایی بین المللی ایکائو به آمریکا شده . خوشبختانه خود ایکائو هم از این پیشنهاد جهت حفظ جان مسافران بشدت پشتیبانی میکنه و مطمئنم تا پایان سال محل کشور ثالث که در ارو پا خواهد بود انتخاب خواهد شد .
ايران يكي از بدترين ركوردها در ايمني هوايي را دارد و بيش از 600 كشته در حوادث پنج سال گذشته داشته است.
اکثر سقوطها رضا جان مربوط به هواپیماهای نظامی و یا آنتونوف ها و ایرباسها بوده . من در این چند ساله خبری از سقوط بویینگ های ایرانی نشنیدم .
آنتنوف که اسمش گویای همه چیزه
ولی اصلی ترین عامل سقوط ایرباسها از نظر من نوع ساخت موتور اونه که به صورت شراکتی ساخته شده و هر کشوری درصدی از موتور اون رو ساخته و این اصلا در هواپیماسازی سیاست درستی نیست . همین آمریکا کل قطعات موتورهای خودشو در آمریکا درست میکنه و این باعث اطمینان بیشتر به موتور میشه ولی ایرباس با موتور های بازار مشترک خودش به نظر من گزینه خوبی برای پرواز نخواهد بود
موفق باشید
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
ناوگان هوایی ایران نوسازی میشود
[External Link Removed for Guests]
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عزم دولت و مجلس درکمک به صنعت هواپیمایی کشور جزم است افزود: امسال250 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی ناوگان این شرکت اختصاص یافت و در بودجه سال اینده کل کشور نیز همین میزان درنظر گرفتهشده است.
سعید حسامی افزود: این در حالیست که مسئولان هیچ محدودیتی برای تامین نیازهای ناوگان هوایی کشور قایل نشدهاند.
وی با اشاره به انعکاس برخی مطالب در رسانه ها در مورد نهایی شدن موضوع تعمیر موتور هواپیماهای امریکایی ناوگان هوایی ایران در شرکتهای اروپایی افزود: هنوز این مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است واظهارنظر برخی افراد و یا خبرگزاریهای خارجی در مورد این موضوع غیر واقعی است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: هماکنون با تلاشمتخصصان داخلی ناوگان هوایی کشور طبق استانداردهای روز تعمیر و نگهداریمی شود و کشور از این حیث وابستگی به شرکت های خارجی ندارد.
حسامی گفت: با وجود تحریم صنعت هواپیمایی ایران از سوی امریکا تاکنون همه نیازهای ناوگان هوایی کشور از راههای مختلف تامین شده است و در تامین قطعات مورد نیاز ناوگان مشکلی نداریم.
مدیرعامل شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: بزودی قرارداد ساخت پنج فروند هواپیمای توپولوف 204 که از جمله هواپیماهای مدرن و پیشرفته محسوب میشود, با روسیه به امضاء میرسد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی دارای قدیمیترین و بزرگترین ناوگان هوایی کشور است که هماکنون 43 فروند هواپیمای ملکی و اجارهای در ان فعال است .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عزم دولت و مجلس درکمک به صنعت هواپیمایی کشور جزم است افزود: امسال250 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی ناوگان این شرکت اختصاص یافت و در بودجه سال اینده کل کشور نیز همین میزان درنظر گرفتهشده است.
سعید حسامی افزود: این در حالیست که مسئولان هیچ محدودیتی برای تامین نیازهای ناوگان هوایی کشور قایل نشدهاند.
وی با اشاره به انعکاس برخی مطالب در رسانه ها در مورد نهایی شدن موضوع تعمیر موتور هواپیماهای امریکایی ناوگان هوایی ایران در شرکتهای اروپایی افزود: هنوز این مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است واظهارنظر برخی افراد و یا خبرگزاریهای خارجی در مورد این موضوع غیر واقعی است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: هماکنون با تلاشمتخصصان داخلی ناوگان هوایی کشور طبق استانداردهای روز تعمیر و نگهداریمی شود و کشور از این حیث وابستگی به شرکت های خارجی ندارد.
حسامی گفت: با وجود تحریم صنعت هواپیمایی ایران از سوی امریکا تاکنون همه نیازهای ناوگان هوایی کشور از راههای مختلف تامین شده است و در تامین قطعات مورد نیاز ناوگان مشکلی نداریم.
مدیرعامل شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: بزودی قرارداد ساخت پنج فروند هواپیمای توپولوف 204 که از جمله هواپیماهای مدرن و پیشرفته محسوب میشود, با روسیه به امضاء میرسد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی دارای قدیمیترین و بزرگترین ناوگان هوایی کشور است که هماکنون 43 فروند هواپیمای ملکی و اجارهای در ان فعال است .
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2132
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 1980 بار
- سپاسهای دریافتی: 6841 بار
- تماس:
موافقت آمريكا با تعمير هواپيماهاي ايراني :نبايد تصور كرد كه گربه عابد
حسين شريعتمداري
موافقت آمريكا با فروش قطعات يدكي موردنياز هواپيماهاي مسافربري ايران و تعمير آنها در يك كشور ثالث واكنش ها و اظهارنظرهاي متفاوتي را به دنبال داشته است. تمامي صاحبنظران با اشاره به تلاش آمريكا براي گسترش دامنه تحريم هاي ايران، تصميم اخير اين كشور را غيرمنتظره دانسته و درباره انگيزه آمريكا از اين تصميم، نظرات متفاوتي ارائه كرده اند.
يكي از نمايندگان عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي بر اين باور است كه «پس از تصويب يك فوريت طرح انگشت نگاري اتباع آمريكايي در مجلس، ايالات متحده آمريكا با ارسال نامه اي آمادگي خود را براي تعمير و تامين قطعات موردنياز هواپيماهاي مسافربري اعلام كرده است» در نگاه اين نماينده محترم تصميم اخير آمريكا، با هدف پيشگيري از اجراي مصوبه مجلس شوراي اسلامي ايران اتخاذ شده. اين نماينده محترم توضيح نمي دهد كه چرا آمريكايي ها در مقابل برخي ديگر از مصوبات ضدآمريكايي مجلس و دولت جمهوري اسلامي ايران كه پي آمدهاي دشوارتري براي ايالات متحده داشته است، از خود واكنش هاي مشابه نظير تصميم اخير نشان نداده اند؟
شماري ديگر از صاحبنظران معتقدند گزارش مشترك نمايندگي هاي شركت هاي حمل و نقل هوايي ايران- كميته مقابله با تحريم هوايي- به سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو)، علت اصلي در اتخاذ تصميم اخير دولت آمريكا بوده است.
صاحبان عقيده ياد شده، اين پرسش را بي پاسخ مي گذارند كه چرا آمريكا طي چند سال گذشته و در حالي كه بسياري از سازمان ها و شركت هاي حمل و نقل هوايي شكستن اين تحريم ها را ضروري دانسته و ايالات متحده را به اقدامي غيرانساني متهم مي كردند، تحريم هوايي ايران را نقض نكرده و تصميم تعمير و تامين قطعات را دقيقاً در حالي اتخاذ كرده كه در همان حال بيشترين تلاشها را براي گسترش تحريم هاي ايران اسلامي در دستور كار خود داده و براي اين منظور دست به رايزني هاي گسترده اي با كشورهاي اروپايي زده است؟
برخي از محافل سياسي در اروپا و آمريكا نيز اصرار دارند اين تصميم را يك اقدام انسان دوستانه از سوي آمريكا تلقي كنند كه با توجه به كينه توزي ها و جنايات بي شمار آمريكا بخصوص طي چند سال اخير، اين برداشت پاسخي جز يك پوزخند نخواهد داشت.
و اما، در يك نگاه واقع بينانه بايد علت تصميم اخير آمريكا را در تصميم چند هفته گذشته ايران براي خريد هواپيماهاي مسافربري از روسيه جستجو كرد.
روز چهارشنبه 29 شهريور ماه 1385- 20 سپتامبر 2006- خبرگزاري اينترفكس به نقل از شركت روسي «ايلوشين فاينانس» گزارش داد كه ايران قصد دارد تعداد 5 فروند هواپيماي مسافربري 204-TU از روسيه خريداري كند. مقامات روسي اعلام كردند اين قرارداد كه ارزش آن بيش از 180 ميليون دلار برآورد مي شود، براساس برنامه توافق شده ميان ايران و روسيه، پيش از 15 دسامبر- 24 آذرماه- به امضاء خواهد رسيد و زمان تحويل هواپيماها نيز از سال 2008 ميلادي آغاز خواهد شد.
همين گزارش حاكي است كه ايران درصدد است 2 فروند هواپيماي روسي از نوع 96-IL را به صورت اجاره در اختيار گرفته و در صورت رضايت از عملكرد آنها، چند فروند از اين نوع هواپيماي مسافربري را خريداري كرده و در ناوگان تجاري خود بكار گيرد.
اين تصميم دولت جمهوري اسلامي ايران كه از چند سال قبل اتخاذ شده و تاكنون به اجرا در نيامده بود، ناوگان هوايي كشورمان را از انحصار شركت آمريكايي «بوئينگ» و شركت فرانسوي - آمريكايي «ارباس» بيرون مي آورد و در همان حال، اهرم قدرتمندي براي تحريم هوايي و فشار اقتصادي و سياسي به ايران اسلامي را از دست آمريكا خارج مي كند.
در نوامبر سال 2003 ميلادي، سازمان جهاني هواپيمايي تجاري- ايكائو- گزارش مستندي منتشر كرد كه نشان مي داد هواپيماهاي توپولوف نسبت به نوع مشابه آمريكايي آن «بوئينگ» از ايمني پرواز بيشتري برخوردارند. اين گزارش در همان زمان انتشار با اعتراض شركت هاي آمريكايي بوئينگ، فرانسوي- آمريكايي «ارباس» و شركت هلندي «فوكر» روبرو شد ولي گزارش ايكائو مستند به آمار سوانح هوايي بود و زمينه چنداني براي مناقشه در آن باقي نمي گذاشت.
بي ترديد علت تصميم اخير آمريكا را بايد در تصميم چند هفته قبل ايران براي تأمين هواپيماهاي مسافربري مورد نياز خود از روسيه، جستجو كرد. تصميمي كه هر چند بسيار دير اتخاذ شده ولي نبايد با ترفند جديد آمريكا -كه كمترين اعتمادي به آن نيست- برزمين بماند.
براي اثبات ديدگاه فوق الذكر به خبر زير توجه كنيد؛
«روزنامه روسي كامرسنت در شماره امروز- ديروز- خود فاش كرد شركت هاي آمريكايي «هميلتون استاندارد» و «E/B» از قرارداد قبلي خود براي تأمين قطعات مورد نياز شركت هواپيماسازي «سوخو» روسيه سرباز زده و علت آن را همكاري شركت سوخو با ايران اعلام كرده اند»... آيا هنوز هم برخي از مسئولان كشورمان، تصميم اخير آمريكا را يك «گام مثبت» ارزيابي مي كنند!! اگر چنين است و آمريكايي ها براي امنيت پرواز مسافران هوايي ايران نگرانند؟! چرا مي كوشند تمامي راههاي تأمين نياز هوايي ايران از كشورهاي رقيب را سد كنند؟!
و بالاخره اگرچه تامين قطعات و تعمير هواپيماهاي مسافربري بوئينگ و ارباس ايران خالي از فايده نيست ولي بايد توجه داشت كه مخصوصا در شرايط حساس كنوني محدود كردن ناوگان هوايي كشور به شركت هاي آمريكايي كمترين توجيه منطقي و عاقلانه اي ندارد و... نبايد تصور كرد كه گربه عابد شده است !
روزنامه کیهان
موافقت آمريكا با فروش قطعات يدكي موردنياز هواپيماهاي مسافربري ايران و تعمير آنها در يك كشور ثالث واكنش ها و اظهارنظرهاي متفاوتي را به دنبال داشته است. تمامي صاحبنظران با اشاره به تلاش آمريكا براي گسترش دامنه تحريم هاي ايران، تصميم اخير اين كشور را غيرمنتظره دانسته و درباره انگيزه آمريكا از اين تصميم، نظرات متفاوتي ارائه كرده اند.
يكي از نمايندگان عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي بر اين باور است كه «پس از تصويب يك فوريت طرح انگشت نگاري اتباع آمريكايي در مجلس، ايالات متحده آمريكا با ارسال نامه اي آمادگي خود را براي تعمير و تامين قطعات موردنياز هواپيماهاي مسافربري اعلام كرده است» در نگاه اين نماينده محترم تصميم اخير آمريكا، با هدف پيشگيري از اجراي مصوبه مجلس شوراي اسلامي ايران اتخاذ شده. اين نماينده محترم توضيح نمي دهد كه چرا آمريكايي ها در مقابل برخي ديگر از مصوبات ضدآمريكايي مجلس و دولت جمهوري اسلامي ايران كه پي آمدهاي دشوارتري براي ايالات متحده داشته است، از خود واكنش هاي مشابه نظير تصميم اخير نشان نداده اند؟
شماري ديگر از صاحبنظران معتقدند گزارش مشترك نمايندگي هاي شركت هاي حمل و نقل هوايي ايران- كميته مقابله با تحريم هوايي- به سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو)، علت اصلي در اتخاذ تصميم اخير دولت آمريكا بوده است.
صاحبان عقيده ياد شده، اين پرسش را بي پاسخ مي گذارند كه چرا آمريكا طي چند سال گذشته و در حالي كه بسياري از سازمان ها و شركت هاي حمل و نقل هوايي شكستن اين تحريم ها را ضروري دانسته و ايالات متحده را به اقدامي غيرانساني متهم مي كردند، تحريم هوايي ايران را نقض نكرده و تصميم تعمير و تامين قطعات را دقيقاً در حالي اتخاذ كرده كه در همان حال بيشترين تلاشها را براي گسترش تحريم هاي ايران اسلامي در دستور كار خود داده و براي اين منظور دست به رايزني هاي گسترده اي با كشورهاي اروپايي زده است؟
برخي از محافل سياسي در اروپا و آمريكا نيز اصرار دارند اين تصميم را يك اقدام انسان دوستانه از سوي آمريكا تلقي كنند كه با توجه به كينه توزي ها و جنايات بي شمار آمريكا بخصوص طي چند سال اخير، اين برداشت پاسخي جز يك پوزخند نخواهد داشت.
و اما، در يك نگاه واقع بينانه بايد علت تصميم اخير آمريكا را در تصميم چند هفته گذشته ايران براي خريد هواپيماهاي مسافربري از روسيه جستجو كرد.
روز چهارشنبه 29 شهريور ماه 1385- 20 سپتامبر 2006- خبرگزاري اينترفكس به نقل از شركت روسي «ايلوشين فاينانس» گزارش داد كه ايران قصد دارد تعداد 5 فروند هواپيماي مسافربري 204-TU از روسيه خريداري كند. مقامات روسي اعلام كردند اين قرارداد كه ارزش آن بيش از 180 ميليون دلار برآورد مي شود، براساس برنامه توافق شده ميان ايران و روسيه، پيش از 15 دسامبر- 24 آذرماه- به امضاء خواهد رسيد و زمان تحويل هواپيماها نيز از سال 2008 ميلادي آغاز خواهد شد.
همين گزارش حاكي است كه ايران درصدد است 2 فروند هواپيماي روسي از نوع 96-IL را به صورت اجاره در اختيار گرفته و در صورت رضايت از عملكرد آنها، چند فروند از اين نوع هواپيماي مسافربري را خريداري كرده و در ناوگان تجاري خود بكار گيرد.
اين تصميم دولت جمهوري اسلامي ايران كه از چند سال قبل اتخاذ شده و تاكنون به اجرا در نيامده بود، ناوگان هوايي كشورمان را از انحصار شركت آمريكايي «بوئينگ» و شركت فرانسوي - آمريكايي «ارباس» بيرون مي آورد و در همان حال، اهرم قدرتمندي براي تحريم هوايي و فشار اقتصادي و سياسي به ايران اسلامي را از دست آمريكا خارج مي كند.
در نوامبر سال 2003 ميلادي، سازمان جهاني هواپيمايي تجاري- ايكائو- گزارش مستندي منتشر كرد كه نشان مي داد هواپيماهاي توپولوف نسبت به نوع مشابه آمريكايي آن «بوئينگ» از ايمني پرواز بيشتري برخوردارند. اين گزارش در همان زمان انتشار با اعتراض شركت هاي آمريكايي بوئينگ، فرانسوي- آمريكايي «ارباس» و شركت هلندي «فوكر» روبرو شد ولي گزارش ايكائو مستند به آمار سوانح هوايي بود و زمينه چنداني براي مناقشه در آن باقي نمي گذاشت.
بي ترديد علت تصميم اخير آمريكا را بايد در تصميم چند هفته قبل ايران براي تأمين هواپيماهاي مسافربري مورد نياز خود از روسيه، جستجو كرد. تصميمي كه هر چند بسيار دير اتخاذ شده ولي نبايد با ترفند جديد آمريكا -كه كمترين اعتمادي به آن نيست- برزمين بماند.
براي اثبات ديدگاه فوق الذكر به خبر زير توجه كنيد؛
«روزنامه روسي كامرسنت در شماره امروز- ديروز- خود فاش كرد شركت هاي آمريكايي «هميلتون استاندارد» و «E/B» از قرارداد قبلي خود براي تأمين قطعات مورد نياز شركت هواپيماسازي «سوخو» روسيه سرباز زده و علت آن را همكاري شركت سوخو با ايران اعلام كرده اند»... آيا هنوز هم برخي از مسئولان كشورمان، تصميم اخير آمريكا را يك «گام مثبت» ارزيابي مي كنند!! اگر چنين است و آمريكايي ها براي امنيت پرواز مسافران هوايي ايران نگرانند؟! چرا مي كوشند تمامي راههاي تأمين نياز هوايي ايران از كشورهاي رقيب را سد كنند؟!
و بالاخره اگرچه تامين قطعات و تعمير هواپيماهاي مسافربري بوئينگ و ارباس ايران خالي از فايده نيست ولي بايد توجه داشت كه مخصوصا در شرايط حساس كنوني محدود كردن ناوگان هوايي كشور به شركت هاي آمريكايي كمترين توجيه منطقي و عاقلانه اي ندارد و... نبايد تصور كرد كه گربه عابد شده است !
روزنامه کیهان
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
توافقی برای تعمیر هواپیماهای ایرانی با بوئینگ حاصل نشد
وزیر راه و ترابری:
توافقی برای تعمیر هواپیماهای ایرانی با بوئینگ حاصل نشد
وزیر راه و ترابری گفت: تعمیر هواپیما و ارایه خدمات بین شركت هواپیمایی «هما» با شركت «بوئینگ» به توافق خاصی نرسیده است.
محمد رحمتی وزیر راه و ترابری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزاد راه تهران _شمال گفت: گشایش اعتبار این آزادراه پیش از سال جدید میلادی به ارزش 260 میلیون دلار برای چینیها صورت گرفت و قطعه چهارم این آزادراه در منطقه چالوس نیز با سرعت مناسبی به پیش میرود.
وی تصریح كرد: 50 میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه از محل فروش اوراق مشاركت و نیز 20 میلیارد تومان نیز در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
رحمتی گفت: قسمت وسط این آزادراه كه دو قطعه است تا یكی دو ماه آینده وضعیت پیمانكار آن مشخص میشود و نیاز به اعتبارات ریالی خاصی ندارد.
وزیر راه و ترابری همچنین در خصوص بودجه سال آینده این وزارتخانه گفت: بر اساس تكلیف برنامه چهارم مبنی بر ارتباط تمامی استانهای كشور از طریق خطوط ریلی برنامهریزی كردهایم اما در بودجه سال آینده پروژه جدید راهآهن دیده نشده است.
رحمتی با اشاره به افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان هوایی در كشور گفت: سفرهای هوایی در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته و در حال حاضر ناوگان هوایی كشور وضعیت نسبتا پایدار و مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز دارد.
وی با اشاره به تحریم ایران گفت: از نظر تحریم مشكل خاصی وجود ندارد. تحریم آمریكا برای خرید هواپیماهای نو به قوت خود باقی است.
وزیر راه گفت: تعمیر هواپیما و ارایه خدمات بین شركت هواپیمایی «هما» با شركت «بوئینگ» به توافق خاصی نرسیده است.
وی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه پس از انقلاب تصریح كرد: در حال حاضر 9 هزار كیلومتر خط ریلی، 60 هزار كیلومتر راه آسفالته روستایی و 1100 كیلومتر بزرگراه در كشور وجود دارد كه نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظهای داشته است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4288&T=وزیر%20راه%20و%20ترابری:%20%20توافقی%20برای%20تعمیر%20هواپیماهای%20ایرانی%20با%20بوئینگ%20حاصل%20نشد]منبع[/url]
توافقی برای تعمیر هواپیماهای ایرانی با بوئینگ حاصل نشد
وزیر راه و ترابری گفت: تعمیر هواپیما و ارایه خدمات بین شركت هواپیمایی «هما» با شركت «بوئینگ» به توافق خاصی نرسیده است.
محمد رحمتی وزیر راه و ترابری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزاد راه تهران _شمال گفت: گشایش اعتبار این آزادراه پیش از سال جدید میلادی به ارزش 260 میلیون دلار برای چینیها صورت گرفت و قطعه چهارم این آزادراه در منطقه چالوس نیز با سرعت مناسبی به پیش میرود.
وی تصریح كرد: 50 میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه از محل فروش اوراق مشاركت و نیز 20 میلیارد تومان نیز در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
رحمتی گفت: قسمت وسط این آزادراه كه دو قطعه است تا یكی دو ماه آینده وضعیت پیمانكار آن مشخص میشود و نیاز به اعتبارات ریالی خاصی ندارد.
وزیر راه و ترابری همچنین در خصوص بودجه سال آینده این وزارتخانه گفت: بر اساس تكلیف برنامه چهارم مبنی بر ارتباط تمامی استانهای كشور از طریق خطوط ریلی برنامهریزی كردهایم اما در بودجه سال آینده پروژه جدید راهآهن دیده نشده است.
رحمتی با اشاره به افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان هوایی در كشور گفت: سفرهای هوایی در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته و در حال حاضر ناوگان هوایی كشور وضعیت نسبتا پایدار و مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز دارد.
وی با اشاره به تحریم ایران گفت: از نظر تحریم مشكل خاصی وجود ندارد. تحریم آمریكا برای خرید هواپیماهای نو به قوت خود باقی است.
وزیر راه گفت: تعمیر هواپیما و ارایه خدمات بین شركت هواپیمایی «هما» با شركت «بوئینگ» به توافق خاصی نرسیده است.
وی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه پس از انقلاب تصریح كرد: در حال حاضر 9 هزار كیلومتر خط ریلی، 60 هزار كیلومتر راه آسفالته روستایی و 1100 كیلومتر بزرگراه در كشور وجود دارد كه نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظهای داشته است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4288&T=وزیر%20راه%20و%20ترابری:%20%20توافقی%20برای%20تعمیر%20هواپیماهای%20ایرانی%20با%20بوئینگ%20حاصل%20نشد]منبع[/url]