فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4390
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6708 بار
سپاس‌های دریافتی: 12102 بار
تماس:

فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط Mohammad 1985 »

داشتم خبر شیرین کاری پرسپولیسی ها رو در یاهو میدیدم که به این خبر برخوردم !
  LOT Polish Airlines Boeing 767 from Newark, New Jersey, carrying 230 passengers made an emergency landing in Warsaw after its landing gear failed to open. No one was injured. (Nov. 1)  یک فروند بوئینگ 767 polish ایرلاین به دلیل باز نشدن چرخها مجبور به فرود اضطراری شده ( گویا ارابه های اصلی زیر بال بوده ) هواپیمای فوق حامل 230 مسافر بوده که در خبر به زخمی های احتمالی اشاره نشده اوه نه مثل اینکه اشاره شده !
هیچ کس زخمی نشده !
منتظر عکس یا خبرهای تکمیلی از کاپیتان هستیم ! حالا هی بگین هواپیماهای آمریکایی امنیت داره !
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
دلیل: احتراما" عنوان تاپیک اصلاح گردید.
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در آمریکا

پست توسط nima-rad »

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 767 به دلیل بروز مشکل در باز شدن چرخهایش در تاریخ 1 نوامبر 2011 مجبور به انجام فرود با چرخهای بسته در فرودگاهی در لهستان شد .

- نوع هواپیما = Boeing 767-35DER .
- علامت ثبتی = SP-LPC .
- شماره سریال بدنه = 659/28656 .
- شماره پرواز = LOT 016 .
- تاریخ سانحه = یکم نوامبر 2011 - ساعت 13:42 .
- هواپیما متعلق به شرکت LOT POLISH AIRLINES بوده است .
- این هواپیما 230 سرنشین داشته که همگی سالم هستند .
- محل سانحه = لهستان - فرودگاه WARSAW FREDERIC CHOPIN .
- مبدأ = فرودگاه بین المللی NEWARK LIBERTY .
- مقصد = فرودگاه WAR SAW FREDERIC CHOPIN .
- خلبان این هواپیما به دلیل بروز مشکل در چرخهای هواپیما و باز نشدن آنها مجبور به انجام فرود با چرخهای بسته شده است .



تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر




تهران / واحد مرکزی خبر /سخنگوی شرکت هواپیمائی لهستان اعلام کرد یک فروند هواپیمای بوئینگ هفتصد و شصت و هفت این شرکت که با دویست و سی و یک سرنشین از مبدا فرودگاه نیوآرک آمریکا به پرواز درآمده بود، روز سه شنبه به علت نقص فنی در بازشدن چرخ ها ، در فرودگاه ورشو اقدام به فرود اضطراری کرد.این منبع افزود: quotation mark این هواپیما بدون چرخ بر روی باند فرودگاه که موادی برای جلوگیری از آتش سوزی بر روی ان پاشیده شده بود، فرود آمد .تمامی مسافران از هواپیما خارج شدند و کسی آسیب ندید.

quotation mark این هواپیمای مسافربری دویست و بیست مسافر و یازده خدمه داشت.به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، برونیسلاو کوموروفسکی رییس جمهور لهستان در کنفرانس کوتاه خبری از خلبان و خدمه این پرواز به خاطر این فرود موفقیت آمیز تشکر کرد.

وی همچنین از همکاری مسافران این پرواز با خدمه تشکر کرد.خلبان لهستانی این هواپیما بیست سال تجربه پرواز با هواپیماهای بوئینگ دارد.

به گفته شرکت هواپیمائی لهستان مسافران هنگام فرود اضطراری کاملا آرام بودند.

پیش از فرود، هواپیما حدود یک ساعت برای مصرف باقی مانده سوخت خود بر فراز ورشو پرواز کرد.

رفت و آمد اطراف فرودگاه نیز برای دسترسی سریع به فرودگاه موقتا قطع شده بود.179/145
 [External Link Removed for Guests] 
Fast Poster
Fast Poster
پست: 267
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۹:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 142 بار
سپاس‌های دریافتی: 928 بار

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در آمریکا

پست توسط SADGYAN »

به نظرم این فرود خیلی مخاطره امیز تر از 727 ایران ایر بوده
Major II
Major II
پست: 639
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۵:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1984 بار
سپاس‌های دریافتی: 1829 بار

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در آمریکا

پست توسط GHAZALAK88 »

لااقل خوبیش اینه که اونا با مواد مخصوص باند رو پوشوندن تا هواپیما اتیش نگیره مال ما اگه کاپیتان شهبازی با مهارت تمام در لحظه اخر دماغه هواپیمارو روی زمین نمیگذاشت الان باید تعداد کشته هامونو میشمردیم
تصویر تصویر تصویر [External Link Removed for Guests]تصویر تصویر تصویر
تصویر وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی تصویر

تصویر تصویر
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در آمریکا

پست توسط Java »

SADGYAN نوشته شده:به نظرم این فرود خیلی مخاطره امیز تر از 727 ایران ایر بوده


شاید یک دلیلش اینه که در اینجا هیچ کدوم از چرخ ها رو باز نکردن( من که چرخ باز شده ای نمی بینم).
در حالی که در پرواز 727 هما فقط چرخ جلو باز نشده بود و خلبان در آخرین لحظه نوک هواپیما رو فرو آورد.
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

با سپاس از جناب
Mohammad 1985 و سایر دوستان گرامی تصویر

در هفته ای که گذشت و تنها چند روز پس از حادثه شرکت هواپیمایی Iran Air در فرودگاه مهرآباد, اینبار شاهد فرود اضطراری و بدون چرخ یک فروند هواپیمای مدرن B767-300ER متعلق به شرکت هواپیمایی LOT Airlines لهستان بودیم. توضیحات کلی در خصوص این سانحه توسط دوستان گرامی ارائه گردید با اینحال لازم به یادآوری میباشد میزان ریسک و احتمال آتش سوزی و به بار آمدن خسارات سنگین جانی در این پرواز به مراتب بسیار بیشتر از فرود اضطراری B727 قلمداد میگردید. هواپیمای مذکور از 2 عدد موتور قدرتمند و بسیار سنگین CF6-80CB6 ساخت General Electric ایالات متحده در بخش تحتانی بال ها بهره میبرد و طبیعتا" این نوع آرایش به دلیل برخورد موتورهای با سطح باند, موجب افزایش احتمال آتش سوزی و انهدام سازه بال میگردد, در حالکیه هواپیمای B727 از 3 عدد موتور JT8 با آرایش Tricycle بر روی سازه دم بهره میبرد و در هر صورت احتمال برخورد موتورها با سطح باند بسیار اندک و تقریبا" ناممکن بود. هرچند هواپیمای Iran Air صرفا" چرخ دماغه خود را از دست داده بود و کنترل آن به مراتب آسانتر از نمونه مذکور قرار داشت.

 [External Link Removed for Guests]
SP-LPC پیش از سانحه
 
کاپیتان Tadeusz Wrona خلبان اول پرواز شماره 016 شرکت هواپیمایی LOT, حدود 4 ساعت پس از برخاست از فرودگاه شهر Newark در ایالات متحده و در حوالی ورشو پایتخت لهستان, متوجه بروز نقص فنی در سیستم هیدرولیک و ارابه های فرود هواپیما خود گردید. کاپیتان بلافاصله این موضوع را با مسافران و برج مراقبت فرودگاه Chopin در میان گذاشتند و جهت اتمام سوخت باقی مانده در مخازن, حدود 1 ساعت گردش و Holding پیرامون شهر ورشو را آغاز نمودند. در این لحظه ایشان صراحتا" به مسافران اعلام نمودند احتمال آتش سوزی در هنگام فرود بسیار زیاد میباشد و از این لحاظ حتما" باید به دستورات خدمه و مهمانداران توجه ویژه نمایند. در این هنگام نیروی هوایی لهستان 2 فروند جنگنده F-16 خود را جهت همیاری و اسکورت B767-300ER راهی مسیر نمود و این 2 جنگنده تا لحظات پایانی فرود, در کنار هواپیما و مسافران بودند.

 [External Link Removed for Guests]
وضعیت کنونی هواپیما
 
فرودگاه Chopin پیش از فرود اضطراری هواپیما, اقدام به پاشش وسیع فوم بر روی سطح باند نمود و همین مسئله موجب شد تا هواپیما در کنار تجربه و مهارت بسیار بالای کاپیتان Wrona, با کمترین خسارت ممکن بر روی باند متوقف گردد. جرقه های اطراف موتور شماره 2 (سمت راست) که در تصاویر نیز قابل رویت میباشند, حاصل برخورد موتور با شانه فاقد فوم باند هستند. با اینحال مسافران پرواز 016 اذعان مینمایند به رقم آنکه جو داخل کابین آکنده از صدای گریه و ترس بود, این فرود بسیار آرام انجام گردید و آنها تصور نمودند چرخ های هواپیما در آخرین لحظات باز شده اند! با اینحال پس از برخورد موتور با شانه باند و ایجاد جرقه همراه با دود سیاه آنها گمان نمودند که عملیات فرود با شکست مواجه گردیده است!

 [External Link Removed for Guests]
برخورد موتور شماره 2 با شانه راست باند
 
نیروهای امداد و ایمنی فرودگاه ورشو پس از توقف کامل هواپیما و باز شدن درب های خروج اضطراری, اقدام به پاشش گسترده فوم و مواد ویژه اطفاء حریق بر روی بدنه و موتور آسیب دیده نمودند. کاپیتان
Tadeusz Wrona گرامی با 20 سال سابقه پرواز با انواع هواپیماهای آمریکایی Boeing موفق شدند این پرواز را همراه با 231 سرنشین اعم از 220 مسافر و 11 خدمه, با سلامت کامل و بدون هیچیک از چرخ ها بر روی سطح باند فرودگاه Chopin فرود آورند. Bronislaw Komorowski رئیس جمهور لهستان تنها چند دقیقه پس از حادثه, طی پیامی رسمی مراتب قدردانی خود را نسبت به عملکرد کاپیتان و سایر خدمه پرواز 016 شرکت هواپیمایی LOT ابراز نمودند. یکی از مسافران این پرواز به خبرنگاران گفت: We owe everything to the pilot. He really did a great job (ما همه چیزمان را مدیون خلبان هستیم و او براستی وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام داد).

 [External Link Removed for Guests]
اطفاء حریق پس از توقف کامل
 

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


[COLOR=#000000]نمایش کامل فرود در سایت آپارات ([External Link Removed for Guests])



موفق باشید
 تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 280
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۰, ۳:۵۲ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1589 بار
سپاس‌های دریافتی: 2568 بار

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در آمریکا

پست توسط babak1985 »

GHAZALAK88 نوشته شده:لااقل خوبیش اینه که اونا با مواد مخصوص باند رو پوشوندن تا هواپیما اتیش نگیره مال ما اگه کاپیتان شهبازی با مهارت تمام در لحظه اخر دماغه هواپیمارو روی زمین نمیگذاشت الان باید تعداد کشته هامونو میشمردیم


مهرآباد هم فوم داره ولی چون هواپیما دوتا چرخ داشته فوم اگه میریختن 100% سر میخورد و متوقف نمیشد و چون چرخ دماغه روی زمین کنترل کننده هواپیما هست کار بسیار درستی کردن که فوم نریختن وگرنه یه فاجعه پیش می اومد و 727 ما از باند خارج می شد
دشمن رو باید از دور دید
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]babak1985   تصویر
درود بر شما تصویر

اگه میریختن 100% سر میخورد و متوقف نمیشد و چون چرخ دماغه روی زمین کنترل کننده هواپیما هست کار بسیار درستی کردن که فوم نریختن وگرنه یه فاجعه پیش می اومد و 727 ما از باند خارج می شد.

خیر, در وحله اول تصمیم گیرنده اصلی در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از فوم بر روی سطح باند در حین فرود اضطراری شخص کاپیتان پرواز میباشد و جناب شهبازی گرامی علارقم مخابره این درخواست, شاهد عدم اجرای آن بودند. با اینحال یکبار دیگر خدمت دوستان یادآوری مینمائیم فوم مذکور در انحراف و یا عدم انحراف هواپیما تاثیری ندارد و صرفا" میزان اصطکاک با سطح سخت را به حداقل ممکن میرساند. بنابراین طرح موضوعاتی همچون باز بودن چرخ های اصلی و ... جهت توجیه این مسئله به هیچ عنوان صحیح نمیباشند زیرا کاپیتان شهبازی گرامی کلیه مراحل را بر اساس دستورات سازنده اجرا نمودند.


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4390
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6708 بار
سپاس‌های دریافتی: 12102 بار
تماس:

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط Mohammad 1985 »

همچنین فوم علاوه بر کاهش اصطحکاک از اثر آتش زدن جرقه های احتمالی هم جلوگیری میکنه
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط nima-rad »

با اجازه رامین عزیز تصویر تصویر تصویر

  تصویر 
 عملیات Runway Foaming در فرودگاهی در فنلاند 
تصویر تصویر تصویر تصویر
 [External Link Removed for Guests] 
Junior Poster
Junior Poster
پست: 153
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 377 بار

Re: فرود بدون چرخ و اضطراری بوئینگ 767 در لهستان

پست توسط azarakhsh45 »

از مهارت خلبان و آمادگی فرودگاه هم که بگذریم ببینید بوئینگ چی ساخته که این کوه آهن بدون چرخ فرود میاد و صدمه زیادی به هواپیما و سرنشینان وارد نمیشه
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”