تحريم شرکت سوخوي در پي معامله با ايران

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

bmyazdani,
در اين تصوير، ابتدا سوخوي30 که به رنگ آبي تيره مشخص شده، توسط جنگندهء قرمز (دشمن) رهگيري ميشه. سپس سوخوي30 با استفاده از سيستم VT، يک مانور انجام ميده و به نحوي صعود مي کنه که در موقعيت ساعت 6 دشمن قرار بگيره. تمام اين داستان ظرف چند ثانيه اتفاق مي افتن و براي جنگندهء دشمن که مجهز به VT نيست، هيچ شانسي براي فرار يا دفاع باقي نمي مونه. :-(
[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1420
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵, ۹:۵۶ ق.ظ
محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
سپاس‌های ارسالی: 1082 بار
سپاس‌های دریافتی: 869 بار
تماس:

پست توسط gigi64 »

:D رضا جان معلوم شده زمان تحویل این هواپیما ها کی هست؟دیگه اینکه دوستان اشاره به شایعاتی در مورد خریدهایی دیگر کردند می خواستم ببینم موضوع از چه قراره؟ :(
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

gigi64,
راستش هنوز خبر رسمي اين معامله اعلام نشده. ولي ايران مشتري سوخوي27 و ميگ31 نيز هست. اگر موانع برطرف بشن، بايد شاهد دريافت Su-27SK و MiG-31M/BM نيز باشيم. :-(
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

دوست من هواپيماي آبي رنگ تغيير مسير نداده است بلکه در مسير پيش فرض يعني مسيري که خلبان آن فکر کرده که هواپيماي زرد رنگ حرکت ميکند حرکت کرده است اما خلبان زرد يک مانور سريع کبري اجرا کرده است که باعث شده هواپيماي آبي غافلگير شود و به تله بيافتد. دقيقا از همون محلي که نشان دادي هواپيماي زرد شروع به انجام مانور کبري کرده است که اين عمليات تنها چند ثانيه طول کشيده است و خلبان آبي فرصت واکنش نداشته است. :-)
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 »

REZA6662 عزيز

لطفآ کارايي رادار اسراييلي SU-30 MKI هند را با رادار روسي SU-30 MKP ايران مقايسه کنيد تا ببينيم کداميک توانمند تر است.
ممنون :)
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 321
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۵, ۸:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 59 بار

پست توسط کفير »

Reza6662,جان :razz:
ببخشيد يک سوال از شما داشتم اين VTيعني چي
تصویر
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 321
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۵, ۸:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 59 بار

پست توسط کفير »

ضمنن خبرهاي خوبي نيز از ساخت رادار با ويژگي هاي AWG-9 در صا ايران شيراز به گوشم خورده که اگر صحت داشته باشه، با نصب AL-31 بر روي اف14 و همچنين بهسازي رادار، تقريبن به زودي داراي 60 فروند تامکت عملياتي خواهيم شد

ببخشيد يک هواپيما تا چند سال مي تواند پرواز کند (بحث خستگي فلزات)
تصویر
Major
Major
پست: 422
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵, ۱۲:۰۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 50 بار
سپاس‌های دریافتی: 181 بار

پست توسط zector »

بر فرض آن که خلبان ها قبلا" یا میگ 29 آشنایی داشته باشند ، چقدر طول می کشد تا کاملا" با سوخو 30 یا سوخو 27 آشنا شوند ؟
در صورت مواجه سوخو های 30 با اف-16 های نوع I و D به نظر شما کدام یک پیروز خواهند شد ؟ در صورتیکه هر دو از ECM استفاده کنند ؟ ( از فاصله های مثلا" کمتر از 40 کیلومتر ، 100 کیلومتر و فراتر از آن با هم درگیر شوند.)
------------------------------------------
به نظر شما آیا خرید سوخو 27 بهتر از سوخو 30 نبود ؟( به دلیل آنکه ما قبلا" با میگ 29 کار کردیم و شاید شباهت میگ 29 با سوخو 27 زیاد باشه.)
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 »

دوست عزيز تا آنجا که من ميدانم اف-16 اصولآ رقيبي براي سوخو 27 / 30 نيست حتي مدل I , EF
اف -16 بيشتر رقيبي براي مدلهايي غير از SMT /SMT2 ميگ 29 است.
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

zector نوشته شده:بر فرض آن که خلبان ها قبلا" یا میگ 29 آشنایی داشته باشند ، چقدر طول می کشد تا کاملا" با سوخو 30 یا سوخو 27 آشنا شوند ؟
در صورت مواجه سوخو های 30 با اف-16 های نوع I و D به نظر شما کدام یک پیروز خواهند شد ؟ در صورتیکه هر دو از ECM استفاده کنند ؟ ( از فاصله های مثلا" کمتر از 40 کیلومتر ، 100 کیلومتر و فراتر از آن با هم درگیر شوند.)
------------------------------------------
به نظر شما آیا خرید سوخو 27 بهتر از سوخو 30 نبود ؟( به دلیل آنکه ما قبلا" با میگ 29 کار کردیم و شاید شباهت میگ 29 با سوخو 27 زیاد باشه.)

1- اصولن سوخوی یک جنگندهء برتری هوایست با قابلیت ضداهداف زمینی و دریایی بسیار بالا. برای مثال میگ29 در بهترین مدل که SMT باشه، تنها قادر هست به 2 هدف متفاوت، همزمان با موشکهای R-27 حمله کنه، در حالی که سوخوی30، قادر هست از بین 30 هدف، 6 هدف را انتخاب کرده و همزمان با موشکهای R-77 که بسیار توانمند نیز هستند به این هدفها حمله ور بشه. میگ29 اصولن یک جنگندهء تک کاره است، یعنی برای پدافند هوایی نقطه ای طراحی و ساخته شده؛ اما رادار سوخوی30 قابلیت بسیار بهتری برای شناسایی اهداف هوایی داره، ضمن اینکه از سوخوی30 میشه به عنوان گشت هوایی یا Combat Air Patrol بهره گرفت (CAP) کاری که خلبانان تامکت در جنگ 8 ساله با صدام جنایتکار، هر روز انجام می دادن. اما میگ29 فاقد چنین توانی هست زیرا: قابلیت سوختگیری هوایی نداره، رادار ضعیف و توانایی ضعیف حمل مهمات مانع از استفادهء میگ29 در امر گشت هوایی میشن. به همین دلیل هست که میگهای29 ایران تقریبن جایگزین اف5 های قدیمی شدن و پایگاههای نظیر اصفهان و بوشهر هنوز از تامکت یا فانتوم استفاده می کنن.
اما میگ29 در مدلهای A/B/UB فاقد توانایی ضداهداف زمینی یا دریایی هست و از این نظر، قافیه رو کاملن به سوخوی30 که یک جنگندهء تمام عیار Multirole به حساب میاد، واگذار می کنه.

2- سوخوی27 یک جنگندهء تک منظوره (Interceptor) جهت پدافند هوایی و رهگیری هست. از این رو برای کشورهایی که قصد هزینهء زیاد برای نیروی هوائیشون ندارن، بسیار بهتر هست که از یک جنگندهء چندمنظوره (Multirole) خریداری کنند.
یکی از افسران نیروی هوایی که از افسران عالی رتبه به هنگام خرید F-4 ها محسوب می شد، عنوان کرد که ش ا ه فقید ایران، پس از مطالعهء فراوان، اقدام به خرید فانتوم نمود. اما برای نمونه فانتوم های ایران در عملیات مروارید که به فرماندهی مرحوم ناخدا افضلی انجام شد، با دو موشک سایدوایندر، دو اسپارو و دو ماوریک بارگذاری می شدند. برای مثال این فانتوم ها پس از هدفگیری ناوچه های متجاوز صدام، با تغییر Mode رادار، اقدام به تراک و جستجوی هوا به هوا می کردن و آمادهء شکار میگهای عراقی بودن، در حالی که اگر ما سوخوی27 داشتیم و از این جنگنده می خواستیم استفاده کنیم، قادر به هدفگیری ناوچه های عراقی نبودیم و تنها باید با این سوخوها گشت هوایی انجام می دادیم.

اما در مورد قیاس نبرد هوایی F-16D/E/F/I یا F-15C/D/I با سوخوی30 مجهز به رادار MSFE باید عرض کنم که میشه با قاطعیت گفت که سوخوی30 مجهز به این رادار، سیستم تغییر بردار رانش یا VT و بارگذاری شده با موشکهای R-77 و R-73 کاملن بر این هواپیماها برتری داره.

در مورد قیاس رادار Elta اسرائیلی استفاده شده در سوخوی30 هندی یا Su-30MKI با رادار MSFE سوخوی Su-30MK3 این امر یعنی مقایسه، نیاز به اطلاعات دقیقی از هر دو رادار علی الخصوص رادار اسرائیلی هست. اما چیزی که من می دونم برد شناسایی رادار اسرائیلی در mode هوا به هوا حدود 390 کیلومتر هست و در مورد توانایی Naval Base بودن یا قدرت تشخیص اهداف دریایی رادار Elta من شک دارم به پای توانایی رادار MSFE روسی برسه اما بازهم برای قیاس باید اطلاعات بیشتری داشت.
Major
Major
پست: 422
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵, ۱۲:۰۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 50 بار
سپاس‌های دریافتی: 181 بار

پست توسط zector »

چه جوری رادار التا 400 کیلومتر برد دارد !؟
به نظر شما قدرت کشورمان پس از دریافت 50 فروند سوخو 30 چگونه خواهد شد ؟
وقتی که روسیه به ما جنگنده می فروشد ، آیا بهتر نیست که از چین هم جنگنده بخریم ؟ حداقل برای ایجاد کمیت بیشتر مثل کره شمالی که مثلا" 500 تا میگ 21 دارد و همین مقدار هواپیمای زیاد می تواند موجب ترس بشود. البته خیلی منسوخ هستند اما شاید همین مقدار زیاد آنها موجب ترس بشود. نظر شما چیست ؟
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 »

با تشکر از reza6662
راستي اگه رادار اسراييلي اينقدر خوبه که مي گن چرا رو جنگنده هاي خودشون نصب نمي کنن :?
يا چرا اواکسي با برد رادار 600 تا 700 کيلومتر نمسازن؟
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”