کسی که نگفته همین فردا زیردریایی هسته ای به آب می افتد! آن مطلب فقط در مورد برخی کاربردهای سوخت های غنی شده بود.
خرید هواپیما هم که به قول دوستان کلاً می لنگد وگرنه با آن خزانه خالی

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
خجالت هم خوب چیزیه !
M.Abooali نوشته شده: sand_fighter, آمار درست هست با کمی تلرانس.
اتفاقا رئیس سازمان هواپيمايي کشور چند وقت پیش همین آمار را در گفتگو ویژه خبری به شکل دیگه ای داد. اون آمار کل افرادی که از روز اول تاسیس این سازمان تا به امروز پرواز داشتند را فهرست کرد و جمعیت کل این افراد زیر 15 میلیون نفر بوده است. شما حالا دیگه حساب باقی کارش را بکن.
در این آمار از جمعیتی حدود یک صد هزار نفر هم صحبت شد که در سال بیش از 50 سفر هوایی دارند. (اینم گفتم که براتون سوال نشود کی در هواپیماه ها می نشیند)
این آماریش. اما به زبان خودمانیش،
به قول نماینده مجلس جناب کواکبیان "دولت (نهم) کاری کرده مردم روی خط فقر هم از پس سفر با خودرو شخصی بر نمیان."
خوب حالا این مردم قراره از پس هزینه های سفر با هواپیما بر بیان؟ پر واضح است چند درصد مردم ما روی خط فقر هستند و فاصله دهکی که زورش نمیرسه با ماشین شخصیص بره سفر تا دهکی که بتونه با هواپیما بره روشن است.
تازه طبق آخرین آمار همون مسافرت های خارج از کشور ما هم حدود 60% با هواپیما هست نه بیشتر
بنابراین دوست عزیز ما شاید کمی با بی دقتی آماری گفته باشند اما آمار نادرستی ندادن که 90% کشور از سفر هوایی بی بهره هستند. و در حقیقت کل این فرودگاه ها و هواپیما ها در اختیار افراد کمی در جامعه هست.خجالت هم خوب چیزیه !
این ادبیات توهین امیز و تهی از منطق شما کاملا از جنس همان تصویر توهین آمیز به رئیس جمهور کشور است ...!
ghasem_meysam نوشته شده:بیاین بگین اورانیوم بالای 4درصد به چه دردی میخوره؟
که ج.ا رفته دنبالش؟
lormishju نوشته شده:به نظر من نیازی به هواپیماهای غربی نیست اگر تمام مراکز استان ها را با قطار پرسرعت بهم وصل کنند نیازی به هواپیما نیست که تازه کلی هم سوخت مصرف می کنه و تو کشور ما سوانح زیادی را ایجاد می کند یا اینکه همین صنایع هواپیماسازی داخلی را توسعه بدهند کافی است
typhoon نوشته شده:سلام
من نیز دچار محدودیتم اما!!!! اولا که بحث اول سن بسیار بالای ناوگان مسافربری کشور ماست که اگر اشتباه نکنم بالای 20 سال است. و این که این مسئله باعث شده است سفر هوایی با خطوط هوایی ایرانی در دنیا به عنوان یکی از ناامن ترین خطوط شناخته شود. دوم مسیرهای داخلی که ماشالله کم مسافر هم نیستند ، مقصد هایی مثل مشهد و کیش از جمله نقاطی هستند که هر روز حجم زیادی از مسافر از طریق هوایی به اونها وارد و خارج میشه و میشه با خرید تعدادی هواپیما مثل سری B737 از سری جدید سفرهای این بخش رو می توان امن تر و صد البته راحت تر کرد. دوستان از پول بلیط صحبت کردند ، یکی از دلایل قیمت بالای سفرهای هوایی در کشور ما همین بحث قدیمی بودن پرنده ها و هزینه های تعمیر و نگهداری آنهاست ، زمانی که شما پرنده جدید در تعداد بالاتر داشته باشید قاعدتا هزینه های شما کاهش خواهد یافت. اما بحث ناوگان دور برد و سفرهای خارجی !!!! دوستان مگر خط هوایی مثل فلای امارات و یا قطر ایرویز مشتریانش همه قطری و اماراتی هستند؟!!! این همه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به دلیل استانداردهای بالای این خطوط هوایی از اونها برای پرواز استفاده می کنند و صد البته سود بسیار بالایی را نصیب این خطوط هوایی و کشورها می کنند ، صد البته داشتن ایرلاین های پیشرفته و به روز در بحث جذب توریسم و درآمد و اشتغال زایی در کشور نیز موثر است . همه دوستان فکر می کنم مناظرات انتخاباتی رو به یاد دارند و این مسئله که همه بر روی بحث توریسم تاکید داشتند ، آیا با ناوگان فعلی هواپیمایی کشور می توان به دنیال جذب توریست رفت؟!!!
و باز طرحی مثل خطوط هوایی ارزان قیمت هوایی در دنیا مثل EasyJet که در بسیاری از نقاط جهان باعث شده افرادی با درآمد پایین هم بتونند هوایی سفر کنند ، این طرح هم در کشور ما با داشتن تعداد مناسب هواپیما قابل دسترسی است !!!!