برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط KH.I.A.2500 »

سلام به همگی

کسی که نگفته همین فردا زیردریایی هسته ای به آب می افتد! آن مطلب فقط در مورد برخی کاربردهای سوخت های غنی شده بود.
خرید هواپیما هم که به قول دوستان کلاً می لنگد وگرنه با آن خزانه خالی :-) چطور می شود 400 هواپیمای بوئینگ و ارباس خرید؟!!
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۹:۴۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط Solver »

 sand_fighter, آمار درست هست با کمی تلرانس.

اتفاقا رئیس سازمان هواپيمايي کشور چند وقت پیش همین آمار را در گفتگو ویژه خبری به شکل دیگه ای داد. اون آمار کل افرادی که از روز اول تاسیس این سازمان تا به امروز پرواز داشتند را فهرست کرد و جمعیت کل این افراد زیر 15 میلیون نفر بوده است. شما حالا دیگه حساب باقی کارش را بکن.

در این آمار از جمعیتی حدود یک صد هزار نفر هم صحبت شد که در سال بیش از 50 سفر هوایی دارند. (اینم گفتم که براتون سوال نشود کی در هواپیماه ها می نشیند)

این آماریش. اما به زبان خودمانیش،

به قول نماینده مجلس جناب کواکبیان "دولت (نهم) کاری کرده مردم روی خط فقر هم از پس سفر با خودرو شخصی بر نمیان."

خوب حالا این مردم قراره از پس هزینه های سفر با هواپیما بر بیان؟ پر واضح است چند درصد مردم ما روی خط فقر هستند و فاصله دهکی که زورش نمیرسه با ماشین شخصیص بره سفر تا دهکی که بتونه با هواپیما بره روشن است.

تازه طبق آخرین آمار همون مسافرت های خارج از کشور ما هم حدود 60% با هواپیما هست نه بیشتر تصویر

بنابراین دوست عزیز ما شاید کمی با بی دقتی آماری گفته باشند اما آمار نادرستی ندادن که 90% کشور از سفر هوایی بی بهره هستند. و در حقیقت کل این فرودگاه ها و هواپیما ها در اختیار افراد کمی در جامعه هست.

خجالت هم خوب چیزیه !


این ادبیات توهین امیز و تهی از منطق شما کاملا از جنس همان تصویر توهین آمیز به رئیس جمهور کشور است ...! 
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
پست: 135
تاریخ عضویت: جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 232 بار
سپاس‌های دریافتی: 617 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط netwet »

M.Abooali نوشته شده: sand_fighter, آمار درست هست با کمی تلرانس.

اتفاقا رئیس سازمان هواپيمايي کشور چند وقت پیش همین آمار را در گفتگو ویژه خبری به شکل دیگه ای داد. اون آمار کل افرادی که از روز اول تاسیس این سازمان تا به امروز پرواز داشتند را فهرست کرد و جمعیت کل این افراد زیر 15 میلیون نفر بوده است. شما حالا دیگه حساب باقی کارش را بکن.

در این آمار از جمعیتی حدود یک صد هزار نفر هم صحبت شد که در سال بیش از 50 سفر هوایی دارند. (اینم گفتم که براتون سوال نشود کی در هواپیماه ها می نشیند)

این آماریش. اما به زبان خودمانیش،

به قول نماینده مجلس جناب کواکبیان "دولت (نهم) کاری کرده مردم روی خط فقر هم از پس سفر با خودرو شخصی بر نمیان."

خوب حالا این مردم قراره از پس هزینه های سفر با هواپیما بر بیان؟ پر واضح است چند درصد مردم ما روی خط فقر هستند و فاصله دهکی که زورش نمیرسه با ماشین شخصیص بره سفر تا دهکی که بتونه با هواپیما بره روشن است.

تازه طبق آخرین آمار همون مسافرت های خارج از کشور ما هم حدود 60% با هواپیما هست نه بیشتر تصویر

بنابراین دوست عزیز ما شاید کمی با بی دقتی آماری گفته باشند اما آمار نادرستی ندادن که 90% کشور از سفر هوایی بی بهره هستند. و در حقیقت کل این فرودگاه ها و هواپیما ها در اختیار افراد کمی در جامعه هست.

خجالت هم خوب چیزیه !


این ادبیات توهین امیز و تهی از منطق شما کاملا از جنس همان تصویر توهین آمیز به رئیس جمهور کشور است ...! 




با تشکر از توضیحات شما بنده هم این امار رو رو هوا ندادم یادمه قبلآ تو یکی از مجلات یا روزنامه ها بود که خونده بودم و متاسفانه لینک معتبری ازش پیدا نکردم که رفرنس بدم. بعدم احتیاجی نیست که راه دوری بریم یه نگاه ب جامعه اماری اطرافیان و نزدیکانمون بندازیم به وضوح میشه این امار 90 درصد رو لمس کرد!
از شما چه پنهان با اینکه عشق پرواز و هواپیما هستم (اصلآ این سایت رو با خوندن مطالب کاپیتان مدرسی پیدا کردم و عضوش شدم) با 26 سال سن تا به حال از نزدیک یه هواپیمای واقعی رو ندیدم چه برسه به اینکه بخوام سوارش بشمتصویر فکر می کنم امثال من تو این جامعه بسیاره، مردمی که با وجود همه علایق و استعدادهاشون محکوم به پذیرش واقعیت ها هستیم. خلاصه اینکه درد ما درد نداشتن هواپیما و سفرهای هوایی نیست، درد ما عمیق تر از این چیزاست و با این وعده ها التیام پیدا نمی کنه.
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۱۰:۲۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط ghasem_meysam »

روستای پرپیات چرنوبیل را نگاه کنید درس عبرت بگیرید
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1297
تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1856 بار
سپاس‌های دریافتی: 3546 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط sand_fighter »

می خواستم یک خط دیگه اضافه کنم که دیدم من به لطف مدیریت من محدود شدم ! محدودیتی که امیدوارم فقط برای طیف فکری خاصی نباشه و مشروط به همه ی نقض کننده های قوانین فروم اجرا بشه !

می خواستم بگم جنام M.Abooali, آدم حرف حق را همیشه می شنوه و تشکر می کنه مثل خود بنده که بار ها با اینکه مخالف خیلی حرف های شما هستم وقتی حرف حقی زدین تشکر هم کردم زیر خیلی از پستای شما مشخصه ! ولی متاسفانه بعضی ها اگر سند و مدرک دقیق روز هم برایشان بیاوری گوش نمی دهند هیچ همه را مورد لطف خود قرار میدن ! امیدوارم این سیستم نه در طیف فکری شما همچنین در طیف فکری ما هم اصلاح بشه !
Novice Poster
Novice Poster
پست: 75
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰, ۲:۱۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 33 بار
سپاس‌های دریافتی: 116 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط lormishju »

به نظر من نیازی به هواپیماهای غربی نیست اگر تمام مراکز استان ها را با قطار پرسرعت بهم وصل کنند نیازی به هواپیما نیست که تازه کلی هم سوخت مصرف می کنه و تو کشور ما سوانح زیادی را ایجاد می کند یا اینکه همین صنایع هواپیماسازی داخلی را توسعه بدهند کافی است
Major II
Major II
پست: 443
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۱۱:۳۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6358 بار
سپاس‌های دریافتی: 2155 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط anga2009 »

ghasem_meysam نوشته شده:بیاین بگین اورانیوم بالای 4درصد به چه دردی میخوره؟
که ج.ا رفته دنبالش؟


اولا تاپیک به انحراف نبرید و نگاهی به عنوان تاپیک بیندازید
دوما حدود یه میلیون بیمار به رادیو دارو های نیاز دارند که اونهم به این 20 درصد احتیاج دارد.
سوما حتی اگه یه دانه ازاین 400 هواپیما ها را ما توانستیم وارد کنیم بنده قول می دهم یکسال پست نزنم
وب سایت روستای گندشمین
[External Link Removed for Guests]
خدایا من را ببخش...
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 562
تاریخ عضویت: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵, ۴:۵۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1360 بار
سپاس‌های دریافتی: 1358 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط mj_piremard »

lormishju نوشته شده:به نظر من نیازی به هواپیماهای غربی نیست اگر تمام مراکز استان ها را با قطار پرسرعت بهم وصل کنند نیازی به هواپیما نیست که تازه کلی هم سوخت مصرف می کنه و تو کشور ما سوانح زیادی را ایجاد می کند یا اینکه همین صنایع هواپیماسازی داخلی را توسعه بدهند کافی است

با سلام
دوست عزیز اول همه هزینه پیشنهاد شما یه چیزی رد حد خرید همون 400 بوئینگ و ایرباسه دوما" هواپیمافقط برای سفر های داخلی نیست سفر های خارجی رو چی کار کنیم.در مورد صنایع هواپیما سازی داخلی پیش نیاز هایی داره که ما از اونها بهره مند نیستیم:
بودجه درست و حسابی نیروهای آموزش دیده کمک ها و انتفال تکنولوژی از خارج و...
در کل ساخت یه هواپیما مسافر بری درست و حسابی نیازمند صنایع مختلف هست که حداقل در کوتاه مدت و میان مدت برای ایران امکان پذیر نیست .مسئله بعدی بحث اقتصادی هست که در صورتی که ما نتونیم هواپیما های تولیدی خودمون رو به صورت گسترده صادر کنیم صرفه اقتصادی نداره
 چه خوب خوند حرف دلمو 
  
[FONT=Arial,sans-serif]  سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
     
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10136 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط typhoon »

سلام
من نیز دچار محدودیتم اما!!!! اولا که بحث اول سن بسیار بالای ناوگان مسافربری کشور ماست که اگر اشتباه نکنم بالای 20 سال است. و این که این مسئله باعث شده است سفر هوایی با خطوط هوایی ایرانی در دنیا به عنوان یکی از ناامن ترین خطوط شناخته شود. دوم مسیرهای داخلی که ماشالله کم مسافر هم نیستند ، مقصد هایی مثل مشهد و کیش از جمله نقاطی هستند که هر روز حجم زیادی از مسافر از طریق هوایی به اونها وارد و خارج میشه و میشه با خرید تعدادی هواپیما مثل سری B737 از سری جدید سفرهای این بخش رو می توان امن تر و صد البته راحت تر کرد. دوستان از پول بلیط صحبت کردند ، یکی از دلایل قیمت بالای سفرهای هوایی در کشور ما همین بحث قدیمی بودن پرنده ها و هزینه های تعمیر و نگهداری آنهاست ، زمانی که شما پرنده جدید در تعداد بالاتر داشته باشید قاعدتا هزینه های شما کاهش خواهد یافت. اما بحث ناوگان دور برد و سفرهای خارجی !!!! دوستان مگر خط هوایی مثل فلای امارات و یا قطر ایرویز مشتریانش همه قطری و اماراتی هستند؟!!! این همه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به دلیل استانداردهای بالای این خطوط هوایی از اونها برای پرواز استفاده می کنند و صد البته سود بسیار بالایی را نصیب این خطوط هوایی و کشورها می کنند ، صد البته داشتن ایرلاین های پیشرفته و به روز در بحث جذب توریسم و درآمد و اشتغال زایی در کشور نیز موثر است . همه دوستان فکر می کنم مناظرات انتخاباتی رو به یاد دارند و این مسئله که همه بر روی بحث توریسم تاکید داشتند ، آیا با ناوگان فعلی هواپیمایی کشور می توان به دنیال جذب توریست رفت؟!!!

و باز طرحی مثل خطوط هوایی ارزان قیمت هوایی در دنیا مثل EasyJet که در بسیاری از نقاط جهان باعث شده افرادی با درآمد پایین هم بتونند هوایی سفر کنند ، این طرح هم در کشور ما با داشتن تعداد مناسب هواپیما قابل دسترسی است !!!!
Major II
Major II
پست: 135
تاریخ عضویت: جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 232 بار
سپاس‌های دریافتی: 617 بار

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط netwet »

typhoon نوشته شده:سلام
من نیز دچار محدودیتم اما!!!! اولا که بحث اول سن بسیار بالای ناوگان مسافربری کشور ماست که اگر اشتباه نکنم بالای 20 سال است. و این که این مسئله باعث شده است سفر هوایی با خطوط هوایی ایرانی در دنیا به عنوان یکی از ناامن ترین خطوط شناخته شود. دوم مسیرهای داخلی که ماشالله کم مسافر هم نیستند ، مقصد هایی مثل مشهد و کیش از جمله نقاطی هستند که هر روز حجم زیادی از مسافر از طریق هوایی به اونها وارد و خارج میشه و میشه با خرید تعدادی هواپیما مثل سری B737 از سری جدید سفرهای این بخش رو می توان امن تر و صد البته راحت تر کرد. دوستان از پول بلیط صحبت کردند ، یکی از دلایل قیمت بالای سفرهای هوایی در کشور ما همین بحث قدیمی بودن پرنده ها و هزینه های تعمیر و نگهداری آنهاست ، زمانی که شما پرنده جدید در تعداد بالاتر داشته باشید قاعدتا هزینه های شما کاهش خواهد یافت. اما بحث ناوگان دور برد و سفرهای خارجی !!!! دوستان مگر خط هوایی مثل فلای امارات و یا قطر ایرویز مشتریانش همه قطری و اماراتی هستند؟!!! این همه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به دلیل استانداردهای بالای این خطوط هوایی از اونها برای پرواز استفاده می کنند و صد البته سود بسیار بالایی را نصیب این خطوط هوایی و کشورها می کنند ، صد البته داشتن ایرلاین های پیشرفته و به روز در بحث جذب توریسم و درآمد و اشتغال زایی در کشور نیز موثر است . همه دوستان فکر می کنم مناظرات انتخاباتی رو به یاد دارند و این مسئله که همه بر روی بحث توریسم تاکید داشتند ، آیا با ناوگان فعلی هواپیمایی کشور می توان به دنیال جذب توریست رفت؟!!!

و باز طرحی مثل خطوط هوایی ارزان قیمت هوایی در دنیا مثل EasyJet که در بسیاری از نقاط جهان باعث شده افرادی با درآمد پایین هم بتونند هوایی سفر کنند ، این طرح هم در کشور ما با داشتن تعداد مناسب هواپیما قابل دسترسی است !!!!




با تشکر از پست مفید شما ولی باید خدمتتون عرض کنم که بحث ما بحث خوب بودن یا نبودن توسعه و نوسازی صنعت هوایی نیست بحث بر سر اولویت هاست. با وضعیت فعلی جامعه ایرانی مشکل بحرانی ما نداشتن ناوگان هوایی پیشرفته نیست و این مزایایی هم که فرمودید سالها زمان میبره تا تاثیرش رو در کیفیت زندگی جامعه ایرانی نشون بده. در وضعیت فعلی اگر به دنبال گرفتن امتیاز از طرف مقابل هستیم باید روی مسائلی دست بگذاریم که حوزه استراتژیک محسوب میشن و تاثیرش در زندگی عامه مردم به وضوح قابل لمس باشه.

به عنوان مثال رفع کامل تحریمات مالی و بانکی اونقدر مهم هست که با لغوش میشه یه تحول بزرگ در اقتصادمون ایجاد کنیم و بسیاری از مشکلات رو حل کرد. واقعآ اگه مرد سیاست هستیم باید در مقابل مهره های ارزشمندی که میسوزونیم چنین امتیازاتی از طرف مقابل بگیریم!!!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۹:۴۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

پست توسط Solver »

اینجا احتمالا دوستان قیمت بلیط های خطوط هوایی درکشورهای مختلف را به سادگی می توانند به دست آورند.

اینجا من از گران بودن خطوط هوایی هر چند نا امن ایران صحبت نکردم. شخصا تا اونجا که با خطوط هوایی ترکیه، قطر، امارات و چین و برخی دیگر کشورهای منطقه آشنایی دارم خطوط هوایی ایران اصلا گران نیست که در زمره ارزان ها هم هست.

ما یک قیاس داریم - ارزان و گران . یک قیاس داریم بالا و پایین.

قیمت خطوط هوایی ایران گران نیست بلکه خیلی هم ارزان است. اما این به معنای پایین بودن نیست. اساسا سفر هوایی هزینه بالایی دارد که طبیعی هم است و خاص ایران هم نیست. شما در هر کشوری نگاه کنید بالاترین هزینه مربوط به سفر هوایی است. حتی اگر سرویس دهنده اون را در کف قیمت ممکن عرضه نماید.

بنابراین پایین بودن آمار سفر هوایی در کشور ما دلیلش گران بودن سفر هوایی در ایران نیست بلکه بالا بودن هزینه این نوع سفر است. به زبان غیر اقتصادی و خودمانی درآمد اکثریت مردم کفاف این نوع سفر را نمی دهد.

شاید بهتر است قبل از خرید این هواپیما ها این سطح درآمد بیاد بالا بعد روی خرید و سفر هوایی مردم برنامه ریزی شود.
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”