سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, MASTER, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1297
تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1856 بار
سپاس‌های دریافتی: 3546 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط sand_fighter »

esijoon نوشته شده:به نظرتون جعل کردن همچین چیزی کار خیلی سختیه؟؟؟؟؟

مخصوصا که لوگوی شبکه B.B.C هم اون بالا خورده باشه......آخه اینها ید طولایی دارند


شما قبول نکن ید طولانیشون جلو رفقای شما زره ای بیش نیست !

قبلا هم گفتم امثال شما سرتون تو برفه !

شما هنوز در تفکر خودتون فکر می کنی BBC هم مثل رجا و امثال هم هست که هر زمان از هر منبع غیر معتبری هر چی بخوان بگن ! شما هنوز نمی دونی که BBC آبروی خودشو با یک منبع غیر معتبر نمی بره و اصولا اگر منبع معتبر نباشه کلا خبری رو یا نمی گه یا اگر اشاره کرد اعلام می کنه که خبر منبع معتبر نداره !

به علاوه این صدا رو BBC منتشر نکرده جای دیگه منتشر کرده BBC نقل قول می کنه و منبع هم کاملا مشخص و معتبره !
آخرین ويرايش توسط 1 on sand_fighter, ويرايش شده در 0.
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و برگوارم, جناب Java تصویر
درود بر شما تصویر


با سپاس از مطالب ارزشمند سایر دوستان گرامی تصویر

سازمان هواپیمایی نمی بایست بعد از سقوط چندین هواپیمای ترابری اکراین در این منطقه و ناآرامی های مکرر و ... پرواز از این منطقه رو ممنوع اعلام می کرد تا شاهد همچین حادثه ای نباشیم!؟

قطعا" تحقق زودتر این موضوع میتوانست از وقوع این حادثه جلوگیری نماید. اما مسئله اینجاست که تدوین ممنوعیت پروازی بر فراز یک کشور یا حتی منطقه ای از آن کشور چندان به نفع وجهه بین المللی آن در حوزه بین الملل هوانوردی نیست. کشور اوکراین از لحاظ فضای Transition هوایی جزء کشورهای ارزان و البته آسان از لحاظ پروسه هماهنگی تلقی میشود و سالانه درآمد قابل توجهی از این راه کسب مینماید. متاسفانه شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت همچون Malaysian Airlines نیز همواره به دنبال راه های مختلف برای ارزان تمام شدن پرزواهای خود میباشند و البته در این زمینه تا جاییکه امنیت مسافران با مخاطره مواجه نشود, حق با آنهاست. سازمان هواپیمایی اوکراین که در این کشور تحت عنوان State Aviation Administration شناخته میگردد, پیش از این قانونی مبنی بر محدودیت و ممنوعیت پرواز در ارتفاع کمتر از 32.000 پا در مناطق درگیر را وضع نموده بود و خلبانان تجاری مجاز به پرواز در ارتفاع کمتر از این میزان نبودند. بهتر بود کاپیتان پرواز MH17 سقف پرواز بیشتری را انتخاب مینمود و تنها 1000 پا بالاتر بودن از سقف مجاز چندان ایمن نبوده است. با توجه به اینکه پرواز میان آمستردام و کوالالامپور حدود 11:30 الی 12 ساعت زمان میبرد, معمولا" خلبانان در چنین مسیرهایی سقف ارتفاع بیش از 36.000 پا را در نظر میگیرند و دلایل فنی بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد. با اینحال نمیتوان در این خصوص قضاوت نمود زیرا ناپایدار بودن لایه های جوی در ارتفاعات بالای آن روز و همچنین سنگین بودن ترافیک هوایی در طبقات بالاتر میتوانستند دلایل اتخاذ این سقف از جانب خلبان بوده باشند. با اینحال پس از این حادثه, دولت اوکراین کلیه Corridor و Route های هوایی شرق اوکران را مسدود و ممنوع اعلام نمود.

  [External Link Removed for Guests]
 
آیا این گونه اتفاقات روی وجه بین المللی خطوط هواپیمایی مالزی تاثیری داره؟

قطعا" همین گونه است. تا این لحظه نیز شایعات زیادی در خصوص این شرکت هواپیمایی بر سر زبان ها افتاده است و قطعا" آمار فروش آنها با کاهش محسوس روبرو خواهد شد. با اینحال شرکت هواپیمایی مالزی اعلام نموده از 25 جولای شماره پرواز این مسیر از MH17 به MH19 تغییر خواهد نمود و آخرین پرواز آنها با این کد, دیشب فرودگاه Schiphol را ترک نمود. این موضوع قبلا" برای مسیر شماره 370 مالزی نیز انجام شد و پس از گم شدن هواپیمای پیشین, این شماره نیز تغییر یافت.

در زیر آخرین تصویر از هواپیمای 9M-MRD پیش از انجام پرواز MH17 را مشاهده میفرمائید. عکاس که خود یکی از سرنشینان هواپیما بوده است در توضیح عکس ذکر نموده: "اگر این یکی هم ناپدید شد بدونید این شکلی بوده!".

 [External Link Removed for Guests]
 
حقیقت داره تا چند سال پیش این پرواز ها از مسیر ایران انجام می گرفته و بعد از تشدید تحریم ها و فشار کشورهای غربی مسیر های اکراین جایگزین مسیر پروازی ایران شده؟

قطعا" مشکلات بین المللی در این زمینه بی تاثیر نبوده اند اما بطور کلی مشکلی برای عبور هواپیماهای خارجی از آسمان کشور وجود ندارد ولی برخی مسائل داخلی در این زمینه باعث کاهش رقبت شرکت های خارجی برای عبور از فضای ایران میشوند. به عنوان مثال در ایران بر خلاف سایر کشورهای دنیا, کنترل ورود و خروج مرز هوایی به جای ATC یا همان مرکز کنترل هوایی, توسط پدافند هوایی سپاه کنترل میشود و کلیه خلبانان خارجی باید اجازه ورود و مجوز خود را با این نهاد نظامی چک نمایند و سپس در صورت Approved شدن, بر روی فرکانس ATC بروند. هرچند عزیزان سپاه همیشه با روی باز با خلبانان خارجی مکاتبه و بعضا" شوخی نیز مینمایند (!) اما این موضوع از جانب سازمان های بین المللی همواره به عنوان یک امتیاز منفی برای فضای عبوری کشورمان تلقی میشود. همچنین کثرت بسیار زیاد مناطق ممنوعه کشور مخصوصا" در مرکز و اطراف تاسیسات اتمی, سایت های موشکی, کارخانجات خاص و ... باعث میشوند مسیر عبوری برای خلبانان بین المللی چندان خوشایند نباشد زیرا تعدد Way Point ها با Heading های مختلف در یک پرواز طولانی اصلا" جالب نیست. البته جا دارد اشاره نمایم در ناوبری هوایی اینگونه نیست که همه چیز را فدای مسیر کوتاهتر نمایئم و در بسیاری از موارد هرچند عبور از فضای یک کشور میتواند مفید تر باشد, اما بهتر است از کریدورهای جانبی استفاده گردد.

 
[External Link Removed for Guests]
نمونه ای از نقشه مناطق پروازی ممنوعه (Restricted Area)
 
با اینحال در گذشته نیز پروازهای عبوری زیادی از آسمان کشور انجام میشد, اما اینطور که مشخص است حجم آنها در 2 روز اخیر افزایش بیشتری داشته. آخرین پرواز MH17 نیز علاوه بر عبور از جنوب اوکراین (منطقه امن), در حوالی ساری و بندر ترکمن وارد آسمان کشور گردید و سپس از طریق آسمان بیرجند که یکی از شاهراه های هوایی کشور میباشد, مسیر خود را به سوی مالزی ادامه داد. امیدوارم سازمان هواپیمایی کشور بتواند از این فرصت طلایی برای جذب هرچه بیشتر شرکت های هواپیمایی استفاده نماید.

 
[External Link Removed for Guests]
مسیر آخرین پرواز MH17
 
وزارت دفاع امریکا که گشت رزمی و اطلاعاتی داره حوالی اون منطقه هنوز بین سام11 و سام20 مشکل داره.


  The Pentagon says there is strong evidence the missile, a SA-11, was fired by Russian-backed separatists since the missile was fired from an area controlled by rebels. | The Pentagon said Friday it is unlikely that pro-Russian separatists in east Ukraine could obtain or operate the sophisticated missile system allegedly used to shoot down the Malaysia Airlines plane without Russian help

[External Link Removed for Guests]

  آمریکایی نیز پس از دریافت اطلاعات گشت های نظامی و اطلاعاتی خود در آن حوزه تائید نمودند موشک مورد استفاده همان SA-11 Gadfly متعلق به سامانه Buk بوده و از منطقه تحت کنترل مخالفین شلیک گردیده. همانطور که بنده پیشتر ذکر نمودم, در این گزارش نیز به کمک و پشتیانی روس ها برای استفاده از این سامانه موشکی پیچیده اشاره شده است .... تصویر

مسیر امروز MAS21 رجیستری CDG-KUL

البته پرواز MAS21 یا همان MH21 بین پاریس و کوالالامپور میباشد و در حالت طبیعی نیز دارای Route متفاوت با MH17 یا 19 است. با اینحال همانطور که در تصویر مشاهده نمودید, این پرواز از شمال عراق عبور نموده که متاسفانه آنجا نیز چندان امن تلقی نمیشود. هرچند داعش در زمینه نبرد هوایی مخصوصا" در این منطقه چندان قدرتمند نیست اما ریسک این کار بالاست. همچنین کد CDG-KUL به عنوان Register پرواز تلقی نمیشود و صرفا" بیانگر کد مبدا و مقصد است. CDG کد مخفف فرودگاه Charles de Gaulle پاریس و KUL نیز کد فرودگاه بین المللی کوالالامپور میباشد.

 [External Link Removed for Guests] 
ضمنا" یکی از دوستان در تاپیکی دیگر فرمودند تصاویر Buk ارسالی بنده متعلق به نمونه M2 و اتاق کنترل Pantsir بوده اند. بنده صرفا" برای آشنایی دوستان با اساس سیستم و البته پیچیدگی کنترل آنها تصاویر را ارسال نمودم و در غیر اینصورت تصاویر اصلی به شرح زیر هستند:

 [External Link Removed for Guests]
Buk M1 system 9A310M1 TELAR

[External Link Removed for Guests]
9A317 TELAR Station 

موفق باشید تصویر  
 
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Novice Poster
Novice Poster
پست: 53
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱, ۹:۵۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2667 بار
سپاس‌های دریافتی: 197 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط sukhoi37 »

امیدوارم سازمان هواپیمایی کشور بتواند از این فرصت طلایی برای جذب هرچه بیشتر شرکت های هواپیمایی استفاده نماید.


میشه لطفا بیشتر توضیح بدید مگه برای عبوراز اسمان یک کشوربایدهزینه پرداخت کرد اگه اره چطوری پرداخت میکنن واین پول به کدوم ارگان پرداخت میشه.
Major II
Major II
پست: 179
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 430 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط kaveh606 »

دوستان آمریکایی نیز پس از دریافت اطلاعات گشت های نظامی و اطلاعاتی خود در آن حوزه تائید نمودند موشک مورد استفاده همان SA-11 Gadfly متعلق به سامانه Buk بوده و از منطقه تحت کنترل مخالفین شلیک گردیده. همانطور که بنده پیشتر ذکر نمودم, در این گزارش نیز به کمک و پشتیانی روس ها برای استفاده از این سامانه موشکی پیچیده اشاره شده است ....



این دوستان آمریکایی رو خوب اومدی
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب sukhoi37 تصویر
درود بر شما تصویر


مگه برای عبوراز اسمان یک کشورباید هزینه پرداخت کرد

بله, هر شرکت هواپیمایی برای عبور از آسمان هر کشور ملزم به پرداخت هزینه ای تحت عنوان Overflight Fee میباشد که در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است. مبنای محاسبه بر اساس حداکثر وزن برخاست (MTOW) و مجموع مسافت طی شده میباشد. به عنوان مثال هرچه وزن هواپیما بر اساس نوع و Type بیشتر باشد, مبنای محاسبه نیز افزایش میابد. مثلا" در ایالات متحده آمریکا, یک هواپیمای مسافربری B767-300 خارجی در ازای هر 100 ناتیکال مایل پرواز بر فراز خاک آمریکا باید مبلغ 56.86 دلار پرداخت نماید. این مبلغ در صورت پرواز بر فراز اقیانوس های متعلق به آمریکا به 21.63 دلار کاهش میابد. توجه داشته باشید این نوع دریافت صرفا" مختص پروازهای عبوری و Transit میباشد و پروازهایی که مبدا یا مقصد آنها در خاک آمریکا قرار دارد, معاف از پرداخت هزینه Overflight میباشند. البته کلیه پروازها فارق از هزینه مذکور, موظف به پرداخت هزینه های ناوبری, کنترل ترافیک هوایی و نشست و برخاست در فرودگاه های مبدا و مقصد نیز میباشند که هریک فرمول محاسباتی مخصوص به خود را دارد.

 [External Link Removed for Guests] 
اگه اره چطوری پرداخت میکنن واین پول به کدوم ارگان پرداخت میشه.

روش های مختلفی برای پرداخت وجود دارد. ایالات متحده و اروپا از سیستم پرداخت Online بهره میبرند و شما در این سامانه با تعیین نوع هواپیما, مسیر, وزن و ... میتوانید هزینه را پرداخت نمائید. البته روش پرداخت نقدی به دفاتر سازمان های مربوطه نیز وجود دارند اما شرکت های هواپیمایی معمولا" در ابتدا یا انتهای سال مجموع مبلغ را پرداخت مینمایند. بنده در اروپا دستگاه های ATM مخصوص به این امر را نیز دیده ام که با استفاده از آنها میتوانیم کلیه هزینه های ناوبری ترمینال, نشست و برخاست, کنترل ترافیک و ... را بصورت نقدی در فرودگاه پرداخت نمائیم. این مبالغ معمولا" به سازمان متصدی کنترل حریم هوایی پرداخت میشوند. مثلا" در کانادا Nav Canada و در اروپا EuroControl مسئولیت این امر را بر عهده دارند. در آمریکا پس از صدور فاکتور از جانب FAA, شما میتوانید مبلغ را مستقیما" به حساب درآمدهای دولتی واریز نمائید. در ایران نیز سازمان هواپیمایی کشور مسئولیت اخذ این عوارض را بر عهده دارد ولی با توجه به تحریمات بانکی و مسدود بودن Swift Code بانک های ایرانی, امکان پرداخت توسط حواله ارزی از خارج وجود ندارد و احتمالا" مبالغ به حساب های ارزی سازمان در شعب خارجی بانک های ایرانی و بین المللی پرداخت میشوند.

 [External Link Removed for Guests] 

موفق باشید تصویر


  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط Morteza313 »

نه نکردند، اون خیلی ساده سوتی یک خبر نگاره،
و نیو یورک تایمز بعد از اون این رو اصلاح می کنه:

American officials, who said a surface-to-air missile was responsible for shooting down a Malaysia Airlines Boeing 777 on Thursday, said they suspected that the missile was either an SA-11 or SA-20, both Russian made.

که همین مساله نشون دهنده تعصبی بودن بحث هست، مگر معارضین سام10/20 ندارند؟ مگر روسیه یک مجموعه فعال سام 20 اونطرف ها نداره؟
ما اونجا بودیم سیگنال دیدیم که می گیم نه اون نبوده حتما اینه؟ اگه بودیم که هیچ!
موقعی که این رو با حملات آگوست 2013 در غوطه شرقی مقایسه می کنیم (دو نمونه از مناطق "جالب" برای سرویس های امنیت نظامی امریکا) می بینیم چقدر نا مطمئن هستن امریکایی ها، اونجا به 48 ساعت نرسید وزیر امور خارجشون رسما دولت سوریه رو متهم کرد اینجا تا الان هیچکس مستقیم کسی رو متهم نکرده. چون همین فکت ها رو ندارن و اونچه که دارن و من بخشیش رو ارائه کردم به شدت متناقضه.

نکته آخر این قضیه توانایی LPI بوک رو اثبات کرد، حتی ام1 رو نمیشه قفل و مکان قفلش رو تشخیص داد، اگر می شد داده های خام SigInt الان منتشر شده بود و کفایت می کرد برای محکومیت یک طرف.

به هر حال یک روز میرسه که ما خاورمیانه ای ها می فهمیم بجای ادعای خدائی کردن باید چشممون به اون بیرون و فکت های دنیای اطرافمون باشه.
خوش باشید تا اون روز.
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

اون خیلی ساده سوتی یک خبر نگاره، و نیویورک تایمز بعد از اون این رو اصلاح می کنه / همین مساله نشون دهنده تعصبی بودن بحث هست

جالب است اعلام Pentagon (که پیشتر مبنای سخن شما برای اثبات جایگاه اطلاعاتی این سازمان بود) اکنون به اشتباه و سوتی خبرنگار تبدیل شده و گفته یک مقام مسئول بی نام آمریکایی آن هم در 17 جولای سندیت پیدا کرده است! و جالب تر آنجاست که سخن اشتباه آن خبرنگار هر روز در حال انتشار, و گزارش صحیح کم کم در حال محو شدن از فضای جدید است. جهت اطلاع عرض مینمایم منبع شما یعنی [External Link Removed for Guests] متعلق به 17 جولای و [External Link Removed for Guests] و تاکید کننده بر روی SA-11 بودن موشک, متعلق به 19 جولای میباشد. قطعا" آگاه هستید که اگر اصلاحیه ای نیز وجود داشته باشد مبنی بر اشتباه گزارش پیشین منبع شماست نه بنده! حال قضاوت برای تعصبی بودن بحث و مواضع بر عهده کاربران ....

 [External Link Removed for Guests]  
فعلا" روی پیش پا افتاده ترین مسائل که توانایی تشخیص تاریخ و اعتبار منابع است به توافق برسیم, بررسی داده های Signal Intelligence و DSP که اتفاقا" کم کم در حال انتشار نیز میباشند و گزارشات وزارت دفاع آمریکا نیز مبتی بر آنهاست پیش کش. متاسفانه مصداق بارز موارد بالا همان بقول شما Fact هایی هستند که تفکر خاورمیانه ای را به وجود آورنده اند ...


موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط Morteza313 »

بله خبر 19 جولای شما قدیمی تر از خبر 17 جولای هست. واقعا حس توضیح دادنش نیست ئلی به این میگن ری کپ USAToday خیلی ساده خبر دیگران رو تکرار کرده. مثل ساندی تایمز که امروز یک سری مسخره گذاشت و حتی به عکس اون بوک روی تل بنز هم استناد کرد که آره اتشبار در رفته! در صورتی که در اومد همونموقع که عکس اصلا مال زمان دیگه ای هست.
اعتبار خبرگزاری با لیکش در منطقست، نیویورک تایمز هریت سالم رو داره الان توی اون منطقه و خبرگزاری های پائین دستی مثل USAToday یا ساندی تایمز که نهایتا یک هندلر مثل هال فوستر تو کیف دارن اخبار بیات اینها رو تکرار می کنن. یاد بگیرید اعتبار سنجی یک خبرگزاری رو.
بعد کل داستان بوک از کجا اومده؟ یکی یک SmokeTrail دیده بود اون حوالی بعد معلوم شد که این مربوط به شلیک موشک های (خانواده؟) کاتیوشا بوده. بعد هم که رسما و علنا عقب کشیدن میگن نمی دونیم چی و کی زده.
یکی از بحث های جالبی که من امروز تو سایتهای اوکراینی دیدم این بود که چون الان پهبادهای روس بالای منطقه هستن مثل اینکه روسها CAP دارن اونجا و کلا سام ها اجازه شلیک ندارند و به همین دلیل بوده که اون فراگ فوت رو این آتشبار یا منپدز ها پائین نکشیدن و میگ 29! باهاش درگیر شده.
من برام مهمه که سند داشته باشم برای یک حرف، شما اگر احساس می کنید کشتی کجه و منتظر تشویق حضار هستید بنده رو معاف کنید از ورود به این بچه بازی ها.
از قول آدم شناخته شده ای یا منبعی معتبر تر از USA Today این حرف بوک در اومد جواب می شنوید اگه نه بذارید از همین الان منم تشویق کنم: آفرین صد آفرین احسنت، اصلا خود پوتین زده.
این هم در مورد اون نوار مکالمه SBU هم قابل توجه هست،
گویا اسم این بنده خدای که اس بی یو میگه یک افسر ارتش روسیه ست کلا فیک و کنایست و بنده خدا یک کارگر اخراجی سرویس کفن و دفن بوده که اوکراینی ها قبلا هم یک قتل عام دیگه رو بهش چسبودن اونهم توی یک موقعیت کلا متفاوت
[External Link Removed for Guests]
کلا لحن حرف زدنشون هم مسخره بود، مگه آدم اونهم افسر GRU صریح اسم هواپیمای مسافربری و اسم افسر عاملش رو میاره اخه؟
از دید دوستان سوئیسی:
[External Link Removed for Guests]

خوش باشید
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط Morteza313 »

قابل اعتماد ترین فکت این حادثه:
[External Link Removed for Guests]
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط KH.I.A.2500 »

سلام

هنوز بر اساس دلیل و مدرک معتبر و به دور از جوسازی تبلیغاتی مشخص نشده مقصر جدایی طلبان بوده اند یا دولت اوکراین، تحریم روسیه را کلید زدند! به قول دوستان، نگاه غرب به این حادثه صرفاً سیاسی است. یک جوسازی گسترده بر اساس چند مدرک خاله زنکی و عوامانه و در نهایت هم استفاده سیاسی از یک حادثه تأسف بار.
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط ramin-am »

طبق یک سری مدارک بازرسان سازمان هواپیمایی یک سری موارد رو مشاهده کردن که در این دست از حوادث امکانش وجود نداره
مثلا برخی اجساد متعفن شده بودن و هیچ خونریزی براشون اتفاق نافتاده که نشانه اینه که زمان مرگ قبلتر از زمان افجار بوده و اینکه اگر مرگ در اثر انفجار بوده باشه اکثر اجساد باید لباس نداشته باشن و اینطوری نیست
در این مورد هم بو های بدی میاد
به رویاهایت بی اندیش ..........
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

Re: سقوط یک بوئینگ 777 دیگر هواپیمایی مالزی

پست توسط Java »

[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”