* تاپيک جامع اخبار مدارس و معلمان *
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, MASTER, شوراي نظارت
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
تنظیم آییننامهای برای کاستن از دغدغههای کنکور
وزیر علوم ساماندهی شهریه دانشگاهها، تنظیم آییننامهای برای کاستن از دغدغههای کنکور و طرح ایجاد یک پایگاه اطلاعرسانی جهت سرعت انتقال اطلاعات به دانشگاهها را از برنامههای مهم این وزارتخانه ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد مهدی زاهدی در جمع استادان، کارمندان و ایثارگران دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان و شنیدن درد دلهای آنان، به تامین کسری بودجه دانشگاهها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با طرح تخصیص بودجه بر اساس سرانه دانشجویی و تصویب آن توانستیم بودجه دانشگاهها را تا حدود 50 درصد افزایش دهیم.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل اولین جلسه بنیاد نخبگان، با حضور رئیس جمهوری و انتخاب معاونت پژوهشی وزارت علوم به عنوان یکی از ارکان اصلی این بنیاد، در خصوص محوریت اعضای هیات علمی در دانشگاهها گفت: یکی از ارکان اساسی دانشگاهها، اعضای هیات علمی هستند و باید حرمتشان حفظ شود.
وزیر علوم در ادامه، در خصوص برنامههای وزارت علوم در بخش آموزشی گفت: افزایش پذیرش دانشجو تا پایان برنامه چهارم توسعه در سطح همه دانشگاههای کشور اعم از دولتی و غیر دولتی، تاسیس رشتههای میان رشتهای، توسعه دورههای تحصیلات تکمیلی، پذیرش دانشجو از طریق دورههای فراگیر (مختص دانشگاه پیام نور) و توسعه دورههای آموزش مجازی، از برنامههای آینده وزارت علوم است.
زاهدی همچنین در ساعاتی از نیمه شب از خوابگاههای دانشجویان خارجی بازدید کرد و بعد از شنیدن گلایههای دانشجویان، بعضا این گلایهها را به حق دانست و اظهار داشت: در خصوص مشکلات دانشجویان خارجی، به مسئولان دانشجویی وزارتخانه گفتهام که به صورت جدی مسایل دانشجویان خارجی را بررسی و حل کنند و بحثی هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و مصوبهای داشت که طبق آن باید به همه مسایل و مشکلات دانشجویان خارجی مقیم کشورمان رسیدگی شود.
وی در ادامه با اشاره به احیای معاونت فرهنگی در وزارت علوم گفت: پس از احیای معاونت فرهنگی، نوعی تفکیک وظایف بین این معاونت و معاونت دانشجویی انجام شد که بر طبق آن، معاونت فرهنگی به بحث علمی _ فرهنگی و نیازهای معنوی دانشجویان از قبیل برگزاری سفرهای معنوی و اردوهای زیارتی _ علمی رسیدگی میکند که با این تفکیک وظایف، انجام موارد ذکر شده سرعت بیشتری به خود گرفته و با افزایش بودجه سرانه دانشجویی از 1500 تومان به 20 هزار تومان کیفیت این موارد نیز ارتقا مییابد.
زاهدی همچنین با اشاره به توزیع گوشت گرم از رمضان سال گذشته در دانشگاهها و ضرورت تحویل غذا به صورت بسته در خوابگاهها، با بیان اینکه وامهای دانشجویی تا حدود 120 میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان وزارت علوم این مبلغ در سال آینده افزایش بیشتری یابد.
وزیر علوم همچنین از ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاهها خبر داد و گفت: طبق هماهنگیهای به عمل آمده با وزرای کار و تعاون در مجموع 600 میلیارد ریال برای ایجاد فرصتهای شغلی فارغالتحصیلان دانشگاهها اختصاص یافته است.
زاهدی در ادامه با بیان اینکه نقش اصلی ما در وزارت علوم تولید علم است تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که تنها مباحث دانشگاهی و آکادمیک در دانشگاهها مطرح باشد بلکه دانشجویان ما حتما باید دغدغه سیاسی داشته باشند.
البته این هم، بدان معنا نیست که دانشجویان ما نماینده احزاب و گروههای سیاسی خارج از دانشگاه باشند؛ بلکه ما معتقدیم دانشگاهیان به آن اندازه از بینش رسیدهاند که بتوانند خود نظریهپرداز باشند و به بیرون از محیط دانشگاه خط بدهند.
منبع: [External Link Removed for Guests]
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد مهدی زاهدی در جمع استادان، کارمندان و ایثارگران دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان و شنیدن درد دلهای آنان، به تامین کسری بودجه دانشگاهها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با طرح تخصیص بودجه بر اساس سرانه دانشجویی و تصویب آن توانستیم بودجه دانشگاهها را تا حدود 50 درصد افزایش دهیم.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل اولین جلسه بنیاد نخبگان، با حضور رئیس جمهوری و انتخاب معاونت پژوهشی وزارت علوم به عنوان یکی از ارکان اصلی این بنیاد، در خصوص محوریت اعضای هیات علمی در دانشگاهها گفت: یکی از ارکان اساسی دانشگاهها، اعضای هیات علمی هستند و باید حرمتشان حفظ شود.
وزیر علوم در ادامه، در خصوص برنامههای وزارت علوم در بخش آموزشی گفت: افزایش پذیرش دانشجو تا پایان برنامه چهارم توسعه در سطح همه دانشگاههای کشور اعم از دولتی و غیر دولتی، تاسیس رشتههای میان رشتهای، توسعه دورههای تحصیلات تکمیلی، پذیرش دانشجو از طریق دورههای فراگیر (مختص دانشگاه پیام نور) و توسعه دورههای آموزش مجازی، از برنامههای آینده وزارت علوم است.
زاهدی همچنین در ساعاتی از نیمه شب از خوابگاههای دانشجویان خارجی بازدید کرد و بعد از شنیدن گلایههای دانشجویان، بعضا این گلایهها را به حق دانست و اظهار داشت: در خصوص مشکلات دانشجویان خارجی، به مسئولان دانشجویی وزارتخانه گفتهام که به صورت جدی مسایل دانشجویان خارجی را بررسی و حل کنند و بحثی هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و مصوبهای داشت که طبق آن باید به همه مسایل و مشکلات دانشجویان خارجی مقیم کشورمان رسیدگی شود.
وی در ادامه با اشاره به احیای معاونت فرهنگی در وزارت علوم گفت: پس از احیای معاونت فرهنگی، نوعی تفکیک وظایف بین این معاونت و معاونت دانشجویی انجام شد که بر طبق آن، معاونت فرهنگی به بحث علمی _ فرهنگی و نیازهای معنوی دانشجویان از قبیل برگزاری سفرهای معنوی و اردوهای زیارتی _ علمی رسیدگی میکند که با این تفکیک وظایف، انجام موارد ذکر شده سرعت بیشتری به خود گرفته و با افزایش بودجه سرانه دانشجویی از 1500 تومان به 20 هزار تومان کیفیت این موارد نیز ارتقا مییابد.
زاهدی همچنین با اشاره به توزیع گوشت گرم از رمضان سال گذشته در دانشگاهها و ضرورت تحویل غذا به صورت بسته در خوابگاهها، با بیان اینکه وامهای دانشجویی تا حدود 120 میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان وزارت علوم این مبلغ در سال آینده افزایش بیشتری یابد.
وزیر علوم همچنین از ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاهها خبر داد و گفت: طبق هماهنگیهای به عمل آمده با وزرای کار و تعاون در مجموع 600 میلیارد ریال برای ایجاد فرصتهای شغلی فارغالتحصیلان دانشگاهها اختصاص یافته است.
زاهدی در ادامه با بیان اینکه نقش اصلی ما در وزارت علوم تولید علم است تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که تنها مباحث دانشگاهی و آکادمیک در دانشگاهها مطرح باشد بلکه دانشجویان ما حتما باید دغدغه سیاسی داشته باشند.
البته این هم، بدان معنا نیست که دانشجویان ما نماینده احزاب و گروههای سیاسی خارج از دانشگاه باشند؛ بلکه ما معتقدیم دانشگاهیان به آن اندازه از بینش رسیدهاند که بتوانند خود نظریهپرداز باشند و به بیرون از محیط دانشگاه خط بدهند.
منبع: [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
ساعات دروس مدارس از سال تحصیلی آینده افزایش مییابد
معاون نظری مهارتی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از افزایش ساعات ارائه دروس در سال تحصیلی جدید خبر داد.
ساعت تعریف شده برای یک درس حداقل 100 دقیقه بوده و این درحالیست که این میزان با توجه به شرایط موجود، 75 دقیقه است.
وی خبر داد: یکی از برنامههای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برای سال تحصیلی جدید، افزایش میزان ساعت ارائه دروس از 75 به 85 دقیقه است.
پاکسرشت علت کوتاه بودن میزان ساعات تدریس در حال حاضر را کمبود فضای آموزشی و دو نوبته بودن مدارس عنوان کرد.
معاون نظری مهارتی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همچنین از برگزاری دورههای آموزشی به منظور به روز کردن اطلاعات فرهنگیان در تابستان خبر داد.
پاکسرشت افزود: با توجه به نو شدن و بهروز شدن اطلاعات برخی دروس و لزوم بهینهسازی ارائه آنها، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قرار شد در تابستان دورههای آموزش برای مدیران، معاونین و دبیران برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: در این دورهها سعی شده همه افراد شرکت کننده تحت آموزش مجدد قرار گیرند و جدیدترین اطلاعات مربوط به دروس در اختیار آنها گذاشته شود.
ساعت تعریف شده برای یک درس حداقل 100 دقیقه بوده و این درحالیست که این میزان با توجه به شرایط موجود، 75 دقیقه است.
وی خبر داد: یکی از برنامههای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برای سال تحصیلی جدید، افزایش میزان ساعت ارائه دروس از 75 به 85 دقیقه است.
پاکسرشت علت کوتاه بودن میزان ساعات تدریس در حال حاضر را کمبود فضای آموزشی و دو نوبته بودن مدارس عنوان کرد.
معاون نظری مهارتی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همچنین از برگزاری دورههای آموزشی به منظور به روز کردن اطلاعات فرهنگیان در تابستان خبر داد.
پاکسرشت افزود: با توجه به نو شدن و بهروز شدن اطلاعات برخی دروس و لزوم بهینهسازی ارائه آنها، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قرار شد در تابستان دورههای آموزش برای مدیران، معاونین و دبیران برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: در این دورهها سعی شده همه افراد شرکت کننده تحت آموزش مجدد قرار گیرند و جدیدترین اطلاعات مربوط به دروس در اختیار آنها گذاشته شود.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
بزرگترین شبکه روابط عمومی آموزش و پرورش دنیا در ایران است
--------------------------------------------------------------------------------
مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش کشور با بیش از 800 شبکه روابط عمومی بزرگترین شبکه روابط عمومی آموزش و پرورش دنیا است.
" حسین زادهحسین" در گردهمایی کارشناس مسئولان روابط عمومی های حوزه های ستادی وزارت و سازمانهای آموزش و پرورش کشور در مشهد، افزود: امسال برای اولین بار با ایجاد یک شبکه گسترده بین روابط عمومی های سراسر کشور مجموعه روابط عمومی های آموزش و پرورش به یک سایت مرکزی متصل می شوند.وی اظهارداشت: با توجه به اینکه وظیفه روابط عمومی های آموزش و پرورش گسترش فرهنگ تفکر و اندیشه در بین مجموعه های مختلف است، روابط عمومی ها باید با تحقق آرمانهای اسلامی، فرهنگ اتحاد و هم فکری را در سطح جامعه توسعه دهند.
وی با توجه به شعارها و مهرورزی افزود: روابط عمومی های آموزش و پرورش باید با تحقق عدالت محوری در مدارس و اجتماع زمینه نشاط و شادابی را بیش از پیش فراهم کنند.
زاده حسین اضافه کرد: روابط عمومی به عنوان یک حلقه اتصال باید با تعامل بین مجموعه های آموزش و پرورش و الهام از سیره عملی پیامبر اعظم(ص) به گره گشایی مشکلات مردم بپردازند.
وی ادامه داد: حرکتهای روابط عمومی آموزش و پرورش باید ناشی از یک رهبری سازماندهی شده باشد و دانسته های اندک خود را در عرصه اجتماع پیاده کنند.وی اضافه کرد: مجموعه های وابسته به آموزش و پرورش برای پیشبرد حوزه اطلاع رسانی خود باید با تهیه اخبار روزانه عملکرد مجموعه گام های موثری در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی اتخاذ کند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش کشور با بیش از 800 شبکه روابط عمومی بزرگترین شبکه روابط عمومی آموزش و پرورش دنیا است.
" حسین زادهحسین" در گردهمایی کارشناس مسئولان روابط عمومی های حوزه های ستادی وزارت و سازمانهای آموزش و پرورش کشور در مشهد، افزود: امسال برای اولین بار با ایجاد یک شبکه گسترده بین روابط عمومی های سراسر کشور مجموعه روابط عمومی های آموزش و پرورش به یک سایت مرکزی متصل می شوند.وی اظهارداشت: با توجه به اینکه وظیفه روابط عمومی های آموزش و پرورش گسترش فرهنگ تفکر و اندیشه در بین مجموعه های مختلف است، روابط عمومی ها باید با تحقق آرمانهای اسلامی، فرهنگ اتحاد و هم فکری را در سطح جامعه توسعه دهند.
وی با توجه به شعارها و مهرورزی افزود: روابط عمومی های آموزش و پرورش باید با تحقق عدالت محوری در مدارس و اجتماع زمینه نشاط و شادابی را بیش از پیش فراهم کنند.
زاده حسین اضافه کرد: روابط عمومی به عنوان یک حلقه اتصال باید با تعامل بین مجموعه های آموزش و پرورش و الهام از سیره عملی پیامبر اعظم(ص) به گره گشایی مشکلات مردم بپردازند.
وی ادامه داد: حرکتهای روابط عمومی آموزش و پرورش باید ناشی از یک رهبری سازماندهی شده باشد و دانسته های اندک خود را در عرصه اجتماع پیاده کنند.وی اضافه کرد: مجموعه های وابسته به آموزش و پرورش برای پیشبرد حوزه اطلاع رسانی خود باید با تهیه اخبار روزانه عملکرد مجموعه گام های موثری در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی اتخاذ کند.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
اولیا برای ثبتنام دانشآموز پول ندهند
رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت : با افزایش سرانه دانش آموزی مدارس شهر تهران درسال تحصیلی 85 86 هیچ مدرسهای هنگام ثبت نام از اولیا وجهی دریافت نخواهد کرد . جعفر درونه افزود :بخشی از سرانه دانش آموزی مدارس شهر تهران معادل 40 میلیارد ریال در آغاز تابستان به حساب مدارس واریز می شود. وی سرانه دانشآموزی در شهر تهران را در سال تحصیلی گذشته 140 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد:در سال تحصیلی آینده این سرانه با یک و نیم برابر افزایش به حدود 210 میلیارد ریال می رسد. درونه تصریح کرد: مبلغ 11 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز در اواخراسفند سال گذشته و فروردین امسال به عنوان کمک سرانه به حساب مدارسواریز شده است که مدارس شهر تهران با کمبود سرانه دانش آموزی درهنگام ثبت نام مواجه نشوند. رئیس آموزش و پرورش شهر تهران افزود: امسال در هفته نخست تیر نیز مبلغ 30 میلیارد ریال به عنوان سرانه تعمیرات به حساب مدارس واریز می شود که 12 میلیارد ریال آن برای تعمیرات کلی و 16 میلیارد ریال برای تعمیرات جزیی در مدارس استفاده خواهد شد . درونه با اشاره به فعالیت ناظران ثبت نام در ایام تابستانی تصریح کرد: در صورتی که مدیر برای ثبت نام وجه دریافت کند , از سمت خود برکنار خواهد شد .

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
دوازده هزار دانشآموز تابستان به عربستان اعزام میشوند
۱۲هزار دانشآموز دختر و پسر دوره متوسطه تابستان امسال به مکه معظمه و مدینه منوره اعزام میشوند. به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دانشآموزان یاد شده در قالب ۱۰۰کاروان دانشآموزی به همراه مربیان پرورشی به این سفر اعزام میشوند. اعزام این دانشآموزان از سوم تیرماه آغاز میشود و تا ۲۶شهریورماه سال ۸۵ادامه خواهد داشت. براساس این گزارش، برگزاری اردوهای دانشآموزی درمناطق محروم، متحرک کشوری (اردوهای سیار در کشور)، اردوی دانشآموزی تلاش و سازندگی، سراسری پیشتازان، اردوی کشوری تربیتی، اردوی فرهنگی و سیاحتی فرزندان شاهد و اردوهای موقت اردوی استانی یک روزه به منظور زیارت اماکن متبرکه از برنامههای طرح غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان است. آموزش خبرنگاران خبرگزاری دانشآموزی پانا، نشست مجامع دانشآموزی فعال سازی سینماها و استخرها و سالنهای ورزشی کانونهای طرح ملی و تشکیل انجمن -های حمایت از نوجوانان مسلمان فلسطین از دیگر برنامههای سازمان دانشآموزی است. همچنین کلاسهای آموزشی و مسابقات در زمینههای قرآنی و مهارت آموزشی و کلاسهای جوانه و آموزش ادعیه برگزاری میشود.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
شهریه مدارس غیر انتفاعی ساماندهی میشود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در تلاش هستیم تا شهریه مدارس غیرانتفاعی را ساماندهی کنیم.
علی عباسپور تهرانی فرد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: طرح اصلاح قانون مدارس غیر انتفاعی نهایی شده است و به زودی به صحن مجلس ارائه میشود.
وی اضافه کرد: تأمل ما مقداری در مورد دستور کار کارشناسی روی بعضی از مواد این قانون است. به عنوان مثال باید در مورد موادی که به کاربرد آموزشی و مدت زمان مالکیت مدارس غیر انتفاعی اشاره دارد، تأمل کرد.
عباسپور با بیان اینکه بحث نظارت آموزش و پرورش و شهریه این مدارس نیز مورد توجه است، گفت: امیدواریم به یک جمعبندی نهایی از نظر تخصصی روی مواد قانون مدارس غیرانتفاعی برسیم و بتوانیم اصلاح این قانون را زودتر به صحن مجلس ارائه کنیم تا این قانون در اویل تابستان به تصویب برسد.
وی ادامه داد: معتقدیم که آموزش و پرورش باید مدارس غیر انتفاعی را مورد حمایت قرار دهد و اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در راستای کمک به این مدارس است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر عنوان کرده است که بحث رتبهبندی مدارس غیرانتفاعی را به اجرا گذاشته است تا بتوان ثبتنام در مدارس غیر انتفاعی را ساماندهی کند.
وی افزود: مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور به جز در چند استان مانند تهران و اصفهان، با مشکل مهمی مواجه نیستند که وزارت آموزش و پرورش باید در عملکرد این مدارس و ثبتنام آنها دقت کند.
علی عباسپور تهرانی فرد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: طرح اصلاح قانون مدارس غیر انتفاعی نهایی شده است و به زودی به صحن مجلس ارائه میشود.
وی اضافه کرد: تأمل ما مقداری در مورد دستور کار کارشناسی روی بعضی از مواد این قانون است. به عنوان مثال باید در مورد موادی که به کاربرد آموزشی و مدت زمان مالکیت مدارس غیر انتفاعی اشاره دارد، تأمل کرد.
عباسپور با بیان اینکه بحث نظارت آموزش و پرورش و شهریه این مدارس نیز مورد توجه است، گفت: امیدواریم به یک جمعبندی نهایی از نظر تخصصی روی مواد قانون مدارس غیرانتفاعی برسیم و بتوانیم اصلاح این قانون را زودتر به صحن مجلس ارائه کنیم تا این قانون در اویل تابستان به تصویب برسد.
وی ادامه داد: معتقدیم که آموزش و پرورش باید مدارس غیر انتفاعی را مورد حمایت قرار دهد و اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در راستای کمک به این مدارس است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر عنوان کرده است که بحث رتبهبندی مدارس غیرانتفاعی را به اجرا گذاشته است تا بتوان ثبتنام در مدارس غیر انتفاعی را ساماندهی کند.
وی افزود: مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور به جز در چند استان مانند تهران و اصفهان، با مشکل مهمی مواجه نیستند که وزارت آموزش و پرورش باید در عملکرد این مدارس و ثبتنام آنها دقت کند.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
دانش آموزان ، مدرسه می سازند
به منظور افزایش حضور جوانان در صحنه های سازندگی و غنی سازی اوقات فراغت، دانش آموزان در قالب « طرح مشارکت دانش آموزان در فعالیت های عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی » مدرسه خواهند ساخت. به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متولیان تعلیم و تربیت در این طرح سعی در فراهم نمودن زمینه های لازم برای مشارکت اجتماعی جوانان و ایجاد روحیه تعاون و خودباوری آنان دارند تا در این رهگذر با استفاده از توانمندی ها، ابتکارات و مهارت های آنان گوشه ای از کمبودهای موجود در مدارس به دست دانش آموزان که صاحبان اصلی مدارس هستند مرتفع گردد. بنابراین گزارش در این طرح درخصوص نحوه مشارکت دانش آموزان آمده است: مشارکت دانشآموزان دوره تحصیلی متوسطه پسرانه به ویژه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در احداث و ساخت و ساز مدارس در مکان هایی با اعلام نیاز و هماهنگی سازمان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تعیین می گردد. همچنین مشارکت دانش آموزان دختر و پسر دوره های تحصیلی راهنمایی ، متوسطه و پیش دانشگاهی در اموری نظیر رنگ آمیزی درب و دیوارهای مدرسه و تابلوهای کلاس ها ، تزیین کلاس ها و سالنهای مدارس ، ایجاد فضای سبز و درختکاری در مدارس و اماکن پرورشی و طراحی دیوارها و نوشتن شعارهای بهداشتی و پیام های تربیتی پیش بینی شده است . در این طرح دانش آموزان دختر و پسر کلاس های چهارم و پنجم دوره ابتدایی در امر حفظ و حراست، نگهداری و زیبا سازی و حفظ بهداشت محیط مدرسه مشارکت خواهند داشت . به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، گزارش اقدامات هر استان در این طرح هر 15 روز یک بار جهت ارزیابی به دبیرخانه ستاد مرکزی اجرای طرح در سازمان نوسازی مدارس کشور ارسال می شود. گفتنی است ستاد مرکزی « طرح مشارکت دانش آموزان در فعالیت های عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی » متشکل از معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به عنوان رئیس ستاد ، معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت ، معاون آموزش و پرورش عمومی ، معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی ، رئیس سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان و رئیس سازمان دانش آموزی می باشد.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
دانشآموزان استثنایی حقوق دریافت میکنند
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانشآموزان استثنایی از سال آینده به صورت مادامالعمر، حقوق ماهیانه دریافت میکنند. "مجید قدمی" روز یکشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مدیران مدارس استثنایی استان گلستان در گرگان افزود: ارایه سرویس رایگان، خدمات درمانی و پرداخت هر نوع هزینه درمان بخشی از خدماتی است که هماکنون به کودکان و دانشآموزان استثنایی ارایه میشود. وی گفت : پارسال ۵۰۰نفر از افراد استثنایی بدون داشتن سهمیه در کنکور دانشگاهها پذیرفته شدند. دکتر قدمی افزود: تاکنون ۱۶۰عنوان کتاب برای افراد استثنایی نوشته شده است و مراکز LD(مراکزآموزش دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری) به ۸۰مرکز افزایش یافته است. وی در ادامه با اشاره به بحث آموزش فراگیر تصریح کرد: نگاه ما این نیست که مدارس استثنایی تعطیل شود بلکه هدف این است که کودکان و دانشآموزان استثنایی در درجه اول در مدارس عادی تحصیل کنند. این مسوول با مثبت دانستن تلفیق دانشآموزان عادی و معلول ادامه داد: از فواید این کار این است که معلول یاد میگیرد که در جامعه با دیگران چگونه زندگی و با آنها ارتباط برقرار کند. وی در ادامه با اشاره به مثبت ارزیابی کردن "طرح سنجش" کودکان ورود به مدرسه گفت: در اجرای این طرح، پارسال ۱۰درصد کودکان نوآموز ورود به مدرسه "چپ دست" تشخیص داده شدند. وی اضافه کرد: بیش از ۷۵هزار نفر از پدران این نوآموزان بیسواد کامل و ۱۱۳هزار نفر از مادران این افراد نیز بیسواد کامل بودند. وی تصریح کرد: پارسال نزدیک به ۲۴هزار نفر از نوآموزان احتیاج به خدمات بینایی داشتند واز بین آنها حدود ۱۱هزار نفر نیاز به عینک داشتند. معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از نوآموزان پارسال یک هزار و ۴۹نفر مشکل شنوایی یک طرفه داشتند و ۳۶۲نفر نابینا، حدود ۲۷هزار نفر دیرآموز و چهار هزار نفر کم توان بودند. در پایان این مراسم از خانوادههای موفق دانشآموزان استثنایی استان با اهدای جوایزی تجلیل شد. در استان گلستان هم اکنون یک هزار و ۶۴۳دانشآموز استثنایی در ۲۵مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 859
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: تهران - پونک
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
- تماس:
دانش آموزان از موزه ها رایگان بازدید کنند
جمعی از شهروندان و دانش آموزان تحت پوشش طرح شهردار مدرسه طی نامه ای خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواستار ارائه تسهیلات رایگان جهت بازدید و آشنایی دانش آموزان با آثار باستانی و فرهنگ کهن ایرانیان شدند. دانش آموزان در این نامه خطاب به اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صدور کارت رایگان ویژه دانش آموزان طرح شهردار مدرسه را اقدامی موثر در گذراندن مفید اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان عنوان و تصریح کردند: بازدید از این اماکن در آشنایی جامع و مطلوب دانش آموزان از فرهنگ معاصر و گذشته این سرزمین موثر خواهد بود

[External Link Removed for Guests]
- پست: 2833
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 158 بار
- سپاسهای دریافتی: 747 بار
توزيع شير در مدارس امروز اغاز شد
طرح توزيع شير ميان 11ميليون دانشآموز مقطع ابتدايي و راهنمايي كشور از فردا در مدارس سراسر كشور آغاز ميشود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش ايسنا بر اساس مصوبه شوراي اقتصاد، وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مباشر تأمين و توزيع شير مدرسه، موظف است تا پايان اسفند ماه سال جاري، تمام دانشآموزان مقطع ابتدايي، راهنمايي( با اولويت دختران و مناطق محروم) مدارس شبانهروزي، مهدهاي كودك تحت پوشش سازمان بهزيستي و وزارت آموزش و پرورش، پيش دبستاني و مراكز شبانهروزي كودكان بيسرپرست سراسر كشور را ( حداكثر تا سقف جمعيت 11 ميليون نفر) تحت پوشش اجراي برنامه توزيع شير رايگان قرار دهد.
به همين منظور سقف اعتباري براي توزيع 165 هزار تن شير (سرانه 14 كيلوگرم) در مدارس، 924 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
گفتني است درصد چربي شير در بستههاي مختلف همانند شير خانوار 5/2 درصد خواهد بود.
به گزارش ايسنا در سال تحصيلي جديد، تهيه و توزيع شير مدرسه كه پيش از اين در اختيار وزارت جهاد كشاورزي بود، به دستور رييسجمهوري به آموزش و پرورش واگذار شده است.
بر اين اساس، مسؤوليت توزيع شير مدارس به استانها واگذار شده و رؤساي سازمانهاي آموزش و پرورش، دبير كميته تهيه و توزيع شير مدارس خواهند بود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش ايسنا بر اساس مصوبه شوراي اقتصاد، وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مباشر تأمين و توزيع شير مدرسه، موظف است تا پايان اسفند ماه سال جاري، تمام دانشآموزان مقطع ابتدايي، راهنمايي( با اولويت دختران و مناطق محروم) مدارس شبانهروزي، مهدهاي كودك تحت پوشش سازمان بهزيستي و وزارت آموزش و پرورش، پيش دبستاني و مراكز شبانهروزي كودكان بيسرپرست سراسر كشور را ( حداكثر تا سقف جمعيت 11 ميليون نفر) تحت پوشش اجراي برنامه توزيع شير رايگان قرار دهد.
به همين منظور سقف اعتباري براي توزيع 165 هزار تن شير (سرانه 14 كيلوگرم) در مدارس، 924 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
گفتني است درصد چربي شير در بستههاي مختلف همانند شير خانوار 5/2 درصد خواهد بود.
به گزارش ايسنا در سال تحصيلي جديد، تهيه و توزيع شير مدرسه كه پيش از اين در اختيار وزارت جهاد كشاورزي بود، به دستور رييسجمهوري به آموزش و پرورش واگذار شده است.
بر اين اساس، مسؤوليت توزيع شير مدارس به استانها واگذار شده و رؤساي سازمانهاي آموزش و پرورش، دبير كميته تهيه و توزيع شير مدارس خواهند بود.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
- پست: 2833
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 158 بار
- سپاسهای دریافتی: 747 بار
تاثير %15 نمرات سوم دبيرستان در كنكور
وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره تاثیرگذاری نمرات دبیرستانی و پیش دانشگاهی
در کنکور گفت: در سال 86 دروسی که به صورت استاندارد در سال سوم دبیرستان تدریس
می شوند 15 درصد در کنکور اثرگذار خواهند بود.
زاهدای در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان دماوند تصریح کرد : نمرات دبیرستانی
و پیش دانشگاهی در کنکور سال 87 تاثیرگذار است .
وی افزود: همچنین نمرات دروسی که به صورت استاندارد در مقطع پیش دانشگاهی تدریس
می شوند در کنکور سال 87 تاثیر گذار خواهند بود.
وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره انتقال دانشجویان به شهرهای خود نیز گفت: اجرای
این طرح با عدالت فاصله زیادی دارد .
زاهدی تصریح کرد: بعضی از دانشجویان در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و امکانات
خوبی دارند و می توانند در شهرستانها در رشته های خوبی تحصیل کنند .
در کنکور گفت: در سال 86 دروسی که به صورت استاندارد در سال سوم دبیرستان تدریس
می شوند 15 درصد در کنکور اثرگذار خواهند بود.
زاهدای در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان دماوند تصریح کرد : نمرات دبیرستانی
و پیش دانشگاهی در کنکور سال 87 تاثیرگذار است .
وی افزود: همچنین نمرات دروسی که به صورت استاندارد در مقطع پیش دانشگاهی تدریس
می شوند در کنکور سال 87 تاثیر گذار خواهند بود.
وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره انتقال دانشجویان به شهرهای خود نیز گفت: اجرای
این طرح با عدالت فاصله زیادی دارد .
زاهدی تصریح کرد: بعضی از دانشجویان در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و امکانات
خوبی دارند و می توانند در شهرستانها در رشته های خوبی تحصیل کنند .
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
دوره پیش دانشگاهی حذف میشود
مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پس از بررسیهای كارشناسی، خواستار بازنگری در ایجاد دوره پیش دانشگاهی شد.مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پس از بررسیهای كارشناسی، خواستار بازنگری در ایجاد دوره پیش دانشگاهی شد.
به گزارش دفتر اطلاع رسانی مركز پژوهشها، دفتر مطالعات فرهنگی این مركز در پاسخ به درخواست كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دیدگاههای مختلف در مورد دوره پیشدانشگاهی را مورد بررسی قرار داده و تصریح كرد كه تمامی یافتههای تجربی حاصل از اجرای دوره پیشدانشگاهی از ابتدای تاسیس آن تاكنون – كه از بررسیهای كارشناسی و انعكاس نظرات مدیران و دبیران مراكز پیشدانشگاهی و مسئولان و كارشناسان مرتبط در سطح استانها و مناطق به دست آمده است – بر فاصله گرفتن دوره پیشدانشگاهی از اهداف اولیه خود اتفاق نظر دارند.
اگر چه این نتیجه ممكن است ناشی از عدم تناسب اهداف اولیه این دوره با سایر عناصر نظام آموزشی و واقعیتهای موجود كشور بوده یا از فراهم نبودن ابزار و امكانات لازم برای اجرای صحیح آن حاصل شده باشد، اما به هر دلیل در حال حاضر یافتههای تجربی حذف دوره پیشدانشگاهی از نظام آموزشی كشور را تجویز میكند.
همچنین صدور دیپلم ۱۱ ساله در نظام آموزشی كشور ضمن كاهش اعتبار جهانی دیپلم دوره متوسط – ایران - مشكلاتی را برای متقاضیان تحصیل در داخل و خارج از كشور فراهم كرده و به همین دلیل صدور دیپلم ۱۲ ساله در نظام آموزشی كشور ضرورت دارد چرا كه بیش از ۵۶ درصد كشورهای جهان نظامآموزشی ۱۲ ساله دارند و دیپلم پایان تحصیلات متوسطه آنان پس از ۱۲ سال تحصیل صادر میشود.
از سوی دیگر عدم كاربرد گواهینامه پایان تحصیلات دوره پیشدانشگاهی به غیر از ادامه تحصیل در مراكز آموزش عالی، دانشآموزان شاغل به تحصیل در این دوره را ترغیب میكند كه به حداقل معدل قبولی دوره پیشدانشگاهی بسنده كنند و بیشترین فرصت خود را صرف مهار تستزنی و یادگیری سطحی برای قبولی در كنكور كنند كه حذف این دوره و اتصال آن به نظام آموزشی كشور این نقیصه را هم برطرف خواهد كرد.
مركز پژوهشها در بخش دیگری از استدلالهای خود برای حذف دورهٔ پیشدانشگاهی تصریح كرد كه محتوای درسی دوره پیشدانشگاهی عمدتا در دانشگاهها و در رشتههای مرتبط به صورت دروس پیشنیاز و یا دروس اصلی دانشگاهی تكرار میشود و لذا وجود این دوره از این لحاظ نیز اتلاف منابع به شمار میرود، ضمن اینكه این دوره بهترین مراكز آموزشی و مجربترین دبیران را نیز به خود اختصاص داده است و از اینرو حذف محتوایی درسی این دوره و یا تلفیق محتوای گزینش شدهای از آن با دوره متوسطه مطلوب خواهد بود.
به علاوه از آنجا كه هدایت تحصیلی دانشآموزان باید در دوره راهنمایی تحصیلی انجام شود، حذف این دوره و یا اتصال آن به نظام آموزش متوسطه كشور این امكان را فراهم خواهد كرد كه هدایت تحصیلی در پایان دوره راهنمایی به صورت شاخهای اتفاق بیافتد و در دوره متوسطه دانشآموزان بتوانند هدایت تحصیلی رشتهای داشته باشند.
مركز پژوهشها همچنین خواستار دایر شدن دوره كاردانی پیوسته در رشتههای فنی و حرفهای متوسطه در آموزش و پرورش شد و افزود: بدینوسیله تعداد بیشتری از دانشآموزان جذب شاخه فنی و حرفهای شده و از حجم ورود به پیشدانشگاهی كاسته خواهد شد و فضای آموزشكدههای فنی و حرفهای نیز كه در حال حاضر با آزمون ورودی و به صورت ناپیوسته دانشجو میپذیرند برای این منظور بسیار مناسب خواهد بود.
همشهری آنلاین
__________________
به گزارش دفتر اطلاع رسانی مركز پژوهشها، دفتر مطالعات فرهنگی این مركز در پاسخ به درخواست كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دیدگاههای مختلف در مورد دوره پیشدانشگاهی را مورد بررسی قرار داده و تصریح كرد كه تمامی یافتههای تجربی حاصل از اجرای دوره پیشدانشگاهی از ابتدای تاسیس آن تاكنون – كه از بررسیهای كارشناسی و انعكاس نظرات مدیران و دبیران مراكز پیشدانشگاهی و مسئولان و كارشناسان مرتبط در سطح استانها و مناطق به دست آمده است – بر فاصله گرفتن دوره پیشدانشگاهی از اهداف اولیه خود اتفاق نظر دارند.
اگر چه این نتیجه ممكن است ناشی از عدم تناسب اهداف اولیه این دوره با سایر عناصر نظام آموزشی و واقعیتهای موجود كشور بوده یا از فراهم نبودن ابزار و امكانات لازم برای اجرای صحیح آن حاصل شده باشد، اما به هر دلیل در حال حاضر یافتههای تجربی حذف دوره پیشدانشگاهی از نظام آموزشی كشور را تجویز میكند.
همچنین صدور دیپلم ۱۱ ساله در نظام آموزشی كشور ضمن كاهش اعتبار جهانی دیپلم دوره متوسط – ایران - مشكلاتی را برای متقاضیان تحصیل در داخل و خارج از كشور فراهم كرده و به همین دلیل صدور دیپلم ۱۲ ساله در نظام آموزشی كشور ضرورت دارد چرا كه بیش از ۵۶ درصد كشورهای جهان نظامآموزشی ۱۲ ساله دارند و دیپلم پایان تحصیلات متوسطه آنان پس از ۱۲ سال تحصیل صادر میشود.
از سوی دیگر عدم كاربرد گواهینامه پایان تحصیلات دوره پیشدانشگاهی به غیر از ادامه تحصیل در مراكز آموزش عالی، دانشآموزان شاغل به تحصیل در این دوره را ترغیب میكند كه به حداقل معدل قبولی دوره پیشدانشگاهی بسنده كنند و بیشترین فرصت خود را صرف مهار تستزنی و یادگیری سطحی برای قبولی در كنكور كنند كه حذف این دوره و اتصال آن به نظام آموزشی كشور این نقیصه را هم برطرف خواهد كرد.
مركز پژوهشها در بخش دیگری از استدلالهای خود برای حذف دورهٔ پیشدانشگاهی تصریح كرد كه محتوای درسی دوره پیشدانشگاهی عمدتا در دانشگاهها و در رشتههای مرتبط به صورت دروس پیشنیاز و یا دروس اصلی دانشگاهی تكرار میشود و لذا وجود این دوره از این لحاظ نیز اتلاف منابع به شمار میرود، ضمن اینكه این دوره بهترین مراكز آموزشی و مجربترین دبیران را نیز به خود اختصاص داده است و از اینرو حذف محتوایی درسی این دوره و یا تلفیق محتوای گزینش شدهای از آن با دوره متوسطه مطلوب خواهد بود.
به علاوه از آنجا كه هدایت تحصیلی دانشآموزان باید در دوره راهنمایی تحصیلی انجام شود، حذف این دوره و یا اتصال آن به نظام آموزش متوسطه كشور این امكان را فراهم خواهد كرد كه هدایت تحصیلی در پایان دوره راهنمایی به صورت شاخهای اتفاق بیافتد و در دوره متوسطه دانشآموزان بتوانند هدایت تحصیلی رشتهای داشته باشند.
مركز پژوهشها همچنین خواستار دایر شدن دوره كاردانی پیوسته در رشتههای فنی و حرفهای متوسطه در آموزش و پرورش شد و افزود: بدینوسیله تعداد بیشتری از دانشآموزان جذب شاخه فنی و حرفهای شده و از حجم ورود به پیشدانشگاهی كاسته خواهد شد و فضای آموزشكدههای فنی و حرفهای نیز كه در حال حاضر با آزمون ورودی و به صورت ناپیوسته دانشجو میپذیرند برای این منظور بسیار مناسب خواهد بود.
همشهری آنلاین
__________________