* تاپيک جامع اخبار مدارس و معلمان *

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 279
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵, ۱:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 324 بار
سپاس‌های دریافتی: 682 بار

بساط مدارس كپري مهرماه سال آينده برچيده مي‌شود

پست توسط phoenix80 »

خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي و امور مشاركت‌هاي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از برچيده شدن مدارس كپري تا مهرماه سال آينده در كشور خبر داد.
مرتضي شمسايي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: متأسفانه ما هنوز مدارس كپري داريم. 700 كلاس آن در استان سيستان و بلوچستان است. تعدادي نيز در استان كرمان وجود دارد.
وي اضافه كرد: سال گذشته مدارس كپري در استان هرمزگان جمع‌آوري شد و جشن كپرزدايي را در اين استان برگزار كرديم.
شمسايي اظهار داشت: عزم راسخ داريم كه مدارس كپري در اين 2 استان برچيده شود و ديگر شاهد وجود مدارس كپري در كشور نباشيم.
شمسايي به مشاركت مردم در امر مدرسه‌سازي اشاره كرد و گفت: امسال به رغم آنكه مجلس اعتبار خوبي را براي مقاوم‌سازي و نوسازي مدارس كشور اختصاص داده بود، خيرين مدرسه‌ساز 264 ميليارد تومان تعهد كردند.
وي افزود: سال گذشته نيز خيرين مدرسه‌ساز 270 ميليارد تومان تعهد كردند كه 70 الي 80 مورد از تعهدات خيرين عملي شد.

[External Link Removed for Guests]
------------
:-o :-o

واقعآ حای تاسف داره که این جور چیزها رو ادم در سال 2007 در یک کشور نفت خیز میبینه....
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

* تاپيک جامع اخبار مدارس و معلمان *

پست توسط Leila »

نمره انضباط مدارس حذف مي‌شود

معاون آموزش و پرورش عمومي از حذف نمره انضباط در كارنامه دانش‌آموزان از سال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: انضباط ديگر بر اساس معيار نمره سنجيده نمي‌شود.

به گزارش فارس، حسين احمدي در نشست خبري كه امروز در ساختمان زنده‌ياد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح آيين‌نامه ارزشيابي دو نوبته مدارس هم‌اكنون در شوراي عالي آموزش و پرورش مراحل تصويب را مي‌گذراند.

وي ادامه داد: بر اساس آيين‌نامه جديد، انضباط دانش‌آموز ديگر بر اساس ملاك نمره سنجيده نمي‌شود بلكه جايگزين آن كلماتي مانند عالي، خوب، نياز به راهنمايي بيشتر و غيره درج مي‌شود.
احمدي افزود: در ارزشيابي مستمر نيز در نظر داريم كه والدين را نيز سهيم كنيم كه ميزان سهم والدين فعلا يك نمره است و در صورتي كه والدين ارتباط نزديك‌تري با مدارس داشته باشند اين ميزان افزايش مي‌يابد.

وي اضافه كرد: در صورتي كه اين آيين‌نامه امسال در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شود از همين امسال اجرا مي‌شود البته بحث جايگزين كيفيت به جاي كميت در انضباط دانش‌آموزان در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شده است.

* آغاز فعاليت ستاد اعتلاي درس ديني در آموزش و پرورش
احمدي با بيان اينكه ستاد اعتلاي درس ديني با قوت و فعاليت جديدي در آموزش و پرورش آغاز به كار كرده است، گفت: اين ستاد با اقداماتي از قبيل آموزش معلمان ديني، توجه به مسائل فوق برنامه و وضعيت درس ديني جلساتي را تشكيل داده و به بازآموزي معلمان مي‌پردازد.

وي اضافه كرد: توجه به امر نماز نيز اقدام ديگر بود كه آموزش و پرورش عمومي به آن توجه كرده است. برپايي نمايشگاه نماز و برگزاري مسابقه انشا پيرامون سال پيامبر اعظم (ص) از نمونه برنامه‌ها در اين خصوص است.

معاون آموزش و پرورش با اشاره به توجه به قرآن در دوره پيش‌دبستاني ادامه داد: حدود 800 هزار نوآموز پيش دبستاني در سال گذشته با مفاهيم قرآني آشنا شندند و حدود 17 هزار نفر از معلمان نيز آموزش قرآن ديدند.
وي افزود: در تابستان امسال نيز 400 مدرس قرآن در تهران آموزش ديدند و مقرر شد كه هر يك از اين مدرسان 50 مربي قرآن را در استان‌هاي كشور آموزش دهند.

* 25 هزار دختر محروم از تحصيل جذب آموزش و پرورش شدند
وي اضافه كرد: 25 هزار دختر كه بين 6 تا 10 سال سن دارند و به دليل مسائل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي از تحصيل محروم بودند، طي سال گذشته در آموزش و پرورش جذب شدند.
احمدي اظهار داشت: اين تعداد دختران محروم از تحصيل داراي محروميت عميق بودند كه همكاران فرهنگي با صحبت با خانواده‌ها و نامه‌نگاري‌هاي مختلف توانستند آن‌ها را در مراكز مختلف آموزش و پرورش جذب كنند.

* نرخ جذب دانش‌آموز 6 ساله به آموزش و پرورش به 6/98 درصد است
معاون آموزش و پرورش عمومي با بيان اينكه آموزش دانش‌آموزان تا پايان دوره راهنمايي اجباري است، اظهار داشت: بايد تلاش شود كه همه دانش‌آموزان تحصيل كنند. متأسفانه بعضي از دانش‌آموزان كه از تحصيل باز مي‌مانند در جايي مشغول تكدي‌گري يا مشغول به كار هستند و جاذبه‌هاي شغلي و درآمدزايي مانع از ادامه تحصيل آنان مي‌شود.

وي ادامه داد: نرخ جذب دانش آموزان 6 ساله در سال 82_1381، 97 درصد بود كه هم‌اكنون به 6/98 درصد رسيده است.
احمدي گفت: پراكندگي جمعيت و بزرگي كشور باعث مي‌شود كه نتوان جذب را به 100درصد رساند. بايد دانش‌آموزان را در كارگاه‌ها، مزارع و غيره يافت و جذب آموزش و پرورش كرد.

* 70 هزار معلم پايه اول ابتدايي تشويق شدند
احمدي با اشاره به اين نكته كه توجه به دوره ابتدايي يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش عمومي است، گفت: تشويق 70 هزار معلم پايه اول، برقراري مزايا براي مديران مدارس ابتدايي و راهنمايي و راه‌اندازي و احياي نقش مشاوره معلمان از نمونه اقدمات ما در اين جهت است.

وي اضافه كرد: ما در ابتدايي مشاور نداريم و اين باعث مي‌شود كه دانش‌آموزان وقتي به مقاطع بالاتر مي‌روند با مشكلات بيشتري مواجه شوند.
معاون آموزش و پرورش عمومي ادامه داد: به كميته هماهنگي تربيت معلم پيشنهاد داديم كه مشاور براي دوره ابتدايي و راهنمايي تربيت شوند.

وي با بيان اينكه 300 هزار معلم ابتدايي در كشور داريم، اظهار داشت: حدود 10 درصد از معلمان، آموزش مشاوره ديدند تا بتوانند مشكلات دانش‌آموزان را شناسايي و به مراجع ذي‌ربط ارجاع كنند.

* اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي دو سال تمديد شد
وي از ادامه اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي نيز خبر داد و افزود: اجراي اين طرح به صورت آزمايشي براي پايه‌هاي اول تا سوم ابتدايي تا دو سال ديگر ادامه دارد. پس از آن ما گزارش اجرايي و پژهشگاه آموزش و پرورش گزارش پژوهشي خود را به شوراي عالي آموزش و پرورش براي تصميم‌گيري ارائه مي‌دهند.
احمدي در خصوص آمار ترك تحصيل دانش‌آموزان نيز گفت: قرار شده است كه مركز آمار كشور در ارديبهشت ماه آمارهاي مورد نياز را در اختيار ما قرار دهد.

وي اضافه كرد: آمار قبولي دوره ابتدايي در سال گذشته 3/97 درصد بود كه امسال به 5/97 درصد رسيده است. آمار قبولي دوره راهنمايي نيز سال قبل 13/92 درصد بود كه امسال 16/92 درصد رسيده است.
معاون آموزش و پرورش عمومي گفت: ما از مجلس شوراي اسلامي خواستيم كه به بحث عدالت در مورد محروميت و توجه به معلم ابتدايي عنايت ويژه داشته باشند.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1420
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵, ۹:۵۶ ق.ظ
محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
سپاس‌های ارسالی: 1082 بار
سپاس‌های دریافتی: 869 بار
تماس:

معلم ايتاليايي زبان شاگردش را با قيچي بريد

پست توسط gigi64 »

يك معلم ايتاليايي در مدرسه‌اي در شهر ميلان، براي ساكت كردن يك دانش‌آموز بي‌ادب 7 ساله، زبان او‌ را با قيچي بريد.

به گزارش گروه «حوادث» ايسنا، طبق اظهارات پليس و مسوولان مدرسه، اين كودك كه اصليتش از آفريقاي شمالي است، براي بخيه زخم‌هاي روي زبانش به بيمارستان منتقل شد.

والدين كودك عليه اين معلم كه پس از حادثه از كار محروم شده است، اقامه دعوي كرده‌اند.

پليس در حال پيگيري اين حادثه است تا دريابد كه اين اتفاق عمدي يا شوخي بوده كه ناگهان به اين حادثه منجر شده است.

احتمال دارد كه اين معلم از مدرسه ابتدايي اخراج شود. مدير اين مدرسه مي‌گويد: اين معلم زن اگرچه جوان است، اما بي‌تجربگي نمي‌تواند عاملي باشد كه فرد به اين قبيل اعمال خطرناك دست بزند.

[External Link Removed for Guests]
Major
Major
پست: 681
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ مهر ۱۳۸۵, ۱:۵۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

شب عيد معلمان در زندان

پست توسط sir.mohammad »

در پي تجمع اعتراضي ديروز معلمان در مقابل مجلس، نيروهاي امنيتي صدها معلم را دستگير کردند که ده ها نفر از آنان – از جمله سران تشکل هاي صنفي فرهنگيان – زنداني شده اند.

اين برخورد در شرايطي صورت گرفت که به گفته ناظران، از همان جلسه بي نتيجه روز سه شنبه معلمان با مسوولان در مجلس براي حل مشکلات معيشتي فرهنگيان، معلوم بود که دولت و مجلس خط برخورد با فرهنگيان را انتخاب کرده اند. حضور سرداران سپاه و مقامات امنيتي مويد اين گرايش جديد دولت ومجلس بود .

در پي اعلام تجمع مجدد معلمان، از سپيده دم روز چهارشنبه نيروهاي ضد شورش با تجهيزات کامل همراه با انبوه نيروهاي انتظامي در ميدان بهارستان وخيابان هاي اطراف مستقر شده بودند. حضور آنها در ضلع شمالي مجلس چشمگير بود.

اين در حالي بود که معلمان بي خبر از اين تدارک عظيم براي برگزاري تجمع اعتراضي راهي بهارستان شده بودند . اما به آنها اجازه حضور در مقابل مجلس داده نشد وحتي حضور انها در پياده روها هم تحمل نشد. در چنين شرايطي بود که وقتي که معلمان دسته دسته وارد پياده روهاي شمال ميدان مي شدند، يورش نيروهاي امنيتي و انتظامي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار روز، باهر يورش تعدادي از معلمان دستگير شده وبه خودروهاي ون پليس منتقل مي گرديدند. وقتي خودروها پر شدند، معلمان را در محوطه مدرسه مخروبه اي در ضلع شمالي خيابان مجاهدين زنداني کردند . هرکس در پياده رو لحظه اي مي ايستاد نيز دستگير مي شد. معلمان دربرابر بيمارستان طرفه تجمع کردند و دقايقي بعد نيروي ويژه با باتوم به انها حمله کردند. دستگير شدگان به زير زمين سازمان تبليغات اسلامي منتقل شدند . به دليل کمبود جا، اتوبوس هاي شرکت واحد به خدمت گرفته شدند . تعدادي از معلمان که به دستگيري خود اعتراض مي کردند از سوي نيرو هاي ورزيده وباتوم به دست به شدت مضروب شدند و لباسهاي آنها پاره شد و سپس، کشان کشان به داخل خودرو ها برده شدند.

نيروهاي انتظامي منطقه وسيعي از مرکز تهران را تحت کنترل شديد گرفته بودند؛ از شرق تا ميدان شهدا، از غرب تا چهار راه استانبول، از شمال تا پل چوبي و از جنوب تا چهار راه سرچشمه. ماموران به هر کس که ظاهري شبيه به معلمان داشت به چشم مظنون نگاه مي کردند ودر صورت توقف يا گفتگو او را دستگير مي کردند.

حضور نيروهاي ويژه در مقابل وزارت آموزش وپرورش در خيابان قرني چشمگير بود. تعدادي از معلمان که براي اعتراض در ساعت 13 مقابل وزارت اجتماع کردند به شدت مضروب ودر هتل مرمر مقابل وزارت زنداني شدند.

هنگامي که خبر نگاران در ساعت 14 براي مصاحبه با فرشيدي وزير آموزش و پرورش وارد ساختمان وزارتخانه شدند، از حضور پرتعداد نيروهاي گارد ويژه در طبقه همکف ساختمان وجلو وزارتخانه متعجب شدند . اما فرشيدي هرگونه تجمع معلمان و نيز دستگيري آنها را تکذيب کرد و در مقابل سئوال هاي مکرر خبرنگاران گفت: اگر از دستگيري معلمان خبر داشتم اين شهامت را داشتم که مطرح کنم.

در جريان سرکوب ديروز، علی اکبر باغانی (دبیرکل کانون صنفی معلمان)، محمود بهشتی لنگرودی (سخنگوی کانون صنفی) و علیرضا هاشمی (دبیرکل سازمان معلمان) دستگير شدند.

اسامي تعدادي ديگر از دستگير شدگان به شرح زير است: محمد داوري – علي پور سليمان- قشقاوي – بداغي – نورالله اکبري – اکبر پروشي – محمدرضاخاکبازان - محمود باقري - احمد براتي – اکرم حسني – زهرا شاد – فرشته صباغي – نرگس پيله فروش – محمد بيگي – وچهار تن از دبيران مدرسه نوجوانان انقلاب به نامهاي: نوروز – طاهري – قجاوند - محمدبيگي.

در ميان دستگيرشدگان، نام سجاد خاکساري خبرنگار هفته نامه قلم معلم نيز – که براي انجام وظيفه خبرنگاري در محل حضور داشت - به چشم مي خورد.

به گزارش خبرنگار روز، خانم معلم هاي باز داشت شده در آخرين ساعات روز چهار شنبه با ضمانت همسرانشان آزاد شده اند و روز دوشنيه بايد به دادگاه انقلاب مراجعه کنند. گفته مي شود هفت تن از سران تشکلها به زندان اوين منتقل وبقيه در مکان هاي مختلف از جمله پايگاه ميدان ارک واداره اگاهي تهران در خيابان وحدت اسلامي نگهداري مي شوند. تعداد معلمان دستگير شده را چند صد نفر تخمين مي زنند. به گفته يک فعال صنفي بيش از صد تن از آنها در بازداشت مانده و روز دوشنبه در دادگاه انقلاب حاضر مي شوند .

ساعت 1 بامداد تعداد 50 نفر از معلمان دستگیر شده در روز چهارشنبه 23 اسفند با یک دستگاه اتوبوس از اداره کل آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی به زندان اوین منتقل شدند

منبع :روز
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

گویند به همه مردم عالم گله خویش
پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۰۱ ق.ظ
محل اقامت: www.ir-dl.ir
سپاس‌های ارسالی: 2151 بار
سپاس‌های دریافتی: 1069 بار
تماس:

اتفاق نادر در قلب پایتخت ؛ تنبیه دانش آموز به شیوه قرون وسطایی

پست توسط nt »

معلم ادبیات برا ی تنبیه ، دانش آموز پسر کلاس دوم راهنمایی را پای تخته می‌آورد و در مقابل چشمان تمامی دانش آموزان همکلاس وی اقدام به برهنه کردن او می‌کند. دانش آموز دچار مشکلات شدید روحی می شود. گرچه میلیونها معلم فداکار عاشقانه به تربیت صحیح فرزندان ما مشغولند ، اما این اتفاق نادر که البته مربوط به صدها سال قبل و دوران قرون وسطی نیست ، مربوط به سال 1386 و تک معلمی ناشایسته در مدرسه‌ای در قلب پایتخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مادر و پسر 13 ساله ای با وضعیتی نگران روز گذشته با حضور در خبرگزاری مهر به واقعه ای اشاره کردند که حیرت و تعجب همگان را برمی‌انگیزد.

مادر که به شدت برآشفته بود در شرح واقعه می گوید: روز یکشنبه 16/2/86 بعد ازظهر وقتی پسرم به منزل آمد سرو وضع درستی نداشت ، لباسهایش خاکی و خودش آشفته بود. در ابتدا هرچه سوال کردم جواب نداد. اما بعد با کلی اصرار گفت، بعد از کلاس ورزش لباس‌های ورزشی‌ام را عوض نکردم. وچون وقت گذشت و دیگر فرصت نداشتم برای اینکه به زنگ زبان انگلیسی برسم مجبور شدم با همان لباس ورزشی سر کلاس حاضر شوم. وقتی معلم انگلیسی مرا در کلاس با آن وضع دید، ناراحت شد و مرا به پای تخته آورد و در مقابل چشم همه بچه‌ها دست برد تا لباسم را در آورد. شلوار و لباس زیرم پائین آمد.

 تصویر 

مادر ادامه می‌دهد: پسرم در مقابل این حرکت معلم بلافاصله چنگ می‌زند و با دو دست لباس‌هایش را نگه می‌دارد. بچه‌های کلاس در واکنش به این حرکت معلم سوت می‌زنند و می‌خندند. پسرم که حسابی ناراحت شده بود، تحملش را از دست می‌دهد و به بچه‌های کلاس فحش می‌دهد.

وی می‌افزاید: در همین فاصله معلم ادبیات که ظاهرا صدای بچه‌ها و فحش دادن پسرم را شنیده بود، وارد کلاس شده و پسرم را بلند کرده و به زمین پرت می‌کند.

مادر پیراهن پسرش را بالا می‌زند و پهلویش را نشان می‌دهد که کبود شده است. وقتی می‌خواهد با دست به قسمت کبود شده پهلوی پسر اشاره کند، چهره پسر از درد درهم می‌شود و خود را عقب می‌کشد.

 تصویر 

وی ادامه می‌دهد: فردای آن روز به مدرسه مراجعه کردم، از آنجا که کلاس فرزندم در طبقه دوم قرار دارد، و دفتر مدرسه در طبقه اول ظاهراً مدیر و معاونین مدرسه در زمان واقعه از رفتار معلم انگلیسی و ادبیات بی اطلاع بودند. مدیر و معاون مدرسه با برخورد خیلی خوب حرفاهایم را شنیدند و خیلی محترمانه پاسخم را دادند. و گفتند که موضوع را صورت جلسه و مورد رسیدگی قرار می دهند. و از من خواستند که تمام ما وقع را بنویسم تا آنها صورتجلسه کنند.

مادر می‌گوید: وقتی مشغول نوشتن ماوقع شدم، مدیر و معاون با فرد دیگری شروع به صحبت کردند که بعد فهمیدم همان معلم ادبیات است. مدیر و معاون با جدیت معلم ادبیات را مورد انتقاد قرار داده بودند و او نیز که در ابتدا سعی می‌کرد از خودش دفاع کند، دیگر سرش را انداخته بود پائین ، ساکت شده بود و چیزی نمی‌گفت.

وی اظهار می‌دارد: من وقتی فهمیدم او یکی از دو معلم مورد بحث هست، کنترل خودم را از دست دادم و نتوانستم ناراحتی خودم را مهار کنم ، بنابر این بلند شدم ، جلو رفتم و یک سیلی به صورت معلم ادبیات زدم. با این کار، ناگهان وضعیت تغییر کرد. مدیر و معاون که از این حرکت ناراحت شده بودند با من برخورد تندی کردند. و من ناچار از مدرسه بیرون رفتم.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ مادر که با مرور مجدد واقعه به شدت متأثر شده بود، نا امیدانه گفت: من فکر نمی‌کنم کاری از دست کسی بر بیاید. آنها در همان لحظه این سیلی را بهانه کردند و با من برخورد کردند. من می‌دانم آنها به همین وسیله قضیه را منحرف می‌کنند. فکر نمی‌کنم کسی به حرف من گوش بدهد.

 تصویر 

وی درحالی که اشک در چشمانش حلقه زده است ادامه می‌دهد: من همان روز به منطقه آموزش و پرورش هم سر زدم. آنها حتی حاضر نشدند قضیه را از زبان من بشنوند. به محض ورودم تا خواستم حرف بزنم، بلافاصله با برخورد تندی به من گفتند: تو به معلم سیلی زدی! و چنان این مسئله را فریاد زدند که اصلا انگار موضوع اصلی و حرکت زشت معلم برای آنها اهمیتی ندارد.

مادر از اقدام قضائی و شکایت علیه معلم مربوطه خبر داد و اظهار داشت که از سوی کلانتری به پزشکی قانونی معرفی شده است تا آثار ضربات معلم را روی بدن فرزندش بررسی کنند.

 تصویر 

وی با اشاره به اینکه فرزندم از مدرسه گریزان شده است و دیگر حاضر نیست تحت هیچ شرایطی به آن مدرسه برگردد، گفت: آنچه از همه مهمتر است ، وضعیت روحی بسیار بد پسرم هست که در مقابل دانش آموزان چنین برخورد زشتی با او شده است.

درج این گزارش در خبرگزاری مهرنمونه ای از آزادی و اهتمام به حقوق شهروندان در جمهوری اسلامی است . مهر ، پیگیری خود در این زمینه را ادامه می دهد و آماده توضیح مقامات مسوول است. مقاماتی که باید با برخورد با متخلفانی اندک ، خیل عظیم معلمان دلسوز و فدارکار کشور را بهتر به جامعه معرفی کنند. امیدواریم این شیوه های زشت تربیتی که جز نتیجه معکوس ندارد ، به طور کلی از فضای آموزش کشور زدوده شود. فرهنگ ناهنجار اجتماعی جز ار رفتار نا هنجار تربیتی سرچشمه نمی گیرد.
خبرگزاری مهر
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 234
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵, ۱:۱۸ ق.ظ
محل اقامت: کرج
سپاس‌های ارسالی: 45 بار
سپاس‌های دریافتی: 112 بار
تماس:

پست توسط R@mtin »

هم جالب بود و هم متاثر کننده ... واقعا ضربه روحي که به اون بچه وارد شده غيرقابل جبرانه :x
اینان برای عشق ورزیدن به خدای خود راهی جز به صلیب کشیدن انسان نمی شناسند...
(فریدریش نیچه)
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1236
تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵, ۳:۱۲ ب.ظ
محل اقامت: جايي درست وسط غربت شهر...انطرف تر از اب...در کنار خورشيد...
سپاس‌های دریافتی: 65 بار
تماس:

پست توسط ghalamman »

من اصلا با اين امر موافق نيستم..
البته عمل ان معلم هم قابل توجيه نيست اما اينکه براي هر چيزي ابروي ملم برده شود هم چندان قابل قبول نيست...
اينکه معلمين ما هيچ وسيله تنبيهي اي جز نمره در اختيار نداشته باشند(که انهم کم کم از دستشان خارج شده است)
اکنون واقعا اين ديدگاه که معلمين يک مشت چوپان اند و وظيفه دارند شاگرد را 6 ساعت در روز بچرانند در جامه شديدا گسترش پيدا کرده است...
فرض کنيد:
در يک کلاس 40 نفره که هيچ همه در حد سني 10-11 سال اند
معلم حق اخراج ندارد
معلم نمي تواند شاگرد را تنبيه بدني کند
معلم نمي تواند روي نمره اعمال نظر کند چون اولا قانون مردودي برداشته شده...ثانيا مدير نمره ارزشيابي او را کم مي کند...ثالثا اصلا براي کسي مهم نيست...
حالا اين وسط به نظر شما معلم حکم چه چيزي را دارد؟
به نظر من حکم مترسک...چيزي حتي کمتر از چوپان...
از دوستان مي خواهم به اين نظر من جواب ندهند...فقط حرف کوچکي بود از 100 تا حرف دلم...
پاسگاه مرزي گدار... سراوان
جاده زابل به زاهدان ...تاسوکي
تقاطع بلوار بزرگمهر و معلم... زاهدان
بلوار ثارلله مجتمع نسترن ...زاهدان
پاسگاه مرزي ناجا... سراوان
تاريخ هيچ کدام را از ياد نخواهد برد...
Old Moderator
Old Moderator
پست: 201
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵, ۳:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 349 بار
تماس:

پست توسط black hawk »

متاسفانه این یک خبر جنجالی بیش نیست فکر کنم نه نویسنده خبر نه بیشتر دوستان از وضعیت کنونی مراکز آموزشی بخصوص مدارس آگاه نیستند من بخاطر مسائل کاری چند باری از این مدارس دیدن داشتم واقعا در حق معلمان ظلم میشود و دانش آموزلن هم بی ادبانه در حق معلمان خود هر عملی را به انجام میرسانند
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 547
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵, ۶:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: نزد خدايگان افسار گسيخته
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

پست توسط arash_slayer »

من با اين حرف دوستمان که گفت:
در حق معلمان ظلم میشود و دانش آموزان هم بی ادبانه در حق معلمان خود هر عملی را به انجام میرسانند

کاملا موافق هستم .
ولي...
به هيچ شکل و به هيچ دليلي نمي توان دانش اموز را ضرب و شتم کرد چرا که هيچ منطقي براي ان وجود ندارد :x معلم ها حقوقشان کم است , با زنشان دعواشان مي شود و در زندگي شخصي خود هر جور مشکلي دارند حق ندارند مشکلات و عصبانيت خود را سر يک کودک بي دفاع خالي کنند .مگرنه که طبق قانون اساسي شخص, تا زير 18 سال کوک بحساب مي ايد و پدر وي در قبال اشتباهاتش مسئول است ؟؟؟؟ خوب , پدرش را به مدرسه دعوت مي کرد و با او کشتي مي گرفت.

و در ادامه بگويم , مادر در حق کودکش ظلم روا شده است , اگر تو گوش ظالم زد اين دليل نمي شود که ظلم يکجا به مظلوم تبديل شود و مظلوم به ظالم... بنظر من والدين اين کودک راهش را بلد نيستند.
چرا به اموزش و پرورش شکايت کرده اند؟اين کار بسيار غير منطقي بنظر مي رسد , کدام مدير و فرمانده اي حاضر است نيروي خود را در مقابل بيگانه مجازات کند و يا حق را به بيگانه دهد؟؟؟؟
اگر والدين اين کودک زرنگ تشريف داشتند خيلي راحت مي توانستند اين معلم را بخاک سيا بنشانند براي مثال با يک صحنه سازي و با ديدن دم چند نفر معلم را متهم به تجاوز و کودک ازاري مي کردند( با توجه به برهنه کردن کوذک و اسار ضرب و شتم کار اساني است) :shock:

و در اخر , پدر اين کودک کجاست که مادر بايد با هر کس و ناکسي رودر رو بشود؟؟ :-(
او دوم دسامبر به دار اويخته شد
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2732
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۵, ۱۰:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 12804 بار
سپاس‌های دریافتی: 4580 بار

پست توسط كيارش »

من به شخصه پير اين كارام ولي اين يه مورد خيلي دردناكه 8) بايد معلم حداقل 5 سال بره زندان تا ياد بگيره معلمي شغل مقدس ست
 [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]  این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود,    
  [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]ور نه هیچ از دل بی‌رحم تو تقصیر    
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 236
تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵, ۴:۴۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران-اهواز
سپاس‌های دریافتی: 3 بار
تماس:

پست توسط shahram_sampad »

من اگه به جاي اون مادر بودم علاوه بر يه سيلي كلي چك و لگد هم بار اين معلم ميكردم... منه ديگه قبول ندارم كه معلمي شغل انبياست... همه ي ما معلم هايي داشتيم كه نه از نظر علمي خوب بودند و نه از نظر فهم و شعور...حتي دلسوز هم نبودند و فقط به فكر خودشون بودند
{من در يكي از بهترين مدارس كشور و هم چنين در يك دانشگاه بسيار خوب درس ميخونم... واي به حال افرادي كه در مناطق محروم و پرت درس ميخونند با يك سري معلم ...}

يكي از معلم هاي خود من تعريف ميكرد [واقعا هم راست ميگفت] ميگفت تو اين كشور كسي كه كار گيرش نياد يا استخدام آموزش و پرورس ميشه (خيلي از معلم ها به همين صورت هستند) يا استخدام نيروي انتظامي...

حالا شما بگيد كسي كه براي معلم شدن هيچ زحمت و رياضتي نكشيده واقعا آدم مقدسيه؟

اما يه چيز رو هم بگم و اون اينكه خيلي از معلم ها هستند كه واقعا انسان هستند مثل خيلي از آدم هاي خوبه ديگه در مشاغل ديگه كه واقعا بايد دستشون رو بوسيد
عمریست که از حضور او جا ماندیم/ در غربت سرد خویش تنها ماندیم/ او منتظر ماست که ما برگردیم/ ماییم که در غیبت کبرا ماندیم
Old Moderator
Old Moderator
پست: 201
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵, ۳:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 349 بار
تماس:

پست توسط black hawk »

دوست عزیز تا حالا شده خودت رو جای یه معلم بزاری منم مخالف ظرب شتمم فکر کن بری سر کلاس بعد دانش آمورا با علم به اینکه معلم هیچ کاری نمیتونه بکنه به معلم تیکه میندازه یا حتی دستش میندازه من خبر دارم یه جا حتی سوالات مین ترم رو دزدیدن به بهانه تمیز کردن میز معلم میدونی معلم نمیتونه هیچ دفاعی بکنه اون آموزش پروزش خراب شده من که ندیدم از کارمنداش دفاع کنه عادت به نابود کردن معلماش داره میدونی وقتی نمره یه دانش آموز کم میشه والدین بی مسئولیت به جای دانش آموز معلم رو مقصر میدونن مشکلات یکی دوتا نیست
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”