Mahdi1944 عزیز... از مدیران محترم و فهمیمی مثل شما انتظار میره که به این نکته توجه کنید که:
همیشه در یک دعوا دو طرف مقصر نیستند اگه به هر کس با هر مقامی (در این سایت) در صورت توهین به دیگران سریعا تذکر داده بشه طرف مقابل لزومی به جواب دادن نمیبینه که هم اعصاب خودش خرد بشه هم بقیه ناراحت بشن....
مرسی... کاشکی بعضی ها فقط نیمه خالی لیوان رو نبینن و به موارد تعریف هم مثل انتقاد ها خوب توجه کنن...همیشه مرز بین انتقاد و خراب کردن یک فرد و مساله انتقاد پذیری دغدغه مهمی برای من بوده و بارها دیدم که در موارد زیادی در جامعع این مرز نادیده گرفته شده...خوشحال میشم اگه دوستانی تمایل داشته باشند این موضوع رو در بحث آزاد مطرح کنیم و تلاش کنیم از این مغالطه دور بشیم.
* تاپيک جامع اخبار مدارس و معلمان *
مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
- پست: 236
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵, ۴:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-اهواز
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
- تماس:
- پست: 15888
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72659 بار
- سپاسهای دریافتی: 31671 بار
- تماس:
shahram_sampad جان
اين پست رو شما داديد
شما به شخصيت و حتي انسانيت اين قشر زحمتکش توهين کرديد، پس توقع نداشته باشيد ديگران اين رو انتقاد و جواب ندادن به اون رو انتقاد پذيري قلمداد کنند، در هر قشري هر نوع فردي وجود داره، خوب و بد، دليل نميشه با چنين لحني ديگران رو مثلا مورد انتقاد قرار بديد، اصولا انتقاد زماني مطرح ميشه که فرد دلسوز قشر خاصي باشه و براي رفع مشکل و بهتر شدن اونها بخواد موضوعي رو دوستانه مطرح کنه، نه هر نوع توهيني به فرد يا گروه داشته باشه و بعد هم بخواد به عنوان انتقاد پذيري توقع گل و شيريني هم داشته باشه، همهي ما کم و بيش دانش اموز و دانشجو بوديم و با استاد و معلم خوب و بد سرو کار داشتيم، براي اونهايي که خالصانه برامون تلاش کردند تا ابد احترام قائليم و براي اونهايي که فقط قصد انجام وظيفه به هر شکل رو داشتند هم شايد چندان احترامي قائل نباشيم، اما دليل نميشه به خاطر دستهي دوم، تمام قشر معلمان و اسنادان رو زير سوال ببريم
در ضمن خوبه ياد بگيريم که به محض ديدن چند عکس و نوشته اون رو وحي منزل ندونيم و شروع به ابراز احساسات در مورد اون نکنيم، خود اين موضوع کاملا شک بر انگيز هست، عکسها هيچ همخوني با متن ندارند و با توجه به موجي که براي خراب کردن اقشار مختلف در جريان هست (ديروز هم عکسهايي از يک تصادف رو با عنوان حمله پليس و ... ارائه کرده بودند)
پس ابتدا موضوع رو بايد بررسي و تجزيه و تحليل کرد و بعد هم در کمال احترام و به صورتي منطقي شروع به بررسي کرد، شما در اين بحث در صورت صحت اين موضوع تنها اجازه داريد در مورد اون استاد يا معلم خاطي اظهاد نظر کنيد، نه اينکه مشت رو نشونهي خروار فرض کرده و هر چه خواستيد نثارشون کنيد
اميدوارم موضع براتون روشن شده باشه، اين تاپيک هم فکر ميکنم به اندازهي کافي آزاد گذاشته شد و نتيحه اون رو هم ديديم
نيازي به ادامه اون نميبينم، تاپيک قفل شد ...
اين پست رو شما داديد
shahram_sampad نوشته شده:من اگه به جاي اون مادر بودم علاوه بر يه سيلي كلي چك و لگد هم بار اين معلم ميكردم... منه ديگه قبول ندارم كه معلمي شغل انبياست... همه ي ما معلم هايي داشتيم كه نه از نظر علمي خوب بودند و نه از نظر فهم و شعور...حتي دلسوز هم نبودند و فقط به فكر خودشون بودند
{من در يكي از بهترين مدارس كشور و هم چنين در يك دانشگاه بسيار خوب درس ميخونم... واي به حال افرادي كه در مناطق محروم و پرت درس ميخونند با يك سري معلم ...}
يكي از معلم هاي خود من تعريف ميكرد [واقعا هم راست ميگفت] ميگفت تو اين كشور كسي كه كار گيرش نياد يا استخدام آموزش و پرورس ميشه (خيلي از معلم ها به همين صورت هستند) يا استخدام نيروي انتظامي...
حالا شما بگيد كسي كه براي معلم شدن هيچ زحمت و رياضتي نكشيده واقعا آدم مقدسيه؟
اما يه چيز رو هم بگم و اون اينكه خيلي از معلم ها هستند كه واقعا انسان هستند مثل خيلي از آدم هاي خوبه ديگه در مشاغل ديگه كه واقعا بايد دستشون رو بوسيد
شما به شخصيت و حتي انسانيت اين قشر زحمتکش توهين کرديد، پس توقع نداشته باشيد ديگران اين رو انتقاد و جواب ندادن به اون رو انتقاد پذيري قلمداد کنند، در هر قشري هر نوع فردي وجود داره، خوب و بد، دليل نميشه با چنين لحني ديگران رو مثلا مورد انتقاد قرار بديد، اصولا انتقاد زماني مطرح ميشه که فرد دلسوز قشر خاصي باشه و براي رفع مشکل و بهتر شدن اونها بخواد موضوعي رو دوستانه مطرح کنه، نه هر نوع توهيني به فرد يا گروه داشته باشه و بعد هم بخواد به عنوان انتقاد پذيري توقع گل و شيريني هم داشته باشه، همهي ما کم و بيش دانش اموز و دانشجو بوديم و با استاد و معلم خوب و بد سرو کار داشتيم، براي اونهايي که خالصانه برامون تلاش کردند تا ابد احترام قائليم و براي اونهايي که فقط قصد انجام وظيفه به هر شکل رو داشتند هم شايد چندان احترامي قائل نباشيم، اما دليل نميشه به خاطر دستهي دوم، تمام قشر معلمان و اسنادان رو زير سوال ببريم
در ضمن خوبه ياد بگيريم که به محض ديدن چند عکس و نوشته اون رو وحي منزل ندونيم و شروع به ابراز احساسات در مورد اون نکنيم، خود اين موضوع کاملا شک بر انگيز هست، عکسها هيچ همخوني با متن ندارند و با توجه به موجي که براي خراب کردن اقشار مختلف در جريان هست (ديروز هم عکسهايي از يک تصادف رو با عنوان حمله پليس و ... ارائه کرده بودند)
پس ابتدا موضوع رو بايد بررسي و تجزيه و تحليل کرد و بعد هم در کمال احترام و به صورتي منطقي شروع به بررسي کرد، شما در اين بحث در صورت صحت اين موضوع تنها اجازه داريد در مورد اون استاد يا معلم خاطي اظهاد نظر کنيد، نه اينکه مشت رو نشونهي خروار فرض کرده و هر چه خواستيد نثارشون کنيد
اميدوارم موضع براتون روشن شده باشه، اين تاپيک هم فکر ميکنم به اندازهي کافي آزاد گذاشته شد و نتيحه اون رو هم ديديم

نيازي به ادامه اون نميبينم، تاپيک قفل شد ...
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
- پست: 542
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵, ۷:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 112 بار
- سپاسهای دریافتی: 369 بار
- تماس:
اخراج يك دانش آموز در تگزاس به خاطر كشيدن نقشه مدرسه!!
اسكول استرايك
يك دانش آموز سال بالايي دبيرستان در تگزاس، به خاطردرست كردن نقشه مدرسه اش يه عنوان مپ هاي بازي كانتراسترايك ، از مدرسه اخراج شد! البته دليل اصلي اخراج شدن اين دانش آموز هنوز معلوم نشده است چون درستكردن مدل مدرسه در يك بازي ، در چهارچوب هيچ كدام از جرم هاي قانوني قرار نمي گيرد. ظاهرا مديران مدرسه هاي آمريكا بعد از حادثه كلمباين ، ازهرچيزي كه به نحوي خشونت را به مدرسه ربط بدهد ، مي ترسند . اعتراض هاي زيادي به اين اقدام مدرسه در اخراج كردن دانش آموز كانتر باز انجام شده! 8)
يك دانش آموز سال بالايي دبيرستان در تگزاس، به خاطردرست كردن نقشه مدرسه اش يه عنوان مپ هاي بازي كانتراسترايك ، از مدرسه اخراج شد! البته دليل اصلي اخراج شدن اين دانش آموز هنوز معلوم نشده است چون درستكردن مدل مدرسه در يك بازي ، در چهارچوب هيچ كدام از جرم هاي قانوني قرار نمي گيرد. ظاهرا مديران مدرسه هاي آمريكا بعد از حادثه كلمباين ، ازهرچيزي كه به نحوي خشونت را به مدرسه ربط بدهد ، مي ترسند . اعتراض هاي زيادي به اين اقدام مدرسه در اخراج كردن دانش آموز كانتر باز انجام شده! 8)
برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.
الهی
مرا لیاقت بهشت نیست و طاقت دوزخ نیز ندارم. اکنون تو خود دانی و کرم تو.
الهی
مرا لیاقت بهشت نیست و طاقت دوزخ نیز ندارم. اکنون تو خود دانی و کرم تو.
- پست: 1236
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵, ۳:۱۲ ب.ظ
- محل اقامت: جايي درست وسط غربت شهر...انطرف تر از اب...در کنار خورشيد...
- سپاسهای دریافتی: 65 بار
- تماس:
آموزش و پرورش: امتحان نهايي فيزيك (3) دوباره برگزار نميشود
فارس بررسي ميكند
آموزش و پرورش: امتحان نهايي فيزيك (3) دوباره برگزار نميشود
خبرگزاري فارس: برگزاري امتحان نهايي فيزيك (3) با موجي از اعتراض دانشآموزان مواجه شد. امتحاني كه به گفته تعداد زيادي از دانشآموزان از سطح بالايي برخوردار بوده و زمان براي پاسخگويي نيز كم بود اما آموزش و پرورش عنوان ميكند كه اين امتحان دوباره برگزار نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، امتحان فيزيك (3) و آزمايشگاه فيزيك 10 خرداد به صورت نهايي براي دانشآموزان سال سوم دبيرستان رشته فيزيك سراسر كشور برگزار شد.
اين امتحان شامل 16 سؤال بود و 120 دقيقه نيز زمان براي پاسخگويي دانشآموزان وجود داشت.
يكي از دانشآموزان منطقه 6 در خصوص اين امتحان گفت: برخي از سؤالات نسبت به محتواي كتاب سختتر بود ضمن اينكه زمان براي پاسخگويي به سؤالات بسيار كم بود.
وي به پرسش 14 اين امتحان اشاره كرد و اظهار داشت: سؤالات طولاني بود و براي اين سؤال طولاني نيم نمره در نظر گرفته شده بود. قسمت دوم اين سؤال نيز طراحي يك آزمايش بود كه آن هم نيم نمره داشت.
دانشآموز ديگري گفت: سطح سؤالات بالا نبود اما با توجه به اينكه هر سؤال چند بخش داشت ميتوان گفت بيش از 30 سؤال طرح شده بود و حل اين سؤالات زمان ميبرد.
يك دبير فيزيك معتقد است كه سؤالات سخت نبوده اما براي دانشآموزان مبهم بوده است.
* آيا امتحان فيزيك واقعاً سخت بود؟
آموزش و پرورش عنوان ميكند كه هيچگونه اشكال علمي و محتوايي بر سؤالات وارد نبوده و كليه سؤالات از كتاب درسي و محتواي آن بوده است.
خبرگزاري فارس اقدام به گذاشتن سؤالات اين امتحان بر روي سايت كرده است كه صاحبنظران بتوانند با ديدن سؤالات در اين خصوص نظر دهند.
اما جدا از بررسي علمي اين موضوع، يك نكته را كه آموزش و پرورش در برگزاري امتحانات نهايي توجه ندارد، عدالت در آموزش و پرورش است.
آموزش و پرورش پاسخ دهد كه آيا تعداد دانشآموزان سال سوم دبيرستان در همه كلاسهاي كشور استاندارد است و همه دانشآموزان داراي معلمان با تجربه هستند؟
آيا همه دانشآموزان سال سوم دبيرستان از همان روز اول داراي معلم بودند يا اينكه مدتي از سال تحصيلي گذشته، معلم براي تدريس به آن منطقه آمده است؟
آيا تمام مسائل كتاب درسي در تمام مدارس حل شده است و دانشآموزان با سؤالات امتحان سالهاي گذشته نيز آشنا شدند؟
مسئولان وزارت آموزش و پرورش بايد توجه داشته باشند كه نوع تقسيم امكانات (نيروي انساني و تجهيزات و غيره) در سراسر كشور و تمامي دبيرستانها يكسان نيست اين در حالي است كه طراحان سؤالات امتحانات متمركز از بين بهترين دبيران كشور انتخاب ميشوند و در شرايط مساوي نبايد چنين مشكلاتي بروز كند اما با توجه به عدم مساوات در تقسيم امكانات به طور طبيعي در درجه اول دانشآموزاني كه با اينگونه دبيران ارتباط دارند موفق ميشوند.
* تقسيم بارم چند سؤال بين سؤالات عادلانه نيست
يك دانشآموز در خصوص نظر آْموزش و پرورش درباره حذف چند سؤال و تقسيم بارم اين سؤالها بين سؤالات ديگر گفت: با توجه به اينكه زمان براي حل سؤالات كافي نبود، ممكن است دانشآموزي با اين خيال كه سؤالي تنها نيم نمره داشته است، از حل آن گذشته باشد و حالا به همان سؤال نمره بيشتري داده شود.
دانشآموز ديگري معتقد است: سوالات امتحان نهايي كشوري بايد طوري باشد كه دانشآموزاني كه در مناطق محروم كه حتي در 3 الي 4 ماه هم دبير نداشتهاند بتوانند با خواندن كتاب به اينگونه سؤالات جواب دهند.
سؤال اينجاست كه چرا بايد سؤالهايي طرح شود كه اينگونه استرس را به دانشآموزان وارد كند. آن هم در شرايطي كه معدل در كنكور دانشآموزان تأثير دارد.
تعدادي از دانشآموزان نيز بحث تجديدي را مطرح نميكنند بلكه به ورود به دانشگاه چشم دارند. به نظر ميآيد كه بايد آموزش و پرورش در اين خصوص پاسخگو باشد و به جاي اين جواب كه آزمونهاي ما استاندارد است و پاسخها چند بار تصحيح ميشود به استاندارد كردن واقعي سؤالات به طوري كه عدالت براي همه دانشآموزان رعايت شود، بپردازد.
منبع: [External Link Removed for Guests]
آموزش و پرورش: امتحان نهايي فيزيك (3) دوباره برگزار نميشود
خبرگزاري فارس: برگزاري امتحان نهايي فيزيك (3) با موجي از اعتراض دانشآموزان مواجه شد. امتحاني كه به گفته تعداد زيادي از دانشآموزان از سطح بالايي برخوردار بوده و زمان براي پاسخگويي نيز كم بود اما آموزش و پرورش عنوان ميكند كه اين امتحان دوباره برگزار نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، امتحان فيزيك (3) و آزمايشگاه فيزيك 10 خرداد به صورت نهايي براي دانشآموزان سال سوم دبيرستان رشته فيزيك سراسر كشور برگزار شد.
اين امتحان شامل 16 سؤال بود و 120 دقيقه نيز زمان براي پاسخگويي دانشآموزان وجود داشت.
يكي از دانشآموزان منطقه 6 در خصوص اين امتحان گفت: برخي از سؤالات نسبت به محتواي كتاب سختتر بود ضمن اينكه زمان براي پاسخگويي به سؤالات بسيار كم بود.
وي به پرسش 14 اين امتحان اشاره كرد و اظهار داشت: سؤالات طولاني بود و براي اين سؤال طولاني نيم نمره در نظر گرفته شده بود. قسمت دوم اين سؤال نيز طراحي يك آزمايش بود كه آن هم نيم نمره داشت.
دانشآموز ديگري گفت: سطح سؤالات بالا نبود اما با توجه به اينكه هر سؤال چند بخش داشت ميتوان گفت بيش از 30 سؤال طرح شده بود و حل اين سؤالات زمان ميبرد.
يك دبير فيزيك معتقد است كه سؤالات سخت نبوده اما براي دانشآموزان مبهم بوده است.
* آيا امتحان فيزيك واقعاً سخت بود؟
آموزش و پرورش عنوان ميكند كه هيچگونه اشكال علمي و محتوايي بر سؤالات وارد نبوده و كليه سؤالات از كتاب درسي و محتواي آن بوده است.
خبرگزاري فارس اقدام به گذاشتن سؤالات اين امتحان بر روي سايت كرده است كه صاحبنظران بتوانند با ديدن سؤالات در اين خصوص نظر دهند.
اما جدا از بررسي علمي اين موضوع، يك نكته را كه آموزش و پرورش در برگزاري امتحانات نهايي توجه ندارد، عدالت در آموزش و پرورش است.
آموزش و پرورش پاسخ دهد كه آيا تعداد دانشآموزان سال سوم دبيرستان در همه كلاسهاي كشور استاندارد است و همه دانشآموزان داراي معلمان با تجربه هستند؟
آيا همه دانشآموزان سال سوم دبيرستان از همان روز اول داراي معلم بودند يا اينكه مدتي از سال تحصيلي گذشته، معلم براي تدريس به آن منطقه آمده است؟
آيا تمام مسائل كتاب درسي در تمام مدارس حل شده است و دانشآموزان با سؤالات امتحان سالهاي گذشته نيز آشنا شدند؟
مسئولان وزارت آموزش و پرورش بايد توجه داشته باشند كه نوع تقسيم امكانات (نيروي انساني و تجهيزات و غيره) در سراسر كشور و تمامي دبيرستانها يكسان نيست اين در حالي است كه طراحان سؤالات امتحانات متمركز از بين بهترين دبيران كشور انتخاب ميشوند و در شرايط مساوي نبايد چنين مشكلاتي بروز كند اما با توجه به عدم مساوات در تقسيم امكانات به طور طبيعي در درجه اول دانشآموزاني كه با اينگونه دبيران ارتباط دارند موفق ميشوند.
* تقسيم بارم چند سؤال بين سؤالات عادلانه نيست
يك دانشآموز در خصوص نظر آْموزش و پرورش درباره حذف چند سؤال و تقسيم بارم اين سؤالها بين سؤالات ديگر گفت: با توجه به اينكه زمان براي حل سؤالات كافي نبود، ممكن است دانشآموزي با اين خيال كه سؤالي تنها نيم نمره داشته است، از حل آن گذشته باشد و حالا به همان سؤال نمره بيشتري داده شود.
دانشآموز ديگري معتقد است: سوالات امتحان نهايي كشوري بايد طوري باشد كه دانشآموزاني كه در مناطق محروم كه حتي در 3 الي 4 ماه هم دبير نداشتهاند بتوانند با خواندن كتاب به اينگونه سؤالات جواب دهند.
سؤال اينجاست كه چرا بايد سؤالهايي طرح شود كه اينگونه استرس را به دانشآموزان وارد كند. آن هم در شرايطي كه معدل در كنكور دانشآموزان تأثير دارد.
تعدادي از دانشآموزان نيز بحث تجديدي را مطرح نميكنند بلكه به ورود به دانشگاه چشم دارند. به نظر ميآيد كه بايد آموزش و پرورش در اين خصوص پاسخگو باشد و به جاي اين جواب كه آزمونهاي ما استاندارد است و پاسخها چند بار تصحيح ميشود به استاندارد كردن واقعي سؤالات به طوري كه عدالت براي همه دانشآموزان رعايت شود، بپردازد.
منبع: [External Link Removed for Guests]
پاسگاه مرزي گدار... سراوان
جاده زابل به زاهدان ...تاسوکي
تقاطع بلوار بزرگمهر و معلم... زاهدان
بلوار ثارلله مجتمع نسترن ...زاهدان
پاسگاه مرزي ناجا... سراوان
تاريخ هيچ کدام را از ياد نخواهد برد...
جاده زابل به زاهدان ...تاسوکي
تقاطع بلوار بزرگمهر و معلم... زاهدان
بلوار ثارلله مجتمع نسترن ...زاهدان
پاسگاه مرزي ناجا... سراوان
تاريخ هيچ کدام را از ياد نخواهد برد...
- پست: 1258
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۰۱ ق.ظ
- محل اقامت: www.ir-dl.ir
- سپاسهای ارسالی: 2151 بار
- سپاسهای دریافتی: 1069 بار
- تماس:
ارزشیابی توصیفی جایگزین نمره میشود
ارزشیابی توصیفی جایگزین نمره میشود
ابتدائی - گروه اجتماعی:
ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی جایگزین نمره میشود و با اجراي این طرح، دانشآموزان دغدغه نمره نخواهند داشت.
مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: فلسفه ارزشیابی توصیفی مبتنی بر ارزشیابی مستمر است.
ابوالقاسم جامه بزرگ افزود: در ارزشيابي توصيفي قصد نداريم كه دانش آموزان درگير عدد و نمره شوند اما معلم ميتواند در دفتر خود از عدد و رقم استفاده كند.
وي خاطر نشان کرد: در ارزشيابي توصيفي آزمون و نمره حذف نميشود بلکه به نحو دیگری استفاده خواهد شد.
مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی
و ابتدایی آموزش و پرورش در باره نحوه ارايه كارنامه درسي به دانش آموزان در اين طرح گفت: در هر درسي انتظاري از دانش آموزان وجود دارد و در پايان سال انتظار است كه دانش آموزان آموختههای كافي درباره محتواي آن درس داشته باشند تا اهداف مولفان كتابهاي درسي برآورده شود.
وی اظهار داشت: در ارزشيابي توصيفي، معلم درباره ضعف هاي درسي دانش آموزان توضيح ميدهد و دانش آموز براي جبران ضعفهاي درسي خود تلاش خواهد كرد.
جامه بزرگ افزود: كارنامه پايان سال شامل بازخورد نظرات والدين و مسئولان تصميم گير تحت عنوان گزارش پيشرفت تحصيلي به دانش آموزان ارايه ميشود كه در آن عبارات در حدانتظار، نزديك به حد انتظار و نياز به فعاليت بيشتر، به عنوان پيشرفت تحصيلي درج ميشود.
به گفته وی قبل از اجراي اين طرح، مسئولان، مجريان و معلمان، آموزشهای لازم را طي كردهاند اين آموزشها در سه سطح مقدماتي، تكميلي يك و تكميلي 2 به آنها ارايه شده است.
وي اضافه كرد: به طور رسمي و مصوب، شوراي عالي آموزش و پرورش 8 محور كلان را براي تربيت دانشآموزان دوره ابتدايي در نظر گرفته كه در نهايت 95 هدف براي دوره ابتدايي پيشبيني شده است.
جامهبزرگ افزود: 95 درصد اين موارد كيفي است و اصلاً با عدد، رقم و آزمون چند لحظهاي قابل سنجش نيست كه ميتوان به مواردي مانند راستگويي و برقراري ارتباط خوب با دوستان اشاره كرد. وي به تفاوتهاي ارزشيابي سنتي با ارزشيابي توصيفي اشاره كرد و اظهار داشت: در ارزشيابي سنتي دانشآموزان بر اساس امتحانات پايان سال سنجش ميشوند و به رشد خلاقيت و نوآوري دانشآموزان توجه نميشود.
جامه بزرگ با بيان اينكه ارزشيابي به معناي امتحان نيست، گفت: ارزشيابي به معني جمعآوري اطلاعات از راههاي مختلف براي سنجش افراد است.
مديركل آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم در ارزشيابي سنتي در كلاس درس فعاليتهايي را انجام ميدهد بعد چند سؤال را سرپايي مينويسد و دانشآموزان پاسخ ميدهند. برگه امتحاني نيز سند يادگيري فرد است.
جامهبزرگ اظهار گفت: معلمان در طرح ارزشيابي توصيفي تحت آموزشهايي قرار ميگيرند تا بتوانند اهداف طرح را محقق كنند.
وي با بيان اينكه ارزشيابي توصيفي تجديد نيز دارد، گفت: دانشآموزاني كه عنوان «نيازمند تلاش بيشتر» را ميگيرند، در حقيقت تجديد هستند.
مديركل آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش افزود: در ارزشيابي توصيفي تكرار پايه هم وجود دارد.
وي اضافه كرد: آنچيزي كه در ارزشيابي توصيفي تغيير پيدا كرده، اين است كه دانشآموزان بر اساس فعاليتهاي خود در طول سال ارزيابي ميشوند.
وي با بيان اينكه تكرار پايه تحصيلي دانشآموزان، ضررهاي بسياري براي آموزش و پرورش دارد، گفت: در سال 1378، تكرار پايه 800 ميليارد ريال به آموزش و پرورش ضربه زد.
همشری آنلاین
ابتدائی - گروه اجتماعی:
ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی جایگزین نمره میشود و با اجراي این طرح، دانشآموزان دغدغه نمره نخواهند داشت.
مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: فلسفه ارزشیابی توصیفی مبتنی بر ارزشیابی مستمر است.
ابوالقاسم جامه بزرگ افزود: در ارزشيابي توصيفي قصد نداريم كه دانش آموزان درگير عدد و نمره شوند اما معلم ميتواند در دفتر خود از عدد و رقم استفاده كند.
وي خاطر نشان کرد: در ارزشيابي توصيفي آزمون و نمره حذف نميشود بلکه به نحو دیگری استفاده خواهد شد.
مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی
و ابتدایی آموزش و پرورش در باره نحوه ارايه كارنامه درسي به دانش آموزان در اين طرح گفت: در هر درسي انتظاري از دانش آموزان وجود دارد و در پايان سال انتظار است كه دانش آموزان آموختههای كافي درباره محتواي آن درس داشته باشند تا اهداف مولفان كتابهاي درسي برآورده شود.
وی اظهار داشت: در ارزشيابي توصيفي، معلم درباره ضعف هاي درسي دانش آموزان توضيح ميدهد و دانش آموز براي جبران ضعفهاي درسي خود تلاش خواهد كرد.
جامه بزرگ افزود: كارنامه پايان سال شامل بازخورد نظرات والدين و مسئولان تصميم گير تحت عنوان گزارش پيشرفت تحصيلي به دانش آموزان ارايه ميشود كه در آن عبارات در حدانتظار، نزديك به حد انتظار و نياز به فعاليت بيشتر، به عنوان پيشرفت تحصيلي درج ميشود.
به گفته وی قبل از اجراي اين طرح، مسئولان، مجريان و معلمان، آموزشهای لازم را طي كردهاند اين آموزشها در سه سطح مقدماتي، تكميلي يك و تكميلي 2 به آنها ارايه شده است.
وي اضافه كرد: به طور رسمي و مصوب، شوراي عالي آموزش و پرورش 8 محور كلان را براي تربيت دانشآموزان دوره ابتدايي در نظر گرفته كه در نهايت 95 هدف براي دوره ابتدايي پيشبيني شده است.
جامهبزرگ افزود: 95 درصد اين موارد كيفي است و اصلاً با عدد، رقم و آزمون چند لحظهاي قابل سنجش نيست كه ميتوان به مواردي مانند راستگويي و برقراري ارتباط خوب با دوستان اشاره كرد. وي به تفاوتهاي ارزشيابي سنتي با ارزشيابي توصيفي اشاره كرد و اظهار داشت: در ارزشيابي سنتي دانشآموزان بر اساس امتحانات پايان سال سنجش ميشوند و به رشد خلاقيت و نوآوري دانشآموزان توجه نميشود.
جامه بزرگ با بيان اينكه ارزشيابي به معناي امتحان نيست، گفت: ارزشيابي به معني جمعآوري اطلاعات از راههاي مختلف براي سنجش افراد است.
مديركل آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم در ارزشيابي سنتي در كلاس درس فعاليتهايي را انجام ميدهد بعد چند سؤال را سرپايي مينويسد و دانشآموزان پاسخ ميدهند. برگه امتحاني نيز سند يادگيري فرد است.
جامهبزرگ اظهار گفت: معلمان در طرح ارزشيابي توصيفي تحت آموزشهايي قرار ميگيرند تا بتوانند اهداف طرح را محقق كنند.
وي با بيان اينكه ارزشيابي توصيفي تجديد نيز دارد، گفت: دانشآموزاني كه عنوان «نيازمند تلاش بيشتر» را ميگيرند، در حقيقت تجديد هستند.
مديركل آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش افزود: در ارزشيابي توصيفي تكرار پايه هم وجود دارد.
وي اضافه كرد: آنچيزي كه در ارزشيابي توصيفي تغيير پيدا كرده، اين است كه دانشآموزان بر اساس فعاليتهاي خود در طول سال ارزيابي ميشوند.
وي با بيان اينكه تكرار پايه تحصيلي دانشآموزان، ضررهاي بسياري براي آموزش و پرورش دارد، گفت: در سال 1378، تكرار پايه 800 ميليارد ريال به آموزش و پرورش ضربه زد.
همشری آنلاین