حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفريان در باره طرح سوالات موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگيان تهران گفت: اقدام بسیار وقیحانه و زشتی که در دستگاه وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با نبی اکرم (ص) صورت گرفته، آن قدر ناهنجار و غیر طبیعی است که فقط می توان تصور کرد افرادی مخبط و دیوانه دست به این اقدام زده باشند.
اين محقق و پژوهشگر تاريخ اسلام در گفت وگو با «بازتاب» افزود: فقط یک نگاه ساده به این قبیل توهین ها که در قالب سوالهای چهارجوابی آبرویی باقی نگذاشته، می تواند نشان دهد که تا چه اندازه دست های جاهل و نفهم به اسم آموزش و تعلیم و تربیت در حال به تمسخر گرفتن ارزشهای دینی ما هستند.
وي در باره سولات اين آزمون تصريح كرد: این پرسشها به قدری شرم آور است که انسان جرأت این که حتی برای آگاهی مردم از ماهیت خبیثانه این اقدام آن ها را نقل کند، ندارد.
اين نویسنده افزود: شگفت تر آن است که سکوت نامتعارفی در قبال این مسأله بر نهادها ، افراد و علمایی حاکم است که هر گاه کمتر از این هم توهین صورت می گرفت، فریاد اعتراضشان به آسمان می رفت.
وي با اشاره به منش و رفتار امام (ره) گفت: واقعا اگر امام خمینی زنده بود و چنین اقدام زشتی از یک دستگاه رسمی صورت می گرفت اینچنین سکوت می کرد؟ من بسیار بعید می دانم.
وي افزود: آیا به خاطر نداریم که در مقابل توهین و جسارت یک فرد عادی به دلیل انتشار آن از صداوسيماي جمهوری اسلامی در قبال حضرت فاطمه زهرا (س) امام چه برخوردی کردند؟
جعفريان گفت: معلوم نیست چرا جامعه علمی، مورخان دانشگاهی و علمای حوزه های علمیه ما در قبال چنین اقدام زشتی این چنین سکوت کرده اند؟
اين محقق و پژوهشگر درباره اظهارات رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: این توجیه که ریاست مجلس کرده و اعلام کرد آقای وزیر عذر خواهی کرده مشکلی را حل نمی کند و اگر نمایندگان اصولگرای مجلس اقدامی درخور در برخورد با اهانت صورت گرفته انجام ندهند، بدون تردید مورد مؤاخذه ملت متدین قرار خواهند گرفت.
متن سوالات توهین آمیز به پیامبر اکرم در آموزش و پرورش!!!!!!
مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
- پست: 11
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵, ۱:۰۰ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
- تماس:
- پست: 682
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۴۷ ق.ظ
- محل اقامت: زير آسمون ابري
- سپاسهای ارسالی: 6 بار
- سپاسهای دریافتی: 164 بار
- تماس:
دفترآیت الله فاضل لنکرانی: عذر خواهی وزیر آموزش و پرورش کفایت نمی کند
عصرایران - مسوول دفتر آيت الله محمد فاضل لنكراني مواضع این مرجع تقلید را درباره سوالات موهن آزمون فرهنگیان تشریح کرد .
به گزارش عصر ایران(asriran.com) حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني، که با خبرگزاری تخصصی حوزه علمیه قم _ رسا_ گفت و گو می کرد ، تصریح کرد: والد معظم ما پس از اطلاع، ضمن اظهار نگراني و تأسف شديد فرمودند: «همه مردم عكسالعمل نشان دهند چرا كه اين اهانت خيلي عظيمي است».
وي ادامه داد: از كساني كه به دنبال تحقق عدالت هستند بايد پرسيد كه در مقابل اين اهانت آشكار چه تدبيري انديشيدهايد؟
فرزند آیت الله فاضل افزود: برخي از مسؤولان اين امر، به بهانهاي كه اين سؤالات از كتاب سنن النبي (ص) استخراج شده خواستند صورت مسأله را پاك كنند، در حالي كه چگونگي استخراج سؤال و كنار هم قرار دادن جوابهاي آميخته به اهانت، هرگز در آن كتاب وجود ندارد. مردم عزيز ما در اين روزها مكرراً تماس ميگيرند و نظر حضرت والد ما را جويا مي شوند. متأسفانه در يك سال گذشته با هشدارهاي فراواني كه از سوي حوزههاي علميه و مراجع معظم داده شد و انتظار ميرفت كه مسؤولان متعهد و دلسوز، عكسالعمل قابل توجهي را از خود ارائه بدهند، اما با تأسف هيچگونه عكسالعمل روشن و قابل انتظاري نديديم.
وی تصریح کرد: اگر در هنگامي كه برخي از مسؤولان نسبت به بعضي از احكام اسلام به صراحت در مصاحبههاي خود گفتهاند تاريخ مصرف بعضي از احكام اسلام تمام شده يا نسبت به لزوم رعايت حجاب صريحاً آن را نفي كردند، موضعگيري جدي ميشد، امروزه شاهد چنين فاجعهاي نبوديم.
مسوول دفتر آیت الله فاضل ادامه داد: عذرخواهي وزير در اين امر كفايت نميكند و اين امر از مصاديق واضح اهانت به پيامبر خدا (ص) بوده كه بر طبق مقررات، بايد با آن برخورد شود.
وي ابراز داشت: متأسفانه چون اطلاعرساني در اين مسائل دير صورت ميگيرد، ما چند روزي هست كه از اين قضيه و حادثه اطلاع پيدا كردهايم، يعني اگر برخورد جدي نمايندگان يا انعكاس دقيق اخبار 20:30 نبود متوجه نميشديم؛ اما چند روزي هست كه مراجع اطلاع پيدا كردهاند.
مسوول دفتر حضرت آيت الله محمد فاضل لنكراني، تصريح کرد: در دولتهاي گذشته هم اگر تاريخ را ببينيد نسبت به قضاياي متعددي كه تاريخ اسناد آنها را حفظ كرده، آنجايي كه بايد برخورد ميكردند، برخورد کردند. اصلاً خاصيت روحانيت و مراجع تقليد اين است كه در اين امور، فقط از ديدگاه ديني و شرعي و آنچه كه اسلام بر ذمه آنها قرار داده صحبت كنند و هيچگاه مسائل جناحي و حزبي مورد توجه بزرگان نبوده است.
[External Link Removed for Guests]
عصرایران - مسوول دفتر آيت الله محمد فاضل لنكراني مواضع این مرجع تقلید را درباره سوالات موهن آزمون فرهنگیان تشریح کرد .
به گزارش عصر ایران(asriran.com) حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني، که با خبرگزاری تخصصی حوزه علمیه قم _ رسا_ گفت و گو می کرد ، تصریح کرد: والد معظم ما پس از اطلاع، ضمن اظهار نگراني و تأسف شديد فرمودند: «همه مردم عكسالعمل نشان دهند چرا كه اين اهانت خيلي عظيمي است».
وي ادامه داد: از كساني كه به دنبال تحقق عدالت هستند بايد پرسيد كه در مقابل اين اهانت آشكار چه تدبيري انديشيدهايد؟
فرزند آیت الله فاضل افزود: برخي از مسؤولان اين امر، به بهانهاي كه اين سؤالات از كتاب سنن النبي (ص) استخراج شده خواستند صورت مسأله را پاك كنند، در حالي كه چگونگي استخراج سؤال و كنار هم قرار دادن جوابهاي آميخته به اهانت، هرگز در آن كتاب وجود ندارد. مردم عزيز ما در اين روزها مكرراً تماس ميگيرند و نظر حضرت والد ما را جويا مي شوند. متأسفانه در يك سال گذشته با هشدارهاي فراواني كه از سوي حوزههاي علميه و مراجع معظم داده شد و انتظار ميرفت كه مسؤولان متعهد و دلسوز، عكسالعمل قابل توجهي را از خود ارائه بدهند، اما با تأسف هيچگونه عكسالعمل روشن و قابل انتظاري نديديم.
وی تصریح کرد: اگر در هنگامي كه برخي از مسؤولان نسبت به بعضي از احكام اسلام به صراحت در مصاحبههاي خود گفتهاند تاريخ مصرف بعضي از احكام اسلام تمام شده يا نسبت به لزوم رعايت حجاب صريحاً آن را نفي كردند، موضعگيري جدي ميشد، امروزه شاهد چنين فاجعهاي نبوديم.
مسوول دفتر آیت الله فاضل ادامه داد: عذرخواهي وزير در اين امر كفايت نميكند و اين امر از مصاديق واضح اهانت به پيامبر خدا (ص) بوده كه بر طبق مقررات، بايد با آن برخورد شود.
وي ابراز داشت: متأسفانه چون اطلاعرساني در اين مسائل دير صورت ميگيرد، ما چند روزي هست كه از اين قضيه و حادثه اطلاع پيدا كردهايم، يعني اگر برخورد جدي نمايندگان يا انعكاس دقيق اخبار 20:30 نبود متوجه نميشديم؛ اما چند روزي هست كه مراجع اطلاع پيدا كردهاند.
مسوول دفتر حضرت آيت الله محمد فاضل لنكراني، تصريح کرد: در دولتهاي گذشته هم اگر تاريخ را ببينيد نسبت به قضاياي متعددي كه تاريخ اسناد آنها را حفظ كرده، آنجايي كه بايد برخورد ميكردند، برخورد کردند. اصلاً خاصيت روحانيت و مراجع تقليد اين است كه در اين امور، فقط از ديدگاه ديني و شرعي و آنچه كه اسلام بر ذمه آنها قرار داده صحبت كنند و هيچگاه مسائل جناحي و حزبي مورد توجه بزرگان نبوده است.
[External Link Removed for Guests]
.................... دنياي ديگري هم هست كه ميتوان در آن آواز خواند ...................
- پست: 39
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵, ۳:۵۰ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
اينا خالي بنديه.من تاحالا به اين چيزا فكر نكردم حالا اينا سوال در اوردن راجعبش؟
من كه باورم نميشه.درسته وزارت ارشاد كار درست نيست(كار درست نيست يعني شعرهاي ديوانه كننده ي متاليكا مياد بيرون به صورت كتاب اما آهنگهاي معمولي نميتونن بيان بيرون) ولي ديگه اينقدر هم پرت نيستن
من كه باورم نميشه اصلا
فرزند آیت الله فاضل از كجا ديگه پيداش شده؟منم بيام نظر بدم بخاطر بابام!
اگه هم واقعي باشه اعدام حكم جالبي نيست اصلا يادتون باشه كه:
هر كسي ممكنه اشتباه كنه چون انسانه.پس هميشه به افراد فرصت بديد
من كه باورم نميشه.درسته وزارت ارشاد كار درست نيست(كار درست نيست يعني شعرهاي ديوانه كننده ي متاليكا مياد بيرون به صورت كتاب اما آهنگهاي معمولي نميتونن بيان بيرون) ولي ديگه اينقدر هم پرت نيستن
من كه باورم نميشه اصلا
فرزند آیت الله فاضل از كجا ديگه پيداش شده؟منم بيام نظر بدم بخاطر بابام!
اگه هم واقعي باشه اعدام حكم جالبي نيست اصلا يادتون باشه كه:
هر كسي ممكنه اشتباه كنه چون انسانه.پس هميشه به افراد فرصت بديد
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
MohandesMCD,
دوست عزيز، برخي از سوالات آزمون ضمن خدمت معلمان در شهرستانهاي استان تهران (نه شهر تهران)، همين هايي بودن که در پست اول درج شدن. و ساختگي هم نيستن. بي دليل نيست که فرياد خيلي ها بلند شده. اما مشکل از سوالات يا طرح کنندهء اونها نيست. مشکل کتابي است به نام «سيرهء نبوي» که سراسر آن مطالب جلف و سخيف است. مطالب اين کتاب، از کاريکاتورخهاي دانمارکي، بسيار زشت تر هستند.
دوست عزيز، برخي از سوالات آزمون ضمن خدمت معلمان در شهرستانهاي استان تهران (نه شهر تهران)، همين هايي بودن که در پست اول درج شدن. و ساختگي هم نيستن. بي دليل نيست که فرياد خيلي ها بلند شده. اما مشکل از سوالات يا طرح کنندهء اونها نيست. مشکل کتابي است به نام «سيرهء نبوي» که سراسر آن مطالب جلف و سخيف است. مطالب اين کتاب، از کاريکاتورخهاي دانمارکي، بسيار زشت تر هستند.
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
معاون دادستان تهران گفت: طراح سؤالات آزمون ضمن خدمت فرهنگيان كه اقدام به طراحي سؤالات موهن كرده بود بازداشت و با قرار قانوني به زندان منتقل شد.
محمود سالاركيا با تاييد خبر بازداشت متهم پرونده آزمون فرهنگيان به فارس گفت: شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت كار رسيدگي به اين پرونده را به عهده دارد كه پس از احضار متهم و تفهيم اتهام، براي وي قرار قانوني صادر كرد و متهم روانه زندان شد.
سالاركيا گفت: طراح سؤالات موهن آزمون فرهنگيان هماكنون در يكي از زندانهاي استان تهران نگهداري ميشود.
محمود سالاركيا با تاييد خبر بازداشت متهم پرونده آزمون فرهنگيان به فارس گفت: شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت كار رسيدگي به اين پرونده را به عهده دارد كه پس از احضار متهم و تفهيم اتهام، براي وي قرار قانوني صادر كرد و متهم روانه زندان شد.
سالاركيا گفت: طراح سؤالات موهن آزمون فرهنگيان هماكنون در يكي از زندانهاي استان تهران نگهداري ميشود.
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
سئوالات موهن در مورد پیامبر (ص) ؛ اینبار در مازندران
خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» از مازندران گزارش داد: با وجود تاکید مقامات ارشد نظام مبنی بر برخورد با طراح سوالات موهن در مورد پیامبر اسلام (ص)، باز هم این دسته از سوالات ، این بار در مازندران و در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان با درجه توهین کم تر (!) منتشر شد.
بنابراین گزارش، یک مقام مسئول در آموزش و پرورش به خبرنگار «انتخاب» می گوید: طرح این نوع سوالات در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار زیاد است. چنین مواردی - مسئله سوالات فرهنگیان و دانش آموزران استعداد درخشان مازندران -بسیار دیده شده است.
خبرنگار ما می گوید: استفاده از سئوالات سطحی و موهن در مورد زندگی پیامبر گرامی اسلام در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان مازندران با اعتراض گسترده دانش آموزان و اولیاء آنان روبرو شد.
بنابراین گزارش، یکی از فرهنگیان بابلی که مادر یکی از تیزهوشان شرکت کننده در این آزمون است با ابراز تاسف از طرح چنین سوالاتی به خبرنگار ما می گوید : وقتی از فرزند تیز هوشم سئوال می کنند که حضرت محمد (ص) چگونه غذا می خوردند و در یکی از گزینه ها آمده است سر خود را به طرف غذا یا گوشت می بردند با خود می گویم آیای اینگونه سئوال موهن طرح کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم نیست، من به عنوان یک فرهنگی واقعا خجالت می کشم.
وی ادامه داد: براستی در بین این همه نکات ارزشمند و نورانی در زندگی پیامبر گرامی اسلام، سئوال از نحوه غذا خوردن آن حضرت و گزینه های توهین آمیز چه هدفی را دنبال می کند.
برادر یکی از دانش آموزان سال سوم متوسطه مرکز تیزهوشان بابل نیز، ضمن محکوم کردن سئوالات طرح شده در این آزمون می گوید: القای اینکه پیامبر مثل بردگان بر سر سفره می نشست و یا اینکه پیامبر با چند نفس آب می خوردند و یا اینکه پیامبر موقع شانه زدن موی سر خود راهی از وسط سرش با شانه باز می کرد، چه مسائل مهم و اساسی است که باید در آزمونی که مربوط به نخبگان و استعدادهای درخشان یک جامعه است، مطرح شود
یکی از متولیان مرکز استعدادهای درخشان نیز با موهن خواندن تعدادی از سئوالات، با اظهار تاسف از روند تحجر گرایی و سطحی نگری در آموزش و پرورش گفت: بعد از طرح سئوالات توهین آمیز و موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان و بازتاب گسترده آن و همچنين عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش، انتظار می رفت سایر مراکز آموزش و پرورش، با حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه برخورد می کردند.
وی در پایان گفت: گویی با گسترش تحجرگرایی و عدم بکارگیری نیروهای مجرب و کارشناس در مسئولیت های مختلف از جمله در طراحی سئوالات این مشکلات همچنان در آموزش و پرورش تداوم خواهد داشت و باید نمایندگان مجلس برای وضعیت تاسف بار امروز فکری اساسی کنند.
● متن سؤالات مسابقه سيره پيامبر اعظم(ص) بين مراكز استعداد درخشان مازندران 8اسفندماه« مقطع متوسطه»
6- اگر چيزي نزد پيامبر اعظم اضافه مي آمد آنرا چه مي كرد. الف: آن را به مستحق مي داد
ب: آن را بين ياران خود تقسيم مي كرد. ج: هركس نزدشان مي آمد و درخواست كمك داشت، ميداد.
د:تا شب دنبال كسي مي گشت كه مستحق باشد تا فردي را پيدا نمي كرد به خانه باز نمي گشت.
7-حضرت محمد(ص) چگونه غذا مي خوردند.
الف: غذا يا گوشت را بطرف دهان خود مي آوردند . ب: سر خود را بطرف غذا يا گوشت مي بردند.
ج:همانند ديگر مردمان غذا مي خوردند. د: غذا را خوب مي جويدند.
8- سيره پيامبر(ص) با ديگر مومنان قبل از ديدار چگونه بود.
الف: در مقابل آينه موهايش را شانه و خود را مرتب مي كرد. ب: اگر آينه نبود مقابل ظرف آب مي ايستاد و خود را مرتب مي كرد. ج: با لباس ياده به ديدار آنان مي رفت. د: تا موهايش را شانه نمي كرد به ديدن كسي نمي رفت.
10- حضرت محمد(ص) يك ظرف آب را چگونه ميل مي كردند.
الف: با 3 نفس بسم ا... اول و آخر آن حمد خدا ب: 3نفس هربار الحمدالله
ج: 1نفس اول بسم ا... و بعد حمد خدا د: 3نفس فقط بسم ا... مي گفتند.
27- كدام گزينه در مورد ويژگيهاي فردي حضرت محمد (ص) صحيح مي باشد.
الف: بر سر سفره مانند بردگان مي نشست. ب:مانند بردگان مي نشست و به حالت خنده به چهره ديگران خيره مي شد. ج: هيچوقت براي خود غضب نمي كرد و مانند بردگان مي نشست.
28- گزينه صحيح را انتخاب كنيد.
الف: فرق باز كردن در موي سر از سنت است. ب:موقع شانه كردن موي سر خود، راهي از وسط سرش با شانه بار مي كرد. ج:رسول خدا هرگز موي سر خود را تفريق(از وسط جدا) نكرد. د:الف و ب صحيح است.
[External Link Removed for Guests]
خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» از مازندران گزارش داد: با وجود تاکید مقامات ارشد نظام مبنی بر برخورد با طراح سوالات موهن در مورد پیامبر اسلام (ص)، باز هم این دسته از سوالات ، این بار در مازندران و در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان با درجه توهین کم تر (!) منتشر شد.
بنابراین گزارش، یک مقام مسئول در آموزش و پرورش به خبرنگار «انتخاب» می گوید: طرح این نوع سوالات در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار زیاد است. چنین مواردی - مسئله سوالات فرهنگیان و دانش آموزران استعداد درخشان مازندران -بسیار دیده شده است.
خبرنگار ما می گوید: استفاده از سئوالات سطحی و موهن در مورد زندگی پیامبر گرامی اسلام در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان مازندران با اعتراض گسترده دانش آموزان و اولیاء آنان روبرو شد.
بنابراین گزارش، یکی از فرهنگیان بابلی که مادر یکی از تیزهوشان شرکت کننده در این آزمون است با ابراز تاسف از طرح چنین سوالاتی به خبرنگار ما می گوید : وقتی از فرزند تیز هوشم سئوال می کنند که حضرت محمد (ص) چگونه غذا می خوردند و در یکی از گزینه ها آمده است سر خود را به طرف غذا یا گوشت می بردند با خود می گویم آیای اینگونه سئوال موهن طرح کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم نیست، من به عنوان یک فرهنگی واقعا خجالت می کشم.
وی ادامه داد: براستی در بین این همه نکات ارزشمند و نورانی در زندگی پیامبر گرامی اسلام، سئوال از نحوه غذا خوردن آن حضرت و گزینه های توهین آمیز چه هدفی را دنبال می کند.
برادر یکی از دانش آموزان سال سوم متوسطه مرکز تیزهوشان بابل نیز، ضمن محکوم کردن سئوالات طرح شده در این آزمون می گوید: القای اینکه پیامبر مثل بردگان بر سر سفره می نشست و یا اینکه پیامبر با چند نفس آب می خوردند و یا اینکه پیامبر موقع شانه زدن موی سر خود راهی از وسط سرش با شانه باز می کرد، چه مسائل مهم و اساسی است که باید در آزمونی که مربوط به نخبگان و استعدادهای درخشان یک جامعه است، مطرح شود
یکی از متولیان مرکز استعدادهای درخشان نیز با موهن خواندن تعدادی از سئوالات، با اظهار تاسف از روند تحجر گرایی و سطحی نگری در آموزش و پرورش گفت: بعد از طرح سئوالات توهین آمیز و موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان و بازتاب گسترده آن و همچنين عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش، انتظار می رفت سایر مراکز آموزش و پرورش، با حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه برخورد می کردند.
وی در پایان گفت: گویی با گسترش تحجرگرایی و عدم بکارگیری نیروهای مجرب و کارشناس در مسئولیت های مختلف از جمله در طراحی سئوالات این مشکلات همچنان در آموزش و پرورش تداوم خواهد داشت و باید نمایندگان مجلس برای وضعیت تاسف بار امروز فکری اساسی کنند.
● متن سؤالات مسابقه سيره پيامبر اعظم(ص) بين مراكز استعداد درخشان مازندران 8اسفندماه« مقطع متوسطه»
6- اگر چيزي نزد پيامبر اعظم اضافه مي آمد آنرا چه مي كرد. الف: آن را به مستحق مي داد
ب: آن را بين ياران خود تقسيم مي كرد. ج: هركس نزدشان مي آمد و درخواست كمك داشت، ميداد.
د:تا شب دنبال كسي مي گشت كه مستحق باشد تا فردي را پيدا نمي كرد به خانه باز نمي گشت.
7-حضرت محمد(ص) چگونه غذا مي خوردند.
الف: غذا يا گوشت را بطرف دهان خود مي آوردند . ب: سر خود را بطرف غذا يا گوشت مي بردند.
ج:همانند ديگر مردمان غذا مي خوردند. د: غذا را خوب مي جويدند.
8- سيره پيامبر(ص) با ديگر مومنان قبل از ديدار چگونه بود.
الف: در مقابل آينه موهايش را شانه و خود را مرتب مي كرد. ب: اگر آينه نبود مقابل ظرف آب مي ايستاد و خود را مرتب مي كرد. ج: با لباس ياده به ديدار آنان مي رفت. د: تا موهايش را شانه نمي كرد به ديدن كسي نمي رفت.
10- حضرت محمد(ص) يك ظرف آب را چگونه ميل مي كردند.
الف: با 3 نفس بسم ا... اول و آخر آن حمد خدا ب: 3نفس هربار الحمدالله
ج: 1نفس اول بسم ا... و بعد حمد خدا د: 3نفس فقط بسم ا... مي گفتند.
27- كدام گزينه در مورد ويژگيهاي فردي حضرت محمد (ص) صحيح مي باشد.
الف: بر سر سفره مانند بردگان مي نشست. ب:مانند بردگان مي نشست و به حالت خنده به چهره ديگران خيره مي شد. ج: هيچوقت براي خود غضب نمي كرد و مانند بردگان مي نشست.
28- گزينه صحيح را انتخاب كنيد.
الف: فرق باز كردن در موي سر از سنت است. ب:موقع شانه كردن موي سر خود، راهي از وسط سرش با شانه بار مي كرد. ج:رسول خدا هرگز موي سر خود را تفريق(از وسط جدا) نكرد. د:الف و ب صحيح است.
[External Link Removed for Guests]