< * تاپيک جامع اخبار دانشگاهها و دانشجويان * >
مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
- پست: 763
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵, ۱۰:۵۲ ب.ظ
- محل اقامت: مشهد
- سپاسهای دریافتی: 196 بار
- تماس:
ممنوعيت استفاده از جزوه در دانشگاه تهران
مدير آموزشي دانشگاه تهران از برنامههاي دانشگاه در سال تحصيلي جديد خبر داد و تصريح كرد: در سال جاري محور كاري دانشگاه نظارت و دقت در كيفيت آموزش است.
دكتر عبدالرضا سيف، در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه دانشگاه براي هر واحد يك «طرحنامه درسي» ارائه ميكند، گفت: طرحنامه دروس كه بر روي سايت آموزشي دانشگاه قرار ميگيرد، شامل منابع، مقالات و تاليفات درس مربوطه است.
وي با اشاره به فوايد «طرحنامه دروس»، اظهار كرد: اين امر سبب ميشود تا دانشجو يك پيش زمينه در خصوص درس ارائه شده، به دست آورد و در كلاسها نيز بيشتر به جنبه تحقيق توجه ميشود.
وي اظهار كرد: دانشگاه تهران از يك سيستم جديد بنام «سيستم جامع آموزش» پيروي ميكند كه تمام اين سيستم به صورت رايانهاي و متمركز است.
وي يكي از مهمترين فعاليتها در سال تحصيلي جديد را حذف جزوات درسي بيان كرد و گفت: جزوه عامل ركود علمي و محدود كردن استاد و دانشجو ميشود، به همين دليل از سال تحصيلي جديد استفاده از جزوه در تمام كلاسهاي درسي ممنوع است و اساتيد بايد جزوه را به صورت كتاب و يا مقاله تحقيقي به دانشجو ارائه دهند.
وي در خصوص اساتيدي كه بعد از اين نيز از سيستم جزوه استفاده كنند، گفت: اگر استادي به مدت سه سال از سيستم جزوه در سر كلاسهاي درس پيروي كند، مصداق ركود علمي بوده ومطابق مقررات هيات مميزه با او رفتار مي شود.
دكتر سيف با بيان اينكه ارزشيابي اساتيد از سال تحصيلي جديد به صورت متفاوت و در سه مرحله انجام ميشود، گفت: در يكي از اين مراحل اساتيد از طريق دانشجويان و به صورت اينترنتي ارزشيابي ميشود.
وي ديگر روش ارزشيابي اساتيد را از طريق خود آنها بيان كرد و گفت: در اين روش ارزيابي استاد از طريق ارائه طرحنامه درسي و مقالات صورت ميگيرد و در مرحله سوم نيز ارزشيابي اساتيد از طريق همكاران انجام ميشود.
مدير آموزشي دانشگاه تهران در پايان اظهار كرد: دانشگاه براي سال تحصيلي جديد حدود 4000 دانشجو در مقطع كارشناسي، 3500 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 500 دانشجو نيز در مقطع دكتري پذيرش ميكند و دانشگاه همچنين در سال تحصيلي جديد حدود 500 دانشجو انتقالي را پذيرش خواهد كرد
دكتر عبدالرضا سيف، در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه دانشگاه براي هر واحد يك «طرحنامه درسي» ارائه ميكند، گفت: طرحنامه دروس كه بر روي سايت آموزشي دانشگاه قرار ميگيرد، شامل منابع، مقالات و تاليفات درس مربوطه است.
وي با اشاره به فوايد «طرحنامه دروس»، اظهار كرد: اين امر سبب ميشود تا دانشجو يك پيش زمينه در خصوص درس ارائه شده، به دست آورد و در كلاسها نيز بيشتر به جنبه تحقيق توجه ميشود.
وي اظهار كرد: دانشگاه تهران از يك سيستم جديد بنام «سيستم جامع آموزش» پيروي ميكند كه تمام اين سيستم به صورت رايانهاي و متمركز است.
وي يكي از مهمترين فعاليتها در سال تحصيلي جديد را حذف جزوات درسي بيان كرد و گفت: جزوه عامل ركود علمي و محدود كردن استاد و دانشجو ميشود، به همين دليل از سال تحصيلي جديد استفاده از جزوه در تمام كلاسهاي درسي ممنوع است و اساتيد بايد جزوه را به صورت كتاب و يا مقاله تحقيقي به دانشجو ارائه دهند.
وي در خصوص اساتيدي كه بعد از اين نيز از سيستم جزوه استفاده كنند، گفت: اگر استادي به مدت سه سال از سيستم جزوه در سر كلاسهاي درس پيروي كند، مصداق ركود علمي بوده ومطابق مقررات هيات مميزه با او رفتار مي شود.
دكتر سيف با بيان اينكه ارزشيابي اساتيد از سال تحصيلي جديد به صورت متفاوت و در سه مرحله انجام ميشود، گفت: در يكي از اين مراحل اساتيد از طريق دانشجويان و به صورت اينترنتي ارزشيابي ميشود.
وي ديگر روش ارزشيابي اساتيد را از طريق خود آنها بيان كرد و گفت: در اين روش ارزيابي استاد از طريق ارائه طرحنامه درسي و مقالات صورت ميگيرد و در مرحله سوم نيز ارزشيابي اساتيد از طريق همكاران انجام ميشود.
مدير آموزشي دانشگاه تهران در پايان اظهار كرد: دانشگاه براي سال تحصيلي جديد حدود 4000 دانشجو در مقطع كارشناسي، 3500 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 500 دانشجو نيز در مقطع دكتري پذيرش ميكند و دانشگاه همچنين در سال تحصيلي جديد حدود 500 دانشجو انتقالي را پذيرش خواهد كرد
- پست: 324
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵, ۶:۱۳ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-شهرک غرب
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
- تماس:
دانشجویان در طول دوران تحصیل خود دچار افزایش وزن می شوند.
ترقی دانشجویان در دانشگاههااز لحاظ عقل و وزن
ایسکانیوز ـ دانشجویان در طول دوران تحصیل خود دچار افزایش وزن می شوند.
به گزارش سرویس علمی _ پژوهشی ایسکانیوز، به نقل از رویترز، اگرچه این باور که دانشجویان در سال اول تحصیل در دانشگاه به طور متوسط 15 پوند افزایش وزن پیدا می کنند ممکن است کمی اغراق آمیز باشد ولی مطالعات اخیر افزایش وزن را در دانشجویان ثابت کرده است. مطالعه 907 دانشجوی دانشگاه میدوست (Midwest) نشان داد که در یک سال اول و مخصوصا ترم اول، هر دو گروه مردان و زنان به طور متوسط 8/7 پوند اضافه وزن پیدا کردند. بیش از یک سوم دانشجویان 10 پوند یا بیشتر و تقریبا 20 درصد از آنها 15 پوند یا بیشتر به اضافه وزن دچار شدند. در انتهای سال دوم، وزن مردان 5/9 پوند و وزن زنان 2/9 پوند بیشتر از زنان ورود به دانشگاه بوده. تنها بیش از 20 درصد از دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و 35 درصد در پایان سال دوم جز افراد چاق قرار گرفتند
[External Link Removed for Guests]
.
به گزارش ایسکانیوز، محققان دلیل این اضافه وزن را فشارهای تحصیلی و تغییر در وضع حمایتی خانواده از دانشجو دانست و نیز استفاده از غذاهای چرب را عامل اصلی چاقی برشمردند
ایسکانیوز ـ دانشجویان در طول دوران تحصیل خود دچار افزایش وزن می شوند.
به گزارش سرویس علمی _ پژوهشی ایسکانیوز، به نقل از رویترز، اگرچه این باور که دانشجویان در سال اول تحصیل در دانشگاه به طور متوسط 15 پوند افزایش وزن پیدا می کنند ممکن است کمی اغراق آمیز باشد ولی مطالعات اخیر افزایش وزن را در دانشجویان ثابت کرده است. مطالعه 907 دانشجوی دانشگاه میدوست (Midwest) نشان داد که در یک سال اول و مخصوصا ترم اول، هر دو گروه مردان و زنان به طور متوسط 8/7 پوند اضافه وزن پیدا کردند. بیش از یک سوم دانشجویان 10 پوند یا بیشتر و تقریبا 20 درصد از آنها 15 پوند یا بیشتر به اضافه وزن دچار شدند. در انتهای سال دوم، وزن مردان 5/9 پوند و وزن زنان 2/9 پوند بیشتر از زنان ورود به دانشگاه بوده. تنها بیش از 20 درصد از دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و 35 درصد در پایان سال دوم جز افراد چاق قرار گرفتند
[External Link Removed for Guests]
.
به گزارش ایسکانیوز، محققان دلیل این اضافه وزن را فشارهای تحصیلی و تغییر در وضع حمایتی خانواده از دانشجو دانست و نیز استفاده از غذاهای چرب را عامل اصلی چاقی برشمردند
- پست: 2833
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 158 بار
- سپاسهای دریافتی: 747 بار
نقل و انتقال و تخفيف 15 درصدي شهريه براي خانوادههاي چند دانشجويي
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تخفيف شهريه براي خانوادههاي چند دانشجويي، گفت: دانشگاه براي هر دانشجوي خانوادههاي چند دانشجويي 15 درصد تخفيف در نظر گرفته است.
دكتر فريدون رهنما رودپشتي در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرد: اين ميزان تخفيف بر شهريه ثابت و متغير تاثيرگذار است.
وي درخصوص نقل و انتقال دانشجويان خانوادههاي چند دانشجويي نيز اظهار كرد: نقل و انتقال دانشجويان خانوادههاي 3 فرزند دانشجو با رعايت مفاد بخشنامه نقل و انتقال، بدون هيچ محدوديتي به واحدهاي درخواستي به جز واحدهاي مناطق يك و 2 انجام ميشود.
دكتر رهنما در ادامه افزود: در خانوادههايي كه داراي 2 فرزند دانشجوي دانشگاه آزاد نيز براي انتقال دانشجو بايد حداقل آخرين نمره فرد پذيرفته شده در نزديكترين واحد دانشگاهي را كسب كند.
صدور دانشنامههاي جديد فارغالتحصيلان با شماره سريال منحصر به فرد
وي همچنين درباره صدور دانشنامههاي جديد دانشگاه با شکل و محتوايي نو افزود: اين دانشنامه که براي تمام واحدهاي دانشگاهي يکسان است، علاوه بر طراحي جديد و زيبا، داراي جنبه هاي امنيتي بسياري است که امکان شبيه سازي آن را به حداقل مي رساند؛ از جمله اين که بر روي آنها هولوگرام ويژه دانشگاه به صورت چاپ گرم الصاق مي شود و بر روي مندرجات آن نيز يک لايه شفاف امنيتي با نقش آرام دانشگاه توسط دستگاه هاي چاپ گرم کشيده مي شود.
معاون دانشجويي دانشگاه اظهار داشت: دانشنامههاي جديد فارغالتحصيلان داراي شماره سريال منحصر به فردي هستند که با کمک آن تمام مشخصات فارغالتحصيلي موجود در بانک اطلاعاتي قابل شناسايي و استخراج است.
وي همچنين گفت: به منظور افزايش سرعت و دقت در صدور دانشنامهها، مرحله اول سيستم مکانيزه فارغ التحصيلان تهيه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
دكتر فريدون رهنما رودپشتي در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرد: اين ميزان تخفيف بر شهريه ثابت و متغير تاثيرگذار است.
وي درخصوص نقل و انتقال دانشجويان خانوادههاي چند دانشجويي نيز اظهار كرد: نقل و انتقال دانشجويان خانوادههاي 3 فرزند دانشجو با رعايت مفاد بخشنامه نقل و انتقال، بدون هيچ محدوديتي به واحدهاي درخواستي به جز واحدهاي مناطق يك و 2 انجام ميشود.
دكتر رهنما در ادامه افزود: در خانوادههايي كه داراي 2 فرزند دانشجوي دانشگاه آزاد نيز براي انتقال دانشجو بايد حداقل آخرين نمره فرد پذيرفته شده در نزديكترين واحد دانشگاهي را كسب كند.
صدور دانشنامههاي جديد فارغالتحصيلان با شماره سريال منحصر به فرد
وي همچنين درباره صدور دانشنامههاي جديد دانشگاه با شکل و محتوايي نو افزود: اين دانشنامه که براي تمام واحدهاي دانشگاهي يکسان است، علاوه بر طراحي جديد و زيبا، داراي جنبه هاي امنيتي بسياري است که امکان شبيه سازي آن را به حداقل مي رساند؛ از جمله اين که بر روي آنها هولوگرام ويژه دانشگاه به صورت چاپ گرم الصاق مي شود و بر روي مندرجات آن نيز يک لايه شفاف امنيتي با نقش آرام دانشگاه توسط دستگاه هاي چاپ گرم کشيده مي شود.
معاون دانشجويي دانشگاه اظهار داشت: دانشنامههاي جديد فارغالتحصيلان داراي شماره سريال منحصر به فردي هستند که با کمک آن تمام مشخصات فارغالتحصيلي موجود در بانک اطلاعاتي قابل شناسايي و استخراج است.
وي همچنين گفت: به منظور افزايش سرعت و دقت در صدور دانشنامهها، مرحله اول سيستم مکانيزه فارغ التحصيلان تهيه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
اين کارا شون مسخره ست.چه گلي به سر ما فارغ التحصيلاي دانشگاه رفته زدن که حالا مي خوان کنکور رو هم بردارن.اول يه فکري براي کار اين همه تحصيل کرده بکنن بعد بيان و کنکور رو بردارن.تو ايران هر کي مي ره دانشگاه بخصوص دانشگاه ازاد به هر حال فارغ التحصيل مي شه حتي با پول نمره مي گيرن.تو دانشگاه سراسريشم همينه.من که دانشگاه تهران هم بودم.به استاد اگه مي گفتيم خيلي راحت نمره مي داد!!!!
-
- پست: 1086
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵, ۱۲:۳۸ ق.ظ
- محل اقامت: هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !
- سپاسهای ارسالی: 103 بار
- سپاسهای دریافتی: 117 بار
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
- پست: 2833
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 158 بار
- سپاسهای دریافتی: 747 بار
دانشگاهيان از مزاياي "سينما كارت " بهره مند مي شوند
خبرگزاري فارس: براساس يكي از بندهاي تفاهمنامه اخير همكاريهاي مشترك ميان معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي ، استادان ، دانشجويان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي از تسهيلات ويژه "سينما كارت" برخوردار مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تفاهمنامه يادشده در 6 ماده بين جعفريجلوه معاون امور سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمدمهدي مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي به انجام رسيد.
براساس اين تفاهمنامه، زمينه همكاري در خصوص طرحهاي مشترك آموزشي - پژوهشي، تكميل سرفصلهاي درسي رشتههاي تحصيلي مربوط به حوزه سينما، بهرهمندي متقابل از امكانات مادي و معنوي دو معاونت در حوزه فيلم و سينما و ايجاد زمينه لازم جهت هويت بخشي به دانشآموختگان دانشگاهي از طريق فراهم نمودن شرايط مورد نياز براي حضور آنها در حوزههاي مربوط به سينما و استفاده از امكانات موجود مهيا خواهد شد.
فراهم نمودن زمينه ارتباط نهادهاي دانشگاهي و كليه مراكز ذيربط معاونت فرهنگي با هنرمندان - محققان و استادان رشته سينما و تئاتر و ارائه نمودن رهنمودها و كارشناسي لازم در خصوص برگزاري هرچه بهتر جلسات عالي و پژوهش آن مركز از جانب معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله بندهاي اين تفاهمنامه است.
همچنين براساس اين تفاهمنامه، فراهم نمودن زمينه بهرهمندي دانشجويان مستعد در حوزه ساخت فيلم جهت استفاده از امكانات موجود انجمن سينماي جوان و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، از جانب معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد بود.
از ديگر بندهاي تفاهمنامه مذكور، تعهد معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص در اختيار قرار دادن امكانات موجود واحدهاي دانشگاهي جهت اكران فيلمهاي روز سينماي ايران و جهان با هماهنگي لازم با معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قابل ذكر است.
همچنين تعهد همكاري معاونت سينمايي فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه مباحث تاريخ دانش مسلمانان، جنبش نرمافزاري، بزرگان و مفاخر علمي دانشگاهي، دستاوردهاي علمي و پژوهشي و.... همكاري همه جانبه به منظورتوليدات مشترك با معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از جمله همين بندها است.
حمايت از پاياننامههاي دانشجويي، جشنوارههاي فيلم دانشجويي و همكاري با معاونت فرهنگي در خصوص ارائه تسهيلات ويژه ، از جمله سينما كارت، براي بهرهمندي استادان، دانشجويان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي از سينماها، از ديگر بندهاي اين تفاهمنامه به شمار ميروند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تفاهمنامه يادشده در 6 ماده بين جعفريجلوه معاون امور سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمدمهدي مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي به انجام رسيد.
براساس اين تفاهمنامه، زمينه همكاري در خصوص طرحهاي مشترك آموزشي - پژوهشي، تكميل سرفصلهاي درسي رشتههاي تحصيلي مربوط به حوزه سينما، بهرهمندي متقابل از امكانات مادي و معنوي دو معاونت در حوزه فيلم و سينما و ايجاد زمينه لازم جهت هويت بخشي به دانشآموختگان دانشگاهي از طريق فراهم نمودن شرايط مورد نياز براي حضور آنها در حوزههاي مربوط به سينما و استفاده از امكانات موجود مهيا خواهد شد.
فراهم نمودن زمينه ارتباط نهادهاي دانشگاهي و كليه مراكز ذيربط معاونت فرهنگي با هنرمندان - محققان و استادان رشته سينما و تئاتر و ارائه نمودن رهنمودها و كارشناسي لازم در خصوص برگزاري هرچه بهتر جلسات عالي و پژوهش آن مركز از جانب معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله بندهاي اين تفاهمنامه است.
همچنين براساس اين تفاهمنامه، فراهم نمودن زمينه بهرهمندي دانشجويان مستعد در حوزه ساخت فيلم جهت استفاده از امكانات موجود انجمن سينماي جوان و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، از جانب معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد بود.
از ديگر بندهاي تفاهمنامه مذكور، تعهد معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص در اختيار قرار دادن امكانات موجود واحدهاي دانشگاهي جهت اكران فيلمهاي روز سينماي ايران و جهان با هماهنگي لازم با معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قابل ذكر است.
همچنين تعهد همكاري معاونت سينمايي فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه مباحث تاريخ دانش مسلمانان، جنبش نرمافزاري، بزرگان و مفاخر علمي دانشگاهي، دستاوردهاي علمي و پژوهشي و.... همكاري همه جانبه به منظورتوليدات مشترك با معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از جمله همين بندها است.
حمايت از پاياننامههاي دانشجويي، جشنوارههاي فيلم دانشجويي و همكاري با معاونت فرهنگي در خصوص ارائه تسهيلات ويژه ، از جمله سينما كارت، براي بهرهمندي استادان، دانشجويان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي از سينماها، از ديگر بندهاي اين تفاهمنامه به شمار ميروند.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
بررسي حذف کنکور
حذف کنکور تا پايان سال اول برنامه پنجم يعني سال 90 ، مهم ترين بخش طرح ساماندهي کنکور است که تا هفته آينده در صحن مجلس مطرح مي شود اما اين مساله در کنار برخي از مواد اين طرح از سوي وزارت علوم و سازمان سنجش مورد اعتراض است.
روز گذشته رئيس سازمان سنجش در نشستي خبري با بيان موضع وزارت علوم دراين سازمان موارد مشکل دار اين طرح را براي خبرنگاران تشريح کرد.هر چند که رئيس کميسيون آموزش مجلس در کنار اعلام خبر مطرح شدن ساماندهي کنکور ، حداکثر تا هفته آينده در صحن علني مجلس به پرداخت 100ميليارد تومان از سوي خانواده ها به کلاس ها و موسسات کنکور 85 اشاره مي کند اما رئيس سازمان سنجش معتقد است : حذف کنکور اين مشکلات را حل نمي کند.
امتحانات سراسري به جاي کنکور
در طرح ساماندهي کنکور در مجلس شوراي اسلامي امتحانات نهايي کشوري که طبق مقررات آموزش و پرورش براي پايه هاي دوم و سوم متوسطه و همچنين پيش دانشگاهي برگزار مي شود ، به عنوان سوابق تحصيلي و سوابق پرورشي و مهارتي شامل مسابقات فرهنگي ، هنري ، ورزشي و... دانش آموزان به جاي کنکور ، شاخص ورود به دانشگاه و پذيرش دانشجو خواهد بود.
رئيس سازمان سنجش با اشاره به اين طرح معتقد است : براساس ماده يک طرح ساماندهي کنکور وزارت علوم و آموزش و پرورش موظف شده اند به برگزاري آزمون هاي تشريحي و همزمان در سراسر کشور در پايه هاي دوم و سوم دبيرستان و دوره پيش دانشگاهي که ميزان ضريب هر کدام از اين پايه ها که توسط کميته اي تعيين مي شود ، شاخص ورود به دانشگاه مي شود ، اين درحالي است که در هيچ جاي دنيا آزمون هاي رقابتي به صورت تشريحي برگزار نمي شود.
عبدالرسول پورعباس آزمون هاي ورودي به دانشگاه ها در دنيا را به 3 دسته ، سوابق تحصيلي ، آزمون هاي سراسري و تلفيق اين دو روش تقسيم و عنوان مي کند: هر چند که در طرح مجلس کنکور تا سال 90 حذف مي شود اما در واقع سه پايه تحصيلي نامبرده همچنان براي دانش آموزان نقش کنکور را خواهد داشت.
وي به مشکلات برگزاري امتحانات نهايي اشاره و عنوان مي کند اگر امتحانات سراسري باشد پس تصحيح اوراق نيز بايد سراسري باشد، از سويي ضريب امنيت اين امتحانات نيز بايد به حداکثر برسد که اين مساله مشکل به نظر مي رسد.وي با اشاره اين که به احتساب تعداد دانش آموزان اين سه پايه ، بايد 53ميليون و 526هزار و 240 برگه امتحان تصحيح شود ، ادامه مي دهد: تامين نيرو و امنيت براي اين تعداد برگه امتحاني کار دشواري است و با توجه به اين که آموزش و پرورش تا سال 90 براي استانداردسازي امتحانات اين 3پايه فرصت دارد ، انجام اين کار بعيد به نظر مي رسد.
پورعباس با تاکيد براين که موضع وزارت علوم بر تاثير سوابق تحصيلي در کنار يک آزمون سراسري است ، مي گويد: تعيين يک زمان خاص براي حذف کنکور در اين طرح در واقع دخالت قانون در کارهاي اجرايي محسوب مي شود ، در حالي که کارهاي اجرايي متغير هستند و نبايد به شکل قانوني درآيند.
تکليف پشت کنکوري ها چه مي شود؟
رئيس سازمان سنجش همچنين به مساله قابل تاملي اشاره مي کند. براساس اطلاعات اين سازمان به طور متوسط در هر کنکور ، 65 درصد داوطلبان ، داوطلبان سالهاي گذشته اند؛ يعني 35 درصد داوطلبان همان سال ، 20 درصد داوطلبان سال گذشته و بقيه داوطلبان سالهاي قبل هستند.عباسپور با اشاره به اين آمار مي گويد: اين طرح شرايط داوطلبان سالهاي گذشته را که در کنکور شرکت مي کنند و خواستار ورود به دانشگاه ها هستند ، پيش بيني نکرده است.
به گفته وي در کنکور سال 85 ، داوطلباني با ديپلم سال 62 نيز حضور داشتند.
حذف کنکور يا کور کردن چشم
مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش معتقدند حذف کنکور امکان پذير است اما نه براي 4 سال آينده و بدون طرح و برنامه هاي کارشناسي شده بنابراين تصويب طرح ساماندهي کنکور از سوي مجلس و به تبع آن حذف کنکور از سال 90 بدون در نظر گرفتن همه مسائل و حتي حواشي ، ممکن است به جاي درست کردن ابرو ، چشمها را هم کور کند.
منبع : جام جم انلاين
روز گذشته رئيس سازمان سنجش در نشستي خبري با بيان موضع وزارت علوم دراين سازمان موارد مشکل دار اين طرح را براي خبرنگاران تشريح کرد.هر چند که رئيس کميسيون آموزش مجلس در کنار اعلام خبر مطرح شدن ساماندهي کنکور ، حداکثر تا هفته آينده در صحن علني مجلس به پرداخت 100ميليارد تومان از سوي خانواده ها به کلاس ها و موسسات کنکور 85 اشاره مي کند اما رئيس سازمان سنجش معتقد است : حذف کنکور اين مشکلات را حل نمي کند.
امتحانات سراسري به جاي کنکور
در طرح ساماندهي کنکور در مجلس شوراي اسلامي امتحانات نهايي کشوري که طبق مقررات آموزش و پرورش براي پايه هاي دوم و سوم متوسطه و همچنين پيش دانشگاهي برگزار مي شود ، به عنوان سوابق تحصيلي و سوابق پرورشي و مهارتي شامل مسابقات فرهنگي ، هنري ، ورزشي و... دانش آموزان به جاي کنکور ، شاخص ورود به دانشگاه و پذيرش دانشجو خواهد بود.
رئيس سازمان سنجش با اشاره به اين طرح معتقد است : براساس ماده يک طرح ساماندهي کنکور وزارت علوم و آموزش و پرورش موظف شده اند به برگزاري آزمون هاي تشريحي و همزمان در سراسر کشور در پايه هاي دوم و سوم دبيرستان و دوره پيش دانشگاهي که ميزان ضريب هر کدام از اين پايه ها که توسط کميته اي تعيين مي شود ، شاخص ورود به دانشگاه مي شود ، اين درحالي است که در هيچ جاي دنيا آزمون هاي رقابتي به صورت تشريحي برگزار نمي شود.
عبدالرسول پورعباس آزمون هاي ورودي به دانشگاه ها در دنيا را به 3 دسته ، سوابق تحصيلي ، آزمون هاي سراسري و تلفيق اين دو روش تقسيم و عنوان مي کند: هر چند که در طرح مجلس کنکور تا سال 90 حذف مي شود اما در واقع سه پايه تحصيلي نامبرده همچنان براي دانش آموزان نقش کنکور را خواهد داشت.
وي به مشکلات برگزاري امتحانات نهايي اشاره و عنوان مي کند اگر امتحانات سراسري باشد پس تصحيح اوراق نيز بايد سراسري باشد، از سويي ضريب امنيت اين امتحانات نيز بايد به حداکثر برسد که اين مساله مشکل به نظر مي رسد.وي با اشاره اين که به احتساب تعداد دانش آموزان اين سه پايه ، بايد 53ميليون و 526هزار و 240 برگه امتحان تصحيح شود ، ادامه مي دهد: تامين نيرو و امنيت براي اين تعداد برگه امتحاني کار دشواري است و با توجه به اين که آموزش و پرورش تا سال 90 براي استانداردسازي امتحانات اين 3پايه فرصت دارد ، انجام اين کار بعيد به نظر مي رسد.
پورعباس با تاکيد براين که موضع وزارت علوم بر تاثير سوابق تحصيلي در کنار يک آزمون سراسري است ، مي گويد: تعيين يک زمان خاص براي حذف کنکور در اين طرح در واقع دخالت قانون در کارهاي اجرايي محسوب مي شود ، در حالي که کارهاي اجرايي متغير هستند و نبايد به شکل قانوني درآيند.
تکليف پشت کنکوري ها چه مي شود؟
رئيس سازمان سنجش همچنين به مساله قابل تاملي اشاره مي کند. براساس اطلاعات اين سازمان به طور متوسط در هر کنکور ، 65 درصد داوطلبان ، داوطلبان سالهاي گذشته اند؛ يعني 35 درصد داوطلبان همان سال ، 20 درصد داوطلبان سال گذشته و بقيه داوطلبان سالهاي قبل هستند.عباسپور با اشاره به اين آمار مي گويد: اين طرح شرايط داوطلبان سالهاي گذشته را که در کنکور شرکت مي کنند و خواستار ورود به دانشگاه ها هستند ، پيش بيني نکرده است.
به گفته وي در کنکور سال 85 ، داوطلباني با ديپلم سال 62 نيز حضور داشتند.
حذف کنکور يا کور کردن چشم
مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش معتقدند حذف کنکور امکان پذير است اما نه براي 4 سال آينده و بدون طرح و برنامه هاي کارشناسي شده بنابراين تصويب طرح ساماندهي کنکور از سوي مجلس و به تبع آن حذف کنکور از سال 90 بدون در نظر گرفتن همه مسائل و حتي حواشي ، ممکن است به جاي درست کردن ابرو ، چشمها را هم کور کند.
منبع : جام جم انلاين
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
گزارش مهر از آخرین رتبه بندی دانشگاه های دنیا
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : نشریه THES از میان 3 هزار و 703 محفل آکادمیک در سراسر جهان برترین دانشگاه ها را معرفی کرد. این آمار بر اساس فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها ارائه شده که بر اساس آن هاروارد برترین دانشگاه دنیا است. به گزارش خبرگزاری مهر، براساس جدیدترین آمار جهانی که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، دو دانشگاه کمبریج و آکسفورد پس از دانشگاه هاروارد در جایگاه دوم و سوم بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفتند.
این دو دانشگاه انگلیس از دانشگاه ام آی تی آمریکا پیشی گرفتند و این دانشگاه را به جایگاه چهارم راندند، این در حالی است که عنوان چهارمین دانشگاه برتر سال گذشته نیز به دانشگاه آمریکایی "یل" تعلق یافت.
موقوفات دانشگاه هاروارد که معادل 26 میلیارد دلار است از رقم کلی وجوه متعلق به دانشگاه های انگلیس فراتر رفته و در راس جدول قرار دارد، با این حال تفاوت اهدایی های این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه کمبریج از 13 درصد در سال 2005 به 3 درصد در سال 2006 کاهش یافت.
انگلیس در سال گذشته 3 دانشگاه خود را در جایگاه 10 دانشگاه برتر جهان جای داد به طوری که کالج "امپریال لندن" از جایگاه سیزدهم به نهم ارتقاء یافت. دیگر دانشگاه های برتر لیست 10 دانشگاهی به آمریکا اختصاص داشت.
نفوذ لندن به فهرست دانشگاه های برتر جهان با قرار گرفتن سه دانشگاه دیگر انگلیس در 50 دانشگاه اول جهان محکم تر شد. یکی از این سه دانشگاه شامل دانشکده اقتصاد لندن بود که در سال گذشته از جایگاه یازدهم به هفدهم نزول یافت. دو دانشگاه دیگر شامل "کالج لندن" و کالج "کینگ لندن" بود که به ترتیب به جایگاه های بیست و پنجم و چهل و ششم ارتقاء یافتند.
در مجموع 29 دانشگاه بریتانیا در سال گذشته جزو 200 دانشگاه برتر جهان بودند که این میزان در مقایسه با رقم 23 موردی سال 2005 شش پله صعود داشت. همچنین تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه های انگلیس در مقایسه با کشورهای دیگر در سال گذشته رقم بالاتری را نشان داد به طوری که دو دانشگاه کاردیف و ساوتهمپون 141 نفر، دانشگاه ریدینگ 190 نفر و دانشگاه آبردین 195 نفر ورودی داشتند.
این رتبه بندی برپایه بررسی نشریه THES از میان 3 هزار و 703 محفل آکادمیک در سراسر جهان برای انتخاب 30 دانشگاه برتر در زمینه های پژوهشی مبتنی بود.
در این ارزیابی اطلاعات گردآوری شده از 736 کارفرمای تحصیل کرده در سراسر جهان، همچنین تعداد اساتید و دانشجویان در دانشگاه ها، میزان موفقیت دانشگاه ها در جذب دانشجویان خارجی و شهرت جهانی دانشگاه ها لحاظ شد.
تسلط زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک در محافل آکادمیک و تجاری یکی از دلایل برجسته قرار گرفتن دانشگاه های انگلیس و آمریکا در فهرست بهترین دانشگاه های جهان بود.
دانشگاه های 30 کشور مختلف در 200 دانشگاه برتر جهان حضور داشتند و دانشگاه های چین نیز در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بودند.
این دو دانشگاه انگلیس از دانشگاه ام آی تی آمریکا پیشی گرفتند و این دانشگاه را به جایگاه چهارم راندند، این در حالی است که عنوان چهارمین دانشگاه برتر سال گذشته نیز به دانشگاه آمریکایی "یل" تعلق یافت.
موقوفات دانشگاه هاروارد که معادل 26 میلیارد دلار است از رقم کلی وجوه متعلق به دانشگاه های انگلیس فراتر رفته و در راس جدول قرار دارد، با این حال تفاوت اهدایی های این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه کمبریج از 13 درصد در سال 2005 به 3 درصد در سال 2006 کاهش یافت.
انگلیس در سال گذشته 3 دانشگاه خود را در جایگاه 10 دانشگاه برتر جهان جای داد به طوری که کالج "امپریال لندن" از جایگاه سیزدهم به نهم ارتقاء یافت. دیگر دانشگاه های برتر لیست 10 دانشگاهی به آمریکا اختصاص داشت.
نفوذ لندن به فهرست دانشگاه های برتر جهان با قرار گرفتن سه دانشگاه دیگر انگلیس در 50 دانشگاه اول جهان محکم تر شد. یکی از این سه دانشگاه شامل دانشکده اقتصاد لندن بود که در سال گذشته از جایگاه یازدهم به هفدهم نزول یافت. دو دانشگاه دیگر شامل "کالج لندن" و کالج "کینگ لندن" بود که به ترتیب به جایگاه های بیست و پنجم و چهل و ششم ارتقاء یافتند.
در مجموع 29 دانشگاه بریتانیا در سال گذشته جزو 200 دانشگاه برتر جهان بودند که این میزان در مقایسه با رقم 23 موردی سال 2005 شش پله صعود داشت. همچنین تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه های انگلیس در مقایسه با کشورهای دیگر در سال گذشته رقم بالاتری را نشان داد به طوری که دو دانشگاه کاردیف و ساوتهمپون 141 نفر، دانشگاه ریدینگ 190 نفر و دانشگاه آبردین 195 نفر ورودی داشتند.
این رتبه بندی برپایه بررسی نشریه THES از میان 3 هزار و 703 محفل آکادمیک در سراسر جهان برای انتخاب 30 دانشگاه برتر در زمینه های پژوهشی مبتنی بود.
در این ارزیابی اطلاعات گردآوری شده از 736 کارفرمای تحصیل کرده در سراسر جهان، همچنین تعداد اساتید و دانشجویان در دانشگاه ها، میزان موفقیت دانشگاه ها در جذب دانشجویان خارجی و شهرت جهانی دانشگاه ها لحاظ شد.
تسلط زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک در محافل آکادمیک و تجاری یکی از دلایل برجسته قرار گرفتن دانشگاه های انگلیس و آمریکا در فهرست بهترین دانشگاه های جهان بود.
دانشگاه های 30 کشور مختلف در 200 دانشگاه برتر جهان حضور داشتند و دانشگاه های چین نیز در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بودند.
- پست: 876
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵, ۹:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 71 بار
< * تاپيک جامع اخبار دانشگاهها و دانشجويان * >
دانشجويان ايراني مقيم مالزي: اينجا تحقيرمان مي كنند
تعدادي از دانشجويان ايراني مقيم مالزي با انتشار نامه سرگشاده اي نسبت به وضعيت تحصيلي مراكز علمي اين كشور و نوع برخوردهاي مسوولان مالزيايي با دانشجويان ايراني انتقاد كردند . متن نامه منتشر شده ، به اين شرح است :
نمایندگان محترم دانشجویان در مالزی
سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران
نماینده محترم وزارت علوم در مالزی
با سلام و تحیات
همانطور که مستحضر هستید تعداد نسبتا زیادی از هموطنان عزیز به ویژه در یک سال گذشته جهت ادامه تحصیل وارد مالزی شده اند. شاید خیلی از شماها بارها از سیاست "ضعیف" و عدم برنامه ریزی دولت جهت ادامه تحصیل هوطنان در میهن عزیزمان تاسف خورده اید. این امکاناتی که مالزی در اختیار دانشجویان قرار داده است!!
مسلما در ایران هم براحتی امکان پذیر است. در بسیاری از دانشکده ها حتی مدرس مجرب و مطلع از دانش روز وجود ندارد. ما نمی دانیم چگونه دانشگاه های مالزی یک رشته تحصیلی را ایجاد می کنند، اما این را می دانیم که در همین دانشگاه آزاد خودمان که کلی هم حرف و حدیث دارد( یا برایش درست کرده اند) شرط ایجاد یک رشته جدید داشتن حداقل 3 دکتر تمام وقت با تخصص درهمان رشته و امکانات آزمایشگاهی مربوطه است.
جدا ازمسائل فوق که خود جای بحث خاص دارد، می خواهیم از جنبه دیگری وارد شویم. متاسفانه هرچه بر تعداد ایرانیها در مالزی افزوده می شود، سوء استفاده مالزی از این موضوع بیشتر شده است. کسانی که کمی قدیمی تر هستند کاملا درک می کنند که رفتار آنها نسبت به قبل عوض شده است.
آنها ظاهرا فراموش کرده اند که بواسطه همین دانشجویان ایرانی و سایر دانشجویان خارجی در ranking بین المللی بالا آمده اند و خیلی از اساتیدشان با مقالات همین دانشجویان، استادیار و دانشیار شده اند. چقدر مایه تاسف است که دانشگاه های مالزی با مقا له های دانشجویان ایرانی بالا بیایند و حتی یک دانشگاه ما هم در ranking بین المللی نباشد.
نکته تاسف بارتر اینکه جدیدا حضرات هزینه چاپ مقالات در کنفرانس را هم نمی دهند(اگر در دانشکده شما نشده، در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد).
حتی مقاله شما را نمی خوانند، ویرایش هم نمی کنند، اما باید اسم تمام اعضاء کمیته را در مقاله بیاوری.
نمی دانم چطور باید این تحقیرها را تحمل کرد. توقعشان بالا رفته است و مقاله ISI Journal می خواهند که تازه Impact Factor بالای 1 داشته باشد. اما میدانید ، برای ارایه مقاله در ISI Journal که نمره بالایی داشته باشد، لازم است با ارایه چند مقاله در کنفرانس مقاله اصلی را ارزیابی کرد.
اما مشکل اخیر هزینه 520 رینگیتی برای ویزا آن هم تنها برای دانشجویان ایرانی است. امروز تصادفا در GSO دیدیم چطور دانشچویان ایرانی به سختی این پول را پرداخت می کردند، مسلم بدانید که در آینده با خبرهای ناخوشایندتری مواجه خواهیم شد، وقتی این تعداد دانشجوی ایرانی self-finance را میبینند، این نوع قوانین را تصویب خواهند کرد. برای آنها آمدن این همه دانشجوی غیر بورسی تعجب اور است در حالیکه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان خارجی (حتی آفریقایی) بورس هستند.
ازتظر ما حل این مشکل فقط در دست سفارت یا نماینده علمی نیست و یک اقدام همگانی را لازم دارد. ما از دوستان عزیز دانشجو تقاضا می کنیم دیگر جهت اخذ پذیرش دوستان و آشنایان خود اقدامی انجام ندهند. از تمامی دوستانی که با رسانه های مختلف ارتباط دارند می خواهیم اطلاع رسانی درستی از موصوعات مطرح شده داشته باشند.
از سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده محترم وزارت خواشمندیم تصمیم قاطعی در این رابطه اتخاذ نمایند و اعزام دانشجو به مالزی را متوقف سازند و جلو موسسات اخذ پذیرش نظیر IranIndia و سایر موسسات دیگر که با تبلیغات دروغین و بخاطر کسب منفعت اقدام به اخذ پذیرش می کنند را بگیرند. به امید آن روز که حد اقل فرزاندانمان در کشور خودشان تحصیل کنند. این دیگر آرزوی بزرگی نیست!
با تقدیم احترام
تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه UPM
منبع : عصرايران
تعدادي از دانشجويان ايراني مقيم مالزي با انتشار نامه سرگشاده اي نسبت به وضعيت تحصيلي مراكز علمي اين كشور و نوع برخوردهاي مسوولان مالزيايي با دانشجويان ايراني انتقاد كردند . متن نامه منتشر شده ، به اين شرح است :
نمایندگان محترم دانشجویان در مالزی
سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران
نماینده محترم وزارت علوم در مالزی
با سلام و تحیات
همانطور که مستحضر هستید تعداد نسبتا زیادی از هموطنان عزیز به ویژه در یک سال گذشته جهت ادامه تحصیل وارد مالزی شده اند. شاید خیلی از شماها بارها از سیاست "ضعیف" و عدم برنامه ریزی دولت جهت ادامه تحصیل هوطنان در میهن عزیزمان تاسف خورده اید. این امکاناتی که مالزی در اختیار دانشجویان قرار داده است!!
مسلما در ایران هم براحتی امکان پذیر است. در بسیاری از دانشکده ها حتی مدرس مجرب و مطلع از دانش روز وجود ندارد. ما نمی دانیم چگونه دانشگاه های مالزی یک رشته تحصیلی را ایجاد می کنند، اما این را می دانیم که در همین دانشگاه آزاد خودمان که کلی هم حرف و حدیث دارد( یا برایش درست کرده اند) شرط ایجاد یک رشته جدید داشتن حداقل 3 دکتر تمام وقت با تخصص درهمان رشته و امکانات آزمایشگاهی مربوطه است.
جدا ازمسائل فوق که خود جای بحث خاص دارد، می خواهیم از جنبه دیگری وارد شویم. متاسفانه هرچه بر تعداد ایرانیها در مالزی افزوده می شود، سوء استفاده مالزی از این موضوع بیشتر شده است. کسانی که کمی قدیمی تر هستند کاملا درک می کنند که رفتار آنها نسبت به قبل عوض شده است.
آنها ظاهرا فراموش کرده اند که بواسطه همین دانشجویان ایرانی و سایر دانشجویان خارجی در ranking بین المللی بالا آمده اند و خیلی از اساتیدشان با مقالات همین دانشجویان، استادیار و دانشیار شده اند. چقدر مایه تاسف است که دانشگاه های مالزی با مقا له های دانشجویان ایرانی بالا بیایند و حتی یک دانشگاه ما هم در ranking بین المللی نباشد.
نکته تاسف بارتر اینکه جدیدا حضرات هزینه چاپ مقالات در کنفرانس را هم نمی دهند(اگر در دانشکده شما نشده، در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد).
حتی مقاله شما را نمی خوانند، ویرایش هم نمی کنند، اما باید اسم تمام اعضاء کمیته را در مقاله بیاوری.
نمی دانم چطور باید این تحقیرها را تحمل کرد. توقعشان بالا رفته است و مقاله ISI Journal می خواهند که تازه Impact Factor بالای 1 داشته باشد. اما میدانید ، برای ارایه مقاله در ISI Journal که نمره بالایی داشته باشد، لازم است با ارایه چند مقاله در کنفرانس مقاله اصلی را ارزیابی کرد.
اما مشکل اخیر هزینه 520 رینگیتی برای ویزا آن هم تنها برای دانشجویان ایرانی است. امروز تصادفا در GSO دیدیم چطور دانشچویان ایرانی به سختی این پول را پرداخت می کردند، مسلم بدانید که در آینده با خبرهای ناخوشایندتری مواجه خواهیم شد، وقتی این تعداد دانشجوی ایرانی self-finance را میبینند، این نوع قوانین را تصویب خواهند کرد. برای آنها آمدن این همه دانشجوی غیر بورسی تعجب اور است در حالیکه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان خارجی (حتی آفریقایی) بورس هستند.
ازتظر ما حل این مشکل فقط در دست سفارت یا نماینده علمی نیست و یک اقدام همگانی را لازم دارد. ما از دوستان عزیز دانشجو تقاضا می کنیم دیگر جهت اخذ پذیرش دوستان و آشنایان خود اقدامی انجام ندهند. از تمامی دوستانی که با رسانه های مختلف ارتباط دارند می خواهیم اطلاع رسانی درستی از موصوعات مطرح شده داشته باشند.
از سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده محترم وزارت خواشمندیم تصمیم قاطعی در این رابطه اتخاذ نمایند و اعزام دانشجو به مالزی را متوقف سازند و جلو موسسات اخذ پذیرش نظیر IranIndia و سایر موسسات دیگر که با تبلیغات دروغین و بخاطر کسب منفعت اقدام به اخذ پذیرش می کنند را بگیرند. به امید آن روز که حد اقل فرزاندانمان در کشور خودشان تحصیل کنند. این دیگر آرزوی بزرگی نیست!
با تقدیم احترام
تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه UPM
منبع : عصرايران
ازل مهر علي را به من آموخته اند ****** تا ابد نيز دلم دست به دامان علي
- پست: 237
- تاریخ عضویت: شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵, ۱۰:۳۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 13 بار
- سپاسهای دریافتی: 83 بار
سهل انگاری کارشناسان آموزشی در دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی
آقای ج.ر دانشجوی مقطع کاردانی کامپیوتر بعد گذراندن سه ترم و ثبت نام در ترم چهارم ٬ پس از بیست روز از آغاز ترم برای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل به کارشناس مربوطه مراجعه میکند و پس از طی مراحل صعب العبور اداری با پاسخی شگفت انگیز روبه رو میشود٬
به او اطلاع میدهند که نام برده اخراجی سال 84 میباشد فرد مذکور پس از پیگیری موضوع به این نتیجه میرسد که چون دو ترم پشت سرهم مشروط گشته حق ثبت نام در ترم سوم را نداشته است و تنها در صورتی مجاز به ادامه تحصیل بوده که با دادن تعهد طی مراحل خاص اداری موافقت سازمان مرکزی را جلب میکرده اما به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی کارشناس مربوطه و عدم هماهنگی بین ارگانهای مختلف واحد ٬ مراحل فوق انجام نمیشود نام برده بدون هیچ گونه مشکلی در ترم سوم ثبت نام کرده و با معدل 15 ترم را می گذرانده و بازهم بدون هیچ گونه مشکلی در ترم چهارم ثبت نام کرده و مشغول به ادامه تحصیل میشود و اگر تقاضایی مبنی بر صدور گواهی اشتغال به تحصیل نمی بود دانشجوی فوق با واقعیت پرونده تحصیلی خود رو به رو نمیشد.
به او اطلاع میدهند که نام برده اخراجی سال 84 میباشد فرد مذکور پس از پیگیری موضوع به این نتیجه میرسد که چون دو ترم پشت سرهم مشروط گشته حق ثبت نام در ترم سوم را نداشته است و تنها در صورتی مجاز به ادامه تحصیل بوده که با دادن تعهد طی مراحل خاص اداری موافقت سازمان مرکزی را جلب میکرده اما به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی کارشناس مربوطه و عدم هماهنگی بین ارگانهای مختلف واحد ٬ مراحل فوق انجام نمیشود نام برده بدون هیچ گونه مشکلی در ترم سوم ثبت نام کرده و با معدل 15 ترم را می گذرانده و بازهم بدون هیچ گونه مشکلی در ترم چهارم ثبت نام کرده و مشغول به ادامه تحصیل میشود و اگر تقاضایی مبنی بر صدور گواهی اشتغال به تحصیل نمی بود دانشجوی فوق با واقعیت پرونده تحصیلی خود رو به رو نمیشد.