تعداد کودکان کار و خيابان در ايران به يک ميليون و نيم رسيد
مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
-
- پست: 623
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 54 بار
تعداد کودکان کار و خيابان در ايران به يک ميليون و نيم رسيد
تا مسوولان بجنبند،اين كودكان مجرمان سالهاي آينده شدهاند
همه بچههايي كه تو خيابونا سرگردون و رها هستن! همه بچههايي كه بيخانوادهاند و جايي جز خيابونا ندارن! همه بچههايي كه هنوز بچهاند، اما بيشتر از بزرگترا درد رو ميفهمن! همه بچههايي كه به اجبار يا از روي غيرت كوچكيشون نونآور خونههاشون شدن! هيچ كدام نميخوان بيسواد و بيآينده بمونن! نميخوان همون پولي رو كه هر روز از خيابانواي بابركت تهران درميآورن رو، يك سري آدم فرصتطلب بگيرن!
و اينجا همون جايي كه تبديل شده به خونه اميد اونا! خونه اميد براي اونايي كه روزگار بيرحم بهشون اجازه نميده براي خودشون باشن و پي بازيشون برن!
اينجا مدرسه كودكان خياباني كه هر روز ميبينيمشون! از كبريت و آدامس و فال گرفته تا انواع مواد مخدر در بين شاخههاي پر مهر گل!
بچههايي كه نميدونن هر روز كه در اين خيابونا بزرگتر ميشن خشنتر و خيابونيتر ميشن!
اكبر يزدي ـ مدير عامل جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان ـ در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا در مورد مدرسه كودكان کار و خيابان در منطقه نعمت آباد، با بيان اين كه علي رغم تعاملات و ارتباطات گسترده با نهادهاي دولتي و غير دولتي؛ اين مدرسه به صورت مستقل و بدون كمك اين سازمانها و ارگانها فعاليت ميكند، افزود: بخش قابل توجهي از كودكان ايراني و افغان اين مدرسه از خانوادههاي محروم و بيبضاعت و كودكان كار و خيابان هستند.
وي اظهار كرد: مدرسه کودکان کار و خيابان بخشي از يک پروژه گستردهتر با عنوان «پروژه آموزشي ـ حمايتي كودكان كار و خيابان» است كه در چهار سال گذشته اين مدرسه شروع به كار كرده و نزديک به هزار کودک دختر و پسر در اين مدرسه تحت پوشش آموزشي قرار گرفتهاند.
يزدي خاطرنشان كرد: با توجه به اشكال مختلف، همكاريهايي که از سوي ارگانها و سازمانهاي مختلف نظير نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، شهرداري، سازمانهاي آب، گاز و برق منطقهاي و حتي مالك ساختمان با اين مدرسه و مدارس مشابه داشتهاند، اما در عين حال با مشكلاتي قابل توجه نيز رو به رو هستيم.
وي تصريح كرد: بسياري از اين نهادها و سازمانها، تنها قول همكاري را ميدهند، ولي همكاري از طرف آنها ديده نميشود و حتي در مورد تامين ساختمان و محلي مناسب براي مدرسه، چندين بار قول دادهاند، اما توافقات خود را زير پا گذاشتهاند.
مدير عامل جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان تاكيد كرد كه به هيچ وجه مدرسه "جمعيت دفاع" را يك ارگان خيريهاي محسوب نميكند و اين جمعيت سعي دارد، با فعاليت خود به عنوان يك اهرم موثر در موضوع كودكان كار و خيابان عمل كند.
وي با اشاره به جمعيت حدود 5/1 ميليون نفري پيشبيني شده از كودكان كار و خيابان گفت: با احتساب كارگاههاي خانگي و كودكاني كه از خانوادههاي محروم هستند و در خيابان كار ميكند، اين جمعيت بيشتر خواهد شد.
وي در مورد كمكهاي مالي وزارت كشور، بهزيستي و سازمانهاي ديگر خاطرنشان كرد: كمكهاي مالي بهزيستي و وزارت كشور در چهار سال گذشته در مجموع 15 ميليون تومان بوده كه حتي براي هزينه اجاره ساختمان مدرسه هم جوابگو نبوده است و در حال حاضر براي تامين هزينه اجاره همين ساختمان محدود و كوچك دچار مشكل هستيم.
وي همچنين اذعان كرد كه به دليل مشکلات مالي و محدود بودن امكانات و فضاي مدرسه، امكان رفتن به دنبال كودكان و دعوت از تعداد بيشتر آنها را نداريم و تنها آنهايي كه خودشان به اين مدرسه مراجعه ميكنند را پذيرش ميكنيم كه شايد بتوان اين مساله را تنها عيب اين مجموعه دانست.
يزدي با اشاره به آمار يونيسف در مورد مرگ بسياري از كودكان خياباني و كار افزود: مدرسههايي نظير اين مدرسه تلاش ميكنند، تا در مقابل اجباري كه اين كودكان براي كارشان دارند؛ مورد حمايت قرار داده و آموزشهايي را در يك رابطه بدون خشونت و سرگرم كننده بياموزند، تا از اين ابزار (حداقلهاي سواد و تحصيل) براي حضور در اجتماع برخوردار باشند.
وي افزود: تعداد قابل توجهي از اين كودكان به مرور زمان علاقه خاصي به درس خواندن نشان ميدهند و ميخواهند، به هر قيمتي ادامه تحصيل بدهند. سازمان آموزش و پرورش و ديگر مراجع ذيربط نسبت به علاقه و حق آموزش اين كودكان توجه زيادي نداشته و تنها در صورت شرکت در آزموني كه چنانچه اين كودكان در آن قبول شوند و از عهده هزينههايشان برآيند؛ ميتوانند در مدرسههاي عادي مشغول به تحصيل شوند.
وي ادامه داد: كودكاني كه از كار خيابان بيرون ميآيند و به درس خواندن علاقه نشان ميدهند، به دليل مشكلات مالي، با محروميت در تحصيل رو به رو ميشوند و کماکان در وضعيت سابق باقي ميمانند.
وي گفت: بسياري از خانوادههاي اين كودكان تحت پوشش كميته امداد هستند، اما تحصيل و آموزش اين كودكان جزو سبد خانواده آنها محسوب نشده و عموما هيچ اهميتي به تحصيل آنها داده نميشود. به همين دليل وجود فضايي آموزشي و رايگان براي اين بچهها ميتواند، بسيار مفيد براي حال و آينده آنان باشد.
منبع : [External Link Removed for Guests]
همه بچههايي كه تو خيابونا سرگردون و رها هستن! همه بچههايي كه بيخانوادهاند و جايي جز خيابونا ندارن! همه بچههايي كه هنوز بچهاند، اما بيشتر از بزرگترا درد رو ميفهمن! همه بچههايي كه به اجبار يا از روي غيرت كوچكيشون نونآور خونههاشون شدن! هيچ كدام نميخوان بيسواد و بيآينده بمونن! نميخوان همون پولي رو كه هر روز از خيابانواي بابركت تهران درميآورن رو، يك سري آدم فرصتطلب بگيرن!
و اينجا همون جايي كه تبديل شده به خونه اميد اونا! خونه اميد براي اونايي كه روزگار بيرحم بهشون اجازه نميده براي خودشون باشن و پي بازيشون برن!
اينجا مدرسه كودكان خياباني كه هر روز ميبينيمشون! از كبريت و آدامس و فال گرفته تا انواع مواد مخدر در بين شاخههاي پر مهر گل!
بچههايي كه نميدونن هر روز كه در اين خيابونا بزرگتر ميشن خشنتر و خيابونيتر ميشن!
اكبر يزدي ـ مدير عامل جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان ـ در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا در مورد مدرسه كودكان کار و خيابان در منطقه نعمت آباد، با بيان اين كه علي رغم تعاملات و ارتباطات گسترده با نهادهاي دولتي و غير دولتي؛ اين مدرسه به صورت مستقل و بدون كمك اين سازمانها و ارگانها فعاليت ميكند، افزود: بخش قابل توجهي از كودكان ايراني و افغان اين مدرسه از خانوادههاي محروم و بيبضاعت و كودكان كار و خيابان هستند.
وي اظهار كرد: مدرسه کودکان کار و خيابان بخشي از يک پروژه گستردهتر با عنوان «پروژه آموزشي ـ حمايتي كودكان كار و خيابان» است كه در چهار سال گذشته اين مدرسه شروع به كار كرده و نزديک به هزار کودک دختر و پسر در اين مدرسه تحت پوشش آموزشي قرار گرفتهاند.
يزدي خاطرنشان كرد: با توجه به اشكال مختلف، همكاريهايي که از سوي ارگانها و سازمانهاي مختلف نظير نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، شهرداري، سازمانهاي آب، گاز و برق منطقهاي و حتي مالك ساختمان با اين مدرسه و مدارس مشابه داشتهاند، اما در عين حال با مشكلاتي قابل توجه نيز رو به رو هستيم.
وي تصريح كرد: بسياري از اين نهادها و سازمانها، تنها قول همكاري را ميدهند، ولي همكاري از طرف آنها ديده نميشود و حتي در مورد تامين ساختمان و محلي مناسب براي مدرسه، چندين بار قول دادهاند، اما توافقات خود را زير پا گذاشتهاند.
مدير عامل جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان تاكيد كرد كه به هيچ وجه مدرسه "جمعيت دفاع" را يك ارگان خيريهاي محسوب نميكند و اين جمعيت سعي دارد، با فعاليت خود به عنوان يك اهرم موثر در موضوع كودكان كار و خيابان عمل كند.
وي با اشاره به جمعيت حدود 5/1 ميليون نفري پيشبيني شده از كودكان كار و خيابان گفت: با احتساب كارگاههاي خانگي و كودكاني كه از خانوادههاي محروم هستند و در خيابان كار ميكند، اين جمعيت بيشتر خواهد شد.
وي در مورد كمكهاي مالي وزارت كشور، بهزيستي و سازمانهاي ديگر خاطرنشان كرد: كمكهاي مالي بهزيستي و وزارت كشور در چهار سال گذشته در مجموع 15 ميليون تومان بوده كه حتي براي هزينه اجاره ساختمان مدرسه هم جوابگو نبوده است و در حال حاضر براي تامين هزينه اجاره همين ساختمان محدود و كوچك دچار مشكل هستيم.
وي همچنين اذعان كرد كه به دليل مشکلات مالي و محدود بودن امكانات و فضاي مدرسه، امكان رفتن به دنبال كودكان و دعوت از تعداد بيشتر آنها را نداريم و تنها آنهايي كه خودشان به اين مدرسه مراجعه ميكنند را پذيرش ميكنيم كه شايد بتوان اين مساله را تنها عيب اين مجموعه دانست.
يزدي با اشاره به آمار يونيسف در مورد مرگ بسياري از كودكان خياباني و كار افزود: مدرسههايي نظير اين مدرسه تلاش ميكنند، تا در مقابل اجباري كه اين كودكان براي كارشان دارند؛ مورد حمايت قرار داده و آموزشهايي را در يك رابطه بدون خشونت و سرگرم كننده بياموزند، تا از اين ابزار (حداقلهاي سواد و تحصيل) براي حضور در اجتماع برخوردار باشند.
وي افزود: تعداد قابل توجهي از اين كودكان به مرور زمان علاقه خاصي به درس خواندن نشان ميدهند و ميخواهند، به هر قيمتي ادامه تحصيل بدهند. سازمان آموزش و پرورش و ديگر مراجع ذيربط نسبت به علاقه و حق آموزش اين كودكان توجه زيادي نداشته و تنها در صورت شرکت در آزموني كه چنانچه اين كودكان در آن قبول شوند و از عهده هزينههايشان برآيند؛ ميتوانند در مدرسههاي عادي مشغول به تحصيل شوند.
وي ادامه داد: كودكاني كه از كار خيابان بيرون ميآيند و به درس خواندن علاقه نشان ميدهند، به دليل مشكلات مالي، با محروميت در تحصيل رو به رو ميشوند و کماکان در وضعيت سابق باقي ميمانند.
وي گفت: بسياري از خانوادههاي اين كودكان تحت پوشش كميته امداد هستند، اما تحصيل و آموزش اين كودكان جزو سبد خانواده آنها محسوب نشده و عموما هيچ اهميتي به تحصيل آنها داده نميشود. به همين دليل وجود فضايي آموزشي و رايگان براي اين بچهها ميتواند، بسيار مفيد براي حال و آينده آنان باشد.
منبع : [External Link Removed for Guests]
«تنها آنان که بر خاک افتادند پایان جنگ را دیدند»


متاسفانه توجه مسئولين به مشكلات اجتماعي و اقدامات آنها فقط درجهت مقابله بي نتيجه با بد پوششي هست درصورتيكه كودكان خيابان و كار در آينده به مراتب از بد پوششي مشكل آفرين تر خواهند شد .
وقتي ميبينم چندين نظامي با چند ماشين يك جا جمع ميشوند و به بد پوششي گير ميدهند و در كنار آنخا بچه هاي 7 و 8 ساله سر چهار راهها گدايي ميككند و چند متر آن طرف تر هم مواد فروش به راحتي به كارش ميرسه حالم بد ميشه
وقتي ميبينم چندين نظامي با چند ماشين يك جا جمع ميشوند و به بد پوششي گير ميدهند و در كنار آنخا بچه هاي 7 و 8 ساله سر چهار راهها گدايي ميككند و چند متر آن طرف تر هم مواد فروش به راحتي به كارش ميرسه حالم بد ميشه
-
- پست: 623
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 54 بار
اينجاست که مسئلۀ شاخصهاي «اخلاقي» در جامعه مطرح مي شود. و اينجاست که کلمۀ «اخلاق» در سير تحولي خود در ادبيات فارسي بار مفاهيم تازه اي خواهد گرفت و احتمالا از اين پس و يا کمي دورتر - فردا شايد - بمفهوم کنايه آميزي بکار برده شود. يعني همان حادثه اي که در اروپا براي اين کلمه روي داد. در فرهنگ اروپايي Moraliste يا Morale
بیشتر مفاهیم منفی (تزویر و ریا و دورویی) را به ذهن مسترد می سازند.
چنین خبری منرا به یاد داستان کشیشی می اندازد که در یکی از روستاهای اروپایی به امور کلیسا رسیدگی می کرد و در عین حال عهده دار شغل آموزگاری نیز بود. این کشیش برداشتهای بسیار عجیب و غریبی از انجیل داشت ولی مردم دهکده همچنان به کلیسای او می رفتند بی آنکه به نظریات او پایبند باشند. حضور مردم دهکده در کلیسا بیشتر بخاطر اجرای مراسم سنتی بود تا موعظه های عجیب و غریب او.
این کشیش در مدرسه به بچه ها می آموخت که خدا هرگز خواهان عدالت روی کرۀ زمین نبوده است. و برای اثبات نظریاتش روش تجربی بکارمی برد. در این دهکده یک پسر بچۀ عقب افتاده «تریزومیک» بود ، یکبار او را به کلاس درس آورد و به بچه ها گفت این پسر بچه را نگاه کنید. البته همه در دهکده این کودک تریزومیک را می شناختند. می بینید که این موجود هیچ عقل درست و حسابی ندارد و یک احمق به تمام معنی ست. چرا؟ چونکه خداوند عادل نیست و هرگز هم نخواسته است که عدالت روی کرۀ زمین بر قرار شود. اگر چنین نمی بود او هم مثل شما ها عاقل به دنیا می آمد.
بیشتر مفاهیم منفی (تزویر و ریا و دورویی) را به ذهن مسترد می سازند.
چنین خبری منرا به یاد داستان کشیشی می اندازد که در یکی از روستاهای اروپایی به امور کلیسا رسیدگی می کرد و در عین حال عهده دار شغل آموزگاری نیز بود. این کشیش برداشتهای بسیار عجیب و غریبی از انجیل داشت ولی مردم دهکده همچنان به کلیسای او می رفتند بی آنکه به نظریات او پایبند باشند. حضور مردم دهکده در کلیسا بیشتر بخاطر اجرای مراسم سنتی بود تا موعظه های عجیب و غریب او.
این کشیش در مدرسه به بچه ها می آموخت که خدا هرگز خواهان عدالت روی کرۀ زمین نبوده است. و برای اثبات نظریاتش روش تجربی بکارمی برد. در این دهکده یک پسر بچۀ عقب افتاده «تریزومیک» بود ، یکبار او را به کلاس درس آورد و به بچه ها گفت این پسر بچه را نگاه کنید. البته همه در دهکده این کودک تریزومیک را می شناختند. می بینید که این موجود هیچ عقل درست و حسابی ندارد و یک احمق به تمام معنی ست. چرا؟ چونکه خداوند عادل نیست و هرگز هم نخواسته است که عدالت روی کرۀ زمین بر قرار شود. اگر چنین نمی بود او هم مثل شما ها عاقل به دنیا می آمد.
«تنها آنان که بر خاک افتادند پایان جنگ را دیدند»


- پست: 390
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵, ۱۰:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
خبر متاثر کننده ايه. با حرف f20 هم موافقم. به اين ترتيب بايد شاهد آفتابه آويزان کردن از گردن هزاران اراذل و اوباش ديگه در سالهاي آينده باشيم بدون اينکه کاري براي ريشۀ بوجود اومدن اونها انجام داده باشيم...
Palang mah gerefteh,
داستاني که تعريف کرديد (کشيش معلم) نکتۀ جالبي رو داشت که بسيار جاي بحث داره و براي خود من هنوز جواب شفافي نداره و فکر ميکنم هيچوقت نخواهد داشت مگر اينکه به قول اون جملۀ توي signature شما به خاک بيفتيم و واقعيت رو ببينيم...
يک نکتۀ شبيه به اين هم در ذهن من بوجود اومده. ما ميدونيم که بر خلاف منطق و عقل (از نوع انساني) هست که خدا کسي که از گناه يا اشتباهي که ميکنه بي اطلاعه و در واقع سهوي اشتباهي رو انجام داده رو تنبيه کنه. مثل اينکه در عين ندانستن روزه خواري صورت بگيره که خوب روزه رو باطل نمي کنه.
سؤال من اينه که هر کسي هر گناهي رو انجام بده به همين درجه از روي بي اطلاعي و در نتيجه سهوي هست. پس هيچ کس در واقع هيچ گناهي انجام نميده. آیا این درسته؟
فرض کنيد من عصباني ميشم و مشتي به سر برادر کوچکترم ميزنم (البته من برادر کوچکتر ندارم!). من در لحظۀ انجام اينکار يا بطور کامل کنترلم را از دست داده بودم و يا نسبت به اشتباه بودن عملم نا آگاه که در هر دو صورت اشتباه من سهوي بوده است.
در بيان علمي ميخوام بگم که هر وقت اشتباهي از يک انسان خطور ميکنه روحش مقصر نيست چرا که قصوري در فيزيکش (شامل مغز براي تصميم گيري يا بدن براي عمل) روي داده. اگه فيزيک همانند خواستۀ روح عمل کنه، هيچوقت اشتباهي بوجود نخواهد اومد.
دو نکته رو هم اضافه کنم. اول اينکه يک مثال جالب براي اين سؤال رئيس جمهور کشوريست که از روي ناداني زندگي بسياري رو تباه ميکنه و چه بسا بسياري رو به کشتن ميده و .... در اينصورت چنين فردي چه گناهي کرده؟
دوم اينکه من تا اين لحظه (!) معتقد به مجزا بودن روح از فيزيک هستم و معتقدم روح در تشخيص اصل خوبيها اشتباه نمي کنه. نميدونم آيا در ادياني مثل اسلام مسالۀ روح به این صورت هست یا نه...

Palang mah gerefteh,
داستاني که تعريف کرديد (کشيش معلم) نکتۀ جالبي رو داشت که بسيار جاي بحث داره و براي خود من هنوز جواب شفافي نداره و فکر ميکنم هيچوقت نخواهد داشت مگر اينکه به قول اون جملۀ توي signature شما به خاک بيفتيم و واقعيت رو ببينيم...
يک نکتۀ شبيه به اين هم در ذهن من بوجود اومده. ما ميدونيم که بر خلاف منطق و عقل (از نوع انساني) هست که خدا کسي که از گناه يا اشتباهي که ميکنه بي اطلاعه و در واقع سهوي اشتباهي رو انجام داده رو تنبيه کنه. مثل اينکه در عين ندانستن روزه خواري صورت بگيره که خوب روزه رو باطل نمي کنه.
سؤال من اينه که هر کسي هر گناهي رو انجام بده به همين درجه از روي بي اطلاعي و در نتيجه سهوي هست. پس هيچ کس در واقع هيچ گناهي انجام نميده. آیا این درسته؟
فرض کنيد من عصباني ميشم و مشتي به سر برادر کوچکترم ميزنم (البته من برادر کوچکتر ندارم!). من در لحظۀ انجام اينکار يا بطور کامل کنترلم را از دست داده بودم و يا نسبت به اشتباه بودن عملم نا آگاه که در هر دو صورت اشتباه من سهوي بوده است.
در بيان علمي ميخوام بگم که هر وقت اشتباهي از يک انسان خطور ميکنه روحش مقصر نيست چرا که قصوري در فيزيکش (شامل مغز براي تصميم گيري يا بدن براي عمل) روي داده. اگه فيزيک همانند خواستۀ روح عمل کنه، هيچوقت اشتباهي بوجود نخواهد اومد.
دو نکته رو هم اضافه کنم. اول اينکه يک مثال جالب براي اين سؤال رئيس جمهور کشوريست که از روي ناداني زندگي بسياري رو تباه ميکنه و چه بسا بسياري رو به کشتن ميده و .... در اينصورت چنين فردي چه گناهي کرده؟
دوم اينکه من تا اين لحظه (!) معتقد به مجزا بودن روح از فيزيک هستم و معتقدم روح در تشخيص اصل خوبيها اشتباه نمي کنه. نميدونم آيا در ادياني مثل اسلام مسالۀ روح به این صورت هست یا نه...

بايد امشب بروم...
-
- پست: 430
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۱۰:۳۰ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 17 بار
درسته.من هم از شنيدن اين خبر بسيار متاثر شدم.
با جناب درود بر ايران هم موافقم.اما واژه نادان براي رييس جمهور يک ملت توهين به آن ملت محسوب مي شود.
اين مشکل هم مشکل امروز و ديروز نيست.ربطي هم به آقاي احمدي نژاد ندارد.بلکه شايد صدها سال است که اين مسئله در ايران و در کل جهان ديده مي شود.و بايد از اساس يک فکري کرد.
که شايد دستگاه هاي خود پردازي که در آينده نزديک در چندين شهر که بيشتر با اين معضل روبرويند نصب مي شود و کاندوم و ديگر وسايل پيش گيري توضيع مي کند يکي از اين راه ها باشد.
درباره سوال آخرتون هم مسلما در اسلام همينگونه است.
خداوند بارها در قرآن اين موضوع را يادآوري کرده نظير:
لقد خلقنا انسان في الاحسن تقويم
و اينکه خداوند از روح خود در انسان دميد.تمامي اينها براي يادآوري اين موضوع است.اصلا اصل دين بر همين موضوع استوار است!که انساني را که در کشمکش هميشگي جسم گنهکار خود و روح خداييش قرار دارد را به سوي شناخت خود و رسيدن به مقام خدايي سوق دهد.
با جناب درود بر ايران هم موافقم.اما واژه نادان براي رييس جمهور يک ملت توهين به آن ملت محسوب مي شود.
اين مشکل هم مشکل امروز و ديروز نيست.ربطي هم به آقاي احمدي نژاد ندارد.بلکه شايد صدها سال است که اين مسئله در ايران و در کل جهان ديده مي شود.و بايد از اساس يک فکري کرد.
که شايد دستگاه هاي خود پردازي که در آينده نزديک در چندين شهر که بيشتر با اين معضل روبرويند نصب مي شود و کاندوم و ديگر وسايل پيش گيري توضيع مي کند يکي از اين راه ها باشد.
درباره سوال آخرتون هم مسلما در اسلام همينگونه است.
خداوند بارها در قرآن اين موضوع را يادآوري کرده نظير:
لقد خلقنا انسان في الاحسن تقويم
و اينکه خداوند از روح خود در انسان دميد.تمامي اينها براي يادآوري اين موضوع است.اصلا اصل دين بر همين موضوع استوار است!که انساني را که در کشمکش هميشگي جسم گنهکار خود و روح خداييش قرار دارد را به سوي شناخت خود و رسيدن به مقام خدايي سوق دهد.
غیر ممکن است که در نهایت آنچیزی نشویم که مردم فکر می کنند هستیم.
ژولیوس سزار
ژولیوس سزار
- پست: 1575
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۱:۲۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2 بار
- سپاسهای دریافتی: 238 بار
- تماس:
وي در مورد كمكهاي مالي وزارت كشور، بهزيستي و سازمانهاي ديگر خاطرنشان كرد: كمكهاي مالي بهزيستي و وزارت كشور در چهار سال گذشته در مجموع 15 ميليون تومان بوده كه حتي براي هزينه اجاره ساختمان مدرسه هم جوابگو نبوده است و در حال حاضر براي تامين هزينه اجاره همين ساختمان محدود و كوچك دچار مشكل هستيم.
براي من واقعا مسخره است که فقط 15 ميليون تومان تمام کمک بوده است

حالا من نه سياستمدارم نه دانش اقتصادي دارم
ولي خوب اگر به هر يک از اين کودکان يا خانواده شان ماهيانه 250 دلار کمک در نظر بگيرند ساليانه نهايتا 5 ميليارد دلار مي شود فکر مي کنم کشور توانايي اين گونه پرداخت را دارد!؟
هیهات منا الذلة
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
اول باید بگم که من هم از مخالفان کار کودکان هستم اما چند نکته:1) این یک مشکل جهانی است و فقط مسئله ایران نیست، حتی در کشورهای صنعتی و ثروتمند هم متاسفانه این قضیه وجود دارد. 2) بخشی از این کودکان در ایران خارجی هستند و این یک بار اضافی بر دوش کشور ماست و ما نیازمند کمک بین المللی لااقل برای کودکان خارجی هستیم.با این وضع آشفته در عراق و پاکستان و عراق بایستی شاهد مهاجرت بیشتر نیز باشیم.3) نمی دانم چرا بعضی از دوستان چه علاقه ای به وصل موضوعات به هم دارند.طرح امنیت اجتماعی بحث دیگری است و بحث کودکان کار یک بحث دیگر.چون عده ای نمی دانند چگونه این مسئله را حل کنند فرافکنی میکنند.در پایان باید ذکر کنم که این مسئله حل نخواهد شد مگر با یک حرکت جهانی.
- پست: 390
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵, ۱۰:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 24 بار
machkol,
بله اين مساله مبناي تفکر من در اين زمينه رو تشکيل ميده. ولي مشکل اينجاست که توي کتاباي ديني به ما ميگفتن در اثر گناه روح پاکي و سفيدي خودشو از دست ميده. اين همون چيزيه که با نظر من در تناقضه. اصلاً چطور روح خدا در انسان دميده ميشه و اين روح ميتونه تيرگي بخودش بگيره؟ در حاليکه تکرار اشتباه از لحاظ فيزيکيه که انسانو عادت ميده و تفکرو فاسد ميکنه.
من اصلاً اينجور فکر نميکنم. اگه کسي شخص منتخب من رو نادان يا فاقد صلاحيت بدونه من اصلاً فکر نميکنم که من رو نادان و بدون صلاحيت دونسته. مساله پيچيدست. من ممکنه به از بين بد و بدتر يکيرو انتخاب کرده باشم. يا تمام optionها شبيه هم باشن يا ...
Sardar,
آخه مساله به همين سادگيها حل نميشه. وقتي ساختار اقتصادي کشور ايراد داشته باشه گردش پول ناقص انجام ميشه و بعنوان مثال گردابه هايي از پول و ثروت بوجود مياد که فقط ثروت رو جذب ميکنن و اونو تحويل سيستم نميدن. براي اينکه ثروت يا توانايي خريد به دست اين افراد برسه باشه راهي براي جريان اون از جاهايي که متمرکز شده بسمت اين افراد باز کرد. بعنوان مثال ماليات از پولدارها و دادنش به اين افراد. يا ايجاد شغل. ولي تزريق پول بيشتر دردي رو دوا نميکنه چون اين پول ميره دوباره همونجاهايي که نبايد جمع ميشه.
سياست تزريق پول به جاهايي که ظاهراً لازم دارن توسط دولت دوسالي هست که پي گيري شده و اين باعث افزايش نقدينگي کشور تا دو برابر شده. اکثر اين پول دوباره از دست فقرا خارج خواهد شد و به گردابه ها باز خواهد گشت.
typhoon,
دلیلش اینه که این مسائل اتفاقاً خیلی بهم ربط دارن و اگه شما ربطش رو نمیبینید مشکل شماست. در ضمن منهم موافقم که این مشکل جهانیه. البته مقدارش در کشورهای مختلف فرق داره و همیشه این مقدارس که مهمه! وضع کودکان همه جا خرابه ولی آیا توی آفریقا با افغانستان با ایران و آلمان به یک اندازست؟
و اينکه خداوند از روح خود در انسان دميد.
بله اين مساله مبناي تفکر من در اين زمينه رو تشکيل ميده. ولي مشکل اينجاست که توي کتاباي ديني به ما ميگفتن در اثر گناه روح پاکي و سفيدي خودشو از دست ميده. اين همون چيزيه که با نظر من در تناقضه. اصلاً چطور روح خدا در انسان دميده ميشه و اين روح ميتونه تيرگي بخودش بگيره؟ در حاليکه تکرار اشتباه از لحاظ فيزيکيه که انسانو عادت ميده و تفکرو فاسد ميکنه.
اما واژه نادان براي رييس جمهور يک ملت توهين به آن ملت محسوب مي شود.
من اصلاً اينجور فکر نميکنم. اگه کسي شخص منتخب من رو نادان يا فاقد صلاحيت بدونه من اصلاً فکر نميکنم که من رو نادان و بدون صلاحيت دونسته. مساله پيچيدست. من ممکنه به از بين بد و بدتر يکيرو انتخاب کرده باشم. يا تمام optionها شبيه هم باشن يا ...
Sardar,
ولي خوب اگر به هر يک از اين کودکان يا خانواده شان ماهيانه 250 دلار کمک در نظر بگيرند ساليانه نهايتا 5 ميليارد دلار مي شود فکر مي کنم کشور توانايي اين گونه پرداخت را دارد!؟
آخه مساله به همين سادگيها حل نميشه. وقتي ساختار اقتصادي کشور ايراد داشته باشه گردش پول ناقص انجام ميشه و بعنوان مثال گردابه هايي از پول و ثروت بوجود مياد که فقط ثروت رو جذب ميکنن و اونو تحويل سيستم نميدن. براي اينکه ثروت يا توانايي خريد به دست اين افراد برسه باشه راهي براي جريان اون از جاهايي که متمرکز شده بسمت اين افراد باز کرد. بعنوان مثال ماليات از پولدارها و دادنش به اين افراد. يا ايجاد شغل. ولي تزريق پول بيشتر دردي رو دوا نميکنه چون اين پول ميره دوباره همونجاهايي که نبايد جمع ميشه.
سياست تزريق پول به جاهايي که ظاهراً لازم دارن توسط دولت دوسالي هست که پي گيري شده و اين باعث افزايش نقدينگي کشور تا دو برابر شده. اکثر اين پول دوباره از دست فقرا خارج خواهد شد و به گردابه ها باز خواهد گشت.
typhoon,
نمی دانم چرا بعضی از دوستان چه علاقه ای به وصل موضوعات به هم دارند.طرح امنیت اجتماعی بحث دیگری است و بحث کودکان کار یک بحث دیگر.چون عده ای نمی دانند چگونه این مسئله را حل کنند فرافکنی میکنند.در پایان باید ذکر کنم که این مسئله حل نخواهد شد مگر با یک حرکت جهانی.
دلیلش اینه که این مسائل اتفاقاً خیلی بهم ربط دارن و اگه شما ربطش رو نمیبینید مشکل شماست. در ضمن منهم موافقم که این مشکل جهانیه. البته مقدارش در کشورهای مختلف فرق داره و همیشه این مقدارس که مهمه! وضع کودکان همه جا خرابه ولی آیا توی آفریقا با افغانستان با ایران و آلمان به یک اندازست؟
بايد امشب بروم...
-
- پست: 430
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۱۰:۳۰ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 17 بار
درودبرايران, من کد اين که تيکه تيکه جواب بدم رو بلد نيستم.پس سرهم مي نويسم.
در قرآن آمده که:براي انسان هيچ چيز نيست جز آنچه انجام داده است.
يا به تعبير خود من انسان هيچ چيز نيست جز آنچه انجام داده است.
کتب ديني نيز به همين موضوع اشاره دارند.
من که تا جايي که يادم مياد توي کتاب ديني نوشته بود اين کارنامه ي اعمال انسان است که سياه و تيره مي شود.نه روح او.
زيرا روح وي از خداست.
در واقع اعمال او تاثير مستقيم بر روح ندارند.بلکه بر خودانسان(اعمالش)تاثير مي گذارند.يعني اعمال انسان بر اعمال انسان تاثير مي گذارند.
همه ي نامزدها که مثل هم نبودند.خوبه توي اين انتخابات کسي بود که ولايت فقيه رو هم قبول نداشته باشه تا اپوزوسيون و امثالهم ديگه بهونه اي از اين حيث نداشته باشند.
بهر حال اگر شما ايشان را قبول نداريد.بايد بپذيريد که ايشان داراي راي اکثريت ملت ايرانند.يعني اکثر ملت ايران با ايشون موافقند.يعني 18مليون ايراني ايشون رو انتخاب کردند.يعني شما حق توهين به ايشون رو نداريد.زيرا اين توهين به منزله توهين به همان اکثريت ايرانيان مي شود که ايشان را پذيرفتند.يا اگر هم از بين بد و بدتر ايشان را انتخاب کرده باشند.توهين به آن ايرانياني مي شود که در هر سفر استاني به استقبال ايشان مي روند.اينجا که ديگه اجباري نيست.
در قرآن آمده که:براي انسان هيچ چيز نيست جز آنچه انجام داده است.
يا به تعبير خود من انسان هيچ چيز نيست جز آنچه انجام داده است.
کتب ديني نيز به همين موضوع اشاره دارند.
من که تا جايي که يادم مياد توي کتاب ديني نوشته بود اين کارنامه ي اعمال انسان است که سياه و تيره مي شود.نه روح او.
زيرا روح وي از خداست.
در واقع اعمال او تاثير مستقيم بر روح ندارند.بلکه بر خودانسان(اعمالش)تاثير مي گذارند.يعني اعمال انسان بر اعمال انسان تاثير مي گذارند.


همه ي نامزدها که مثل هم نبودند.خوبه توي اين انتخابات کسي بود که ولايت فقيه رو هم قبول نداشته باشه تا اپوزوسيون و امثالهم ديگه بهونه اي از اين حيث نداشته باشند.
بهر حال اگر شما ايشان را قبول نداريد.بايد بپذيريد که ايشان داراي راي اکثريت ملت ايرانند.يعني اکثر ملت ايران با ايشون موافقند.يعني 18مليون ايراني ايشون رو انتخاب کردند.يعني شما حق توهين به ايشون رو نداريد.زيرا اين توهين به منزله توهين به همان اکثريت ايرانيان مي شود که ايشان را پذيرفتند.يا اگر هم از بين بد و بدتر ايشان را انتخاب کرده باشند.توهين به آن ايرانياني مي شود که در هر سفر استاني به استقبال ايشان مي روند.اينجا که ديگه اجباري نيست.
غیر ممکن است که در نهایت آنچیزی نشویم که مردم فکر می کنند هستیم.
ژولیوس سزار
ژولیوس سزار
- پست: 1575
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۱:۲۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2 بار
- سپاسهای دریافتی: 238 بار
- تماس:
آخه مساله به همين سادگيها حل نميشه. وقتي ساختار اقتصادي کشور ايراد داشته باشه گردش پول ناقص انجام ميشه و بعنوان مثال گردابه هايي از پول و ثروت بوجود مياد که فقط ثروت رو جذب ميکنن و اونو تحويل سيستم نميدن. براي اينکه ثروت يا توانايي خريد به دست اين افراد برسه باشه راهي براي جريان اون از جاهايي که متمرکز شده بسمت اين افراد باز کرد. بعنوان مثال ماليات از پولدارها و دادنش به اين افراد. يا ايجاد شغل. ولي تزريق پول بيشتر دردي رو دوا نميکنه چون اين پول ميره دوباره همونجاهايي که نبايد جمع ميشه.
سياست تزريق پول به جاهايي که ظاهراً لازم دارن توسط دولت دوسالي هست که پي گيري شده و اين باعث افزايش نقدينگي کشور تا دو برابر شده. اکثر اين پول دوباره از دست فقرا خارج خواهد شد و به گردابه ها باز خواهد گشت.
گفتم من به مسايل اقتصادي وارد نيستم و گفتگو در این موارد مسخره سخن بگویم.
ولي اگر مشکل رساندن پول به فقرا مي باشد مي توان بعد شناسايي با ايجاد حساب بانکي براي آنها اين پول را در اختيارشان قرار داد کاري که در اکثرکشورهاي اروپايي صورت مي گيرد.پولي هم در اختيارشان قرار مي گيرد فقط را امرار معاش و امکان تحصيل برايشان است.
و يک سوال چرا کارت هاي اعتباري و عابر بانک هاي مشترک بين تمام بانک ها صورت نمي گيرد.؟
هیهات منا الذلة
- پست: 1106
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵, ۱۱:۱۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 176 بار
- سپاسهای دریافتی: 468 بار
- تماس:
اول باید بگم که من هم از مخالفان کار کودکان هستم اما چند نکته:1) این یک مشکل جهانی است و فقط مسئله ایران نیست، حتی در کشورهای صنعتی و ثروتمند هم متاسفانه این قضیه وجود دارد. 2) بخشی از این کودکان در ایران خارجی هستند و این یک بار اضافی بر دوش کشور ماست و ما نیازمند کمک بین المللی لااقل برای کودکان خارجی هستیم.با این وضع آشفته در عراق و پاکستان و عراق بایستی شاهد مهاجرت بیشتر نیز باشیم.3) نمی دانم چرا بعضی از دوستان چه علاقه ای به وصل موضوعات به هم دارند.طرح امنیت اجتماعی بحث دیگری است و بحث کودکان کار یک بحث دیگر.چون عده ای نمی دانند چگونه این مسئله را حل کنند فرافکنی میکنند.در پایان باید ذکر کنم که این مسئله حل نخواهد شد مگر با یک حرکت جهانی.
دوست من حرف شما من و یاد اولین مصاحبه رییس جمهور تو نیویورک بعد از انتخابات ریاست جمهوری انداخت وقتی خبر نگاری ازش پرسید در کشور شما بیکاری زیاده و فساد زیاده برگشت گفت خب تو امریکا هم هست از ما هم بدتره .
این طرز برخورد با مساله راهی برای حل مشکل نمیده بلکه در کل راه فرار از مساله و پاک کردن روی صورت اون رو میده بله چون در اروپا کودک خیابانی هست پس اجازه بدیم بمیرند. چون در امریکا بچه های خیابونی خارجی زیاده اجازه بدیم بچه های خارجی تو ایران از گرسنگی و سرما در زمستان جان خودشون رو از دست بدند. به همون کتابی که فقط روشو خوندیم و نه معناشو (قران) قسم یک بار خودتون رو بزارید جای اون بچه که توی خیابونه. کنار خیابون نشسته و یا در حال گداییه و یا در حال کار اجباری و فروختنه آدامس . همون قدر که به علی اعتقاد دارید مثل اون یک شب خودتون رو در کنار خیابان در سرمای زیر صفر در خواب فرض کنید .
ولی نمیتونید . هر گز هم نخواهید تونست .
فقط دوتا حدیث میگم و وسالسلام
مسلمان نیست کسی که ان سوی دیوارش فردی با شکمه گرسنه بخوابد
حضرت محمد
تو مسئول هر انچه هستی که در دیار تو رخ دهد حتی اگر کسی از گرسنگی در دیارت جان دهد تو خود در آخرت باید پاسخگوی او باشی .
حضرت علی خطاب به مالک اشتر
امیدوارم نگید که حضرت محمد و علی هم این مسائل رو به جاهای دیگه ربط داده .

همواره میگیم امریکایی ها کافرند لیبرالند ظالمند و امپریالیستند و به همین خاطر مردمشون در عذابند . پس درباره خودمون چی میگید . آیا ما امپریالیستیم ؟ ایا ما کافریم ؟ آیا ما لیبرالیم ؟ اگر ما اینها نیستیم پس چرا این کودکان باید در چنین وضعیتی باشند . مگر نمیگیم مسلمانیم پس چرا ؟
-
- پست: 430
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۱۰:۳۰ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 17 بار
خوب رییس جمهور که راس میگفت دیگه!اون نیویورکی که 40ملیون زیر خط فقر تو کشور خودشون که نباید ازش سوال میکرد!مثل اینکه افغانی بیاد به ما بگه چرا شما از کشورتون مهاجر زیاد دارین!یا فقر زیاد دارین.یک حدیث دیگری هم هست که میگه رطب خوار کی منع رطب کند!؟
اما درسته.برخورد بچه ها با این مسئله درست نیست.اما شما هم منظورشون رو بد فهمیدین.بچه ها جواب اونایی رو دادن که فکر می کردن فقط تو کشور ما این مشکل هست.نه اینکه بیان این مسئله رو توجیه کنن.که حقا در نظام اسلامی توجیهی هم ندارد!
ما هم جهت همدردی با اون کودکان الان داریم سرمای -10 رو بدون گاز تحمل می کنیم.(گرگان)فقط آدامس نمی فروشیم که کم مونده این کارم بکنیم.
اما درسته.برخورد بچه ها با این مسئله درست نیست.اما شما هم منظورشون رو بد فهمیدین.بچه ها جواب اونایی رو دادن که فکر می کردن فقط تو کشور ما این مشکل هست.نه اینکه بیان این مسئله رو توجیه کنن.که حقا در نظام اسلامی توجیهی هم ندارد!
ما هم جهت همدردی با اون کودکان الان داریم سرمای -10 رو بدون گاز تحمل می کنیم.(گرگان)فقط آدامس نمی فروشیم که کم مونده این کارم بکنیم.
غیر ممکن است که در نهایت آنچیزی نشویم که مردم فکر می کنند هستیم.
ژولیوس سزار
ژولیوس سزار