معرفی مجموعه فکر افزار جی -5

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با آموزش و يادگيري به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

معرفی مجموعه فکر افزار جی -5

پست توسط ganjineh »

علاقه مندان به اشنایی با این مجموعه منتظر معرفی این فکر افزار در این تاپیک باشند :( :( :(
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

مجموعه فكرافزارG-5متحول كننده يادگيري به اين معناكه بااين فكرافزارهرمطلبي كه بياموزيدهرگز آن مطلب رافراموش نخواهيد كرد!
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

بامجموعه فكرافزارG-5هرچه بياموزيدبه حافظه درازمدت سپرده مي شود.اين يعني مبارزه باپديده شوم ومزاحم فراموشي كه مانع از پيشرفت يادگيري است .
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

هركس بااستفاده ازمجموعه فكرافزارG-5از زجر يادگيري به لذت يادگيري مي رسد.بنابراين يكي از نتايج حاصل از اين مهم رسيدن به عمق يادگيري مي باشد.يعني ورود اطلاعات به محدوده امنيتي حافظه درازمدت و نجات از چنگال فراموشي .شادوپرانرژي باشيد!
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

مجموعه فكرافزارG-5مجري روشي است كه به وسيله اين روش مي توانيم هر مطلبي كه قابليت يادگيري داشته باشد را از حافظه كوتاه مدت براي هميشه به حافظه درازمدت منتقل كرده وبراي هميشه درحاشيه امنيت و به دور از خطر فراموشي قرار دهيم . همانطور كه احتمالا مي دانيد ؛حافظه انسان ازدو بخش كوتاه مدت و بلندمدت تشكيل شده است .اكثرما ازحافظه كوتاه مدت دراكثر مواقع استفاده مي كنيم وبزرگترين ثمره ان پديده شوم فراموشي بوده كه دراكثر مواقع به خصوص زمانيكه درحال يادگيري مطالب مخصوصا مطالب درسي هستيم ؛شديدا مارا مورد ازار واذيت قرارداده وتمامي زحمات وانرژي هاي ما را هدر داده ومانع پيشرفت واقعي ما در عرصه يادگيري مي شود .البته اين موضوع به اين معنا نيست كه ما به هيچ وجه از حافظه بلند مدت خود استفاده نمي كنيم ؛بلكه به اين معناست كه ما ازاين قسمت حافظه ان استفاده مطلوب را نمي كنيم .كه يكي از راههاي استفاده مطلوب و بهينه از حافظه بلند مدت ؛استفاده از مجموعه فكرافزار G-5مي باشد.درواقع مجموعه فكرافزار G-5پلي بين حافظه كوتاه مدت و حافظه بلند مدت مي باشد. ادامه دارد.درادامه باما باشيد!
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 301
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 60 بار
سپاس‌های دریافتی: 44 بار

پست توسط bmyazdani »

این فکرافزار G-5 همون جعبه لایتنر خودمون نیست؟؟؟
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

bmyazdani نوشته شده:این فکرافزار G-5 همون جعبه لایتنر خودمون نیست؟؟؟


جعبه لایتنر خودمون ؟؟؟؟ 8) 8) 8)

منظورتون چیه ؟یعنی شما با جناب سپاستین لایتنر نسبتی دارید که جعبه ایشان را برای خودتون می دانید ؟؟؟به حق چیزهای ندیده و نشنیده ؟؟؟
نمی دونستم ایشون تو ایران هم فامیل دارند این موضوع رو حتما به اقای مهدی مالکی نژاد خواهم گفت ...



دوست عزیز شوخی کردم ..
اما جواب شما :
بله پایه و اساس جعبه یا مجموعه فکرافزار جی پنج همان جعبه یادگیری لایتنر است که جناب اقای سپاستین لایتنر ان را در سال 1930 ابداع کردند و اقای مهدی مالکی نژاد ان را در سال 1375 در ایران معرفی کردند و تا به امروز معایب زیادی از جعبه لایتنر را برطرف کرده است و امرزوه به نام جی پنج و در مدلهای جدید جی تا روانه بازار کرده تا استفاده کنندگان این مجموعه از سرعت و اسانی بیشتری در عرصه یادگیری بهره مند شوند و در حقیقت لذت یادگیری را با اسانسور یادگیری مجموعه فکرافزار جی پنج تجربه نمایند ...
یک نکته خیلی مهم :
جی پنج همان لایتنر است و جی تا همان جی پنج است اما جی تا لایتنر نیست ...(به دلایل ذکر شده )!
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

مزيتهاي مجموعه فكرافزار جي -5 عبارتنداز: 1-علمي شدن مطالعه . 2-صرفه جو يي دروقت (قابل توجه كساني كه مشكل كمبود وقت ازارشان مي دهد؛بالاخص كنكوريها). 3-صرفه جو يي اقتصادي (قابل توجه كساني كه هزينه هاي تحصيل علم ودانش درهر زمينه ودر هرمقطعي برايشان سنگين است .). 4-سرعت ودقت بالادرتست زدن (قابل توجه كساني كه درازمونهاي تستي و چهار گزينه اي شركت مي كنند؛بالاخص كنكوريها).
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

علمي شدن مطالعه قسمت اول:
از انجاييكه مطالعه به روش معمولي داراي نقاط نقص فراواني از جمله نقص بزرگ فراموشي مي باشد؛در نتيجه تمامي زحمات ما در اين روش مطالعه به نوعي پايمال مي شود .
دانشمندي به نام ابينگ هاوس نمودار فراموشي رسم كرده و طبق اين نمودار بيان داشته كه اكثر افراد مطالبي كه طي روز ياد مي گيرندويا اتفاقهايي كه برايشان مي افتد؛طي بيست وچهار ساعت اينده نزديك به هشتاد درصد انها به فراموشي سپرده مي شود .
همانطور كه احتمالآ مي دانيد ؛حافظه انسانها از دو قسمت كوتاه مدت وبلند مدت تشكيل شده است.
كوتاه مدت از اسمش پيداست ؛يعني اطلاعات در اين حافظه دريك زمان كوتاهي وجود دارند وپس از ان به قسمت فراموشي رفته و ازدسترس عادي ما خارج خواهند شد.و در صورت نياز مجدد به هر يك از اين اطلاعات ؛مجددآ مي بايست مراحل يادگيري را انجام داد.واين همان نقص بزرگ ياد گيري به روش معمولي است .
بلند مدت نيز از اسمش پيداست ؛يعني اطلاعات در اين نوع از حافظه در طولاني مدت وجود خواهند داشت و هر زماني كه به هريك از اين اطلاعات نياز داشتيم با مراجعه فوري به اين حافظه مي توان از ان استفاده نمود.واين همان چيزي است كه همه ما به دنبال ان هستيم .به اين دليل كه اولآ نقص مطالعه معمولي را ازبين مي برد ؛ثانيآ براي اطلاعات ما مي تواند بيمه اي با اطمينان بالا باشد.
در واقع هريك از ما در هنگام مطالعه اول از حافظه كوتاه مدت استفاده مي كنيم .ودر روش معمولي اكثر ما در اين قسمت فكر مي كنيم كه مطالب را براي هميشه ياد گرفته ايم . در صورتيكه چنين نيست .
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

علمي شدن مطالعه قسمت دوم :
يادگيري عمومآ به دو دسته تقسيم مي شود :
ا-گيرايي
2-ماندگاري
گيرايي :به اين معنا كه زماني كه ما با مطلبي مواجه مي شويم ؛ان مطلب به طور طبيعي وارد حافظه كوتاه مدت مي شود.به اين امر گيرايي گويند .معمولآ اكثر ما به محض رسيدن به اين موقعيت چنين مي پنداريم كه كار تمام شده و ما مطلب را كاملآ ياد گرفته ايم .در حالي كه چنين نبوده و تنها اين قسمت اولين قدم براي يادگيري بوده است.جالب است زماني كه چنين مي پنداريم ؛به اين موضوع توجهي نداريم كه :اگر كار تمام شده پس چرا بعد از مدتي ناچاريم همان مطالب را در صورت نياز مرور كنيم ؛در حاليكه زماني كار را مي توانيم تمام شده تلقي كنيم كه ديگر نيازي به مرور كردن نباشد.واين مهم زماني ميسر مي شود كه ان مطالب را به ماندگاري برسانيم .
ماندگاري :به اين معنا كه زماني كه مطلبي وارد حافظه بلند مدت مي شود ؛در حاشيه امن وبه دور از تهديدهاي فراموشي قرار مي گيرد و مارا از مرور كردن نجات مي دهد؛به اين مهم ماندگاري گويند.
نكته :هميشه اطلاعات از حافظه كوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل مي شود .واين همان وظيفه مهم مجموعه فكرافزار G-5 مي باشد.
در واقع مجموعه فكرافزار G-5 پلي بين حافظه كوتاه مدت وحافظه بلند مدت است .
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

علمي شدن مطالعه قسمت سوم :
روش يادگيري مجموعه فكر افزار G_5 در قالب جعبه پنج خانه به ابعاد 33*13 با پنج خانه نا مساوي به اين ترتيب كه از خانه اول از همه كوچكتر وتا خانه پنجم به ترتيب بزرگتر مي شود ٬قابل اجرا است .
جي برگهاي مورد استفاده در اين جعبه متناسب با ابعاد جعبه و تقريبآ به اندازه كارت ويزيت مغازه ها مي باشد.
ما مطالبي را كه مي خواهيم ياد بگيريم ٬داخل اين جي برگها نوشته و داخل خانه اول قرار مي دهيم .
طريقه نوشتن اين جي برگها به اين صورت است كه مطلب ما در نهايت به دو صورت بيشتر در نمي ايد ؛يا به صورت سوال وجواب يا جمله جاي خالي دار و يا به صورت لغت و معني در مي ايد .كه يك طرف جي برگ موضوع سوال يا لغت و پشت همان جي برگ جواب سوال يا معني لغت نوشته مي شود.
از انجاييكه طبق نمودار فراموشي ابينگ هاوس حجم بالايي از اطلاعات دريافتي طي روز به فراموشي سپرده مي شوند ٬بنابراين قبل از اينكه چنين اتفاقي بيفتد ٬بين 12 تا 24 ساعت اينده حتمآ بايد جي برگهايي كه امروز نوبتشان است (براي بار اول منظور همان جي برگهايي است كه روز قبل داخل خانه اول قرارگرفته اند ٬مي باشد)بايد يك بار مرور شوند ؛طوري كه وقتي جي برگ را برمي داريم ٬بايد موضوع سوال يا لغت را ببينيم كه در اين صورت اگر جواب مربوطه را بلد بوديم بر اساس پاداشهاي فوري اسكينر يك خانه جايزه گرفته و وارد خانه بعدي (در صورت سري اول مطالعه خانه دوم )مي شويم .واگر جواب را بلد نبوديم در صورت بودن در خانه اول همانجا ود رصورت بودن در ساير خانه ها بايد به خانه اول برگرديم زيرا كه تلاش ما صفر شده است .يعني زماني اطلاعات به طور كامل وارد حافظه بلند مدت مي شود كه ما در موقع مرور بايد پنج بار متوالي هر بار كه جي برگها را مي بينيم جواب ان را بلد باشيم .تا پنج 20درصد بشود 100درصد (طبق نمودار فراموشي ابينگ هاوس )!
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4179 بار
تماس:

پست توسط ganjineh »

علمي شدن مطالعه قسمت چهارم :
همانطور كه در قسمت قبل ذكر شد ٬با انجام ان حركات ٬حركتهاي ما حالت بازي مارپله را به خود مي گيرد با اين تفاوت كه بازي مارپله در 100خانه و اين حركتها در پنج خانه قابل اجرا مي باشند .
در اين حالت شخص درس مي خواند در حاليكه بازي مي كن و شخص بازي مي كند در حاليكه درس مي خواند .استثناءآ بر خلاف عرف جامعه كه بازي كردن و درس خواندن به طور هم زمان در مقابل هم هستند ٬در اينجا در كنار هم هستند .به اين ترتيب هر چيزي كه حالت بازي به خود بگيرد ٬هيجان دارد و هرچيزي كه هيجان داشته باشد ٬استقبال دارد و هر چيزي كه استقبال داشته باشد در نهايت موفقيت به همراه خواهد داشت.
با توجه به مطالب ذكر شده به اين نتيجه مي رسيم كه ما در داخل جعبه جي5 همواره با مطالبي سر و كار داريم كه انها را بلد نيستيم و مطالبي كه بلد هستيم ٬خود به خود طبق فرمول با خروج از خانه پنجم به بايگاني مي رود .
در روش معمولي اگر در درسي دچار ضعف باشيم ٬ به دليل وسعت مطالب و درهم بودن بلد بوده ها با نابلد ها به طور دقيق نقاط ضعف را نمي توان مشخص نمود .ولي در روش جي 5 به دليل اينكه ما مطالب را به صورت خلاصه و ساده بر روي كاغذهاي كوچك يادداشت كرده ايم ٬و اين مطالب دو حالت بيشتر ندارند يا بلد هستيم كه از جعبه خارج مي شوند ويا بلد نيستيم كه همان نقطه ضعف ما است و دقيقآ مشخص مي شود كه كجا ضعف داريم.
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “انجمن آموزش”