اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
[External Link Removed for Guests]
جنگنده ناونشین دوسرنشینه شنیانگ J-15S اولین پرواز آزمایشی خود را در تاربخ 3 نوامبر2012 با موفقیت به انجام رساند.
3 نوامبر2012
آلرتفایو
اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 756
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 559 بار
- سپاسهای دریافتی: 3796 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
به نظر تفاوتهایی داره با SU-33
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
-
- پست: 639
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۵:۱۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1984 بار
- سپاسهای دریافتی: 1829 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
به نظر من کپی خودش یه هنره مگه همین روسیه بعد جنگ جهانی دوم بمب افکنای سنگین امریکایی را به روش مهندسی معکوس درست نمیکرد؟










-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
su-33 هیچوقت نمونه دو سرنشینه به این صورت نداشته
نمونه دو سرنشینه ub یعنی آموزشی دارای کابین با حالت صندلی های کنار هم هست su-27kub
در حالی که سازه j-15s بیشتر شبیه su-30 هست
نمونه دو سرنشینه ub یعنی آموزشی دارای کابین با حالت صندلی های کنار هم هست su-27kub
در حالی که سازه j-15s بیشتر شبیه su-30 هست
به رویاهایت بی اندیش ..........
-
- پست: 237
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱, ۲:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
ramin-am نوشته شده:su-33 هیچوقت نمونه دو سرنشینه به این صورت نداشته
نمونه دو سرنشینه ub یعنی آموزشی دارای کابین با حالت صندلی های کنار هم هست su-27kub
در حالی که سازه j-15s بیشتر شبیه su-30 هست
که مدل kub هم هرگز عملیاتی نشد و تجربه ای شد برای ساخت سوخو-34
پس بهتره بگیم چین برای اولین بار یک مدل دو سرنشینه و ناونشین و عملیاتی از فلنکر ساخته
-
- پست: 132
- تاریخ عضویت: جمعه ۵ شهریور ۱۳۸۹, ۳:۴۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 57 بار
- سپاسهای دریافتی: 486 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
Mohammad.Jafar نوشته شده:ramin-am نوشته شده:su-33 هیچوقت نمونه دو سرنشینه به این صورت نداشته
نمونه دو سرنشینه ub یعنی آموزشی دارای کابین با حالت صندلی های کنار هم هست su-27kub
در حالی که سازه j-15s بیشتر شبیه su-30 هست
که مدل kub هم هرگز عملیاتی نشد و تجربه ای شد برای ساخت سوخو-34
پس بهتره بگیم چین برای اولین بار یک مدل دو سرنشینه و ناونشین و عملیاتی از فلنکر ساخته
بیشتر قیافه سوخو 30داره این عکسا بد جوری منو تو فکر نیروی هوایی خودمون میبره ما کجاییمبقیه کجا هستند ما صاعقه را 6تایی تو این ده دوازده سال ساختیم
-
- پست: 33
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۷:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 17 بار
- سپاسهای دریافتی: 49 بار
- پست: 4635
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4725 بار
- سپاسهای دریافتی: 8756 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
سلام .
شبیه ماشینهای کره ای هست که هر تکه اش رو از یه ماشین آلمانی یا امریکائی کش رفته اند و با هم ترکیب کرده اند شده کیا و هیوندا و غیره .
حالا این هم هر تکه اش شبیه یه هواپیماست .
F15- فالکون-
شبیه ماشینهای کره ای هست که هر تکه اش رو از یه ماشین آلمانی یا امریکائی کش رفته اند و با هم ترکیب کرده اند شده کیا و هیوندا و غیره .
حالا این هم هر تکه اش شبیه یه هواپیماست .
F15- فالکون-
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
Re: اولین پرواز جنگنده ناونشین دوسرنشینه J-15S
با سلام ؛
با سپاس از مطالبی که قرار دادید
چند سوال دارم از حضور استادان گرامی :
در ساخت و توسعه یک جنگنده، چه چیز مبنا قرار میگیرد ؟
- آیا ابتدا موتور را طراحی میکنند و سپس بستگی به ویژگیها و توان موتور، بدنه و آیرودینامیک را طراحی میکنند ؟
- یا اینکه ابتدا طرح بدنه را میدهند و سپس به سراغ ساخت موتورهایی با ویژگیهای لازم برای آن بدنه میروند ؟
- و یا اینکه همه اینها به طور همزمان توسعه می یابند ؟
چون در کشور ما چند مشکل وجود داشته و هنوز هم وجود دارد . یکی تونل باد هستش و دومی نداشتن توان ساخت موتور برای جنگنده ها و ...
پس ما حتی اگر در بخش سامانه های ناوبری و الکترونیکی و ساخت مهمات پیشرفت کنیم ولی فاقد دو موردی که در بالا نوشتم باشیم، باز هم توان ساخت یک جنگنده را نخواهیم داشت .
در واقع ما چطور میخواهیم جنگنده ای بسازیم در حالی که هنوز نمیدانیم این جنگنده قرار است بر مبنای چه موتوری با چه کششی توسعه یابد ؟ در برهه ای از زمان روسها قرار بود موتورهای RD-33 را به ما تحویل دهند و ما احتمالا" روی تحویل این موتورها حساب کرده بودیم ولی روسها با فشارهای امریکا بدقولی کردند . در نتیجه اگر پروژه ای هم برای ساخت جنگنده ای در دست بود، کل آن پروژه متوقف شد .
ما تا زمانی که توان ساخت موتور و طراحی بدنه و آیرودینامیک را نداشته باشیم، توان ساخت جنگنده ای را نخواهیم داشت .
با سپاس از مطالبی که قرار دادید

در ساخت و توسعه یک جنگنده، چه چیز مبنا قرار میگیرد ؟
- آیا ابتدا موتور را طراحی میکنند و سپس بستگی به ویژگیها و توان موتور، بدنه و آیرودینامیک را طراحی میکنند ؟
- یا اینکه ابتدا طرح بدنه را میدهند و سپس به سراغ ساخت موتورهایی با ویژگیهای لازم برای آن بدنه میروند ؟
- و یا اینکه همه اینها به طور همزمان توسعه می یابند ؟
چون در کشور ما چند مشکل وجود داشته و هنوز هم وجود دارد . یکی تونل باد هستش و دومی نداشتن توان ساخت موتور برای جنگنده ها و ...
پس ما حتی اگر در بخش سامانه های ناوبری و الکترونیکی و ساخت مهمات پیشرفت کنیم ولی فاقد دو موردی که در بالا نوشتم باشیم، باز هم توان ساخت یک جنگنده را نخواهیم داشت .
در واقع ما چطور میخواهیم جنگنده ای بسازیم در حالی که هنوز نمیدانیم این جنگنده قرار است بر مبنای چه موتوری با چه کششی توسعه یابد ؟ در برهه ای از زمان روسها قرار بود موتورهای RD-33 را به ما تحویل دهند و ما احتمالا" روی تحویل این موتورها حساب کرده بودیم ولی روسها با فشارهای امریکا بدقولی کردند . در نتیجه اگر پروژه ای هم برای ساخت جنگنده ای در دست بود، کل آن پروژه متوقف شد .
ما تا زمانی که توان ساخت موتور و طراحی بدنه و آیرودینامیک را نداشته باشیم، توان ساخت جنگنده ای را نخواهیم داشت .
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *