شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) در بخشی از سخنانش در مراسم صبحگاه امروز اظهار داشت: در روز 22 بهمن یکی از محصولاتی که سازنده ادعاد میکرد قابلیت کشف را ندارد، توسط سامانههای ما شناسایی و به آن اخطار هوایی داده شد.
وی افزود: پس از این اخطار هوایی، این پرنده از مرزهای هوایی کشور دور شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما از نوع U2 و متعلق به کشور آمریکا بود و در منطقه عمومی دریای عمان توسط سامانههای راداری ما کشف شد.
اسماعیلی تصریح کرد: این هواپیما یکی از تکنولوژیکیترین هواپیماهای شناسایی و جمعآوری اطلاعات دنیاست که بعد از اخطار، تمکین و بلافاصله از مرزهای ما دور شد.
وی افزود: پس از این اخطار هوایی، این پرنده از مرزهای هوایی کشور دور شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما از نوع U2 و متعلق به کشور آمریکا بود و در منطقه عمومی دریای عمان توسط سامانههای راداری ما کشف شد.
اسماعیلی تصریح کرد: این هواپیما یکی از تکنولوژیکیترین هواپیماهای شناسایی و جمعآوری اطلاعات دنیاست که بعد از اخطار، تمکین و بلافاصله از مرزهای ما دور شد.
Old soldiers never die.They just fade away
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6707 بار
- سپاسهای دریافتی: 12101 بار
- تماس:
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
البته ایشان پیاز داغشو زیاد کردن و این پرنده قدیمیه مجهر به فناوری روز رو رادار گریز معرفی کردن
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
-
- پست: 1348
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: Iran
- سپاسهای ارسالی: 5189 بار
- سپاسهای دریافتی: 8626 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
[FONT=Tahoma, Arial] به گزارش
[External Link Removed for Guests] [FONT=Tahoma, Arial] ، امروز و در جریان مراسم صبحگاه قرارگاه پدافند هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه از رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی از نوع " U-2 " در نزدیکی مرزهای کشومان در منطقه جنوب شرق در تاریخ 22 بهمن امسال خبر داد؛ اتفاقی که بار دیگر اقتدار و توان رزمندگان ایرانی در این عرصه را ثابت کرد.
[FONT=Tahoma, Arial] این جاسوس بلند پرواز آمریکایی که نتوانسته از چشمان باز محافظان آسمان ایران بگریزد، چه ویژگی هایی دارد و چرا شناسایی شناسایی آن یک اقدام مهم محسوب می شود؟
[FONT=Tahoma, Arial] شروع جنگ سرد دولت ایالات متحده آمریکا نیاز به داشتن یک هواپیمای شناسایی را برای نفوذ به آسمان آن سوی پرده آهنین احساس کرد. پیشرفتهای سریع اتحاد شوروی سابق در بحث فناورهای گوناگون نظامی و اتمی، غرب را وحشت انداخته بود و سران کاخ سفید برای اطلاع یافتن از وضعیت رقیب شرقی خود بایستی به گونه ای از داخل خاک شوروی و تاسیسات مختلف این کشور تصویر و اطلاعات جمع آوری می کردند.
[FONT=Tahoma, Arial] این زمان دفتر طراحی "اسکانس ورکز" متعلق به شرکت لاکهید آمریکا به رهبری "کلی جانسون" سر طراح این دفتر به دنبال ساخت پرنده ای بلند پرواز رفتند که بتواند بدون ساقط شدن بر فراز اتحاد شوروی سابق و سایر نقاط مورد نیاز در جهان به پرواز در بیاید.
[FONT=Tahoma, Arial]
کلی جانسون طراح یو 2 در سمت چپ و گری پاورز خلبان یو 2 ساقط شده بر فراز شوروی
[FONT=Tahoma, Arial] طراحی این دفتر، اولین بار در سال 1955 میلادی به پرواز درآمد و از اواخر دهه 1950 میلادی پرواز بر فراز شوروی سابق را آغاز کرد. با نگاه اول به این هواپیما، نکته ای که توجه بسیاری را به خود جلب می کند بال های طولانی و بزرگ این پرنده است که برای رسیدن به ارتفاع بالا در آن دوره لازم بود. این بالهای بزرگ بعلاوه موتورهای مدل " J57 " ساخت شرکت پرات اند ویتنی که از توان آنچنان بالایی برخوردار نبودند پرواز با یو 2 را بسیار مشکل کرده بود.
[FONT=Tahoma, Arial] هواپیمای مذکور برای دوری جستن از حالت " Stall " یا ناتوانی پرنده، می بایست در اکثر اوقات با بیشینه سرعت خود پرواز می کرد و در صورتی که سرعت آن کاهش می یافت، هواپیما به سرعت دچار کاهش ارتفاع و احتمالا کشف شدن می شد. به دلیل ارتفاع بالای پروازی این هواپیما که در حدود 21 کیلومتر است، خلبان هواپیمای یو 2 لباسی شبیه به لباس فضانوردان را به تن دارد که از او در آن ارتفاع حفاظت می کند.
[FONT=Tahoma, Arial] یو 2 در سالهای ابتدایی خدمت خود ترکیبی از دوربین های عکس برداری، سنسورهای نمونه گیری از هوا و سامانه های جمع آوری سیگنالهای الکترونیکی و راداری را با خود حمل می کرد. این سیستم ها به یو 2 این امکان را می داد که در صورت آزمایش اتمی در شوروی بتواند مکان دقیق انفجار و غلظت مواد اتمی به کار رفته را نیز شناسایی کند.
[FONT=Tahoma, Arial]
تصویری از نمونه اولیه U-2
[FONT=Tahoma, Arial] 1 می سال 1960 میلادی یک فروند یو 2 آمریکایی بر فراز شوروی سابق هدف قرار گرفت و خلبان آن "گاری پاورز" (که تصویرش در بالا آمده) به اسارت نیروهای شوروی در آمد. این هواپیما همچنین در جریان بحران موشکی کوبا در سال 1962 تصاویری از حضور موشکهای اتمی شوروی در کوبا تهیه کرده و باعث شد تا جهان در آستانه یک جنگ اتمی قرار بگیرد. در 27 اکتبر 1962 نیز یک فروند یو 2 به وسیله موشکهای سام 2 شوروی در کوبا به زیر کشیده و خلبان آن کشته شد.
[FONT=Tahoma, Arial] از وقوع این حوادث، آمریکا به این مسئله پی برد که U-2 در مدلهای اولیه خود دیگر مناسب نبوده و به احتمال زیاد امکان پرواز بر روی شوروی سابق را ندارد. این مسئله باعث شد تا آمریکا به دنبال ساخت هواپیمای شناسایی SR-71 برود. البته به دلایل مسائل فنی و مالی ساخت هواپیمای SR-71 با مشکلات زیادی رو به رو بود و تعداد بسیار محدودی از این هواپیما ساخته شد.
[FONT=Tahoma, Arial]
باقیمانده یو 2 ساقط شده بر فراز شوروی در موزه ای در روسیه
[FONT=Tahoma, Arial] مسئله یو 2 را در خط اول خدمت در نیروی هوایی آمریکا نگاه داشت و حتی در سالهای پس از جنگ سرد که خود اس آر 71 نیز از خدمت بازنشسته شد، یو 2 همچنان در خدمت باقی مانده است. در سالهای اخیر شرکت لاکهید مارتین آمریکا برنامه های سنگین ارتقاء را بر روی این هواپیما به اجراء در آورده است و بر اساس اعلام مقامات نیروی هوایی آمریکا این هواپیما تا حدود سال 2023 نیز در خدمت باقی خواهد ماند. در سال 2007 میلادی نیز این هواپیما تحت برنامه سنگین ارتقاء قرار گرفت.
[FONT=Tahoma, Arial] طی این برنامه، کابین این هواپیما با نمایشگرهای لمسی 8 در 6 اینچ مجهز شده و سامانه دفاعی و جنگ الکترونیک مدل AN/ALQ-221 ساخت شرکت BAE انگلستان بر روی آن نصب شد. این سامانه شامل اخلال گرهای راداری و سامانه های هشداردهنده راداری نیز است.
[FONT=Tahoma, Arial] ارتقاء اصلی بر روی پکیج شناسایی یو 2 انجام شده است. این هواپیما می تواند محموله های با وزن بیش از 2 تن را حمل کند. دوربین های آنالوگ قدیمی در این پرنده شناسایی با مدلهای جدید CCD جایگزین شده است که می تواند با استفاده از حسگرهای الکترواپتیکال تصاویری با کیفیت بسیار بالا در روز، شب و هر شرایط آب و هوایی تهیه کند.
[FONT=Tahoma, Arial]
نمونه جدید U-2 - به بخش اضافه شده بر بالای بدنه دقت کنید
[FONT=Tahoma, Arial] دیگری از تجهیزات شناسایی این هواپیما شامل سامانه " ASARS 2 " ساخت شرکت ریتهون است. این سامانه که یک رادار روزنه مصنوعی به حساب می آید و می تواند در هر ساعت از شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی در از ارتفاع بالا تا شعاع 162 کیلومتری هواپیما به تهیه نقشه های بسیار با کیفیت از زمین اقدام کند. این سامانه همچین این توانایی را دارد که به جمع آوری اطلاعات از اهداف ثابت و یا متحرک و همچنین تعقیب اهداف متحرک بر روی سطح زمین بپردازد. همچین بر روی بدنه این هواپیما یک محفظه وجود دارد که در درون آن سامانه های ارتباطی با ماهواره ها و لینکهای ارسال اطلاعات به صورت زنده در زمان واقعی قرار گرفته است.
[FONT=Tahoma, Arial] هواپیما در بخش پیشران نیز مورد ارتقاء قرار گرفته و در حال حاضر از یک دستگاه موتور مدل F118-GE-101 ساخت شرکت جنرال الکتریک بهره می برد. این موتور از نمونه های قبلی سبک تر بوده و توان بیشتری را برای این هواپیما به همراه دارد. یو 2 می تواند مسافتی در حدود 10 هزار کیلومتر را با سرعتی در حدود 805 کیلومتر بر ساعت طی کند.
[FONT=Tahoma, Arial] پروازی این هواپیما در حدود 12 ساعت است. گونه غیر شناسایی از این هواپیما نیز در حال حاضر در اختیار سازمان ناسا قرار گرفته است که از آن برای مقاصد علمی و تحقیقاتی استفاده می شود. این مدل ER-2 نام دارد. این هواپیما در آمریکا ملقب به " Dragon Lady " است. این واژه در فرهنگ غربی به عنوان "زن نیرومند شرقی" شناخته می شود.
[FONT=Tahoma, Arial] خبر اعلام شده توسط امیر اسماعیلی می توان این گونه نتیجه گیری کرد که با توجه به این که این هواپیما در طول پروازهای شناسایی خود در بیشینه ارتفاع پروازی خود یعنی حدود 21 کیلومتری از سطح زمین پرواز می کند، رادارهای ایرانی به توان رصد ارتفاع های بالا دست پیدا کرده و امروزه ارتفاع پروازی، دیگر دفاعی در برابر رادارهای ایرانی نخواهد بود.
[FONT=Tahoma, Arial] پیش از این نیز یکی دیگر از محصولات دفتر طراحی پیشرفته لاکهید یعنی RQ-170 نیز که بر روی خواص پنهانکاری تاکید داشت در تور پدافندی ایران گرفتار شد تا ثابت شود که در دو تا دور سرزمین ایرانی دیواری مستحکم، نفوذ ناپذیر و در عین حال نامرئی کشیده شده است و از آسمان این کشور در برابر تهدیدات گوناگون دفاع می کند.
[FONT=Tahoma, Arial] توجه به اینکه این هواپیما بالاترین سقف پرواز در بین تمامی هواپیماهای شناسایی غربی که هم اکنون عملیاتی هستند را داراست، شناسایی "یو 2" به معنای رسیدن به حد اعلای اشراف بر پروازهای این نوع هواپیماها در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران و چه بسا فراتر از آن است.
[FONT=Tahoma, Arial] نکنیم که روزگاری نه چندان دور، فاکس بتهای روسی آسمان ایران را با تکیه بر همین مولفه ارتفاع پروازی بالا در می نوردیدند و در آن زمان توانی برای مقابله با آن وجود نداشت. آن وقایع دردناک و این دستاورد غرورآفرین پدافند هوایی در 22 بهمن امسال نشانی هر چند کوچک از راهی بس طولانی است که توسط فرزندان این سرزمین طی شده است.
[External Link Removed for Guests] [FONT=Tahoma, Arial] ، امروز و در جریان مراسم صبحگاه قرارگاه پدافند هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه از رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی از نوع " U-2 " در نزدیکی مرزهای کشومان در منطقه جنوب شرق در تاریخ 22 بهمن امسال خبر داد؛ اتفاقی که بار دیگر اقتدار و توان رزمندگان ایرانی در این عرصه را ثابت کرد.
[FONT=Tahoma, Arial] این جاسوس بلند پرواز آمریکایی که نتوانسته از چشمان باز محافظان آسمان ایران بگریزد، چه ویژگی هایی دارد و چرا شناسایی شناسایی آن یک اقدام مهم محسوب می شود؟
[FONT=Tahoma, Arial] شروع جنگ سرد دولت ایالات متحده آمریکا نیاز به داشتن یک هواپیمای شناسایی را برای نفوذ به آسمان آن سوی پرده آهنین احساس کرد. پیشرفتهای سریع اتحاد شوروی سابق در بحث فناورهای گوناگون نظامی و اتمی، غرب را وحشت انداخته بود و سران کاخ سفید برای اطلاع یافتن از وضعیت رقیب شرقی خود بایستی به گونه ای از داخل خاک شوروی و تاسیسات مختلف این کشور تصویر و اطلاعات جمع آوری می کردند.
[FONT=Tahoma, Arial] این زمان دفتر طراحی "اسکانس ورکز" متعلق به شرکت لاکهید آمریکا به رهبری "کلی جانسون" سر طراح این دفتر به دنبال ساخت پرنده ای بلند پرواز رفتند که بتواند بدون ساقط شدن بر فراز اتحاد شوروی سابق و سایر نقاط مورد نیاز در جهان به پرواز در بیاید.
[FONT=Tahoma, Arial]

کلی جانسون طراح یو 2 در سمت چپ و گری پاورز خلبان یو 2 ساقط شده بر فراز شوروی
[FONT=Tahoma, Arial] طراحی این دفتر، اولین بار در سال 1955 میلادی به پرواز درآمد و از اواخر دهه 1950 میلادی پرواز بر فراز شوروی سابق را آغاز کرد. با نگاه اول به این هواپیما، نکته ای که توجه بسیاری را به خود جلب می کند بال های طولانی و بزرگ این پرنده است که برای رسیدن به ارتفاع بالا در آن دوره لازم بود. این بالهای بزرگ بعلاوه موتورهای مدل " J57 " ساخت شرکت پرات اند ویتنی که از توان آنچنان بالایی برخوردار نبودند پرواز با یو 2 را بسیار مشکل کرده بود.
[FONT=Tahoma, Arial] هواپیمای مذکور برای دوری جستن از حالت " Stall " یا ناتوانی پرنده، می بایست در اکثر اوقات با بیشینه سرعت خود پرواز می کرد و در صورتی که سرعت آن کاهش می یافت، هواپیما به سرعت دچار کاهش ارتفاع و احتمالا کشف شدن می شد. به دلیل ارتفاع بالای پروازی این هواپیما که در حدود 21 کیلومتر است، خلبان هواپیمای یو 2 لباسی شبیه به لباس فضانوردان را به تن دارد که از او در آن ارتفاع حفاظت می کند.
[FONT=Tahoma, Arial] یو 2 در سالهای ابتدایی خدمت خود ترکیبی از دوربین های عکس برداری، سنسورهای نمونه گیری از هوا و سامانه های جمع آوری سیگنالهای الکترونیکی و راداری را با خود حمل می کرد. این سیستم ها به یو 2 این امکان را می داد که در صورت آزمایش اتمی در شوروی بتواند مکان دقیق انفجار و غلظت مواد اتمی به کار رفته را نیز شناسایی کند.
[FONT=Tahoma, Arial]

تصویری از نمونه اولیه U-2
[FONT=Tahoma, Arial] 1 می سال 1960 میلادی یک فروند یو 2 آمریکایی بر فراز شوروی سابق هدف قرار گرفت و خلبان آن "گاری پاورز" (که تصویرش در بالا آمده) به اسارت نیروهای شوروی در آمد. این هواپیما همچنین در جریان بحران موشکی کوبا در سال 1962 تصاویری از حضور موشکهای اتمی شوروی در کوبا تهیه کرده و باعث شد تا جهان در آستانه یک جنگ اتمی قرار بگیرد. در 27 اکتبر 1962 نیز یک فروند یو 2 به وسیله موشکهای سام 2 شوروی در کوبا به زیر کشیده و خلبان آن کشته شد.
[FONT=Tahoma, Arial] از وقوع این حوادث، آمریکا به این مسئله پی برد که U-2 در مدلهای اولیه خود دیگر مناسب نبوده و به احتمال زیاد امکان پرواز بر روی شوروی سابق را ندارد. این مسئله باعث شد تا آمریکا به دنبال ساخت هواپیمای شناسایی SR-71 برود. البته به دلایل مسائل فنی و مالی ساخت هواپیمای SR-71 با مشکلات زیادی رو به رو بود و تعداد بسیار محدودی از این هواپیما ساخته شد.
[FONT=Tahoma, Arial]

باقیمانده یو 2 ساقط شده بر فراز شوروی در موزه ای در روسیه
[FONT=Tahoma, Arial] مسئله یو 2 را در خط اول خدمت در نیروی هوایی آمریکا نگاه داشت و حتی در سالهای پس از جنگ سرد که خود اس آر 71 نیز از خدمت بازنشسته شد، یو 2 همچنان در خدمت باقی مانده است. در سالهای اخیر شرکت لاکهید مارتین آمریکا برنامه های سنگین ارتقاء را بر روی این هواپیما به اجراء در آورده است و بر اساس اعلام مقامات نیروی هوایی آمریکا این هواپیما تا حدود سال 2023 نیز در خدمت باقی خواهد ماند. در سال 2007 میلادی نیز این هواپیما تحت برنامه سنگین ارتقاء قرار گرفت.
[FONT=Tahoma, Arial] طی این برنامه، کابین این هواپیما با نمایشگرهای لمسی 8 در 6 اینچ مجهز شده و سامانه دفاعی و جنگ الکترونیک مدل AN/ALQ-221 ساخت شرکت BAE انگلستان بر روی آن نصب شد. این سامانه شامل اخلال گرهای راداری و سامانه های هشداردهنده راداری نیز است.
[FONT=Tahoma, Arial] ارتقاء اصلی بر روی پکیج شناسایی یو 2 انجام شده است. این هواپیما می تواند محموله های با وزن بیش از 2 تن را حمل کند. دوربین های آنالوگ قدیمی در این پرنده شناسایی با مدلهای جدید CCD جایگزین شده است که می تواند با استفاده از حسگرهای الکترواپتیکال تصاویری با کیفیت بسیار بالا در روز، شب و هر شرایط آب و هوایی تهیه کند.
[FONT=Tahoma, Arial]

نمونه جدید U-2 - به بخش اضافه شده بر بالای بدنه دقت کنید
[FONT=Tahoma, Arial] دیگری از تجهیزات شناسایی این هواپیما شامل سامانه " ASARS 2 " ساخت شرکت ریتهون است. این سامانه که یک رادار روزنه مصنوعی به حساب می آید و می تواند در هر ساعت از شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی در از ارتفاع بالا تا شعاع 162 کیلومتری هواپیما به تهیه نقشه های بسیار با کیفیت از زمین اقدام کند. این سامانه همچین این توانایی را دارد که به جمع آوری اطلاعات از اهداف ثابت و یا متحرک و همچنین تعقیب اهداف متحرک بر روی سطح زمین بپردازد. همچین بر روی بدنه این هواپیما یک محفظه وجود دارد که در درون آن سامانه های ارتباطی با ماهواره ها و لینکهای ارسال اطلاعات به صورت زنده در زمان واقعی قرار گرفته است.
[FONT=Tahoma, Arial] هواپیما در بخش پیشران نیز مورد ارتقاء قرار گرفته و در حال حاضر از یک دستگاه موتور مدل F118-GE-101 ساخت شرکت جنرال الکتریک بهره می برد. این موتور از نمونه های قبلی سبک تر بوده و توان بیشتری را برای این هواپیما به همراه دارد. یو 2 می تواند مسافتی در حدود 10 هزار کیلومتر را با سرعتی در حدود 805 کیلومتر بر ساعت طی کند.
[FONT=Tahoma, Arial] پروازی این هواپیما در حدود 12 ساعت است. گونه غیر شناسایی از این هواپیما نیز در حال حاضر در اختیار سازمان ناسا قرار گرفته است که از آن برای مقاصد علمی و تحقیقاتی استفاده می شود. این مدل ER-2 نام دارد. این هواپیما در آمریکا ملقب به " Dragon Lady " است. این واژه در فرهنگ غربی به عنوان "زن نیرومند شرقی" شناخته می شود.
[FONT=Tahoma, Arial] خبر اعلام شده توسط امیر اسماعیلی می توان این گونه نتیجه گیری کرد که با توجه به این که این هواپیما در طول پروازهای شناسایی خود در بیشینه ارتفاع پروازی خود یعنی حدود 21 کیلومتری از سطح زمین پرواز می کند، رادارهای ایرانی به توان رصد ارتفاع های بالا دست پیدا کرده و امروزه ارتفاع پروازی، دیگر دفاعی در برابر رادارهای ایرانی نخواهد بود.
[FONT=Tahoma, Arial] پیش از این نیز یکی دیگر از محصولات دفتر طراحی پیشرفته لاکهید یعنی RQ-170 نیز که بر روی خواص پنهانکاری تاکید داشت در تور پدافندی ایران گرفتار شد تا ثابت شود که در دو تا دور سرزمین ایرانی دیواری مستحکم، نفوذ ناپذیر و در عین حال نامرئی کشیده شده است و از آسمان این کشور در برابر تهدیدات گوناگون دفاع می کند.
[FONT=Tahoma, Arial] توجه به اینکه این هواپیما بالاترین سقف پرواز در بین تمامی هواپیماهای شناسایی غربی که هم اکنون عملیاتی هستند را داراست، شناسایی "یو 2" به معنای رسیدن به حد اعلای اشراف بر پروازهای این نوع هواپیماها در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران و چه بسا فراتر از آن است.
[FONT=Tahoma, Arial] نکنیم که روزگاری نه چندان دور، فاکس بتهای روسی آسمان ایران را با تکیه بر همین مولفه ارتفاع پروازی بالا در می نوردیدند و در آن زمان توانی برای مقابله با آن وجود نداشت. آن وقایع دردناک و این دستاورد غرورآفرین پدافند هوایی در 22 بهمن امسال نشانی هر چند کوچک از راهی بس طولانی است که توسط فرزندان این سرزمین طی شده است.
- پست: 2952
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2399 بار
- سپاسهای دریافتی: 12644 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
تشریح جزئیات کشف و اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا
خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) جزئیات کشف، شناسایی و اخطار به هواپیمای U2 شناسایی آمریکا در روز ۲۲ بهمن را تشریح کرد.
خبرگزاری فارس: تشریح جزئیات کشف و اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا
-------------------------------
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: قرارگاه خاتمالانبیاء چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام پرندههای متجاوز را دنبال می کند.
وی افزود: 3600 نقطه پدافندی در کل کشور وجود دارد که توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد میشود.
اسماعیلی ادامه داد: یکی از افتخارات سال 91 ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکیترین هواپیماهای شناسایی و جمعآوری اطلاعات به نام u2 است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که میتواند تا عمق کشور هدف را رصد کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) با بیان اینکه این هواپیما متعلق به آمریکا بود گفت: ما قبلاً هم تجربه این کار را داشتهایم و در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به 2 فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.
وی ادامه داد: در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 که قابلیت رادارگریزی دارد در منطقه عمومی دریای عمان قبل از نزدیکی به مرزهای ایران اخطار هوایی ما را دریافت میکند.
اسماعیلی تاکید کرد: در این هنگام هواپیما پاسخ میدهد و به اخطار ما تمکین میکند و بلافاصله از مرزهای ما دور میشود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازی این نوع هواپیماها از مرزهای هوایی ایران هستیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار پیشرفته است و هواپیمای U2 امروزی با مداومت پروازی بالا و تجهیزات پیشرفته و قابلیت استیلز با هواپیماهای قدیمی بسیار متفاوت است. ماموریت این نوع هواپیماها جمعآوری اطلاعات و اخبار از کشورهای هدف است.
اسماعیلی همچنین اعلام کرد: این هواپیماها تا فاصله 30 تا 40 کیلومتری با سنتر مرکزی فرودگاه ارتباط دارند و بعد از آن از طریق ماهوارهها هدایت میشوند و باتوجه به ارتفای پروازی 40 هزار تا 70 هزار پایی آنها شنود این نوع هواپیماها بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: دریای عمان تا اقیانوس هند و جزیره دیهگوگارسیا که هواپیماهای آمریکایی در آن مستقرند و بخشی از خلیجفارس که ناوهای آمریکایی در آن حضور دارند محل هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و با سرنشین است.
اسماعیل افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانههای راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد میکردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یکمایلی مرز هوایی ما میرسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیجفارس (بندرعباس) به آن اخطار داده میشود و هواپیما اعلام میکند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور میشود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) تاکید کرد: احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمعآوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.
اسماعیلی گفت: در هر کجای فضای کشورما در صورتیکه هواپیمایی قصد ورود به مرزهای ما را داشته باشد و به اخطارهای ما توجه نکند هواپیمای متخاصم تلقی میشود و استفاده از هواپیماهای شکاری و جنگنده و سپس روشن کردن سامانههای پدافندی و موشکی صورت میگیرد که در خصوص این هواپیما نیز تمام اقدامات تاکتیکی به موازات انجام شده بود.
وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هستهای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایههای پنهان حفاظت میکند.
فارس
خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) جزئیات کشف، شناسایی و اخطار به هواپیمای U2 شناسایی آمریکا در روز ۲۲ بهمن را تشریح کرد.
خبرگزاری فارس: تشریح جزئیات کشف و اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا
-------------------------------
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: قرارگاه خاتمالانبیاء چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام پرندههای متجاوز را دنبال می کند.
وی افزود: 3600 نقطه پدافندی در کل کشور وجود دارد که توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد میشود.
اسماعیلی ادامه داد: یکی از افتخارات سال 91 ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکیترین هواپیماهای شناسایی و جمعآوری اطلاعات به نام u2 است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که میتواند تا عمق کشور هدف را رصد کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) با بیان اینکه این هواپیما متعلق به آمریکا بود گفت: ما قبلاً هم تجربه این کار را داشتهایم و در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به 2 فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.
وی ادامه داد: در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 که قابلیت رادارگریزی دارد در منطقه عمومی دریای عمان قبل از نزدیکی به مرزهای ایران اخطار هوایی ما را دریافت میکند.
اسماعیلی تاکید کرد: در این هنگام هواپیما پاسخ میدهد و به اخطار ما تمکین میکند و بلافاصله از مرزهای ما دور میشود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازی این نوع هواپیماها از مرزهای هوایی ایران هستیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار پیشرفته است و هواپیمای U2 امروزی با مداومت پروازی بالا و تجهیزات پیشرفته و قابلیت استیلز با هواپیماهای قدیمی بسیار متفاوت است. ماموریت این نوع هواپیماها جمعآوری اطلاعات و اخبار از کشورهای هدف است.
اسماعیلی همچنین اعلام کرد: این هواپیماها تا فاصله 30 تا 40 کیلومتری با سنتر مرکزی فرودگاه ارتباط دارند و بعد از آن از طریق ماهوارهها هدایت میشوند و باتوجه به ارتفای پروازی 40 هزار تا 70 هزار پایی آنها شنود این نوع هواپیماها بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: دریای عمان تا اقیانوس هند و جزیره دیهگوگارسیا که هواپیماهای آمریکایی در آن مستقرند و بخشی از خلیجفارس که ناوهای آمریکایی در آن حضور دارند محل هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و با سرنشین است.
اسماعیل افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانههای راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد میکردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یکمایلی مرز هوایی ما میرسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیجفارس (بندرعباس) به آن اخطار داده میشود و هواپیما اعلام میکند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور میشود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) تاکید کرد: احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمعآوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.
اسماعیلی گفت: در هر کجای فضای کشورما در صورتیکه هواپیمایی قصد ورود به مرزهای ما را داشته باشد و به اخطارهای ما توجه نکند هواپیمای متخاصم تلقی میشود و استفاده از هواپیماهای شکاری و جنگنده و سپس روشن کردن سامانههای پدافندی و موشکی صورت میگیرد که در خصوص این هواپیما نیز تمام اقدامات تاکتیکی به موازات انجام شده بود.
وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هستهای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایههای پنهان حفاظت میکند.
فارس
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman] و ایران را دوست میدارم
-
- پست: 270
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱, ۱۰:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 227 بار
- سپاسهای دریافتی: 1195 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
هواپيماي شناسايي "Lockheed U-2 " معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" هواپيمايي تکموتوره است که توسط "نيروي هوايي آمريکا" و "سيا"، سازمان جاسوسي اين کشور مورد استفاده قرار ميگيرد.
به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "فرزاد اسماعيلي" فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتمالانبياء(ص)، صبح امروز در نشست خبري خود در ستاد پدافند هوايي با اعلام شناسايي دو فروند هواپيماي U-2 در رزمايش ولايت 89 نيروي دريايي ارتش، توسط پدافند هوايي گفت: ظهر روز 22 بهمن، يک فروند هواپيمای شناسايي U-2 آمريکايي که رادارگريز، پنهانکار و داراي قابليت استيلث بوده از جنوب نقطه جي واني به پرواز درآمد و وارد درياي عمان شد و حوالي تنگه هرمز، حدود يک مايل نزديک به مرزهاي کشورمان قصد ورود به حريم هوايي کشورمان را داشت که پس از شناسايي توسط رادار "خليج فارس"، خود را معرفي کرده و بلافاصله از حريم هوايي کشورمان دور شد.
[External Link Removed for Guests]
هواپيماي شناسايي و جاسوسي U-2
"هواپيماي شناسايي" "Lockheed U-2 "، معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" ، هواپيمايي تک موتوره است که توسط "نيروي هوايي آمريکا" و "سيا"، سازمان جاسوسي اين کشور مورد استفاده قرار ميگيرد. "خانم اژدها" ميتواند به طور شبانهروزي تا ارتفاع 21 هزار متري پرواز کرده و اطلاعات جمع کند.
[External Link Removed for Guests]
U-2 از زمان جنگ سرد و حدود 50 سال است که در خدمت ارتش آمريکا است.
[External Link Removed for Guests]
خانم اژدها چه ويژگيهايي دارد؟
هواپیمای شناسايي U-2 یک بار توسط "شوروی سابق" شناسایی شد. این هواپیما در جریان یک عملیات شناسایی و عکسبرداری از تاسیسات موشکی شوروی در سال 1962 عازم این کشور شد، اما توسط نیروی دفاعی این کشور شناسایی و ساقط شد.
[External Link Removed for Guests]
خانم اژدها در بسياري از عملیاتهای آمريکا از جمله عملیات طوفان صحرا، عملیات شناسایی بوسنی و کوزوو برای حمایت از ناتو در دهه 1990 و اجرای عملیاتهای متعدد در سال 2001 در افغانستان حضور داشته است. یکی از مهمترین عملیاتهای U-2، اجرای عملیات شناسایی در عراق بود.
[External Link Removed for Guests]
پایه چرخ مجزا از بدنه و سبک باعث میشود تا وزن هواپیما به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. یکی از تکنولوژیهای منحصر بهفرد این هواپیما استفاده از ورقههای بسیار نازک فلز و همچنین تیتانیوم در قسمت بال است که موجب میشود تا فرایند بلند شدن هواپیما به سهولت صورت گرفته و حالت ایرودینامیکی فوقالعادهای را به آن دهد. این هواپیما توسط یک خلبان به پرواز در آمده و یک گروه نیز از روی زمین به خلبان کمک میکنند. خلبان لباس مقاوم در برابر فشار به تن کرده و از سیستم تنفسی اکسیژن مایع برای تنفس در ارتفاع زیاد استفاده میکند. در کابین خلبان از سیستم هدایت پیشرفته RAMP( برنامه شناسایی هوایی پیوسته خودکار) استفاده میشود.
[External Link Removed for Guests]
هواپیمای U2 دارای سیستمهای ردیابی فوق پیشرفتهای است که امکان جاسوسی را برای این هواپیما امکانپذیر میسازد. رادارهای الکترو- نوری، رادار ASARS-2 SAR، سیستم هوشمند ارسال سیگنال، و سیستم تخریب رادارهای دشمن از جمله امکانات این هواپیمای جاسوسی است. رادار ASARS-2 SAR به کار رفته در U2 دارای دو سطح به شکل عدد هفت بوده و آنتنهای الکترونیکی آن مناسب ردیابی در حتی بدترین شرایط آب و هوایی است. در اول آگوست سال 2001 رادار ASARS-2A در این هواپیما به کار گرفته شد که حوزه گستردهتری از زمین را تحت پوشش قرار میدهد.
[External Link Removed for Guests]
در نسل جدید این هواپیمای جاسوسی آمریکا از موتورهای بسیار سبک شده F118-GE-101 شرکت "جنرال موتورز" استفاده شده است. میزان بلند شدن این هواپیما 15000 تا 25000 فوت در دقیقه بوده و حتی میتواند به ارتفاع 70000 فوت نیز برسد. مدت زمان یک ماموریت عادی این هواپیما شش ساعت و نیم بوده و میتواند حدود 3 هزار پرواز کند.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "فرزاد اسماعيلي" فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتمالانبياء(ص)، صبح امروز در نشست خبري خود در ستاد پدافند هوايي با اعلام شناسايي دو فروند هواپيماي U-2 در رزمايش ولايت 89 نيروي دريايي ارتش، توسط پدافند هوايي گفت: ظهر روز 22 بهمن، يک فروند هواپيمای شناسايي U-2 آمريکايي که رادارگريز، پنهانکار و داراي قابليت استيلث بوده از جنوب نقطه جي واني به پرواز درآمد و وارد درياي عمان شد و حوالي تنگه هرمز، حدود يک مايل نزديک به مرزهاي کشورمان قصد ورود به حريم هوايي کشورمان را داشت که پس از شناسايي توسط رادار "خليج فارس"، خود را معرفي کرده و بلافاصله از حريم هوايي کشورمان دور شد.
[External Link Removed for Guests]
هواپيماي شناسايي و جاسوسي U-2
"هواپيماي شناسايي" "Lockheed U-2 "، معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" ، هواپيمايي تک موتوره است که توسط "نيروي هوايي آمريکا" و "سيا"، سازمان جاسوسي اين کشور مورد استفاده قرار ميگيرد. "خانم اژدها" ميتواند به طور شبانهروزي تا ارتفاع 21 هزار متري پرواز کرده و اطلاعات جمع کند.
[External Link Removed for Guests]
U-2 از زمان جنگ سرد و حدود 50 سال است که در خدمت ارتش آمريکا است.
[External Link Removed for Guests]
خانم اژدها چه ويژگيهايي دارد؟
هواپیمای شناسايي U-2 یک بار توسط "شوروی سابق" شناسایی شد. این هواپیما در جریان یک عملیات شناسایی و عکسبرداری از تاسیسات موشکی شوروی در سال 1962 عازم این کشور شد، اما توسط نیروی دفاعی این کشور شناسایی و ساقط شد.
[External Link Removed for Guests]
خانم اژدها در بسياري از عملیاتهای آمريکا از جمله عملیات طوفان صحرا، عملیات شناسایی بوسنی و کوزوو برای حمایت از ناتو در دهه 1990 و اجرای عملیاتهای متعدد در سال 2001 در افغانستان حضور داشته است. یکی از مهمترین عملیاتهای U-2، اجرای عملیات شناسایی در عراق بود.
[External Link Removed for Guests]
پایه چرخ مجزا از بدنه و سبک باعث میشود تا وزن هواپیما به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. یکی از تکنولوژیهای منحصر بهفرد این هواپیما استفاده از ورقههای بسیار نازک فلز و همچنین تیتانیوم در قسمت بال است که موجب میشود تا فرایند بلند شدن هواپیما به سهولت صورت گرفته و حالت ایرودینامیکی فوقالعادهای را به آن دهد. این هواپیما توسط یک خلبان به پرواز در آمده و یک گروه نیز از روی زمین به خلبان کمک میکنند. خلبان لباس مقاوم در برابر فشار به تن کرده و از سیستم تنفسی اکسیژن مایع برای تنفس در ارتفاع زیاد استفاده میکند. در کابین خلبان از سیستم هدایت پیشرفته RAMP( برنامه شناسایی هوایی پیوسته خودکار) استفاده میشود.
[External Link Removed for Guests]
هواپیمای U2 دارای سیستمهای ردیابی فوق پیشرفتهای است که امکان جاسوسی را برای این هواپیما امکانپذیر میسازد. رادارهای الکترو- نوری، رادار ASARS-2 SAR، سیستم هوشمند ارسال سیگنال، و سیستم تخریب رادارهای دشمن از جمله امکانات این هواپیمای جاسوسی است. رادار ASARS-2 SAR به کار رفته در U2 دارای دو سطح به شکل عدد هفت بوده و آنتنهای الکترونیکی آن مناسب ردیابی در حتی بدترین شرایط آب و هوایی است. در اول آگوست سال 2001 رادار ASARS-2A در این هواپیما به کار گرفته شد که حوزه گستردهتری از زمین را تحت پوشش قرار میدهد.
[External Link Removed for Guests]
در نسل جدید این هواپیمای جاسوسی آمریکا از موتورهای بسیار سبک شده F118-GE-101 شرکت "جنرال موتورز" استفاده شده است. میزان بلند شدن این هواپیما 15000 تا 25000 فوت در دقیقه بوده و حتی میتواند به ارتفاع 70000 فوت نیز برسد. مدت زمان یک ماموریت عادی این هواپیما شش ساعت و نیم بوده و میتواند حدود 3 هزار پرواز کند.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
در تمام رنج هایی که میکشی "صبر[COLOR=#000000]" اوج احترام به حکمت خداوند است
- پست: 2952
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2399 بار
- سپاسهای دریافتی: 12644 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
اما چرا باید u2 که به نوعی داره از چرخه خارج میشه رو بفرستن دوستان این جای بحث فراوانی داره ازجمله :1-پی بردن به قدرت دفاعی ایران در زمینه جنگ الکترونیک 2 - -ترس از بکار گیری پهپادها و به دام افتادن انها و از دست دادن سرمایه های زیادی که روی تکنولوژی انها صرف شده 3-عدم خروج کنترل هوا پیما از دست خلبان 4-سیستمهایی که در این هواپیما وجود داره و اجازه میده در فواصل دورتر بدون نیاز به ورود به منطقه دشمن اطلاعات کافی رو بدست بیاره
دوستان در این بحث شرکت کنند
دوستان در این بحث شرکت کنند
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman] و ایران را دوست میدارم
-
- پست: 270
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱, ۱۰:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 227 بار
- سپاسهای دریافتی: 1195 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
سلام
البته اینو باید در نظر گرفت بعد از شکار آرکیو آمریکا بشدت از میزان فناوری ایران میترسه چرا که ناشناخته بودنش برای خودشونم دیگه آشکار شده و فکر کنم برای اینه که دیگه فعلا نمی خوان از پهپاد استفاده کنند ،دوما زدن هواپیمایی مثل u2 بار سیاسی سنگینی میزاره
درضمن فکر کنم یو 2 تا سال ها 2020-2025 هم در برنامه ی استفادشونه و نمیشه گفت از رده خارج بلند پرواز ترین هواپیمای آمریکا یعنی قدرتمندترین نیروی هوایی دنیا چیز کمی نیست اما از پهپادی به مانند آرکیو ارزش کمتری داره،چرا که اون آبروی فناوری آمریکا بود به حدی که اونا دست طولانی در تبلیغ جنگ افزار دارند ،آرکیو رو محرمانه استفاده می کردن
اما به هر حال پایین آوردن پهپاد ضرر بیشتری بهشون میزنه که زده،و برای نیرو هواییشون بسیار خطرناک ، البته برای شکار آر کیو هنوز نقاط بسیار مبهمی وجود داره از چیزی که اونو کشف کرد تا به دست آوردن اطلاعات آرکیو چرا که نمیشه در مدت زمان اندکی پهپادی رو که فرمان باز شدن چرخاش هم کد شدس پایین آورد ،احتمالا نیروهای نفوذی در این بخش کمک کردن
اما من فکر می کنم که ما پهپاد رپیر هم شکار کرده باشیم
البته اینو باید در نظر گرفت بعد از شکار آرکیو آمریکا بشدت از میزان فناوری ایران میترسه چرا که ناشناخته بودنش برای خودشونم دیگه آشکار شده و فکر کنم برای اینه که دیگه فعلا نمی خوان از پهپاد استفاده کنند ،دوما زدن هواپیمایی مثل u2 بار سیاسی سنگینی میزاره
درضمن فکر کنم یو 2 تا سال ها 2020-2025 هم در برنامه ی استفادشونه و نمیشه گفت از رده خارج بلند پرواز ترین هواپیمای آمریکا یعنی قدرتمندترین نیروی هوایی دنیا چیز کمی نیست اما از پهپادی به مانند آرکیو ارزش کمتری داره،چرا که اون آبروی فناوری آمریکا بود به حدی که اونا دست طولانی در تبلیغ جنگ افزار دارند ،آرکیو رو محرمانه استفاده می کردن
اما به هر حال پایین آوردن پهپاد ضرر بیشتری بهشون میزنه که زده،و برای نیرو هواییشون بسیار خطرناک ، البته برای شکار آر کیو هنوز نقاط بسیار مبهمی وجود داره از چیزی که اونو کشف کرد تا به دست آوردن اطلاعات آرکیو چرا که نمیشه در مدت زمان اندکی پهپادی رو که فرمان باز شدن چرخاش هم کد شدس پایین آورد ،احتمالا نیروهای نفوذی در این بخش کمک کردن
اما من فکر می کنم که ما پهپاد رپیر هم شکار کرده باشیم
در تمام رنج هایی که میکشی "صبر[COLOR=#000000]" اوج احترام به حکمت خداوند است
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#3366cc]hani1459 
درود بر شما
هواپیمای شناسایی U-2 از تابستان گذشته بطور اختصاصی برای جمع آوری اطلاعات حساس و استراتژیک در منطقه خاورمیانه و در اختیار اسکادران اعزامی 380 نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه الظفره ابوظبی حضور دارد. ماموریت اصلی این هواپیما در خصوص کشورمان صرفا" به جمع آوری اطلاعات تاکتیکی از نیروگاه های اتمی و روند فعالیت آنها ختم میگردد و سایر سامانه های شناسایی و تصویربردای این هواپیما کاربردی بر علیه ما ندارند. U-2 برای جمع آوری اطلاعات از مراکز هسته ای نیازی به نزدیک شدن و پرواز بر فراز آنها نداشته و برد سامانه های شناسایی و حسگرهای رادیواکتیو, گرمایاب, شنود, اخلال و ... آن بسیار فراتر از انتظار و نمونه های عادی میباشند. این هواپیما از تابستان گذشته و تاریخ اعزام تا امروز مشغول انجام عملیات محوله میباشد و بر اساس برخی منابع, همچنان نیز روند پروازها و ماموریت های خاص آن در منطقه ادامه دارند .... با اینحال این هواپیما بر خلاف اظهارات مندرج در تاپیک, به هیچ عنوان رادارگریز نیست و مزیت اصلی آن در سقف پرواز بسیار زیادش نهفته است, بطوریکه سایر جنگنده ها از جمله موارد موجود در نیروی هوایی کشورمان توانایی رهگیری آن را ندارند! این موضوع در خصوص سامانه های پدافند موشکی نیز تا حد بسیار زیادی صادق است.
[External Link Removed for Guests]
چندی پیش به لطف استاد بزرگوارم جناب [COLOR=#7030A0]Shahryar گرامی, مجموعه کامل Flight Manual این هواپیما در سنترال عزیز قرار گرفت ولی متاسفانه پس از تحریم Server, این مجموعه نیز از دسترس خارج گردید. انشاالله طی روزهای آینده مجددا" اقدام به بازیابی آن خواهیم نمود.
موفق باشید

درود بر شما

چرا باید u2 که به نوعی داره از چرخه خارج میشه رو بفرستن
هواپیمای شناسایی U-2 از تابستان گذشته بطور اختصاصی برای جمع آوری اطلاعات حساس و استراتژیک در منطقه خاورمیانه و در اختیار اسکادران اعزامی 380 نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه الظفره ابوظبی حضور دارد. ماموریت اصلی این هواپیما در خصوص کشورمان صرفا" به جمع آوری اطلاعات تاکتیکی از نیروگاه های اتمی و روند فعالیت آنها ختم میگردد و سایر سامانه های شناسایی و تصویربردای این هواپیما کاربردی بر علیه ما ندارند. U-2 برای جمع آوری اطلاعات از مراکز هسته ای نیازی به نزدیک شدن و پرواز بر فراز آنها نداشته و برد سامانه های شناسایی و حسگرهای رادیواکتیو, گرمایاب, شنود, اخلال و ... آن بسیار فراتر از انتظار و نمونه های عادی میباشند. این هواپیما از تابستان گذشته و تاریخ اعزام تا امروز مشغول انجام عملیات محوله میباشد و بر اساس برخی منابع, همچنان نیز روند پروازها و ماموریت های خاص آن در منطقه ادامه دارند .... با اینحال این هواپیما بر خلاف اظهارات مندرج در تاپیک, به هیچ عنوان رادارگریز نیست و مزیت اصلی آن در سقف پرواز بسیار زیادش نهفته است, بطوریکه سایر جنگنده ها از جمله موارد موجود در نیروی هوایی کشورمان توانایی رهگیری آن را ندارند! این موضوع در خصوص سامانه های پدافند موشکی نیز تا حد بسیار زیادی صادق است.
[External Link Removed for Guests]
چندی پیش به لطف استاد بزرگوارم جناب [COLOR=#7030A0]Shahryar گرامی, مجموعه کامل Flight Manual این هواپیما در سنترال عزیز قرار گرفت ولی متاسفانه پس از تحریم Server, این مجموعه نیز از دسترس خارج گردید. انشاالله طی روزهای آینده مجددا" اقدام به بازیابی آن خواهیم نمود.
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 270
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱, ۱۰:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 227 بار
- سپاسهای دریافتی: 1195 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
سلام
اگر سیستم های این هواپیما آنقدر پیشرفته هست که می تواند با پرواز در ابوظبی کار شناسایی انجام دهد پس دیگر چه نیازی دارد که به مرزهای ایران نزدیک شود-این هواپیما توسط سامانه رعد که 75هزارپا ارتفا رو پوشش یده قابلیت آسیب پذیری ندارد؟ -آیا امکان ندارد پوشش های جاذب امواج رادار برروی آن پوشانده باشند،مسلما این نمونه بسیار بهتر از نمونه ساقط شده در شوروی می باشد و آنرا برای عملیات در کشوری که برترین هواپیمای بدون سرنشینشان را شکارکرده بهینه کرده اند-صنایع هسته ای ایران بیشتر در اصفهان ،قم و ...می باشد ونزدیکی با امارات ندارد یعنی این هواپیما می تواند یک ملیون و هشتصد هزار کیلمترو پوشش بده
چندی پیش نیز توسط امیر اسماعیلی نیز به شناسایی 2فروند هواپیمای شناسایی آمریکاکه قصد نزديكي به مرزهاي ايران را داشتند كه در 12 مايلي مرزهاي جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران به هر 2 هواپيما در موقعيت و نقطهاي كه بودند، توسط رادار جاسك، چابهار و بندرعباس اخطار هوايي داده ميشود و آنها بلافاصله منطقه را ترك ميكنند.
وي با بيان اينكه اين هواپيماها توسط سامانههاي راداري غيرقابل كشف هستند و پيچيدگي خاصي دارند، تصريح كرد: اين هواپيماها حتي از لحظه پرواز از باند فرودگاه يا عرشه ناو به هيچ عنوان تماس راديويي ندارند و در سكوت راديويي حركت ميكنند كه كشف نشوند.
امير اسماعيلي ادامه داد: اينها هواپيماهاي جاسوسي هستند كه به مرزهاي يك كشور نزديك ميشوند و بعضا اگر سامانههاي دفاعي آن كشور آگاه و هوشيار نباشند ممكن است ورود كنند و فضا را شكسته و اطلاعاتي كه ميخواهند را كسب كنند اشاره شد،و همچنین به رادارهای هوابرد آمریکا
قدرت پدافند ایران برای مقابله با آمریکا دیگه سربه زیر نیست، بلکه سینه به جلو و با اقتداره، و دیگه نمی تونند هرکاری بخوان انجام بدن
دیگه دستشان برای ایران رو شده
اگر سیستم های این هواپیما آنقدر پیشرفته هست که می تواند با پرواز در ابوظبی کار شناسایی انجام دهد پس دیگر چه نیازی دارد که به مرزهای ایران نزدیک شود-این هواپیما توسط سامانه رعد که 75هزارپا ارتفا رو پوشش یده قابلیت آسیب پذیری ندارد؟ -آیا امکان ندارد پوشش های جاذب امواج رادار برروی آن پوشانده باشند،مسلما این نمونه بسیار بهتر از نمونه ساقط شده در شوروی می باشد و آنرا برای عملیات در کشوری که برترین هواپیمای بدون سرنشینشان را شکارکرده بهینه کرده اند-صنایع هسته ای ایران بیشتر در اصفهان ،قم و ...می باشد ونزدیکی با امارات ندارد یعنی این هواپیما می تواند یک ملیون و هشتصد هزار کیلمترو پوشش بده
چندی پیش نیز توسط امیر اسماعیلی نیز به شناسایی 2فروند هواپیمای شناسایی آمریکاکه قصد نزديكي به مرزهاي ايران را داشتند كه در 12 مايلي مرزهاي جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران به هر 2 هواپيما در موقعيت و نقطهاي كه بودند، توسط رادار جاسك، چابهار و بندرعباس اخطار هوايي داده ميشود و آنها بلافاصله منطقه را ترك ميكنند.
وي با بيان اينكه اين هواپيماها توسط سامانههاي راداري غيرقابل كشف هستند و پيچيدگي خاصي دارند، تصريح كرد: اين هواپيماها حتي از لحظه پرواز از باند فرودگاه يا عرشه ناو به هيچ عنوان تماس راديويي ندارند و در سكوت راديويي حركت ميكنند كه كشف نشوند.
امير اسماعيلي ادامه داد: اينها هواپيماهاي جاسوسي هستند كه به مرزهاي يك كشور نزديك ميشوند و بعضا اگر سامانههاي دفاعي آن كشور آگاه و هوشيار نباشند ممكن است ورود كنند و فضا را شكسته و اطلاعاتي كه ميخواهند را كسب كنند اشاره شد،و همچنین به رادارهای هوابرد آمریکا
قدرت پدافند ایران برای مقابله با آمریکا دیگه سربه زیر نیست، بلکه سینه به جلو و با اقتداره، و دیگه نمی تونند هرکاری بخوان انجام بدن
دیگه دستشان برای ایران رو شده

در تمام رنج هایی که میکشی "صبر[COLOR=#000000]" اوج احترام به حکمت خداوند است
-
- پست: 215
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰, ۲:۴۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 396 بار
- سپاسهای دریافتی: 389 بار
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
دوستان یک سوال اگه جنگنده های رهگیر ما نمیتونن به اون برسن پس موشکهای ضد هوایی چطور؟ اگه رادار اونو بگیره ولی نتونیم کاری بکنیم که فایده ای نداره؟ 

- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: شناسایی و رهگیری U2 توسط ایران
دوست عزیز و گرامی, [COLOR=#0070C0]144
درود بر شما
پیشنهاد میشود یکبار دیگر متن را با دقت مطالعه نمائید. در پست پیشین ذکر گردید پایگاه خاورمیانه این هواپیما در ابوظبی قرار دارد و این موضوع هیچگونه ارتباطی با محدوده پروازی آن ندارد. پروازها در نزدیکترین نقاط به مرز و بعضا" در داخل خاک کشور هدف (با توجه به شرایط) انجام میگردند. مشابه این موضوع برای پهپاد RQ-170 نیز وجود دارد و این نمونه از ابتدای سال 2007 برای جمع آوری اطلاعات از عمق خاک کشور, در حال پرواز و عملیات در نقاط مرزی کشورمان بود. البته بدون شک تعارضات متعددی نیز صورت گرفته است و در حال حاضر نمونه Avenger نقش RQ-170 را در منطقه ایفا مینماید.
[External Link Removed for Guests]
در صورتیکه U-2 توانایی اخلال بر روی سامانه را نداشته باشد, قطعا" میتواند تهدیدی بازدارنده محسوب گردد. البته باید دید این سامانه در حقیقت نیز توانایی انهدام اهداف در ارتفاع 75.000 پا را دارا میباشد یا خیر ؟! ضمنا" یکی از اصلی ترین راهکارهای Countermeasure در U-2 استفاده از هشداردهنده راداری و اخلالگر قدرتمند AN/ALQ-221 میباشد.
[External Link Removed for Guests]
AN/ALQ-221
اصولا" در بحث های علمی, احتمالات و تفکرات فاقد اعتبار هستند. برای اثبات هر موضوع باید منبع و Reference معتبر ارائه نمود و برداشت های شخصی شاخصی برای رجوع نیستند. مشابه این موضوع را در خصوص تصاویر رسمی ماهگرد NASA نیز اعلام نمودید که طبیعتا" تا زمان عدم ارائه مدارک و منابع مستند در رد آنها, جایگاهی برای بحث و بررسی وجود ندارد. با اینحال در ابتدای طراحی U-2 طرجی ملقب به Wallpaper از جانب Kelly Johnson منهدس ارشد پروژه ارائه گردید و بر آن اساس نوعی پوشش جاذب امواج راداری و گرما بر روی تمام قسمت های بدنه قرار گرفت. اما در جریان اولین آزمایش پرواز با استفاده از Wallpaper در 2 آپریل 1957, پوشش جاذب باعث به دام افتادن گرمای موتور در داخل بدنه گردید و نهایتا" با Stall کمپرسور, به دلیل عدم توانایی بازیابی و نبود شرایط مناسب, هواپیما به همراه خلبان آزمایشگر Robert Sieker سقوط نمود! پس از آن حادثه صرفا" از این پوشش در بخش پایین بدنه و قسمت های خاصی از آن استفاده شد. این پوشش بیش از آنکه امواج را جذب نماید, اقدام به انعکاس و Reflect نامنظم آنها مینماید و اساسا" با آنچه در جنگنده های نسل 5 مشاهده میگردد متفاوت است.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که پیشتر گفته شد این هواپیما رادار گریز نیست و صرفا" میتوان آن را رادار فریب نامید! سامانه دیگری موسوم به Trapeze در این هواپیما وجود دارد که با استفاده از مجموعه سیم های مرتبط و قرار گرفته در نقاط حساس همچون لبه حمله, لبه فرار, سکان عمودی و ... منتهی به 2 قطب نوک بال ها, میتوانند پالس های راداری را در دام بیاندازد. البته این سیستم بسیار قدیمی میباشد و صرفا" در نمونه های اولیه کاربرد داشت.
البته برد سامانه های هوابرد [SIZE=100]ع آوری اطلاعات را بر حسب فاصله طولی در مسیر مستقیم میسنجند و گویا شما مساحت کل (1.800.000 کیلومتر) را احتساب نمودید! توجه داشته باشید در اینجا تصویربرداری سطح نیست و سیستم [SIZE=100] اطلاعات, اتکا به جمع آوری و پردازش ریز تشعشعات و های از فعالیت های در حال انجام یا انجام شده و در فضا عمل مینمایند. با صرف نظر از برد حقیقی حسگرها, پرواز این هواپیما در مرز هوایی جنوب کشور, برای جمع آوری اطلاعات دقیق از عملکرد نیروگاه بوشهر اعم از ساعت کارکرد راکتور, غلظت اورانیوم مصرفی, میزان نیروی تولیدی و ... کافی میباشد. هرچند در برخی منابع نه چندان معتبر, برد سیستم های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات ایالات متحده بیش از 700 کیلومتر عنوان گردیده است.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

درود بر شما

اگر سیستم های این هواپیما آنقدر پیشرفته هست که می تواند با پرواز در ابوظبی کار شناسایی انجام دهد پس دیگر چه نیازی دارد که به مرزهای ایران نزدیک شود
پیشنهاد میشود یکبار دیگر متن را با دقت مطالعه نمائید. در پست پیشین ذکر گردید پایگاه خاورمیانه این هواپیما در ابوظبی قرار دارد و این موضوع هیچگونه ارتباطی با محدوده پروازی آن ندارد. پروازها در نزدیکترین نقاط به مرز و بعضا" در داخل خاک کشور هدف (با توجه به شرایط) انجام میگردند. مشابه این موضوع برای پهپاد RQ-170 نیز وجود دارد و این نمونه از ابتدای سال 2007 برای جمع آوری اطلاعات از عمق خاک کشور, در حال پرواز و عملیات در نقاط مرزی کشورمان بود. البته بدون شک تعارضات متعددی نیز صورت گرفته است و در حال حاضر نمونه Avenger نقش RQ-170 را در منطقه ایفا مینماید.
[External Link Removed for Guests]
این هواپیما توسط سامانه رعد که 75هزارپا ارتفا رو پوشش یده قابلیت آسیب پذیری ندارد؟
در صورتیکه U-2 توانایی اخلال بر روی سامانه را نداشته باشد, قطعا" میتواند تهدیدی بازدارنده محسوب گردد. البته باید دید این سامانه در حقیقت نیز توانایی انهدام اهداف در ارتفاع 75.000 پا را دارا میباشد یا خیر ؟! ضمنا" یکی از اصلی ترین راهکارهای Countermeasure در U-2 استفاده از هشداردهنده راداری و اخلالگر قدرتمند AN/ALQ-221 میباشد.
[External Link Removed for Guests]
AN/ALQ-221
آیا امکان ندارد پوشش های جاذب امواج رادار برروی آن پوشانده باشند،
اصولا" در بحث های علمی, احتمالات و تفکرات فاقد اعتبار هستند. برای اثبات هر موضوع باید منبع و Reference معتبر ارائه نمود و برداشت های شخصی شاخصی برای رجوع نیستند. مشابه این موضوع را در خصوص تصاویر رسمی ماهگرد NASA نیز اعلام نمودید که طبیعتا" تا زمان عدم ارائه مدارک و منابع مستند در رد آنها, جایگاهی برای بحث و بررسی وجود ندارد. با اینحال در ابتدای طراحی U-2 طرجی ملقب به Wallpaper از جانب Kelly Johnson منهدس ارشد پروژه ارائه گردید و بر آن اساس نوعی پوشش جاذب امواج راداری و گرما بر روی تمام قسمت های بدنه قرار گرفت. اما در جریان اولین آزمایش پرواز با استفاده از Wallpaper در 2 آپریل 1957, پوشش جاذب باعث به دام افتادن گرمای موتور در داخل بدنه گردید و نهایتا" با Stall کمپرسور, به دلیل عدم توانایی بازیابی و نبود شرایط مناسب, هواپیما به همراه خلبان آزمایشگر Robert Sieker سقوط نمود! پس از آن حادثه صرفا" از این پوشش در بخش پایین بدنه و قسمت های خاصی از آن استفاده شد. این پوشش بیش از آنکه امواج را جذب نماید, اقدام به انعکاس و Reflect نامنظم آنها مینماید و اساسا" با آنچه در جنگنده های نسل 5 مشاهده میگردد متفاوت است.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که پیشتر گفته شد این هواپیما رادار گریز نیست و صرفا" میتوان آن را رادار فریب نامید! سامانه دیگری موسوم به Trapeze در این هواپیما وجود دارد که با استفاده از مجموعه سیم های مرتبط و قرار گرفته در نقاط حساس همچون لبه حمله, لبه فرار, سکان عمودی و ... منتهی به 2 قطب نوک بال ها, میتوانند پالس های راداری را در دام بیاندازد. البته این سیستم بسیار قدیمی میباشد و صرفا" در نمونه های اولیه کاربرد داشت.
صنایع هسته ای ایران بیشتر در اصفهان، قم و ...می باشد و نزدیکی با امارات ندارد یعنی این هواپیما می تواند یک ملیون و هشتصد هزار کیلمترو پوشش بده
البته برد سامانه های هوابرد [SIZE=100]ع آوری اطلاعات را بر حسب فاصله طولی در مسیر مستقیم میسنجند و گویا شما مساحت کل (1.800.000 کیلومتر) را احتساب نمودید! توجه داشته باشید در اینجا تصویربرداری سطح نیست و سیستم [SIZE=100] اطلاعات, اتکا به جمع آوری و پردازش ریز تشعشعات و های از فعالیت های در حال انجام یا انجام شده و در فضا عمل مینمایند. با صرف نظر از برد حقیقی حسگرها, پرواز این هواپیما در مرز هوایی جنوب کشور, برای جمع آوری اطلاعات دقیق از عملکرد نیروگاه بوشهر اعم از ساعت کارکرد راکتور, غلظت اورانیوم مصرفی, میزان نیروی تولیدی و ... کافی میباشد. هرچند در برخی منابع نه چندان معتبر, برد سیستم های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات ایالات متحده بیش از 700 کیلومتر عنوان گردیده است.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]