ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major II
Major II
پست: 181
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵, ۲:۱۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 343 بار
سپاس‌های دریافتی: 478 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط f14tomcat »

mahdi3366 نوشته شده:
onbekende نوشته شده:
mahdi3366 نوشته شده:خدا وکیلی بدنه نیاز به صافکاری اساسی داره.
من از یکی که تو نیرو دریایی بود شنیدم که این ناو هامون که جدیدا میرن تو اقیانوس های آزاد،وقتی بقیه ناوهای خارجی اون ها رو میبینن میان رو عرشه و احترام میزارن بهشون!!!
البته نه به دلیل احترامات مرسوم.بلکه به دلیل قدمت این ناوها که برمیگرده به دوره پدر بزرگاشون!!


سلام
بدنه نیازی به صافکاری نداره ! این نوع بدنه احتمالا مخصوص جذب امواج راداری یا جذب حرارت است که در مورد زیردریایی طارق هم همین بحث در همین انجمن شد.بدنه اصلی زیر این لایه قرار داره.

دادا قضیه رو زیاد علمی جلوه نده.ناو داغونه.بعید میدونم این چیزی که شما فرمودید، حتی یک درصد هم درست باشه!!!


نه دوست عزیز!مواج بودن بدنه تاحدودی به حرکت کردن راحت تردرآب منجرمی شود امادرمورداین ناوباتوجه به قدمت وتکنولوژی زمان تولیدش نمی شه نظری دادکه اصولاآیادرزمان تولیدآن چنین مساله ای مدنظربوده است یانه!بماندکه شرکت Levingstoneسازنده این ناواین کلاس رو"ازبهترین سازه های این شرکت تابه امروز "می دونه.امابه هرجهت تکنولوژی تولیدش مربوط به گذشته است.
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 20
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶, ۹:۲۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 70 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط farzad_111 »

با بازسازی ناو های کلاس بایندر( بایندر 81- نقدی 82) و اعزام آن ها به تنگه باب المندب و دریای سرخ جهت حفاظت از ناوگان کشتیرانی کشور از بار کاری ناو های محافظ کلاس الوند و جماران کاسته شده و این ناو ها بیشتر جهت حفاظت از آب های سرزمینی به کار گرفته می شوند.
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 68
تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۹:۰۴ ق.ظ
محل اقامت: کویر
سپاس‌های ارسالی: 539 بار
سپاس‌های دریافتی: 442 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط sailor »

pasha85 نوشته شده:





تصویر


تابلو اصلی و بسیار قدیمی ناو هم بازسازی شده
قبلا این دو کلمه "شهید دریابان" روی تابلو وجود نداشت
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 305
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۵۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2412 بار
سپاس‌های دریافتی: 1563 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط onbekende »

mahdi3366 نوشته شده:
onbekende نوشته شده:
mahdi3366 نوشته شده:خدا وکیلی بدنه نیاز به صافکاری اساسی داره.
من از یکی که تو نیرو دریایی بود شنیدم که این ناو هامون که جدیدا میرن تو اقیانوس های آزاد،وقتی بقیه ناوهای خارجی اون ها رو میبینن میان رو عرشه و احترام میزارن بهشون!!!
البته نه به دلیل احترامات مرسوم.بلکه به دلیل قدمت این ناوها که برمیگرده به دوره پدر بزرگاشون!!


سلام
بدنه نیازی به صافکاری نداره ! این نوع بدنه احتمالا مخصوص جذب امواج راداری یا جذب حرارت است که در مورد زیردریایی طارق هم همین بحث در همین انجمن شد.بدنه اصلی زیر این لایه قرار داره.

دادا قضیه رو زیاد علمی جلوه نده.ناو داغونه.بعید میدونم این چیزی که شما فرمودید، حتی یک درصد هم درست باشه!!!


سلام

به 2 عکس زیر توجه کنید.زیردریایی کلاس کیلو روسی:

تصویر


زیردریایی طارق ایران بعد از بازسازی:
تصویر

هنوز هم دقیقا معلوم نشده این نوع بدنه برای چیست؟!
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط Java »

 این دو تصویر هم از پاشنه خدمت دوستان ...  
  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests] 
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط Sami 1993 »

ناصاف و مواج بودن بدنه ناوها بر اثر شرایطی همچون برخورد مدام موج دریا و ...... به وجود می آید .

این موضوع حتی برای جماران که سال 88 وارد خدمت شده نیز صدق می کند .

تصویر

درباره نقدی و بایندر :

تا زمان ورود ناوهای جدید که نزدیک ترین زمان مربوط به سهند است که حداقل 3-2 سال دیگر وارد خدمت می شود ( که تازه در صورت جایگزینی تنها جای یکی از ناوها را می گیرد و از اسمش هم مشخص است که جای ناو جاوید شده سهند را بعد بیست سال پر می کند ) ناوهای کنونی باید در خدمت باقی بمانند و از لحاظر رزمی نیز ارتقا پیدا کنند چون نیروی دریایی و کل کشور به آنها نیاز دارد ، به ویژه که شرایط خاصی در منطقه و کشور حاکم است مانند پدیده دزدی دریایی که می طلبد که همیشه یک ناوگروه در عدن حضور داشته باشد و اگر به هر دلیلی ناوی از موجودی نیرو کم شود ، به دیگر ناوها که هم باید از آبهای خودی حفاظت کرده و هم در عدن با دزدان مبارزه کنند فشار بیشتری وارد می شود .

پیش از بایندر ، نقدی بازسازی و ارتقا پیدا کرده بود و حضور موفق آن در عدن و مبارزه با دزدان دریایی میزان موفقیت آمیز بودن پروژه بازسازی و ارتقا آن را نشان می دهد .
یکی از ارتقاهای نقدی ( که بی شک در بایندر نیز اجرا شده ) تعمیر ، ارتقا و تعویض سیستم پیشرانه و انتقال قدرت بوده است .
خاطره زیر مربوط به یکی از کاربران میلیتاری به نام elo است که از خدمه کشتی ها نفتکش است و زمانی بر روی نقدی خدمت می کرده است ( و زمان کار بر روی بایندر آن را از نزدیک دیده است ):

..........رفتیم انسوکنای مصر بار رو خالی کردیم و تانکهای تعادل رو با آب تعادل پر کردیم و چون جابجایی کشتی کمتر شده بود بالطبع free board یا همون فاصله عرشه اصلی تا سطح آب دریای کشتی زیاد شده بود و اون روزا بنا به همین ازدیاد فری بورد میگفتن که در سفرهایی که کشتی بصورت بالاست ( با آب تعادل ) دریانوردی میکنه نیازی به دریافت نیروی محافظ و تفنگدار نیست
ما هم طبق دستور و با رعایت ضوابط و شرایط عبور از منطقه با افزایش تعداد نگهبانان و پیگیری مابقی دستور العملها از سرعت و جهت و مانور و ارتباطات و.. به سمت ایران حرکت کردیم
نرسیده به وسطای دریای سرخ علایم آتش سوزی درمحفظه هواخورانی یا همون اسکونج اسپیس بازهم مشاهده شد، که برای جلوگیری از آتش سوزی موتور رو استاپ دادیم و محفظه رو بازرسی کردیم اما چیز خاصی مشاهده نشد!!!!!!!
بعد زاز بازرسی خیلی خلاصه محفظه هواخورانی و زیر پیستونها و چک مختصر پیستون رینگها (که مشخص شد مشکل دارن) حرکت کردیم اما اینبار برای پیشگیری از رخداد های مشابه محتاط تر از قبل و با دور موتور پایینتر
پس از گذشتن از تنگه باب المندب و ورود بهه محدوده ای که اون روزها محل تاخت و تاز دزدان دریایی بود بنا به دستورات رسیده از تهران به سرعتمون افزودیم و به حداکثر دور کارکرد متوالی موتور رسیدیدم که متاسفانه باز هم علایم آتش سوزی پدیدار شد و مجبور شدیم سرعت کشتی رو به حداقل ممکنه dead slow برسونیم و همزمان با ناوگروه نیروی دریایی ارتش هم تماس گرفته و وظعیتمونو گزارش کردیم فاصله خیلی زیاد بود اونا از ما خواستن که با حداکثر سرعتی که برامون امکان پذیر هست و میتونیم بدون ریسک آتش سوزی ، به سمتشون حرکت کنیم و اونا هم به سمت ما میان
اینجا مساله اختلاف سرعت دو یگان اعزام شده به شدت خودشو نشون داد، یگان پشتیبانی به هیچ وجه توانایی همراهی یگان رزمی رو نداشت برای همین یگان رزمی از ناوگروه جدا شده و به طرف ما حرکت کرد
ما هم سرعتمونو به بالاترین حد ایمن ممکنه که هنوز پایینتر از سرعت معمول دریانوردیمون بود رسوندیم ، حدودا 30 ساعت از تماس ما میگذشت که متاسفانه باز هم موتور اصلی دچار اسکونج فایر شد و مجبور به استاپ موتور اصلی شدیم

بدون موتور ، بدون تحرک ، بدون نیروی محافظ اونم وسط برادران عزیز دل دزد دریایی !!
به شدت توی موتور خونه سرگرم کارهای موتور اصلی بودیم ( محفظه اسکونج اسپیس همه یونیتهای 7 گانه موتور اصلی رو برای بازدید و تمیزکاری باز کرده بودیم ) بچه های عرشه هم چهار چشمی در حال پاییدن اطراف بودن ، ما هم عرق ریزون در حال تند و تند کار کردن که یهویی خبر اومد پایین که سه فروند قایق مشکوک با سرعت هرچی تمامتر ( بالای 22 نات ) در حال نزدیک شدن به ما هستند !!! همه یک لحظه کوپ کردیم ، عملا در صورت رسیدنشون بهمون ما راحت الحلقوم میشدیم براشون ، هلو بپر تو گلو!!!!!
هنوز توی شوک خبر بودیم که خبر اومد ناو نیروی دریایی با بالاترین سرعت ممکنه در حال نزدیک شدن به ماست و احتمالا تا کمتر از 15 دقیقه دیگه به ما میرسه ، که این تقریبا معادل میشد با زمان رسیدن قایقها به ما !!!!
به یکباره موجی از خوشحالی و آرامش هممونو فرا گرفت ، از افسر راه پرسیدم کدوم ناو داره میاد سمتمون؟
جوابش مو به تنم راست کرد!!
محال بود اون ناو بتونه با اون سرعتی که اون میگفت خودشو بهمون برسونه اون ناو اگر 10-12 نات هم میرفت باید براش جشن میگرفتن!!!!
هیچی بروز ندادم ، رفتم پل فرماندهی تا خودم چک کنم و مطمین بشم ، کاپتان کشتی که خیلی زبل بود از چهره من نگرانی رو خوند و پرسید چی شده چرا نگرانی؟ آروم بهش گفتم من رو این ناوی که داره میاد بودم این ناو نمیتونه با این سرعتی که گفته بیاد سمت ما !!!
گفت غیر ممکنه ، درست میگن رو رادار داریمشون با همین سرعت دارن میان ، رادارو چک کردم دیدم درست میگه ، گفتم پس این ناو اون ناو نیست و نامشو اشتباه گفتن !!!
گفت نمیدونم ازشون پرسیدیم خودشون این نامو معرفی کردن
گفتم میتونم باهاشون حرف بزنم گفت برو موردی نداره!!
رفتم و با وی اچ اف کشتی صداشون زدم و رفتیم کانال 20 ، خودمو معرفی کردم و گفتم میخوام ETA شما رو بدونم ، اونا هم گفتن کمتر از 10 دقیقه دیگه ، کمی هم در باره وظعیت و موقعیت ما و قایقهای دزدا سوال پرسید که بهش جواب دادم بعد در کمال پررویی گفتم میتونم بپرسم شما کدوم یگان رزمی نداجا هستین که خودشو معرفی کرد
" ناو دریابان نقدی"
سرمو تکون دادم گفتم سربه سرم میزارین گفتن خیر !!چرا همچین چیزی میگین ؟ گفتم نقدی نمیتونه بیشتر از 12 تا بره اما شما الان دارین با سرعت بیش از ..... گره دریایی میایین سمت ما
گفت پس منتظر غافلگیری های بیشتر هم باش
کمی با هم شوخی کردیم و گفت من الان دقیقا در ساعت یک شما هستم و دارم به سمتتون میام ،شما رو در دید دارم، با دوربین نیگاه کردم و منم اونا رو دیدم و تایید کردم
کاپتان کنجکاو پرسید چی شد؟
گفتم شکم بیشتر شده ، ادعا میکنن " ناو نقدی " هستن
گفت من که بهت گفته بودم گفتم اما نقدی نمیتونه این سرعت بره
گفت الان که داره میره
چند لحظه بعد نقدی بهمون نزدیکتر شد ، با دوربین داشتم نیگاش میکردم ، نقدی نبود !!!
هیچ چیزش شبیه نقدی نبود
نزدیکتر که شد بازم شکم بیشتر شد
موشک داشت
توپ سینه اش 76 م.م. بود
راداراش
سلاح هاش
سرعتش
بدنه همون بدنه بود ، همون ساختار اما نقدی همون نقدی نبود ، همزمان با نزدیکی نقدی قایق دزدها هم از ساعت 5 ما بهمون نزدیک میشدن
نقدی اومد از فاصله کمتر از دویست متری ما با سرعت هرچی تمامتر به سمت دزدا رفت و اونا هم با دیدن نقدی هنوز چند مایلی تا ما فاصله داشتن سه تاشون از هم جداشدن و در رفتن!!!نقدی کمی دنبالشون کرد و بعد برگشت برای اسکورت ما چون ما هنوز تحرک نداشتیم ،اومد کنار ما و سرعتشو کم کرد و با سرعت پایین اطراف ما چرخ میزد
حدود 2 ساعت بعد ما هم استارت زدیم و حرکت کردیم
منتها قبل از حرکت من دوباره باهاشون تماس گرفتم ، یکی از همدوره ای های خودم فرمانده دومش بود کلی با هم خوش و بش کردیم و ازش پرسیدم ورد خوندین ، جادو کردین چی شده ؟ که جواب داد نقدی ارتقای بسیار سنگینی رو از همه لحاظ از سر گذرونده و فراموش کن اون نقدی رو که زور که میزد به زور 12 تا میرفت
سیتم پیشرانش نقدی ، سامانه های جانبی موتور خونه و ... همه تعویض شده بودن ،مقدار زیادی از ورقه بدنه هم تعویض شده بود ، نقدی لانچر موشک روش نصب شده بود ،توپهای سینه و پاشنه اش تعویض شده بود، تیوب توربیدو داشت ، رادارهای بروز داشت
و...
خلاصه نقدی برای خودش نونوار شده بود و کلی سرحال و روپا شده و در حال دریانوردی با توانایی و آمادگی بسیار مثال زدنی بود
من یکی که کلی خوشحال شدم
اونا زحمت کشیدن و مارو تا انتهای منطقه خطر همراهی کردن چندتایی عکس هم زمان خداحافظی ازش برداشتیم و اونا هم از ما!!!، و بعدش ما هم با تشکر و خداحافظی از اونا به مسیرمون ادامه دادیم منتها قبل ار خارگ برای تعمییر و رفع عیب آتش سوزی به بندر فوجیره رفتیم و چند روزی اونجا بودیم تا همه پیستون رینگها رو تعویض کریدم و بعد هم برای بارگیری به جزیره خارگ رفتیم

یه چیز هم بگم که دوستان سوال نپرسن
سرعتی رو که نقدی به سمت ما میومد رو نمیتون بگم
اگر قرار به گفتنش هم باشه بزارین از زبون من بیان نشه و فرماندهان و امرای نیرو خودشون بیانش کنن
چون بیشک دشمن که خودش سازنده نقدی بوده در زمان رویارویی با اون دچار تعجب و شگفتی خواهد شد
هرچند بعید میدونم تا حالا خیلی از اطلاعات راجع به اونو به روز نکرده باشه و فکر کنم تونسته باشه دسته کم با رصد تحرکات یگانهای ما در رزمایشها و ماموریتهای خلیج عدن اطلاعات خوبی رو بدست بیاره همونطوری که ما هم با رصد اونا به اطلاعات بسیار خوبی دسترسی پیدا کرده ایم
فقط اینو بگم تا مدتها وقتی این ماجرا رو برای سایر همکارانم که هم دانشگاهیم بودن تعریف میکردم ف باورشون نمیشد که نقدی این سرعتو داشته ، عکسها رو که میدیدن تسلیاحتو قبول میکردن منتها اون سرعت براشون باور کردنی نبود
برای همه کسایی که از سابقه نقدی خبر داشتن و سال ساختشو و سطح تکنولوژی و توانشو میدونستن باورکردنی نبود اما واقعیت داشت و این ارتقاها رو سال قبل بر روی بایندور هم داشتیم
زمان ارتقای بایاندور بنده افتخار حضور در همون مجموعه رو داشتم و از نزدیک شاهد تغییرات و ارتقاها بودم
جالب هم اینجا بود که سه تا از دوستانم یکی در بخش مکانیک ، یکی دیگه در بخش برق و کنترل و یکی هم در بخش تسلیحات مسیول تیمهای ارتقا بودن و مباحث بسیار جالبی بینمون رد و بدل شد که جاشون اینجا نیست
Junior Poster
Junior Poster
پست: 180
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰, ۱۲:۲۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1423 بار
سپاس‌های دریافتی: 654 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط Bystander »

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

همچنین لازم بذکر هست مسئله مهم دیگری که بجز ارتقا و بهسازی خود ناو و عملیاتی شدنش بطور رسمی اعلام شد بومی سازی بیش از 8000 قطعه از ناوشکن های آمریکایی کلاس بایندر در این سری از تعمیرات بوده که این خودش میتونه بعد از بومی سازی کامل ناوشکن های انگلیسی کلاس الوند خیلی مفید باشه.
آخرین ويرايش توسط 1 on Bystander, ويرايش شده در 0.
Junior Poster
Junior Poster
پست: 180
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰, ۱۲:۲۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1423 بار
سپاس‌های دریافتی: 654 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط Bystander »

امیر دریادار سیاری خبر داد
نصب سامانه‌های موشکی نور، قادر و قدر بر روی ناوشکن بایندر
فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن برشمردن توانمندی‌های رزمی و عملیاتی ناوشکن بهینه‌سازی شده شهید بایندر از نصب سامانه‌های موشکی نور، قادر و قدر بر روی این شناور خبر داد.

به گزارش [External Link Removed for Guests] از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در جریان بازدید از ناوشکن شهید بایندر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ناوشکن کاملا نوسازی و بهینه‌سازی شده، به نحوی که در حد ساخت یک ناوشکن جدید بر روی آن کار صورت گرفته است.
وی ادامه داد: پروسه تعمیر و بهینه‌سازی ناوشکن مذکور بیش از 23 ماه کار برده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ارتقای سطح سیستم‌های موجود و به روز سازی و بهینه‌‌سازی آنها و همچنین نصب توپ 76 میلی‌متری و توپ 46 میلیمتری و برخی دیگر از سامانه‌های خاص از جمله کارهای انجام شده بر روی این ناوشکن است.
سیاری همچنین از نصب سامانه‌های پرتاب موشک‌های نور، قادر و قدر نیر بر روی این شناور خبر داد.
وی اضافه کرد: توپ 40 میلیمتری نصب شده بر روی این شناور نیز از جمله توپ‌های پیشرفته در دفاع هوایی به شمار می‌رود.
سیاری با بیان اینکه ناوشکن شهید بایندر تاکنون در عملیات‌های متعددی حضور داشته و سابقه‌ای 50 ساله دارد، ادامه داد: این ناوشکن قبل از عملیات تعمیر چندین مرحله در اقیانوس هند حضور یافته و این احتمال است که طی روزها و ماه‌های آینده به اقیانوس آرام، هند جنوبی و یا اطلس عزیمت کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: می‌خواهیم از اینجا به ملت ایران اعلام کنیم که جوانانشان به لطف خدا توان ساخت، تعمیرات و بهینه‌سازی انواع ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز را دارند، به نحوی که حتی این امر بهتر از نمونه‌های خارجی انجام می‌شود.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش این سطح از توانمندی در منطقه نمونه بوده و آنهایی که سیاه‌نمایی می‌کنند، بدانند حرف‌هایشان کاملا بی‌اساس و دروغ است.
[External Link Removed for Guests]



با حضور فرمانده ارتش محقق شد
الحاق مجدد ناوشکن شهید بایندر/ نصب سامانه پرتاب موشک سطح به سطح نور
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید دریادار بایندر دقایقی پیش با حضور فرمانده ارتش به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد.

به گزارش [External Link Removed for Guests] از منطقه یک نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس، عباس زمینی فرمانده فنی نداجا دقایقی پیش در مراسم الحاق ناوشکن مذکور ضمن بیان مشخصات فنی و جزئی ناوشکن بایندر اظهار داشت: شهید بایندر فرمانده وقت نیروی دریایی ایران در زمان حمله متفقین بوده که با مقاومت در برابر نیروهای انگلیسی در خرمشهر به درجه شهادت رسیده است.
وی ادامه داد: ناوشکن‌هایی در ناوگان نیروی دریایی ارتش به این مناسبت نامگذاری شده‌اند که ناوشکن شهید بایندر یکی از آنهاست.
وی ادامه داد: ناوشکن بایندر که در سال 43 در بندر خرمشهر مستقر شده، همچنین در زمان جنگ به بوشهر انتقال و اکنون توسط نیروی دریایی بازسازی و آماده دریانوردی است.
به گفته زمینی، این ناوشکن 83 متر طول، 10 متر عرض، 23 متر ارتفاع تا عرشه، 135 تن وزن و دارای سرعت 20 گره دریایی است.
وی با بیان اینکه این ناوشکن قدمتی 50 ساله دارد، افزود: عملیات بازسازی این ناوشکن طی 20 ماه و با صرف 528 هزار نفرساعت کار محقق شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی پروسه بازسازی و بهینه‌سازی ناوشکن بایندر بیش از 8 هزار قطعه حساس بومی‌سازی، 3200 قطعه سرویس و 2500 قطعه تعویض شده است.
وی ادامه داد: همچنین 98 سامانه نصب شده بر روی بایندر نیز بهینه‌سازی شده است.
فرمانده فنی نداجا ادامه داد: 60 تن فولاد دریایی نیز در ناوشکن شهید بایندر تعویض شده است.
وی افزود: نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کنترل آتش، نصب توپ 76 میلیمتری و 46 میلیمتری در پاشنه و نصب سامانه پرتاب موشک سطح به سطح نور از جمله ویژگی‌های ناوشکن بایندر است.
[External Link Removed for Guests]



با حضور فرمانده کل ارتش
ناوشکن جدید «بایندر» به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد/ تشریح ویژگی‌ها
ناوشکن جدید شهید دریابان بایُندُر صبح امروز با حضور امیر عطاءالله صالحی و دریادار حبیب‌الله سیاری به آب انداخته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی [External Link Removed for Guests]، جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش با نام شهید دریابان بایندر صبح امروز سه‌شنبه در بندرعباس به آب انداخته شد.
این مراسم با حضور امیر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش و امیر حبیب‌الله‌ سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولین و کارکنان این نیرو برگزار شد.
الحاق این ناوشکن به نیروی دریایی ارتش می‌تواند توانایی این نیرو را در عرصه حفاظت از آب‌های کشورمان و همچنین حفظ امنیت منطقه و آب‌های بین‌المللی افزایش دهد.
این ناوشکن علی رغم تمامی محدودیت ها و تحریم‌ها با 528 هزار نفر ساعت طی بیست ماه تلاش متخصصان بومی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت.
در طول تعمیرات اساسی این ناوشکن بیش از 8 هزار قطعه حساس بومی‌سازی، 3200 قطعه سرویس، 2500 قطعه معیوب تعویض، 170 سامانه مورد تعمیرات اساسی و بیش از 98 سامانه بهینه سازی و همچنین حدود 60 تن فولاد آن تعویض شد.
تعمیرات اساسی موتورهای اصلی، اورهال مبدل‌های حرارتی، سیستم‌های سوخت و روغن و بهینه سازی سیستم‌های کنترل مانیتورینگ از جمله اقدامات صورت گرفته بر روی ناوشکن بایندر است.
نصب و راه اندازی سیستم کنترل آتش سلاح‌های ناوشکن، نصب و راه اندازی توپ‌های 76 و 40 میلیمتری و همچنین نصب و راه اندازی سامانه پرتاب موشک سطح به سطح نور در ناوشکن از جمله ویژگی‌های حوزه بازدارندگی بایندر است.

farsnews.com/newstext.php?nn=13920321000065
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 68
تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۹:۰۴ ق.ظ
محل اقامت: کویر
سپاس‌های ارسالی: 539 بار
سپاس‌های دریافتی: 442 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط sailor »

Sami 1993 نوشته شده:






تصویر







لطفا به دود خروجی از فانل ناو توجه نموده و به دو سربازی که بالای موت اسکله جهت برداشتن طنابها ایستاده اند نگاه کنید
این دود ابر مانند که روی پاشنه ناو سایه انداخته مربوط به حالت آماده به کار موتورخانه است وقتی برای دریانوردی به آنها فشار بیشتری وارد شود چه دودی خواهد کرد؟
بضاعت ما همین است که می بینید.
آخرین ويرايش توسط 1 on sailor, ويرايش شده در 0.
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 124
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹, ۱۱:۰۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 381 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط mahdi3366 »

دوست دارم بلند بلند گریه کنم!!!!
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط Shahryar »

sailor نوشته شده:متاسفانه تصویری از پاشنه بایندر دیده نمی شود قبلا در عرشه های عقبی ناو یک قبضه توپ 3 اینچ و یک توپ دو لول 40 بوفورس و دو مجموعه 12 عددی خمپاره ضد زیردریایی و چندین دوشکا وجود داشت


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]

منبع: سایت ارتش
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 305
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۵۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2412 بار
سپاس‌های دریافتی: 1563 بار

Re: ناوشکن جدید بایندر به نداجا پیوست

پست توسط onbekende »

لانچر موشک ها مثل ناوچه های کلاس سینا یعنی مایل به جلو نصب شدن.اینطوری بهتره.البته این یه معنی داره.و اونم اینکه این ناوچه - ناوشکن - ناومحافظ (!) در شرایط رزمی و جنگی قرار نیست تنهایی عمل کنه و همراهش احتمالا ناوچه های سینا هم خواهند بود.
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”