فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1297
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1856 بار
- سپاسهای دریافتی: 3546 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
نوع جواب شما نشانه ی شخصیت شماست
من نیازی ندارم به یک کودک خردسالی که تازه اینترنتو کشف کرده چیزیو ثابت کنم تمامی دوستانی که اینجا هستند و منو از نزدیک میشناسن می دونند من کجا اکتیو هستم و تو چه لاینی خدمت می کنم !
من نیازی ندارم به یک کودک خردسالی که تازه اینترنتو کشف کرده چیزیو ثابت کنم تمامی دوستانی که اینجا هستند و منو از نزدیک میشناسن می دونند من کجا اکتیو هستم و تو چه لاینی خدمت می کنم !
- پست: 1194
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
- سپاسهای ارسالی: 1817 بار
- سپاسهای دریافتی: 2632 بار
- تماس:
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
sand_fighter نوشته شده:نوع جواب شما نشانه ی شخصیت شماست
من نیازی ندارم به یک کودک خردسالی که تازه اینترنتو کشف کرده چیزیو ثابت کنم تمامی دوستانی که اینجا هستند و منو از نزدیک میشناسن می دونند من کجا اکتیو هستم و تو چه لاینی خدمت می کنم !
الحمد الله....با تشکر از شما


ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
تا زمانی که مشخص نشه این هواپیما در چه ماموریتی بوده نمیشه گفت چرا خدمه ایجکت نکردن ؟
آیا در یک تمرین رزمی بودن ؟ آیا مامور بودن و در حال بازگشت به پایگاه خودشون بودن ؟
اگه در تمیرن رزمی بوده باشن امکان اینکه جنگنده در ارتفاع کم دچار سانحه شده و خدمه فرصت ایجکت نداشتن هست . ولی اگه تو این اوضاع نگاه کنیم آموزش دو خدمه هزینه گزافتری نسبت به تعمیر و نگهداری از صندلی ها داره .
ولی خوبه فرماندهان نیروی هوایی اینبار به این سوال پاسخ بدن چطور میشه یک جنگنده در مسیری تقریبا به دور از مناطق مسکونی دچار سانحه میشه و خدمه کشته میشن ؟
در سانحه های قبلی چون اکثرا در مجاورت مناطق مسکونی بوده خلبانان به دلیل از دست دادن زمان برای دور کردن جنگنده از مناطق شلوغ کشته شدن ( تنها موردی که میتونم بگم خلبان از حداقل زمان استفاده کرد و نجات پیدا کرد سقوط تایگر در تبریز بود )
آیا در یک تمرین رزمی بودن ؟ آیا مامور بودن و در حال بازگشت به پایگاه خودشون بودن ؟
اگه در تمیرن رزمی بوده باشن امکان اینکه جنگنده در ارتفاع کم دچار سانحه شده و خدمه فرصت ایجکت نداشتن هست . ولی اگه تو این اوضاع نگاه کنیم آموزش دو خدمه هزینه گزافتری نسبت به تعمیر و نگهداری از صندلی ها داره .
ولی خوبه فرماندهان نیروی هوایی اینبار به این سوال پاسخ بدن چطور میشه یک جنگنده در مسیری تقریبا به دور از مناطق مسکونی دچار سانحه میشه و خدمه کشته میشن ؟
در سانحه های قبلی چون اکثرا در مجاورت مناطق مسکونی بوده خلبانان به دلیل از دست دادن زمان برای دور کردن جنگنده از مناطق شلوغ کشته شدن ( تنها موردی که میتونم بگم خلبان از حداقل زمان استفاده کرد و نجات پیدا کرد سقوط تایگر در تبریز بود )
به رویاهایت بی اندیش ..........
-
- پست: 156
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۸۸, ۸:۵۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2886 بار
- سپاسهای دریافتی: 2183 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
پزشکی قانونی استان فارس اسامی شهدای حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در این استان را اعلام کرد.به گزارش مهر، بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان فارس سرهنگ سعید ذوالفقاری و سروان یاسر محمدیان در این حادثه شهید شدند.بر اساس گزارش مهر یک فروند هواپیمای آموزشی پیش از ظهر امروز سه شنبه در هنگام آموزش سقوط کرده و دلایل سقوط آن نیز در دست بررسی است.در این سقوط خلبان و کمک خلبان شهید شدند.
منبع:عصر ایران
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[External Link Removed for Guests]
منبع:عصر ایران
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳, ۹:۴۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 20 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
خداوند روح این دو عزیز رو قرین رحمت کنه صبح امروز یک فروند فانتوم ای جمعی پایگاه نهم شکاری تقریبا حدود ساعت 11صبح پس از انجام پروسه پرواز از پایگاه هفتم تیک اف کرد که متاسفانه ساعت 11:15زنگ الرت رسکیو بصدا درومد و یک فروند 214جهت رسکیو عازم منطقه رونیز و اطراف دریاچه بختگان شد که پس از تجسس کرش رو تایید کرد .امروز صبح داخل رمپ هر دو شهید بزرگوار رو دیدم ومتاسفانه شاهد اخرین تیک اف اونها بودم بچه های گردان که رفته بودن پای کرش می گفتند که محل کرش نزدیک مناطق مسکونی بوده و گویا این دو عزیز سعی دردور شدن از این منطقه رو داشتن که خوب هم ارتفاع وهم زمان رو از دست دادن برحال روحشون شاد ونامشون برای همیشه در اسمان ایران زمین جاوید باد از همین جا هم به خانواده وپرسنل گردان پروازی پایگاه نهم شکاری تسلیت عرض می کنم .
- پست: 199
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸, ۱۲:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 727 بار
- سپاسهای دریافتی: 1795 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
سلام دوستان گرامی
متن پایین کار یکی از دوستان در انجمن هوافضا بود که کپی میکنم به نظرم تا حدودی درست میرسه نقطه نظراتشون.بسیار هم از شهادت این عزیزان ناراحتم امیدوارم حداقل در زمینه ی امکانات برای Ejection seat ها مشکلی نباشه.
پاینده ایران
[COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633] [COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#CC6633][COLOR=#808000][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#0000cd][COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633] *[COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#CC6633][COLOR=#808000][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040][COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000] [COLOR=#000040] [COLOR=#BF8000] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040]یک جنگنده F4 ارتش ایران صبح سهشنبه در شیراز سقوط کرد و هر دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
کامنتهایی که کاربران سایتهای خبری و فیسبوک درباره این واقعه ثبت کردهاند، خواندنی است:
- چرا Eject نکردند؟
- مگه Eject کار نمیکرد؟
- این هواپیماها مگه Eject نداره؟
- نگو که Eject نکردند! عجیبه!
- وقتی Eject بلد نیستند، چطور بهشون گواهینامه پرواز دادهاند؟
در طول زندگیمان دو فیلم «حمله به H3» و «Top Gun» را تماشا کردیم و با اصطلاح «Eject» آشنا شدهایم و فکر میکنیم خلبان هروقت دلش بخواهد میتواند Eject کند.
تنها چیزی که از Eject جنگندهها میدانیم، یک تکه طناب است که از زیر صندلی خلبان و کمک خلبان بیرون آمده و در مواقع خطر باید آن را به سمت بالا کشید تا عمل کند، بعد هواپیما بدون سرنشین سقوط میکند و منفجر میشود و خلبان و کمک خلبان با چتر فرود میآیند و چند دقیقه صبر میکنند و بعد چند جیپ ارتش میآیند و آن دو را به پایگاه نظامی بازمیگردانند.
اکنون اشاره به چند نکته درباره Eject ضروری است:
عمل Eject به راحتی آن چیزی نیست که در فیلمها دیدهایم. این کار صدماتی را به بدن وارد میکند و خلبان ترجیح میدهد تا لحظه آخر به انجام آن تن ندهد.
وقتی خلبان Eject میکند، ممکن است با خطراتی چون صدمات مغزی و شکستیهای متعدد مواجه شود. همچنین خلبان ممکن است بعد از Eject بیهوش شود.
صدمات ناشی از وارد آمدن نیروی گرانش (g-force) که در لحظه پرتاب به بدن انسان وارد میشود، میتواند خلبان را تا آخر عمر از انجام پرواز با هواپیمای نظامی محروم کند.
وقتی خلبان تصمیم میگیرد که Eject کند، باید متوجه باشد که هواپیما پس از آن در کجا سقوط خواهد کرد. این اتفاق دور از انتظار است که یک خلبان برای نجات جان خود هواپیما را بر فراز منطقه مسکونی رها کند. با توجه به این که هواپیمای F4 ارتش در منطقه اطراف دریاچه سقوط کرده، این احتمال وجود دارد که خلبان قصد داشته تا از مناطق مسکونی دور شود.
با توجه به قدیمی بودن هواپیماهای F4 گاهی اوقات ممکن است که سیستم Eject عمل نکند. در این مواقع خلبان مجبور است تا خود دست به کار شود تا سیستم کار کند، اما در هر حال این فقط یک احتمال است، همانطور که گاهی ایربگ خودروهای جدید هم هنگام وقوع تصادف باز نمیشود.
خلبان فقط در شرایطی خاص مانند زمانی که کابین دچار حریق شده، میتواند بدون در نظر گرفتن نقطه احتمالی سقوط Eject کند اما در هر صورت اطلاعات جعبه سیاه و اظهارات خلبان مورد بررسی قرار میگیرد.
هواپیمای نظامی، محصول کمپانی تویوتا نیست که اگر نابود شد، بالافاصله یک فروند صفر کیلومتر آن به ارتش تحویل شود. خلبان جنگنده باید پس از Eject گزارش فنی کاملی از واقعه بنویسد و پاسخگو باشد که چرا این کار را کرده و چرا آن نقطه را برای جنگنده انتخاب کرده است. به همین دلیل خلبان تا لحظه آخر تلاش میکند تا به تلفات و خسارات توجه داشته باشد.
وقتی راننده خودرو نیروی انتظامی باید به مافوق خود گزارش دهد که چرا روی سپر سمند پلیس خش افتاده، چطور بعضیها انتظار دارند که خلبان ارتش هروقت دلش خواست یک جنگنده F4 را در آسمان رها کند و با Eject جان خود را نجات دهد؟ در هیچ نقطهای از دنیا خلبان مالک هواپیما نیست که طبق غریزه خود عمل کند و جان خود را به حفظ سرمایه ارتش یا جان انسانهای بیگناه دیگر ترجیح دهد.
عمل Eject از نظر کسانی که سناریوی فیلمهای اکشن را مینویسند و بازیگرانی که در کابین هواپیما مینشینند و طناب را میکشند، بسیار بیدردسر و راحت است، اما نباید آن را باور کرد. مانند این است که فکر کنیم میتوانیم حرکات «جکی چان» را خودمان هم انجام دهیم و دفعه بعد که به سینما رفتیم، روی لبه صندلیها بدویم و از ته سالن خودمان را به پرده نمایش برسانیم.
کاش پیش از آن که کامنت بگذاریم: «یارو چرا Eject نکرده؟» و دانش و مهارت و تجربه و عملکرد خلبان را با یک جمله زیر سوال ببریم، به این حقیقت فکر کنیم که ما کارشناس علوم هوایی و نظامی نیستیم و لازم نیست هر خبری که خواندیم، بلافاصله دست به کیبورد ببریم و اظهارنظر کنیم.
[External Link Removed for Guests]

پاینده ایران
[COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633] [COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#CC6633][COLOR=#808000][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#0000cd][COLOR=#000040] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633] *[COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#CC6633][COLOR=#808000][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040][COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040] [COLOR=#000040][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#0000cd][COLOR=#CC6633][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#BF8000][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000][COLOR=#00BF40][COLOR=#00BF40][COLOR=#000040] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040][COLOR=#CC6633][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#0000cd][COLOR=#000040][COLOR=#000040][COLOR=#BF8000] [COLOR=#000040] [COLOR=#BF8000] [COLOR=#00BF40] [COLOR=#000040]یک جنگنده F4 ارتش ایران صبح سهشنبه در شیراز سقوط کرد و هر دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
کامنتهایی که کاربران سایتهای خبری و فیسبوک درباره این واقعه ثبت کردهاند، خواندنی است:
- چرا Eject نکردند؟
- مگه Eject کار نمیکرد؟
- این هواپیماها مگه Eject نداره؟
- نگو که Eject نکردند! عجیبه!
- وقتی Eject بلد نیستند، چطور بهشون گواهینامه پرواز دادهاند؟
در طول زندگیمان دو فیلم «حمله به H3» و «Top Gun» را تماشا کردیم و با اصطلاح «Eject» آشنا شدهایم و فکر میکنیم خلبان هروقت دلش بخواهد میتواند Eject کند.
تنها چیزی که از Eject جنگندهها میدانیم، یک تکه طناب است که از زیر صندلی خلبان و کمک خلبان بیرون آمده و در مواقع خطر باید آن را به سمت بالا کشید تا عمل کند، بعد هواپیما بدون سرنشین سقوط میکند و منفجر میشود و خلبان و کمک خلبان با چتر فرود میآیند و چند دقیقه صبر میکنند و بعد چند جیپ ارتش میآیند و آن دو را به پایگاه نظامی بازمیگردانند.
اکنون اشاره به چند نکته درباره Eject ضروری است:
عمل Eject به راحتی آن چیزی نیست که در فیلمها دیدهایم. این کار صدماتی را به بدن وارد میکند و خلبان ترجیح میدهد تا لحظه آخر به انجام آن تن ندهد.
وقتی خلبان Eject میکند، ممکن است با خطراتی چون صدمات مغزی و شکستیهای متعدد مواجه شود. همچنین خلبان ممکن است بعد از Eject بیهوش شود.
صدمات ناشی از وارد آمدن نیروی گرانش (g-force) که در لحظه پرتاب به بدن انسان وارد میشود، میتواند خلبان را تا آخر عمر از انجام پرواز با هواپیمای نظامی محروم کند.
وقتی خلبان تصمیم میگیرد که Eject کند، باید متوجه باشد که هواپیما پس از آن در کجا سقوط خواهد کرد. این اتفاق دور از انتظار است که یک خلبان برای نجات جان خود هواپیما را بر فراز منطقه مسکونی رها کند. با توجه به این که هواپیمای F4 ارتش در منطقه اطراف دریاچه سقوط کرده، این احتمال وجود دارد که خلبان قصد داشته تا از مناطق مسکونی دور شود.
با توجه به قدیمی بودن هواپیماهای F4 گاهی اوقات ممکن است که سیستم Eject عمل نکند. در این مواقع خلبان مجبور است تا خود دست به کار شود تا سیستم کار کند، اما در هر حال این فقط یک احتمال است، همانطور که گاهی ایربگ خودروهای جدید هم هنگام وقوع تصادف باز نمیشود.
خلبان فقط در شرایطی خاص مانند زمانی که کابین دچار حریق شده، میتواند بدون در نظر گرفتن نقطه احتمالی سقوط Eject کند اما در هر صورت اطلاعات جعبه سیاه و اظهارات خلبان مورد بررسی قرار میگیرد.
هواپیمای نظامی، محصول کمپانی تویوتا نیست که اگر نابود شد، بالافاصله یک فروند صفر کیلومتر آن به ارتش تحویل شود. خلبان جنگنده باید پس از Eject گزارش فنی کاملی از واقعه بنویسد و پاسخگو باشد که چرا این کار را کرده و چرا آن نقطه را برای جنگنده انتخاب کرده است. به همین دلیل خلبان تا لحظه آخر تلاش میکند تا به تلفات و خسارات توجه داشته باشد.
وقتی راننده خودرو نیروی انتظامی باید به مافوق خود گزارش دهد که چرا روی سپر سمند پلیس خش افتاده، چطور بعضیها انتظار دارند که خلبان ارتش هروقت دلش خواست یک جنگنده F4 را در آسمان رها کند و با Eject جان خود را نجات دهد؟ در هیچ نقطهای از دنیا خلبان مالک هواپیما نیست که طبق غریزه خود عمل کند و جان خود را به حفظ سرمایه ارتش یا جان انسانهای بیگناه دیگر ترجیح دهد.
عمل Eject از نظر کسانی که سناریوی فیلمهای اکشن را مینویسند و بازیگرانی که در کابین هواپیما مینشینند و طناب را میکشند، بسیار بیدردسر و راحت است، اما نباید آن را باور کرد. مانند این است که فکر کنیم میتوانیم حرکات «جکی چان» را خودمان هم انجام دهیم و دفعه بعد که به سینما رفتیم، روی لبه صندلیها بدویم و از ته سالن خودمان را به پرده نمایش برسانیم.
کاش پیش از آن که کامنت بگذاریم: «یارو چرا Eject نکرده؟» و دانش و مهارت و تجربه و عملکرد خلبان را با یک جمله زیر سوال ببریم، به این حقیقت فکر کنیم که ما کارشناس علوم هوایی و نظامی نیستیم و لازم نیست هر خبری که خواندیم، بلافاصله دست به کیبورد ببریم و اظهارنظر کنیم.
[External Link Removed for Guests]
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
-
- پست: 2755
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
- محل اقامت: شیراز
- سپاسهای ارسالی: 22364 بار
- سپاسهای دریافتی: 5559 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
F-4 هم خود به خود آتیش می گیرد پس از پژو پارس چه انتظاری دارید ؟ (مدیران ایران خودرو)
من همون ساعت های اول شنیدم ولی تا مطمئن نشدم چیزی نگفتم . خیلی حالم گرفته شد !! خییییللللیی!!
به خدا این ابوغراضه ها رو به غیر از مواقع ضروری پرواز ندهید دیگه طاقت پر پر شدن سرمایه های مملکت رو جلوی چشم همگان رو نداریم !!
من همون ساعت های اول شنیدم ولی تا مطمئن نشدم چیزی نگفتم . خیلی حالم گرفته شد !! خییییللللیی!!
به خدا این ابوغراضه ها رو به غیر از مواقع ضروری پرواز ندهید دیگه طاقت پر پر شدن سرمایه های مملکت رو جلوی چشم همگان رو نداریم !!
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم

-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
دوستان یک سانحه هوایی به خصوص برای جنگنده ای که خیلی تند و تیز هم هست در ثانیه ها خلاصه میشه
حتی یک تصادف اتومبیل در چند ثانیه کوتاه اتفاق می افته حالا یک خلبان شاید نتونست در اون چند ثانیه ایجکت کنه شاید هم تونست این بستگی به موقعیت داره نه بلد بودن یا نبودن وگرنه یک نیرو به این راحتی هواپیماهاش رو با خلبانهای ورزیده عوض نمیکنه . یک خلبان تا اخرین لحظه ممکن تلاش میکنه هواپیما رو نجات بده ولی وقتی ببینه امکانش نیست باید خودش رو نجات بده
کاش اون روز میتونستم فیلم بگیرم و الان حداقل از یک سانحه و ایجکت یک فیلم مستند داشتیم
حتی یک تصادف اتومبیل در چند ثانیه کوتاه اتفاق می افته حالا یک خلبان شاید نتونست در اون چند ثانیه ایجکت کنه شاید هم تونست این بستگی به موقعیت داره نه بلد بودن یا نبودن وگرنه یک نیرو به این راحتی هواپیماهاش رو با خلبانهای ورزیده عوض نمیکنه . یک خلبان تا اخرین لحظه ممکن تلاش میکنه هواپیما رو نجات بده ولی وقتی ببینه امکانش نیست باید خودش رو نجات بده
کاش اون روز میتونستم فیلم بگیرم و الان حداقل از یک سانحه و ایجکت یک فیلم مستند داشتیم
به رویاهایت بی اندیش ..........
- پست: 1784
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3440 بار
- سپاسهای دریافتی: 5879 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
ای کاش غیر از عکسی که Sami فرستاد عکس های بیشتری و از زوایای مختلف از محل سقوط موجود بود تا نحوه بزمین رسیدن هواپیما قابل تشخیص باشد اما من بر اساس همان عکس 50 درصد احتمال میدهم هواپیما در هنگام فرود حالت بالانس داشته و خلبانان هم امید زیادی برای فرود اضطراری تقریبا ایمن را داشته اند اما انچه که تمام سعی و همت انها را بی نتیجه ساخته بود انفجار باک های فول سوخت بعد از فرود بوده است. اگر موتورها یا یکی از موتورها در هنگام پرواز اتش گرفته بوده هنگام فرود سخت هواپیما بزمین، صدمه دیدن باک های پر، نشط سوخت و شعله های موتور هواپیما را متلاشی کرده است.
بهر حال روح ان خلبان شجاع و فداکار شاد و مسرور از تعیم الهی باشد.
بهر حال روح ان خلبان شجاع و فداکار شاد و مسرور از تعیم الهی باشد.
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: فوری،سقوط فانتوم در نزدیکی شیراز
اگر سطوح آیرو دینامیک هواپیما آسیب ندیده باشن به روی شکمش به زمین برخورد میکنه
توی بیشتر موارد که هواپیما دچار وا ماندگی در اثر کاهش رانش میشه این اتفاق می افته شاید هواپیما در مانوری مثل اسپیلت اس بوده که رانش خودش رو از دست داده یا خلبان به موقع نتونسته هواپیما رو از مانور در بیاره و خیلی نزدیک به زمین بوده
این مورد نشون میده تا اخرین لحظه تلاش برای حفظ هواپیما در حالت متعادل وجود داشته تا در یک تایم مناسب ایجکت رو انجام بدن ولی با توجه نابودی اکثر قطعات سرعت زیادی داشتن
توی بیشتر موارد که هواپیما دچار وا ماندگی در اثر کاهش رانش میشه این اتفاق می افته شاید هواپیما در مانوری مثل اسپیلت اس بوده که رانش خودش رو از دست داده یا خلبان به موقع نتونسته هواپیما رو از مانور در بیاره و خیلی نزدیک به زمین بوده
این مورد نشون میده تا اخرین لحظه تلاش برای حفظ هواپیما در حالت متعادل وجود داشته تا در یک تایم مناسب ایجکت رو انجام بدن ولی با توجه نابودی اکثر قطعات سرعت زیادی داشتن
به رویاهایت بی اندیش ..........