حادثه برای میگ 29 در همدان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major
Major
پست: 178
تاریخ عضویت: جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴, ۷:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 154 بار
سپاس‌های دریافتی: 800 بار

حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط SCUD »

به گزارش مشرق، احسان قنبری در گفتگویی اظهار داشت: یک فروند هواپيمای شكاری ميگ٢٩ به‌دليل بروز نقص فنی در باند پرواز پايگاه هوائی همدان دچار سانحه شد.

قنبری افزود: در حین حادثه یکی از خلبانان این جنگنده خود را به بیرون پرتاب کرده است.

وی افزود: هر دو خلبان این جنگنده سرهنگ علی گلی پور و سرگرد روزبه ناظریان موفق به ترک هواپیما شده اند اما در حال حاضر سرگرد روزبه ناظریان در بیمارستان بستری است.
منبع: مهر
Moderator
Moderator
پست: 280
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶, ۱:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6304 بار
سپاس‌های دریافتی: 1753 بار
تماس:

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط hamed_713 »

متاسفانه سرگرد خلبان روزبه ناظریان به شهادت رسیدند.

تصویر
اي ايران
اي سرزمين خوبيها

[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 446
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۸:۵۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1062 بار
سپاس‌های دریافتی: 3155 بار

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط R.A.F »

میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟
[External Link Removed for Guests]
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 26
تاریخ عضویت: شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۱:۱۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 62 بار
سپاس‌های دریافتی: 52 بار

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط gold-falcon »

R.A.F نوشته شده:میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟


از عکس هواپیما معلومه کمک خلبان اجکت کرده . البته ایشون مهره کمرشون شکسته . توی عکس صندلی خلبان سر جاشه . گویا خلبان ایجکت نکردن . اتفاقا کاناپی کابین عقب و جلو یک تیکه ست . عقب که ایجکت کرده کلا کاناپی باز شده .
[External Link Removed for Guests]
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط ramin-am »

gold-falcon نوشته شده:
R.A.F نوشته شده:میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟


از عکس هواپیما معلومه کمک خلبان اجکت کرده . البته ایشون مهره کمرشون شکسته . توی عکس صندلی خلبان سر جاشه . گویا خلبان ایجکت نکردن . اتفاقا کاناپی کابین عقب و جلو یک تیکه ست . عقب که ایجکت کرده کلا کاناپی باز شده .
[External Link Removed for Guests]

هواپیما از نوع bu یعنی آموزشی هست و مثل تمام آموزشی ها استاد خلبان در صندلی عقب میشینه و شاگرد در صندلی جلو
با توجه به درجه ها هم میشه فهمید که معلم خلبان تونسته خارج بشه ولی خلبان آموزش گیرنده نتونسته به موقع ایجکت کنه
ولی برام خیلی عجیبه استاد خلبان اصولا تو مواقع اضطراری تو هواپیما بمونه
به رویاهایت بی اندیش ..........
New Member
پست: 17
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵, ۱۱:۵۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 18 بار
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط Discussion »

ما که بالاخره نفهمیدیم خلبانی که اجکت کرده به شهادت رسیده یا خلبانی که توی هواپیما مانده؟بعد خلبانی که موفق به اجکت نشده خودش اجکت نکرده یا نقص فی صندلی پران بوده؟از اون گذشته مگه در جنگنده های 2 نفره پرتاب صندلی ها بعد از فعال کردن سیستم اجکت به صورت اتوماتیک نیست یا هر خلبان به طور جداگانه اقدام میکنه؟
این دانشمند(احسان قنبری) چه مسئولیتی داره؟! درجایی گفته هر دوخلبان هواپیما رو ترک کردن و یک خط قبلش گفته یکی از خلبانان هواپما رو ترک کرده :-P نوع اطلاع رسانی خبرگزاری های درپیت ایرانی هم به نوبه خودش خیلی جالبه :ch:
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

پست توسط ramin-am »

نحوه ایجکت جنگنده های دو سرنشینه به این صورت هست که موقعی که توسط افسر اول یا همون خلبان اصلی سیستم فعال میشه اول صدلی افسر دوم که یا افسر سامانه و جنگ افزار هم بهش گفته میشه پرتاب میشه بعد صندلی افسر اول یا خلبان اصلی
چون تو جنگده هایی که خلبانها به صورت تاندم یا پشت سر هم قرار میگیرن اکثرا افسار دوم پشت میشینه و خلبان جلو اول صندلی پشت پرتاب میشه
ولی تو بعضی موارد مثل همین میگ 29 یا f-5b,f-5f که نقش آموزشی رزمی دارن باید قابلیت این رو داشته باشن که در مواقع اضطرار که هواپیما در نقش آموزش هست و استاد خلبان در کابین پشتی هست اول خلبان خارج بشه تا استاد خلبان که توانایی بیشتری در کنترل داره در صورت امکان هواپیما رو بازیابی کنه
توی تصویر معلومه که هواپیما بدون موتور به احتمال قوی فرود اومده و بعد از یک گلاید و از دست دادن هیدرولیک و الکترونیک فرود بدون چرخ انجام داده همین .
به رویاهایت بی اندیش ..........
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”