هنوز نمی توانم ببینمش .!

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۱۰ ب.ظ
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12686 بار
سپاس‌های دریافتی: 11782 بار
تماس:

Re: هنوز نمی توانم ببینمش .!

پست توسط kayvan6079 »

abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظ
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظ
reza128128 نوشته شده: شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷, ۹:۰۰ ب.ظ
 اف 14 در جنگ ایران و عراق کلا با جنگنده های نسل دوم و سوم درگیر بود و هرگز با یک جنگنده هم نسل خودش برخورد نداشت. اگر با رقیب هم نسل خودش از شرق یعنی میگ 31 جدال می داشت آنوقت می شد در مورد کارایی و عملکردش با دقت قضاوت و تحلیل نمود.
 
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظسلام

اگر شکار میراژ 5 مصر سال 64 صحت داشته باشد؛ میشد عنوان یک نمونه مطرح باشه.

abdolmahdi عزیز آقای moh-597 شکار از فاصله 150 کیلومتری و شکار میراژها در یک روز رو به طور تلویحی تکذیب کردن:

f14-t60726.html#

عکس ابتدایی رو دیدم یاد این افتادم اگه اف 15 انتخاب میشد چی می شد...  
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظ
 
 
abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظسلام علیکم و رحمه الله 

جنگنده Mirage-5 بر خلاف نامش چندان برتری بر Mirage F-1 ندارد . در ماه های پایانی جنگ ، هواپیماهای F-14 ایرانی در برابر میراژهای عراقی واقعا کم آورده بودند . 

شکار از فاصله 150 کیلومتری ممکن است صحیح نباشد اما شکار سه Mirage  در یک روز به تائید رسیده اما نام خلبانش را نمی دانم. به هر حال در مورد تعیین نوع جنگنده سرنگون شده در این مقاله امیدوارم جناب کیوان بتوانند کمکی بفرمایند. 

موفق و پیروز باشید .  
abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظ
 
با سلام

خاطره نقل شده بالا بنده رو به یاد "خاطرات خلبانان" منتشر شده در سالهای دور می اندازه، اینکه گاها می دیدیم که تا پس از پایان خاطره هم متوجه نمی شدیم که حتی خاطره به نقل از خلبان چه تایپی از جنگنده هامون هست، ... برای نمونه ... خاطره ای از خلبان "ی - ج" ... در یکی  از روزهای جنگ به اتفاق یکی از همکاران ماموریت انهدام اهداف عراقی به ما محول شد، صبح زود از یکی از پایگاه های کشور به پرواز در آمدیم و ...

نام و درجه خلبانان؟
تاریخ عملیات؟
حالا منظور از همکار خلبان، کابین عقب بود یا وینگ من؟
تایپ و تعداد جنگنده ها؟
کانفیگوریشن تسلیحات؟
هدف، موقعیت و وضعیت پدافند آن؟
و ...


متاسفانه خاطره فوق هم فاقد تاریخ است و به جز اسامی خلبانان اطلاعات دقیقی از درگیری ارائه نمی دهد، با این همه بنده اطلاعاتی برای تایید شکار فوق در بانک اطلاعاتی خود نیافتم.

موفق باشید
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1432
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۶, ۳:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 595 بار
سپاس‌های دریافتی: 10288 بار

Re: هنوز نمی توانم ببینمش .!

پست توسط abdolmahdi »

kayvan6079 نوشته شده: سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷, ۷:۵۵ ق.ظ
abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظ
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظ 
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظسلام

اگر شکار میراژ 5 مصر سال 64 صحت داشته باشد؛ میشد عنوان یک نمونه مطرح باشه.

abdolmahdi عزیز آقای moh-597 شکار از فاصله 150 کیلومتری و شکار میراژها در یک روز رو به طور تلویحی تکذیب کردن:

f14-t60726.html#

عکس ابتدایی رو دیدم یاد این افتادم اگه اف 15 انتخاب میشد چی می شد...  
oweiys نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۱ ق.ظ
  
 
abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظسلام علیکم و رحمه الله 

جنگنده Mirage-5 بر خلاف نامش چندان برتری بر Mirage F-1 ندارد . در ماه های پایانی جنگ ، هواپیماهای F-14 ایرانی در برابر میراژهای عراقی واقعا کم آورده بودند . 

شکار از فاصله 150 کیلومتری ممکن است صحیح نباشد اما شکار سه Mirage  در یک روز به تائید رسیده اما نام خلبانش را نمی دانم. به هر حال در مورد تعیین نوع جنگنده سرنگون شده در این مقاله امیدوارم جناب کیوان بتوانند کمکی بفرمایند. 

موفق و پیروز باشید .  
abdolmahdi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷, ۸:۳۵ ق.ظ
  
با سلام

خاطره نقل شده بالا بنده رو به یاد "خاطرات خلبانان" منتشر شده در سالهای دور می اندازه، اینکه گاها می دیدیم که تا پس از پایان خاطره هم متوجه نمی شدیم که حتی خاطره به نقل از خلبان چه تایپی از جنگنده هامون هست، ... برای نمونه ... خاطره ای از خلبان "ی - ج" ... در یکی  از روزهای جنگ به اتفاق یکی از همکاران ماموریت انهدام اهداف عراقی به ما محول شد، صبح زود از یکی از پایگاه های کشور به پرواز در آمدیم و ...

نام و درجه خلبانان؟
تاریخ عملیات؟
حالا منظور از همکار خلبان کابین عقب بود یا وینگ من؟
تایپ و تعداد جنگنده ها؟
کانفیگوریشن تسلیحات؟
هدف، موقعیت و وضعیت پدافند آن؟
و ...


متاسفانه خاطره فوق هم فاقد تاریخ است و به جز اسامی خلبانان اطلاعات دقیقی از درگیری ارائه نمی دهد، با این همه بنده اطلاعاتی برای تایید شکار فوق در بانک اطلاعاتی خود نیافتم.

موفق  

سلام علیکم

قبل از هر چیز لازم است از مشارکت دوستان و اساتید در مباحث تشکر نمایم . گاهی مسائل مطرح شده توسط دوستان حتی از اصل موضوع و مقاله هم  جالبتر و پربارتر می شود و این جدا جای تقدیر و تشکر را دارد . تصویر کتابی که خاطره از آن نوشته شده (یا بهتر بگوییم ترجمه شده ) است را در ذیل مشاهده می فرمائید. اگر دوستان ( مخصوصا جناب JAVA) بتوانند این کتاب را دانلود نمایند یک منبع بسیار عالی و جالبی را در اختیار خواهیم داشت که می تواند بعضا خاطراتی را که تا کنون چیزی از آنها نشنیده ایم را برایمان بازگو نماید . بنده بالشخصه در حد توانم مقالات را نیز برای دوستان ترجمه خواهم نمود. موفق و پیروز باشید .
:razz:
 [External Link Removed for Guests]
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷, ۷:۳۷ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: هنوز نمی توانم ببینمش .!

پست توسط soheil_jeep »

کوپر و بیشاب بیشتر از همه بر طبل برتری محصولات آمریکا می کوبند و اعتنایی به حقانیت ما و مابقی داستان ندارند . نکته جالب در این داستان این است که خلبان عراقی فارسی بلد است و دست برقضا در جریان محاورات مکالمات بیسیم جنگنده های ایرانی هم هست و نکته واقعا جالب شجاعت این خلبان عراقی است که تک و تنها به سه فروند تامکت حمله می کند !هرچند خلبان عراقی است منتهی به نظرم شایسته است که ارتش به او یک مدال بدهد و اگر با نامردی و حقه او را پایین نمی کشیدند تا مشهد هم جلو می رفت .
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”