جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1747
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3425 بار
سپاس‌های دریافتی: 5853 بار

Re: جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

پست توسط shafagh »

من قبلا هم در يك پست گفتم كه اين موتورها كه بر روي اين هواپيما و هواپيمايي كه در در خيابان فرودگاه مهراباد سقوط كرد موتورهايي كوچك  ضعيف و كم مقاومت هستند و تناسبي با اين هواپيماها ندارند. حتي گفتم كه ان هواپيماي ساقط شده اكرايني هم در طراحي نفص دارد و بالهاي ان باريك و توان گلايد كمي در هوا دارد و موتور ان را هم با يك دايره نشان دادم كه موتوري كوچك و ناتوان است. 

 
[External Link Removed for Guests]

بنظز من جثه هواپيماي AN-70 نسبت به موتورهاي ان كه ضغيف تر بنظر ميرسند تناسب چنداني ندارد
آخرین ويرايش توسط 1 on shafagh, ويرايش شده در 0.
Novice Poster
Novice Poster
پست: 62
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵, ۱۱:۲۶ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 83 بار

Re: جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

پست توسط reza128128 »

تحلیل شما کاملا غلطه سطح بال نسبت به حداکثر وزن مهمه که به آن بار گذاری بال میگن و توجه کنید در انتونف 140 این نسبت حتی از سی 130 هم بهتره کافی حداکثر وزن دو هواپیما رو تقسیم بر سطح بالشون بکنید تا مشخص بشه ضمنا انتونف 70 یکی از بالاترین نسبت های قدرت به وزن رو داره و اصلا از این بابت در مضیقه نیست. مشکل این موتورها نرخ خرابی بالای اونهاست که باید فکری براشون بشه البته از طرف سازنده.
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1747
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3425 بار
سپاس‌های دریافتی: 5853 بار

Re: جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

پست توسط shafagh »

بنده از نزديك با هواپيماها و مسئل فني انها سر و كاري نداشتم  اما از انجا كه دستي در طراحي و اختراع دارم  حال چه هواپيما و چه وسائل ديگر را در  مرحله اول از نظر شكل ظاهري انها (نسبت به كاري كه انجام ميدهد) و شكل و جا گذاري قطعات بررسي مي كنم و در مراحل بعد اگر لازم باشد به جزييات و دوام و امثال ان مي پردازم.

البته بايد عرض كنم من گاهي در بعض پست هايم براي تنوع مقداري هم مزاح ميكنم  و جمله اي كه در پايين عكس انتوان 70 نوشته بودم مقداري هم شوخي بود اما نه انكه كاملا شوخي باشد. من از اين هواپيما و انتوان 70 اصلا خوشم نمي ايد و گزينش انها را  خيلي سياست متيني و حساب شده اي نمي دانم  انهم در حاليكه ميشد فهميد كه چنين هواپيمايي در چارت سازماني توليدات شوروي سابق قرار داشت و كيفيت مطلوبي از ان انتظار نمي رفت. البته همانطور كه قبلا اقاي محترمي در پست خود گفتند شايد تحريم ها ما را مجبور به گزينش اين هواپيما ها كرد در حاليكه مثلا تا انجا كه من خودم ارزيابي مي كنم حداقل انواع هلندي بهتر مي بود.

يكي از مواردي كه من در مورد نقائص متعدد اين نوع موتور كه فكر كنم در انتون 70 هم بكار رفته اناليز مي كنم  فشار بر موتور است حتي در مورد انتواني هم كه از موتور توربوفن استفاده مي كند نيز همينطور. بال هايي با زاوايه تند رو به عقب متصل به يك برامدگي بيقواره بالاي تنه هواپيما و  بدنه اي چاق و چله و ناموزون. بنظر من اكرايني ها خواسته بودند يك چيزي شبيه C - 130 بسازند اما واقعا نتوانسته بوند. 

بنظر من كه اندازه موتور را از بغل و از نظر حجم كلي ارزيابي كرده ام  اين موتورها عليرغم مشخصات درج شده در كاتالوگ اشان ضعيف هستند و نمي توانند فشار زياد و زمان طولاني استفاده را تحمل كنند كه يكي از موارد زمان تيك اف است.

حالا من نمي دانم اين عيوب در چه قسمت هايي از موتور بروز مي كند ولي در هر قسمت كه باشد اين هواپيماها نياز به موتورهاي قلدر و مقاوم تري دارند كه البته حجم ظاهري انها تا حدي نشان از توان انها دارد.

من بال هاي آ 140 را اصلا نمي پسندم و ان را طراحي خوبي نمي دانم و بيشتر به يك باريكه تيغه مانند مي ماند كه شناوري خوب و مناسبي در هوا نداشته و براي گلايدينگ نيازمند انرژي بيشتري از جانب موتور است. حالا محاسبات هرچه كه بگويند اين اشكالات بنظر من مي ايد يعني معتقدم طراحي اين هواپيما ها خوب نبوده.

البته اينكه مي بينيد من اينطور در مورد اين دو هواپيما نظر مساعدي ندارم و يا اظهار نظرهايي مي كنم براي انست كه من خودم هم دستي در چنين طراحي هايي دارم (البته منظورم طرح كلي است).

 
[External Link Removed for Guests]

اين هواپيمايي است كه از اساس و پايه من خودم طراحي كرده ام و بهر حال شايد از همان نظر ظاهري و كلي انتقادات من بعضا درست باشد.

 
Novice Poster
Novice Poster
پست: 62
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵, ۱۱:۲۶ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 83 بار

Re: جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

پست توسط reza128128 »

توضیحاتی که من دادم از نظر شکلی نبود بلکه از نظر علم ایرودینامیک بود و فرمولهای ریاضی (انتونف 140 معادل ای تی ار 42 است و اگه بال هر دو رو مقایسه کنین به بارگذاری تقریبا یکسانی میرسین و بنظر من طراحی ایرودینامیکیش مشکلی نداره). من خودم متخصص ایرودینامیک و سی اف دی هستم و اتفاقا نویسنده مجله اکادمی علوم روسیه هستم لذا بجای نگاه کردن به ظاهر یک پرنده بیشتر محاسبات فنی پشت اون برام اهمیت داره ضمنا مدت طولانی (بعنوان شغل) در زمینه موتورهای توربین گازی کار کردم و مشکلات کلی اونهارو می دونم. طراحی یک هواپیما و موتورش کار چندان سختی نیست مشکل زمانی پیش میاد که طرح قراره ساخته بشه اینجاست که تکنولوژی و امکانات ضعیف می تونه مشکل ساز بشه
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1747
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3425 بار
سپاس‌های دریافتی: 5853 بار

Re: جنگنده های نیروی هوائی ایران واقعا فرسوده هستند

پست توسط shafagh »

اين مطلب را صميمانه عرض ميكنم. البته كه علم و تجربه شما افضل است بر آوردهاي عيني و ذهني من، و واقعا از گفتارهاي علمي و مستدل شما تا در حدخودم به تخصص شما پي برده ام و ولذا نام استاد هم برازنده شما و هم برازنده ساير گرامياني كه در انجمن هاي علمي متخصص امور هوايي و هواپيما هستند كه بنده از اين ميان اساتيدي كه فكر كنم بعضا هم خلبانان مجرب و افتخار اميز جنگنده هاي كشور باشند استاد كاپيتان (كه مدتي ايشان را در انجمن نمي بينم)، استاد گرامي جناب عبدالمهدي و اخيرا جنابعالي را نام مي برم.

از صميم قلب ميگويم حضور شما و ديگر اساتيد در انجمن هاي علمي مايه مباهات و پشتوانه علمي ساير كاربران گرامي است. در واقع مرجع پاسخگويي تخصصي به سوالات متعدد و فراواني كه پيش مي ايد اساتيد محترم انجمن هاي علمي هستند. علاوه بر ان، مقالات متعدد و بسيار جالبي كه گاه بگاه از جانب اين اساتيد ارائه ميشود منابع علمي ارزشمندي محسوب ميشود كه رشد علمي كاربراني امثال بنده را فراهم مياورد.

چيزهايي كه بنده گاهي در اين امور مينويسم جنبه نظرات شخصي و برداشتي است كه غالبا فاقد پايه هاي علوم اكادميك و  و فرمولي و محاسباتي و تخصصي است و واقعا از اينكه گاهي با اين نظريات در بحث ها و گفتارهاي اساتيد محترم مداخلات بيجايي مي كنم عذر خواهي مي نمايم چرا كه امر چنين مشتبه مي شود كه لابد بنده هم علمي مستدل در اين امور دارم كه البته ندارم. همانطور كه قبلا عرض كردم مدرك بنده ديپلم رياضي است (البته به اين دليل رفتم رشته رياضي كه بقيه رشته ها را نمره نياوردم) و از و اساسا هيچ سر رشته اي در امور هوايي و هواپيمايي ندارم  و انچه را هم كه گاهي مينويسم يا بر اساس همان مطالعات در اينترنت است يا نطرات ذهني خودم اما چكنم كه در نوشتن چاره ندارم  و هرجا كه مقاله و بحث هايي مي بينم دوست دارم من هم چيزهايي بنويسم و البته گاهي هم شوخي هاي دوستانه اي دارم. اما بايد عرض كنم نمي توانم هوش و استعداد فني و نواورانه خودم را انكار كنم و ذوق و قريحه هايي در اين زمينه دارم.

بهر حال از شما و ساير اساتيد گرامي و ديگر كاربران محترم عذر خواهي مي نمايم  و از اين به بعد هم اگر در مباحث خود مقاله اي از بنده ديديد بدانيد يا نظرات شخصي است يا ترجمه بعض مقالات. البته نه انكه هر چيزي هم ميگويم بي اساس باشد و همانطور كه در مقاله قبل نوشتم  بر اساس شمه فني و طراحي ام واقعا فكر مي كنم آنتوان ها هواپيما هاي چندان قابل قبولي نباشند.

موفق و مويد باشيد
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”