1-لینک وبلاگ آشیانه مثلا" سیمرغ که قرار داده ام که برای من راحت باز میشه نمیدونم چرا برای شما باز نمیشه!؟
2- تصویری که گذاشته ام البته برای من شیلتر بود. اما شما سرور عزیزم جهت اطمینان بیشتر تصویر را در گوگل بخش تصاویر جستجوی معکوس کنید. به همین فروم انگلیسی زبان خواهید رسید و تاریخ تصویر که در بالای آن آشکار است نشان میدهد حداقل یکبار این تصویر در خرداد 1390 (چند ماه پیش از سقوط تامکت ایرانی) در نت انتشار یافته است.
3- علت و محل سقوط تامکت تقریبا" صحیح است اما Tor-M1!!!! آن هم در اطراف جزیره شیف ؟؟؟آن هم در سال 1390؟؟؟ اگر به همان فروم رهروان ارتش هم مراجعه کنید ،پست افراد آگاه تر همان فروم هم تمسخر این ادعا است تا جایی که بابک تقوایی (مقاله نویس شهیر ایرانی در نشریات هوانوردی انگلیسی ) این ادعا را شدیدا" تمسخر آمیز خوانده است.
4-و اما مهمترین مطلب... شاید اگر این سوال که واقعیت ماجرا چیست؟؟؟ را کاربری دیگر غیر از شما پرسیده بود هیچگاه پاسخ او را نمیدادم. اما خوبی کاربران آگاه و با دانش این است که با تکیه بر قدرت منطق نیز میتوان مطلبی بر خلاف نظرشان را به آنها نشان داد. اول یک سوال ساده:
به راستی از کجا میتوان در همچین وقایعی و یا حوادث مشابه (نظیر سقوط آواکس ایرانی در مراسم رژه سال های پیش) واقعیت ماجرا را متوجه شد. حقیقت چیست؟؟؟ دروغ و شایعه کجاست؟؟؟
در زمانی که چنین رویدادهایی اتفاق می افتد که ابهام زیادی دارند و اطلاعات رسمی برای جامعه هدف علاقمند وجود ندارد و از طرفی ،منابع سازمانی نیز از دادن اطلاعات خودداری میکنند جا برای ظهور و بروز چنین خبرها و شایعاتی باز می شود. در این مورد بخصوص نیز چون خبر صحیح زیادی وجود نداشت زمینه رشد شایعات بسرعت فراهم شد. اما آیا تمامی این شایعات دروغ هستند و اثری از راستی در آنها نیست؟؟؟
ببینید : یک زمانی مطلبی را در موردی خاص یک فرد که شما به او اطمینان کامل دارید در فضای مجازی برای شما ارسال میکند.فرض کنیم رامین عزیز (پایلوت خودمان) مطلبی در مورد نیروی هوایی آمریکا برای ما بیان میکند. در این مورد آیا نباید به او اطمینان کرد. اگر خود سایت نیروی هوایی ایالات متحده همان مطلب را عنوان کند چه آیا باز هم میتوانیم به او شک کنیم.
باز هم برگردیم به همان موضوع سقوط تامکت ایرانی در اطراف جزیره شیف: مطلبی در فضای مجازی منتشر شده با مطالعه متن به جملات جالبی می رسیم:
اول بهمن 1390 در حوالی جزیره شیف بوشهر یک فروند فانتوم اف-4 نیروی هوایی ارتش توسط موشک تورام یک روسی یگان...مورد اصابت قرار می گیرد. هواپیما در ارتفاع بالا و سرعت زیاد بود و خلبانان توانستند ایجکت کنند و جان سالم به در ببرند (به تاریخ و محل سقوط دقت کنید)
5 روز بعد جنگنده تام کت به شماره سریال 6062ساعت 4و30دقیقه صبح با اعلام وضعیت اسکرمبل الرت شده و از باند پایگاه بوشهر جدا شده و در اسمان ابی خلیج فارس قرار میگیرد.خلبان سرگرد علیرضا کریمایی و ناوبر سروان مصطفی فصیحی هردو از بهترین های اف-14هستند.3دقیقه از تیک اف میگذرد و بالای جزیره شیف می رسند.ماموریت انجام شده و در مسیر دور زدن برای بازگشت به پایگاه بوشهر هستند.ارتفاع هواپیما بسیار کم و سرعت نیز کم و برای فرود اماده شده است. چرخ ها باز می شوند اما هرگز به زمین نمی رسند. در نهایت غافلگیری دوباره یک فروند موشک تور ام یک روسی یگان...به اف-14 اصابت میکند و حتی فرصت یک آخ گفتن را از هردو خلبان می گیرد. هیچ کس جواب گو نیست.یگان...مدعی شده است که کار خود ارتش است.با پیگیری ارتش و ورود ستاد کل نیروهای مسلح به پرونده همه چیز عیان می شود.اما...زیر بار نمی رود.این بار برای سر پوش گذاشتن به اشتباه همیشگی یک ترور شخصیتی هم اضافه می شود.همه جا شایعه پخش می کنند که این دو خلبان قصد بمباران نیروگاه اتمی بوشهر را داشتند و یگان...برای حفظ ارمان شهدا و انقلاب اقدام به شلیک به سمت اف-14 می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!! (به مطالب بولت شده دقت کنید تا متوجه عمق سواد نویسنده مطلب گردید)
در خصوص تامکت 6062 که در سحرگاه پنج شنبه 6 بهمن 1390 در اطراف نیروگاه بوشهر سقوط کرد ! و استانداری علت اون رو برای عوام تلویحا نقص فنی اعلام کرد و اظهار داشت که به زودی علت اصلی اعلام میگردد
چهار شایعه وجود داره :
• درگیری با اف 22 رپتور آمریکایی
• درگیری با اف 15 های اسرائیلی
• درگیری با ایروفایتر امارات یا عربستان سعودی
• در نهایت انهدام توسط پدافند خودی نیروگاه که این مورد قریب به یقینه ! (ظاهرا" توهم نویسنده پایانی ندارد؟؟؟)
چهارشنبه 29 خرداد امسال ، ساعت 3 صبح ، طی اعلام اسکرمبل جنگنده ای عازم انجام ماموریت می شود...اما باز هم بالای جزیره ی خارک،داخل دریای عمان پدافندی خودی او را مورد اصابت قرار می دهد!خلبان شماره 1 اجکت کرده و جان سالم به در می برد اماخلبان شماره 2 به شهادت می رسن...یعنی خلبان شهید امید زارع...خلبانی که تازه یک ماه بود طعم پدر شدن رو چشیده بود...حسین 5 ماهه ی خلبان شهید امید زارع تا همیشه لذت پدر داشتن رو از دست خواهد داد...اون هم به خاطر یه اشتباه بزرگ... (آخه ما داریم به کجا میریم.... طرف حتی نمیداند جزیره خارک کجای نقشه ایران قرا دارد؟؟؟)
اطلاع از دروغ های شاخ دار این مطلب کار مشکلی نیست پیشنهاد میکنم معتبرترین مطلب رو در خصوص سانحه تامکت شهید کریمایی در لینک ای زیر ببینید: فعلا" منبع معتبرتری وجود نداره اما قطعا" کیوان عزیز هم میتواند ما رو کمک کند:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
و اما در پایان آنچه من درباره این سانحه میدانم و حدس میزنم:
[External Link Removed for Guests]
آنچه روی تصویر می بینید نتیجه حدود 10 سال زندگی در بوشهر و عکاسی کردن مداوم در طول این سال ها از جنگنده های پایگاه بوشهر است:
مسیر شماره یک مسیری است که جهت پرواز اسکرامبل انجام میشود . البته گه گاهی پرواز های شناسایی و آموزشی هم در همین امتداد انجام می شود. اما قطعا" تمام پروازهای اسکرامبل همین امتداد را دارند.
مسیر شماره دو جهت انجام پروازهای آموزشی و یا عزیمت به سمت پایگاه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.باز هم گه گاهی پرواز های آموزشی از این مسیر ادامه می یابد.
مسیر سوم عموما جهت تمرینات تاچ اند گو مورد استفاده قرار می گیرد. و ندیدم استفاده دیگری داشته باشد.
حضور تامکت آلرت در پایگاه بوشهر از دیرباز تا سال 1390 امری رایج بود و تا آن واقعه بطور مکرر در آسمان بوشهر حضور داشتند (بصورت ماموریتی از اصفهان). از بعد از اون سانحه دیگه پروازهای آلرت هم به فانتوم ها واگذار شده.
قطع یقین تامکت مورد بحث ما جهت انجام ماموریت آلرت پایگاه ششم شکاری بوشهر از اصفهان عازم بوشهر شده بود. طبق گفته دوستان نزدیک شهید کریمایی ( در همان لینک هایی که قرار دادم مربوط به انجمن ائرواسپیس تاک) ماموریت ایشان در صبح روز حادثه پایان می یافت و ایشان شب قبل به دوستانش اعلام کردند که سحرگاه عازم اصفهان هستم. با توجه به محل تقریبی سقوط (اطراف شیف) و عزیمت ایشان به سمت اصفهان فکر نمیکنم مسئله مبهمی باقی بماند.
در پایان نکته جالبی عرض کنم: در زمانی که هنوز انجمن گنج جنگ بدلیل حماقت برخی افراد نابخرد نابود نشده بود( البته این افراد سال ها پیش قصد داشتند سرنوشتی مشابه برای سنترال هم رقم بزنند که دقت نظر مدیر فروم باعث شد این افراد به انجمن گنج جنگ کوچ کنند و در دستیابی به هدفشان ناکام بمانند) تا صد ها صفحه سند ناب و بی مانند از خاطرات دفاع مقدس و نیروی هوایی و دریایی بر باد فنا برود یکی از کاربران از تیمسار فریدون علی مازندرانی در خصوص علت سقوط تامکت شهید کریمایی سوال نمود که ایشان صراحتا" اعلام نمودند علت سانحه طی بررسی چند تیم مختلف نشان از ورتیگو شدن خلبان دارد.
بیاد عقابان خونین بال سرزمینمان که هیچ گاه فرود نیامدند...
_
[External Link Removed for Guests]
_
[External Link Removed for Guests]