تولید انبوه خودروی تاکتیکی سفیر + (کاتالوگ)

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

تولید انبوه خودروی تاکتیکی سفیر + (کاتالوگ)

پست توسط Fariborz »

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شد، خودروی تاکتیکی سفیر را در انواع مختلف طراحی و تولید کند. 


 تصویر 



واحد مرکزی خبر: از خودروی تاکتیکی سفیر تاکنون 3 هزار دستگاه تولید شده است و وزارت دفاع تولید سالانه 5 هزار دستگاه را از سال آینده در برنامه خود دارد.

طراحی این خودرو در کلاس تاکتیکی یک و 4 دهم تن به گونه ای است که با اندک تغییراتی در ظاهر خودرو، امکان نصب و استفاده از انواع سلاح از جمله موشک انداز 106 میلی متری، موشک انداز تاو، راکت انداز 107 میلی متری، موشک انداز مالیوتکا و نارجک انداز GMG فراهم می شود.

همچنین با نصب تجهیزات مختصری روی خودروی سفیر، این خودرو به صورت خودروی فرماندهی، آتلیه مخابراتی و آمبولانس، در میدان های رزم و عملیاتی قابل استفاده است.

قطعات خودروی سفیر کاملا در کشور تولید می شود و در مقایسه با خودروهای مشابه در دنیا، به علت برخورداری از موتور پرتوان، سیستم انتقال قدرت بسیار توانمند، شاسی فولادی و بدنه ای مستحکم، از برترین این خودروها محسوب می شود.

در تولید این نوع خودرو، به استانداردهای کیفی روز دنیا توجه ویژه شده و پس از انجام آزمایش های مختلف در شرایط مختلف جغرافیایی ایران و مناطق متعدد عملیاتی، هم اکنون در خط تولید انبوه قرار گرفته است.

استهلاک کم قطعات، مصرف کم سوخت، توان بالای موتور، تطبیق با شرایط مختلف جغرافیایی ایران، سیستم تعلیق عالی متناسب با ماموریت نظامی و داشتن اکسل های پرقدرت از ویژگی های این خودرو است.

وزارت دفاع اعلام کرد:استفاده از خودروهای سفیر در ساختار حمل و نقل نیروهای مسلح توان رزمی ایران را افزایش داده است و از این پس جابجایی ادوات و نیروهای انسانی سرعت چشمگیری خواهد داشت.


[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
پست: 623
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 54 بار

پست توسط Palang mah gerefteh »

فريبرز عزيز
آيا عکسهاي ديگري که اين ارابۀ جنگي را بشکل درشتري نشان دهد در اختيار داريد؟ درثاني مي خواستم بدانم که موتور اين جيپ ايراني در کجا ساخته مي شود؟ با تشکر از پاسخ شما.
«تنها آنان که بر خاک افتادند پایان جنگ را دیدند»
تصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

پست توسط Shahryar »

Palang mah gerefteh نوشته شده:فريبرز عزيز
آيا عکسهاي ديگري که اين ارابۀ جنگي را بشکل درشتري نشان دهد در اختيار داريد؟ درثاني مي خواستم بدانم که موتور اين جيپ ايراني در کجا ساخته مي شود؟ با تشکر از پاسخ شما.


دوست عزيز،

در اين تاپيك ميتونيد عكسهاي بيشتري از اين خودرو جديد و كارامد پيدا كنيد
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=29624

سازنده موتور: Mega motor co
مدل موتور: Nissan Z24/ Caravan model

اتفاقا ياداوري خوبي كردي (فراموش كرده بودم)، كاتالوگش رو هفته آينده براتون اسكن ميكنم. :D
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Captain I
Captain I
پست: 623
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 54 بار

پست توسط Palang mah gerefteh »

من رفتم حسابی در این مورد فکر کردم، دیدم که نمی توانم این موضوع را به سکوت برگزار کنم.
واقعیت این است که من با نظريات ارائه شده از جانب وزارت دفاع در مورد خودروي سفير موافق نيستم. و اساسا فکر مي کنم که اين کار صحيحي نيست که ارتش ايران محصولات کارخانه هاي جهان صنعت را بنام ايران و ارتش ثبت کند. اصل کار يک اتوموبيل يا جيپ و يا تانک و يا هواپيما موتور آن است، بقيه تفاوت چنداني با مجسمه سازي ندارد. اولين انقلاب صنعتي نيز با ماشين بخار بود که اسمش را گذاشتند انقلاب صنعتي. و من فکر مي کنم که ايران اساسا و ارتش ايران خصوصا با موتور و هر چيزي که موتور داشته باشد يک مشکل بنيادي دارد. و اين مشکل دير يا زود بايد حل شود. ريشۀ لغت ماشين اساسا يک واژۀ فارسي : مکينه . مکينه دستگاهي بوده است که با آن از چاه آب مي کشيدند. بنابراين متن فرهنگي ما با ماشين آشنايي ديرينه دارد . بنابراين بايد ديد که چه عاملي و يا عواملي موجب توقف روند سازندگي در ايران شده اند.

اگر قدرت را معادل ماشين يا موتور بدانيم، از چنين محصولي مي توانيم نتيجه بگيريم که قدرت ارتش ايران يک قدرت وابسته است.
موضوع موتور در عين حال يعني سهم کار در بازار بين المللي. يعني سهم کار در جامعۀ ايراني. چه فايده که سفير باشد ولي کارگران ايراني بيکار باشند؟ چه فايده که سفير باشد و مدارس فني گسترش پيدا نکنند . چه فايده که سفير باشد و سرمايۀ کشور از چرخ اقتصادي کشور خارج شود و برود در جيب همان امپرياليستي که صبح تا شب به او ناسزا مي گوييم. پس حداقل ديگر به جهان صنعت امپرياليستي ناسزا نگوييم.

در هر صورت شاخصهاي من براي يک محصول صنعتي و يک خودروي نظامي (ساخت ايران براي دفاع از ايران) با شاخصهاي وزارت دفاع ايران کاملا متفاوت است. يعني اينکه من مخالف هستم و اساسا فکر مي کنم که من با اين وزارت خانه يک مشکل اساسي دارم.
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

پست توسط Shahryar »

  خودرو  


 [External Link Removed for Guests] 

 [External Link Removed for Guests] 

 [External Link Removed for Guests] 

 [External Link Removed for Guests] 
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Captain I
Captain I
پست: 623
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 54 بار

پست توسط Palang mah gerefteh »

در اينجا شايد چندان بي مناسبت نباشد که سفير را با همتاي فرانسوي آن مقايسه کنيم.
Auverland 4X4 با موتور Iveco
145 اسب جايگزين پژو 4X4 خواهد شد.آلمانيهاي هم درپي کسب ليسانس ساخت آن هستند.

تصویر
تصویر
Captain I
Captain I
پست: 820
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4147 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار

پست توسط حسن2568 »

سلام
ببخشيد بلنگ جان آلمانيها ميخوان امتياز توليد موتور فرانسوي رو بگيرند يا خود خودرو فرانسوي رو؟ :-o
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”