تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط hani1459 »

دوست عزیز وقتی که هوا پیما ها در ارتفاع پایین حرکت میکنند حکم یک هواپیمای رادارگریز رو پیدا میکنن و میتونن از دست رادار ها و موشکها فرار کرده و با نوعی استتار راداری میتونن خودشون رو به نزدیکی هدف مورد نظر برسونن بدون اینکه دیده بشن اون رو نابود کنن
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 983
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7461 بار
سپاس‌های دریافتی: 7118 بار
تماس:

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط @lirez@ »

ممنون HANIجان.اطلاعات مفیدی بود
Junior Poster
Junior Poster
پست: 143
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 21 بار
سپاس‌های دریافتی: 115 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط iran_f14 »

hani1459 نوشته شده:دوست عزیز وقتی که هوا پیما ها در ارتفاع پایین حرکت میکنند حکم یک هواپیمای رادارگریز رو پیدا میکنن و میتونن از دست رادار ها و موشکها فرار کرده و با نوعی استتار راداری میتونن خودشون رو به نزدیکی هدف مورد نظر برسونن بدون اینکه دیده بشن اون رو نابود کنن


دوست عزيز هواپيماي رادار گريز به هواپيمايي ميگويند كه وقتي دربرابر امواج رادار قرار گرفت ، امواج را به سمت گيرند رادار هدايت نكند . بنا بر اين هواپيمايي كه در ارتفاع پايين پرواز ميكند رادار گريز نيست اين هواپيما فقط از نقاط كور رادار در حال حركت است . حركت در نقاط كور رادار طبعا شرايط خاص خود را دارد مثلا در منظقه اي كه توسط رادار هاي پرنده (آواكس ) كنترل ميگردد اين نقاط به حد اقل ممكن خواهدرسيد به همين دليل هواپيما به سرعت شناسايي ميگردد . در نقاط كوهستاني نيز حركت سريع و در ارتفاع پايين براي هواپيما بسيار دشوار است در اينگونه شرايط هواپيماهايي مانند تورنادو كه به رادارهاي و تجهيزات كامپيوتري مخصوص مجهز هستند ميتوانند راحت تر عمل كنند . توجه داشته باشيد كه گذر از بعضي ارتفاعات حتي در كمتريت فاصله با زمين هواپيما را لاجرم در معرض ديد رادار قرار ميدهد . در مسير هاي كاملا مسطح مانند سطح دريا هواپيما ميتواند خود را به نزديك هدف برساند ولي اين نكته را فراموش نكنيد كه مسطح بودن منطقه فقط به سود هواپيما نيست در چنين شرايطي نقاط كور راداري نيز به حد اقل خود ميرسد .
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 36
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۷:۴۸ ق.ظ
محل اقامت: United States
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 75 بار
تماس:

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط catsoo »

IRIAF Maneuver in Southern Iran: 22-24 June 2009


[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط N@VID »

با سلام
شهادت سرهنگ علی کرمی و کابین عقب ایشون سروان اولیا در بوشهر مربوط به این رزمایش نمیباشد.

بله حق با شماست.
چند روز پیش از اغاز رزمایش حادثه ی سقوط F-4 اتفاق افتاد
Junior Poster
Junior Poster
پست: 143
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 21 بار
سپاس‌های دریافتی: 115 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط iran_f14 »

چرا اين سقوط ها در رسانه ها اعلام نشدند ؟
Major II
Major II
پست: 84
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵, ۱۰:۱۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط geologist »

جزييات رزمايش موفقيت آميز ميلاد نور ولايت
سخنگوي رزمايش ميلاد نور ولايت ضمن تشريح جزييات اين رزمايش موفقيت آميز، گفت: تجربيات رزمايش ميلاد نور ولايت در آينده از زواياي مختلف مورد مطالعه دقيق قرار خواهد گرفت.

امير سرتيپ "حسين چيت فروش" در گفت گو با ايرنا، با اشاره به اينکه در رزمايش ميلاد نور ولايت يکي از مهمترين تمرينات صورت گرفته، جنگ الکترونيک يا جنگال بوده است، افزود: امروزه در جنگ هاي مهم و پيشرفته دنيا، جنگال نقش مهمي دارد که در اين رزمايش مورد مطالعه و اجراي دقيق قرار گرفته است.

وي با تاکيد بر اينکه در جنگ الکترونيک، فرکانس هاي مختلف مورد بررسي و مطالعه قرار مي گيرد و خلبانان سعي مي کنند در سکوت مطلق راداري و بدون متصاعد کردن هيچ گونه فرکانسي پرواز کنند، ادامه داد: سيستم سيگنالي و سايت هاي راداري پدافندي نيز بايد مراقب باشند تا در اين رزمايش هواپيماها رديابي کنند.

امير چيت فروش پرواز هواپيماهاي شکاري و بمب افکن را در ارتفاع بسيار پايين باعث شناسايي نشدن آنها عنوان کرد و اظهار داشت: دو ويژگي مهم اين رزمايش، جنگال در سيستم هاي تاکتيکي و پرواز در ارتفاع پست بود که در حضور تيم هايي از ستاد کل نيروهاي مسلح و متخصصين ستادهاي مربوطه مختلف در اين رزمايش مورد ارزيابي قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين رزمايش به دقت بررسي شد که آيا نيروهاي خودي توانستند از ديد رادارها فرار کنند و سايت ها نيز توانستند هواپيماها را رديابي کنند که اين موضوع در آينده باعث مي شود دشمن نتواند هواپيماها در ارتفاع بسيار پايين حرکت مي کند، رديابي کند.

سخنگوي رزمايش ميلاد نور ولايت بعد مسافت و جنگ الکترونيک به همراه سرعت و تحرک را از شاخصه هاي يک نيروي هوايي قدرتمند دانست و تصريح کرد: حضور يک هواپيما از مسافت بسيار دور از نقطه مورد تهديد، احتياج به برنامه ريزي دقيق دارد که بايد محاسبات سوخت رساني آن مورد بررسي دقيق قرار گيرد که با استفاده از تجربيات دفاع مقدس، پيشکسوتان و مطالعات راهبردي به اين نتايج دست مي يافتيم.

وي مطالعه دقيق بر روي نقاط ضعف و قوت دشمن و افزايش نقاط قوت و از بين بردن نقاط ضعف خودي را از مهمترين برنامه هاي راهبردي در رزمايش هاي مختلف عنوان کرد و گفت: با برگزاري اين گونه رزمايش ها مي توان در آينده در صورت به وجود آمدن تهديدات به سرعت وارد عمل شد و به آن پاسخي مناسب داد.

امير چيت فروش با اشاره به اينکه سه منطقه هوايي و 13 گردان شکاري را در اين رزمايش شرکت داشتند، اظهار داشت: در اين رزمايش، هواپيماي صاعقه براي اولين بار از بمب اصلي استفاده کرده و اميدواريم هر روز و مرحله به مرحله خود را بهينه سازي کند.

وي با تاکيد بر اينکه شکل اصلي هواپيماي صاعقه تغيير نخواهد کرد اما سيستم هاي جديدي را با توجه به پيشرفت هاي الکترونيکي در اين هواپيما ايجاد خواهد شد، ادامه داد: نوع بمب هايي که بر روي اين هواپيما نصب مي شود با توجه به برد آن و هوشمندي تغيير خواهد کرد.

[External Link Removed for Guests]
New Member
نمایه کاربر
پست: 5
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸, ۲:۵۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 10 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط farshad.titan22 »

"بمب اصلی" منظورش همون بمب بزرگه هست؟
ببخشید من اطلاعاتم کمه میشه یکم راهنمایی کنید؟
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط hani1459 »

+
iran_f14 نوشته شده:
hani1459 نوشته شده:دوست عزیز وقتی که هوا پیما ها در ارتفاع پایین حرکت میکنند حکم یک هواپیمای رادارگریز رو پیدا میکنن و میتونن از دست رادار ها و موشکها فرار کرده و با نوعی استتار راداری میتونن خودشون رو به نزدیکی هدف مورد نظر برسونن بدون اینکه دیده بشن اون رو نابود کنن


دوست عزيز هواپيماي رادار گريز به هواپيمايي ميگويند كه وقتي دربرابر امواج رادار قرار گرفت ، امواج را به سمت گيرند رادار هدايت نكند . بنا بر اين هواپيمايي كه در ارتفاع پايين پرواز ميكند رادار گريز نيست اين هواپيما فقط از نقاط كور رادار در حال حركت است . حركت در نقاط كور رادار طبعا شرايط خاص خود را دارد مثلا در منظقه اي كه توسط رادار هاي پرنده (آواكس ) كنترل ميگردد اين نقاط به حد اقل ممكن خواهدرسيد به همين دليل هواپيما به سرعت شناسايي ميگردد . در نقاط كوهستاني نيز حركت سريع و در ارتفاع پايين براي هواپيما بسيار دشوار است در اينگونه شرايط هواپيماهايي مانند تورنادو كه به رادارهاي و تجهيزات كامپيوتري مخصوص مجهز هستند ميتوانند راحت تر عمل كنند . توجه داشته باشيد كه گذر از بعضي ارتفاعات حتي در كمتريت فاصله با زمين هواپيما را لاجرم در معرض ديد رادار قرار ميدهد . در مسير هاي كاملا مسطح مانند سطح دريا هواپيما ميتواند خود را به نزديك هدف برساند ولي اين نكته را فراموش نكنيد كه مسطح بودن منطقه فقط به سود هواپيما نيست در چنين شرايطي نقاط كور راداري نيز به حد اقل خود ميرسد .


دوست گلم شما اگر متن رو با دقت میخوندی نیاز نلپبود این پست رو بزنی من گفتم حکم رادارگریز رو پیدا میکنه نگفتم رادارگریزه منظور من این بود که رادارهای هوایی نمیتونن سطوح پایین رو به خوبی پوشش بدن لطفن وقتی متنی رو مطالعه میکنید کمی دقت رو هم چاشنیش کنید با تشکر1459 hani
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط DJ Dani »

با سلام به همه دوستان خوبم در سنترال کلابز[FONT=Times New Roman]. 

امیدوارم حال همه شما خوب باشد[FONT=Times New Roman]... 

 

 
اما مسئله ای را که می خواهم عرض کنم در مورد مانور است[FONT=Times New Roman]... 

من واقعا بهت زده هستم[FONT=Times New Roman]... 

دو سقوط آن هم در یک مانور 3 روزه؟
البته یکی در شب قبل از مانور اتفاق افتاد اما قطعا اسکرامبل شبانه نیز جزوی از تمرینات این مانور بوده است[FONT=Times New Roman]... 

همانند آنکه تمرین رهگیری هوایی و قفل راداری برای میگ های 29 تهرانی در طی رزمایش سه روزه و در شب و روز و در آسمان تهران بود و خفاش و الینت نیز به تمرینات محوله پرداختند و من خود شاهد آنها بودم[FONT=Times New Roman]. 


اما سقوط ها ...
بیشتر به یک فاجعه می ماند تا یک حادثه[FONT=Times New Roman]... 

سقوط یک فروند[FONT=Times New Roman] F-4E   به اسکادران 61 شکاری - بمب افکن بوشهر و آلرت پایگاه ( فقط امیدوارم که فانتوم کوسه از بین نرفته باشد...در حال تحقیق برای مشخص شدن فانتوم مورد نظر هستم...به نظر کار چندان سختی نیست[FONT=Times New Roman]) 

سقوط یک فروند[FONT=Times New Roman] F-5F   رنگ آذرخش مربوط به اسکادران 21 شکاری - آموزشی تبریز (از بهترین[FONT=Times New Roman] F-5F  [FONT=Times New Roman]) 

من نمی دانم نیروی هوایی از وضعیت خود اطلاعی ندارد؟
چرا مانور هایی را برگزار می کند که تنها به جنگنده های فرسوده اما با ارزشمان فشار وارد کرده و آنها را به ورطه نابودی می کشاند[FONT=Times New Roman]... 

حال اگر اسرائیل مانور نقطه عطف را برگزار کرده چه لزومی دارد که ما بلافاصله به آن پاسخ دهیم؟
مگر نمی گوییم که قدرت برتر هوایی هستیم؟
پس چه لزومی به اثبات دارد؟
پس مطمئنا یک جای کار می لنگد[FONT=Times New Roman]... 

اگر اسرائیل و سایر کشورهای هم پیمان مانور برگزار می کنند به این دلیل است که اگر یک جنگنده از دست رفت بلافاصله جایگزین می شود و برای تهیه قطعات مشکلی نیست و کیلویی به آنها صادر می شود اما آیا برای ما اینگونه است؟
چرا نباید جنگنده هایمان را برای روز نبرد نگه داریم...ما نیاز به آموزش خلبانان داریم اما به این همه مانور نه...می خواهیم همه را از دست دهیم بعد برای روز نبرد بگوییم مردم برای دفاع هیچ نداشتیم؟
جرا با حرکاتی بدون فکر آنها را نابود سازیم؟
 

 
من در خیالات خود احساس می کردم امسال مانند پارسال نیست که 5 سقوط برای نیروی هوایی ثبت شد (البته تا آنجاییکه ما می دانیم وگرنه خدا می داند که چه خبر است ) اما گویا من باید این خیالات واهی را به گور ببرم[FONT=Times New Roman]. 

جنگنده هایی که امسال به تهران و برای رژه اعزام شده بودند بهترین های نیروی هوایی بودند اما چه کسی فکر می کرد این آخرین باری است که همه ما این آذرخش را می بینیم؟
آن هم یکی از F-5F که خیلی به آن می رسیدند و در خواب هم سقوطی نمی دیدیم...

تصویر
هر کسی که عشق نیروی هوایی را در دل دارد با از دست رفتن هر خلبان و جنگنده آن در غم فرو می رود[FONT=Times New Roman]... 
متاسفانه نیروی هوایی ما دیگر آن نیروی آرمانی نیست و همه ما باید آن را بپذیریم[FONT=Times New Roman]... 

هر چند کارکنان تعمیرات و نگهداری نهایت تلاش خود را برای حفظ آنها می کنند و من خود نیز شاهد برخی از مراحل اورهال تقریبا همه هواگردهای نیروی هوایی از نزدیک بوده ام و دیده ام که چه زحمت فراوانی برای جنگنده کشیده می شود اما دیگر اینها کار خود را کرده اند[FONT=Times New Roman]. 

البته برای برخی جنگندها سقوط هنگامی اتفاق می افتد که چند سالی از وقت اورهال آنها گذشته باشد و به دلیل آنکه نیروی هوایی جنگنده مناسبی را برای جاگزین کردن آنها ندارد منتظر می ماند تا اورهال یکی تمام و سپس ارسال شود و چه بسا در این بین سقوطی مرگبار اتفاق بیافتد.

تصویر

اما در مورد F-5F...
همه دوستانی که شاهد این جنگنده در رژه ناکام امسال بودند می دانند که حداقل به هنگام فرود از وضعی بد رنج می برد...
حداقل در تمرینات روز نهایی رژه و به هنگام فرود در بدترین شکل ممکن این کار را انجام داد...به نظر می آید که خلبان در هدایت ان دچار مشکلی شدید بود و به صورت کج جنگنده را فرود آورد...
حتی اگر از شاهدان روز رژه نیز بپرسید و نوشته های آنها را بخوانید از فرودی بد خبر داده اند.
اما باز هم تقصیر به پای خلبان افتاد...
رو راست یک مسئله ای را بگویم...
من به خلبانی نظامی علاقه شدیدی داشتم و دارم و نیروی هوایی را بسیار دوست دارم اما حال می بینم خدمت در نیرویی که حتی برای خلبان خود ارزشی قائل نیست که به هنگام شهادت آن با یک بیانیه رسمی آن را تسلیت بگوید و بلافاصله همه را به گردن خلبان می اندازد چه فایده ای دارد؟
مگر نمی گویند که سقوط جزوی از تمرینات هوایی است؟
پس چرا همه اش با دروغ می گویند همه با موفقیت بود؟
خوب جرات نشان دهند و بگویند تمرینات با موفقیت بود ولی یک سقوط هم داشتیم نه آنکه همه عالم و آدم بفهمند و بعد یک بیانیه ساده بدهند؟
واقعا متاسفم...
بی فایده است این گونه بحث ها...
البته این فرسودگی در بدنه ارتش احساس می شود...
هوانیروز
هوادریا
نیروی زمینی
نیروی دریایی
و در راس آن نیروی هوایی...
ای کاش به جای آنکه بودجه مملکت را در راه های بیهوده و خود نمایی از بین می برند کمی به فکر امنیت این مردم و این ارتش مظلوم بودند...
اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند متاسفانه ما شاهد سوقوط های بیشتر و افراد مظلومی که شهید می شوند خواهیم بود و با این وضعیت دیگر نیروی هوایی باقی نمی ماند...
امیدوارم کار به آنجا نکشد...
امیدوارم...

تصویر
از خداوند متعال می خواهم که روح این عزیزان را با امام زمان (عج) محشور سازد.
برای شادی روح این عزیزان صلوات...

موفق باشید.
یا علی.

تصویرتصویرتصویر


تصویری از جنگنده مربوطه در آخرین دیدار ما با آن...
به احترام شهدای این حادثه تصویر را بدون کپی رایت می گزارم.

[External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
پست: 143
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 21 بار
سپاس‌های دریافتی: 115 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط iran_f14 »

hani1459
دوست عزيز بنده كمي دقت را چاشني كردم ، عزيز برادر در چنين شرايطي هواپيما حكم رادار گريز پيدا نميكند در تعريف هواپيماي رادار گريز آمده هواپيمايي كه امواج رادار قادر به شناسايي آن نباشد ، نه هواپيمايي كه در نقطه كور راداري پرواز كند .
حالا اگه شما خودتان براي رادار گريز تعريف جديدي داريد مسئله فرق ميكند .
ضمنا ميبخشيد كه به فرمايشات جنابعالي مختصر ايرادي گرفتم
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: تاپیک جامع رزمایش هوائی "ميلاد نور ولايت "

پست توسط Morteza313 »

دانیال خان گل، :razz:

ببخشید ولی فکر می کنم که شما از یک دید احساسی به این برداشت رسیدید ،

نکته اول اینکه بنده خیلی درست نمیدونم این رو که این مانور پاسخی رو به مانور نقطه عطف اسراییل بدونیم ،

مانور های تبلیغاتی مثل پیامبر اعظم ، اصولا خارج از تقویم نیروهای مسلح انجام میشن و شاخصه اونها پوشش وسیع تبلیغاتیشونه ، در این مانور اونچه که ما ندیدیم پوشش تبلیغاتی بود و فراتر از اون همون طور که امیر چیت فروش اشاره کردند یک پنهانکاری رسانه ای وجود داشت.

نکته دوم اینه که ابدا درست نیست از دو سقوط بشدت تاسف بار و ناراحت کننده شما همچین نتیجه گیری کنید و کل نیرو و بلکه نیروهای مسلح رو زیر سوال ببرید ،

البته حرف من این نیست که نیروی هوایی در اماده ترین و ارمانی ترین شرایط به سر میبره ، خیر،

بلکه با احترام استدلال شما برای نتیجه گیری که کردید اشتباهه ، سقوط مساله تاسف باریه ، اما ایا ما سقوط رو فقط در همین سالها و در نهاجا شاهدیم ؟

در نیروی هوایی هند در یک سال 6 سقوط رخ داد ، ایا توان این نیرو زیر سوال رفت ؟ ایا نیروی هوایی ایران در سالهایی که به برداشت برخی اوج قدرتش محسوب میشد سقوط نداشت؟ سقوطهایی از این فاجعه بار تر و بدتر نداشت؟

بنده عرض نمی کنم ضربه این سقوط با اون سقوط یکیه ، خیر ، اما اگه بخوایم با استدلال شما پیش بریم وضعیت نیروی هوایی از اون زمان تا الان هیچ فرقی نکرده ، چون هر دو بار هم سقوط داشتیم . اما سقوط یا سانحه معیار درستی برای قضاوت در مورد توان یک نیروی هواییه ؟

یک مثال دیگه میزنم دوست عزیز ، نیروی هوایی امریکا در یک سال یک فروند ایگل خودش رو در طی تمرینات هوایی در داخل خاک امریکا ازدست داد دلیل این سانحه ترک سازه ای بود ، بعدها هم دو فروند دیگه به همین دلیل از دست رفتند و USAF مجبور شد تا ناوگان رو زمینگیر و بررسی کنه ،

به علت سوانح نگاه کنید: ترک سازه ای.
و این یعنی یک افتضاح برای سیستم تعمیر و نگه داری اونها ، ایا در اون زمان کسی گفت نیروی هوایی امریکا تمام شد؟
نیروی هوایی از لحاظ اماد وضعیت ایده الی نداره ، اما اونچه که شما باهاش کل نیرو رو زیر سوال میبرید و یک وضعیت غمبار برای اون ترسیم می کنید ، استدلال درستی نیست ،

دوست عزیز فرماندهان نیروی هوایی از گوشت و پوست نیرو هستن ، اگر من و شما از کنار باند چند جنگنده رو دیدیم این بزرگان در دوران جنگ گوشت و پوستشون با این جنگنده ها یکی بوده و برای خلبانانی که هزینه تربیت هر کدوم از اونها بیش از دو دوره اورهال یک جنگنده پیشرفته مثل تامکت هست ارزش قائلند ،

در این شک نکنید،

فکر می کنم با توجه به اطلاعات نظامی خوبتون با سازمان استانداردهای دفاعی وزارت دفاع اشنایی دارید ،

بدونید هیچ جنگنده ای در اسمان این کشور پرواز نمی کنه مگر اونکه صلاحیت پروازیش توسط سازمان استانداردهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تایید شده باشه ، فلسفه تستهای سنگین پرنده ها بعد از چک های دوره ای هم همین ، در واقع برخی پروازها بعداز اورهال یا چکهای دوره ای ( که بعضا به زمینگیر شدن پرنده هم می انجامه ) برای گرفتن گواهی صلاحیت پرواز انجام می شه ، که بعضا پرنده ها این صلاحیت رو کسب نمی کنند ،

البته این صلاحیت به معنی اون نیست که جنگنده امکان نداره سانحه بده ، فقط یکی از دهها دلیل سانحه عدم چکهای دقیقه ،


بنده هم مثل شما ارزوی رشد نیرو رو دارم ، و مقام معظم رهبری هم در دستور صریحی که در حکم امیر شاه صفی ابلاغ کردند نوسازی و بهسازی تجهیزات رو یاداوری کردن ،
اما اینکه با جچند حادثه سراسر غم و اندوه بیایم و از روی احساس اینطور زحمات و فرا تر از اون دلسوزی تقریبا تمامی کارکنان و فرماندهان نیرو رو زیر سوال ببریم این خیلی درست دوست عزیزم ،

امید وارم تناراحت نشید ، سنگین تر از این هم بحثها در این انجمن وجود داشته اما کاربران دوستی خودشون روحفظ کردند،

با احترام :razz:
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”