ضمن عرض سلام,ازاونجایی که دوست عزیزم capitan pilotاطلاعاتی درموردناونقدی داده بودنداینجانب بااجازه کمی اونهارواضافه وبرخی رواصلاح می کنم:
Name:PF-104(USA
Naghdi F-82(iran Navy
Laid down:12th,September,1962
Launch:10th,October,1963
Commerciones:22th.july,1964
Displacement (Tone ):Standard:900///Full load:1135
Dimention(m):L:84///W:10.1///H:3.1
Main machinnery:2 of Fairbanks-Morse 38TD-8/8-9 Diesels,5250hp
Sustaind:2 Shafts
Speed:20knot
Range(Miles):2400 at 18knot,4800 at 14 knot
Complement:140 crues and up to 150 Marines///Total:290
Radars:Air-Surface search:Westinghouse SPS-6C////D-Band/Range:146km for Fighters
Surface search:Racal Deca:I-Band
Navigation:Raytheon1650:I/J Band
Fire Control:Western Electric,Mk36/I-J Band
IFF:UPX-12B
Sonars:EDO SQS-17A huul-mounted,Active Attack,High Frequency
Program:Transferd from US-Navy to Iran navy under the mutual assistance program at 1964
At firs desighned for transfering,but redisighned az an Patrol Frigate(Corvette)and after bulding transferd to Iran because of no budjet for this type from US-congress for US-Navy.
توضیح:
1.راجع به تسلیحات اولیه اطلاعاتی بودکه به دلیل تغییراون ننوشتم.
2.باتوجه به توضیحات فوق توسط کمپانی سازنده,اینها هنگام تحویل به ایران کاملا نوبوده اندونه ساخت دوران جنگ جهانی(احتمالا جنابCapitan Pilotباناوشکنهای کلاس ببروپلنگ یاناوشکن آرتمیس اونهارواشتباه کرده اند.)
3.درمتن ذکرشده که ایران سرگرم تغییراتی درموتوروجعبه دنده آنهاعلاوه برتغییرات راداروتسلیحات می باشدکه من اونهاروننوشتم.
4.سه ناودیگرایرانی که ازاین نوع تحویل شدند:بایندور(F-81)کهنمویی(F-83)ومیلانیان(F-84 )می باشندکه دوتای آخردرجنگ ایران وعراق ازبین رفتند.
5.یک سری توضیحات فنی هم هست که جهت اختصارننوشتم.
6.درتوضیحات نوشته که این ناوهاجهت عملیات آبی خاکی می توانسته اندتا150نفرپرسنل اضافه حمل کنند.
7.ایالات متحده به اینهاPatrol Frigateمی گفته که بعدهااصطلاح Corvette جایگزین شده,ضمنااسم PFازهمینجاگرفته شده است.
8.این ناوهاهمانطورکه درتوضیحات آمده,درابتدابرای نیروی دریایی آمریکاطراحی شده اندامابخاطرحذف بودجه نیرودراین بخش واختصاص بودجه برای سایرکلاسهااین ناوهابلافاصله پس ازساخت تحویل ایران شدند.
9.رادارSPS-6Cدر4فروندایرانی نسبت به نمونه هایی که قبل وبعدازآنهابه کشورهای دیگرتحویل شدندازنظربردوکارایی منحصربه فرد(البته دراین کلاس)بوده است.
10.کشورهای نروژ,فیلیپین,اندونزی نیزازاین کلاس تحویل گرفتندامابارادارهای متفاوت والبته ضعیف تر.
ببخشیداگه مشکلی درتایپ هست.
همگی موفق باشید.
نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 158
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸, ۲:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 281 بار
- سپاسهای دریافتی: 313 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
جماران دارای موشک نور ساخت ایران هست با برد 170 کبلومتر. ( c-802 تحویلی به ایران یا تولید تحت لیسانس در ایران دارای برد 120 کیلومتر بود.)
از توپ 76 م.م دریایی فجر 27 ساخت ایران نه ایتالیایی استفاده میکند.
همچنین از توپ 40 م.م فتح ( نه سویدی) باز هم ساخت ایران بهره میبرد.
موتورهای ان فرانسوی هست ولی گیربکس ان در ایران ساخته شده.
در ضمن فولاد ان در ایران تهیه شده بود البته به صورت غیر صنعتی.
( چند ماه قبل خبر اغاز تولید فولاد خاص کشتی سازی به صورت نیمه صنعتی در وزارت دفاع اعلام شد.)
و در اخر از رادار ساخت ایران هم استفاده میکند.
یکی از مهمترین دلایل به طول انجامیدن ساخت جماران تاکید بر بومیسازی حداکثر در ان بود.
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
دوست عزیز و گرامی, جناب f14tomcat
درود بر شما
با سپاس از اطلاعات مفید شما, چند نکته را به اتفاق مرور مینمائیم:
خیر دوست گرامی, همانطور که در پست معرفی ناو Admiral Naghdi ذکر گردید, این ناو به همراه 3 ناو دیگر و همگی ساخت کمپانی Levingston تگزاس در تاریخ 18 May سال 1964 و از جانب بندر Charleston واقع در ایالت South Carolina به کشور عزیزمان منتقل گردیدند, اما تاریخ ساخت آنها به اوایل دهه 50 میلادی باز میگردد. برنامه واگذاری و فروش ناوها و شناورهای مازاد نیاز نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بنابر چندین دلیل عمده و در حد فاصل سال های 1946 الی 1947 اتخاذ گردید و اصلی ترین دلیل آن, بحث فرسودگی ناوگان و همچنین تعریف جدید استراتژی ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم و معرفی نسل جدید رزم ناوها بود. تعداد بسیار زیادی از ناوهای مذکور بصورت Scrap و اوراقی و تعدادی دیگر نیز به عنوان Spare و تامین کننده قطعات یدکی و حتی تعدادی به عنوان شناورهای غیر نظامی به کشورهای مختلف از جمله: فیلیپین, میانمار, تایلند, ایران و .... واگذار گردید که در حال حاضر بیش از 90% آنها از رده خارج گردیده اند و یا همچون 2 ناو میلانیان و کهنمویی در جریان جنگ های داخلی به قعر دریا فرو رفته اند. تعدادی نیز به عنوان میراث ملی در موزه های جنگ قرار دارند! البته همانطور که اشاره نمودید 4 ناو Corvette تحویلی به ایران از جمله برترین ها بودند.
[External Link Removed for Guests]
احتراما" نام و کد اختصاری ناوهای مذکور در زمان تحویل به ایران به شرح دیگر بود. در آن زمان ناوهای بایندور با کد (F 25), نقدی (F 26), میلانیان (F 27) و کهنمویی (F 28) شناسایی میگردیدند. همچنین نام اختصاری آنها در نیروی دریایی ایالات متحده عبارت بودند از: (PF 103) - (PF 104) - (PF 105) و PF 106 که پس از تحویل به ایران, نام های اختصاصی با کد F بر روی آنها نهادینه گردید.
در توضیحات مذکور ذکر گردیده است خدمه (Crew که اشتباها Crues نوشته شده است) در حالت کامل متشکل از 140 نفر میباشند که در جریان موقعیت های جنگی و تاکتیکی (مسیرها کوتاه) توانایی حمل 150 سرباز تفنگدار دریایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است این میزان حداکثری, بسیاری از امکانات رفاهی اعم از محل استراحت, تمهیدات شخصی و .... را بسیار کاهش میدهد و به همین دلیل 150 تفنگدار مذکور نسبت به خدمه کشتی از امکانات بسیار پایین تر بهره میبرند. (این موضوع یک استاندارد هوایی و دریایی میباشد)
[External Link Removed for Guests]
کلاس Patrol Frigate ها و یا همان "ناوچه های گشت زنی" نیز متعلق به جنگ جهانی دوم میباشند و پس از اتخاذ استراتژی جدید نیروی دریایی ایالات متحده, این رده جای خود را با اندکی تغییرات و همچنین ارتقا پارامترهای پیش نیاز, به کلاس Corvette ها واگذار نمود. هم اکنون نیروی دریایی کشورهای فنلاند و کانادا عمده ترین بهره گیرندگان از کلاس Patrol Frigate ها میباشند.
[External Link Removed for Guests]
Patrol Frigate
=======================
دوست عزیز و گرامی, جناب f-35
درود بر شما
با سپاس از نظرات شما
نمونه های اولیه موشک نور (C-802 چین) دارای برد 120 کیلومتر بودند که در اواسط سال 1388 و با اقتباس از نمونه C-802A برد آنها به عدد 170 کیلومتر ختم گردید. موشک های C-802A دارای برد 180 کیلومتر میباشند که نمونه داخلی بر روی کاغذ 10 کیلومتر ضعیفتر است. هرچند اعداد مذکور در خصوص هیچیک از تسلیحات دنیا مطلق نمیباشند.
احتراما" چنانچه یکبار دیگر پست صفحه 2 تاپیک را مطالعه نمائید, ذکر گردیده است توپ دریایی (فجر 27) در واقع نمونه کپی برداری شده از توپ ایتالیایی Otobreda میباشد. هنگامی میتوان یک سلاح را بومی نامید که کلیه مراحل طراحی, تحقیق و توسعه, تولید و ... را بطور کامل در داخل به انجام برسانیم.
[External Link Removed for Guests]
Otobreda
چنانچه مسلسل های دفاع نزدیک جماران را بررسی نمائید همان نمونه های سوئدی و سوئیسی را خواهید یافت. توپ های سری (فتح 40) نیز در واقع مشابه همان (فجر 27) و Otobreda ایتالیایی میباشند که در قسمت تحتانی ناو نصب میگردند و مکانیز آتش آنها نیز بیشتر بصورت Manual و دستی میباشد که در نبردهای مدرن عملا" مردود است.
[External Link Removed for Guests]
فتح 40
دوست گرامی موتور و گیربکس های دریایی بطور هم زمان و بر اساس مشخصات یکدیگر و در یک پروسه تولید انبوه, طراحی و ساخته میگردند. ساخت گیربکس جهت انتقال 20000 اسب بخار قدرت خروجی موتورهای فرانسوی, تنها در حیطه چند کمپانی صاحب نام و دارای تجربه در ساخت گیربکس های سنگین همچون ZF آلمان و ... میباشد که بیش از 90 سال در این زمینه تجربه دارند و اینگونه نیست که چنین قطعه حساس و سنگین, بدون تجربه و پیش زمینه قبلی ساخته گردد! در حال حاضر گیربکس های 130 اسب بخاری نیز در تولیدات ایران خودرو از خارج تامین میگردند.
[External Link Removed for Guests]
نمونه از گیریکس های 20000 اسب بخاری
در خصوص فولاد روسی جماران هیچگونه تردیدی وجود ندارد زیرا تحمل 1500 تن Structure و تسلیحات خارج از توانایی فولاد غیر صنعتی میباشد. هرچند اخیرا" و در اثر مرور زمان برخی مشکلات در پیکره ناو جماران بروز نموده اند ....
موفق باشید
درود بر شما
با سپاس از اطلاعات مفید شما, چند نکته را به اتفاق مرور مینمائیم:
باتوجه به توضیحات فوق توسط کمپانی سازنده,اینها هنگام تحویل به ایران کاملا نو بوده اند و نه ساخت دوران جنگ جهانی
خیر دوست گرامی, همانطور که در پست معرفی ناو Admiral Naghdi ذکر گردید, این ناو به همراه 3 ناو دیگر و همگی ساخت کمپانی Levingston تگزاس در تاریخ 18 May سال 1964 و از جانب بندر Charleston واقع در ایالت South Carolina به کشور عزیزمان منتقل گردیدند, اما تاریخ ساخت آنها به اوایل دهه 50 میلادی باز میگردد. برنامه واگذاری و فروش ناوها و شناورهای مازاد نیاز نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بنابر چندین دلیل عمده و در حد فاصل سال های 1946 الی 1947 اتخاذ گردید و اصلی ترین دلیل آن, بحث فرسودگی ناوگان و همچنین تعریف جدید استراتژی ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم و معرفی نسل جدید رزم ناوها بود. تعداد بسیار زیادی از ناوهای مذکور بصورت Scrap و اوراقی و تعدادی دیگر نیز به عنوان Spare و تامین کننده قطعات یدکی و حتی تعدادی به عنوان شناورهای غیر نظامی به کشورهای مختلف از جمله: فیلیپین, میانمار, تایلند, ایران و .... واگذار گردید که در حال حاضر بیش از 90% آنها از رده خارج گردیده اند و یا همچون 2 ناو میلانیان و کهنمویی در جریان جنگ های داخلی به قعر دریا فرو رفته اند. تعدادی نیز به عنوان میراث ملی در موزه های جنگ قرار دارند! البته همانطور که اشاره نمودید 4 ناو Corvette تحویلی به ایران از جمله برترین ها بودند.
[External Link Removed for Guests]
سه ناو دیگر ایرانی که ازاین نوع تحویل شدند: بایندور (F-81) کهنمویی (F-83) و میلانیان (F-84) می باشند
احتراما" نام و کد اختصاری ناوهای مذکور در زمان تحویل به ایران به شرح دیگر بود. در آن زمان ناوهای بایندور با کد (F 25), نقدی (F 26), میلانیان (F 27) و کهنمویی (F 28) شناسایی میگردیدند. همچنین نام اختصاری آنها در نیروی دریایی ایالات متحده عبارت بودند از: (PF 103) - (PF 104) - (PF 105) و PF 106 که پس از تحویل به ایران, نام های اختصاصی با کد F بر روی آنها نهادینه گردید.
در توضیحات نوشته که این ناوها جهت عملیات آبی خاکی می توانسته اند تا 150 نفرپرسنل اضافه حمل کنند.
در توضیحات مذکور ذکر گردیده است خدمه (Crew که اشتباها Crues نوشته شده است) در حالت کامل متشکل از 140 نفر میباشند که در جریان موقعیت های جنگی و تاکتیکی (مسیرها کوتاه) توانایی حمل 150 سرباز تفنگدار دریایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است این میزان حداکثری, بسیاری از امکانات رفاهی اعم از محل استراحت, تمهیدات شخصی و .... را بسیار کاهش میدهد و به همین دلیل 150 تفنگدار مذکور نسبت به خدمه کشتی از امکانات بسیار پایین تر بهره میبرند. (این موضوع یک استاندارد هوایی و دریایی میباشد)
[External Link Removed for Guests]
ایالات متحده به اینها Patrol Frigate می گفته که بعدها اصطلاح Corvette جایگزین شده, ضمنا اسم PF از همینجا گرفته شده است.
کلاس Patrol Frigate ها و یا همان "ناوچه های گشت زنی" نیز متعلق به جنگ جهانی دوم میباشند و پس از اتخاذ استراتژی جدید نیروی دریایی ایالات متحده, این رده جای خود را با اندکی تغییرات و همچنین ارتقا پارامترهای پیش نیاز, به کلاس Corvette ها واگذار نمود. هم اکنون نیروی دریایی کشورهای فنلاند و کانادا عمده ترین بهره گیرندگان از کلاس Patrol Frigate ها میباشند.
[External Link Removed for Guests]
Patrol Frigate
=======================
دوست عزیز و گرامی, جناب f-35
درود بر شما
با سپاس از نظرات شما
جماران دارای موشک نور ساخت ایران هست با برد 170 کبلومتر. ( c-802 تحویلی به ایران یا تولید تحت لیسانس در ایران دارای برد 120 کیلومتر بود.)
نمونه های اولیه موشک نور (C-802 چین) دارای برد 120 کیلومتر بودند که در اواسط سال 1388 و با اقتباس از نمونه C-802A برد آنها به عدد 170 کیلومتر ختم گردید. موشک های C-802A دارای برد 180 کیلومتر میباشند که نمونه داخلی بر روی کاغذ 10 کیلومتر ضعیفتر است. هرچند اعداد مذکور در خصوص هیچیک از تسلیحات دنیا مطلق نمیباشند.
توپ 76 م.م دریایی فجر 27 ساخت ایران نه ایتالیایی.
احتراما" چنانچه یکبار دیگر پست صفحه 2 تاپیک را مطالعه نمائید, ذکر گردیده است توپ دریایی (فجر 27) در واقع نمونه کپی برداری شده از توپ ایتالیایی Otobreda میباشد. هنگامی میتوان یک سلاح را بومی نامید که کلیه مراحل طراحی, تحقیق و توسعه, تولید و ... را بطور کامل در داخل به انجام برسانیم.
[External Link Removed for Guests]
Otobreda
توپ 40 م.م فتح (نه سویدی) باز هم ساخت ایران
چنانچه مسلسل های دفاع نزدیک جماران را بررسی نمائید همان نمونه های سوئدی و سوئیسی را خواهید یافت. توپ های سری (فتح 40) نیز در واقع مشابه همان (فجر 27) و Otobreda ایتالیایی میباشند که در قسمت تحتانی ناو نصب میگردند و مکانیز آتش آنها نیز بیشتر بصورت Manual و دستی میباشد که در نبردهای مدرن عملا" مردود است.
[External Link Removed for Guests]
فتح 40
موتورهای ان فرانسوی هست ولی گیربکس ان در ایران ساخته شده.
دوست گرامی موتور و گیربکس های دریایی بطور هم زمان و بر اساس مشخصات یکدیگر و در یک پروسه تولید انبوه, طراحی و ساخته میگردند. ساخت گیربکس جهت انتقال 20000 اسب بخار قدرت خروجی موتورهای فرانسوی, تنها در حیطه چند کمپانی صاحب نام و دارای تجربه در ساخت گیربکس های سنگین همچون ZF آلمان و ... میباشد که بیش از 90 سال در این زمینه تجربه دارند و اینگونه نیست که چنین قطعه حساس و سنگین, بدون تجربه و پیش زمینه قبلی ساخته گردد! در حال حاضر گیربکس های 130 اسب بخاری نیز در تولیدات ایران خودرو از خارج تامین میگردند.
[External Link Removed for Guests]
نمونه از گیریکس های 20000 اسب بخاری
در ضمن فولاد ان در ایران تهیه شده بود البته به صورت غیر صنعتی.
در خصوص فولاد روسی جماران هیچگونه تردیدی وجود ندارد زیرا تحمل 1500 تن Structure و تسلیحات خارج از توانایی فولاد غیر صنعتی میباشد. هرچند اخیرا" و در اثر مرور زمان برخی مشکلات در پیکره ناو جماران بروز نموده اند ....
موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1649
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸, ۱۱:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 14935 بار
- سپاسهای دریافتی: 14993 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
oweiys نوشته شده:سلام دوستان
منظور از فولاد صنعتی چیست؟
من فکر می کنم ، کلمه فولاد صنعتی چندان صحیح نیست.
پس از استخراج آهن از سنگ آهن ، بسته به نوع استفاده ، آهن تبدیل به انواع چدن و فولاد می شود ، فولاد درصد کمی کربن دارد و دلیل
اصلی تفاوتش با چدن کمتر بودن میزان کربن تا زیر 2 درصد است.
فولاد ها انواع مختلفی دارند ؛ فولاد زنگ نزن ، فولاد ساده و غیره ؛ فولادها در نوع سختی هم متفاوت هستند ؛ برای مثال آلومینیوم هم همین طور است ، سری 7 آلومینیوم به سری میلیتاری مشهور است ، چون ویژگی های مکانیکی خوبی نظیر استحکام دارد که در سری های دیگر آلومینیوم دیده نمی شود.
حالا در مورد انواع فلزات مثلا فولاد ، ویژگی هایی مثل مقاومت به خوردگی در محیط های خورنده دریایی ، نسبت استحکام به وزن ،
استحکام کششی و ....وجود دارد که از سایر انواع دیگر فولاد آن را متمایز می کند . کارخانه های تولید فولاد در کشور از روش های صنعتی
استفاده می کنند ؛ تولید فولاد با روش هایی مثل میدرکس ، کنورتور و .... انجام می شود ؛ پس همه روش ها (به جز آهنگری منسوخ
شده) صنعتی است ، مثل فولاد شیرآلات بهداشتی و .... در نتیجه تفاوت فولادها در نوع آن هاست ؛ مانند جدول خصوصیات فولادهای
شرکت زیر:
[External Link Removed for Guests]
__________________________________
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)
- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
با احترام تمام به دوستان بخصوص CAPITAN PILOT:
1-تمام قسمت های سیستم نیروی محرکه جماران ساخت خارج از کشور میباشد ,بجز شافت(والبته نه پروانه)
شافت جماران توسط صنایع ...خودرو و وابسته به وزارت دفاع در مشهد تهیه شده بود که متاسفانه آزمایش خوبی تاکنون پس نداده است. وطبق آخرین اخبار قرار بود جهت تعویض شافت ,داک شود.
2-فولاد تهیه شده جهت ناو جماران بطور کامل در داخل کشور تهیه شده بود.(اطلاعات تکمیلی رو در تاپیکی جداگانه ارایه خواهم کرد)
3-کاپیتان !فکر کنم کپی کردن اون تسلیحات هم کار بزرگی باشه.چراکه حداقل ما رو از وارد کردن قطعات یدکی وپشتیبانی فنی بی نیاز میکنه.
1-تمام قسمت های سیستم نیروی محرکه جماران ساخت خارج از کشور میباشد ,بجز شافت(والبته نه پروانه)
شافت جماران توسط صنایع ...خودرو و وابسته به وزارت دفاع در مشهد تهیه شده بود که متاسفانه آزمایش خوبی تاکنون پس نداده است. وطبق آخرین اخبار قرار بود جهت تعویض شافت ,داک شود.
2-فولاد تهیه شده جهت ناو جماران بطور کامل در داخل کشور تهیه شده بود.(اطلاعات تکمیلی رو در تاپیکی جداگانه ارایه خواهم کرد)
3-کاپیتان !فکر کنم کپی کردن اون تسلیحات هم کار بزرگی باشه.چراکه حداقل ما رو از وارد کردن قطعات یدکی وپشتیبانی فنی بی نیاز میکنه.
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
-
- پست: 181
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵, ۲:۱۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 343 بار
- سپاسهای دریافتی: 478 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
دوست عزیزم captain pilot.
اولاممنون بابت تذکراتتون والبته توجهتون.
1.درموردتلفظ کلمه crewکاملاحق باشماست واشتباه تایپی ازمن بودکه عذرمی خواهم.
2.درموردسریالهای آغازین هنگامی که به ایران آمدندهم حق باشماست ومن همانطورکه درنوشتارعرض کردم (بخاطراختصار)آنهاراننوشته وفقط سریالهای کنونی را نوشتم.
3.درموردسال ساخت دوباره مقاله رامرورکردم.بله,اینها(بخاطرمحدودیت بودجه ونه بازنشستگی سازه-که تنهاتفاوت مقاله بانوشتارشماست)کنارگذاشته شده امادرسال پیش گفته جهت تحویل به ایران دوباره به داک می روندکه درواقع تاریخهای نوشته براساس سال بازسازی است نه ساخت اولیه وحق باشماست.
4.درموردخدمه,هم دقیقامن همین رانوشته ام,یعنی 140نفرحالت عادی و150نفرخدمه اضافی جهت عملیات ویژه(احتمالاتفنگدارویادرایران تکاوردریایی جهت مقبله بادزدان دریایی!!!!).
5.درموردمعادلهای واژه :ذکراین نکته ضروری است که هرچندcorvetteوpatrol frigateمعادلان هم نیستنداماتفاوت نامگذاریهادرسیستم قدیم وجدید درایالات متحده پس ازجنگ جهانی مشهوداست ودرسایت شرکت سازنده نیزدقیقاگفته شده که طبق تقسیم بندی جدید اینهابجای(patrol frigate),درکلاس Corvette قرارمی گیرندومن عین آن رانقل کردم که متاسفانه توضیحاتم مبهم بودکه عذرمی خواهم.بهرحال ممنونم ازتوضیح روشنتری که جنابعالی درموردتفاوت این دوکلاس فرمودید.
6.ازعکسهایتان ممنون امامتذکرمی شوم که عکسهای جدیدترتغییرپوزیشن لانچرهای موشک ازعرضی به طولی وانتقال آنهابه پاشنه وبالابردت توپ به قسمت فوقانی راشاهدهستیم.ضمنااحتمالاباتوجه به حذف توپهای76قدیمی وجایگزینی توپ خودکارجدیدوالبته موشکهااحتمالاتعدادخدمه کاهش چشمگیری خواهدداشت.
7.کماکان کمبودموشکهای پدافندی(لااقل درحدFM-80یعنی معادل چینی کروتال)ویا(ایدآل ترHQ-64که معادل چینیSea Sparrow می باشد)متاسفانه احساس می شود.البته جای دادن لانچرومساله سیستم راداری خودبحثی مجزاست!
باتشکرازبذل توجهتون.
اولاممنون بابت تذکراتتون والبته توجهتون.
1.درموردتلفظ کلمه crewکاملاحق باشماست واشتباه تایپی ازمن بودکه عذرمی خواهم.
2.درموردسریالهای آغازین هنگامی که به ایران آمدندهم حق باشماست ومن همانطورکه درنوشتارعرض کردم (بخاطراختصار)آنهاراننوشته وفقط سریالهای کنونی را نوشتم.
3.درموردسال ساخت دوباره مقاله رامرورکردم.بله,اینها(بخاطرمحدودیت بودجه ونه بازنشستگی سازه-که تنهاتفاوت مقاله بانوشتارشماست)کنارگذاشته شده امادرسال پیش گفته جهت تحویل به ایران دوباره به داک می روندکه درواقع تاریخهای نوشته براساس سال بازسازی است نه ساخت اولیه وحق باشماست.
4.درموردخدمه,هم دقیقامن همین رانوشته ام,یعنی 140نفرحالت عادی و150نفرخدمه اضافی جهت عملیات ویژه(احتمالاتفنگدارویادرایران تکاوردریایی جهت مقبله بادزدان دریایی!!!!).
5.درموردمعادلهای واژه :ذکراین نکته ضروری است که هرچندcorvetteوpatrol frigateمعادلان هم نیستنداماتفاوت نامگذاریهادرسیستم قدیم وجدید درایالات متحده پس ازجنگ جهانی مشهوداست ودرسایت شرکت سازنده نیزدقیقاگفته شده که طبق تقسیم بندی جدید اینهابجای(patrol frigate),درکلاس Corvette قرارمی گیرندومن عین آن رانقل کردم که متاسفانه توضیحاتم مبهم بودکه عذرمی خواهم.بهرحال ممنونم ازتوضیح روشنتری که جنابعالی درموردتفاوت این دوکلاس فرمودید.
6.ازعکسهایتان ممنون امامتذکرمی شوم که عکسهای جدیدترتغییرپوزیشن لانچرهای موشک ازعرضی به طولی وانتقال آنهابه پاشنه وبالابردت توپ به قسمت فوقانی راشاهدهستیم.ضمنااحتمالاباتوجه به حذف توپهای76قدیمی وجایگزینی توپ خودکارجدیدوالبته موشکهااحتمالاتعدادخدمه کاهش چشمگیری خواهدداشت.
7.کماکان کمبودموشکهای پدافندی(لااقل درحدFM-80یعنی معادل چینی کروتال)ویا(ایدآل ترHQ-64که معادل چینیSea Sparrow می باشد)متاسفانه احساس می شود.البته جای دادن لانچرومساله سیستم راداری خودبحثی مجزاست!
باتشکرازبذل توجهتون.
-
- پست: 158
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸, ۲:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 281 بار
- سپاسهای دریافتی: 313 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
سلام. جناب کاپیتان میشه منظورتون رو از اینکه فتح 40 و فجر 27 مشابه هم هستند رو توضیح بدید؟ جناب gava درود بر شما. جنابgavd پس فولاد استفادشده در جماران روسی و وارداتی نیست و در ایران تولید شده. قرار بود این مورد رو در تاپیکی جداگانه توضیج بدید. میشه بگید گیربکس و پروانه از کجا خریداری شده؟ من از یکی از دوستان که در نیروی دریایی خدمت میکنه چیز دیگه ای شنیدم. البته ایشون خودش با یکی از کسانی که در پروژه بوده صحبت کرده بود . اولین باری که.شنیدم شافت جماران مشکل پیدا کرده از ایشون بود که گفت قراره مشکل رو برطرف کنن.( جماران که به ماموریت رفته پس احتمالا باید مشکلش حل شده باشه) .
- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
f-35 نوشته شده:سلام. جناب کاپیتان میشه منظورتون رو از اینکه فتح 40 و فجر 27 مشابه هم هستند رو توضیح بدید؟ جناب gava درود بر شما. جنابgavd پس فولاد استفادشده در جماران روسی و وارداتی نیست و در ایران تولید شده. قرار بود این مورد رو در تاپیکی جداگانه توضیج بدید. میشه بگید گیربکس و پروانه از کجا خریداری شده؟ من از یکی از دوستان که در نیروی دریایی خدمت میکنه چیز دیگه ای شنیدم. البته ایشون خودش با یکی از کسانی که در پروژه بوده صحبت کرده بود . اولین باری که.شنیدم شافت جماران مشکل پیدا کرده از ایشون بود که گفت قراره مشکل رو برطرف کنن.( جماران که به ماموریت رفته پس احتمالا باید مشکلش حل شده باشه) .
F-35 عزیز !
سلام. امان از دست حواس پرت و بد قولی.
شما بگذار به حساب واحد های افتاده ترم قبلی
اصولا" در کشور مون در تهیه فولاد ویژه دریا یی مشکلی نداریم و شرکت های فولاد داخلی بنا به در خواست خریدار قادر به تامین اون هستند.
در مورد سایر مشخصات و ویژگی های جماران مطلبی بسیار کامل به نقل از یکی از افرادی که در خود پروژه همکاری داشته در لینک زیر بدست خواهید آورد:
[External Link Removed for Guests]
صحبت بر سر شافت جماران واینکه چرا دچار مشکل شده بود نیاز به توضیح زیاد داره که در توان من نیست .فقط بطور مختصر بگم که وقتی طول شناور رو اضافه کردن باید فکر اینجاش رو هم میکردن
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
-
- پست: 158
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸, ۲:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 281 بار
- سپاسهای دریافتی: 313 بار
Re: نجات نفتکش اماراتی بدست دریادلان ارتش
خیلی ممنون gava عزیز بابت پاسختون و لینکی که در مورد جماران قرار دادید. طبق گفته جناب عقاب سپیدکوه در لینکی که قرار دادید ، همانطور که مشخص بود موتور از فرانسه خریداری شده و شافت در فتوی اصفهان ساخته شده و ایشون از دوستان دیگشون که از ابتدا درگیر پروژه بودن شنیدن که گیربکس جماران نیز در کشور ساخته شده.( 3،4 کشور بیشتر گیربکس با این قدرت نمیسازن.) . جناب gava یعنی افزایش طول کشتی باعث شده شافت مشکل پیدا کنه؟