خبرگزاري فارس: امير نيكبخش حبيبي گفت: تنها جملهايي كه به خلبان هواپيماي حامل ريگي گفتيم اين بود كه «هواپيماي شما مخل امنيت كشور ايران است و بايد بر زمين بنشيند». هر چند سه بار شليك هوايي به سوي هواپيما صورت گرفت اما اگر به زمين نمينشست شايد سقوط ميكرد. به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس توانا، امير نيكبخش حبيبي مسئول نشر نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ميزگرد صاحبنظران نشر ارتش عصر امروز در سراي اهل قلم نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران طي سخناني اظهار داشت: دفاع مقدس ما در سه جبهه جنگ هوايي، دريايي و زميني ادامه يافت و نيروي دريايي دشمن همان اوايل جنگ در بعد دريايي شكست خورد و بعد با ادامه جنگ نفتكشها دوباره چند عملياتي صورت گرفت. وي در ادامه افزود: برخلاف نظر دشمنان كه اعتقاد داشتند كه نيروي هوايي فقط 31 روز ميتواند مبارزه كند اين نيرو با 35 هزار سورتی پرواز موفق شد تا پايان جنگ ايستادگي كند و اين امر محقق نشد مگر با تلاش مجاهدان بي نامي كه نيمه شب بدون داشتن فرصتي براي خداحافظي پرواز ميكردند و بر نميگشتند.
حبيبي با اشاره به كتاب «نبردهاي دفاع مقدس ارتش تا سال 66» يادآور شد: اين كتاب در 12 جلد تا سال 66 گردآوري شده است و هنوز با گذشت 30 سال نتوانستهايم آن را به اتمام برسانيم. چرا كه هر لحظه آن شاهد رشادتهاي فراواني از فرزندان انقلاب اسلامي در نيروي هوايي ارتش است. مسئول نشر نيروي هوايي ارتش با پرداختن به رشادتهاي «شهيد دوران» در دفاع مقدس گفت: شهيد دوران با شجاعت فراوان خود را از امنيت بالاي هوايي مرز عراق عبور داد و به بغداد رسيد و موفق شد جلسه كشورهاي غيرمتعهد را ناكارآمد كرد. اين امير نيروي هوايي خاطرنشان كرد: بعد از اتمام جنگ همه فكر كردند جنگ تمام شده است اما فرزندان شما در نيروي هوايي هنوز هم نياز شديد به 10 روز مرخصي دارند چرا كه در چهارسوي مرز هوايي به ما هجوم ميشود و با قدرت در آسمان مرتب حضور داريم.
وي يكي از ارادههاي قوي نيروي هوايي در آسمان را دستگيري عبدالمالك ريگي دانست و گفت: دشمن خيلي تلاش ميكند كه نيروي هوايي ارتش را كنار بزند اما ما از دشمن بزرگتريم و اين به خاطر قلب بزرگ ما است كه اخلاص و ايمان را به همراه دارد. حبيبي در ادامه افزود: در كتاب «در چنگال عقاب» به چند ساعت پرواز نيروهاي هوايي در آسمان ميپردازند، ساعت 1.50 بامداد 4 اسفند 88 عملياتي كه خاتمه آن 3 بامداد بود و در حالي كه ملت در خواب به سر ميبرد نيروي هوايي موفق شد اين تروريست بزرگ را با مديريت خوب دستگير كند.
اين فرمانده نيروي هوايي كه مديريت عمليات ريگي را انجام داده است، خاطرنشان كرد: مشابه عمليات دستگيري ريگي در سال 1982 در روسيه با هواپيمايي كرهاي انجام شده كه در نهايت سقوط هواپيما و به كشته شدن 295 مسافر انجاميد چرا كه نتوانست هدايت هواپيما را به خوبي مديريت كنند. مسئول نشر نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي تصريح كرد: پايگاههاي هوايي اصفهان، بندرعباس، كرمان و مهران توانستند هواپيماي ريگي را در آسمان ايران «كيش و مات» كنند، ما تنها اين جمله را به خلبان هواپيما مخابره ميكرديم كه «هواپيماي شما مخل امنيت كشور ايران است و بايد بنشيند». هر چند 3 بار شليك هوايي به سوي او شد ولي اگر بر زمين نمينشست شايد سقوط ميكرد همانگونه كه مشابه آن را در كره شمالي و روسيه ديديم. وي در پايان خاطرنشان كرد: كتاب «در چنگال عقاب» با تدوين حكمت قاضي ميرسعيد و انتشارات مكعب در 202 صفحه منتشر شده است.
گرفتن هواپیمای غیر نظامی با هوایپمای نظامی که هنر نیست !!! حالا یعنی واقعا می خواستن هواپیما رو به خاطر اون آشغال سرنگون کنن و چندین نفر مسافر و خدمه رو بکشن ؟؟؟؟
Mohammad 1985 نوشته شده:گرفتن هواپیمای غیر نظامی با هوایپمای نظامی که هنر نیست !!!
چنین تفکراتی مایه ی تاسف اند. همین کار به نظر شما آسون رو روسیه هم نتونسته انجام بده.
اقا هنر نیست دیگه!! امریکا اف-22 داره،اف 16 داره،اروپایی ها تایفون دارن ما هم هیچی نیستم! شک داری برو از... بپرس
دوست خوبم فکر کنم مدت زیادی نیست که در انجمن فعال هستید،از این جور نظرهای زیاد خواهید دید،ضمن حفظ خونسردی بذارید به پای محبت دوستان به مسئولان نظامی کشور...
زنده باد بهار... هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند... به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت... "
چی مایه تاسفه ؟ روسیه چی رو نتونسته بگیره ؟ اون چیزی که من می دونم اینه یه 747 کره ای اشتباهی وارد خاک شوروی میشه ! رادارهای شوروی شناسایش می کنن هواپیماهای رهگیر شوروی برای بررسی موضوع اعزام میشن و برای هواپیمای 747 پیام اخظار می فرستند ( روی باند نظامی ) هواپیمای کره ای متوجه این اخطارها نمیشه و در نهایت رهگیرهای شوروی به احتمال اینکه هواپیمای مذکور جاسوسی هست اهداف خاصی داره اون رو مورد اصابت قرار میدن ! اما ! رهگیری هواپیمای غیر نظامی که هیچ گونه دفاعی از خودش نمی تونه بکنه و سرعتش هم به مراتب کمتر از هواپیماهیا نظامی هس در خاک خودی اونم توسط خلبانهای ایرانی به نظر شما هنره ؟ شما دوست داری فکر کن هنره ! ولی برای من یه امر عادی هست ! چیزی که من رو متعجب می کنه اینه که به نظر میاد می خواستن اون همه آدم رو به خاطر ریگی بکشن !
اون هواپيما به علت بدي هوا وارد خاك شوروي شده بود خودشونم بعد از زدنش فهميدن اشتباه كردن اتفاقا بعد از اون قضيه بود كه رييس جمهور آمريكا فكر كنم دوره ريگان بوده اجازه gps براي استفاده از حالت نظامي خارج بشه
از نظر انسان ها سگ ها حیواناتی با وفا و مفید هستند...ولی از نظر گرگ ها، سگ ها گرگ هایی بودند که تن به بردگی داده اند تا در آسایش و رفاه زندگی کنند.."ارنستو چگوارا" [FONT=Microsoft Sans Serif]live [FONT=Microsoft Sans Serif]free[FONT=Microsoft Sans Serif] or [FONT=Microsoft Sans Serif]die[FONT=Microsoft Sans Serif] hard
Mohammad 1985 نوشته شده:گرفتن هواپیمای غیر نظامی با هوایپمای نظامی که هنر نیست !!!
چنین تفکراتی مایه ی تاسف اند. همین کار به نظر شما آسون رو روسیه هم نتونسته انجام بده.
اقا هنر نیست دیگه!! امریکا اف-22 داره،اف 16 داره،اروپایی ها تایفون دارن ما هم هیچی نیستم! شک داری برو از... بپرس
دوست خوبم فکر کنم مدت زیادی نیست که در انجمن فعال هستید،از این جور نظرهای زیاد خواهید دید،ضمن حفظ خونسردی بذارید به پای محبت دوستان به مسئولان نظامی کشور...
امیر حسام عزیز با نظر شما به شدت موافقم
>>ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم <<
نیروی دریایی حافظ مرز آبی
ياد گرفتم که : 1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند. 2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند
ذکر چند نکته در خصوص برخی موارد بیان شده و برطرف نمودن ابهامات موجود در بین دوستان, ضروری به نظر میرسد:
عمليات دستگيري ريگي در سال 1982 در روسيه با هواپيمايي كرهاي انجام شده
همانطور که دوستان گرامی اشاره نمودند, رهگیری و انهدام پرواز شماره 007 هواپیمای Boeing 747 شرکت هواپیمایی Korean Airlines عملا" یک اشتباه در تشخیص و حاصل از ترس نیروهای شوروی از عملیات جاسوسی آمریکا بر علیه آنان بود. همچنین این هواپیما در تاریخ 1 September سال 1983 و در خاک شوروی ساقط گردید!
[External Link Removed for Guests]
نهايت سقوط هواپيما و به كشته شدن 295 مسافر انجاميد چرا كه نتوانست هدايت هواپيما را به خوبي مديريت كنند.
این هواپیما از نوع B747-230B و دارای 246 مسافر و 23 خدمه و مجموعا" 269 سرنشین بود و متاسفانه در بین قربانیان این سانحه دلخراش نام یک هموطن ایرانی نیز به چشم میخورد. بطور کلی چنانچه خلبانان رهگیر MiG-23 و Su-15 شوروی, بر مبنای دستور العمل های مقابله با یک هواپیمای تجاری مهاجم با پرواز 007 مقابله مینمودند هیچگاه چنین حادثه ای به وقوع نمیپیوست.
[External Link Removed for Guests]
چند 3 بار شليك هوايي به سوي او شد ولي اگر بر زمين نمينشست شايد سقوط ميكرد
در دستورالعمل رهگیری هواپیماهای غیر نظامی مهاجم (Civil Intercepting Method), تا زمانیکه خلبان هواپیمای مهاجم (رهگیری شده) مطیع دستورات رهگیران باشد, به هیچ عنوان نیازی به تیراندازی هوایی نیست. طبق دستور العمل های رهگیری, 2 هواپیما نظامی در موفعیت روبرو و سمت چپ هواپیمای مهاجم قرار میگیرند و با انجام چند مانور مشخص, مقصود خود را بصورت بصری به خلبان هواپیمای رهگیری شده میرسانند. در این هنگاه خلبان رهگیری شده موظف است سیستم رادیویی (Communication) خود را بر روی فرکانس های اضطراری 121.5 و یا 243 تنظیم نماید و چنانچه هواپیمای مذکور مجهز به سامانه Radio Transponder میباشد, خلبان موظف است کد اضطراری 7700 و حالت Emergency را با ایستگاه های Transponder مخابره نماید.
[External Link Removed for Guests] حتی چنانچه خلبانان رهگیر و مهاجم موفق به ایجاد ارتباط رادیویی نشوند, خلبان هواپیمای مهاجم با انجام یک Roll Bank (چرخش حول محور طولی) با زاویه 30 درجه از طرفین, میتواند صحت دریافت پیام رهگیری را تائید نماید. در این حالت هواپیمای رهگیری شده به دنبال هواپیمای رهگیران به سمت فرودگاه مورد نظر پرواز میکند و سپس با اجرای دستورالعمل های خاص, در آن فرودگاه به زمین مینشینند.
موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
البته طبق منابع موجود ، هواپیمای کره ای دوبار حریم هوایی شوروی رو نقض کرد که در دومین دفعه خلبانان شوروی در هنگام رهگیری از ابعاد هواپیما تشخیص دادند که هواپیمای وارد شده یک هواپیمای مسافری است ، اما علی رغم هشدار های رادیویی (روی باند اضطراری 121.5 مگاهرتز) و بصری (شلیک گلوله) خلبانان شوروی ، هواپیمای کره ای نه تنها هیچ واکنشی از خودش نشون نداد بلکه بطور ناگهانی سرعت رو کاهش و ارتفاع خودش رو افزایش داد که این عمل توسط خلبانان و پایگاه پدافندی شوروی یک مانور ایضایی تلقی شد ، در نتیجه این کار مرکز کنترل زمینی بلافاصله دستور شلیک رو صادر کرد . [External Link Removed for Guests]
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.