An-70 ، اسب باری جدید ارتش روسیه خواهد شد
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
An-70 ، اسب باری جدید ارتش روسیه خواهد شد
مقامات نظامی ارتش روسیه اعلام کردند ارتش روسیه از سال آینده خرید گسترده ی هواپیمای ترابری جدید An-70 ساخت شرکت آنتونف اوکراین را آغاز خواهد کرد .
در حال حاضر این هواپیما در حال گذراندن تست در کارخانه ی شماره ی دو آنتونوف است و سال آینده توسط خلبانان روسی آزمایشهای میدانی را پشت سر خواهد گذاشت ، تصمیم نهایی در مورد خرید این هواپیما برای ارتش روسیه توسط کمیسیون دولتی و بر اساس نتیجه ی آزمایشات میدانی گرفته خواهد شد .
An-70 یک هواپیمای ترابری نظامی پیشرفته ی برد متوسط است که توسط کارخانه ی آنتونف اوکراین ساخته شده است ، در سال 1994 اولین نمونه از این هواپیما به پرواز در آمد اما به دلیل مشکلات اقتصادی و تنشهای سیاسی میان روسیه و اوکراین دوره ی ویکتور یوشچنکو ، این پروژه نیز نیمه کار ماند . بطوریکه روسیه در سال 2006 اعلام کرد قصد دارد بجای An-70 هواپیماهای ترابری IL-76MF را خریداری کند .
اما با بهبود دوباره ی روابط ، روسیه در سال 2009 اعلام کرد حاضر است 300 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند و ارتش روسیه نیز سال گذشته 40 فروند از این هواپیما را برای جایگزین کردن هواپیماهای ترابری قدیمی An-12 سفارش داد .
هواپیمای An-70 دارای خصوصیات منحصر به فرد تکنولوژیکی در بین بقیه ی هواپیماهای ترابری است . برای مثال ، این هواپیما اولین هواپیمای ترابری بزرگ است که از موتورهای پیشرفته ی نوع Propfan استفاده میکند ، Propfan نوعی موتور Turbofan ارتقا یافته است ، بطوریکه در انتهای این موتور یک ملخ هم محور با ملخهای کمپرسور قرار میگیرد .
این موتورها که به موتورهای ultra-high bypass معروفند نه تنها قدرت و کارایی موتورهای توربوفن را حفظ کرده اند بلکه باعث کاهش مصرف سوخت در حد یک موتور توربوپراپ شده اند . بطوریکه موتورهای Propfan موسوم به D-27 که در هواپیمای An-70 استفاده شده اند باعث کاهش 20 تا 30 درصدی مصرف سوخت هواپیما در سرعت کروز در مقایسه با موتور توربوجت شده اند .
خود موتور D-27 نیز در واقع ترکیبی از تکنولوژی Propfan و Contra rotating Rotors است ، بطوریکه همانطور که در تصویر زیر مشخص است ، دو ملخ SV-27 ساخت شرکت Aerosila که در خلاف جهت یکدیگر میچرخند (برخلاف مدل اصلی موتورهای Propfan) به جلوی کمپرسور اصلی موتور توربوفن اضافه شده اند .
p
هواپیمای An-70 از نظر عملی قادر است هر نوع تجهیزات نظامی با وزن حداکثر 47 تن را تا برد 5100 کیلومتری حمل کند (در مقایسه ، هواپیمای C-130 توانایی حمل 20 تن و هواپیمای A400M قابلیت حمل 37 تن بار را دارد) ، حداکثر سرعت این هواپیما 780 کیلومتر بر ساعت و سرعت کروز هواپیما 750 کیلومتر بر ساعت است . این هواپیما همچنین قادر به Airdrop کردن تجهیزات نظامی تا وزن 21 تن و در هر دو حالت ارتفاع پایین یا ارتفاع بالا ، حمل 300 سرباز است . برد حداکثر این هواپیما 8000 کیلومتر میباشد .
An-70 از نوع هواپیماهای STOL است ، یعنی برای تیک آف و فرود میتواند از باندهای کوتاه استفاده کند ، این هواپیما میتواند از باندهای 1500 تا 1800 متری بتونی یا باندهای خاکی 500 تا 800 متری استفاده کند .
An-70 با استفاده از سیستم دیجیتال یکپارچه ی تجهیزات هوایی میتواند در هر شرایط آب و هوایی و در هر ساعت از شبانه روز عملیات ترابری انجام دهد ، در صورت مواجهه با شرایط آب و هوایی VFR و IFR و یا باندهای زمینی غیر مجهز ، بکارگیری این تجهیزات با کانالهای چند گانه ی تبادل اطلاعات ، کار هدایت هواپیما در این شرایط سخت را آسان میکند .
هواپیمای ترابری An-70 به لطف مجهز بودن به 4 ریل الکتریکی با قابلیت حمل و نقل کلی 12 تن بار ، دو بازوی الکتریکی با قابلیت بلند کردن 1.5 تن برای هر بازو میتواند مستقل از تجهیزات موجود در فرودگاه اقدام به بارگیری مستقل محموله ها نماید . همچنین به در خواست مشتری ، هواپیما میتواند به سیستم اتوماتیک بارگیری مجهز شود .
آنتونف-70 به واسطه ی مشخصات تکنیکی برتر خود میتواند در نقشهای مختلف نظامی و غیر نظامی مانند هواپیمای جنگ الکترونیک ، ایستگاه فرماندهی هوایی ، سوخترسان ، گشت دریایی و هواپیمای مسافری (An-70T) ظاهر شود .
منبع :
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]-
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: An-70 ، اسب باری جدید ارتش روسیه خواهد شد
نظر من هم در مورد جایگزینی بریا هرکولسها بود ولی خب میبینیم که هنوز هواچیمای ترابری سبکی مثل AN-140 رو که چندین ساله روش کار میکنن تا کمکی برای نیروهای مسلح باشه و شاید هم جایگزین فوکرهای قدیمی بشه هنوز به جایی نرسوندن این رو هم بخوان بخرن و بیارن هزار تا بامبول داره .
فعلا یه مدل دیگه هم از آنتنوف خریدیم که دوستان دارن براش حکایتها میگن . 148/158
حالا بماند که حامیت توپولوفهای ایران ایر تور هم باقیست .
به نظرم با وجود اینکه گزینه مناسبی و در دسترسی هستش ولی هیچ اقدامی نخواهد شد .
به نظرم هنوز تکلیف پروزه an-140p نمونه ترابری تاکتیکی این هواپیما رو مشخص کنن بهتره .
فعلا یه مدل دیگه هم از آنتنوف خریدیم که دوستان دارن براش حکایتها میگن . 148/158
حالا بماند که حامیت توپولوفهای ایران ایر تور هم باقیست .
به نظرم با وجود اینکه گزینه مناسبی و در دسترسی هستش ولی هیچ اقدامی نخواهد شد .
به نظرم هنوز تکلیف پروزه an-140p نمونه ترابری تاکتیکی این هواپیما رو مشخص کنن بهتره .
به رویاهایت بی اندیش ..........