
جت پک بدون سرنشین UAV ساخت شرکت مارتین با صعود به ارتفاع 5000 فوتی و آزمایش چتر نجات خود، تست پروازی موفقی داشت.
گزارش هیتنا و به نقل از آیرونیوز، برای کسانی که فکر می کردند ماشین پروازی شخصی داکت فن مارتین بیشتر شبیه به یک شوخی و ژست تبلیغاتی است، با مدارک و شواهد موجود به این نتیجه می رسیم که ماشین پروازی یا همان کوله جت مارتین این ادعا را به حقیقت مبدل کرده و حتی قادر است برخی از عملیات ها و مجموعه های پروازی پیچیده، حتی مفید و کاربردی، مثل انجام وظایف پرواز هلی کوپتر را به انجام رساند.آزمایش پروازی اخیر که بصورت رادیو کنترلی هدایت می شد نشان داد که این سیستم می تواند به ارتفاعات سخت و سنگین در حین پرواز دست یابد و این درحالیست که به نظر می رسد سیستم اضظراری BRS می تواند در شرایط خطرناک فرود اضطراری سهل و آسانی را بتواند داشته باشد.

تست پروازی بر فراز دشت های منطقه کانتربری صورت گرفت که طی این تست پروازی این جت پک توانست با نرخ صعود 800 فوت بر دقیقه به ارتفاع 5000 فوتی صعود کند که این رقم افزایشی معادل 100 فوت بر دقیقه در نرخ صعود و 50 فوت در ارتفاع نهایی نسبت به آزمایش قبلی آن است که قبل از استقرار چتر نجات بالستیک در اولین آزمون این سیستم بوده است.

های سازنده شرکت مارتین هم چنین اعلام کرده اند که این مجموعه "گامی بزرگ و مهم رو به جلو" در ارائه یک محصول تجاری یعنی اولین جت پک کاربردی جهان می باشد. درحالیکه مخترع آن گلن مارتین می گوید "این آزمایش موفق یک قدم ما را به آینده نزدیک تر می کند". این پرواز بخشی از یک دوره فشرده و متمرکز آزمایش پروازی برای کوله جت مارتین بوده تا شرکت هواپیماسازی مارتین به خاطر فاز نهایی توسعه تکنولوژی کوله جت (جت پک) با هدف اینکه بتواند اولین سفارش خود را در هر دو نمونه سرنشین دار و بدون سرنشین UAV در مدت 18 ماه آینده به مشتریان اصلی خود تحویل دهد، انجام پذیرفت. نمونه تجاری این وسیله با شرایط مداومت پروازی به مدت نیم ساعت و بیشتر و نرخ صعود (اوجگیری) بیش از 1000 فوت بر دقیقه و سرعت کروزی معادل 100 کیلومتر بر ساعت طراحی خواهد شد.
مارتین هم چنین می گوید "ما در این آزمایش نرخ صعود کوله جت را به 800 فوت بر دقیقه محدود کردیم پس این جت پک می تواند عملیات های تعقیب و گریز هلی کوپتری را انجام دهد."
آزمایش از نمونه هواپیمای بدون سرنشین UAV استفاده کرد و برای شبیه سازی وزن خلبان از یک وزن ساختگی مصنوعی که یک آدمک شبیه به خلبان بود استفاده کردند. این کار برای نشان دادن توانایی و قابلیت کوله جت برای پرواز در ارتفاعات بالای عملیاتی بود. در این تست پروازی هم چنین سیستم ایمنی چتر نجات بالستیک جت پک نیز مورد آزمایش قرار گرفت. دوست داشتین فیلمی از
جت پک ببینید به منبع خبر یه سری بزنین
:http://www.hitna.ir/3169-fa.