فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط ASHKAN95 »

سلامتصویر

15000 مایل بر ساعت؟

این سرعت معادل 6705.5 متر بر ثانیه هست که تقریبا دست نیافتنیست.(برای این هواپیما با این بدنه) چنین سرعت هایی معمولا در خارج از جو بصورت عملی مشاهده میشوند.

پیروز باشیدتصویر
Captain II
Captain II
پست: 1348
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۵۶ ب.ظ
محل اقامت: Iran
سپاس‌های ارسالی: 5189 بار
سپاس‌های دریافتی: 8626 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط A3eman »

آماده‌ تولید RQ170 هستیم
به گزارش مشرق، سرپرست تیم سازنده نخستین پهباد مازندرانی امروز در گفت‌وگو با فارس در بابلسر با اشاره به رونمایی از این دستاورد علمی کانون دانش‌پژوهان نخبه شهرستان نوشهر که در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه نوشهر، همچنین فرماندار و برخی از مسئولان این شهرستان در روز پنج‌شنبه گذشته انجام شد، گفت: این پهباد یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع «eagle»بوده که قابلیت نصب دوربین برای تصویربرداری هوایی و سیستم موقعیت یاب جهانی برای مکان‌یابی بوده و همچنین توانایی حمل انواع بمب را نیز داراست.

این محقق که به ‌خاطر مسایل امنیتی خواست نامش محفوظ باشد در ادامه درباره مشخصات ظاهری این پهباد گفت: طول این پهباد 126 سانتی‌متر و طول بال‌های آن نیز 158 سانتی‌متر است و وزن آن کمتر از 3.5 کیلو است.

وی افزود: قدرت موتور این پهباد 1.4 (اچ پی)، دور موتور آن 17000 (آر‌پی‌ام) و حجم موتور آن 7.45 (سی‌سی) است.

سرپرست تیم سازنده نخستین پهباد مازندرانی درپایان با اشاره به اینکه محققان کانون دانش‌پژوهان نخبه شهرستان نوشهر در حال حاضر در پی طراحی و ساخت جت‌های جنگی سبک هستند، گفت: در صورت حمایت مسئولان ما این استعداد را داریم تا با استفاده از مهندسی معکوس پهبادهایی را نظیر آر کیو 170 تولید کنیم.
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 841
تاریخ عضویت: دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵, ۵:۵۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 2088 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط SORENA »

صرف ساخت شکل ظاهری این پهپاد دلیل بر این نیست که کارایی و عملکرد سنتینل رو داشته باشه، خیلی فاصله هست بین این دو مورد

آنهم با توجه به ظرفیتهای سخت افزاری ،نرم افزاری، صنعتی و زیربنایی نوشهر
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط Sami 1993 »

[External Link Removed for Guests]

مشرق منتشر می کند؛
[External Link Removed for Guests]
به گفته مقامات نظامی آمریکا حسگرها، سامانه کنترل مأموریت و خط انتقال داده این هواپیما مهمتر از سامانه های هوافضایی آن هستند. از جمله این تجهیزات و حسگرها باید به رادار با فناوری تصویرسازی(SAR) و دوربین فوق پیشرفته آن اشاره کرد.


به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در حدود یازده ماه قبل، بمب خبری همه محافل رسانه ای دنیا چیزی نبود جز اعلام دستیابی نیروهای مسلح ایران به یک فروند پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) شناسایی و جاسوسی آمریکایی با نام آر-کیو-170 یا سنتینل (دیده بان).

این هواپیما که از پایگاه خود در افغانستان به هوا برخواسته بود به گفته مقامات نظامی کشورمان در عمق حدود 200 کیلومتری و در منطقه طبس در پی مراقبت های الکترونیکی در دام واحدهای کمین جنگ الکترونیک افتاده و به طور تقریباً سالم به زمین نشانده شد.

پس از شوک جدید پهپادی ایران به آمریکا و شناسایی و هدف قرار دادن پهپاد پردیتور در آبهای خلیج فارس طی روزهای گذشته، اخیراً و پس از گذشت ماه ها تصاویر جدیدی از هواپیمای آر-کیو-170 آمریکا در یکی از نشریات آمریکایی منتشر شده که پرواز عادی آن را در پایگاه هوایی کریچ در نوادا نشان می دهد.

این عکس ها از یک جاده عمومی در نزدیکی این پایگاه گرفته شده که بیانگر راحت شدن دسترسی به نمونه هایی از هواپیماهای نظامی آمریکاست که پیش از این فعالیت های فوق محرمانه داشتند.

تصویر
عکس گرفته شده توسط مردم عادی

این تصاویر به وضوح هواپیما را در تعدادی از زوایا نشان می دهد از جمله نمایی دقیقاً از زیر پهپاد که تا به حال از این زاویه دیده نشده بود. عکس ها زمانی از یک جاده عمومی گرفته شده که عملیات های عادی در پایگاه در جریان بوده و بررسی دقیق تصاویر نشان می دهد شماره سریال این هواپیما که بر روی درب محفظه ارابه فرود جلویی نوشته شده عدد 927 است.

گمان می رود این اتفاق، نشانه ای از دسترسی راحت به آر-کیو-170 و عملیات های آن باشد که تا کنون هرگز در محیط هایی که در دسترس عموم است دیده نشده بودند و اساساً در پایگاه مادر خود در تونوپاه در منطقه هوایی نلیس به طور محرمانه فعالیت می کرد.

نکته مهم و بدون اعتنا در رسانه های ایرانی این است که این نشریه که اغلب نویسندگان آن خلبانان نیروی هوایی آمریکا هستند و با سیاست های دفاعی آمریکا همخوانی کامل دارد، سال گذشته دقیقاً در زمان مفقود شدن این هواپیما و قبل از اعلام رسمی خبر توسط کشورمان، برای اولین بار عکسی از نمای نزدیک آن منتشر کرد که نشان دهنده جزئیات جدیدی از آن بود. این تقارن زمانی می تواند مرتبط با بدترین احتمال ممکن در آن زمان یعنی دستیابی ایران به آر-کیو-170 و برای کم کردن شوک های احتمالی ناشی از این قضیه در آینده نزدیک بوده باشد که کمتر از دو هفته بعد اتفاق افتاد.

هم اکنون نیز در سالگرد این واقعه، اشاره به مطالب پیرامون این هواپیما می تواند اقدامی در جهت کاهش بار روانی یادآوری این دستاورد بزرگ کشورمان باشد که با توجه به نوید سردار حاجی زاده برای اعلام خبرهای جدید درباره "جانور قندهار" اجرای چنین پروژه ای برای کاهش حساسیت ها توسط آمریکا اقدامی پیش دستانه به نظر می رسد.

تصویر
دسترسی رسانه ها به جزئیات کامل پهپاد آر کیو 170

سنتینل توسط شرکت معروف لاکهید مارتین ساخته شده که سازنده برخی از محرمانه ترین و مهمترین پرنده های تاریخ هوانوری مانند یو-2، اس-آر-71 و اف-117 بوده است. این هواپیما را می توان وارث سرنوشت هواپیمای جاسوسی یو-2 دانست که یک فروند آن در خاک شوروی سابق سرنگون شد و با دستگیری خلبان آن مشکلات سیاسی فراوانی برای ایالات متحده به وجود آورد. اساساًهمین اتفاق یکی از دلایل واگذار شدن مأموریت جاسوسی و شناسایی در عمق خاک دشمن به پهپادها بود.

این هواپیما در سال های اول قرن 21 ساخته شده و گفته می شود از سال 2008 در افغانستان به کار گرفته شد. هر چند که اولین تصاویر از آن در سال 2007 در قندهار توسط افراد غیرنظامی افغانستان گرفته و منتشر شد اما تا دسامبر2009 آمریکا وجود آن را تأیید نمی کرد.

آر-کیو-170 بیشتر در مأموریت های مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) و توسط نیروهای آن و در مناطق افغانستان، پاکستان، ایران و کره شمالی بکارگرفته می شده و شاید بجز بر فراز ایران، همچنان در مناطق دیگر از آن استفاده می شود.

به گفته مقامات ناتو در افغانستان، کاربران این هواپیما هفته پیش از اعلام وجود آن در ایران، متوجه قطع ارتباط آن با مرکز کنترل شده بودند بنابراین به نظر می رسد هر دو طرف ماجرا پس از رخ دادن این واقعه چند روزی صبر کرده و به بررسی اوضاع پرداخته اند.

تصویر
عکس منتشر شده توسط رسانه های آمریکایی

هر چند ابتدا دستیابی ایران به سنتینل توسط آمریکائی ها انکار می شد اما بالاترین دلیل در تأیید وجود آن در ایران، التماس اوباما رئیس جمهور این کشور مبنی بر پس دادن هواپیما به این کشور از سوی ایران است.

به گزارش مشرق، علاوه بر ویژگی های کلی این هواپیما که در زمینه های مختلفی در رده پیشرفته طبقه بندی می شود، زیرسامانه های جاسوسی و شناسایی آن نیز بسیار با اهمیت هستند به طوری که برخی کارشناسان خارجی، ویژگی های این اجزا را بسیار مهم تر از فناوری پنهانکاری (رادارگریزی) به کار رفته در آن می دانند.

به گفته مقامات نظامی آمریکا حسگرها، سامانه کنترل مأموریت و خط انتقال داده این هواپیما مهمتر از سامانه های هوافضایی آن هستند. از جمله این تجهیزات و حسگرها باید به رادار با فناوری تصویرسازی(SAR) و دوربین فوق پیشرفته آن اشاره کرد.

سامانه تصویربرداری این هواپیما که در زیر بدنه آن نصب شده شامل دوربین پیشرفته 80 مگاپیکسلی است که در جریان دستگیری و قتل بن لادن در پاکستان نیز به کمک مهاجمان آمد. این دوربین دوربرد و دقیق، قابلیت بالایی در ثبت حرکت اشیاء دارد و برای کاهش مقاومت هوا در سرعت های بالا در محفظه ای هرمی قرار گرفته که اضلاع آن را پوشش های شفاف تخت، شکل داده اند تا در ثبت تصویر کمترین خطایی ایجاد نشود.

رادار سار نیز در تمام شرایط جوی، زمین را مورد پویش(اسکن) قرار داده و تصویری با استفاده از داده های دریافتی از رادار تهیه می کند و به گفته وزیر دفاع کشورمان می تواند ردپای انسان در کویر را ثبت کند(شاید کنایه ای به رد پای نفرات پایگاه های زیرزمینی موشک که در رزمایش های کشورمان معرفی شده بودند!). امروزه این رادار توسط متخصصان کشورمان مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات آن در تکمیل پژوهش هایی که پیش از این نیز در رابطه با این نوع رادارهای کارآمد انجام شده بود نقش مؤثری داشته و خواهد داشت.

از سوی دیگر، با خارج شدن این پهپاد از طبقه بندی فوق محرمانه، تمام سرمایه گذاری های صدها میلیون دلاری امریکا برای ساخت این پرنده کاملا به هدر رفته و قطعا پرواز نسل های دیگر پرنده های رادارگریز (تصویر زیر ) با هزاران ترس و لرز انجام خواهد شد که ضربه ای بزرگ از نظر دفاعی و اقتضادی به صنایع دفاعی پر دبدبه آمریکا محسوب می شود.

تصویر

در هر صورت دیده بان پیشرفته آمریکایی ها باحسگرهایی که فقط ایران و سازنده آن یعنی آمریکا از آن خبر دارند، سامانه های شنود مکالمات و ردگیری امواج مختلف، خطوط انتقال داده پیشرفته و آنتن های کوچک ارتباط ماهواره ای با کارایی بالا، با پیشرانه جتی که ده ها ساعت به طور مداوم و ایمن کار می کند و به عنوان یکی از محصولات پنهانکار که توسط اسکانک ورکس(شعبه طرح های محرمانه لاکهید مارتین) طراحی شده در اختیار و زیر ذره بین متخصصان دفاعی کشورمان قرار دارد و فناوری هایی از آن که در کشورمان وجود نداشته باعث کاهش هرچه سریع تر فاصله صنعت پهپادهای ایرانی با بهترین محصولات غربی خواهد شد.

با افزودن این نکته مهم به شکست های پهپادی آمریکا در مقابل ایران باید منتظر ماند و دید در سالگرد این اتفاق مهم جنگال، چه دستاوردی از این پرنده مهم و مدرن، منتشر خواهد شد تا دومینوی افتضاحات آمریکا در مقابل نیروهای مسلح ایران را تکمیل کند.
Furious Poster
Furious Poster
پست: 323
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵, ۱:۵۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 874 بار
سپاس‌های دریافتی: 1751 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط pasha85 »

خبرهای جدیدی از RQ170 در راه است
موشک‌ها سیستم انفجار خودکار دارند اما آمریکایی‌ها آنقدر به RQ170 اطمینان داشتند که این کار را درباره آن نکردند.
به گزارش مشرق، روز یک شنبه 13 آذرماه 1390 درست در شب تاسوعای حسینی بود که یک منبع آگاه در نیروهای مسلح در گفتگو با فارس از سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح ایران در شرق کشور خبر داد و گفت که‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود این هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

این خبر و اعلام نوع پهپاد شکار شده، به سرعت به خبر اول رسانه‌های داخلی و بین‌المللی تبدیل شد هرچند مقامات آمریکایی در واکنشی شتابزده، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی نفوذ در سیستم هدایت و کنترل این پهپاد را ندارد، سعی کردند تا خبر شکار RQ-170 را تنها یک بازی رسانه ای نشان دهند، اما نمایش این پهپاد پیشرفته در اختیار سپاه پاسداران (آن هم با کمترین خسارت وارده)، خط بطلانی بود بر این اظهارات بی اساس.


نمایش اولین تصاویر از پهپاد ساقط شده آمریکایی در صداوسیما با حضور سردار حاجی زاده

* ویژگی های "دیده‌بان" آمریکایی

هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 که اصطلاحا Sentinel یا دیده‌بان نامیده می‌شود و برخی آن را جانور قندهار (محلی که اولین‌بار تصویر آن منتشر شد) می‌گویند، یکی از مدرن‌ترین پهپادهای ارتش آمریکاست که استفاده از آن، دستاوردهای مهمی برای نیروهای مسلح این کشور به همراه داشته است.

پهپاد RQ-170 پرنده بدون سرنشینی است که مدت‌ها در کشور افغانستان در حمایت از عملیات نیروهای ناتو در سکوت عمل می‌کرد.

این هواپیما برای اولین‌بار در سال 2005 میلادی به صورت عملیاتی وارد خدمت نیروهای مسلح آمریکا شد و به شکل مخفیانه به عملیات در افغانستان پرداخت تا اینکه در سال 2007 میلادی اولین تصاویر این هواپیما در پایگاه هوایی قندهار منتشر شد.

بنا بر اطلاعات منتشر شده و باتوجه به عدم دسترسی نیروهای طالبان به سیستم‌های راداری، هدف از استقرار این پرنده پیشرفته در کشور افغانستان انجام عملیات‌های شناسایی و جاسوسی بر فراز حریم هوایی دو کشور ایران و پاکستان است هرچند گزارشهایی از حضور این پرنده در کشور کره‌جنوبی به منظور رصد فعالیت‌های موشکی کره‌شمالی نیز وجود دارد.

بنا بر اظهارنظر مقامات آمریکایی در جریان حمله نیروهای آمریکایی به پاکستان، به منظور از بین بردن اسامه بن‌لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده، این پرنده بی‌سرنشین تصاویر زنده‌ای از فراز محل اقامت بن‌لادن به کاخ سفید ارسال کرده و همزمان مشغول شنود مکالمات ارتش پاکستان بوده است.

این گزارش ها نشان می دهد که فناوری و اطلاعات مربوط به RQ170 به شدت حفاظت می شده و دولت امریکا اکنون به شدت نگران تبعات سیاسی، فنی، اطلاعاتی و نظامی فرود اجباری این هواپیما (که از حساس ترین فناوری های موجود در اختیار سرویس های اطلاعاتی این کشور بوده) در ایران است و به همین دلیل تمام ابزارهای خود را برای حداقل کردن خسارات ناشی از این موفقیت بزرگ ایران به کار گرفته است.

نخستین و مهمترین ویژگی این هواپیمای بدون سرنشین را باید توانایی تقریبا مهارناپذیر رادارگریزی آن عنوان کرد که اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که این هواپیما توسط رادارهای معمولی برد بلند (حتی انواع بسیار پیشرفته آن) به هیچ وجه قابل رهگیری نیست و رادارهای برد کوتاه VHF نیز تنها در صورتی قادر به مشاهده آن - آن هم به سختی- هستند که هواپیما کمتر از 40 کیلومتر با آنها فاصله داشته باشد؛ اتفاقی که وقوع آن تقریبا محال است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، ویژگی رادار گریزی این هواپیما ناشی از پوشش مخصوصی است که تمام سطح آن را پوشانده و بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه و چین سال های طولانی است که به دنبال دست یابی به فرمول و مشخصات ساختمانی آن هستند.

برخی از منابع نیز رنگ مخصوص بدنه آن را یکی از عناصر اصلی در رادارگریزی RQ170 می دانند و گفته‌اند این هواپیماها طوری طراحی شده اند که بتوانند به مکان هایی بروند که دیگر ‏هواپیمای باسرنشین یا بدون سرنشین نمی توانند به آنجا بروند بطوریکه ردیابی و هدف قرار دادن آن توسط طرف مقابل بسیار دشوار باشد.

مداومت پروازی این پهپاد (بواسطه موتورهای بسیار پیشرفته و کم مصرف) و نیز توانایی های جنگ الکترونیک آن را می توان از دیگر ویژگی های منحصر به فرد RQ-170 دانست که این امکان را می دهد تا این هواپیما علاوه بر ایجاد اختلالات الکترونیکی در سطح وسیع، مجموعه ارتباط رادیویی با سیم و بی سیم در اطراف منطقه پروازی خود را نیز تا شعاعی بزرگ شنود کند.


پهپاد آمریکایی ساقط شده RQ170

این "دیده‌بان" آمریکایی همچنین مجهز به دوربین ها، لنزها و سنسورهایی است که توانایی منحصر به فردی در تصویربرداری با وضوح بسیار بالا و قدرت تفکیک زیاد و در هر شرایط جوی را به آن می دهد که این تجهیزات برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از مراکز هسته ای ایران می توانست بیشترین کاربرد را داشته باشد.

هدایت این هواپیما که با طول دو بال حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع یک متر و 84 سانتی متر، دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است، توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و امریکا صورت می پذیرد و با هر بار سوخت گیری نیز قابلیت پرواز در شعاع 1500 کیلومتری را دارد.

* "سار" رادار پیشرفته پهپاد آمریکایی برای شناسایی مناطق حساس

اما یکی دیگر از مهمترین ویژگی های پهپاد مدرن آمریکایی در اختیار ایران را باید در بخش رادارهای فوق پیشرفته آن جستجو کرد.

رادارهای روزنه مصنوعی "Synthetic Aperture Radar" به نوعی از رادارها اطلاق می شود که برای امور نقشه برداری و تصویر برداری از سطح زمین به کار می رود که در اصطلاح به این فناوری "سار" نیز گفته می شود.

اساس عملکرد این رادار در هواپیماهای شناسایی برای امور نظامی و غیر نظامی، برپایه فرستادن امواجی از یک وسیله متحرک مثل یک هواپیما به سطح موردنظر است.


پهپاد آمریکایی RQ170

این امواج که از نوع امواج رادیویی هستند در دفعات بالا با سرعتی زیاد به سطح مورد نظر تابیده شده و پس از بازگشت تصویری دو بعدی از سطح مورد نظر را دراختیار کاربران قرار می دهد.

در سالهای اخیر این فناوری برای اموری مثل نقشه برداری از جنگلها، کنترل بلایای طبیعی وتهیه نقشه های ناهمواری زمینی نیز به کار می رود اما کاربرد اصلی این فناوری درامور نظامی و تهیه نقشه از مناطق مختلف است.

در جدیدترین مدلهای رادار "سار" که بنا بر اطلاعات موجود در پهپاد به غنیمت گرفته شده آمریکایی نیز بکار گرفته شده، قابلیت تهیه تصاویری با قدرت تفکیک 10 سانتی متر وجود دارد که در راستای ماموریت جاسوسی خود از این فناوری پیشرفته به منظور تهیه نقشه از مکان های مورد نظربهره می برده است.

* نمایش توان جنگ الکترونیک سپاه با تکیه بر "برهان خلف"

بنا بر آنچه در بالا گفته شد و با توجه به انبوه مطالب و جزئیاتی که در طول یک سال اخیر از سوی کارشناسان و رسانه های غربی منتشر شده، هواپیمای RQ-170 از مدرنترین پهپادهای ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز بوده که بواسطه قابلیت های ویژه جاسوسی، صرفا در اختیار سازمان سیا قرار داشته است.

اینکه چنین هواپیمای بدون سرنشین مدرنی که مجهز به سیستم خلبان خودکار و انفجار از داخل در صورت قطع شدن ارتباط با مرکز است را بتوان سالم بر روی زمین نشاند، نوعی توانمندی جنگ الکترونیک است که نمیتوان سابقهای از آن در دنیا پیدا کرد.

از آنجایی که بنا بر گفته سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، به علت رعایت مراتب حفاظتی این دستاورد بزرگ نمی توان زیاد به جزئیات آن پرداخت و تنها از طریق برهان خلف است که می توان توانایی ایران در این شکار بزرگ را ثابت کرد، قابل فهم ترین ادله برای تایید توانایی ایران در نفوذ و کنترل این پهپاد، سلامت حداکثری آن است چرا که اگر این هواپیما مورد اصابت قرار میگرفت (که بواسطه ارتفاع بالای آن تنها می بایست با موشک‌های زمین به هوا زده می شد) و نیز به دلیل وزن زیاد آن (بیش از 3 تن) به طور کامل از بین میرفت.

* پایان عصر پنهانکاران

از زمانی که در جریان نبرد بریتانیا در جنگ جهانی دوم اهمیت فوق‌العاده "رادار" مشخص شد، ایده پنهان شدن یا به عبارتی گریختن از دید رادار نیز به ذهن طراحان و سازندگان هواپیما رسوخ کرد.

یکی از اولین طرح‌های به کار رفته با ذهنیت رادارگریزی، پروژه هواپیمای بال پرنده Ho229 آلمان نازی بود که پهپاد به غنیمت گرفته شده از آمریکا نیز شباهت زیادی به آن دارد.

در ادامه و در طول سال‌های ابتدایی و میانی جنگ سرد، طرف‌های درگیر، بیشتر به سمت استفاده از سامانه‌های جنگ الکترونیک برای مختل کردن رادارها رفتند اما در دهه 70 میلادی شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین" پروژه Have Blue را آغاز کرد که هدف از آن، ساخت یک هواپیمای پنهان‌کار با به‌کارگیری طراحی و آلیاژهای متفاوت در آن بود.

این برنامه در طول دهه 70 و 80 میلادی چیزی حدود 112 میلیون دلار هزینه دربر داشت که نتیجه نهایی آن به هواپیمای تهاجمی پنهان‌کار F-117 ختم شد که این هواپیما در جریان تهاجم آمریکا به پاناما، عملیات توفان صحرا، عملیات در یوگوسلاوی، افغانستان و عراق مورد استفاده قرار گرفت.

البته هدف قرار گرفتن و ساقط شدن یک فروند از این هواپیماها در سال 1999 بر فراز یوگوسلاوی سابق، بازنشستگی کامل آن را در سال 2008 میلادی رقم زد.

پس از این هواپیما، طرح بعدی در دنیای پنهان‌کارها، طرح بمب‌افکن B2 آمریکا بود که به منظور تولید یک بمب‌افکن سنگین پنهان‌کار با قابلیت نفوذ به حریم هوایی شوروی سابق آغاز شده بود.

این پروژه با هزینه‌ای در حدود 44 میلیارد دلار، به تنهایی لقب "گران‌ترین هواپیمای تاریخ هوانوردی" را به خود اختصاص داده و امروز تنها 20 فروند از این هواپیما ساخته شده است.

* مشخصات "روح" آمریکایی

هواپیمای B2 ملقب به Spirit (روح)، بمب افکنی چند ماموریته است که به عنوان گامی بلند در تکنولوژی هوایی، نقش مهمی را در برنامه به روزسازی بمب افکن های آمریکایی ایفا کرد.

بنا بر آنچه آمریکایی‌ها ادعا کرده‌اند، این هواپیما، دارای قدرت آتش یا رهاسازی بمب به میزان بسیار زیاد و در هر مکانی از جهان است که حتی دفاع های زمینی بسیار نیرومند نیز حریف این بمب افکن نمی شوند.


هواپیمای بمب افکن رادارگریز آمریکایی B2

اما مهمترین ویژگی این بمب افکن، پنهان کاری و مخفی بودن آن از دید رادار است که توانایی بی نظیری در انهدام ارزشمند ترین پایگاه های دشمن حتی در قلب پدافندهای هوایی بسیار سنگین به این هواپیمای بمب افکن می دهد.

ویژگی های پنهان کاری، آیرودینامیکی و توانایی حمل مقدار زیادی تسلیحات، این بمب افکن را از سایر بمب افکن های موجود در خدمت ارتش آمریکا متمایز کرده بطوریکه این هواپیما قادر است به دور از ترس از شناسایی به وسیله رادار دشمن، در ارتفاعات بالا به عملیات و تجسس بپردازد.

این هواپیمای بمب افکن با برد پروازی 9600 کیلومتر (بدون سوختگیری) به عنوان یک هواپیمای میان قاره ای نیز شناخته می شود که پنهان کاری آن در مقابل حتی سیستم های بسیار پیشرفته راداری دنیا، ترکیبی از کاهش اشعه های گرمازای مادون قرمز، صداهای حاصله از موتور ها و ویژگی های بصری یا دیداری که با چشم قابل روئیت است، می باشد.

در طراحی منحصر به فرد بدنه این هواپیما که به طرح بال پرنده موسوم است، هواپیما به شکل یک بال که تمامی تجهیزات در آن تعبیه شده اند، طراحی می گردد و امکان پیچش و غلت خوردن توسط تغییر مرکز ثقل هواپیما و یا سطوح کنترلی انتهای این بال پرنده صورت می گیرد، که از مزایای چنین طراحی، می توان به کاهش سطح برخورد امواج راداری اشاره کرد.

در این هواپیما، صداگیرهای ویژه ای برای موتورهای آن در نظر گرفته شده و گازهای موتور نیز قبل از آزاد شدن در فضا، به طور کامل سرد می گردد و اثر مادون قرمز آنان به طور کامل از بین می رود.

همچنین این بال پرنده در قسمت انتهایی به شکل دندان اره ای طراحی شده که این نیز خود نوعی کمک به ویژگی پنهان کاری این بمب افکن است.

طول این بمب افکن حدود 20 متر و طول دو سر بال آن 52.12 متر است که از این نظر، هواپیمایی بیشتر در عرض است.

این بمب افکن، با وجود پیچیدگی نسبی بیشتر نسبت به اسلاف خود، تنها دارای دو خدمه (یک خلبان و یک افسر تسلیحات) در مقابل برای مثال پنج خدمه برای هواپیمای B52 است که خود نکته ای قابل توجه است.

مهم ترین عملیات این هواپیما به زمانی باز می گردد که در عملیات آمریکا بر ضد صربها، این هواپیما از ایالت میسوری آمریکا برخاسته و پس از بمباران کوزوو در شرق اروپا، با موفقیت به همان نقطه مراجعت کرد.

دیگر ماموریتی که این هواپیما انجام داده است مربوط به 3 روز اول جنگ با طالبان در افغانستان می شود که در این سه روز سه فروند از این بمب افکن از پایگاه هوایی در غرب امریکا بلند شده و طی چند سوخت گیری به افغانستان رسیده و آنجا را بمباران کرده و پس از آن به جزیره ای در اقیانوس هند رفته و پس از سوخت گیری مجدد، به پایگاه اولیه خود بازگشت.

جنگنده بمب افکن بی2 با طول 20.9متر، عرض 52.12 متر و ارتفاع 5.1 متر، می‌توان با سرعت 890 کیومتر بر ساعت در ارتفاع 50000 پایی پرواز کند.

مقایسه این جنگنده پیشرفته آمریکایی با پهپاد مدرن جاسوسی RQ-170 که امروز در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسامی ایران قرار دارد، نشان می دهد که می توان این پهپاد جاسوسی را در بسیاری از موارد از جمله نوع و طراحی بدنه و نیز فناوری های رادارگریزی (به عنوان مهمترین مشخصه آن) نمونه ای در مقیاس کوچکتر از جنگنده B2 دانست.

* سقوط B2 در پی ناکامی RQ-170

پس واضح خواهد بود که شکار مدرنترین پرنده جاسوسی آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران، واشنگتن را با خطر امنیت ملی مواجه خواهد کرد چراکه با در اختیار داشتن این پهپاد پیشرفته، ایران نه تنها بر مدرن ترین شیوه‌های جاسوسی سازمان سیا نیز دست خواهد یافت، بلکه بواسطه شباهت این پهپاد با جنگنده پیشرفته و رادارگریزی مانند B2، بزرگترین ضربه را به گران ترین و محرمانه ترین پروژه هوانوردی ارتش آمریکا وارد خواهد کرد و شناسایی و هدایت پهپاد آمریکایی در ایران، باعث هدر رفتن این رقم نجومی خواهد شد چرا که دیگر کسی شک نخواهد داشت که وقتی جمهوری اسلامی ایران توان شناسایی، نفوذ و هدایت پهپاد RQ-170 را داشته باشد، بدون شک می تواند در شناسایی با جنگنده رادارگریزی مانند B2 که بیشترین شباهت را با RQ-170 دارد، نیز موفق باشد؛ جنگنده ای که ایالات متحده آمریکا بواسطه ویژگی رادارگریزی و قدرت تخریب، بیشترین حساب را در نبرد با کشورهای دشمن روی آن باز کرده است.

* 4 کد از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا RQ-170

فرماندهان سپاه پاسداران در مقاطع مختلف طی یک سال اخیر به اعلام نظر درباره نحوه شکار این هواپیمای پیشرفته آمریکایی پرداختند که مهمترین این اظهارات از سوی فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با فارس صورت گرفت که سردار حاجی زاده در دوم اردیبهشت ماه (سالروز تصویب اساسنامه سپاه)، جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.


سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه علت اینکه خیلی نمی توانیم راجع به این هواپیما صحبت کنیم این است که این هواپیما برای ما یک سرمایه ملی محسوب می شود و حرف زدن ما یعنی دادن اطلاعات و نباید به راحتی آن را خرج کنیم، گفت: اما من در اینجا 4 کد می دهم که آمریکایی ها متوجه شوند ما تا چه حد به سیستم پیچیده این هواپیما نفوذ کرده ایم.

حاجی زاده ادامه داد: زیر مجموعه های این هواپیما برای پاره ای از اشکالات فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست های پروازی در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان نیز یک سری اشکالاتی که نتوانسته اند آن را برطرف کنند مشاهده شده است .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس انجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تستهای پروازی و زیر سیستم ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده ایم، تاکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

حاجی زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش ها و برنامه های این هواپیما مسلط هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: بیش از 50 سال فناوری آمریکایی ها چه در حوزه هواپیماهای با سرنشین و چه هواپیماهای بدون سرنشین در این هواپیمای جاسوسی (RQ170) جمع شده است. همه فناوری هایی که آمریکایی ها در هواپیماهای F35، بمب افکن استیلز، پورکت و غیره داشته در این هواپیما وجود دارد و این ها کاملا زیر سؤال رفته است.

وی ادامه داد: بعد از سرنگونی هواپیمای U2 در سال 1960 در شوروی که منجر به اسیر شدن خلبان آمریکایی آن شد، آمریکایی ها به فکر هواپیماهای بدون سرنشین افتادند که از آن سال تا کنون نشاندن (RQ170) توسط سپاه بزرگترین افتضاح آمریکایی ها است.

حاجی زاده در پایان در خصوص برخی گفته ها مبنی بر وجود سیستم انفجار خودکار در این هواپیما گفت: موشک ها سیستم انفجار خودکار دارند ولی همه هواپیماها نه و این موضوع صحت ندارد، آنها اینقدر به این هواپیما اطمینان داشتند که این کار را نکردند.

* بازتاب رمزگشایی RQ170 در رسانه های جهان

این اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه به سرعت در صدر اخبار جهان قرار گرفت. برای مثال شبکه «راشاتودی» روسیه، با اشاره به بخشی از سخنان سردار حاجی زاده، گفت که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که امنیت این پهپاد مانع نفوذ مهندسان ایرانی به فناوری آن می‌شود.

«خلیج تایمز» نیز با منعکس کردن بازتاب این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که ایران مهندسی معکوس پهپاد جاسوسی آمریکا را که چندی پیش در خاک ایران توسط مقامات این کشور فرود آمد، تکمیل کرده و هم‌اکنون ساخت یک نسخه از این پهپاد را آغاز کرده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در بازتاب این خبر عنوان کرد که ایران شبیه‌سازی پهپاد جاسوسی آمریکایی را آغاز کرد.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد که ساخت پهپاد جدید توسط ایران بر اساس داده‌هایی است که از هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست آمده است.

بر اساس اعلام این روزنمامه، پهپاد RQ170 آمریکا از سال 2010 به طرز وسیعی در افغانستان و پاکستان مورد استفاده قرار گرفته و به گفته تحلیلگران نقش بسزایی در دستگیری "اسامه بن لادن" رهبر القاعده داشته است.

این روزنامه سپس به تمایل برخی کشورها در خصوص دستیابی به اطلاعاتی درباره این پهپاد آمریکایی اشاره کرد و نوشت که چین و روسیه تاکنون تا حد زیادی در خصوص این هواپیما ابراز تمایل کرده‌اند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نیز بر این بخش از این خبر متمرکز شد که ایران در واکنش به اظهارات پیشین مقامات آمریکایی که اعلام کرده بود «ایران نمی‌تواند به اطلاعات ارزشمند این پهپاد دست یابد»، اعلام کرده: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه به این هواپیما نفوذ کردیم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد در اختیار دارند.

رویترز در پایان گزارش خود اینگونه نوشت این نگرانی‌ وجود دارد که فناوری پیشرفته به دستان افرادی بیافتد که در حال گسترش هواپیماهای بدون سرنشین هستند و نگرانی‌هایی نیز در خصوص پوشش خاص سطح این هواپیما وجود دارد.


نمایش ماکت پهپاد RQ170 در راهپیمایی 22 بهمن 1390 تهران

روزنامه‌ انگلیسی «گاردین» و شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» نیز با انتشار بازتاب این خبر عنوان کردند که ایران ساخت نسخه هواپیمای جاسوسی آمریکا را آغاز کرده است.

خبرگزارش آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز با انتشار بازتاب این خبر به گوشه‌ای از سخنان سردار حاجی‌زاده در خصوص رمزگشایی این پهپاد اشاره کرد و گفت که ایران روز یکشنبه اعلام کرد که با مهندسی معکوس هواپیمای جاسوسی آمریکا که به تسخیر سپاه درآمده بود، ساخت یک نسخه از این هواپیما را آغاز کرده است.

تمامی این رسانه‌ها اشاره کردند که آمریکا نگران است که ایران و کشورهای دیگر با استفاده از مهندسی معکوس به فناوری پیشرفته‌ای از این پهپاد دست یابد که به اپراتورها اجازه می‌دهد تا مظنونین به ترور را از ارتفاع دهها هزار پایی از هوا شناسایی کنند.

* خبرهای جدید در راه است...

اما این پایان کابوس پهپادی آمریکا نیست و بنا بر اعلام فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم اولین سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم، در سالگرد شکار این پرنده جاسوس آمریکایی(13 آذرماه) باید منتظر جدیدترین اخبار از عمق نفوذ متخصصین صنعت دفاعی کشور به سیستم پیچیده پهپاد RQ170 باشیم؛ اخباری که شاید بیش از ما، مقامات ارتش و سازمان اطلاعاتی آمریکا انتظار انتشار آن را می‌کشند.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 283
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹, ۱۰:۴۱ ق.ظ
محل اقامت: بوشهر
سپاس‌های ارسالی: 14428 بار
سپاس‌های دریافتی: 3461 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط reza4087 »

تصاویر دیده نشده از شکار و رمزگشایی حافظه داخلی پهپاد RQ-170 توسط ایران استخراج شده از مستند شکار طبس پخش شده از شبکه یک سیما

[External Link Removed for Guests]

بردسکن، مکانی که کنترل پهپاد کاملا در اختیار ایران قرار گرفت
[External Link Removed for Guests]
محل فرود در تصویر مشخص است

پهپاد در محل فرود
[External Link Removed for Guests]

انتقال بالهای پهپاد توسط بالگرد
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

بدنه پهپاد
[External Link Removed for Guests]

اماده باش پایگاه های موشکی جهت پاسخ به حمله احتمالی امریکا برای انهدام پهپاد
[External Link Removed for Guests]

تصاویر رمزگشایی شده از حافظه هواپیمای RQ-170
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

اشیانه های پهپادهای امریکا در قندهار
[External Link Removed for Guests]


جهت دیدن دیدن این مستند از لینک زیر استفاده کنید:
[External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 263 بار
سپاس‌های دریافتی: 1222 بار
تماس:

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط !MOS »

فیلم کاملش از اول تا آخر...مال نسیم ناقصه :-)
[External Link Removed for Guests]
hikmat313.blogfa.com

 
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط Present »

 ! , خرابه در ضمن اگه تونستید آپلودش کنید جای دیگه
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۸ ق.ظ
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط RAHVAR »

[External Link Removed for Guests]
   تصویر     
  
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
ما قطعات هواپیماهای مسافربری که 50 سال پیش ساخته شده رو هنوز نمی تونیم بسازیم

شما باور میکنید RQ170 رو عیناً ساختیم .
این هواپیما با ماهواره ها در ارتباطه
ایران ماهواره داره ؟
یکی از فرمانده هان ارشد امریکا تو مصاحبه گفت محاله عین این هواپیما رو ساخته باشند
امریکائیها دروغ زیاد میگن مثل دیگران اما ظاهراً اینبار دروغ نیست .
ما هنوز یه موتور ماشین با کیفیت یا یک گیربکس باکیفیت نتونستیم با مهندسی معکوس بسازیم
بنده یه قطعه ی ساده ی خارجی رو بردم اصفهان و تهران و تبریز , گفتند دستگاهی که اینجوری جوش بده نداریم !!!! . جوش معمولی داریم .
برای عاقلانِ اندیشمند این حرفها انرژی منفی نداره بلکه محرک هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re:

پست توسط esijoon »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
ما قطعات هواپیماهای مسافربری که 50 سال پیش ساخته شده رو هنوز نمی تونیم بسازیم

شما باور میکنید RQ170 رو عیناً ساختیم .
این هواپیما با ماهواره ها در ارتباطه
ایران ماهواره داره ؟
یکی از فرمانده هان ارشد امریکا تو مصاحبه گفت محاله عین این هواپیما رو ساخته باشند
امریکائیها دروغ زیاد میگن مثل دیگران اما ظاهراً اینبار دروغ نیست .
ما هنوز یه موتور ماشین با کیفیت یا یک گیربکس باکیفیت نتونستیم با مهندسی معکوس بسازیم
بنده یه قطعه ی ساده ی خارجی رو بردم اصفهان و تهران و تبریز , گفتند دستگاهی که اینجوری جوش بده نداریم !!!! . جوش معمولی داریم .
برای عاقلانِ اندیشمند این حرفها انرژی منفی نداره بلکه محرک هست


برای عاقلانه اندیشمند این حرف ها انرژی منفی نیست...بلکه روشن کننده اینه که برخی از کجا دارند می خورند و چقدر بارشونه
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
Fast Poster
Fast Poster
پست: 252
تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۶:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 588 بار
سپاس‌های دریافتی: 899 بار

Re: فوری//RQ-170 هم تسلیم پدافند هوایی ایران شد

پست توسط شیرافکن »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:بسلام
ما قطعات هواپیماهای مسافربری که 50 سال پیش ساخته شده رو هنوز نمی تونیم بسازیم
شما باور میکنید RQ170 رو عیناً ساختیم .
این هواپیما با ماهواره ها در ارتباطه
ایران ماهواره داره ؟
یکی از فرمانده هان ارشد امریکا تو مصاحبه گفت محاله عین این هواپیما رو ساخته باشند
امریکائیها دروغ زیاد میگن مثل دیگران اما ظاهراً اینبار دروغ نیست .
ما هنوز یه موتور ماشین با کیفیت یا یک گیربکس باکیفیت نتونستیم با مهندسی معکوس بسازیم
بنده یه قطعه ی ساده ی خارجی رو بردم اصفهان و تهران و تبریز , گفتند دستگاهی که اینجوری جوش بده نداریم !!!! . جوش معمولی داریم .
برای عاقلانِ اندیشمند این حرفها انرژی منفی نداره بلکه محرک هست

اره باور میکنیم شما منافعتون چیه که مدام علاقه دارید همه چی را انکار کنید؟؟الان مثلا تو می خواهی از کویت برای ما جو مثبت و منفی بدی؟؟؟تا کی باید تفاوت صنعت نظامی ایران را با صنعتی مثل اتومبیل سازی توضیح داد.تا کی باید گفت ما هنوز در تجاری سازی بسیاری از دستاوردهامون ناتوان هستیم.تا کی باید از نقش مافیا توی صنایع غیر نظامی و جلو گیری از هر نوع پیشرفتی و سودشان در مونتازکاری و..... حرف زد.تا کی باید امثال روسیه را مثال زد که زیر دریایی اتمی میسازه ولی یک یخچال به درد بخور قابل رقابت در دنیا نتونسته تولید کنه.یا واقعا این افراد قابلیت درک مسائلی به این سادگی را ندارند یا منافعی دارند که تامین ان زدن خود به نادانی است!!!
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”