109 صیاد ایرانی درگروگان دزدان دریایی سومالی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 875
تاریخ عضویت: جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷, ۷:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 1385 بار
سپاس‌های دریافتی: 3738 بار
تماس:

109 صیاد ایرانی درگروگان دزدان دریایی سومالی

پست توسط sayeh_roshan_1988 »

 "سعید ایزدیان" درخصوص شناورهای صیادی ایرانی ربوده شده به [External Link Removed for Guests]گفت: 31 شناور ماهیگیری ایرانی در سال 89 و یک ماهه اول سال جاری در خلیج عدن و آبهای سومالی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و ربوده شده است.وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون گزارشی مبنی بر ربوده شدن کشتی های صیادی ایرانی نداشتیم گفت : اولین شناور از این 31 فروند در تاریخ 6 فروردین ماه 89 و آخرین آن در 17 فروردین سال جاری ربوده شد.ایزدیان اظهار داشت: از این 31 شناور شش فروند در جریان حمله دزدان دریایی و مواجه دزدان با ناوهای جنگی حاضر در منطقه غرق شد .وی با اشاره به سلامتی خدمه شناورهای ایرانی غرق شده، تعداد جان باختگان شناورهای ایرانی ربوده شده در این مدت را سه نفر عنوان کرد.این عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی به آزاد سازی 18 فروند از این 31 فروند اشاره کرد و گفت : حال حاضر تنها هفت فروند شناور صیادی ایرانی در گروگان دزدان دریایی قرار دارد .وی تعداد ماهیگیران ایرانی در گروگان دزدان دریایی را نیز 109 نفر اعلام کرد.معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی درخصوص نحوه آزادسازی کشتی های ماهیگیری نیز گفت: از آنجا که شناورهای صیادی به لحاظ ارزش قابل مقایسه با کشتی های نفتی و تجاری نیستند به همین دلیل دزدان دریایی معمولا برای آزادسازی آنها درخواست باج نمی کنند و عمدتا پس از استفاده این شناورها ، سرقت بار و محموله آنها و در مواردی بیگاری از خدمه ،شناورهای مذکور را آزاد می کنند. 
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

کارت پستال درخواستی اعضای سنترال
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

Re: 109 صیاد ایرانی درگروگان دزدان دریایی سومالی

پست توسط Java »

به گزارش مارین نیوز، به گفته مقام‌های کشور سومالی دزدان دریایی یک شناور ماهیگیری ایرانی را با ۱۵ سرنشین ربوده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داد: عبدالرزاق محمد دیریر، مدیر بخش مقابله با دزدان دریایی پونتلند، (ناحیه‌ای خودمختار در سومالی) دوشنبه اعلام کرد این کشتی عصر یکشنبه (یکم آذر) در آب‌های ساحلی شهر ایل ربوده شد.

فرهنگ نیوز نوشت، وی گفت: «دزدان دریایی یکی از شناورهای ماهیگیری ایران با ۱۵ سرنشین را حوالی ایل ربودند.»

جان استید، مدیر بخش شرق آفریقای گروه «اوشنز بییاند پایرسی،» نیز با تایید این خبر، اعلام کرد نام این شناور «محمدی» بود. دزدان دریایی در ماه مارس (فروردین) نیز دو کشتی ایرانی را ربوده بودند؛ ۱۶ سرنشین یکی از کشتی‌ها در ماه آگوست توانستند با بالاکشیدن لنگر فرار کنند، اما کشتی دوم با ۲۶ سرنشین همچنان در دست دزدان دریایی است.

به گفته استید، دزدان دریایی هفته گذشته ۳ حمله ناموفق را علیه کشتی‌های دیگر انجام داده‌اند. وی افزود: «این امر نشان می‌دهد سطح ماهیگیری غیرقانونی خطر بازگشت دزدان دریایی سومالی را از همیشه بیشتر کرده است.»

آب‌های سومالی در اقیانوس هند، خطرناک‌ترین نقطه جهان در مورد وقوع دزدی دریایی محسوب می‌شود. فعالیت‌های دزدان دریایی سومالی در ده سال گذشته، میلیاردها دلار برای صنعت کشتیرانی جهان هزینه در پی داشته است.

منبع: [External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4514
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4697 بار
سپاس‌های دریافتی: 8725 بار

Re: 109 صیاد ایرانی درگروگان دزدان دریایی سومالی

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Java نوشته شده:فعالیت‌های دزدان دریایی سومالی در ده سال گذشته، میلیاردها دلار برای صنعت کشتیرانی جهان هزینه در پی داشته است.



سلام
چند سال پیش در یکی از تاپیکها نوشتم که 90% اطلاعاتی که دزدان دریائی در مورد تاریخ حرکت کشتیها و مسیرشون و نوع بارشون و ملیتشون به دست میارند , از طریق یک شرکت کنترل دریانوردی در لندن براشون ارسال میشده
هیچ کسی هم بیشتر از شرکتهای بیمه سود نبرده از این حمله ها و گروگانگیریها
شرکتهای بیمه غیر مستقیم پول میدند به دزدان تا دریا رو ناامن کنند
همین ناامن شدن باعث بالا رفتن نرخ بیمه شده و ملیاردها دلار ریخته به جیب شرکتهای بیمه
دور زدنِ افریقا هم برای کشتیها بسیار وقت گیر و پرهزینه هست
یعنی کشتیهائی که از آسیا میرند به اروپا و برمیگردند مجبورند از کنار یمن و سومالی و از کانال سوئز مصر عبور کنند . تعداد این کشتیها خیلی زیاده
دزدان دریائی از 3 راه درآمد دارند:
1- پولهائی که میگیرند برای ناامن کردن این مسیر
2- دستیابی به کالاهای توی کشتیها
3- گرفتن باج برای رها کردن کشتی و خدمه و بارش
پولی که شرکتهای بیمه یه طور غیر مستقیم میدند به دزدان دریائی و رهبرانشون در مقابل پولی که به جیب میزنند هیچ هست
حالا مدتیه جنبه ی سیاسی هم پیدا کرده این کارها یعنی به شناورهای دولتهائی مثل ایران بیشتر حمله میکنند
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”