برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰, ۱۰:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط a17672000 »

azarakhsh45 نوشته شده:جناب M1234 عزیز
ایشالا که سمند تان مبارک باشه ایشالا سمند آقا پسرتان هم گلکاری کنید برای عروسیش
ورق قطعات بدنه سمند شما از به صورت داخلی و خارجی تهیه میشوند فولاد مبارکه برای قطعات کوچک و با عمق کم کشیدگی , ژاپن و کره جنوبی برای قطعات بزرگ و دارای عمق کشیدگی زیاد مانند گلگیرها , درموتور , تودری و ... . متاسفانه ورقهای فولاد مبارکه به دلیل خط و خش زیاد و پاره شده در زمان پرسکاری قابلیت استفاده برای تولید قطعات بزرگتر راندارند
برای تولید این قطعات به 2 تجهیز مهم نیازمندیم 1- پرس 2- قالب کلیه پرس های تولید مورد استفاده ساخت آلمان , کره جنوبی و ژاپن میباشند و قالبهای قطعات بزرگ بدنه نیز ساخت ژاپن هستند .


اول بگم که من یه مدتی توی قالب سازی همگام خودرو ( یکی از قطعه سازای بزرگ اران خودرو کار میکردم)
بحث در مورد قالب مبکنبن من کامل ترش کنم
ببینید سمند بعد از پیکان اومده و تا قبل از اون ما تکنولوژی ساخت قالب بدنه نداشتیم تعجب نکنید
من خودم هند بوک های خلاصه گزارش های قالب سازای ایران خودرو که برای آموزش رفته بودند ژاپن رو خوندم توی مقدمه توضیح میدن که تا اون زمان فرق قالب های قطعات داخلی و خارجی رو نمیدونستن . اینو داشته باش.... اما الان خودرو ملی دوم ایرانخودرو که تا آخر سال میاد بیرون در نظر بگیرید .
این طرح در ظاهر شبیه 206 هست اما مهم اینجاست که قطعات داخلی و خارجی اون که از جمله بدنه های کاری توی ایران و توسط 4 تا قالب سازی بزرگ ساخته شده . تو کارخونه ما 11 تا قطعه با سایز جی 3 ساختیم ( تقریبا 25 تا قالب بزرگ) اما شما تصور کن قالب دیواره ها چند متر طول و عرضشه؟ تازه جداره خارجیه ! کاپوت و گلگیر و همه اینا رو هم خودمون ساختیم تقریبا همه قالب ها ایرانی ! اگه بخواهیم میشه !!! باید بفهمیم تکنولوژی یک شبه بدست نمیاد کار میخواد !
نکته دیگه اینکه عزیز چون مارک پرس رو دیدی خارجیه فکر نکن پرس نمیشه ساخت! اگه اصفهان باشی میبرمت سر چند تا پرس سازی سفارشی از 20 تن تا 1250 تن :دی هیدرولیکی و ضربه ای .
اینی که میرن از ایتالیا و آمریکایی استفاده میکنن برای اینه که میخوان مفت تموم کنن .
من خودم از طرف شنیدم که آهنشو کیلویی خریدن اومدن اینجا پرس تحویل دادن ! برا خنده بگم میدونیکه cnc تو ایران هم میسازیم جنس نو هم وارد میشه اما مهم هاش تحریمه اما باز من یک کارخونه رفتم 5 تا cnc با قیمت آهن غراضه خریده بود اومده بود اینجا سر هم کرده بود با کیفیت خوبیم کار میکرد حالا نگو که کامپیوترش خارجیه و اینا که باید بگم مگه همه چی تولید داخلش میرزه! هرچند اونم نشدنی نیست اما نمیارزه!
راستی طراحی بدنه رانا هم فیلمشا دیدم تو ایران بود ! دوستانیم که فکر میکنن همه چیه یه خودرو باید داخل ساخته بشه ظاهرا تو خط سود دهی و اقتصاد نیستن . میدونم سخته درکش! اما قطعاتی توی این خودرو های پژو هست که قالب اونا سوییسیه و ژاپنی ! یکی از قالب سازای اصفهان ما یک قالب ساخت فروخت به همون پژو . اتفاقا اونم میگفت خارجیا یه زمونی بهش میگفتن کشور تو هیچی نیست ! نوع قالبشم فاین بلنک بود برای تایید حرفم.
Novice Poster
Novice Poster
پست: 75
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸, ۱:۲۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 341 بار
سپاس‌های دریافتی: 170 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط Solaiman »

ostovar akbar نوشته شده:مشکل عمده در کشور ما سوء مدیریت هست.و قدرت های مافیای بعضی افراد..
من خودم 3 سال بعنوان کارشناس R&D تو یک شرکت خصوصی کار کردم و دستگاههای خوبی هم طراحی کردیم والا به خدا از نمونه آلمانی نه تنها چیزی کم نداشت بلکه بهتر هم بود.
اما تو یک نمایشگاه بین المللی داخلی شرکت کرده بودیم رفتیم به یکی از شرکت های دولتی گفتیم بیاید اینو از ما بخرید با فخر فروشی و کلی فیس و افاده گفت ما قرار از کانادا بخریم لطفا مزاحم نشوید.
من چون خودم مدت ها تو کار پژوهش و علمی بودم به شما میگم هر قطعه و دستگاهی که شما میخواهید در هر زمینه ای من حاضرم براتون بسازم
حاضرم با 200 میلیون تومن براتون یک موشک کروز بسازم درسته که برد میکرو پرسسور شو که قابلیت پردازش تصویر داره و دارای هوش مصنوعی هست با همین بردهای گوشی موبایل براتون میسازم موتور شم مثل موتور موشک V1 براتون میسازم و...
من موقعی که دانشجو بودم اساتیدی داشتم که باهم جمع شده بودن و دستگاه مرکزی یا سوئیچ موبایل را سال 74 یا 75 با استفاده از DSP های سری 7 تگزاس طراحی کرده بودند اون زمان فقط ژاپن تونسته بود در آسیا سویچ موبایل بسازه استادم میگفت اگه حمایت میشدیم به اندازه 25 سال درآمد نفت میتونست برای کشور دآمد داشته باشه . میدونی چه بلای سر طراح های دستگاه آوردن همهشون فرار کردن به کشورهای اروپایی وآمریکایی چون یه بابای از واردات سویچ موبایل پورسانت میخواست بگیره اینه عزیزم مشکل کشور ما
وگرنه علم اگر درثریا باشه من و دوستام بهش حتما میرسیم ... :razz: :razz: :razz:




با سلام

جناب مهندس،
موشک را بگذارید نظامی ها بسازند،
شما ، سیستم راننده اتوماتیک(کروز کنترل پیشرفته خودرو) را با این توانایی خودتان، انجام بدهید.(حداقل اینکه دستیار راننده باشد.)(هم خیر دنیا دارد و هم خیر آخرت)
یا سیستم بازرسی بصری محصولات خط تولید،( این هم خیلی خیر دنیا و آخرت دارد)
یا سیستم درب اتوماتیک و کارت ساعت و .....

و اما....
امروزه( در این یکساله 1390) به دلیل گرانی ارز، واردات بعضی از کالاها گرانتر شده و امکان رقابت با دوستان پورسانت بگیر و وارداتچی، بیشتر شده،(البته موقتا)
و تولید بعضی از کالاها(که قبلا تولید نمی شد) با وجود وابستگی به مواد اولیه وارداتی، توجیه پیدا نموده،( از طرف دیگر، تولید خیلی از کالاها، از توجیه اقتصادی خارج شده: مانند قطعات خودرو)

با اینحال ، به برکت بعضی تصمیمات سیاسی و اقتصادی و باندی، دوستان پور سانت بگیر، باز هم موفق به نابودی صنعت داخلی خواهند بود.
و برجهای بیشتری در شمال تهران خواهند خرید و خواهند ساخت.

از جنابعالی(ostovar akbar) و نیز از جناب (Hossein.Khalili) دعوت می نمایم در انجمنهای سایت برق و الکترونیک [External Link Removed for Guests] دانش تخصصی خود را به اشتراک بگذارید.


و
هواپیمای عمودپرواز:

همه قبول داریم که در سطح نمونه سازی ، دانش و تجربه و امکان آن وجود دارد.( برای ساخت چند نمونه متفاوت از ساده ترین تا نمونه نزدیک به خارجی ها)
ولی برای تولید انبوه، محصولی قابل اطمینان، مدارک اثبات شده ای ، برای عموم بیان نشده

و
قطعات الکترونیک پیشرفته یا گرید نظامی:
پول بده ، رو سبیل شاه نقاره بزن.
شما با پول خوب، بهترین قطعات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و روسی و ژاپنی و کره ای و اسراییلی، الی آخر....
اونها هم آدمهایی دارند که مایلند تجارت کنند!

با سپاس
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 240
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰, ۵:۴۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 164 بار
سپاس‌های دریافتی: 885 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط leylas »

یه سوال:چرا عزیزان متخصص و 0تا 100 همه چی جواب آقایa17672000 رو نمیدند؟؟؟
 ای دشمن حق ما دلیر و حق پرستیم برگرد تا سربند  یا زهرا  نبستیم 
   
 آماده ی نبرد [HIGHLIGHT=#00b050]  [HIGHLIGHT=#00b050]و  [HIGHLIGHT=#f2f2f2]پ     
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵, ۱۱:۴۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 35 بار
سپاس‌های دریافتی: 314 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط jafar2007 »

Solaiman نوشته شده:
ostovar akbar نوشته شده:مشکل عمده در کشور ما سوء مدیریت هست.و قدرت های مافیای بعضی افراد..
من خودم 3 سال بعنوان کارشناس R&D تو یک شرکت خصوصی کار کردم و دستگاههای خوبی هم طراحی کردیم والا به خدا از نمونه آلمانی نه تنها چیزی کم نداشت بلکه بهتر هم بود.
اما تو یک نمایشگاه بین المللی داخلی شرکت کرده بودیم رفتیم به یکی از شرکت های دولتی گفتیم بیاید اینو از ما بخرید با فخر فروشی و کلی فیس و افاده گفت ما قرار از کانادا بخریم لطفا مزاحم نشوید.
من چون خودم مدت ها تو کار پژوهش و علمی بودم به شما میگم هر قطعه و دستگاهی که شما میخواهید در هر زمینه ای من حاضرم براتون بسازم
حاضرم با 200 میلیون تومن براتون یک موشک کروز بسازم درسته که برد میکرو پرسسور شو که قابلیت پردازش تصویر داره و دارای هوش مصنوعی هست با همین بردهای گوشی موبایل براتون میسازم موتور شم مثل موتور موشک V1 براتون میسازم و...
من موقعی که دانشجو بودم اساتیدی داشتم که باهم جمع شده بودن و دستگاه مرکزی یا سوئیچ موبایل را سال 74 یا 75 با استفاده از DSP های سری 7 تگزاس طراحی کرده بودند اون زمان فقط ژاپن تونسته بود در آسیا سویچ موبایل بسازه استادم میگفت اگه حمایت میشدیم به اندازه 25 سال درآمد نفت میتونست برای کشور دآمد داشته باشه . میدونی چه بلای سر طراح های دستگاه آوردن همهشون فرار کردن به کشورهای اروپایی وآمریکایی چون یه بابای از واردات سویچ موبایل پورسانت میخواست بگیره اینه عزیزم مشکل کشور ما
وگرنه علم اگر درثریا باشه من و دوستام بهش حتما میرسیم ... :razz: :razz: :razz:




با سلام

جناب مهندس،
موشک را بگذارید نظامی ها بسازند،
شما ، سیستم راننده اتوماتیک(کروز کنترل پیشرفته خودرو) را با این توانایی خودتان، انجام بدهید.(حداقل اینکه دستیار راننده باشد.)(هم خیر دنیا دارد و هم خیر آخرت)
یا سیستم بازرسی بصری محصولات خط تولید،( این هم خیلی خیر دنیا و آخرت دارد)
یا سیستم درب اتوماتیک و کارت ساعت و .....

و اما....
امروزه( در این یکساله 1390) به دلیل گرانی ارز، واردات بعضی از کالاها گرانتر شده و امکان رقابت با دوستان پورسانت بگیر و وارداتچی، بیشتر شده،(البته موقتا)
و تولید بعضی از کالاها(که قبلا تولید نمی شد) با وجود وابستگی به مواد اولیه وارداتی، توجیه پیدا نموده،( از طرف دیگر، تولید خیلی از کالاها، از توجیه اقتصادی خارج شده: مانند قطعات خودرو)

با اینحال ، به برکت بعضی تصمیمات سیاسی و اقتصادی و باندی، دوستان پور سانت بگیر، باز هم موفق به نابودی صنعت داخلی خواهند بود.
و برجهای بیشتری در شمال تهران خواهند خرید و خواهند ساخت.

از جنابعالی(ostovar akbar) و نیز از جناب (Hossein.Khalili) دعوت می نمایم در انجمنهای سایت برق و الکترونیک [External Link Removed for Guests] دانش تخصصی خود را به اشتراک بگذارید.


و
هواپیمای عمودپرواز:

همه قبول داریم که در سطح نمونه سازی ، دانش و تجربه و امکان آن وجود دارد.( برای ساخت چند نمونه متفاوت از ساده ترین تا نمونه نزدیک به خارجی ها)
ولی برای تولید انبوه، محصولی قابل اطمینان، مدارک اثبات شده ای ، برای عموم بیان نشده

و
قطعات الکترونیک پیشرفته یا گرید نظامی:
پول بده ، رو سبیل شاه نقاره بزن.
شما با پول خوب، بهترین قطعات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و روسی و ژاپنی و کره ای و اسراییلی، الی آخر....
اونها هم آدمهایی دارند که مایلند تجارت کنند!

با سپاس




من جوااب اين قسمت رو ميدم
وارد كننده وقتي ميخواهند كالا وارد كنند با ارز دولتي وارد ميكنند نه ...
Junior Poster
Junior Poster
پست: 153
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 377 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط azarakhsh45 »

دوست عزیزم جناب a17672000
خیلی دوست ندارم خارج از موضوع بنویسم ولی به مواردی اشاره فرمودید , جهت اطلاع سایر اعضای انجمن وظیفه دارم پاسخ مطالب شما را بنویسم
دوست عزیز من پرسهای هیدرولیک ایرانی که فرمودید در اصفهان تولید میشوند مثلا شرکت فولادسابان به هیچ وجه قابل مقایسه با پرسهای مدرن امروزی نیست . در درجه اول موتور و سیستم هیدرولیک این پرسها خارجی است و پرس ساز فقط بدنه پرس را میسازد این پرسها به دلیل سرعت پایین ( به علت سیستم هیدرولیک ) عدم بالانس دقیق به علت داشتن بدنه با کیفیت پایین , عدم استفاده از PLC ,عدم کنترل دقیق فشار وارده و ... به هیچ عنوان قابلیت استفاده در صنایع خودرو سازی که تولید انبوه دارند و میخواهند خودشان به کیفین جهانی نزدیک کنند را ندارند این پرسها در کارگاههایی استفاده میگردند که تولید غیر انبوه داشته و نیاز چندانی کیفیت بالای قطعه ندارند مقایسه پرسهای اصفهان با پرسهای ژاپنی و کره ای مورد استفاده مثلا ایرانخودرو درست مانند مقایسه وانت پیکان با سوناتا 2011 یا سانتافه هست .
و اما در مورد قالب عزیز من هر موقع قالب بدنه جانبی , در موتور , گلگیر و امثال آن در ایران کاملا ساخته در زیر پرس رفت و ساعتی 350 عدد قطعه کیفی را تولید کرد اون وقت بفرمایید ما قالب بزرگ میسازیم همین حالا با قالبهای ساخت ایران به مراتب ساده تر مشکل داریم چه برسد به قطعات رویه خودرو
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 562
تاریخ عضویت: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵, ۴:۵۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1360 بار
سپاس‌های دریافتی: 1358 بار

Re: برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

پست توسط mj_piremard »

با سلام
آره مثل قالب سر سیلندر این موتور های ef-7 جدید آدم وقتی نگاه میکنه فکر میکنه با دست قالب گرفتن در حالی که نمونه های قدیمی خیلی بهتر بود
 چه خوب خوند حرف دلمو 
  
[FONT=Arial,sans-serif]  سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
     
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”