رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 733
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۴:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2456 بار
- سپاسهای دریافتی: 3097 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
این هواپیما برای شرایط فعلی کشور اقدام مناسبی محسوب میشه ولی فکر کنم هنوز این پروژه بطور کامل اجرا نشده و قبل از تحویل عملیاتی به نیروهای مسلح دستخوش تغییراتی خواهد شد(امیدوارم به رنگ استتار آبی رنگ مزین بشه چون در این حالت از لحاظ ظاهری اصلا پرستیژ نظامی نداره!!!)
(من وقتی ایران-140 را میبینم به یاد محصولات پارس خودرو میافتم چون روی بدنه اون دو تا برند نقش بسته HESA و ANTONOV!!!)
به امید تولید کاملا ایرانی این مدل از هواپیماها.
(من وقتی ایران-140 را میبینم به یاد محصولات پارس خودرو میافتم چون روی بدنه اون دو تا برند نقش بسته HESA و ANTONOV!!!)
به امید تولید کاملا ایرانی این مدل از هواپیماها.
-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
خودمون میتونیم نمایشگرهای چند منظوره بسازیم ولی مسئله ای که وجود داره اینه که باید شرکت آنتونوف اکراین موافقت کنه!بیشتر قطعات این هواپیما( ایران 140) خارجیه و احتمالاحدود 30 درصدشو ما میسازیم ! شاید آنتونوف راضی نشه بیشتر از این ما این هواپیما رو بومی سازی کنیم!
این که خودمون نمایشگر چند منظوره روی هواپیما ها قرار دادیم درسته ولی کشور ما تکنولوژی ساخت خود LCD رو نداره
ضمن اینکه در یک هواپیمای گشت دریایی خلبان تقریبا همان مسئولیتهای سابق خودش رو داره و گلاس کاکپیت کردن هواپیما در اولویتهای بعدی قرار داره هر چند که وجود گلاس کاکپیت به کاهش خستگی خلبان در طول پرواز طولانی کمک می کند
البته فکر کنم صفحه نمایش مربوط به دوربین هم باید نمایشگر چند کاره باشه
فکر نکنم قرار باشد که ایران به خواطر پروپگاندا ویکسری تبلیغات تمام اسرار خودشو رو کنه.
بالاخره این فقط یک رو نمایی برای مردم عادی بود گرنه اون افرادی که باید میدونستن تا الان تمام تواناییهاشو میدونن.
اگه قرارباشه اسرار نظامی توسط عکاس معمولی یک خبرگذاری فاش شود که وای به حال حفاظت اطلاعات.
پس نگران نباشید.
دیگه هواپیمایی که داخل کابینش اینقدر سوت و کوره معلومه که زیاد خبری نیست پس الکی نباید دل خوش کرد به اینکه ممکنه فلان تجهیزات داشته باشه و ما ندونیم
- پست: 585
- تاریخ عضویت: شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰, ۷:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: iran
- سپاسهای ارسالی: 3296 بار
- سپاسهای دریافتی: 2088 بار
- تماس:
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
سلام دوست عزیز mohammad jafar تا جایی که من می دونم تکنولوژیه ساخت وسایلی چون مادربرد- ال سی دی (اسنوا - صا ایران ) و... در ایران هست ولی به دلیل نبود بازار و نبود درخواست تولید نمی شود مخصوصا مادربرد و امثالهم..... در کل بگم توجیح اقتصادی ندارد در مورد کاکپینت این هواپیما من شخصا موردی را نمی بینم که واجب باشد که در اون ال سی دی چند منظوره (البته اگر بود این شلوغی را کمتر می کرد) باشد اما اگر منظورتون ال سی دی باشد که مثلا اطراف را گزارش دهد خوب یک خوبش اون پشت هست نیازی نیست تو کاکپیت باشد البته به نظر من
و آنهایی که بر بلندای آسمان
پرواز تا بینهایت را
بر قلب آسمان
تا ابد در اوج گرفتن
بر بلندای آسمان نامت ایران
پرواز تا بینهایت را
بر قلب آسمان
تا ابد در اوج گرفتن
بر بلندای آسمان نامت ایران
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]razates 
درود بر شما
بر اساس این دیدگاه, احتمالا" استفاده از نمایشگرهای چند منظوره در هواپیماهای امروزی و مدرن امری بیهوده تلقی میگردد! عدم وجود نمایشگرهای PFD و MFD در داخل کابین هواپیما منجر به افزایش بار کاری خلبان و بروز مشکلات مرتبط با امر ناوبری مدرن و آگاهی لحظه به لحظه از اطلاعات هواشناسی و موقعیت جغرافیایی هواپیما نسبت به ایستگاه های زمینی و بسیاری مسائل دیگر میگردد. طبیعتا" استفاده از این سطح امکانات با توجه به موارد ذکر شده, منجر به افزایش میزان ریسک در انجام محاسبات و وظایف نظارتی نیز میشود. همچنین میزان دقت Instrument های آنالوگ و سامانه های متکی بر Thermocouple, Bellows, Tachometer و ... بسیار پایینتر از انواع دیجیتال و نوری میباشد. البته در کابین فعلی یک عدد کامپیوتر مرکزی ACARS از نوع ساده به همراه نمایشگر احتمالی TCAS به چشم میخورند که در خصوص هواپیماهای امروزی به عنوان امکانات کاملا" پایه تلقی میگردند. / در خصوص قسمت دوم نیز, به نظر شما خلبان در طول پرواز چگونه میتواند از اطلاعات موجود بر روی صفحه نمایشگر GPS نصب شده در کنسول افسر عملیات در پشت سر خود استفاده نماید ؟!
[External Link Removed for Guests]
(Primary Flight Display (PFD
تصاویر کنونی گویای نصب یک عدد دوربین FLIR و گرمایاب در بخش تحتانی هواپیما میباشند که دارای ابعاد چندان متعارف با نمونه های امروزی و مورد استفاده در هواپیماهای Maritime Patrol نیست. از این نوع دوربین معمولا" بر روی بالگردهای بدون سرنشین و یا موارد مخصوص امداد و نجات استفاده میگردد. همچنین در این نمونه جای خالی رادارهای فرونگر و همچنین Sonar و حسگرهای MAD جهت تشخیص کشتی و زیردریایی ها بشدت احساس میشود. هرچند بر خلاف ماکت های پیشین, اثری از نصب Launcher بر روی بال ها نیز مشاهده نمیگردد. امیدواریم این موارد در آینده تکمیل گردند.
در ادامه تصاویری از داخل کابین عملیات برخی هواپیماهای گشت دریایی ارسال میگردند:
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]Nimrod MR.2 - نیروی دریایی سلطنتی انگلستان
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]C-295 Presuder - نیروی دریایی شیلی
آشنایی با هواپیمای Kawasaki XP-1, چشمان هوشیار سامورایی
موفق باشید

درود بر شما

من شخصا موردی را نمی بینم که واجب باشد که در اون ال سی دی چند منظوره / اگر منظورتون ال سی دی باشد که مثلا اطراف را گزارش دهد خوب یک خوبش اون پشت هست نیازی نیست تو کاکپیت باشد البته به نظر من
بر اساس این دیدگاه, احتمالا" استفاده از نمایشگرهای چند منظوره در هواپیماهای امروزی و مدرن امری بیهوده تلقی میگردد! عدم وجود نمایشگرهای PFD و MFD در داخل کابین هواپیما منجر به افزایش بار کاری خلبان و بروز مشکلات مرتبط با امر ناوبری مدرن و آگاهی لحظه به لحظه از اطلاعات هواشناسی و موقعیت جغرافیایی هواپیما نسبت به ایستگاه های زمینی و بسیاری مسائل دیگر میگردد. طبیعتا" استفاده از این سطح امکانات با توجه به موارد ذکر شده, منجر به افزایش میزان ریسک در انجام محاسبات و وظایف نظارتی نیز میشود. همچنین میزان دقت Instrument های آنالوگ و سامانه های متکی بر Thermocouple, Bellows, Tachometer و ... بسیار پایینتر از انواع دیجیتال و نوری میباشد. البته در کابین فعلی یک عدد کامپیوتر مرکزی ACARS از نوع ساده به همراه نمایشگر احتمالی TCAS به چشم میخورند که در خصوص هواپیماهای امروزی به عنوان امکانات کاملا" پایه تلقی میگردند. / در خصوص قسمت دوم نیز, به نظر شما خلبان در طول پرواز چگونه میتواند از اطلاعات موجود بر روی صفحه نمایشگر GPS نصب شده در کنسول افسر عملیات در پشت سر خود استفاده نماید ؟!
[External Link Removed for Guests]
(Primary Flight Display (PFD
تصاویر کنونی گویای نصب یک عدد دوربین FLIR و گرمایاب در بخش تحتانی هواپیما میباشند که دارای ابعاد چندان متعارف با نمونه های امروزی و مورد استفاده در هواپیماهای Maritime Patrol نیست. از این نوع دوربین معمولا" بر روی بالگردهای بدون سرنشین و یا موارد مخصوص امداد و نجات استفاده میگردد. همچنین در این نمونه جای خالی رادارهای فرونگر و همچنین Sonar و حسگرهای MAD جهت تشخیص کشتی و زیردریایی ها بشدت احساس میشود. هرچند بر خلاف ماکت های پیشین, اثری از نصب Launcher بر روی بال ها نیز مشاهده نمیگردد. امیدواریم این موارد در آینده تکمیل گردند.
در ادامه تصاویری از داخل کابین عملیات برخی هواپیماهای گشت دریایی ارسال میگردند:
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]Nimrod MR.2 - نیروی دریایی سلطنتی انگلستان
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]C-295 Presuder - نیروی دریایی شیلی
آشنایی با هواپیمای Kawasaki XP-1, چشمان هوشیار سامورایی
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
Sami 1993 نوشته شده:josniper64
نمونه گشت دریایی ایران 140 ( IRAN-140MP ) عقاب نام دارد
با سلام
فقط میتونم بگم متأسفم برای پایمردی روی وعده های داده شده.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 733
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۴:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2456 بار
- سپاسهای دریافتی: 3097 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
sokuteasemuni نوشته شده:Sami 1993 نوشته شده:josniper64
نمونه گشت دریایی ایران 140 ( IRAN-140MP ) عقاب نام دارد
با سلام
فقط میتونم بگم متأسفم برای پایمردی روی وعده های داده شده.
لطفا منظورتون را واضحتر بگویید؟
- پست: 95
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۳:۰۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 104 بار
- سپاسهای دریافتی: 374 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
دوستان اگه مامیتونستیم ایران140 رو عین هواپیمای زیر به مینی اواکس تبدیل میکردیم شاهکار میشد وکاربرد بهتری هم داشت



تنـــهآ شادی زندگـی من این است
که هیچ کس نمیدآند تآ چه انــدازه غمگینــــم
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
راستش خیلی از طرحها روی این هواپیما میخواستن اجرا کنن و خیلی هم با صرفه بود ولی مدریت بد و ضعیف هواپیما سازی ایران و سرمایه گذاری گم شرکت هسا روی این طرحها باعث یک شکست بد برای اولین هواپیمای بزرگ تولید شده در ایران شد .
این هاوک آی نیروی دریایی آمریکا هست که شما عکسش رو گذاشتید . امروزه هم ایرباس میلتاری بر روی هواپیماهای casa که همرده an-140 هستند داره پروزها مختلفی با رو برای مشتریانی با بودجه محدود تعریف میکنه. البته کمبود تکنولوژی رادار و سیستمهای شناسایی در ایران که بتونه بر روی این هواپیما ها نصب بشه هم دلیل به تاخیر افتادن طرح میتونه باشه.
ولی من موندم چرا هنوز به فکر تولید یک نمونه ترابری تاکتیکی سبک نرسیدن . و چرا بجز چند مورد خاص حتی ارگانهای دولتی از خریدن و حتی اجاره این تایپ هواپیما استقبال نکردن . واقعا یک پروزه با این بزرگی جرا یک مدریت منسجم و خوب نداره؟
این هاوک آی نیروی دریایی آمریکا هست که شما عکسش رو گذاشتید . امروزه هم ایرباس میلتاری بر روی هواپیماهای casa که همرده an-140 هستند داره پروزها مختلفی با رو برای مشتریانی با بودجه محدود تعریف میکنه. البته کمبود تکنولوژی رادار و سیستمهای شناسایی در ایران که بتونه بر روی این هواپیما ها نصب بشه هم دلیل به تاخیر افتادن طرح میتونه باشه.
ولی من موندم چرا هنوز به فکر تولید یک نمونه ترابری تاکتیکی سبک نرسیدن . و چرا بجز چند مورد خاص حتی ارگانهای دولتی از خریدن و حتی اجاره این تایپ هواپیما استقبال نکردن . واقعا یک پروزه با این بزرگی جرا یک مدریت منسجم و خوب نداره؟
به رویاهایت بی اندیش ..........
- پست: 82
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹, ۱:۱۷ ب.ظ
- محل اقامت: ایران
- سپاسهای ارسالی: 336 بار
- سپاسهای دریافتی: 583 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
بسمه تعالی
با سلام
دوستان مسائلی هست که متاسفانه کمتر مورد دقت واقع میشه .بطور مثال یک مورد مهم اینه که همونطور که میبینید صنعت هواپیمایی ما در تحریم شدیده و حتی قطعات مورد نیاز ضروری هواپیماهای مسافری ما رو هم مشمول قانون نانوشته و ناجوانمردانه تحریم کذایی کرده اند و بهمون ندادند! که این خودش طبعا در قرارداد ما با آنتونوف اوکراین هم تاثیر بسزایی داره. با توجه به اینکه در شرایط موجود و قرارداد فعلی مگر چند درصد این هواپیما اجازه و کنترل ساختش دست ماست که بیش از 35،40 درصد نمیتونه باشه! خود این عامل مهم دیر به نتیجه رسیدن طرح های دردست اقدام و مد نظر هسا است و مشکلات ما رو دوچندان میکنه.که امیدواریم مسئولین امر در این مورد هم ترفند مشکل گشایی بیاندیشند!. و گرنه این طرح زودتر از اینها رونمایی کامل میشد مطمئن باشید.
یا علی مدد.
با سلام
دوستان مسائلی هست که متاسفانه کمتر مورد دقت واقع میشه .بطور مثال یک مورد مهم اینه که همونطور که میبینید صنعت هواپیمایی ما در تحریم شدیده و حتی قطعات مورد نیاز ضروری هواپیماهای مسافری ما رو هم مشمول قانون نانوشته و ناجوانمردانه تحریم کذایی کرده اند و بهمون ندادند! که این خودش طبعا در قرارداد ما با آنتونوف اوکراین هم تاثیر بسزایی داره. با توجه به اینکه در شرایط موجود و قرارداد فعلی مگر چند درصد این هواپیما اجازه و کنترل ساختش دست ماست که بیش از 35،40 درصد نمیتونه باشه! خود این عامل مهم دیر به نتیجه رسیدن طرح های دردست اقدام و مد نظر هسا است و مشکلات ما رو دوچندان میکنه.که امیدواریم مسئولین امر در این مورد هم ترفند مشکل گشایی بیاندیشند!. و گرنه این طرح زودتر از اینها رونمایی کامل میشد مطمئن باشید.
یا علی مدد.
عشق و معرفت حسین(ع) و مهدی فاطمه(عج) ضامن پیروزی و قوام و بقای ماست.
به کاوش مژه از گور تا نجف بروم...........اگر به هند خاکم کنی یا به تتار
به کاوش مژه از گور تا نجف بروم...........اگر به هند خاکم کنی یا به تتار
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
سلام
الان من یک چیزی می گم و دوباره بحث شروع میشه!!!!!!!!!!
واقعا مسئولین محترم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چی فکر کردن؟ این کجاش یک هواپیمای گشت دریایی است؟ نصب چند صفحه نمایشگر ال سی دی هم اینقدر سخت شده؟ همچنان با سیستم های آنالوگ در قرن بیست و یکم و بعد هم داعیه هم طراز بودن با کشورهای پیشرفته در این بخش؟ چند ال سی دی رو هم نمیشه از بازار سیاه تهیه کرد؟ بعد دوستان می گن چرا فلانی تاپیک زده در مورد توهم و این جور مسائل. شما را به خدا قسم مقایسه کنید عکسهای مدل ایرانی را با همین تصاویری که رامین عزیز قرار دادند. واقعا آدم نمی دونه چی بگه...........................................
الان من یک چیزی می گم و دوباره بحث شروع میشه!!!!!!!!!!
واقعا مسئولین محترم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چی فکر کردن؟ این کجاش یک هواپیمای گشت دریایی است؟ نصب چند صفحه نمایشگر ال سی دی هم اینقدر سخت شده؟ همچنان با سیستم های آنالوگ در قرن بیست و یکم و بعد هم داعیه هم طراز بودن با کشورهای پیشرفته در این بخش؟ چند ال سی دی رو هم نمیشه از بازار سیاه تهیه کرد؟ بعد دوستان می گن چرا فلانی تاپیک زده در مورد توهم و این جور مسائل. شما را به خدا قسم مقایسه کنید عکسهای مدل ایرانی را با همین تصاویری که رامین عزیز قرار دادند. واقعا آدم نمی دونه چی بگه...........................................
Old soldiers never die.They just fade away
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
نجف47 نوشته شده:بسمه تعالی
با سلام
دوستان مسائلی هست که متاسفانه کمتر مورد دقت واقع میشه .بطور مثال یک مورد مهم اینه که همونطور که میبینید صنعت هواپیمایی ما در تحریم شدیده و حتی قطعات مورد نیاز ضروری هواپیماهای مسافری ما رو هم مشمول قانون نانوشته و ناجوانمردانه تحریم کذایی کرده اند و بهمون ندادند! که این خودش طبعا در قرارداد ما با آنتونوف اوکراین هم تاثیر بسزایی داره. با توجه به اینکه در شرایط موجود و قرارداد فعلی مگر چند درصد این هواپیما اجازه و کنترل ساختش دست ماست که بیش از 35،40 درصد نمیتونه باشه! خود این عامل مهم دیر به نتیجه رسیدن طرح های دردست اقدام و مد نظر هسا است و مشکلات ما رو دوچندان میکنه.که امیدواریم مسئولین امر در این مورد هم ترفند مشکل گشایی بیاندیشند!. و گرنه این طرح زودتر از اینها رونمایی کامل میشد مطمئن باشید.
یا علی مدد.
طبق قرار داد امضا شده بین هسای ایران و آنتونوف اوکراین میزان داخلی سازی ایران 140 بعد 15 سال از آغاز برنامه در ایران به 70 درصد برسد که طبق تخمینها مربوط سال 89 میزان داخلی سازی هواپیما 50 تا 60 درصد عنوان شده است.
اصلی ترین مشکل هواپیما موتور آن است که با شرایط جوی ایران سازگاری ندارد و به همین دلیل طبق دستور سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما اجازه پرواز با حداکثر ظرفیت ( 52 نفر ) را ندارد ، این مشکل موتور قطعا در شرایط جوی دریا به ویژه خلیج همیشه فارس حادتر نیز می شود که مانعی بزرگ پیش روی تکمیل ایران 140 عقاب خواهد بود .
در رابطه با ساخت نمایشگر چندکاره در ایران و نصب آن برروی پرنده ها ، خود بنده تصاویر رونمایی این نمایشگرها توسط وزیر دفاع را در سنترال گذاشتم که طی این چند روز هرچه قدر تلاش کردم نتوانستم پیداشون کنم .( در آن مراسم چندین طرح دیگر مانند حسگری مربوط به خروجی موتور بالگرد نیز رونمایی شد )
در رابطه با ارتقای کابین ، گفته های وجود دارد مبنی بر عدم اجازه اوکراین برای ارتقا و بهسازی هواپیما
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال
در زمینه هواپیمای An-140 متاسفانه شرکت اوکراینی بدترین همکاری موجود را با ایران داشته و بعید می دانم میزان ساخت و بومی سازی آن بیش از 30 درصد باشد , از طرفی دیگر به قول دوستان اجرای پروژه های مختلف بر روی هواپیما کار غیرممکنی نیست,کشورهایی در دنیا وجود دارند که می تواند بر روی هواپیماهای کوچک پروژه های ویژه را انجام دهند.
مطمئنا ساخت یک هواپیمای هشدار زود هنگام یا همون آواکس خودمون بر پایه یک هواپیمای توربوپراپ منطقه ای قابل انجام است , هر چند وقت یکبار خبری از ساخت رادار به گوش می رسد بعد چطور توانایی ساخت یک رادار هوابرد یا حتی یک رادار زمین پایه قابل نصب بر روی An-140 را نداریم؟
مگه عراق همچنین کاری رو در پروژه بغداد انجام نداد؟
با کمک فرانسوی ها رادار تایگر رو که یک رادار زمین پایه هست بر روی قسمت کارگو هواپیمای ایلوشین 76 نصب کرد و شد آواکس.
حالا اینجا کسی انتظار نداره یک شبه E-3 ساخته بشه ولی خوب اگر توانایی ساخت رادار رو داریم پس مشکل چندانی بر سر راه هوابرد اون نیست,شما نگاه کنید الآن عربستان , ترکیه , پاکستان آواکس دارند.
عربستان که همون آواکس های کنسل شده مارو گرفته و استفاده می کنه , ترکیه 737 و پاکستان هم هواپیماهای کوچک.
در حال حاضر در اکثر کشورها مرکز عالی دفاع هوایی به عنوان حلقه آخر از آواکس استفاده می کنه و اعتماد صرف به رادار زمینی نداره چرا که نقاط کور هرچند هم از هواپیماهای دیده بان مانند زمان جنگ یا افراد جهت شناسایی بصری استفاده بشه بازهم کافی نیست.
خدا رو شکر با توانایی بالایی که در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مختلف و دانش ایرانی هست محل نصب و تغییراتی که در نقاط مختلف هواپیما قرار هست داده بشه قابل انجامه و از طرفی متخصصان خارجی هم هستند , این همه مدت هم از به کارگیری این هواپیما میگذره.
دلم میسوزه برای عدنانی که از دست رفت و خیلی چیزها هم با آن نابود شد.
این یک سمت موضوع.
به این طرف هم نگاه کنیم بعد از چند بار عقب و جلو کردن پروژه گشت دریایی آخرش چی رونمایی میشه؟
به طور مثال هواپیمای اوریون دارای سونار جهت شناسایی زیردریایی , رادار شناسایی سطحی , دوربین دماغه با قابلیت کارکرد در چهار طیف , مجرای پرتاب سانابوی , محفظه داخلی حمل بمب و اژدر , پایلون های زیر بال , پرژکتور جهت روشن کردن سطح دریا و ... هست بعد یک هواپیمایی مثل این فقط یک دوربین و کنسول داره؟
دیگه قراره شناسایی دریایی از سطح فوکر 27 نیروی دریایی پایین تر بیاد و بشه صرفا دیدبان بصری با توجه با این همه زیردریایی که در فواصل مختلف از سواحل ایران در رفت و آمد هستند , مداومت پروازی چی میشه و خیلی از مسائل دیگه که برای همچنین پروژه ای نیاز 100% هست.
یا نمونه دیگر این هواپیما , نوع ترابری اون...دیگه قرار دادن یک در بار در انتها و تغییر در مرکز قل هواپیما اینقدر سخته که این نمونه هم به فراموشی رفته؟
شما مطمئن باشید این هواپیما به این زودی در خدمت قرار نمی گیرد و نیروی هوایی و دریایی اوریون و فوکر 27 را همچنان استفاده خواهند کرد.
راستی به تصاویر هم نگاه کنید نام IR که اول An با بی سلیقه گی و مطمئنا به سرعت اضافه شده خود بیانگر داستانی هست که بر سر این هواپیما و بومی سازی آن وجود دارد.
خوش باشید.

مطمئنا ساخت یک هواپیمای هشدار زود هنگام یا همون آواکس خودمون بر پایه یک هواپیمای توربوپراپ منطقه ای قابل انجام است , هر چند وقت یکبار خبری از ساخت رادار به گوش می رسد بعد چطور توانایی ساخت یک رادار هوابرد یا حتی یک رادار زمین پایه قابل نصب بر روی An-140 را نداریم؟
مگه عراق همچنین کاری رو در پروژه بغداد انجام نداد؟
با کمک فرانسوی ها رادار تایگر رو که یک رادار زمین پایه هست بر روی قسمت کارگو هواپیمای ایلوشین 76 نصب کرد و شد آواکس.
حالا اینجا کسی انتظار نداره یک شبه E-3 ساخته بشه ولی خوب اگر توانایی ساخت رادار رو داریم پس مشکل چندانی بر سر راه هوابرد اون نیست,شما نگاه کنید الآن عربستان , ترکیه , پاکستان آواکس دارند.
عربستان که همون آواکس های کنسل شده مارو گرفته و استفاده می کنه , ترکیه 737 و پاکستان هم هواپیماهای کوچک.
در حال حاضر در اکثر کشورها مرکز عالی دفاع هوایی به عنوان حلقه آخر از آواکس استفاده می کنه و اعتماد صرف به رادار زمینی نداره چرا که نقاط کور هرچند هم از هواپیماهای دیده بان مانند زمان جنگ یا افراد جهت شناسایی بصری استفاده بشه بازهم کافی نیست.
خدا رو شکر با توانایی بالایی که در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مختلف و دانش ایرانی هست محل نصب و تغییراتی که در نقاط مختلف هواپیما قرار هست داده بشه قابل انجامه و از طرفی متخصصان خارجی هم هستند , این همه مدت هم از به کارگیری این هواپیما میگذره.
دلم میسوزه برای عدنانی که از دست رفت و خیلی چیزها هم با آن نابود شد.
این یک سمت موضوع.
به این طرف هم نگاه کنیم بعد از چند بار عقب و جلو کردن پروژه گشت دریایی آخرش چی رونمایی میشه؟
به طور مثال هواپیمای اوریون دارای سونار جهت شناسایی زیردریایی , رادار شناسایی سطحی , دوربین دماغه با قابلیت کارکرد در چهار طیف , مجرای پرتاب سانابوی , محفظه داخلی حمل بمب و اژدر , پایلون های زیر بال , پرژکتور جهت روشن کردن سطح دریا و ... هست بعد یک هواپیمایی مثل این فقط یک دوربین و کنسول داره؟
دیگه قراره شناسایی دریایی از سطح فوکر 27 نیروی دریایی پایین تر بیاد و بشه صرفا دیدبان بصری با توجه با این همه زیردریایی که در فواصل مختلف از سواحل ایران در رفت و آمد هستند , مداومت پروازی چی میشه و خیلی از مسائل دیگه که برای همچنین پروژه ای نیاز 100% هست.
یا نمونه دیگر این هواپیما , نوع ترابری اون...دیگه قرار دادن یک در بار در انتها و تغییر در مرکز قل هواپیما اینقدر سخته که این نمونه هم به فراموشی رفته؟
شما مطمئن باشید این هواپیما به این زودی در خدمت قرار نمی گیرد و نیروی هوایی و دریایی اوریون و فوکر 27 را همچنان استفاده خواهند کرد.
راستی به تصاویر هم نگاه کنید نام IR که اول An با بی سلیقه گی و مطمئنا به سرعت اضافه شده خود بیانگر داستانی هست که بر سر این هواپیما و بومی سازی آن وجود دارد.
خوش باشید.
