F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

پست توسط Shahryar »

 F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

[External Link Removed for Guests]
 



F-15 براي اولين بار به رکورد 10.000 ساعت پرواز دست يافت. در پايگاه هوايي بگرام افغانستان، روز 16 ژانويه 2012، يک فروند F-15E با شماره 487# به رکورد 10,000 ساعت پرواز دست يافت. اين اولين باريست که يک فروند جنگنده F-15 (از هر مدلي) به اين رکورد دست ميابد. 487# سابقه حضور در ماموريت هاي Desert Storm, Deliberate Guard, Northern Watch, Southern Watch, Iraqi Freedom, Enduring Freedom را در کارنامه خود دارد.همچنين F-15E #487 موفق به انهدام يک فروند MI-24 عراقي توسط بمب هدايت ليزري GBU-10 در حين عمليات طوفان صحرا در خلال پرواز شد و از اين حيث تنها جنگنده در نوع ميباشد که موفق به عمليات انهدام هوایی از طریق بمباران هوا به هوا شده است.


1/16/2012
نيروي هوايي آمريکا

 [External Link Removed for Guests]
شماره هشتم[COLOR=#000000] - اردیبهشت ماه 1391  
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

با سپاس فراوان از جناب
Shahryar گرامی تصویر

8 تصویر منحصر بفرد از آخرین پرواز نمادین این جنگنده بسیار زیبا واقع در پایگاه Bagram افغانستان:

 [External Link Removed for Guests] 

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

Re: F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

پست توسط Shahryar »

دو نکته مهم در این خبر وجود دارد که میتوان بر روی آن بحث کرد:

1- اهمیت بالای تعمیر و نگهداری در پشتیبانی از سیستمهای جنگی. با توجه به اینکه این جنگنده در 6 عملیات جنگی سنگین شرکت داشته

2- هدف قرار دادن یک فروند MI-24 عراقی حین پرواز با بمب هدایت لیزری ! هیند عراقی تقریبا در ارتفاع 240 متری از سطح زمین قرار داشت.ستاره بزرگ سبز رنگ بر روی بدنه نشان همین افتخار برای ایگل است.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۱۰ ب.ظ
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12686 بار
سپاس‌های دریافتی: 11782 بار
تماس:

Re: F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

پست توسط kayvan6079 »

 با سلام


Shahryar نوشته شده:...
2- هدف قرار دادن یک فروند MI-24 عراقی حین پرواز با بمب هدایت لیزری ! هیند عراقی تقریبا در ارتفاع 240 متری از سطح زمین قرار داشت.ستاره بزرگ سبز رنگ بر روی بدنه نشان همین افتخار برای ایگل است.
...



برگی از تاریخ ...

در تاریخ 14 فوریه 1991، در پاسخ به درخواست پوشش هوایی تیم عملیات ویژه ایالات متحده که توسط 3 فروند بالگرد عراقی (بنا بر روایات مختلف از گونه Mi-8، Mi-24 یا هیوز-500) مورد هجوم واقع شده بودند، هواپیمای E-3A آواکس نزدیک ترین جنگنده به منطقه درگیری را فراخواند. جنگنده-ضربتی F-15E (سریال 0487-89) تحت هدایت سروان "ریچارد تی بِنِت" (Ricard T Bennett) و سروان "دَن بی بِکه" (Dan B Bekke) به سمت اعلام شده تغییر مسیر داده و با کمک رادار گروه هلیکوپترها را در 50 مایلی شناسایی کرد. با توجه به مشاوره بین خدمه و شرایط منطقه، خلبان تصمیم می گیرد تا بدون کاستن از ارتفاع بوسیله بمب لیزری محمول با بالگردها درگیر شود، افسر مهمات در فاصله 20 مایلی بوسیله دوربین فروسرخ غلاف نشانه-گذار لیزریAAQ-14 بالگردها را شناسایی و یک تیر بمب 2000 پاوندی (احتمالا GBU-10 ولی برخی منابع از GBU-24 هم اسم برده اند) را مسلح می کند. در برد 6 مایلی در حالیکه بالگرد هدف در حال پرواز ایستایی (طبق برخی منابع روی زمین و تخلیه نیروهای عراقی برای محاصره نیروهای امریکایی بوده)، با تاباندن پرتو لیزر، بمب رها می گردد. بالگرد متوجه جنگنده امریکایی شده و سعی در تغییر موقعیت می نماید. با توجه به ارتفاع و سرعت جنگنده با محاسبه خدمه بایستی 30 ثانیه بعد بمب به هدف اصابت کند، ولی با وجودی که افسر تسلیحات در مانیتور کابین خود علامت + هدفگیری را روی بالگرد عراقی حفظ می کند، با گذشت از ثانیه 30 انفجاری را مشاهده نمی کند، خلبان تصمیم می گیرد گردش کرده و با کاستن از ارتفاع این بار با موشک AIM-9M سایدوایندر شانس خود را بیازماید که ناگهان نیروهای ویژه با هیجان در رادیو انهدام بالگرد را به آواکس اعلام می نمایند. طبق اعلام شاهدان زمینی بالگرد عراقی (احتمال بسیار Mi-24 هایند) در ارتفاع حدود 800 پایی از پهلوی راست و زیر ملخ اصلی هدف قرار گرفته و متلاشی می شود.

به علت عدم شفاف بودن شواهد و مدارک از اصابت و سرنگونی بالگرد عراقی، با توجه به گزارشات خدمه پروازی، مشاهدات آواکس و شاهدان زمینی در آن تاریخ نیروی هوایی ایالات متحده از تایید این پیروزی هوایی امتناع کرد.

تا اینکه در اواخر سال 2001 تیم های بررسی و تحقیق عملیات توفان صحرا، پس از مطالعه مجدد اسناد و تایید پرسنل و اسناد عراقی از وقوع حادثه فوق، نیروی هوایی امریکا در تاریخ 2 نوامبر 2001 پیروزی فوق را رسما تایید و امتیاز آن را برای پرسنل پروازی ثبت نمود. این اولین و ظاهرا تنها پیروزی هوایی غیر تمرینی گونه E جنگنده ایگل بود.

[External Link Removed for Guests]
جنگنده خوش شانس - Lucky Jet

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


حالا چرا ظاهرا تنها پیروزی هوایی گونه E... ؟!!!



در جریان عملیات هوایی در افغانستان، نیروهای امریکایی استفاده گسترده ای از پرنده های هدایت پذیر از دور (پهپاد) MQ-9 Reaper برای حمله به مراکز تجمع و کاروان های نیروی طالبان به عمل آوردند. در جریان یکی از این حملات یک فروند از این پهپادها از کنترل خارج شد و از بیم آنکه جایی خارج از مرزهای افغانستان سقوط نماید توسط جنگنده F-15E (ظاهرا همین جنگنده 0487-89 خوش شانس) سرنگون می گردد. هر چند این موضوع رسما تایید نگردیده است!

[External Link Removed for Guests]
MQ-9 Reaper 

[External Link Removed for Guests]


موفق باشید
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: F-15 به رکورد 10,000 ساعت پرواز رسيد

پست توسط Morteza313 »

برگی از تاریخ ...

در تاریخ 14 فوریه 1991، در پاسخ به درخواست پوشش هوایی تیم عملیات ویژه ایالات متحده که توسط 3 فروند بالگرد عراقی (بنا بر روایات مختلف از گونه Mi-8، Mi-24 یا هیوز-500) مورد هجوم واقع شده بودند، هواپیمای E-3A آواکس نزدیک ترین جنگنده به منطقه درگیری را فراخواند. جنگنده-ضربتی F-15E (سریال 0487-89) تحت هدایت سروان "ریچارد تی بِنِت" (Ricard T Bennett) و سروان "دَن بی بِکه" (Dan B Bekke) به سمت اعلام شده تغییر مسیر داده و با کمک رادار گروه هلیکوپترها را در 50 مایلی شناسایی کرد. با توجه به مشاوره بین خدمه و شرایط منطقه، خلبان تصمیم می گیرد تا بدون کاستن از ارتفاع بوسیله بمب لیزری محمول با بالگردها درگیر شود، افسر مهمات در فاصله 20 مایلی بوسیله دوربین فروسرخ غلاف نشانه-گذار لیزری AAQ-14 بالگردها را شناسایی و یک تیر بمب 2000 پاوندی (احتمالا GBU-10 ولی برخی منابع از GBU-24 هم اسم برده اند) را مسلح می کند. در برد 6 مایلی در حالیکه بالگرد هدف در حال پرواز ایستایی (طبق برخی منابع روی زمین) و تخلیه نیروهای عراقی برای محاصره نیروهای امریکایی بوده، با تاباندن پرتو لیزر، بمب رها می گردد. بالگرد متوجه جنگنده امریکایی شده و سعی در تغییر موقعیت می نماید. با توجه به ارتفاع و سرعت جنگنده با محاسبه خدمه بایستی 30 ثانیه بعد بمب به هدف اثابت کند، ولی با وجودی که افسر تسلیحات در مانیتور کابین خود علامت هدفگیری را روی بالگرد عراقی حفظ می کند، با گذشت از ثانیه 30 انفجاری را مشاهده نمی کند، خلبان تصمیم می گیرد گردش کرده و با کاستن از ارتفاع این بار با موشک AIM-9M سایدوایندر شانس خود را بیازماید که ناگهان نیروهای ویژه با هیجان در رادیو انهدام بالگرد را به آواکس اعلام می نمایند. طبق اعلام شاهدان زمینی بالگرد عراقی (احتمال بسیار Mi-24 هایند) در ارتفاع حدود 800 پایی از پهلوی راست و زیر ملخ اصلی هدف قرار گرفته و متلاشی می شود.



یک هلیکوپتر که در ارتفاع 1000 پایی با سرعت حداقل 150 کیلومتر پرواز می کرده، توسط سیستمهای نظارت هوایی شناسایی نشده و با در خواست گروه زمینی رهگیری شده،

این هلی کوپتر عظیم الجثه در 90 کیلومتری شناسایی شده، برد درگیری احتمالا کمتر از 40 کیلومتر بوده، اگر و فقط اگر هلیکوپتر دست به چرخشهای خیلی سریع و پرواز ایستا در ارتفاع کم دست نمی زده ...

برد شناسایی اپتیکی این هلیکوپتر حتی با استفاده از اطلاعات رادار حدودا 35 کیلومتر بوده، برای زمانی که مکان نسبی هدف توسط رادار شناسایی نشده باشه این میزان چقدر خواهد بود؟ 20؟ 30 یا 10 کیلومتر؟

هلیکوپتر به هر حال تونسته بوده خودش رو به محل درگیری برسونه و محموله سربازان رو پیاده کنه، یعنی بخش مهمی از ماموریت خودش رو به اتمام رسونده بوده، اگر این یک ماموریت ضربتی توسز یک فروند کبرای مجهز به ماوریک یا حتی تاو بود، تا زمانی که جنگنده دشمن سر برسه هلیکوپتر ماموریت رو تموم کرده بود و در حال بازگشت بود

هرچند آواکس های اینده نیروی هوایی امریکا توانایی های نگاه پائین بهتری نسبت به E-3 های کنونی خواهند داشت و برد بیشتر موشکهای AIM-9X توانایی های دور ایستای بهتری برای درگیری با هلیکوپتر ها فراهم خواهد کرد ولی با در نظر گرفتن اقدامات متقابل الکترونیکی زمین پایه، تهدید موشکهای زمین به هوای برد بلند مثل نمونه های متحرک S-200 یا S-300 که اواکسها رو از صحنه نبرد دور خواهد کرد، ECM خود هلی کوپتر،

به نظر میرسه مفاهیم درگیری و برتری هوایی ابالات متحده مشکلات اساسی با هلیکوپتر ها دارند
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
ارسال پست

بازگشت به “اخبار نظامي”