داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 266
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸, ۸:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 150 بار
سپاس‌های دریافتی: 861 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط pckho0r »

typhoon نوشته شده:
pckho0r نوشته شده:
هر کس که سر سوزنی با جو و سیستم حکومت ایران آشنا باشد می داند که حرکتهایی از جنس تماس تلفنی بین دو رییس جمهور داستانی است که با چراغ سبز شخص اول کشور انجام شده است و گرنه رییس جمهور همچنین اختیاری را به تنهایی ندارد.


خوبه والا اقایون هرکاری میخوان می کنند اگه خوب شد میگن نتیجه سیاست تدبیر و امید بوده اگرم زدن خراب کردن میگن با موافقت شخص اول کشور بوده!!!

رهبری تنها سیاست های کلی و کلان کشور رو تبیین می کنه دیگه اینکه این گفتگو و ارتباط با امریکا در چه سطحی و به چه میزان و با چه لحن و کلامی صورت بگیره در اختیار خود اقایون هست که بسته به هوش و ذکاوت سیاسی شون باید تصمیم گیری کنند!

سال 83 هم رهبری موافق مذاکرات هسته ای بود ولی این اقایون با اجازه کدوم نهاد قانونی کشور پروتکل الحاقی رو سرخود امضا کردند که بعدها به خاطر اجرا نکردن این پروتکل در دولت احمدی نژاد پرونده ما از اژانس به شورای امنیت رفت؟! خود امریکایی ها هر پروتکل و توافق نامه بین المللی رو که بخوان امضا کنند باید تاییده سنا رو داشته باشن و تا در مجلسشون بررسی نشه چیزی رو امضا نمی کنن همه جای دنیا هم همینه. فقط این رو بگم که یکی از مفاد این پروتکل این هست که غرب هر نقطه ای از کشور رو در هر زمانی که اراده کنه میتونه به صورت سرزده مورد بازرسی قرار بده و ایران حق مخالفت نداره! خوب بعله دیگه اونها به بهانه شفاف سازی فعالیت های هسته ای تک تک سوراخ سمبه های این مملکت رو میگشتن و تمام اسرار نظامی و موشکی و ... در اختیار دشمن قرار می گرفت.

همین دانشمندان هسته ای چطور شناسایی و ترور شدن؟! از روی گزارشات و مستندات بازرسان (جاسوسان) اژانس!!!



بسیار عالی!!!! اولا که خرابی نشده !!!! خرابی از نظر افرادی مثل شریعتمداری و نوچه های مصباح یزدی و تندروهای انصار حزب الله صورت گرفته است که از سال 88 به این سو از هر صدای مخالفی را با عنوان فتنه گر و ساکت فتنه و وطن فروش و عامل استکبار جهانی له کردند و در انتخابات هم مردم خوب جواب آنها را دادند!!! این مردم خسته هستند !!! از دروغ ، از دلسوزی کردن برای کشورهایی که تکلیفشان هنوز با خودشان معلوم نیست ، خسته از درگیر شدن و پرداخت هزینه برای یک داستان تاریخی که معلوم نیست اتفاق افتاده یا نه ، همون رهبری که اجازه مذاکره رو داد دستور داد که در همان دولت پروتکل لغو شود و شد ، چرا به این موضوع اشاره نمی کنید ؟!!! اطلاعات لو رفته ؟ بله ، اما خدا به انسان عقل داده است ، چگونه است که سرویس امنیتی این کشور ریگی را در وسط آسمان به چنگ می آورد اما از عهده تامین امنیت چند دانشمند در پایتخت کشور بر نمی آید؟؟؟؟؟ هوش سیاسی؟ اگر می رفت در وسط سازمان ملل و دوباره آمریکا را به دست داشتن در 11 سپتامبر متهم می کرد و صدای احسنت جماعت پایداری چی بلند میشد آدم باهوشی بود؟ حالا مثلا به جهنم که یکهو دلار در تهران میشد 5 هزار تومان!!!! به درک !!!!!!! به جهنم!!!! مردم بمیرند از گرسنگی و فقر و فشار اقتصادی تا عده ای احمق از خدا بی خبر که از این تحریم ها جیبهای خود را پر کردند بیشتر ببرند!!!!!!




لحن صحبت های شما تنها نشان از عقد و کینه داره نه دلسوزی واسه مردم!
مگر همین شماها نبودید که شعار می دادید زنده باد مخالف من چطور شد حالا که قدرت افتاد دستتون هرکی باهاتون مخالفت کرد شد دشمنتون، امثال شما نبودید که تو روزنامه هاتون فریاد میزدید اگه مخالفی نباشه دیکتاتوری میشه! چطور الان تحمل شنیدن ساز مخالف رو ندارید؟!

نه برادر من امثال شریعتمداری و مصباح و خیلی های دیگه که اسم بردی و نبردی این دولت و شخص روحانی رو نه خائن و وطن فروش می دونند و نه عامل استکبار همه این صحبت ها تنها برای هوشیار کردن اقایون هستند و کشیدن ترمز برخی از تندروها که حواسشون رو جمع کنند و بی محابا دل به دریا نزنند ، مثل گذشته اول دست به اقدام نزنند و بعد در مورد پیامدهاش فکر کنند!!! که نمونه بسیار بارزش همون پروتکل الحاقی بود که بعد امضا کردن فهمیدند چه کلاه گشادی سرشون گذاشتند!!!
ایشون شخص اول مملکت بعد رهبری هستند و احترامشون واجب ، بنده به هیچ وجه از اتفاقاتی که بعد بازگشت ایشون از امریکا افتاد حمایت نمی کنم و مخالف این رفتارها و حرکات هستم ولی اونهایی که دست به این کار زدند (گرچه به قول شما مزدور هستند) ولی دلشون پر بود ، پر از رفتارهایی که تو 8 سال گذشته برعلیه رئیس جمهور محبوبشون صورت گرفت.
از 8 سال گذشته میراثی به یادگار موند که دیگه هیچ دولتی نفس راحت نخواهد نکشید و دیوارهایی ریخته شد که دوباره پابرجا نخواهند شد. به قول همون مثل معروف کسی که باد میکاره طوفان درو می کنه!!!!

اما در مورد رای مردم شما بهتر از هرکسی میدونید که ایشون رای 51 درصد ملت رو داره و 49 درصد باقی اگه مخالفش نباشن حداقلش اینه که بهش اعتماد نکردند که رای بدن!!!

رهبری که اجازه مذاکره رو داد دستور داد که در همان دولت پروتکل لغو شود و شد ، چرا به این موضوع اشاره نمی کنید ؟!!!


جوک میگی!
پروتکلی که در دولت خاتمی امضا شد تا 3 سال توسط ایران به اجرا گذاشته شد به طوری که دو سالش در دولت اقای احمدی نژاد بود. از همین حرف های بی پایه و اساس شما مشخصه که هدفتون چی هست!

اطلاعات لو رفته ؟ بله ، اما خدا به انسان عقل داده است ، چگونه است که سرویس امنیتی این کشور ریگی را در وسط آسمان به چنگ می آورد اما از عهده تامین امنیت چند دانشمند در پایتخت کشور بر نمی آید؟؟؟؟؟


به این دلیل که تو 6 ماه اول بعد از اشغال عراق حداقل 4000 دانشمند و متخصص عراقی ترور شدند اما در ده سال گذشته (سال 81 که برنامه هسته ای ما تیتر دنیا شد) تنها 3-4 دانشمند ایران رو تونستند ترور کنند!
شما نگاه کن روزی نیست که ده ها بمب در کشورهای اطراف ایران به صورت انتحاری منفجر نشه ولی در کشور عزیزمون شاید سالی یک بار هم چنین اتفاقی نیفته که اون هم تمامآ در شهرهای مرزی صورت میگیره. حالا به نظرتون دشمنان ما نمیخوان همون بلایی که سر شیعه های عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و ... میارن سر ما هم بیارن یا اینکه نمی تونند؟! به نظرتون این اقتدار دستگاه امنیتی رو نشون نمیده؟! همون سرویس امنیتی که ریگی رو در اسمان شکار کردن کل تیم 18 نفره ترور دانشمندان هسته ای رو هم یکجا با هم شکار کرد!!!!


اگر می رفت در وسط سازمان ملل و دوباره آمریکا را به دست داشتن در 11 سپتامبر متهم می کرد و صدای احسنت جماعت پایداری چی بلند میشد آدم باهوشی بود؟ حالا مثلا به جهنم که یکهو دلار در تهران میشد 5 هزار تومان!!!! به درک !!!!!!! به جهنم!!!! مردم بمیرند از گرسنگی و فقر و فشار اقتصادی تا عده ای احمق از خدا بی خبر که از این تحریم ها جیبهای خود را پر کردند بیشتر ببرند!!!!!!


همه ما امیدواریم که سیاست ازموده شده ایشون برخلاف همیشه جواب بده!!!
فقط ایشون باید رک و پوست کنده به مردم بگه که سیاستش نرمش قهرمانانه است یا تسلیم قهرمانانه؟!!!!!!!!!!!!!
آخرین ويرايش توسط 1 on pckho0r, ويرايش شده در 0.
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 547
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸, ۵:۲۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3625 بار
سپاس‌های دریافتی: 3960 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط Qaher1406 »

باسلام
درمورد پروتکل الحاقی موسوم به 93+2ضمن اشاره به اینکه اونیکه به دستور رهبری دراواخر دولت هشتم لغوشدتعلیق داوطلبانه بوده نه پروتکل الحاقی این پروتکل درزمان دولت نهم لغوشد فکرمیکنم توضیح زیرجامع باشه
در این که این پروتکل یک موافقتنامه بین المللی میان یک کشور و یک سازمان بین المللی است تردید وجود ندارد. مطابق حقوق بین الملل معاهدات که در کنوانسیون 1969 وین تدوین شده است کشوری که رضایت خود را برای التزام به یک معاهده ابراز نداشته تعهدی برای اجرای آن ندارد. ابراز رضایت به التزام به یک معاهده اصولا با تصویب معاهده از مجرای آیین های مقرر در حقوق اساسی یک کشور صورت می گیرد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 77، معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. مطابق ماده 18 کنوانسیون 1969 وین در مورد حقوق معاهدات امضای یک معاهده به شرط تصویب، کشور امضاکننده را متعهد می سازد از اقدامی که موضوع و هدف معاهده را زایل کند پرهیز نماید. البته این تعهد مشروط به این است که کشور مزبور بعدها قصد خود را مبنی بر عدم تصویب معاهده ابراز نکند. ایران به صراحت اعلام نکرده است قصد عدم تصویب پروتکل را دارد ولی قطعا امضای خود را پس گرفته است. بنابراین ایران از نظر حقوقی تعهدی به اجرای پروتکل الحاقی ندارد.

[External Link Removed for Guests]

ایران تاتصویب این معاهده درمجلس پذیرفت داوطلبانه این پروتکل را اجرا نماید که هرگزدرمجلس تصویب نشد تانهایتا با تشکیل دولت نهم در 6 فوریه 2006 ایران طی نامه ای به آژانس اطلاع می دهد التزام داوطلبانه به اجرای پروتکل الحاقی را معلق می دارد ولی موافقتنامه پادمان جامع را همچنان اجرا می کند
عبارات حک‌شده بر شمشیر پیامبر(ص)

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بی‌انتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:

« صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ »

ترجمه

« اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوندو(همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شودونیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است »

[External Link Removed for Guests]
Fast Poster
Fast Poster
پست: 252
تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۶:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 588 بار
سپاس‌های دریافتی: 899 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط شیرافکن »

سلام
باید چند ماه صبر کرد.مذاکره جای بده بستان است پس اگر ما دنبال گرفتن امتیازی هستیم باید ببینیم در مقابل انچه میگیرییم چه چیز از دست خواهیم داد.تا حالا که بدک نبوده چون همه جا از جمله همین امروز گفتن حق غنی سازی داخل ایران مساله غیر قابل مذاکره است.در مورد حرکت تعدادی قلیلی افراد که شده پیراهن عثمان خوب است اقایون اول تکلیف کسانیکه در سال 84در برابر رای اکثریت به رئیس جمهور وقت ماهها کشور را وارد اشوب کردن و تهمت تقلب را به کار بردن که حالا البته یادشون رفته روشن کنن.بالاخره رئیس جمهور کشور با همان نظام انتخاباتی و از درون همان صندوق های رای بیرون امد.کسی هم نه لاستیک اتش زد نه شیشه های اتوبوس را شکست!!برخی در مورد احترام به رای مردم کمتر سخن بگویند شرایط بهتری حاکم خواهد بود.اگر این کار زشت است کارهایی که در گذشته هم اتفاق افتاده زشت وناپسند است.
typhoon نوشته شده:بسیار عالی!!!! اولا که خرابی نشده !!!! خرابی از نظر افرادی مثل شریعتمداری و نوچه های مصباح یزدی و تندروهای انصار حزب الله صورت گرفته است که از سال 88 به این سو از هر صدای مخالفی را با عنوان فتنه گر و ساکت فتنه و وطن فروش و عامل استکبار جهانی له کردند و در انتخابات هم مردم خوب جواب آنها را دادند!!! این مردم خسته هستند !!! از دروغ ، از دلسوزی کردن برای کشورهایی که تکلیفشان هنوز با خودشان معلوم نیست ، خسته از درگیر شدن و پرداخت هزینه برای یک داستان تاریخی که معلوم نیست اتفاق افتاده یا نه ، همون رهبری که اجازه مذاکره رو داد دستور داد که در همان دولت پروتکل لغو شود و شد ، چرا به این موضوع اشاره نمی کنید ؟!!! اطلاعات لو رفته ؟ بله ، اما خدا به انسان عقل داده است ، چگونه است که سرویس امنیتی این کشور ریگی را در وسط آسمان به چنگ می آورد اما از عهده تامین امنیت چند دانشمند در پایتخت کشور بر نمی آید؟؟؟؟؟ هوش سیاسی؟ اگر می رفت در وسط سازمان ملل و دوباره آمریکا را به دست داشتن در 11 سپتامبر متهم می کرد و صدای احسنت جماعت پایداری چی بلند میشد آدم باهوشی بود؟ حالا مثلا به جهنم که یکهو دلار در تهران میشد 5 هزار تومان!!!! به درک !!!!!!! به جهنم!!!! مردم بمیرند از گرسنگی و فقر و فشار اقتصادی تا عده ای احمق از خدا بی خبر که از این تحریم ها جیبهای خود را پر کردند بیشتر ببرند!!!!!!

من فقط یک سئوال از شما دارم.ایا شما با کشورهایی که مورد حمله انتحاریها قرار گرفته اند مثل عراق یا سوریه و..اشنایی دارید.ایران کشوری است که همین داستان در ان برنامه ریزی شده چه اتفاقی افتاد که این حرکات تا این حد در کشور کمرنگ شده این کار همان نهاد های امنیتی است که شما اینقدر ساده پشت کامپیوتر خودت نشستی و کارشون را زیرسئوال میبری.ما در کشور هزاران دانشمند اتمی داریم هر چقدر هم سیستم اطلاعاتی مملکت قدرتمند باشه درنهایت تعدادی عملیات موفق توسط دشمن اجرا خواهد شد.الان هم نظر من و شما که تاثیری ندارد به قول خودتون دارید مذاکره میکنید و می خواهید مسائل را حل و فصل کنید.پس در برابر نتایج انهم باید پاسخگو باشید.نمیشه کار را به دست گرفت بعد اگر نتیجه داد بگیم هنر خودمون بود اگر نتیجه نداد بگیم یک مشت تندرو در داخل و خارج جلوی ان را گرفتن!!بالاخره با توجه به جمیع شرایط یا به قول خودتون تندروهای داخلی و خارجی این سیاست را در پیش گرفتین.سیاست را هم فوتبالی نکنین که وقتی میبرین صدتا صاحب پیدا میکنه و همه میان جلوی دوربین ولی وقتی میبازه همه را میندازین گردن یک بدبختی و خلاص.
Novice Poster
Novice Poster
پست: 95
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱, ۱:۰۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 509 بار
سپاس‌های دریافتی: 260 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط RaAmIiN »

مقاله خوبیه
[External Link Removed for Guests]
Novice Poster
Novice Poster
پست: 95
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱, ۱:۰۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 509 بار
سپاس‌های دریافتی: 260 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط RaAmIiN »

و این
[External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
پست: 472
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸, ۱:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1261 بار
سپاس‌های دریافتی: 2355 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط samsun »

نظرات دوستان رو یک به یک خوندم. البته بنا ندارم جواب بعضی از کاربران رو بنا به سوابق بحث های قبلی بدم ولی یادآوری چند نکته رو بصورت کلی خدمت دوستان عرض می کنم:
1- در اینکه رهبری این اختیار (مذاکره با آمریکا) رو به رئیس جمهور داده که شکی نیست. ولی سوال اصلی اینه که چرا این اختیار به رئیس جمهور قبلی داده نشد؟ که البته جوابش زیاد سخت نیست!! چون اولا هیچ اعتمادی به تیم مذاکره کننده قبلی و همچنین دستگاه دیپلماسی از بُعد تخصصی کار (شیوه مذاکره) نبود که احتمالا دلیل اصلیش هم حرفه ای نبودن دیپلماتهای ایران بود. سوابق دکتر صالحی در سیاست معلوم بود. آقای جلیلی هم که جز کلمات ظرفیت و تهدید و فرصت چیز بیشتری تحویل خانم اشتون نداد. در ثانی صحبتها و سیاستهای هیجانی رئیس جمهور قبلی غربیها رو از اینکه بتوان با دولت قبلی به نتیجه برسند رو ناامید کرده بود و اصولا دولت قبل رو فاقد جدیدیت و اختیار برای مذاکره می دید. (رجوع شود به سخنان رهبری در 2-3 سال قبل که وقتی دولت وقت بشدت سعی در برقراری رابطه با آمریکا داشت، رهبری به صراحت اعلام کرد که در موضوع رابطه با آمریکا شخصا تصمیم گیری خواهد کرد) اختیاری که رئیس جمهور فعلی داشتن آن را بصورت آشکار اعلام کرد تا آمریکائی ها با جدیت (و نه الزاما صداقت) کامل درباره رابطه دو طرفه پا پیش بگذارند!
2- به نظر من بزرگترین مخالفان برقراری رابطه ایران و آمریکا تندروهای دو سمت ماجرا هستند که منافعشون رو درخطر می بینند. در ایران یه عده نون تحریمها رو می خورند و در آمریکا هم عده ای برای مخالفت از صهیونیستها باج می گیرند!! البته هستند در ایران کسانی که از سر تعصب مخالف قضیه هستند و الزاما منافع مادی ندارند. ولی به هر حال در سیاست دوست و دشمن همیشگی وجود ندارد!!
بعضی از دوستان جوری از رابطه با آمریکا هراس و وحشت دارند که انگار با برقراری رابطه ایران مستعمره جدید آمریکا خواهد بود و بعضی هم متاسفانه رفع تمام مشکلات اقتصادی رو در گرو حل رابطه با آمریکا می دانند. :x
به قول وزیر ظریف (که به نظر من حرفه ای ترین وزیر در سیاست خارجه ایران از ابتدای انقلاب است) از نلسون ماندلا که ما ممکن است ببخشیم ولی محال است فراموش کنیم!! :-o بله امریکا در حق این مردم ظلم کرده، تحریم کرده و ... ولی دشمنی قرار نیست تا همیشه ادامه پیدا کنه. به نظر من تحریمها دستاوردهاش رو برای ایران به ثمر رسانده و خواهد رساند ولی قرار نیست این دستاوردها با تورم و تحریم های بعدی و کاهش ارزش پول ملی و ... از بین بره.
میتونیم قوی باشیم و بخشیم و فراموش نکنیم، میشه ضعیف باشیم و نبخشیم و فراموش هم نکنیم. انتخاب با مردم ایرانه!!

البته خیلی از صحبتهای دیگه هم هست که دوستان می دانند و نمیشه در انجمن به زبان آورد :-)
 
 حضرت علی (علیه السلام):


    مالک اگر  شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش نکن! شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی !
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 266
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸, ۸:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 150 بار
سپاس‌های دریافتی: 861 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط pckho0r »

1- در اینکه رهبری این اختیار (مذاکره با آمریکا) رو به رئیس جمهور داده که شکی نیست. ولی سوال اصلی اینه که چرا این اختیار به رئیس جمهور قبلی داده نشد؟ که البته جوابش زیاد سخت نیست!! چون اولا هیچ اعتمادی به تیم مذاکره کننده قبلی و همچنین دستگاه دیپلماسی از بُعد تخصصی کار (شیوه مذاکره) نبود که احتمالا دلیل اصلیش هم حرفه ای نبودن دیپلماتهای ایران بود. سوابق دکتر صالحی در سیاست معلوم بود. آقای جلیلی هم که جز کلمات ظرفیت و تهدید و فرصت چیز بیشتری تحویل خانم اشتون نداد. در ثانی صحبتها و سیاستهای هیجانی رئیس جمهور قبلی غربیها رو از اینکه بتوان با دولت قبلی به نتیجه برسند رو ناامید کرده بود و اصولا دولت قبل رو فاقد جدیدیت و اختیار برای مذاکره می دید. (رجوع شود به سخنان رهبری در 2-3 سال قبل که وقتی دولت وقت بشدت سعی در برقراری رابطه با آمریکا داشت، رهبری به صراحت اعلام کرد که در موضوع رابطه با آمریکا شخصا تصمیم گیری خواهد کرد) اختیاری که رئیس جمهور فعلی داشتن آن را بصورت آشکار اعلام کرد تا آمریکائی ها با جدیت (و نه الزاما صداقت) کامل درباره رابطه دو طرفه پا پیش بگذارند!


خیلی جالبه همه برای مشروعیت دادن به کارهاشون از رهبری هزینه می کنند! واقعآ مظلوم تر از ایشون در کشور نداریم.

فقط من از شما یک سوال دارم اون هم اینه که رهبری کی و کجا اختیار مذاکره با امریکا رو به حسن روحانی داده؟! برای اون قسمتی که بولد کردم سند و مدرک بیاورید! ایشون در تمام سخنرانی هاشون تنها از بی اعتمادی به امریکا و هوشیار بودن داخلی سخن گفته و این نرمش قهرمانانه هم توصیه ای به دستگاه سیاست خارجی بوده که اگر در جایی نرمشی نشان میدید از سر عزت و قدرت باشه. سوال مهم ترم اینه که این اقایون برای کدوم کارشون از رهبری اجازه گرفتند که این بار هم بگیرند؟! مگه زمانی که تعلیق کردند اجازه رهبر رو داشتن؟ زمانی که پروتکل الحاقی رو امضا کردند اجازه رهبر رو داشتند؟ زمانی که کشور در بحران اشوب های 88 فرو رفت کدوم یکی از این اقایون پشت سر رهبری ایستادند و به سخنانش عمل کردند؟! همه اسنادش وجود داره که بسیاری از افرادی که در این دولت سر کار اومدند از وزیر وزرا گرفته تا سفیر و روسا و ... بسیاری شون در فتنه 88 در مقابل نظام ایستادند (خوشبختانه برخی از مستنداتش نظیر فیلم اقای توفیقی سرپرست فعلی وزارت علوم در یوتیوب برای عموم موجوده) حال امروز شما دم از ولایتمداری این افراد میزنید؟!!!! اینها اعتقادی به رهبری دارند که بخوان پشت سر ایشون حرکت کنند؟!!! اگر هم اندک اطاعتی باشه برای کسب مشروعیت مردمی و داخلی برای خودشون هست!
خودتون هم معترفید که در ماه های اخر دولت خاتمی رهبری سرسختانه در مقابل تعلیق ایستادند و دستور محکم بازگشایی تاسیسات رو دادند ولی شما چیکار کردید؟ تنها پلمپ کارخانه ucf اصفهان رو باز کردید اون هم نصفه و نیمه !!! رفع کامل تعلیق که شمال بازگشایی کامل همه تاسیسات و راه اندازی سانتریفیوژها و شروع غنی سازی بود در دولت اقای احمدی نژاد صورت گرفت.



- به نظر من بزرگترین مخالفان برقراری رابطه ایران و آمریکا تندروهای دو سمت ماجرا هستند که منافعشون رو درخطر می بینند. در ایران یه عده نون تحریمها رو می خورند و در آمریکا هم عده ای برای مخالفت از صهیونیستها باج می گیرند!! البته هستند در ایران کسانی که از سر تعصب مخالف قضیه هستند و الزاما منافع مادی ندارند. ولی به هر حال در سیاست دوست و دشمن همیشگی وجود ندارد!!
بعضی از دوستان جوری از رابطه با آمریکا هراس و وحشت دارند که انگار با برقراری رابطه ایران مستعمره جدید آمریکا خواهد بود و بعضی هم متاسفانه رفع تمام مشکلات اقتصادی رو در گرو حل رابطه با آمریکا می دانند.
به قول وزیر ظریف (که به نظر من حرفه ای ترین وزیر در سیاست خارجه ایران از ابتدای انقلاب است) از نلسون ماندلا که ما ممکن است ببخشیم ولی محال است فراموش کنیم!! بله امریکا در حق این مردم ظلم کرده، تحریم کرده و ... ولی دشمنی قرار نیست تا همیشه ادامه پیدا کنه. به نظر من تحریمها دستاوردهاش رو برای ایران به ثمر رسانده و خواهد رساند ولی قرار نیست این دستاوردها با تورم و تحریم های بعدی و کاهش ارزش پول ملی و ... از بین بره.
میتونیم قوی باشیم و بخشیم و فراموش نکنیم، میشه ضعیف باشیم و نبخشیم و فراموش هم نکنیم. انتخاب با مردم ایرانه!!


در جواب شما و اون دوستی مقاله کودکانه عصرایران رو گذاشته که چون با روسیه رابطه داریم و روسیه از امریکا بدتره چرا با امریکا رابطه نداشته باشیم؟ سوال اینجاست :

1_ ایا روسیه در حال حاظر ایران رو تهدید به حمله نظامی کرده؟

2_ ایا روسیه ایران رو تحریم کرده؟

3_ ایا روسیه به دشمنان ما جهت ضربه زدن به ما کمکه سیاسی و تسلیحاتی و اقتصادی می کنه؟

4 _ ایا روسیه بر علیه ما تبلیغات فرهنگی و اجتماعی می کنه؟

.
.
.

بله هر زمان که رفتار امریکا در مقابل ما مشابه رفتار روس ها شد هم سفارتش رو در ایران دایر می کنیم و هم اینکه کسی مرگ بر امریکا نمیگه!!!!

مگر امریکا به ما نیاز داره که دنبال برقراری رابطه است؟ همه این بازی ها برای کشوندن دولت اقای روحانی پای میز مذاکره مستقیم با امریکا و گرفتن امتیازات بزرگ و سنگین در ازای لغو اندکی از تحریم هاست که حقیقتآ سیاستمداران کارکشته روحانی در این امر متخصص و صاحب سبک هستند!!!
و از همه اینها بدتر از بین رفتن حیثیت و اقتدار کشور در دنیا که دست اخر تسلیم شد.



کجای دنیا به کسی که تسلیم میشه امتیاز میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اما در مورد ضمانت اجرایی لغو شدن برخی تحریم ها :

امتیازی که شما از موضع ضعف گرفتی چه ضمانتی برای اجرا شدن و تداومش وجود داره؟ امریکا به کدوم تعهدش پایبند بوده که در مقابل ما هم پایبند باقی بمونه ، میخوای صد تا مثال برات بیارم که امریکا تعهدات خودش رو در قبال کشورها نقض کرده و البته خیلی هم بی نقص و هوشمندانه این کار رو کرده که در موضع اتهام قرار نگیره.

امروز فعالیت هسته ای شما تهدیده اینو حل کنند می رند سراغ فعالیت های موشکی و فضایی و حمایت از مقاومت (به زعم اونها تروریست) و ...
Major II
Major II
پست: 472
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸, ۱:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1261 بار
سپاس‌های دریافتی: 2355 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط samsun »

جناب   ,
تو پست گفتم بنا ندارم جواب بعضی از کاربران رو بنا به سوابق بحث های قبلی بدم! و دقیقا هم منظورم شما بودین.
من ا... التوفیق
 
 حضرت علی (علیه السلام):


    مالک اگر  شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش نکن! شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی !
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 141
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰, ۸:۵۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 306 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط sazan1978 »

اقای pckhor گرامی ، اثرات تحريم و شما برو ازون بیمار سرطانی که بايد برای هردونه امپولش 1 ميليون بده ، برو ازون جوون دم بخت که برای رهن خونه بايد حداقل 20 ميليون تو دوقوز آباد بده ، برو ازون کاسب بدبخت که موعد چکاش رسيده ، ازون بدبختايي که بخاطر بيکاری دل به اقيانوس زدن تا به خيال خودشون برن انور آب تا يه کار پيدا کنند و اجل رو اقيانوس خفتشون کرده الان تو شکم کوسه ها خوابيدن ، ازون کودکای معصوم که به خاطر اتوبوسای بی کيفت تو اتيش زنده زنده کباب شدن بپرس ، به صدای جيغ اون بچه ها خوب فکر کن و بعد دم از اين حرفا بزن ....والسلام
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 266
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸, ۸:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 150 بار
سپاس‌های دریافتی: 861 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط pckho0r »

فراموش کردم اینو اضافه کنم :

غربی که در سال 83 کمترین خواسته اش توقف تمام فعالیت های هسته ای و غنی سازی اورانیوم بوده امروز تمام خواسته اش اینه که ایران غنی سازی اورانیوم رو در حد همون 3.5 درصد نگه داره!!!
این نتیجه سیاست همون اقایونی هست که برخی با تنگ نظری تمام حاضر به پذیرفتنش نیستند. امروز اگه مثل سال های اولیه دهه 80 که هر روز زمان حمله رو اعلام می کردند خبری از تهدید نظامی نیست نتیجه سیاست مقتدرانه همون اقایون است. اگه توجهی که تو این 8 سال به افزایش قدرت نظامی کشور شد صورت نمی گرفت یقینآ تا امروز تهاجم نظامی شون رو عملی کرده بودند!

در مورد بحث اقتصادی هم به غیر از سال اخر این دوره 8 ساله که بنده بحث مفصل و طولانی در موردش دارم (فعلآ اینجا جاش نیست) در 7 سال قبلش اگه نگم در تمام بخش ها در اکثر بخش ها ما پیشرفت داشتیم. به عنوان مثال در بخش راه و ترابری (جاده ، ریل، بزرگراه) تا سال 84 جمعآ 39000 کیلومتر راه در کشور داشتیم که در این 8 سال 63000 کیلومتر راه به این جمع اضافه شد!!! در سد سازی و گاز رسانی و ساخت اماکن ورزشی و فضای سبز و ... هم به همین نسبت کار شده که اگه کسی ادعایی داره تمام اسنادش رو یک به یک اینجا قرار میدم!
[External Link Removed for Guests]

البته تنها از منظر توسعه عمرانی مثال زدم وگرنه بحث توسعه علمی و اجتماعی و سایر زمینه ها مثل ورزش و شاخص های دیگه باشه نمونه های بارز پیشرفت و توسعه برای گفتن بسیار است!
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹, ۴:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط Pijoo »

دوست عزیز ایران 108 سال نفت فروخته که حدودا میشه 1100 میلیارد دلار!ازین مقدار 700 میلیارد دلارش در زمان 8 دولت گذشته بوده!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۹:۴۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: داغ داغ:گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و امريكا

پست توسط Solver »

متاسفانه من زیاد درگیر مسائل کاری هستم و وقت زیادی برای مشارکت در مباحث ندارم، چه این مسائل چه مسائل شاخه های تخصصی که بهشون علاقه مند هستم. این مقطع مطمئنا خواهد گذشت.

در مورد موضوع حاضر هم صرفا بیان نظر بود، متاسفانه افرادی هستند که لا به لای بحث زیاد توهین می کنند،

افرادی که برخی صراحتا هم در مقاطعی اعلام می کردند چرا سکه و ارز نخریم!
اما امثال ما را بهره برنده از تحریم و نوسان قیمت ها می شمارند ... ایشان یا دیگران را گوش دراز فرض می کنند یا حافظه کوتاهی دارند تصویر

می گفتند من خوب زندگی کنم مهمتر است ... حالا میگن ما احساس خطر کردیم از مصالحه با آمریکا ....

ما احساس خطر کردیم از کار اشتباهی که خود کسانی که مرتکب شدند هم به اشتباه بودنش پی بردند. مصاحبه های دولتی ها را گوش بدین خواهید فهمید.

پرواز مستقیم هم که جناب روحانی زده به نام خودش صرفا دستور پیگیریش را اینطور کرده تو بوغ، کاری بود که دولت قبل خیلی از مراحلش هم پیگیر شده بود و در حقیقت به سمت عملیاتی شدن پیش برده بود. هر چند باز عده ای معتقدند دولت قبل شعاری بود و کارهاش را بزرگ میکرد !

اما جالبه اقدامات اون دولت در این راستا نادیده گرفت شد، و صرف یک دستور در دولت جدید این قدر روش تبلیغات میشود آن هم توسط همان BBC و ...

اگر روال کار به همین ترتیب باشد، تو این تغییر دولت فقط یک تفاوت پیش آمده، این که قبلا به خاطر برخی سازندگی ها و پیشرفت ها تحریم می شدیم، و حالا بدون اون سازندگی ها و مثلا به خاطر اتمام حجت ها باید روزهای سختی را تجربه کنیم. تصویر

هر چند این حرف از درک برخی خارج هست و دچار سو تفاهمشان خواهد کرد، اما برای اون دوستان که می فهمند،

صرف حمایت 200 نماینده مجلس کفایت میکرد تا بفهمیم چه خبر است.
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”