مقايسه بین موتور XU7 و EF7

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 426
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 389 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط جعفر طاهري »

سلام
آیا واقعاً موتور EF7 خودروی شما 600000 کیلومتر کار کرده و نیاز به تعمیر اساسی برای تعویض قطعات پیدا نکرده و فقط واشر سر سیلندر آنرا عوض کرده ائید ؟ !!!!
 
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام
خدمت استاد بسیار بزرگوار و نازنین(البته من همیشه شما رو با آقای شهرام اسماعیلی یکی میدونستم)
احتمالا ایشان عدد کارکردشون رو یک صفر اضافه نوشته اند
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 426
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 389 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط جعفر طاهري »

سلام . تشکر ho3ein2000  . حدستان درست است .
تالار تیونینگ تالک  در اینترنت تعطیل شد و امثال من که عاشق مطالب رانندگی و فنی راجع به خودرو هستیم با سایتهائی که اینروزها شکل و شمایل مجلات خودروئی را دارند با وجود زیبائی بصری متاسفانه اقناع نمیشویم . برای مثال در چنین تالارهای گفتمانی  افرادی هستند مثل آقای "محمد آسمونی " که مطالب فنی خود را ، اگر ارائه میدهند میتوان گفت ابتدا خود آنرا درک کرده و فهمیده اند و سپس برای دیگران در قالب نوشته ارسال کرده اند .
اگر دقت کنید مثلاً در مجله ماشین ، به مقالات فنی ائی برخورد میکنید  که  آقای مهندس فلان ترجمه آنرا عهده دار بوده و با دست گذاشتن روی یکسری از جملات و کلمات مقاله به جرعت میتوان گفت خودش  موضوع را از نظر فنی هضم نکرده و لاجرم معنی مترادف قابل درک برای عموم و حتی متخصصین را درج ننموده است و به اینصورت خواننده تصور میکند قادر به فهم فنی و مقصود نشده است.
  
 
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام و سپاس
بنده چند ماهی هست که در فراغ سایت تی تی نمیتوانم شب ها بخوابم
انشالله که برگردد
در ضمن پیرو صحبت های شما بنده هم ارادت وافری نسبت به جناب آسمانی دارم
البته تمام نوشته های شما که نزدیک 730 مورد بود در تی تی خوانده بودم
شما و جناب آسمانی و سایر دوستان ذخایر علمی و فنی کشورمون هستید
و بالحق زحمات زیادی برای ارتقا دانش فنی کشیده اید
بنده دست تک تک شما عزیزان را میبوسم و از خداوند سلامتی روز افزونتان را خواستارم
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷, ۸:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط AS*** »

یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد. از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند. البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.
New Member
نمایه کاربر
پست: 16
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۱:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 34 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط l__Morteza__l »

سلام خدمت دوستان...

تجربه شخصی بین دو موتور رو براتون بازگو میکنم...

سال 1393 یک دستگاه پارس سال با موتور XU7 گرفتم که بعد از 5 یا 6 ماه سنسور اکسیژن نیم سوز شد و چون توی جاده کوهستانی بودم و ماشین بار داشت و موتور تحت فشار بود، واشر سرسیلندر نیم سوز شد و اون موقع حدود 500 تومن هزینه فقط واشر سرسیلندر شد که فقط حدود دو ماه منتظر قطعه سنسور اکسیژن بودم... و بعد از تعویض واشر سرسیلندر دیگه موتور جون قبلشو نداشت و ماشین رو تا سال 95 به هر دردسری بود فروختم... سال 1395 یک دستگاه دنا با موتور EF7 خریدم که الان بعد از حدود 76.000 کارکرد فقط یک بار تسمه ها عوض شدن و البته کم کم باید دیسک و صفحه هم عوض بشه که خب قطعات مصرفی هستن... ولی مطمئنم فشاری که من به EF7 اوردم رو اگه به XU7 میاوردم الان از یه موتور روآ هم کم جون تر بود... اما با دنا بعد از اب بندی حدود کیلومتر 1.700 تست شتاب گرفتم و صفر تا صد رو با 12.4 ثانیه پر کردم و حدود 60.000 وقتی تسمه هارو عوض کردم دوباره تست شتاب گرفتم و این بار 12.2 زدم چون ماشین خیلی تو دست تر بود نسبت به اوایل دوران خریده شدنش...

نتیجه :
موتور XU7 سرطانه که فقط خرج میذاره روی دست ادم ولی هزینه قطعاتش به دلیل وفور قطعات مناسبه اما موتور EF7 قطعات گرونی داره ولی اگه درست نگه داری بشه و از روغن مناسب و تعویض های به موقع و رانندگی مناسب بهره مند باشیم، بی شک بعد از موتور L90 بی نقص ترینه...

سپاس
((_____هر شکستی مقدمه پیروزیست... _____))


ولی خیلی زور نزنید که اول شکست بخورید :grin: ...

مبحث ازمون و خطا رو برای یه همچین روزایی گذاشتن که اول تئوری شکست رو بچینید بعد برای پیروزی بلند شید قدم بردارید...
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4377
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6704 بار
سپاس‌های دریافتی: 12097 بار
تماس:

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط Mohammad 1985 »

AS*** نوشته شده: پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷, ۲:۱۵ ب.ظ
 یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد. از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند. البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.   
EF7 قدرتش رو با بنزین سوپر نشون میده و کلا برای بنزین سوپر طراحی شده با بنزین معمولی 10 درصد افت توان داره البته من بازم اونو به TU5 ترجیح میدم



 
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
New Member
نمایه کاربر
پست: 16
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۱:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 34 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط l__Morteza__l »

AS*** نوشته شده: پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷, ۲:۱۵ ب.ظ
 یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد. از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند. البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.   



سلام یکی از دوستان ریپلای روی کامنت شما داد متوجه صحبت شما شدم... خدمت شما عارضم که بنده از سال 95 با موتور ای اف سون رانندگی میکنم و دور موتور رو بین 2500 تا 3000 ( البته سفر و خودروی پر از ادم و وسیله و گردنه کوهستان متفاوته) دنده میدم... تا الان نه موتور افت توان داشته با همین بنزین معمولی و نه اتفاقی براش افتاده که به روغن ریزی و روغن سوزی و بخار روغن بیفته... درواقع استفاده از روغن موتور و تعویض به موقع فیلتر ها، این موتور واقعا به خوبی جواب فشار های روی پدال گاز رو میده... البته که کلا از موتور های ایرانی بخاطر کیفیت نه چندان بالا نمیشه انتظار زیادی داشت و صددرصد نمیشه با امثال تویوتا مقایسه کرد اما در حد خودش بد ظاهر نمیشه... اما فکر کنم کاری که شما با این موتور میکنی و بالای 4000 RPM  دنده میدی قطعا یه بلایی سر موتور میاری چون هر موتوری از دور 4000 RPM به بعد راحت فرسایش قطعاتش دوبرابر میشه چه برسه موتورها ایرانی... 

دوست داشتین یه مطلب در مورد مصرف سوخت منتشر کردن دوستان که بنده هم یه تفسیرهایی بهش اضافه کردم topic-t2296.html مطالعه کنین حتما نکته های جالبی دست گیرتون میشه... به زودی هم در مورد دنده مرده یه پست میذارم فعلا دارم روش کار میکنم امیدوارم اون هم براتون مفید فایده باشه... 
((_____هر شکستی مقدمه پیروزیست... _____))


ولی خیلی زور نزنید که اول شکست بخورید :grin: ...

مبحث ازمون و خطا رو برای یه همچین روزایی گذاشتن که اول تئوری شکست رو بچینید بعد برای پیروزی بلند شید قدم بردارید...
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۳۳ ق.ظ

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط ماشین باز »

من خودم پارس دوگانه سوز داشتم و موتورش xu7 بود ازش راضی نبودم شتابش کم بود و نسبت به سرعتش صدای بیشتری میداد و موتورش خیلی زود گرم می شد و بخار بیرون می اومد تا اینکه اونو فروختم و یک سمند ef7 خریدم ازش خیلی راضی ام سرعت وشتابش عالیه و صدای موتورش نسبت بهxu7 کمه فقط مشکلی کهef7 داره مکانیکش تو شهرستان ما خیلی کمه واگر نه خیلی خوبه من ازش راضی ام
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۱۴ ب.ظ

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط rahavardniroo »

ممنون از توضیحتون

تجهیزات امنیتی در [External Link Removed for Guests] 
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”