آموزشگاه موسیقی

به كاربران برتر امكان ايجاد موضوع در اين بخش و مديريت آن موضوع داده مي‌شود

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 27
تاریخ عضویت: دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱, ۱۱:۴۳ ق.ظ

آموزشگاه موسیقی

پست توسط aries »

آموزش هنگ درام - آموزشگاه موسیقی چکاد
اگر حتی تا کنون صدای هنگ درام را از نزدیک نشنیده باشید لااقل اسم آن را شنیده اید یا ویدیوهای مختلفی را در شبکه های اجتماعی مختلف تماشا کرده اید. همین آشنایی ساده کافی است تا جذب صدای اعجاب انگیز هنگ درام شوید. اما اگر می خواهید بدانید هنگ درام چیست و چگونه آموزش داده می شود ادامه مطلب در خصوص آموزش هنگ درام را از دست ندهید. و آنرا میتوانید در [External Link Removed for Guests] اموزش ببینید.
هنگ درام که در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار در سوئیس اختراع شد، پس از ده سال، در سال ۲۰۱۰ به جهان معرفی شد. پس از آن تولیدکنندگان دیگر، نام این ساز را هندپن گذاشتند. هنگدرام یا هندپن که از نوعی آلیاژ فولاد ساخته می‌شود صدایی فرازمینی دارد که تا پیش از این، این نوع آوا را فقط در فیلم‌های علمی‌تخیلی شنیده‌ایم. فرکانس‌های خاص ساز هنگدرام حال خوشی به انسان می‌دهد؛ طوری که حالا این ساز بسیار برای ورزش‌های یوگا و مدیتیشن استفاده نیز استفاده می‌شود. یادگیری هنگدرام بسیار ساده است و در این مجموعه به خوبی نوازندگی این ساز آموزش داده شده است.
آشنایی با ساز هنگ درام
هنگ درام را شاید بتوان موفق ترین ساز ابداعی هزاره ی جدید دانست. سازی نوظهور که توسط فلکیس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال 2000 رسما رونمایی شد و به مرور تکامل پیدا کرد. تاریخچه هنگ درام نیز خواندنی است. این ساز که ظاهر عجیب و صدای شگفت انگیزش بسیاری را به یاد آدم فضایی ها و فیلم های علمی تخیلی می اندازد درواقع گونه ای از سازهای کوبه ای خودصداست. هنگ درام از دو صفحه بیضی شکل فلزی تشکیل شده که به صورت قرینه به هم متصل می شوند.
ساختار ساز هنگ درام
در واقع ساختار ساز به گونه ای است که از دو بخش تشکیل شده است که هر دو بخش از استیل نیتریت ساخته می شود. 
به قسمت رویین ساز هنگ درام «دینگ» گفته می شود. این رویه مرکز قرار گیری نت هاست و هریک از فرورفتگی ها نماینده یک نت است که به آنها "ناودیس" گفته می‌شود.
هنگ درام معمولا دارای یک کوک ثابت است و بیشتر به صورت دیاتونیک ساخته می شود. متداول ترین کوک هنگ درام، هنگ درام "ر مینور" است با این حال نوازندگان حرفه ای ممکن است شکل های متفاوتی را نیز به سازندگان سفارش داده و مورد استفاده قرار دهند. در حالت معمول ساز هنگ درام دارای هفت یا هشت نت است. یک نت دینگ و 7 نت دیگر که در اطراف آن پراکنده شده اند. صفحه زیرین «صفحه گو» نامیده می شود و نام حفره آن نیز "گو" است. برای آشنایی بیشتر با نت های هنگ درام کلیک کنید.
آموزش پیانو- آموزشگاه موسیقی چکاد
اگر قصد دارید یادگیری پیانو یا کیبورد (ارگ) را شروع کنید اما نمی‌دانید که این کار را چطور انجام دهید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با نحوه خرید پیانو و کیبورد، روش‌های آموزش پیانو[External Link Removed for Guests]و تکنیک‌های آن به خوبی آشنا شوید و برای یادگیری پیانو نقشه راه بهتری را پیش روی خود مجسم کنید. علاوه بر این، در انتهای مطلب، جهت آشنایی مقدماتی با تئوری موسیقی، روش‌های نت‌خوانی و شروع نواختن پیانو را با یکدیگر مرور خواهیم کرد و منابع مهم برای یادگیری پیانو را معرفی می‌کنیم.
نحوه انتخاب پیانو یا کیبورد
شروع یادگیری پیانو را می‌توان شروع دوره جدیدی از زندگی دانست. البته نکته جالب اینجاست که در این دوره جدید، نیاز به همراهی یک ساز خواهید داشت تا تمرین‌های روزانه خود را با آن انجام دهید. با جستجوی کوتاه خواهید دید که اصطلاحات و موارد بسیاری وجود دارند که شما را برای خرید ساز، دچار سردرگمی می‌کنند. زمانی که قصد خرید پیانو یا کیبورد داشته باشید، سه انتخاب پیش روی شما خواهد بود:
  • کیبورد (ارگ) دیجیتال: ارزان‌ترین و ساده‌ترین ساز برای یادگیری پیانو است. صدای ساز و حس نوازندگی فاصله بسیاری با پیانو آکوستیک دارد اما برای شروع آموزش پیانو گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید.
  • پیانو دیجیتال: این نوع ساز، قیمت بیشتر و اندازه بزرگتری نسبت به کیبورد دارد اما صدا و حس نوازندگی آن به پیانو آکوستیک بسیار نزدیک است. درصورتیکه فضا و بودجه لازم وجود داشته باشد، جایگزین مناسبی برای یک پیانو آکوستیک به شمار می‌آید.
  • پیانو آکوستیک: بهترین گزینه برای نوازندگی پیانو است اما قیمت بسیار بالا و اندازه بزرگ آن ممکن است محدودیت‌هایی بوجود بیاورد.
معرفی کتاب آموزش پیانو
از جمله کتاب‌های مهم در آموزش پیانو کتاب «شصت تمرین برای پیانو» اثر «شارل لویی هانون» (Charles-Louis Hanon) و معروف به «کتاب هانون»، نوشته شده در سال 1873 است. از این کتاب به طور گسترده برای بهبود سرعت، انعطاف، مهارت در نوازندگی و افزایش قدرت انگشتان و مچ استفاده می‌شود. ۲۰ تمرین ابتدایی این کتاب، تمریناتی ساده شامل تمریناتی برای هر دو دست است. این کتاب به خوبی می‌تواند تکنیک‌های نوازندگی شما را بهبود ببخشد اما از نقاط ضعف آن، موسیقیایی نبودن تمرینات مربوط به آن است.
آموزش ویلن-آموزشگاه موسیقی چکاد
در این مجموعه آموزش ویلن مقدماتی تمامی مطالب کتاب‌های ویولن ۱و ۲و ۳ تدریس می‌شود. کار از آموزش نحوه صحیح به دست گرفتن آرشه و ساز آغاز می‌شود و با انگشت‌گذاری‌ها و تعویض سیم ادامه می‌یابد. به مرور تکنیک‌ها آموزش داده می‌شود و در نهایت با آموزش پوزیسیون دوم و سوم این مجموعه به پایان می‌رسد. 
 
ویولن یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سازها برای آموزش است. این ساز با وجود ظاهر کوچکش، تاثیر بسیاری بر موسیقی در طول سالیان داشته است و قطعات بسیاری برای این ساز چه در اجراهای گروهی و چه برای اجرای سولو نوشته شده است که بسیار از آنها هم بسیار مشهور شده اند. بطور کلی ساز ویلون هم برای اجراهای سولو و هم برای هم نوازی با سایر سازها در ارکستر، سازی بسیار پر اهمیت است.
ساز ویولن در دسته بندی سازهای زهی - آرشه ای قرار می گیرد و محل تولد آن نیز کشور ایتالیا است. از مشهورترین نوازندگان ساز نیز می توان به آنتونیو ویوالدی و نیکولا پاگونینی اشاره کرد.
در این مقاله، ابتدا شما را بطور کلی با ساز ویولن آشنا کرده، و سپس مطالب و ویدیوهای آموزش ویولن را در ادامه برایتان آماده کرده ایم.
توضیحات  آموزش ویولن مبتدی 
در دوره آموزش ویولن مبتدی قصد داریم در بیش از 4 ساعت ویدیو آموزشی با تدریس اساتید عالی به بیان نکات مقدماتی تا متوسط نوازندگی ویولن بپردازیم.
آموزش آنلاین ویولن مبتدی که مجموعه کامل آموزش اصول و مقدمات نوازندگی با ویولن است بصورت ویدیویی ضبط شده است. در مجموعه کامل آموزش ویولن می توانید از ابتدایی ترین سطح شروع به یادگیری آنلاین ویولن کنید. نوازندگی با ویولن گرچه کار ساده ای نیست، اما در دوره آموزش ویلن به طور جامع و کامل همه نکات مربوط به نوازندگی این ساز را با بیانی ساده و صریح توضیح داده است. به همین دلیل دانشجویان و هنرجویان تنها با تماشای محتوای آموزشی پیش رو می‌ توانند نوازندگی با ساز ویولن را بیاموزند.
ارسال پست

بازگشت به “بخش ويژه”