بهترین آتلیه عکاسی

به كاربران برتر امكان ايجاد موضوع در اين بخش و مديريت آن موضوع داده مي‌شود

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 27
تاریخ عضویت: دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱, ۱۱:۴۳ ق.ظ

بهترین آتلیه عکاسی

پست توسط aries »

 بهترین آتلیه عکاسی 
افراد بسیاری در انتخاب [External Link Removed for Guests] برای ثبت لحظات شیرین زندگی خود دچار سردرگمی می شوند.یکی از دلایل این سردرگمی وجود تعداد زیاد آتلیه ها می باشد،امّا آیا همه ی این آتلیه ها حرفه ای هستند ؟ برای اینکه بتوانیم بهترین آتلیه را انتخاب کنیم باید با ویژگی های آنها آشنا شویم.ما در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی هایی که بهترین آتلیه های تهران دارند،آشنا کنیم


 ویژگی های بهترین آتلیه ی عکاسی  
 
خصوصیات یک آتلیه ی خوب
 
این ابتدایی ترین و اصلی ترین سوالی است که افراد مختلف، جهت انتخاب بهترین آتلیه عکاسی از خود می پرسند. در درجه ی اول، یک آتلیه ی خوب باید خلاق و به روز باشد .
به طور کلی، ابتکار و ایده پردازی های یک عکاس بسیار حائز اهمیت می باشد.
وجود یک آتلیه ی عکاسی کودک، یک آتلیه عکاسی عروس و یک آتلیه ی عکاسی بارداری جدا از هم نیز لازم است.
همچنین محیط مناسب برای عکاسی استودیویی باید جادار  و حرفه ای باشد.
داشتن پس زمینه های متفاوت، برای هر نوع عکاسی ضروری است.
در واقع وجود حداقل یک پس زمینه ی دائمی، مجموعه چراغ هایی برای روشنایی مناسب و یک دوربین تخصصی با لنزهای DSLR ضروری هستند.
سه پایه، فیلترها و  فلاش خارجی نیز از دیگر ملزومات یک استودیوی عکسبرداری خوب می باشد.
 20 ویژگی برای بهترین آتلیه عکاسی1- فضای استودیو
فضای یک استودیو عکاسی چیزی است که در بدو ورود با آن روبرو می شوید، به دکور و چینش تجهیزات دقت کنید، مهم نیست فضای یک استودیو عکاسی کوچک باشد یا بزرگ، به هارمونی و دیزاین حاکم بر استودیو دقت کنید، به گونه ای که یک فضای استودیوی خوب می تواند شما را جذب خود کند.
 
2- عقد قرارداد با مشتری
هنگامی که به یک آتلیه مراجعه می کنید و قرار جلسه عکاسی را هماهنگ می کنید، معمولا برگه ای تحت عنوان قرارداد با مشتری باید از طرف آتلیه آماده گردد و دو طرف آن را امضاء نمایند. به این نکته نیز حتما توجه کنید، چرا که یکی از مهمترین ویژگی های آتلیه خوب عقد قرارداد کتبی با مشتری که شامل ضمانت نامه نیز هست، می باشد.
 
3- مجوز کسب و کار
هنگام انتخاب آتلیه مناسب به این مساله که آتلیه مورد نظر دارای مجوز کسب وکار از اتحادیه عکاسی می باشد یا خیر حتما دقت داشته باشید. علاوه بر این، شما ممکن است به یک ضمانت یا بیمه نامه جهت حفظ امنیت و حریم شخصی تصاویر گرفته شده از خود نیاز داشته باشید، که یک آتلیه معتبر نیز همچین ضمانتی را به شما خواهد داد.
 
4- دوربین خوب
اولین و مهمترین تجهیزات لازم برای یک آتلیه عکاسی، یک دوربین خوب است. گزینه های زیادی وجود دارد که با توجه به نوع عکاسی و سبک یک آتلیه هنگام تهیه دوربین در نظر گرفته می شود. یک آتلیه خوب، از دوربین هایی با کیفیت و فریم بالا بهره می برد.
 
5- کیف دوربین
هنگامی که به یک آتلیه مراجعه می کنید بررسی کنید که آیا برای حمل دوربین عکاسان آتلیه از کیف دوربین استفاده می کنند یا خیر. یک کیف دوربین خوب نه تنها از دوربین محافظت می کند بلکه سبب می شود فیلم ها و عکس های ثبت شده نیز در فضایی امن جابجا شوند و این نکته بسیار مهمی می باشد.
6- سه پایه
یک سه پایه نیز یک قطعه ضروری برای یک استودیو عکاسی می باشد، زیرا می تواند به عکاس در ثابت نگه داشتن دوربین خود کمک کند و به  او این امکان را می دهد تا بدون حرکت دوربین در دست، بهترین عکس ها را بدون لرزش ثبت کند.
 
7- نورپردازی مناسب
نورپردازی عنصر اساسی هر عکس خوب است. از ویژگی های آتلیه خوب برای عکاسی، روشنایی و نور پردازی استودیوی آن است. اگرچه معمولا روشنایی طبیعی ترجیح داده می شود، اما در صورت عدم وجود نور کافی و یا لزوم عکاسی در فضای داخلی آتلیه، نورپردازی یک عنصر مهم به حساب می آید.
 
 
8- لنزها
تعداد زیادی لنز مختلف وجود دارد که می توان برای گرفتن انواع مختلف تصاویر در دوربین از آنها استفاده کرد. بهترین آتلیه عکاسی در واقع آتلیه ای است که از انواع لنزها برای بهبود کیفیت تصاویر خود استفاده کند.
 
9- تصاویر پس زمینه
بسته به نوع عکس هایی که شما قصد دارید بگیرید، ممکن است به پس زمینه های مختلفی نیاز داشته باشید، یک آتلیه خوب، باید دارای انواع مختلفی از پس زمینه ها برای عکس های گوناگون باشد. وجود پس زمینه های مناسب با نوع و موضوعات مختلف که به بهبود جذابیت های بصری تصاویر می افزاید، از اصلی ترین ویژگی های آتلیه خوب عکاسی می باشد.
 
10- فعالیت در چند زمینه مختلف
یکی از ویژگی های آتلیه خوب، فعالیت در چند زمینه مختلف عکاسی می باشد. آتلیه ای که در زمینه عکاسی بارداری، عکاسی کودک و عکاسی عروسی فعالیت می کند قطعا تبحر و تجربه بیشتری از آتلیه ای دارد که صرفا در یک سبک خاص به عکاسی می پردازد.
 
11- رفت و آمد
یکی از ویژگی های بهترین آتلیه های عکاسی در دسترس بودن است. به این معنی که آتلیه در محلی واقع شده باشد که رفت و آمد به آن آسان باشد. قرار داشتن در محدوده ای که وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو و یا بی آر تی در حوالی آن واقع شده است، یک مزیت به حساب می آید.
 
12- موبایل با دوربین خوب
یک آتلیه خوب باید مجهز به یک تلفن با دوربین با کیفیت باشد، چرا که ممکن است برخی افراد به ایده، گرفتن عکس سلفی در آتلیه علاقه مند باشند.
 
13- ویرایش نرم افزاری
یکی از ویژگی های مهم بهترین آتلیه های عکاسی  ویرایش بی عیب و نقص تصاویر هنگام آماده سازی آنها می باشد. یک آتلیه خوب باید دارای افرادی متخصص در ویرایش تصویر و مسلط به برنامه هایی مانند Photoshop و Lightroom باشد.
 
14- کامپیوتری با گرافیک قوی
یکی از خصوصیات آتلیه های خوب، وجود کامپیوتری با گرافیک قوی برای ویرایش و روتوش تصاویر می باشد. رایانه ای که وجود آن برای ویرایش و ذخیره عکس های دیجیتال، الزامی است.
 
15- برنامه های عکاسی موبایل
استفاده از برنامه های عکاسی موبایل نظیر Totsie که برای ایجاد افکت روی عکس کودک استفاده می شود نیز الزامی است و یک آتلیه مناسب باید انواع نرم افزارهای موبایلی ویرایش عکس را دارا باشد.
 
 
16- کانال های رسانه های اجتماعی
یکی از اصلی ترین ویژگی های آتلیه خوب عکاسی، دارا بودن صفحه ای در شبکه های اجتماعی است. یک آتلیه عکاسی حتما باید صفحه ای را در برخی از رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست را دارا باشد.
 
17- وب سایت عکاسی
یک وب سایت حرفه ای می تواند یک ابزار مفید برای یک تجارت عکاسی باشد. بنابراین یک آتلیه معتبر عکاسی، باید دارای یک وب سایت عکاسی با نام مرتبط باشد.
 
18- نمونه کارهای آنلاین
ارائه نمونه کارهای آنلاین در وب سایت یک آتلیه، از ویژگی های یک آتلیه خوب می باشد. این کار می تواند برای مشتری بسیار مفید باشد، چرا که شما به کیفیت کار استودیو عکاسی مورد نظر با مشاهده نمونه هایی واقعی پی خواهید برد. 
19- کارت ویزیت
هنگام مراجعه به یک استودیو عکاسی به این مساله توجه کنید که استودیو مورد نظر کارت ویزیت دارد یا خیر. ارائه کارت ویزیت به تعامل بیشتر با مشتری کمک می کند و می تواند راهی عالی برای نشان دادن یک برند باشد و اعتبار ویژه ای به آتلیه می بخشد.
 
 
20- بستر پرداخت آنلاین
خیلی از مشتریان امروزه به دنبال رزرو اینترنتی وقت برای عکاسی و همچنین پرداخت آنلاین می باشند. از ویژگی های مهم یک آتلیه خوب می توان به امکان پرداخت آنلاین از طریق وب سایت آن اشاره کرد، هنگام انتخاب آتلیه به این نکته توجه داشته باشید.

 
ارسال پست

بازگشت به “بخش ويژه”