روغن گل مغربی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با آموزش و يادگيري به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 27
تاریخ عضویت: دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱, ۱۱:۴۳ ق.ظ

روغن گل مغربی

پست توسط aries »

 خواص روغن گل مغربی برای سلامتی
[External Link Removed for Guests] حاوی اسیدهای چرب است. برخی زنانی که از درد سینه رنج می برند، ممکن است سطح کافی از اسیدهای چرب نداشته باشند و بتوانند از خواص روغن گل مغربی بهره ببرند. به نظر می رسد که اسیدهای چرب می توانند به کاهش التهاب مربوط به شرایطی مثل آرتروز و اگزما کمک کنند.
خواص روغن گل مغربی
روغن گل مغربی غنی از گاما-اسید لینولئیک (GLA) است که یک اسید چرب امگا6 با خاصیت ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و اثرات تسکین دهنده درد می باشد. بیشتر افراد از GLA به عنوان نوعی دارو استفاده می کنند. محققان براین باورند که خواص تسکین دهندگی این روغن می تواند به مزیت های گل مغربی برای سلامتی کمک کند:
سلامت پوست
تحقیق نشان می دهد که GLA در روغن گل مغربی برای سلامت پوست ضروری است. نتیجه یک مطالعه نشان داد که مصرف این روغن به صورت خوراکی، رطوبت و سختی، استحکام و نرمی پوست را بهبود می بخشد. 
این روغن ممکن است به درمان شرایط پوستی نیز کمک کند. خواص مرطوب کنندگی و ضدالتهابی این روغن ممکن است به مقابله با آکنه یا اگزما کمک کند اما مطالعات بالینی، نتایج متناقض را نشان می دهد.
تسکین سندروم پیش از قاعدگی
دانشمندان براین باورند که حساسیت به تغییر سطح هورمون ها ممکن است باعث بروز علایم سندروم پیش از قاعدگی در زنان شود. این هورمون ها تحت تاثیر اسیدهای چرب ضروری مثل GLA در روغن گل مغربی هستند که قابلیت این روغن را در تسکین این ناراحتی نشان می دهد.
مطالعات نشان می دهند که روغن گل مغربی ممکن است به تسکین علایم پیش از قاعدگی (PMS) مثل:
  • مشکلات گوارشی
  • تحریک پذیری و افسردگی
  • کمردرد
  • خستگی
  • درد سینه کمک کند.
تسکین علایم یائسگی
مطالعات نشان دادند که روغن گل مغربی می تواند به تسکین گرگرفتگی در زنان یائسه از جمله شدت، دفعات و مدت گرگرفتگی کمک کند. یک کارآزمایی بالینی نشان داد که علاوه بر تسکین گرگرفتگی، زنانی که این روغن را مصرف می کردند با بهبود دیگر مقیاس ها مثل تعاملات اجتماعی و میل جنسی مواجه شدند.

 
ارسال پست

بازگشت به “انجمن آموزش”