تعمیر گیربکس مگان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Junior Poster
Junior Poster
پست: 130
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹, ۶:۰۹ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

تعمیر گیربکس مگان

پست توسط iranfox »

در حال حاضر سایت‌ ها و تعمیرگاه‌ های بسیاری اقدام به فروش گیربکس دستی و اتوماتیک مگان می کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، جعبه‌ دنده مگان را از این مراکز خریداری کنید. اگر بودجه کافی دارید گیربکس نو و اگر قصد صرفه جویی داردی، گیربکس استوک تهیه کنید که از قیمت کمتری برخوردار است. تنها نکته این است که دقت کنید گیربکس استوک روغن ریزی نداشته باشد!!
دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک مگان

مهمترین دلایل خرابی گیربکس مگان این موارد هستند:
عدم تعویض روغن گیربکس

عملکرد گیربکس اتوماتیک با فشار روغن است که توسط شیربرقی انجام می شود. اگر روغن گیربکس در کیلو مترهای مشخص شده تعویض نشود، کیفیت روغن کاهش می یابد و باعث خراب شدن شیر برقی ساعت گیربکس و سنسور فشار روغن می گردد. این موضوع باعث می شود دنده به سختی تعویض شود! بنابراین هر ۵۰ هزار کیلومتر، روغن گیربکس را تعویض کنید و یا نسبت به تعویض شیر برق گیربکس مگان اقدام نمایید.

تعمیرگاه فوق تخصصی رنو وان تمامی این موارد را برای شما به بهترین شکل انجام خواهد داد.
روغن گیربکس بی کیفیت

استفاده از روغن گیربکس تقلبی یا بی کیفیت باعث افت فشار در گیربکس می شود. این نوع روغن ها زودتر تبخیر شده و باعث سوختن قطعات گیربکس می شود. سعی کنید همواره از روغن های باکیفیت و اورجینال استفاده کنید!
تعویض غیر اصولی روغن گیربکس

مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی رنو مساله بسیار مهمی است. بسیاری از تعمیرگاه‌هایی که تجربه کافی برای تعمیر گیربکس مگان ندارند، تعویض روغن گیربکس مگان را بدون دستگاه انجام می‌دهند و مهارت کافی در تعویض روغن نداشته و همین مورد سبب آسیب دیدن گیربکس می شود. روغن گیربکس رنو مگان ۶ لیتری است که باید با مهارت کافی توسط تعمیرکار تعویض شود تا روغن قبلی کاملا تخلیه و روغن جدید جایگزین شود.
دلایلی که به تعمیر گیربکس مگان نیاز دارید

اگر تجربه کافی در رانندگی ندارید یا قصد دارید سریعا مشکلات گیربکس مگان را تشخیص دهید به این موارد دقت کنید:
صدا دادن گیربکس مگان

مشکلات برقی مهمترین علت صدا دادن گیربکس است. برای بررسی برق خودرو حتما از تجربه کافی برخوردار باشید در غیر این صورت به تعمیرکار تخصصی مراجعه کنید. دلیل دیگر میزان نبودن فشار روغن گیربکس است یا ممکن است پارگی در دسته گیربکس اتفاق افتاده باشد.
صدا دادن گیربکس مگان
زوزه کشیدن گیربکس مگان

صدای فشار روغن باعث ایجاد صدای زوزه کشیدن گیربکس مگان می شود. از دیگر دلایل زوزه گیربکس خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل است که بهتر است تمامی موارد بررسی شود!
بررسی و چکاب گیربکس در چه زمانی باید انجام شود؟

میزان استفاده از خودرو و چگونه استفاده کردن از آن تعیین کننده مدت زمان سرویس دوره ای مگان خواهد بود! استفاده درست و اصولی از خودرو نقش مهمی در طول عمر قطعات گیربکس دارد. بنابراین لازم است این مورد را در نظر داشته باشید.
از بررسی مداوم گیربکس اتوماتیک مگان غافل نشوید!

هر ۴۸ هزار کیلومتر توصیه می شود روغن گیربکس تعویض شود. اما هر ۹۶ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر مگان را به طور کامل بررسی کنید.
چکاب گیربکس دستی مگان

روغن در این نوع گیربکس مگان هر ۴۸ هزار تا ۹۶ هزار کیلومتر تعویض شود. اما بهتر است هر ۲۴ هزار کیلومتر آن را بررسی کنید.
بهترین مرکز تعمیر گیربکس مگان

یکی از بهترین مراکزی که از افراد متخصص و با تجربه برای تعمیرات انواع خودروهای ساخت رنو استفاده می کند، تعمیرگاه تخصصی رنو وان است. این مرکز یکی از بهترین تعمیرگاه تخصصی مگان درتهران فوری با گارانتی می باشد که با ارائه کارت، زمان دقیق را به شما اعلام می کند و با استفاده از قطعات اورجینال به طول عمر خودرو و حفظ سلامت آن کمک می کند. منبع: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”