معرفی کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک 

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲, ۱۲:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

معرفی کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک 

پست توسط s.sa »

جیم کوییک که متخصص مشهور جهانی در زمینۀ بهبود حافظه، بهینه‌سازی مغز و یادگیری سریع است کتاب بی‌ حد و مرز را در سال 2020 منتشر کرد. این کتاب پس از انتشار به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و پرفروش‌ترین کتاب وال‌ استریت ژورنال شد.

این باور که محدود هستید شاید شما را از رسیدن به بزرگ‌ترین رویاها و آرزوهایتان باز دارد. حالا چه می‌شود اگر به جای اعتقادات نادرست بالا بتوانید مغزتان را ارتقا دهید آن‌قدر که بتوانید با تمرکز و توجۀ کامل به کارهایتان برسید؟ از یک یادگیرندۀ کُند تبدیل به کسی شوید که بر هر موضوعی مسلط است. ابرقدرت‌های نابغۀ درونتان را کشف کنید، همۀ ما این ابرقدرت‌ها را داریم، فقط منتظرند که پیدایشان کنیم. جیم کوییک کتاب بی‌ حد و مرز را دقیقاً به همین منظور نوشت... تا کلیدهای فعال‌سازی این ابرقدرت‌ها را به شما نشان دهد.

با ترجمۀ پگاه فرهنگ مهر، کتابی در زمینۀ خودیاری و رسیدن به بالاترین سطح یادگیری است. جیم کوییک، مربی شمارۀ یک جهان، کتابچه‌ای برای راهنمایی در جهت گسترش ذهنی و آمادگی مغز نوشته است. کتاب بی حد و مرز به افراد این توانایی را می‌دهد که با تغییر طرز فکر، انگیزه و روش‌هایشان، بهره‌وری بیشتر داشته باشند و به تحول، موفقیت و دستاوردهای مختلفی در زندگی برسند. این باور که شما محدودیت دارید شاید جلوی شما را گرفته باشد و برای همین نتوانسته‌اید به تمام خواسته‌هایتان برسید. در کتاب بی‌ حد و مرز،  به شما ابزاری را معرفی می‌کند تا به کمکشان محدودیت‌هایتان را کنار بگذارید

شما در کتاب بی حد و مرز یاد می‌گیرید که چگونه مغز و حافظه‌تان را ارتقا دهید. بعلاوه یاد خواهید گرفت که چگونه تمرکز خود را افزایش دهید، زمان کارتان را بهینه کنید و عادت‌های سالمی را شکل دهید. کتاب بی حد و مرز به شما کمک می‌کند هر چیزی را سریع‌تر یاد بگیرید، و وقتی به چنین ابرقدرت‌هایی برسید دیگر هیچ چیزی نیست که شما را از رسیدن به رویاهایتان باز دارد. شما با خواندن کتاب بی حد و مرز قفل استثنایی زندگی‌تان را باز می‌کنید و سطح تمام جنبه‌های زندگی‌تان، از شغل، تحصیل و کسب‌وکار گرفته تا روابط‌تان را بالا می‌برید. در صفحات این کتاب شما رازهای حافظه و یادآوری و روشی ساده برای یادگیری سریع هر چیزی را یاد خواهید گرفت. همچنین با تکنیک‌های نویسنده در به خاطر سپردن اسامی آشنا خواهید شد.


در کتاب بی حد و مرز چه می‌خوانیم؟
همه می‌دانیم که ارزشمندترین بخش بدنمان و موهبتی که خدا به ما بخشیده مغز است. مغز است که به ما توانایی‌های مختلف می‌دهد. بسیاری از مردم بلدند که چگونه با ورزش و رژیم غذایی مناسب بدن سالم‌تری داشته باشند اما تعداد کمی از مردم هستند که می‌دانند چگونه مغزشان را ارتقا دهند تا بتوانند بهتر یاد بگیرند. متأسفانه دنیای امروز ما نیز محیط جالب و سالمی برای مغز نیست. جیم کوییک ابتدا در کتاب بی حد و مرز 4 خائن را به شما معرفی می‌کند. این 4 خائن توانایی فکرکردن، تمرکز، یادگیری، رشد و انسان‌بودن را سلب می‌کنند. جیم کوییک در کتاب بی حد و مرز به موقع به ما هشدار می‌دهد. به مایی که در دنیای فناوری متولد شده‌ایم و هیچ چیز از سلامتی مغز و کارایی آن برای ما مهم‌تر نیست، این مغز است که تمام جنبه‌های زندگی ما را در این عصر به دست گرفته است

توانایی یادگرفتن سریع‌تر و آسان‌تر از ضروریات قرن بیست و یکم است. باید بلد باشیم که هم‌زمان با بدنمان، مغزمان را نیز پرورش دهیم. در کنار بدن سالم، باید مغزی سالم، انعطاف‌پذیر و پرانرژی داشته باشیم. جیم کوییک مربی خصوصی ورزش‌دادن مغز است. او در کتاب بی حد و مرز نقشۀ خاصی را ارائه کرده است. اکثر ما با ابزارهای لازم بزرگ نشده‌ایم و حالا وقتش است تا با این ابزارها آشنا شویم. جیم کوییک که سه دهه از عمرش را خیلی جدی صرف کارکردن با مردم مثل دانش‌آموزان، معلم‌ها، مشاهیر، کارگران ساختمانی، سیاستمداران، کارآفرینان، دانشمندان و غیره کرده و در سیستم‌های بسیار پیشرفتۀ سرتاسر جهان کار کرده است، نتایج کارش و دانسته‌هایش را در کتاب بی حد و مرز با شما به اشتراک گذاشته است.

شما در کتاب بی‌ حد و مرز با مدل بی حد و مرز آشنا می‌شوید، می‌توانید با این مدل یاد بگیرید که بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید، کارهایتان را انجام دهید و دانش‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. جیم کوییک با این مدل نشان داده است که همه سه محدودیت در زندگی دارند، یا محدودیت در ذهن شماست که به خودتان، توانایی‌هایتان و آنچه لیاقتش را دارید یا آنچه ممکن است باور کافی در موردش نداشته باشید مربوط می‌شود. دومین محدودیت مربوط به انگیزۀ شما می شود. انگیزه، محرک، هدف یا انرژي لازم برای عمل‌کردن را ندارید. سومین محدودیت به روش‌های‌تان برمی‌گردد. فرآیندی به شما آموزش داده شده و بر اساس آن عمل می‌کند اما این فرآیند برای دستیابی به نتایج مدنظرتان بی‌فایده است پس باید دست به تغییر آن‌ها بزنید.

 خواندن کتاب بی حد و مرز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟«اگر در حال حاضر از تمام پتانسیل خود برای یادگیری یا زندگی استفاده نمی‌کنید، اگر شکافی بین واقعیتِ کنونی و واقعیت مطلوبتان وجود دارد، دلیلش این است که محدودیتی وجود دارد؛ این محدودیت باید از بین برود و شما می‌توانید با خواندن کتاب بی حد و مرز، شروع به از بین بردن این محدودیت‌ها بکنید

می‌توانید کتاب  بی حد و مرز  را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سیبوک تهیه نمایید.
 
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”