معرفی کتاب بادام اثر وون پیونگ سون 

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲, ۱۲:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

معرفی کتاب بادام اثر وون پیونگ سون 

پست توسط s.sa »

[External Link Removed for Guests] اثر [External Link Removed for Guests] با ترجمۀ ملیحه فخاری داستان نوجوانی بیمار است. کتاب بادام برشی زیبا و جسورانه از زندگی یک نوجوان یتیم کُره‌ای است. نوجوانی پانزده ساله که به یک بیماری نادر مبتلاست و هیچ احساسی ندارد و دیگران او را یک هیولا می‌دانند. او که همیشه با حمایت مادرش در زندگی پیش می‌رفته حالا در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید بدون مادرش راه زندگی را پیدا کند. کل این رمان از دیدگاه یونجه بیان شده و با این‌که راوی‌ای غیرعادی است اما نویسنده کمبودهایش را با احساسی که ما نسبت به او پیدا می‌کنیم جبران می‌کند. یونجه خودش را زیر سوال می‌برد و در مورد مسائل پیچیدۀ زندگی فکر می‌کند. او گاه آگاه و مشتاق انجام کار درست است اما با این وجود هرگز از انجام کاری که می‌خواهد انجام بدهد مطمئن نیست.

نویسنده در کتاب بادام به اهمیت وجود احساسات در رشد و تکامل شخصیت نوجوانان پرداخته و با رابطه‌ای پر کشش و جذاب بین دو نوجوان داستانش را به پیش می‌برد. وون پیونگ سون در کتاب بادام انسان معمولی، زندگی عادی و عادی بودن را به چالش کشیده است. زندگی‌ عادی‌ای که به‌خصوص در جوامع شرقی با قوانین و هنجارهای سختگیرانه و یکپارچه به پیش می‌رود. از جمله مضامین اصلی کتاب بادام می‌توان به خانواده و دوستی اشاره کرد. نویسنده به راحتی توانسته با نثری روان و زیبا تلخی را به شیرینی، سختی را به آسانی و زشتی را به زبیایی تبدیل کند.

زندگی‌ای را تصور کنید که هیچ احساسی در آن جریان نداشته باشد، نه غم، نه شادی، نه عشق، نه خوشحالی. این داستان زندگی قهرمان اصلی کتاب بادام است. رمان بادام را وون پیونگ سون، رمان‌نویس و فیلمساز اهل کرۀ جنوبی برای اولین بار در سال 2016 منتشر کرد و کتاب در سال 2020 به انگلیسی ترجمه و در استرالیا منتشر شد. بادام اولین رمان پیونگ سون بود و در همان سال انتشار، برندۀ جایزۀ ادبی چانگبی برای داستان‌های جوانان شد و پس از آن جایزۀ ادبی صلح ججو را از آن خود کرد.


خواندن کتاب بادام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟
بادام رمان ساده و جذاب و مناسب جوانان و نوجوانان است. نوجوانان به‌خاطر گذر از دوران نوجوانی خیلی راحت‌تر می‌توانند با شخصیت کتاب بادام ارتباط برقرار کنند، بزرگسالانی نیز که دوران پر چالش نوجوانی را فراموش کرده‌اند، با خواندن کتاب بادام می‌توانند بهتر دنیای نوجوانان را درک کنند.
اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نقد و بررسی [External Link Removed for Guests]  را نیز بخوانید.
می‌توانید کتاب بادام را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب [External Link Removed for Guests] تهیه نمایید.
 
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”