اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 4
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱, ۱۲:۴۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد
سلامhamiddrr5l.com نوشته شده: ↑چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱, ۱:۰۱ ب.ظ سلام خدمت اساتید
من پراید ۱۳۱ دارم
یه بار فن ماشین روشن نمیشد و دما رفت تا آخر .
بعد بردم پیش یه تعمیرکار و خلاصه فن روشن شد و دما اومد پایین
الان احساس میکنم آب رادیاتور سفیده یا کف میکنه
به نظرتون مشکلی داره که آبش رو عوض کنم ؟
ممنون
همیشه میشه مایع رادیاتور رو عوض کرد
مهم اینه که بجا باشه و از مایع رادیاتور استاندارد و مناسب هم استفاده بشه به جاش و مقدارش هم به اندازه باشه
مایع استاندار رادیاتور مخلوطی از ضدیخ استاندارد و آب مقطر درجه یک هست به نسبت ۵۰ / ۵۰ یعنی نصف و نصف . اسمش هم کولانت هست Coolant
استفاده از آب مقطر به تنهایی باعث زود جوش آمدنِ آب و همچنین زود یخ زدنش در یخبندان میشه که میتونه دهها میلیون تومان خسارت وارد کنه به موتور به علت ترکیدن سرسیلندر و بدنهی موتور و رادیاتور بر اثر یخ زدن آب و افزایش حجمش
در ماشینهایی که سیستم خنککننده ی موتور ، منبع انبساط داره ( قمقمه) بایستی با موتور کاملاً سرد ، مقدار کولانت در منبع انبساط تا حد خط پایینی باشه که نوشته MIN یعنی مینیموم و یا نوشته Cold یعنی سرد
★ وقتی هم که موتور کاملاً گرم میشه ، بایستی مقدار کولانت تا حد علامتِ بالایی باشه که نوشته Max یعنی ماکسیموم و یا نوشته HOT یعنی داغ
البته اگر یکی ۲ سانت بالاتر از خط بالایی هم باشه ایرادی نداره
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
-
- پست: 13
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11 بار
- سپاسهای دریافتی: 7 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد
سلام آقا آسمونی عزیز
به نظر شما باید انتهای گردگیر کمک فنر رو به پایه کمک فنر با بست ببندیم یا نه؟
چون برای چند تا ماشین صفر من دیدم انتهای گردگیر با بست بسته نیست و همینطوری روی اون نعلبکی کمک فنر هست.
چون به گردگیر فشار نیاد ( به خاطر اینکه هم بالاش و هم پایینش بسته میشه و هیچ راه هوایی نداره) و پاره نشه اینکار میکنن؟
کار درست چیه ؟ مرسی
به نظر شما باید انتهای گردگیر کمک فنر رو به پایه کمک فنر با بست ببندیم یا نه؟
چون برای چند تا ماشین صفر من دیدم انتهای گردگیر با بست بسته نیست و همینطوری روی اون نعلبکی کمک فنر هست.
چون به گردگیر فشار نیاد ( به خاطر اینکه هم بالاش و هم پایینش بسته میشه و هیچ راه هوایی نداره) و پاره نشه اینکار میکنن؟
کار درست چیه ؟ مرسی
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد
سلام دوست عزیزmohammadreza-008 نوشته شده: ↑پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱, ۹:۱۴ ب.ظ سلام آقا آسمونی عزیز
به نظر شما باید انتهای گردگیر کمک فنر رو به پایه کمک فنر با بست ببندیم یا نه؟
چون برای چند تا ماشین صفر من دیدم انتهای گردگیر با بست بسته نیست و همینطوری روی اون نعلبکی کمک فنر هست.
چون به گردگیر فشار نیاد ( به خاطر اینکه هم بالاش و هم پایینش بسته میشه و هیچ راه هوایی نداره) و پاره نشه اینکار میکنن؟
کار درست چیه ؟ مرسی
بله . درسته . در اکثر ماشینها پایینِ گردگیرِ کمک بدونِ بست هست یعنی آزاد هست ولی تا حد ممکن بلند هست تا امکانِ رسیدنِ گرد و خاک و ماسه و اینها به میله ی وسط کمک کاهش پیدا کنه چون حتی یک دانه ی ماسه هم اگه بره داخل کمک میتونه کاسه نمدش رو زخم کنه و باعث نشت روغن از کمک بشه و درنتیجه کمک نرمتر و نرمتر میشه و عملاً بی اثر میشه و درنتیجه ، فنرها روی سرعتگیر ها و دستاندازها بارها بازی میکنه و ماشین مثل یویو چند بار بالا پایین میشه و این علامت خرابی کمک هست .
برای ماشینهای آف رود OFF-ROAD که حتی توی آبهای عمیق هم میره ، بالا و پایینِ گردگیر کمکها باید کاملاً بسته باشه وگرنه آب و گل میتونه صدمه بزنه به کاسه نمدِ کمک .
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
سلام
چراغ صندوق عقب یکی از چیزهایی هست که در خودرو باعث خالی شدن باتری میشه
برای اطمینان از اینکه با بسته شدنِ دربِ صندوق عقب ، چراغ صندوق خاموش میشه یا نه از دوربینِ موبایل استفاده کنید
روش کار :
در تاریکی ، دوربین فیلمبرداری موبایل رو بدون فلش روشن کنید و بذارید داخل صندوق عقب ، به شکلی که به سمتِ لامپ صندوق عقب باشه
★ حالا درب رو آرام آرام ببندید و فشار بدین تا قفل بشه.
★ بعدش همونطور که قفل هست، چند بار درب رو بکشید بالا و فشار بدین پایین .
★ بعدش درب رو باز کنید و فیلم رو ببینید .
حتی قبل از قفل شدنِ دربِ صندوق عقب هم بایستی لامپ صندوق عقب خاموش بشه و با کشیدنِ درب و فشار دادنش هم اصلاً نباید اون لامپ روشن و خاموش بشه
کسانی که بعد از یکی دو سه روز باتریِ ماشینشون خالی میشه و نمیدونند علتش چیه پس باید اول از همه، لامپ صندوق عقب رو بررسی کنند و مطمئن بشند که با دربِ بسته ، لامپِ صندوق عقب خاموش میشه و با تکان دادن ِ درب هم خاموش و روشن نمیشه
چراغ صندوق عقب یکی از چیزهایی هست که در خودرو باعث خالی شدن باتری میشه
برای اطمینان از اینکه با بسته شدنِ دربِ صندوق عقب ، چراغ صندوق خاموش میشه یا نه از دوربینِ موبایل استفاده کنید
روش کار :
در تاریکی ، دوربین فیلمبرداری موبایل رو بدون فلش روشن کنید و بذارید داخل صندوق عقب ، به شکلی که به سمتِ لامپ صندوق عقب باشه
★ حالا درب رو آرام آرام ببندید و فشار بدین تا قفل بشه.
★ بعدش همونطور که قفل هست، چند بار درب رو بکشید بالا و فشار بدین پایین .
★ بعدش درب رو باز کنید و فیلم رو ببینید .
حتی قبل از قفل شدنِ دربِ صندوق عقب هم بایستی لامپ صندوق عقب خاموش بشه و با کشیدنِ درب و فشار دادنش هم اصلاً نباید اون لامپ روشن و خاموش بشه
کسانی که بعد از یکی دو سه روز باتریِ ماشینشون خالی میشه و نمیدونند علتش چیه پس باید اول از همه، لامپ صندوق عقب رو بررسی کنند و مطمئن بشند که با دربِ بسته ، لامپِ صندوق عقب خاموش میشه و با تکان دادن ِ درب هم خاموش و روشن نمیشه
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
سلام علیکم
در بازارِ قطعات الکترونیکی یک قطعه هست به نام بازِر یا بیزِر (Buzzer)
بازر یک صدای صوت و یا ویز ویز تولید میکنه که صداش هم نسبتاً بلند هست و راحت شنیده میشه.
البته اگه صدای موسیقی در خودرو خیلی بلند باشه دیگه نه صدای بازر و نه خیلی صداهای دیگه شنیده میشه !!
بازر حدوداً اندازهش ۱۵ میلیمتر در ۱۰ میلیمتر هست یعنی کوچک هست و در هر جایی در زیر داشبورد میشه نصبش کرد با چسب نواری یا چسب تینریِ مثل رازی و غفاری و غیره .
ولتاژ کارش متفاوت هست . معمولاً از ۵ ولت دیگه صداش درمیاد تا ۱۲ ولتِ . برقش هم باید مستقیم باشه (DC)
قیمتش هم خیلی کم هست .
به نظر بنده به راحتی میشه موازیش کرد با لامپ چراغ روغن تا هر وقت که چراغ روغن روشن میشه، بازر هم صدا بده .
موازی یعنی مثبتش به مثبتِ چراغ روغن و منفیش به منفی چراغ روغن وصل بشه .
دقت کنید که نمیشه منفی بازر رو به بدنه ماشین وصل کرد وگرنه با بازکردن سوییچ ، همیشه صوت میزنه چون منفی چراغ روغن از طریق فشنگی روغن وصل میشه به بدنه و باعث روشن شدن چراغ رغن میشه .
مثبتِ چراغ روغن هم با بازکردن سوییچ ، همیشه برق داره .
============================================
در مورد نصب بازر برای آمپر حرارت موتور تا همون آمپر آب ، مسئله یه مقدار متفاوت هست .
آمپر حرارت موتور دائماً داره برق میگیره ولی با ولتاژهای متفاوت .
بیشترین ولتاژ رو وقتی از سنسور حرارت موتور میگیره که آمپر رفته روی قرمز .
پس با استفاده از همین اطلاعات شاید بشه مثبتِ بازر رو از مثبتِ آمپر حرارت موتور گرفته و منفیش رو مستقیماً از بدنه گرفت.
حالا وقتی که ولتاژِ آمپر حرارت موتور خیلی بالا بره ، بازر هم به صدا درمیاد.
حتی ممکنه طوری بشه که آمپر به وسط هم که برسه بازر صدا میده که خیلی بهتر هست چون قبل از اینکه حرارت موتور خیلی بالا بره ، راننده مطلع میشه .
اینها بستگی به این داره که وقتی موتور سرد هست و وقتی که نیمه گرم هست و وقتی خیلی داغ و خطرناک میشه ، سنسور حرارت موتور چند ولت میده به آمپر آب.
نکته مهم :
★ در بعضی از خودروها ۲ سنسور حرارت موتور نصب شده روی موتور .
★ یکیش به آمپر حرارت موتور برق میده .
★ دومی به کامپیوتر (ECU)
★ ★ مراقب باشید به اونی که برق میده به کامپیوتر کاری نداشته باشید.
★ سنسوری که برق میده به آمپر ، معمولاً تک سیمه هست یعنی فقط یک سیم بهش وصل شده که معمولاً هم منفی هست و اگر مستقیماً بزنینش به بدنه ی موتور ، آمپر آب میره روی قرمز .
اونی که به کامپیوتر برق میده معمولاً ۲ سیمه هست چون یکیش از کامپیوتر ولتاژِ ثابت میگیره و دومی ولتاژ متغیر برمیگردونه به کامپیوتر یعنی با زبان ولتاژ با کامپیوتر حرف میزنه .
اکثر سنسورهای خودروها با زبان ولتاژ حرف میزنند با کامپیوتر یعنی بهش اطلاعات میدند در مورد فشار هواب محیط ، حرارت هوا ، میزان رطوبت هوای محیط ، حرارت موتور ، میزان باز بودن دریچه ی گاز ، فشار سوخت در پشت انژکتورها ، فشار روغن , سرعت خودرو و غیره
میتونید یک بازرِ بخرید و باهاش اینها رو تست کنید .
هزینه ی چندانی هم نداره
نکته مهم:
براق تستِ حرارتِ زیاد موتور کافی هست که سیم منفی سنسور حرارت موتور رو مستقیماً و برای دو سه ثانیه بزنید به بدنه ی موتور تا آمپر حرارت بره بچسبه به قرمز
به همین سادگی میشه فهمید آیا بازر به صدا درمیاد یا نه و در چه حرارتی . چون حرارت بیشتر یعنی رسیدن ولتاژِ بیشتر به آمپر و بازر
اکثر بازرها از ۵ ولت تا ۱۲ ولت روشن میشه و صدا میده
در خانه هم با آداپتوری که از ۳ ولت تا ۱۲ ولت داره میشه تستش کرد که در چه ولتاژی صداش درمیاد .
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
سلام
اطلاعات مهم در موردِ خریدِ جکهای گازی:
جکهای گازی همون جکهای هست که برای باز نگهداشتنِ درب صندوق عقب و یا کاپوت موتور استفاده میشه .
در کابینهای آشپزخانه و دربهای کمدها و وسایل دیگه مثل هواپیماها و قایقها و و غیره هم از همین جکهای گازی استفاده میشه.
وقتی که این جکها خراب میشه دیگه ضعیف میشه و یا تمام گازش در میره و درب رو نگه نمیداره و بایستی عوض بشه . علت خراب شدنش هم خالی شدنِ گازش هست به علت خرابی کاسه نمدش به مرور زمان و یا بنجل بودن .
این جکهای گازی ۲ معیار داره برای خریدش :
۱- طولِ جک در حالت باز
۲- قدرتِ جک که با نیوتون اندازهگیری میشه و روی بدنه جک نوشته شده
مثال :
جک ۴۰ سانتی ۷۰۰ نیوتونی (700N)
پس باید مراقب باشید که جک با طول و قدرتِ کمتر یا بیشتر نخرید .
★ اگر قدرتش بیشتر از استاندارد باشه میتونه صدمه بزنه به درب و بستنِ درب هم دشوار خواهد بود و نیروی خیلی زیاد لازم داره. موقع بازکردن درب هم با شدت زیاد باز میشه و ممکنه به فرد یا خودِ درب صدمه بزنه .
★ اگر قدرتش کمتر از استاندارد باشه پس درب رو نگه نمیداره .
★ طولش هم اگر کمتر از استاندارد باشه درب کامل باز نمیشه و اگر بیشتر از استاندارد باشه درب کامل بسته نمیشه .
نکته مهم در مورد دوام این جکهای گازی :
علاوه بر کیفیتِ ساختش ، بایستی میله ی این جکها گردگیر داشته باشه چون گرد و خاکی که به مرور زمان میشینه روی میله ی این جکها ، باعث خراب شدن کاسه نمدش و نشت گاز و کم شدن قدرتش و بالاخره خراب شدنش میشه .
★ طبق اطلاعات بنده هیچ کارخانهای برای این جکهای گازی گردگیر درست نمیکنه .
با پلاستیک خِش خشی میتونید براش گردگیر درست کنید.
وقتی هم که میخریدش معمولاً داخل یک نایلون کم عرض و بلند هست که مناسب هست برای ساخت گردگیر برای خودش.
باید در حالت باز که بیشترین طول رو داره براش گردگیر درست کنید.
یک سر نایلون به انتهای میله ی پیستون بسته میشه با چسب نواری.
یک سر دیگرش هم به بدنه ی جک چسبیده میشه .
✓ این گردگیر باعث افزایش چند برابریِ عمرِ جک میشه چون بزرگترین دشمنش همون گرد و خاکی هست که روی میله ی پیستون میشینه و هنگام جمع شدن جک این گرد و خاک میره داخل جک و به مرور زمان به کاسه نمدش صدمه میزنه .
ظاهراً الان در بازار ایران بهترینهاش جکهای ترکی هست و یا کرهای و یا چینی باکیفیت چون چین کالاهای باکیفیت هم میسازه ولی تاجران ایرانی اکثرشون کالاهای ارزان قیمت چین رو وارد میکنند برای کاهش هزینه و افزایش سود و همچنین فروش بیشتر به علت دوام و استحکامِ کمِ کالاهای بنجلِ چینی .
از ایساکو و سایپا یدک نخرید چون هر دوتاشون متخصص فروش قطعاتی هستند که سفارش دادهاند که عمداً بنجل ساخته بشه برای کاهش هزینه و افزایش سود و افزایش فروش .
این جکهای رو میتونید از فروشگاههای تخصصیِ جکهای گازی بخرید مثل یک فروشگاه در خیابان ملت تهران ، نزدیک ایستگاهِ مترو ملت ، پاساژ قبائیان که جکهای ترکی تحت لیسانس شرکتهای اروپایی دارند با یک سال گارانتی .
فروشگاه تهران جک .
تلفن 33116151 33973066
قبلاً هم از سالها پیش توصیه داشتم که تا میتونین چیزی از ایساکو و سایپا یدک نخرید .
مثل بلبرینگ ها ، لامپها ، گردگیرها ، تسمه ها ، خاری ها ، بست ها ، پیچ و مهره ها ، کاسه نمدها ، اورینگ ها ، فیوزها ، رله ها ، تیغه برف پاک کن ، روغنها و گریسها ، فیلتر بنزین و هوا و روغن ، شیلنگها ، چسبها و غیره .
حتی رینگ و پیستون ها هم شماره داره و میشه از قطعات با کیفیت بالاتر استفاده کرد .
اینها رو از فروشندگان تخصصی بخرید مثل تخصصیِ تسمه یا بلبرینگ یا کاسه نمد و غیره .
اطلاعات مهم در موردِ خریدِ جکهای گازی:
جکهای گازی همون جکهای هست که برای باز نگهداشتنِ درب صندوق عقب و یا کاپوت موتور استفاده میشه .
در کابینهای آشپزخانه و دربهای کمدها و وسایل دیگه مثل هواپیماها و قایقها و و غیره هم از همین جکهای گازی استفاده میشه.
وقتی که این جکها خراب میشه دیگه ضعیف میشه و یا تمام گازش در میره و درب رو نگه نمیداره و بایستی عوض بشه . علت خراب شدنش هم خالی شدنِ گازش هست به علت خرابی کاسه نمدش به مرور زمان و یا بنجل بودن .
این جکهای گازی ۲ معیار داره برای خریدش :
۱- طولِ جک در حالت باز
۲- قدرتِ جک که با نیوتون اندازهگیری میشه و روی بدنه جک نوشته شده
مثال :
جک ۴۰ سانتی ۷۰۰ نیوتونی (700N)
پس باید مراقب باشید که جک با طول و قدرتِ کمتر یا بیشتر نخرید .
★ اگر قدرتش بیشتر از استاندارد باشه میتونه صدمه بزنه به درب و بستنِ درب هم دشوار خواهد بود و نیروی خیلی زیاد لازم داره. موقع بازکردن درب هم با شدت زیاد باز میشه و ممکنه به فرد یا خودِ درب صدمه بزنه .
★ اگر قدرتش کمتر از استاندارد باشه پس درب رو نگه نمیداره .
★ طولش هم اگر کمتر از استاندارد باشه درب کامل باز نمیشه و اگر بیشتر از استاندارد باشه درب کامل بسته نمیشه .
نکته مهم در مورد دوام این جکهای گازی :
علاوه بر کیفیتِ ساختش ، بایستی میله ی این جکها گردگیر داشته باشه چون گرد و خاکی که به مرور زمان میشینه روی میله ی این جکها ، باعث خراب شدن کاسه نمدش و نشت گاز و کم شدن قدرتش و بالاخره خراب شدنش میشه .
★ طبق اطلاعات بنده هیچ کارخانهای برای این جکهای گازی گردگیر درست نمیکنه .
با پلاستیک خِش خشی میتونید براش گردگیر درست کنید.
وقتی هم که میخریدش معمولاً داخل یک نایلون کم عرض و بلند هست که مناسب هست برای ساخت گردگیر برای خودش.
باید در حالت باز که بیشترین طول رو داره براش گردگیر درست کنید.
یک سر نایلون به انتهای میله ی پیستون بسته میشه با چسب نواری.
یک سر دیگرش هم به بدنه ی جک چسبیده میشه .
✓ این گردگیر باعث افزایش چند برابریِ عمرِ جک میشه چون بزرگترین دشمنش همون گرد و خاکی هست که روی میله ی پیستون میشینه و هنگام جمع شدن جک این گرد و خاک میره داخل جک و به مرور زمان به کاسه نمدش صدمه میزنه .
ظاهراً الان در بازار ایران بهترینهاش جکهای ترکی هست و یا کرهای و یا چینی باکیفیت چون چین کالاهای باکیفیت هم میسازه ولی تاجران ایرانی اکثرشون کالاهای ارزان قیمت چین رو وارد میکنند برای کاهش هزینه و افزایش سود و همچنین فروش بیشتر به علت دوام و استحکامِ کمِ کالاهای بنجلِ چینی .
از ایساکو و سایپا یدک نخرید چون هر دوتاشون متخصص فروش قطعاتی هستند که سفارش دادهاند که عمداً بنجل ساخته بشه برای کاهش هزینه و افزایش سود و افزایش فروش .
این جکهای رو میتونید از فروشگاههای تخصصیِ جکهای گازی بخرید مثل یک فروشگاه در خیابان ملت تهران ، نزدیک ایستگاهِ مترو ملت ، پاساژ قبائیان که جکهای ترکی تحت لیسانس شرکتهای اروپایی دارند با یک سال گارانتی .
فروشگاه تهران جک .
تلفن 33116151 33973066
قبلاً هم از سالها پیش توصیه داشتم که تا میتونین چیزی از ایساکو و سایپا یدک نخرید .
مثل بلبرینگ ها ، لامپها ، گردگیرها ، تسمه ها ، خاری ها ، بست ها ، پیچ و مهره ها ، کاسه نمدها ، اورینگ ها ، فیوزها ، رله ها ، تیغه برف پاک کن ، روغنها و گریسها ، فیلتر بنزین و هوا و روغن ، شیلنگها ، چسبها و غیره .
حتی رینگ و پیستون ها هم شماره داره و میشه از قطعات با کیفیت بالاتر استفاده کرد .
اینها رو از فروشندگان تخصصی بخرید مثل تخصصیِ تسمه یا بلبرینگ یا کاسه نمد و غیره .
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
سلام
نکات مهم قبل از تحویل خودرو به مکانیکی و نمایندگی:
★ تا حد امکان، ماشینتون رو پیش مکانیک رها نکنید .
★ از همه جای ماشین عکس و فیلم بگیرین تا بدونین چه قسمتهایی تصادف کرده و صدمه دیده و شکسته و خراش افتاده و ...
★ حتی از قطعات ظاهر موتور و از باتری هم عکسهای واضح بگیرین تا اگر مخفیانه قطعاتی رو عوض کردند ، مدرک داشته باشین براش .
★ از کیلومتر شمار عکس بگیرین (مسافت پیموده شده ) و اینها رو به مکانیک هم بگین (عکس و فیلم از بدنه و کیلومتر شمار).
بهش بگین با اجازه از کیلومتر شمار و بدنه و داخل ماشین و موتور و اینها عکس گرفتم . ایرادی که نداره ؟
قطعاّ میگه نه .
وقتی اینها رو بهش بگین خیلی تاثیر داره در رفتارش با ماشین شما چون میدونه شما هوشیار هستین . نه ساده لوح و سر به هوا و خوشباور.
★ قبل از رفتن به مکانیکی و یا نمایندگی ، تا حد امکان ماشین رو خالی کنید از همه چیز (زاپاس ، جک ، آچار چرخ ، هر چیزی دیگری که در صندوق عقب و داشبورد و زیر صندلیها هست )
★ با خودکار یا ماژیک ضد آب ، روی قطعات گرانقیمت و قابل تعویض ، امضا کنید یا اسم بنویسید یا علامت بزنید و ازشون عکس بگیرید ( سنسورها ، باتری ، اِستِپِر موتور ، کمپرسور کولر ، دینام ، کامپیوتر ، کاسه چراغهای عقب و جلو ، لاستیکها ، رینگها ، صندلیها داشبورد و غیره .
★هنگام تحویل گرفتن ماشینتون ، با دقت و حوصله ، همه چیز رو چک و تست کنید (کیلومتر شمار ، کولر ، بخاری ، پخش ، چراغها ، لاستیکها، رینگها و بدنه و شیشهها و غیره )
چارهای جز این نیست . چون بازار ایران مثل جنگلی پر از حیوانات درنده و بیرحم و خونخوار هست و تعدادشون هم دائماً در حال افزایش هست .
اینها رو جدی بگیرید چون بی رحمی و حرام خوری و گرگ صفتی و کلاهبرداری و شیادی و تقلب روز به روز داره بیشتر و بیشتر میشه .
نکات مهم قبل از تحویل خودرو به مکانیکی و نمایندگی:
★ تا حد امکان، ماشینتون رو پیش مکانیک رها نکنید .
★ از همه جای ماشین عکس و فیلم بگیرین تا بدونین چه قسمتهایی تصادف کرده و صدمه دیده و شکسته و خراش افتاده و ...
★ حتی از قطعات ظاهر موتور و از باتری هم عکسهای واضح بگیرین تا اگر مخفیانه قطعاتی رو عوض کردند ، مدرک داشته باشین براش .
★ از کیلومتر شمار عکس بگیرین (مسافت پیموده شده ) و اینها رو به مکانیک هم بگین (عکس و فیلم از بدنه و کیلومتر شمار).
بهش بگین با اجازه از کیلومتر شمار و بدنه و داخل ماشین و موتور و اینها عکس گرفتم . ایرادی که نداره ؟
قطعاّ میگه نه .
وقتی اینها رو بهش بگین خیلی تاثیر داره در رفتارش با ماشین شما چون میدونه شما هوشیار هستین . نه ساده لوح و سر به هوا و خوشباور.
★ قبل از رفتن به مکانیکی و یا نمایندگی ، تا حد امکان ماشین رو خالی کنید از همه چیز (زاپاس ، جک ، آچار چرخ ، هر چیزی دیگری که در صندوق عقب و داشبورد و زیر صندلیها هست )
★ با خودکار یا ماژیک ضد آب ، روی قطعات گرانقیمت و قابل تعویض ، امضا کنید یا اسم بنویسید یا علامت بزنید و ازشون عکس بگیرید ( سنسورها ، باتری ، اِستِپِر موتور ، کمپرسور کولر ، دینام ، کامپیوتر ، کاسه چراغهای عقب و جلو ، لاستیکها ، رینگها ، صندلیها داشبورد و غیره .
★هنگام تحویل گرفتن ماشینتون ، با دقت و حوصله ، همه چیز رو چک و تست کنید (کیلومتر شمار ، کولر ، بخاری ، پخش ، چراغها ، لاستیکها، رینگها و بدنه و شیشهها و غیره )
چارهای جز این نیست . چون بازار ایران مثل جنگلی پر از حیوانات درنده و بیرحم و خونخوار هست و تعدادشون هم دائماً در حال افزایش هست .
اینها رو جدی بگیرید چون بی رحمی و حرام خوری و گرگ صفتی و کلاهبرداری و شیادی و تقلب روز به روز داره بیشتر و بیشتر میشه .
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
- پست: 4525
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4698 بار
- سپاسهای دریافتی: 8730 بار
Re: اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد
سلام
یک تستِ ساده برای پی بردن به علتِ نوسانِ دور موتور در دورِ آرام :
★ دور آرام یعنی موتور روشن ، دنده خلاص و پا روی پدال گاز نباشه .
با کولرِ روشن و یا کولرِ خاموش
روشِ این تست با کولر خاموش:
در خودرویی که دورِ موتورش نوسان داره و هِی خود به خود بابا و پایین میشه ، کافیه به محضِ اینکه دورِ موتور رسید به ۱۰۰۰ دور در دقیقه ، فیش اِستِپِر موتور کشیده بشه تا از مدار خارج بشه . (چراغ چک انجین (check engine) روشن میشه)
حالا اگه دیگه دورِ موتور روی ۱۰۰۰ ثابت بمونه و نوسانش قطع بشه پس مشکل از اِستِپِر موتور هست .
بهتر این تست با موتورٓ کاملاً گرم شده و با کولرِ خاموش انجام بشه .
★ موتور کاملاً گرم شده یعنی اینکه درجه ی حرارتِ موتور به حدِ نرمال رسیده باشه که معمولاً ۸۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد هست ..
ممکنه استپر موتور فقط ریسِت لازم داشته باشه که قبلاً بارها روشِ انجامش رو نوشتهام .
★ ممکنه کثیف شده که باید با روشی که قبلاً بارها توضیح داده شده داخلش شستشو داده بشه با کمی بنزین با رعایت کامل اصول ایمنی
ممکنه یکی از مدارهاش سوخته باشه .
اِستِپِر موتور دارای ۴ مدار مثبت و یک منفی هست . (۴ سیم مثبت و یک سیم منفی)
این قطعه تقریباً شبیه آرمیچر هست ولی میلیمتر میلیمتر به چپ یا راست میچرخه با توجه به دستوری که از کامپیوتر ماشین میگیره.
آرمیچر چرخشش دائمی هست ولی استپر ، درجه درجه حرکت میکنه و متوقف میشه.
★ چرخشِ تدریجیِ اِستِپِر باعث میشه که سرِ اِستِپِر به صورت تدریجی ، بلند یا کوتاه بشه و راهِ ورودِ هوا به مانیفولد هوا رو تنگ و گشاد کنه .
★ هر چه هوا بیشتر بشه دورِ موتور هم بالاتر میره .
استپر در حقیقت یک سِروُ ( SERVO ) هست که در اسباب بازی های رادیو کنترل ازش استفاده میشه .
یک تستِ ساده برای پی بردن به علتِ نوسانِ دور موتور در دورِ آرام :
★ دور آرام یعنی موتور روشن ، دنده خلاص و پا روی پدال گاز نباشه .
با کولرِ روشن و یا کولرِ خاموش
روشِ این تست با کولر خاموش:
در خودرویی که دورِ موتورش نوسان داره و هِی خود به خود بابا و پایین میشه ، کافیه به محضِ اینکه دورِ موتور رسید به ۱۰۰۰ دور در دقیقه ، فیش اِستِپِر موتور کشیده بشه تا از مدار خارج بشه . (چراغ چک انجین (check engine) روشن میشه)
حالا اگه دیگه دورِ موتور روی ۱۰۰۰ ثابت بمونه و نوسانش قطع بشه پس مشکل از اِستِپِر موتور هست .
بهتر این تست با موتورٓ کاملاً گرم شده و با کولرِ خاموش انجام بشه .
★ موتور کاملاً گرم شده یعنی اینکه درجه ی حرارتِ موتور به حدِ نرمال رسیده باشه که معمولاً ۸۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد هست ..
ممکنه استپر موتور فقط ریسِت لازم داشته باشه که قبلاً بارها روشِ انجامش رو نوشتهام .
★ ممکنه کثیف شده که باید با روشی که قبلاً بارها توضیح داده شده داخلش شستشو داده بشه با کمی بنزین با رعایت کامل اصول ایمنی
ممکنه یکی از مدارهاش سوخته باشه .
اِستِپِر موتور دارای ۴ مدار مثبت و یک منفی هست . (۴ سیم مثبت و یک سیم منفی)
این قطعه تقریباً شبیه آرمیچر هست ولی میلیمتر میلیمتر به چپ یا راست میچرخه با توجه به دستوری که از کامپیوتر ماشین میگیره.
آرمیچر چرخشش دائمی هست ولی استپر ، درجه درجه حرکت میکنه و متوقف میشه.
★ چرخشِ تدریجیِ اِستِپِر باعث میشه که سرِ اِستِپِر به صورت تدریجی ، بلند یا کوتاه بشه و راهِ ورودِ هوا به مانیفولد هوا رو تنگ و گشاد کنه .
★ هر چه هوا بیشتر بشه دورِ موتور هم بالاتر میره .
استپر در حقیقت یک سِروُ ( SERVO ) هست که در اسباب بازی های رادیو کنترل ازش استفاده میشه .
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا