صفحه 1 از 1

تست موشک جدید هوانیروز در خرداد ماه

ارسال شده: دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۲:۰۹ ق.ظ
توسط &mmt
[FONT=Tahoma, Arial]   گزارش مشرق، امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان هوانیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالگردهای ما از نظر عملیاتی در شرایط بسیار خوبی هستند و به موشک‌ها و راکت‌های جدیدی مجهز شدند.   

[FONT=Tahoma, Arial]   افزود: برای اولین بار موشکی با برد بیش از 4 کیلومتر را بر روی بالگرد در رزمایش بیت‌المقدس که خرداد ماه در اصفهان برگزار می‌شود، تست خواهیم کرد. این یک موشک بهینه سازی شده است.   

[FONT=Tahoma, Arial]   تاکید کرد: ارتقاء تیربارها و قابلیت پروزای بالگردها از جمله دیگر دستاوردهای هوانیروز است. همچنین سیستم دید در شب بالگردها کامل شده    

[FONT=Tahoma, Arial]   در پایان با اشاره به ارتباط نزدیک نزاجا با صنعت دفاعی گفت: در حال حاضر بالگرد پیستونی در دستور کار است و امیدواریم در پایان سال شاهد افتتاح بالگرد ملی باشیم. بالگردی که هزینه‌های آموزشی را تا حد زیادی پایین می‌آورد.   

Re: تست موشک جدید هوانیروز در خرداد ماه

ارسال شده: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۱:۱۶ ق.ظ
توسط trasst
درود بر دوستان
باگرد پیستونی!!! مثل بالگردهای تجاری رابینسون منظورشونه؟
البته این بالگرد هزینه عملیاتی کمی دارد و خوبه ولی امیدوارم مسئله بالگرد توربو شفت رو کنار نگذاشته باشن چون با توجه به عمر عملیاتی بالگرد های حال حاضر در آینده نزدیک حتما نیاز به جایگزینی و یا حداقل نوسازی کامل دارند.
در مورد گاتلینک محرم هم من فکر میکنم تا عملیاتی شدن واقعی نه رسانه ای هنوز مونده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفانه چند وقته اول رو نمایی می کنن بعد طراحی و تولید تموم میشه!!!!!!! :grin: :grin: :grin:

Re: تست موشک جدید هوانیروز در خرداد ماه

ارسال شده: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۳:۵۳ ب.ظ
توسط Zox Faox
متاسفانه مدتی هست که قصد بازنشستگی بالگردهای آگوستا بل 205 و یو اچ 1 مرکز آموزش شهید وطنپور وجود داره و متاسفانه جایگزینی هم برایشان در نظر گرفته نشده.
استفاده از بالگردهای موتور پیستونی شوایزر 300 در نیروی هوایی سپاه پیشتر از سال 1365 مورد آزمایش قرارگرفته است اما به دلایلی بازدهی مطلوبی نداشته.

متاسفانه کمبود بودجه سالهای سال هست که گریبانگیر هوانیروز هست. در سال 1378 طرح عملیاتی فجر جهت آموزش خلبانان بالگرد هوانیروز بر روی سسنا یو 17 مطرح شد که به مدت 3 سال این طرح در سالهای 1380 تا 1383 در پایگاه 5 پشتیبانی عمومی قلعه مرغی به عرصه اجرا گذاشته شد و متاسفانه بازدهی پایین آن نتیجه آن بود. بر اساس این طرح دانشجویان خلبانی 50 ساعت بر روی سسنا پرواز میکردند و بعد در مرکز آموزش شهید وطنپور آموزشهای تکمیلی را روی جت رنجر میدیدند. اما متاسفانه اکثرا در این 50 ساعت آموزش را جدی نمیگرفتند و سیلابسهای پروازی را به خوبی اجرا نمیکردند. اساتید هم جدی نبودند و لذا همان 50 ساعت را اضافه بر 150 ساعت آموزش روی جت رنجر میگزراندند. 100 ساعت هم روی 205 بعد به سه گردان آموزشی 214 و کبرا و شینوک منتقل میشدند. وطنپور دارای سه فروند کبرا تاو بود و دانشجویان میتوانستند با سامانه ای که توسط جهاد ساخته بود اقدام به شبیهسازی پرتاب موشک تاو در جریان دوره آموزشی خود نمایند. دانشجویان پس از اعزام به گردانهای عملیاتی خود دارای دانش بسیار بالا و مورد قبلوی بودند اما متاسفانه در برخی پایگاهها به علت کمبود سورت پروازی و عدم مطالعه خلبانان این دانش کم کم از بین میرود و فراموش میشود.

در حال حاضر هوانیروز پاکستان از شوایزر 300 بطور گسترده برای آموزش خلبانی استفاده مینماید. اما استفاده از چنین هلیکوپتری در اصفهان و آب و هوای آنجا پیش از انقلاب مورد بررسی واقع شد و منتفی شد. هلیکوپتر پیستونی در اصفهان هیچ بازده عملیاتی ندارد.

گاتلینگ محرم هم پیشتر در هوانیروز جهت استفاده در کنار تیربار ام ژ 3 بر روی 205 های گانشیپ موجود بوده و فقط دوباره بازسازی و به خدمت بازگشته البته به قول شما نه در بعد وسیع.