سلام دوست عزیزmoeinmohammadi نوشته شده: سهشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴, ۱۱:۰۲ ق.ظ خسته نباشید
فقط وقتی موتور ماشین از قبل سرد بوده و ماشینو روشن میکنم و چند دقیقه درجا کار میکنه تا گرم بشه و وقتی نسبتا گرم میشه و دما حدود هفتاد میرسه از قسمت زیر موتور ماشین سمت شاگرد محدوده نزدیک به کارتل چند قطره حدود بیست سی قطره ضد یخ چکه میکنه و واقعاً نمیتونم تشخیص بدم کجاست
ولی این رو اطمینان دارم که از رادیاتور و شلنگ هاش نیست
به نظر شما از کجا میتونه باشه ؟
و چکار باید کرد که نشتی گرفته بشه؟
مثلا میتونه از واتر پمپ باشه و برای تسمه تایم ضرر داشته باشه؟
خیلی ممنونم
و یه سوال دیگه هم دارم
این عکس دینام ماشین هست
یه پیچ بلند هست که برق اصلی دینام بوسیله اون سیم سفید ازش گرفته میشه.
روی اون پیچ اول از همه یک مهره شیش که آچار ده میخوره هست و بعدش کابلشو اون سیم سفید برق هست و بعدش اون مهره نقره ای رنگ هست...
حالا وقتی میخوای اون مهره شیش اولی رو باز کنی کل مجموعه یعنی هم کابلشو و هم مهره نقره ای رنگ میچرخه و نمیتونی بازش کنی و از طرفی اون مهره نقره ای رنگ داخل یک کاور پلاستیکی هست و امکان نگه داشتن با آچار رو نداره... این به نظر شما برای باز کردنش چکار کنم که خراب نشه و یه موقع آفتامات و دیودش خراب نشه؟
[External Link Removed for Guests]
سلامت باشید
هشدار :
===========================================
همچنین از محل اتصال شیلنگ ها به بدنه ی موتور و قطعات دیگه مثل رادیاتور
===========================================
ابتدا باید چند قطره نفت سفید و یا گازوئیل و یا یک روغن رقیق ، سرِ پیچ رو خیس کنید تا باز شدنِ مهرههای بالایی راحتتر انجام بشه
بعدش شاید با گرفتن کابلشو با انبردست یا دمباریک بتونین مهره ی بالایی رو باز کنید
اگر اینطوری باز نشد و اون مهره ی زیری قابل گرفتن با نوک دم باریک باشه ، با دمباریک بگیرینش و مهره ی بالایی رو باز کنید
اگر این کار هم شدنی نیست ، باید با نوک انبر قفلی ، سر پیچ رو با فشار کمی که رزوه هاش خراب نشه بگیرین و مهره ی بالایی رو شل کنید و باز کنید .
اگر این هم شدنی نیست و اطراف مهره ی پایینی چرب نیست ، شاید بتونین با یکی دو قطره چسب قطره ای بچسبونینش به پلاستیکِ اطرافش تا تکون نخوره و مهره ی بالایی رو باز کنید
