عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4672
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4743 بار
سپاس‌های دریافتی: 8767 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

moeinmohammadi نوشته شده: سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴, ۱۱:۰۲ ق.ظ   خسته نباشید
فقط وقتی موتور ماشین از قبل سرد بوده و ماشینو روشن می‌کنم و چند دقیقه درجا کار می‌کنه تا گرم بشه و وقتی نسبتا گرم میشه و دما حدود هفتاد میرسه از قسمت زیر موتور ماشین سمت شاگرد محدوده نزدیک به کارتل چند قطره حدود بیست سی قطره ضد یخ چکه میکنه و واقعاً نمی‌تونم تشخیص بدم کجاست
ولی این رو اطمینان دارم که از رادیاتور و شلنگ هاش نیست

به نظر شما از کجا میتونه باشه ؟

و چکار باید کرد که نشتی گرفته بشه؟
مثلا میتونه از واتر پمپ باشه و برای تسمه تایم ضرر داشته باشه؟

خیلی ممنونم

و یه سوال دیگه هم دارم
این عکس دینام ماشین هست

یه پیچ بلند هست که برق اصلی دینام بوسیله اون سیم سفید ازش گرفته میشه.

روی اون پیچ  اول از همه یک مهره شیش که آچار ده میخوره هست و بعدش کابلشو اون سیم سفید برق هست و بعدش اون مهره نقره ای رنگ هست...

حالا وقتی میخوای اون مهره شیش اولی رو باز کنی کل مجموعه یعنی هم کابلشو و هم مهره نقره ای رنگ میچرخه و نمیتونی بازش کنی و از طرفی اون مهره نقره ای رنگ داخل یک کاور پلاستیکی هست و امکان نگه داشتن با آچار رو نداره... این به نظر شما برای باز کردنش چکار کنم که خراب نشه و یه موقع آفتامات و دیودش خراب نشه؟   

[External Link Removed for Guests]
سلام دوست عزیز

سلامت باشید

◼️ نشتیِ کولانت (مخلوطِ آبمقطر و ضدیخ) از موتور ماشین شما به احتمال زیاد از کاسه نمدِ محورِ واترپمپ هست

◼️ احتمالِ کمتر هم از اطرافِ خودِ واترپمپ هست

◼️ با گرم شدن موتور و بالا رفتنِ فشارِ کولانت در کانالهای کولانت در بدنه ی موتور و سایر قسمت‌های سیستم خنک‌کننده ی موتور ، کولانت از اون کاسه نمد نشت می‌کنه

◼️◼️ ارزانترین و سریع‌ترین راه برای متوقف کردن نشتی ، استفاده از محلول‌های باکیفیت و استانداردِ متوقف کننده ی نشتی سیستم خنک‌کننده ی موتور هست .

هشدار :

◼️ استفاده از این محلول های استانداردِ در رادیاتورهای کهنه که پر از رسوب هست و لوله‌های باریکِ داخل رادیاتور بسیار تنگ شده از رسوب ، می‌تونه باعث مسدود شدن رادیاتور و جوش آوردن موتور بشه


◼️ اگر این محلول‌های استاندارد در دسترس نیست از ۲ قاشق غذاخوریِ سر خالیِ زردچوبه هم میشه استفاده کرد

◼️ البته ممکنه چند روزی طول می‌کشه تا ذرات این محلول ها یا زردچوبه ، روزنه‌هایی که کولانت ازش نشت می‌کنه رو مسدود کنه .

◼️ اگر روزنه‌ها خیلی بزرگ باشه پس از این محلولها و زردچوبه کاری برنمیاد و باید قطعه‌ی خراب عوض بشه

===========================================

◼️ کولانت می‌تونه از واشر سرسیلندر هم نشت کنه

همچنین از محل اتصال شیلنگ ها به بدنه ی موتور و قطعات دیگه مثل رادیاتور
===========================================

◼️ در موردِ پیچ دینام :

ابتدا باید چند قطره نفت سفید و یا گازوئیل و یا یک روغن رقیق ، سرِ پیچ رو خیس کنید تا باز شدنِ مهره‌های بالایی راحت‌تر انجام بشه

بعدش شاید با گرفتن کابلشو با انبردست یا دم‌باریک بتونین مهره ی بالایی رو باز کنید

اگر اینطوری باز نشد و اون مهره ی زیری قابل گرفتن با نوک دم باریک باشه ، با دم‌باریک بگیرینش و مهره ی بالایی رو باز کنید

اگر این کار هم شدنی نیست ، باید با نوک انبر قفلی ، سر پیچ رو با فشار کمی که رزوه هاش خراب نشه بگیرین و مهره ی بالایی رو شل کنید و باز کنید .

اگر این هم شدنی نیست و اطراف مهره ی پایینی چرب نیست ، شاید بتونین با یکی دو قطره چسب قطره ای بچسبونینش به پلاستیکِ اطرافش تا تکون نخوره و مهره ی بالایی رو باز کنید
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط moeinmohammadi »

سلام خسته نباشید محمد آسمونی عزیز
یه مشکل جدیدا پیش اومده که چند روزه کلا درگیرش هستم و تو سایت ها و یوتیوب هم چندین ویدیو دیدم و سرچ کردم
ولی به نتیجه نرسیدم...  Squeaky Steering Wheel

ماشین از نوع پراید فرمون معمولی هست و ایراد اینه وقنی فرمون رو به سمت راست میچرخونم مثلا میخوام از فرعی وارد خیابون سمت راست بشم فرمون صدای ناله مانند یا صدایی مثل دری که لولاش روغن نداره میده.
فرمون موقعی که تو دور برگردون میخوام به چپ دور بزنم و کلا هر موقع به سمت چپ میپیچم هیچ صدایی نمیده و کامل هم بعد از دور زدن برمیگرده صاف میشه ولی فقط موقعی که به سمت راست میپیچم فرمون اون صدا رو میده و بعد از دور زدن هم به جای خودش برنمیگرده یا سخت برمیگرده و باید با دست برگردونم.
من اومدم اون قسمت ستون فرمون قسمت چهار شاخ فرمون رو اول با قلمو تمیز کردم و بعد کلی واسکازین هم اون قسمت و هم داخل اون قسمت که به سمت جعبه فرمون میره ریختم ولی تاثیری نداره و اون صدا هست .
این تست ها رو تو زمان خاموش بودن ماشین هم انجام دادم و اومدم بیرون وقتی ماشین خاموشه خودم بیرون فرمون رو چرخوندم و دیدم بازم این صدا هست..
یه جا دیگه تو یوتیوب گفته بود امکان داره بال جوینت یا همون سیبک فرمون خراب باشه ولی من این چند وقت پیش با همون شیوه شما که توضیح داده بودین تو مطالبتون یعنی با سرنگ از بالای بوت سیبک اونم کلی واسکازین رو با یه مقدار خیلی گریس قاطی کردم و تزریق کردم...
واقعا نمیدونم چکار کنم خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید..
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4672
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4743 بار
سپاس‌های دریافتی: 8767 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

moeinmohammadi نوشته شده: یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۴, ۸:۰۴ ب.ظ   خسته نباشید محمد آسمونی عزیز
یه مشکل جدیداً پیش اومده که چند روزه کلاً درگیرش هستم و تو سایت ها و یوتیوب هم چندین ویدیو دیدم و سرچ کردم
ولی به نتیجه نرسیدم...  Squeaky Steering Wheel

ماشین از نوع پراید فرمون معمولی هست و ایراد اینه وقتی فرمون رو به سمت راست میچرخونم مثلاً می‌خوام از فرعی وارد خیابون سمت راست بشم فرمون صدای ناله مانند یا صدایی مثل دری که لولاش روغن نداره میده.

فرمون موقعی که تو دور برگردون می‌خوام به چپ دور بزنم و کلاً هر موقع به سمت چپ می‌پیچم هیچ صدایی نمیده و کامل هم بعد از دور زدن برمی‌گرده صاف میشه
ولی فقط موقعی که به سمت راست می‌پیچم فرمون اون صدا رو میده و بعد از دور زدن هم به جای خودش برنمی‌گرده یا سخت برمی‌گرده و باید با دست برگردونم.

من اومدم اون قسمت ستون فرمون قسمت چهار شاخ فرمون رو اول با قلمو تمیز کردم و بعد کلی واسکازین هم اون قسمت و هم داخل اون قسمت که به سمت جعبه فرمون میره ریختم ولی تاثیری نداره و اون صدا هست .

این تست ها رو در زمان خاموش بودن ماشین هم انجام دادم و اومدم بیرون وقتی ماشین خاموشه خودم بیرون فرمون رو چرخوندم و دیدم بازم این صدا هست..

یه جا دیگه در یوتیوب گفته بود امکان داره بال جوینت یا همون سیبک فرمون خراب باشه ولی من این چند وقت پیش با همون شیوه شما که توضیح داده بودین تو مطالبتون یعنی با سرنگ از بالای بوت سیبک اونم کلی واسکازین رو با یه مقدار خیلی گریس قاطی کردم و تزریق کردم...
واقعاً نمیدونم چکار کنم خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.. 
سلام دوست عزیز

◼️ به نظر بنده ، برای پیدا کردنِ منشأ این صدا بایستی با رعایت نکات ایمنی و در یک مکان ساکت ، با یک جکِ قوی ، دو تا چرخ‌های جلو رو یک سانت از زمین بالا ببرید .
جک رو باید بزنید زیر میله ی توازن البته اگر اونقدر ضخامت داره که وزن جلوی ماشین رو تحمل کنه و کج نشه .
اینکه آیا جک باید در وسط میله نصب بشه با چند سانت به چپ یا راست ، بستگی به این داره که کجا توازن بده و ماشین لنگر نده روی جک.

◼️ سپس یک نفر فرمان رو بچرخونه و شما منشأ صدا رو پیدا کنید . (سکوت خیلی مهم هست )

◼️ ◼️ روش مطمئن تر بالا بردن چرخهای جلوی ماشین تا یک سانت :

◼️ برای بالا بردن هر دو چرخهای جلو ، می‌تونید ابتدا چرخِ یک طرف رو بالا ببرید (فقط یک سانت ) و چیز محکم و قابل اطمینانی بذارید زیر شاسی ماشین (نزدیک همون جایی که جک نصب شده)

بعدش جک رو بردارین و سمت دیگر رو بالا ببرید تا یک سانت .
چرخهای عقب باید با آجر مهار شده باشه و ترمزدستی هم باید تا آخر کشیده شده باشه .

◼️ هرگز به جک اطمینان نکنید برای رفتن زیر ماشین .
باید حتماً از اشیاء محکم و قابل اطمینان استفاده کنید تا اگر جک در رفت یا شکست ، ماشین نیافته و فردی که زیر ماشین هست صدمه نبینه


◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط moeinmohammadi »

سلام خیلی ممنون
بعد از چند روز و چون صدا پخش می شد و اصلا دقیق نمیشد فهمید چبه ولی بالاخره حل شد
من کلا سیبک های فرمون و طبق هر دو سمت رو با دو تا سرنگ که با واسکازین و یه کم گریس قاطی کرده بودم اومدم از بالای گردگیر تزریق کرده بودم و همینطور داخل اتاق هم قسمت پایین تلسکوپی که چهار شاخ هست هم اومدم یه مقدار زدم ولی مشکل حل نشد
امروز دیدم این صدا کلا از زیر غربیلک هست و از بیرون نیست ..سرچ کردم یه کلیپ بود که لینکش رو میدازم و مشکل من هم همینه

الیته تو این کلیپ طرف گریس معمولی زده و به نظرم باید گریس سیلیکون میزد و من هم چون یه اسپری سیلیکون خونه دارم بدون باز کردن خود غربیلک و از لای اون پشت غربیلک اومدم چندین بار اسپری زدم تا فعلا حل بشه ولی این راه موقت هست و باید غربیلک باز بشه و گریس سیلیکون زده بشه.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”