[External Link Removed for Guests]
1002 با شناسه EP - AJD ، برای پرواز به اروپا و آمریکای شمالی ، موتورهای توربوفن JT3D-3B هواپیما به کیت های کاهش صدا مجهز شده ، تجهیزات سوخترسانی برداشته شده و سیستم اویونیک آن ارتقا یافته است.
نخستین تصویر از 1002 پس از نوسازی آن
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 620
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸, ۴:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 8697 بار
- سپاسهای دریافتی: 6241 بار
Re: نخستین تصویر از 1002 پس از نوسازی آن
سلام
ضمن سپاس از نويسنده تاپيك
در همين زمينه جهت آشنايي تاپيكي در انجمن وجود دارد
*-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*
بايد عرض كنم يكي از هواپيماهاي تشريفاتي دولت ارباس-321 با رجيستر EP-AGB مي باشد
خريد اين هواپيما در زمان دولت هشتم پيگيري شد و در زمان دولت نهم اين هواپيما وارد ناوگان دولتي شد
در همان زمان اين هواپيما به جهت مدرن بودن مورد توجه بيشتري واقع گشت
و از همان ابتدا به پينت زيبايي درآمد
[External Link Removed for Guests]
با گذر زمان و به تدريج برخي ديگر از هواپيماهاي دولتي به اين رنگ آميزي درآمده و خواهند آمد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اخيرا هم يكي از اين هواپيماها يعني بويينگ-707 با رجيستر EP-AJD به اين پينت درآمده است
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با اين توضيح كه تغييراتي در سيستمهاي ناوبري و موتورهاي آن ايجاد شده است
هواپيماهايي از اين دست به سبب موتورهاي قديمي و آلايندگي صوتي و همچنين نداشتن سامانه هاي ناوبري بروز اجازه ورود به آسمان اروپا را ندارند
از ميان هواپيماهاي ايراني تنها هواپيماهاي ارباس-300 آن هم از سري B4 و ارباس-310 كه در اختيار ايران اير و ماهان اير است اجازه ورود به اروپا را دارند
اخيرا نيز هرچند تعداد اندك ولي تايپ ارباس-340 نيز به هواپيمايي آسمان و ماهان اضافه شده كه آن هم در جاي خود مدرن است و از اين لحاظ مشكلي ندارد
در ايران تايپپ هاي جديد بويينگ نداريم و حتي از دو سه سال پيش نيز ورود بويينگ-747 ايران اير كه از سري هاي قديمي است به آسمان اروپا ممنوع است
(اين هواپيماها هم اكنون در مسيرهاي ديگري همچون حج تركيه امارات مالزي و...هستند)
(فكر مي كنم فقط ٍEP-ICD مجاز باشد كه آن هم سامانه هاي نويني دارد)
براي مثال در سفر رييس جمهور در سال 2011 و 2012 كه با بويينگ-747 اس پي انجام شد
مسير تهران-نيويورك و بالعكس از آسمان اروپا انجام نشد
در سال 2011 به سبب كج شدن مسير و نياز به سوختگيري توقفي در يكي از كشورهاي آفريقايي انجام شده(به گمانم در موريتاني)
و در سال 2012 در يكي از شهر هاي اسپانيا(كه البته به همراه پرتغال در جنوب اروپا و شما آفريقا قرار دارند) توقفي انجام شد
در سفر اخير رييس جمهور به ونزويلا كه با ارباس-340 آسمان انجام شد اين هواپيما از تهران به كاراكاس عزيمت كرد با گذر از آسمان اروپا و بدون هيچ منعي
به نظر مي رسد با توضيحاتي كه عكاس گرامي داده است با اين تغييرات اين هواپيما هم مجاز به پرواز با آسمان اروپا و آمريكاي شمالي شده است
البته اگر دوستان ارجمند درباره كيت هاي كاهش دهنده آلاينده هاي هوا و صوت
و همچنين سامانه هاي ناوبري توضيحات بيشتري در اختيار بگذارند موجب سپاس خواهد بود
ضمن سپاس از نويسنده تاپيك
در همين زمينه جهت آشنايي تاپيكي در انجمن وجود دارد
*-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*
بايد عرض كنم يكي از هواپيماهاي تشريفاتي دولت ارباس-321 با رجيستر EP-AGB مي باشد
خريد اين هواپيما در زمان دولت هشتم پيگيري شد و در زمان دولت نهم اين هواپيما وارد ناوگان دولتي شد
در همان زمان اين هواپيما به جهت مدرن بودن مورد توجه بيشتري واقع گشت
و از همان ابتدا به پينت زيبايي درآمد
[External Link Removed for Guests]
با گذر زمان و به تدريج برخي ديگر از هواپيماهاي دولتي به اين رنگ آميزي درآمده و خواهند آمد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اخيرا هم يكي از اين هواپيماها يعني بويينگ-707 با رجيستر EP-AJD به اين پينت درآمده است
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با اين توضيح كه تغييراتي در سيستمهاي ناوبري و موتورهاي آن ايجاد شده است
هواپيماهايي از اين دست به سبب موتورهاي قديمي و آلايندگي صوتي و همچنين نداشتن سامانه هاي ناوبري بروز اجازه ورود به آسمان اروپا را ندارند
از ميان هواپيماهاي ايراني تنها هواپيماهاي ارباس-300 آن هم از سري B4 و ارباس-310 كه در اختيار ايران اير و ماهان اير است اجازه ورود به اروپا را دارند
اخيرا نيز هرچند تعداد اندك ولي تايپ ارباس-340 نيز به هواپيمايي آسمان و ماهان اضافه شده كه آن هم در جاي خود مدرن است و از اين لحاظ مشكلي ندارد
در ايران تايپپ هاي جديد بويينگ نداريم و حتي از دو سه سال پيش نيز ورود بويينگ-747 ايران اير كه از سري هاي قديمي است به آسمان اروپا ممنوع است
(اين هواپيماها هم اكنون در مسيرهاي ديگري همچون حج تركيه امارات مالزي و...هستند)
(فكر مي كنم فقط ٍEP-ICD مجاز باشد كه آن هم سامانه هاي نويني دارد)
براي مثال در سفر رييس جمهور در سال 2011 و 2012 كه با بويينگ-747 اس پي انجام شد
مسير تهران-نيويورك و بالعكس از آسمان اروپا انجام نشد
در سال 2011 به سبب كج شدن مسير و نياز به سوختگيري توقفي در يكي از كشورهاي آفريقايي انجام شده(به گمانم در موريتاني)
و در سال 2012 در يكي از شهر هاي اسپانيا(كه البته به همراه پرتغال در جنوب اروپا و شما آفريقا قرار دارند) توقفي انجام شد
در سفر اخير رييس جمهور به ونزويلا كه با ارباس-340 آسمان انجام شد اين هواپيما از تهران به كاراكاس عزيمت كرد با گذر از آسمان اروپا و بدون هيچ منعي
به نظر مي رسد با توضيحاتي كه عكاس گرامي داده است با اين تغييرات اين هواپيما هم مجاز به پرواز با آسمان اروپا و آمريكاي شمالي شده است
البته اگر دوستان ارجمند درباره كيت هاي كاهش دهنده آلاينده هاي هوا و صوت
و همچنين سامانه هاي ناوبري توضيحات بيشتري در اختيار بگذارند موجب سپاس خواهد بود
- پست: 199
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸, ۱۲:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 727 بار
- سپاسهای دریافتی: 1795 بار
Re: نخستین تصویر از 1002 پس از نوسازی آن
تشکر از ARafiee [COLOR=#000000]گرامی 
مطابق با فرمایش ایشان هواپیمای EP_ICD که از بویینگ 747 های باری ایران ایر میباشد . این هواپیما از نوع B747 _200Cبوده که از سال 2008 به ناوگان اضافه شده( در سایت ایران ایر تعداد آن 1 فروند ذکر شده)و CD مورد نظر ما در عکسهای زیر در فرودگاه فرانکفورت مشاهده میشود .
[FONT=ARIAL, Helvetica, Geneva]
[External Link Removed for Guests] [FONT=ARIAL, Helvetica, Geneva][External Link Removed for Guests]
://www.airliners.net

مطابق با فرمایش ایشان هواپیمای EP_ICD که از بویینگ 747 های باری ایران ایر میباشد . این هواپیما از نوع B747 _200Cبوده که از سال 2008 به ناوگان اضافه شده( در سایت ایران ایر تعداد آن 1 فروند ذکر شده)و CD مورد نظر ما در عکسهای زیر در فرودگاه فرانکفورت مشاهده میشود .
[FONT=ARIAL, Helvetica, Geneva]
[External Link Removed for Guests] [FONT=ARIAL, Helvetica, Geneva][External Link Removed for Guests]
://www.airliners.net
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift