مشکل سنسور ناک پراید

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 دی 1395, 9:23 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط mozafar.asgari »

سلام.
دوستان یک سوال.
پراید من با ECU زیمنس، ناک سنسور داره ولی توی دیاگ مینویسه غیر فعال.
حالا سوالم اینه که ناک سنسور کلا اینجوریه یا باید همیشه فعال باشه؟
یعنی تا زمانی که موتور ناک نداشته باشه، سنسور هم فعال نمیشه یا باید در هر صورت فعال باشه؟
در ضمن وقتی سوکتش رو هم میکشم هیچ ارور یا چراغ چک و یا تغییری در عملکرد ماشین حس نمیشه
لطفا راهنمایی کنین، ممنون
تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام و خوش آمد به شما
فیش هر سنسوری رو که بکشین باید چراغ چک روشن بشه
اگر روشن نمیشه پس فعال نیست
پراید سر تاپاش پر از کلاهبرداریه .
اگر پرایدهایی که مدلش مثل ماشینتونه هم چراغ چک روشن نمیشه پس از کارخونه غیرفعال شده .
شاید موتوهای پرایدها هی ناک میزده و چراغ روشن میشده و خیلیها رفتند نمایندگی برای تعمیر تحت گارانتی , اونها هم سنیور ناک رو از کار انداختند تا از مسئولیتش خلاص بشند
باید یک آدم وارد بره توی تنظیمات برنامه ECU و فعالش کنه و نتیجه رو تست کنین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 دی 1395, 9:23 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: واقعاً که.....

پست توسط mozafar.asgari »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام و خوش آمد به شما
فیش هر سنسوری رو که بکشین باید چراغ چک روشن بشه
اگر روشن نمیشه پس فعال نیست
پراید سر تاپاش پر از کلاهبرداریه .
اگر پرایدهایی که مدلش مثل ماشینتونه هم چراغ چک روشن نمیشه پس از کارخونه غیرفعال شده .
شاید موتوهای پرایدها هی ناک میزده و چراغ روشن میشده و خیلیها رفتند نمایندگی برای تعمیر تحت گارانتی , اونها هم سنیور ناک رو از کار انداختند تا از مسئولیتش خلاص بشند
باید یک آدم وارد بره توی تنظیمات برنامه ECU و فعالش کنه و نتیجه رو تست کنین


اینو راست گفتی، دزدی تو روز روشن شاخ و دم نداره که، بزار مسیر سیم کشیش رو چک میکنم ببینم وصله یا نه بهت اطلاع میدم
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 اسفند 1397, 8:22 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط farshid2030 »

سلام خدا خیرت بده دستت درد نکنه از این اطلاعاتی که در اختیار ما میزاری من به واسطه ضربه خوردن بی نهایت چه مالی چه زمانی چه داغون شدن خود ماشین و بیشتر اعصاب و روان خودم از دست اکثر آقایون مکانیک باطری ساز کلا کسانی که در امر خدماتی خودرو فعالیت دارند البته توهین و جسارت به همه نشه بعضی از آقایون چون خودم رشته تحصیلیم فنی بوده دیگه مجبور شدم تا خودم دست به آچار بشم و الان حدود پنج شیش سالی میشه که حتی حتی روغن ماشینم رو در پارکینگ منزل عوض میکنم و حتی یکبار هم تعمیر موتور اساسی انجام دادم خیلی هم خرسند و راضیم ابزار هم هرچی که یک مکانیک مجهز داره من ازون بیشتر دارم چون عاشق ابزار هستم چند وقتی بود که سنسور ناک اذیتم میکرد که امروز در سایت خوب شما جوابم رو گرفتم خدا خیرتون بده دمتون گرم با رضایت و دلگرمی کامل عضو کوچکی شدم در کنار شما عزیزان
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 اسفند 1397, 8:22 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط farshid2030 »

سلام سوالی برام پیش اومده خواستم تا عزیزان کمکم کنید مشکل منم مثل همون دوست عزیزم اینه که هر چی با دستگاه دیاگ خطای ناک سنسور را پاک میکنم وقتی ماشین از دور 4000 بالاتر میره یعنی بیشتر این اتفاق در دور و شتاب گیری بالا بوجود میاد دوباره خطای ناک بر میگرده در دور پایین چنین نیست البته اینم بگم که من دستگاه دیاگ همراه خودرو روی ماشین نصب کردم و خیلی خیلی زیاد از هر بابت که بگید راحت شدم جای ساعت بسته میشه و هیچ احتیاجی هم به نصب نداره فیش ساعت رو در آوردم زدم جای فیش دستگاه همه چی هم داره ساعت تاریخ دفترچه یادداشت برای تاریخ تعویض روغن لنت حتی فلش مموری برای پخش آهنگ هم داره توسط عزیزانه زحمت کش مهندسین الکترونیک ایرانی کلا تمامش ساخت بچه های با هوش کشور خودمونه خیلی هم راضیم پول خودش ذو تا حالا بیشترم در آورده هی باید میرفتم تعمیرگاه بیست سی تومن هزینه میکردم تا خطا پاک کنن حالا سوالم اینه چطور میتونم تا به فرموده شما استاد عزیزم ناک سنسور ecu رو راه اندازی کنم کجا باید ببرمش چون احتمالا باید با دستگاه مخصوصی انجام بشه در ضمن پراید من زیمنس و مدل 88 هستش ممنون از زحمات شما زیاده گویی کردم عذر میخوام.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

farshid2030 نوشته شده: دوشنبه 6 اسفند 1397, 11:50 am سلام

سوالی برام پیش اومده خواستم تا عزیزان کمکم کنید
.
مشکل من هم مثل همون دوست عزیزم اینه که هر چی با دستگاه دیاگ خطای ناک سنسور را پاک میکنم وقتی ماشین از دور 4000 بالاتر میره یعنی بیشتر این اتفاق در دور و شتاب گیری بالا بوجود میاد دوباره خطای ناک بر میگرده.
در دور پایین چنین نیست
البته اینم بگم که من دستگاه دیاگ همراه خودرو روی ماشین نصب کردم و خیلی خیلی زیاد از هر بابت که بگید راحت شدم
جای ساعت بسته میشه و هیچ احتیاجی هم به نصب نداره
فیش ساعت رو در آوردم زدم جای فیش دستگاه همه چی هم داره ساعت تاریخ دفترچه یادداشت برای تاریخ تعویض روغن لنت حتی فلش مموری برای پخش آهنگ هم داره
توسط عزیزان زحمت کش مهندسین الکترونیک ایرانی . کلا تمامش ساخت بچه های با هوش کشور خودمونه خیلی هم راضیم
پول خودش رو تا حالا بیشترم در آورده
هی باید میرفتم تعمیرگاه بیست سی تومن هزینه میکردم تا خطا پاک کنن حالا سوالم اینه چطور میتونم تا به فرموده شما استاد عزیزم ناک سنسور ecu رو راه اندازی کنم کجا باید ببرمش چون احتمالا باید با دستگاه مخصوصی انجام بشه

در ضمن پراید من زیمنس و مدل 88 هستش ممنون از زحمات شما زیاده گویی کردم عذر میخوام.
سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون
.
شاید سیم یا فیش سنسور ناک مشکل داره و در دور بالا ارتباطش با ecu قطع میشه و چراغ چک روشن میشه
.
در دور آرام فیشش رو بکشین . باید چراغ چک روشن بشه

بعدش دوباره نصبش کنین تا چراغ چک خاموش بشه و بعدش فیش و سیمش رو تکون بدین و یک نفر چراغ چک رو زیر نظر داشته باشه
اگه چراغ چک روشن شد پس مشکل داره
.
معمولاً ecu یک ولتاژ ثابتِ 5 ولت میده به سنسور ناک (سنسور ضربه) .

داخل سنسور یک قطعه داره که بر اثر تکان و لرزش , مقاومتِ الکتریکیش تغییر میکنه
ecu به این قطعه برق 5 ولت میده
پایه ی دوم اون قطعه به بدنه ی موتور یعنی منفی باتری وصله
وقتی موتور مبلرزه ولتاژ خروجی ecu افت و خیز پیدا میکنه و کمپیوتر میفهمه که لرزش موتور چقدر هست چون برای این کار برنامه ریزی شده
سپس با توجه به شدت لرزش , ecu دستوراتی رو به انژکتورها میده برای کاهش غلطتِ سوخت تا لرزش برطرف بشه
شاید به قطعات دیگه ای هم پیام میده مثل موتور تنطیم دریچه ی هوای موتور در ماشینهایی که گازشون سیمی نیست و با موتور الکتریکی کار میکنه
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]
===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 28
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 آبان 1389, 10:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 39 بار
سپاس‌های دریافتی: 102 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط alendark »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: دوشنبه 6 اسفند 1397, 9:39 pm
farshid2030 نوشته شده: دوشنبه 6 اسفند 1397, 11:50 amسلام

سوالی برام پیش اومده خواستم تا عزیزان کمکم کنید
.
مشکل من هم مثل همون دوست عزیزم اینه که هر چی با دستگاه دیاگ خطای ناک سنسور را پاک میکنم وقتی ماشین از دور 4000 بالاتر میره یعنی بیشتر این اتفاق در دور و شتاب گیری بالا بوجود میاد دوباره خطای ناک بر میگرده.
در دور پایین چنین نیست
البته اینم بگم که من دستگاه دیاگ همراه خودرو روی ماشین نصب کردم و خیلی خیلی زیاد از هر بابت که بگید راحت شدم
جای ساعت بسته میشه و هیچ احتیاجی هم به نصب نداره
فیش ساعت رو در آوردم زدم جای فیش دستگاه همه چی هم داره ساعت تاریخ دفترچه یادداشت برای تاریخ تعویض روغن لنت حتی فلش مموری برای پخش آهنگ هم داره
توسط عزیزان زحمت کش مهندسین الکترونیک ایرانی . کلا تمامش ساخت بچه های با هوش کشور خودمونه خیلی هم راضیم
پول خودش رو تا حالا بیشترم در آورده
هی باید میرفتم تعمیرگاه بیست سی تومن هزینه میکردم تا خطا پاک کنن حالا سوالم اینه چطور میتونم تا به فرموده شما استاد عزیزم ناک سنسور ecu رو راه اندازی کنم کجا باید ببرمش چون احتمالا باید با دستگاه مخصوصی انجام بشه

در ضمن پراید من زیمنس و مدل 88 هستش ممنون از زحمات شما زیاده گویی کردم عذر میخوام.
سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون
.
شاید سیم یا فیش سنسور ناک مشکل داره و در دور بالا ارتباطش با ecu قطع میشه و چراغ چک روشن میشه
.
در دور آرام فیشش رو بکشین . باید چراغ چک روشن بشه

بعدش دوباره نصبش کنین تا چراغ چک خاموش بشه و بعدش فیش و سیمش رو تکون بدین و یک نفر چراغ چک رو زیر نظر داشته باشه
اگه چراغ چک روشن شد پس مشکل داره
.
معمولاً ecu یک ولتاژ ثابتِ 5 ولت میده به سنسور ناک (سنسور ضربه) .

داخل سنسور یک قطعه داره که بر اثر تکان و لرزش , مقاومتِ الکتریکیش تغییر میکنه
ecu به این قطعه برق 5 ولت میده
پایه ی دوم اون قطعه به بدنه ی موتور یعنی منفی باتری وصله
وقتی موتور مبلرزه ولتاژ خروجی ecu افت و خیز پیدا میکنه و کمپیوتر میفهمه که لرزش موتور چقدر هست چون برای این کار برنامه ریزی شده
سپس با توجه به شدت لرزش , ecu دستوراتی رو به انژکتورها میده برای کاهش غلطتِ سوخت تا لرزش برطرف بشه
شاید به قطعات دیگه ای هم پیام میده مثل موتور تنطیم دریچه ی هوای موتور در ماشینهایی که گازشون سیمی نیست و با موتور الکتریکی کار میکنه
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]
 ===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
  
سلام داداش دستگاه دیاگ رو از کجا خریدی قیمتش چنده 
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 اسفند 1397, 8:22 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط farshid2030 »

سلام ببخشید دیر جواب دادم اولا خدمت شما عرض کنم که به هیچ عنوان چراغ چک روشن نمیشه چه سوکت سنسور رو بکشم و چه سر جاش باشه و یک نکته خیلی مهم من حدود شش ماه پیش چراغ چک روشن شد و برای پاک کردن و رفع ایراد احتمالی نزد یک تعمیرکار رفتم ماشین با یک ایراد داخل تعمیرگاه شد و با شانزده ایراد با دعوا مرافه از تعمیرگاه خارج شد با این تفاوت که سیم کشی قسمت جلویی ماشین رو به بهونه خراب بودن و مستهلک شدن عوض کرده بودن از اون روز تا الان دیگه ماشین اون ماشین نشد خرده خرده خودم تمام ایرادها رو گرفتم تا رسیدم به این مشکل آخر میتونه از سیم کشی جدید باشه که مشکل داشته باشه؟
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 اسفند 1397, 8:22 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط farshid2030 »

در ضمن اینم خدمت شما عرض کنم بنده خودم هم با نظر شما موافقم به احتمال زیاد حدس میزنم تا مشکل از سیم یا به قول شما سوکت باشه حالا میخوام با اجازه شما سیم سنسور رو از خروجی خود ecu چک کنم تا برسم به خود سوکت سنسور در هر صورت هر جوابی که گرفتم شما رو در جریان میزارم فعلا با اجازه شما.
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 اسفند 1397, 8:22 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط farshid2030 »

سلام به شما دوست عزیز ببخشید که دیر جواب دادم در مورد خرید دستگاه دیاگ پرتابل یا دیاگ همراه و چگونگی خرید و فیمتش سوال کردین دوست خوبم من این دستگاه رو در اینترنت پیدا کردم البته اتفاقی به چشمم خورد از لحاظ صحت و کیفیت دستگاه خیلی جستجوکردم در نهایت با قیمت دویست هزار تومن خریدم و اونو درب منزل تحویلم دادن نصبش رو هم که عرض کردم خیلی خیلی راحت در عرض پنج دقیقه حتی ناواردترین شخص هم میتونه نصبش کنه شما فقط کافیه تا کلمه دستگاه دیاگ همراه رو در گوگل سرژ کنی للافاصله برات شرکت نگارین صنعت خودرو میاد و میتونی هر اطلاعاتی که خواستی ازشون بپرسی من که خداییش راضی راضی هستم فقط فعلا برای خودرو های پراید پژو 405 و سمند تولید شده من شش ماه پیش خردم
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4350
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6692 بار
سپاس‌های دریافتی: 12082 بار
تماس:

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط Mohammad 1985 »

ناک سنسور باید قطع باشه و مشکلی نداره زمانی که موتور ناک بزنه سنسور فعال میشه
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکل سنسور ناک پراید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام


در اکثر سنسورهای ناک , اگر با کشیدنِ فیش سنسور , چراغ چک روشن نمیشه و با موتور روشن , داخل فیشش هم برق نداره پس اصلاً ارتباطش کاملاً قطع هست با ECU
.
باید این رو با مولتیمتر چک کنین
مولتی متر روی V DC 10 ولت باشه یعنی ولتاژ مستقیمِ 10 ولت
سیم قرمز به داخل فیش سنسور و منفی مولتی متر به بدنه وصل میشه و یا منفی باتری
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”