رانندگی با سمند lx xu7،مزایا و معایب

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 فروردین 1397, 11:33 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

رانندگی با سمند lx xu7،مزایا و معایب

پست توسط Faazel75 »

تجربه رانندگی با سمند ال ایکس موتور 1800 و مزایا و معایب آن را بازگو کنید.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 8:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: رانندگی با سمند lx xu7،مزایا و معایب

پست توسط AS*** »

یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد. از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند. البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: رانندگی با سمند lx xu7،مزایا و معایب

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

AS*** نوشته شده: پنج‌شنبه 16 اسفند 1397, 2:24 pm یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد.
.
از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند.

.
البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.
.
سلام
.
دور موتور وقتی از 3000 بالاتر میره مصرف سوخت و استهلاک قطعات موتور به شدت بالا میره خصوصاً برای خودروهای کم کیفیتِ ایرانی
.
برای همینه که در خودروهای مدرنِ باکیفیت, تعداد دنده ها به 9 تا هم رسیده چون مهندسین میدونند دور موتور بالا برای موتور زیان آوره
.
دنده مرده یعنی رانندگی دور موتور کمتر از 1700 rpm
.
دنده رو باید در 3000 یا حداکثر 3200 عوض کرد و بعدش هم آرام گاز داد تا خودرو لا شتاب کم سرعتش زیاد بشه
.
در 4000 و 5000 و 6000 هم میشه دنده عوض کرد ولی استهلاک موتور و مصرف سوخت به شدت بالا میره و عمر موتور بسیار کم میشه چون در دور بالا , حرارت بسیار شدیده به دلیلِ اصطکاکِ شدید و تعدادِ زیادِ انفجارها در ثانیه و کاهش روغنکاری قطعات موتور خصوصاً در خودروهای ایرانی
.
هیچ چیزی در این دنیا مجانی نیست .
کسی که گازِ شدیدِ آنی میده برای شتابِ بیشتر , هزینه سنگینی پرداخت میکنه براش
.
کسی که مدتِ طولانی با سرعتهای بالای سرعتِ اقتصادی رانندگی میکنه هم بهای سنگینی براش پرداخت میکنه مثل سوخت بیشتر و استهلاک بیشتر و خطر تصادف بیشتر
.

===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 فروردین 1397, 11:33 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: رانندگی با سمند lx xu7،مزایا و معایب

پست توسط Faazel75 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: پنج‌شنبه 16 اسفند 1397, 5:06 pm
AS*** نوشته شده: پنج‌شنبه 16 اسفند 1397, 2:24 pm یک نکته مهم در مورد نحوه رانندگی با XU7 یا ef7 استفاده از محدوده میانی   دور موتور (حدودا بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه یا بیشتر تا ۴۵۰۰دور[گاز بین۳تا۴.۵]) برای تعویض دنده هست   و استفاده از دور موتور پایین و به اصطلاح دنده مرده بخصوص همزمان با استفاده از سوخت بی کیفیت با اکتان پایین، سبب آسیب شدید به این دو موتور می شود زیرا این موتورها بر اساس استفاده از دور موتورهای میانی و بالا طراحی شده اند و باید استفاده از دورهای بالاتر برای تعویض دنده و نگه داشتن دور موتور در محدوده حداکثر گشتاور همیشه مدنظر باشد.
.
از این نظر گشتاور خوب موتور xu7 که در دور موتور پایین تر ایجاد میشود راحتی و مزیت بیشتری هنگام رانندگی فراهم میکند.

.
البته موتور ef7 را میتوان در دور موتورهای بالاتر از [۴.۵تا۵] تا ۵۰۰۰دور و بالاتر هم بکار گرفت که از نظر طراحی با توجه به سامانه cvvt امتیاز محسوب میشود اما استفاده از چنین دور موتورهای بالایی با این کیفیت بنزین های موجود کشور و این کیفیت تولیدات برای هیچ موتوری توصیه نمیشود.
.
سلام
.
دور موتور وقتی از 3000 بالاتر میره مصرف سوخت و استهلاک قطعات موتور به شدت بالا میره خصوصاً برای خودروهای کم کیفیتِ ایرانی
.
برای همینه که در خودروهای مدرنِ باکیفیت, تعداد دنده ها به 9 تا هم رسیده چون مهندسین میدونند دور موتور بالا برای موتور زیان آوره
.
دنده مرده یعنی رانندگی دور موتور کمتر از 1700 rpm
.
دنده رو باید در 3000 یا حداکثر 3200 عوض کرد و بعدش هم آرام گاز داد تا خودرو لا شتاب کم سرعتش زیاد بشه
.
در 4000 و 5000 و 6000 هم میشه دنده عوض کرد ولی استهلاک موتور و مصرف سوخت به شدت بالا میره و عمر موتور بسیار کم میشه چون در دور بالا , حرارت بسیار شدیده به دلیلِ اصطکاکِ شدید و تعدادِ زیادِ انفجارها در ثانیه و کاهش روغنکاری قطعات موتور خصوصاً در خودروهای ایرانی
.
هیچ چیزی در این دنیا مجانی نیست .
کسی که گازِ شدیدِ آنی میده برای شتابِ بیشتر , هزینه سنگینی پرداخت میکنه براش
.
کسی که مدتِ طولانی با سرعتهای بالای سرعتِ اقتصادی رانندگی میکنه هم بهای سنگینی براش پرداخت میکنه مثل سوخت بیشتر و استهلاک بیشتر و خطر تصادف بیشتر
.

 ===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
 

خیلی ممنون از توضیحات تون من خودم همیشه با دور موتور مناسب رانندگی میکنم و مخصوصا در سرعت های ثابت و بدون شتاب گیری از دور موتور پایین تر استفاده ميکنم البته نه تا حدی که به اصطلاح حالت دنده مرده پیش بیاید.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”